Szóval én 1.4-es vagyok. Ez jó. Szerintem. Műkszik, pöcc-röff, halk stb. stb.
Kérdés!!! Az elsõ olajcsere hivatalosan mikor esedékes??? 15.000-nél, vagy 30.000-nél??? Az olajcsreperiódus tudom, hogy 30.000 kmenként van, de mikor van az elsõ. A szervízfüzetbõl kiváncsi lennék ki és mit silabizál ki ezzel kapcsolatosan. Én arra jutottam, hogy elsõ olajcsere 15.000-nél, aztán 45.000-nél aztán 75.000-nél stb. harmincezrenként... Szóval???
A hivatalos márkaszervíz vélemény a következõ: a gyárilag elõírt olajcsere-ciklus 30.000 km vagy kettõ év, nem szükséges elõtte cserélni. A nem hivatalos szervízvélemény, hogy elsõ alkalommal, kb. 4-5 ezer km után jó ha lecseréled, hogy a súrlódás miatt a hengerrõl és a hangerfalról leszakadó apró fémszilánkok ürüljenek a távozó olajjal. Utána gond nélkül tartható a harmincezres vagy 2 éves csereperiódus, de kizárólag megfelelõ olaj esetén. Én szintetikus, un. long-life hitelesítéssel rendelkezõ olajakat javaslok, mint pl. az Elf excellium ldx 5W40. Logan 2.0BLOGolok
Értem amit írszt. Levánszorgok a szervízfüzetért, mert én még mindig úgy emléxem, hogy az elsõ olajcserét 15.000-nél említi. A 30.000-es ciklus nem kérdés, tény!
üdv
maszületett
u.i. Mennyi az olajcsere szűrõvel így saját felindulásból, de márkaszervízben?
Az olajszűrõ ára kb. 2500-2800 HUF + ÁFA, az olaj azonban attól függ hogy melyik szervízben cserélsz, mert pl. van olyan Renault szervíz, amelyik Mobil1 olajat használ, de van aki ELF-et... Logan 2.0BLOGolok
A 15 ezres az csak az Assistance miatt van, itt csak folyadékszint ellenõrzések vannak (tehát 5 perc alatt lehúznak egy ötezressel). Az elsõ olajcsere 30 ezernél van. Nekem is ajánlották az 4-5 ezer körüli cserét!($$$) A szervizfüzet olyan hülyén van szerkesztve, hogy abból nekem nem lett világos semmi, inkább kérdezem a szervizt. <span class='smallblacktext'>[ Módosítva 2005 sze 06 k, 17:22 ]</span> http://www.draveczfoto.hu
Az Ass. jól jön, csak azt nem értem, hogy a szerelõ jobban látja-e a folyadékszinteket (olaj, fékolaj, szervóolaj, hűtõvíz, ablakmosó(!) ), mint én? Nagyon frankó a fórum! Utólag szerkeszthetõ hozzászólások? VÁÚÚ! <span class='smallblacktext'>[ Módosítva 2005 sze 06 k, 18:08 ]</span> http://www.draveczfoto.hu
Indy írta ... Az olajszűrõ ára kb. 2500-2800 HUF + ÁFA, az olaj azonban attól függ hogy melyik szervízben cserélsz, mert pl. van olyan Renault szervíz, amelyik Mobil1 olajat használ, de van aki ELF-et...
Igaz. Budakalász elf-et használ, mobil 1-et, csak nagyteljesítményű motorokhoz.
Az elsõ oljacsere télleg 30.000-nél van, de megcsinálják 22.500 Huf-ért az elf-el, mikor csak akarod. 15.000-nél várnak elõször szervízbe, annak az árát nem kérdeztem (ott mennyi?), de elég nagy szórást is (százalékosan!!!) el tudok képzelni a szervízek között.
Én azt mondom, (tapasztalat sok-sok Renault és lefutott km után) hogy az Elf olaj semmivel sem rosszabb a Mobil1-nél. Ha tehetitek, használjatok Elf olajat a Loganhoz, sajnos egy hosszabb ideig a Renault szervizek nem használtak Elf olajat, mert az Elf háza táján nem volt minden rendben... Logan 2.0BLOGolok
Nekem a 15000-es átvizsgálással elvoltak egy óráig, szépen átnéztek mindent, fékpofákat, szíjak feszességét, folyadékszinteket persze, a vezérlésre rádugták a számítógépüket. 4600-at fizettem érte asszem, de kaptam közben egy üdítõt is Nem éreztem valahogy lehúzásnak, de a 30000-es szervízre azért én fogom az olajat vinni az biztos Üdv: Gábor
Arra vigyázz, ha otthon cseréled le az olajat, ugorhat a gyári garancia. Mindenkinek ajánlom ezt a cikket a garanciális feltételekrõl: klikk! Logan 2.0BLOGolok
Azért gondoltam, hogy lehúzás, mert az átadásnál azt mondta az értékesítõ, hogy a 15 ezres átv.-nál csak folyadékszint ellenõrzés van.A lehúzást erre értettem! Ha az lesz, mint dhrbikes kolégánál, akkor jó! http://www.draveczfoto.hu
valamelyik könyvecskében amit kaptam az autóhoz, benne van, hogy hány km-nél mit kell csinálniuk. És természetesen nem a folyadékszintek ellenõrzésérõl szól a 15e-s átvizsgálás, hiszen a folyadékszinteket a tulajdonosnak is ellenõriznie kell idõnként.
