A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Problémák, megoldásaik
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Mindent a motorról!
Oldal:       >>  
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Ez a téma zárolva
Szerző Üzenet
Indy
2005 szeptember 06 kedd - 10:30:38
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9670
1.4, 1.6 MPI, 1.6 16v és 1.5 dCi motorok.

[ Módosítva ]

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
maszületett
2005 szeptember 06 kedd - 15:02:48

Regisztrált tag #14
Regisztrált: 2005 szeptember 06 kedd - 12:32:13

Üzenetek: 1322
Na akkó most megtanulok fórumozni...

Szóval én 1.4-es vagyok. Ez jó. Szerintem. Műkszik, pöcc-röff, halk stb. stb.

Kérdés!!! Az elsõ olajcsere hivatalosan mikor esedékes??? 15.000-nél, vagy 30.000-nél??? Az olajcsreperiódus tudom, hogy 30.000 kmenként van, de mikor van az elsõ. A szervízfüzetbõl kiváncsi lennék ki és mit silabizál ki ezzel kapcsolatosan. Én arra jutottam, hogy elsõ olajcsere 15.000-nél, aztán 45.000-nél aztán 75.000-nél stb. harmincezrenként... Szóval???

üdv

maszületett
Vissza az elejére
Indy
2005 szeptember 06 kedd - 15:08:32
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9670
A hivatalos márkaszervíz vélemény a következõ: a gyárilag elõírt olajcsere-ciklus 30.000 km vagy kettõ év, nem szükséges elõtte cserélni. A nem hivatalos szervízvélemény, hogy elsõ alkalommal, kb. 4-5 ezer km után jó ha lecseréled, hogy a súrlódás miatt a hengerrõl és a hangerfalról leszakadó apró fémszilánkok ürüljenek a távozó olajjal. Utána gond nélkül tartható a harmincezres vagy 2 éves csereperiódus, de kizárólag megfelelõ olaj esetén. Én szintetikus, un. long-life hitelesítéssel rendelkezõ olajakat javaslok, mint pl. az Elf excellium ldx 5W40.

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
maszületett
2005 szeptember 06 kedd - 15:18:52

Regisztrált tag #14
Regisztrált: 2005 szeptember 06 kedd - 12:32:13

Üzenetek: 1322
Értem amit írszt. Levánszorgok a szervízfüzetért, mert én még mindig úgy emléxem, hogy az elsõ olajcserét 15.000-nél említi. A 30.000-es ciklus nem kérdés, tény!

üdv

maszületett

u.i. Mennyi az olajcsere szűrõvel így saját felindulásból, de márkaszervízben?
Vissza az elejére
Indy
2005 szeptember 06 kedd - 15:25:56
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9670
Az olajszűrõ ára kb. 2500-2800 HUF + ÁFA, az olaj azonban attól függ hogy melyik szervízben cserélsz, mert pl. van olyan Renault szervíz, amelyik Mobil1 olajat használ, de van aki ELF-et...

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
Fári
2005 szeptember 06 kedd - 16:20:50


Regisztrált tag #19
Regisztrált: 2005 szeptember 06 kedd - 15:39:20

Üzenetek: 32
A 15 ezres az csak az Assistance miatt van, itt csak folyadékszint ellenõrzések vannak (tehát 5 perc alatt lehúznak egy ötezressel).
Az elsõ olajcsere 30 ezernél van.
Nekem is ajánlották az 4-5 ezer körüli cserét!($$$)
A szervizfüzet olyan hülyén van szerkesztve, hogy abból nekem nem lett világos semmi, inkább kérdezem a szervizt.
<span class='smallblacktext'>[ Módosítva 2005 sze 06 k, 17:22 ]</span>

http://www.draveczfoto.hu
Vissza az elejére
Indy
2005 szeptember 06 kedd - 16:22:34
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9670
A tizenötezres Assistance ellenõrzés jelenleg kb. 2400 HUF nettó.

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
Fári
2005 szeptember 