Sziasztok!nekem azt mondták,hogy két év vagy 30000 km utám vigyem az autót szervízre!Addig be sem kell vinni.Az assistant,úgytudom,hogy az elsõ két évig érvényes-tehát mindkettõt letudom egyben-,aztán évente kell meghosszabbítani. De azt nem tudom,hogy miért nem kellett 4-5 ezer km-nél lecserélni az olajat,mint a többi autónál
Miért van szükség a 15 ezres átvizsgálásra? Az összes Renaultos ismerõsöm 30000-es átvizsgálásra viszi és azelõtt egyre sem.
Azért van rá szükség, hogy megkapd az Assistance szolgáltatást a következõ évre. Tehát ennek a feltétele a 15.000 km/vagy egy év! (Tpe-nek is igaza van...:) ) [ Módosítva 2005 okt 12 sze, 10:18 ] Logan 2.0BLOGolok
Valamikor a nyáron este hamar elaludt a belsõ világítás, és én még matattam volna. Direktbe kapcsoltam, ami természetsen úgy maradt. Másnap reggel vettem észre, hogy egész éljel világított. Be is indítottam az autót rögtön, semmi gond ... Tegnap viszont hidegindításkor beindult ugyan, de úgy tűnt, lassan teker az önindító. Ha mégegyszer feltűnik, ráméretek, lehet mégis tölteni kell. Ebben az esetben tölthetem otthon, vagy ezért is a szervízbe kell rohangálni? Meddig garanciás az akkumulátor?
Annak az ismerõsömnek, akivel egy napon vettük a Logant, állandóan szivárgott a motorolaja. A márkaszervízben rendszeresen ronggyal orvosolták, majd sokadik alkalommal hengerfejtömítést cseréltek. 2 hetet kellett várni a tömítésre! Azt mondja, most jobban megy, de elment a kedve a Logantól. (Ez a második, mert az elsõt Csornán két hetesen totálkárosra törték.)
Kis szakmai kérdés: Mit lehet arról tudni: Nyilvanos e, hogy hogyan lehet racsatlakozni a Logan motorvezerlo elektronikajara? (protokol szintu leiaras kellene) A kovetkezokhoz hasonlo dolgok megvalositasahoz kellene: fordulatszam lekerdezese, szivoter nyomas lekerdezese, pillango szelep allasanak lekerdezese, hutoviz homerseklet lekerdezese stb...
Kozsi, véleményem szerint igazából inkább használ az akunak, ha jól lemerül (nem mélykisülésig !!!) és újra van töltve. Hosszabbítja az élettartamot. De ugye gyári töltõel akarod csinálni ?
Tildí, ez nemhiszem hogy túl egyszerű lesz, nagyon fiatal tipus. Az univerzális kiolvasók meg nemtudom elboldogulnak-e vele? Meg ugye egy kis chiptuningot is ezzel akarnál ... István
SANK: Kozsi, véleményem szerint igazából inkább használ az akunak, ha jól lemerül (nem mélykisülésig !!!) és újra van töltve. Hosszabbítja az élettartamot. De ugye gyári töltõel akarod csinálni ?
Naná, természetesen gyárival. És azt is csak akkor, ha nagyon szükség lesz rá... Amikor elhoztam decemberben, azt mondták a szélvédõmosón kívűl SEMMIT sem kell és szabad tölteni. Ezért félek egy kicsit ettõl az akkutöltéstõl, nehogy utána abból legyen baj, hogy belepiszkáltam... Persze azt sem akarom, hogy most látszólag gond nélkül induló motorom egyik -15-os reggelen egy hét állás után cserben hagyjon... <span class='smallblacktext'>[ Módosítva 2005 nov 08 k, 13:20 ]</span>
Egyébként Kozsi, ha belegondolsz, vannak emberek, akik az új kocsijukat egy hónapban egyszer elõveszik megmutatni, és akkor is csak néhány kilómétert vezetnek (mert vannak ilyenek tényleg) azoknak biztos nem fog annyit tölteni a generátoruk, hogy elegendõ legyen az akkkumulátor feltöltéséhez. Na, ilyen esetre (is) találták ki az akkumulátor töltõt. aminek a használata teljességgel természetes esetenként. Egyébként szerintem nem történne semmi baj a LOGAN elektronikájával, ha töltés közben ráindítunk ( a töltés kellõképpen "kisímítja" a lüktetést) ,más kérdés, hogy az önindító jót röhögne a töltõ 120 w-os teljesítményén (10 A-esnél nemigen van nagyobb), mert tudomásom szerint egy önindító 1-2 LE-t is tud, ezért könnyõ vele az akkumulátort kisütni. "Bikázni" csak másik akuval lehet, de ahhoz speciális kábel kell (a töltõ vezetéke elpárologna ) De ha elindult az autó, és elég sokat mész, az akkumuilátor már rég feltöltõdött, és legalább kicsit "edzõdött" , ami minden akkumulátornak jót tesz. És tényleg teljes lelki nyugalommal töltsd fel az akut, ha jónak látod. Persze a túltölrés már más kérdés, de használj csepptöltõt, vagy számold ki a töltési idõt . István
SANK: "De ha elindult az autó, és elég sokat mész, az akkumuilátor már rég feltöltõdött, és legalább kicsit "edzõdött" , ami minden akkumulátornak jót tesz. És tényleg teljes lelki nyugalommal töltsd fel az akut, ha jónak látod."
Köszönöm a jótanácsot, megfogadom, egyben meg is nyugtatott. Nem nagyon értek az elektromosságoz, így néha hallok ilyet is, olyat is, és még egy telefon akkumulátort is sokféle módon tanácsolják használni. Megkérdeztem egy autós társalgóban, hogy valójában hogyan kell használni az autó akukat. És senki sem válaszolt egyértelműen. arra lettem volna kíváncsi, hogy jó-e pl tél elõtt évente egyszer, ha rátöltök még akkor is, ha látszólag simán indul. Legfeljebb kiveszem az akkumulátort, ráteszem a töltõt, a töltésjelzõ mutatója pedig a 0 körül lõdörög, akkor tudom, hogy minden rendben. Persze az az ideális megoldás, ha idõnként autóvillamossági megnézi, és javasol valamit... Õszintén, nagyon tartok a garanciális problémáktól .Tudom, hogy minden helyen igyekeznek lerázni, hülyének nézni. Mert amikor elõször furcsa hangokat hallottam az autóból, felhívtam a Renault-t. Elmondom nekik, hogy egy forgó mozgásból eredõ ütemes zörgést hallok, ami olyan, mintha egy kavicsot ráznék egy üres festékesdobozban. Arra gondoltam valami lelazult, hát bejelentem, mielõtt valami komolyabb baja történik, mert akkor úgyis én leszek a hibás, mert nem hallottam és nem vettem észre idõben a problémát, csak akkor, amikor 140-nél kiesik mondjuk a váltó alólam.... Szóval a muki végihallgat, aztán hátraszól valakinek: Egynek már megint zörög a váltója. Kaptam is idõt. Bemegyek. A munkafelvevõ nagyon készséges, 10 perc után kéri mutassam meg mire is gondoltam pontosan. Erre bemutatja egy tesztautó "váltóhangját" mondván ez sajnos ilyen. De az enyém nem olyan, mert a tesztautóé és az öcsémé is csak surlódó hangot ad, miután alapjáraton (nem hidegindításkor) felengedi a kuplungot. Közben elmondja ezt nem lehet javítani, csak váltócserével, de NEM HIBA. ekkor kérem tõle, írja le nekem ezt egy papírra is! Erre elment és hozott egy szerelõt aki ugyan vele beszélt, de rólam és nagyon flegmán. "És akkor mit akar azzal a papírral? MIt írjak én rá?" ?mintha nem lett volna egyértelmű, igenis törõdök az autómmal. és azt kérem, ha mondta, írja is le, hogy itt voltam, jeleztem a problémát, ami szerintük nem hiba, és írja le, hogy ez az autó ugyan olyan jó tartósságát tekintve, mint bármelyik... A sok értetlenség után kértem, hogy másolja le a munkalapot, erre a szerelõ tudatja velem, ha nincs hiba, nem csináltak semmit, nincs munkalap, és a már félig kitöltöttet is egy hónapig õrzik csupán. Aztán elviharzott, mert én akadékoskodó hülye ügyfél felbosszantottam. A munkafelvevõ lemásolta nekem, amivel alkalomadtán bizonyítani fogom, hogy itt jártam ekkor és ekkor ilyen ügyben. Sok vitás esetet olastam az auto2-ben menet közben sorozatosan leálló motorú (Renault is) autókról, amik életveszélyt idéztek elõ, persze a komputer a szervízben semmit sem mutat... Ezért nem merek csak úgy belepiszkálni, mert utána hivatkoznak boldog-boldogtalanra, szakszerűtlenségre, csak javítani/fizetni/cserélni ne kelljen.
<span class='smallblacktext'>[ Módosítva 2005 nov 09 sze, 13:42 ]</span>
Megjött az elsõ probléma. Eddig mindig garázsban, vagy fedett P+R parkolóban álltam meg. Tegnap hajnalban kint hagytam az ég alatt. Este hat felé mentem érte. Elinduláskor vettem észre, hogy az eddig észrevehetetlen gázpedál úgy szurúl, hogy csak szép lassan enged fel, ha leveszem a lábam róla. És így volt egészen hazáig. (25 Km). Na gondoltam ebbõl holnap reggel szervíz lesz. Garázsba be, reggel vissza indulás, és semmi baja a pedálnak. No most mit tegyek? Ha viszem szervízbe csak hülyén fognak rám nézni.... ezentúl ne parkoljak fedetlen helyen??? Azt meg úgysem fogom tudni megoldani.
Tanácstalan vagyok....
Ui.: Még egy kérdés: Az új kocsi vásárlásakor (juniusban) a hűtõvízben van fagyálló? <span class='smallblacktext'>[ Módosítva 2005 nov 11 p, 07:25 ]</span> Vágvölgyi László - JND-193 - 1.4 MPI
TPE! A pedál a hideg miatt szorult meg valoszínűleg, (pedáll tengejen lazítani kellene) feltétlenül nézesd meg mert balesetveszélyes! A hűtõvízben tudomásomszerint mindíg raknak fagyálót mert a vízpumpa kenését is ez adja de a nagy hidegek beálta elõtt nem árt a benzinkúton befokoltatni...
Én egész nap fedetlen, sõt nagyon hideg és szeles helyen állok, de eddig ilyen gondom nem volt. Nézesd meg! A Loganba töltött hűtõvíz pedig garantáltan 3 évig ellátja feladatát akár -30 fokos hidegben is. Ha nem higítod fel desztillált vízzel, nem lesz vele gond. Logan 2.0BLOGolok
Miért nem teszed bele a gyári olajat???? A gyárból mint minden Renault 5W30-as ELF olajjal jön ki! Én nem ajánlanám személy szerint másik 5W30as használatát, mert nem csak a viszkozitás számít!!!! Nem sok A5/B5-ös olaj van a piacon, És elméletileg csak ilyen olajjal tartható a 30K csere intervallum!!!!!
Figyeljetek oda rá! Ja és az ELF 5W30 as Evolution SXR (ami a gyári) 2900-3000 Ft/liter! R12TS - 1975 Logan 1.4 MPI - 2005 Thalicska - 2002 Berlina - 1995 Clio 2 1.2 Galériám
Szióka! FIGYELEM!!! Személyes vélemény következik!!! Szal én azért vettem új autót, hogy ne kelljen ilyenekkel foglakoznom. Nem akarok jobban érteni a dolgokhoz, mint egy márkaszervíz.
Az õ feladatuk, hogy az autóm minden pillanatban üzembiztos legyen, nem az enyém. Õk azt mondják ezért 15.000 km-ként vonuljak be hozzájuk, hogy ezt számomra biztosítani tudják. kb ennyi az amit nekem meg kell tennem az úgy érdekében.
Hello!Ugyan nem a Dacia szervízrõl szól a véleményem,de azért kívánkozik ide.van egy barátom,aki anyagbeszerzõ egy .......szalonban.a gyakorlat az,hogy a bevitt kocsikhoz sokszor az épp kéznél levõ....gazdaságos,kb.300
ft/liter értékű olajat használják,a bele elõírtat pedig haza hordják,vagy a jattos ügyfeleknek elcsenik.Így ha vinnem kell,akkor majd viszem magam az olajat,és ragaszkodni fogok a jelenlétemhez az olajcsere során.Ja és a valósággal való egyezés érzése esetén az érintettek akik ezeket a dolgokat elkövetik szégyelljék az arcukat! Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
Szal én azért vettem új autót, hogy ne kelljen ilyenekkel foglakoznom. Nem akarok jobban érteni a dolgokhoz, mint egy márkaszervíz.
Az õ feladatuk, hogy az autóm minden pillanatban üzembiztos legyen, nem az enyém. Õk azt mondják ezért 15.000 km-ként vonuljak be hozzájuk, hogy ezt számomra biztosítani tudják. kb ennyi az amit nekem meg kell tennem az úgy érdekében.
Szerintem is ez a helyes hozzáállás. Én is úgy gondolom, hogy a márkaszervíz dolga eldönteni, hogy mikor mit tegyen az autóval(-ba). Spórolni lehet itt is, ott is, de - hosszú távon - lehet, hogy a drágább megoldást választjuk, ha a saját fejünk után megyünk. Bízzuk a szakemberekre a dolgot! Persze ez is csak egy magánvélemény volt...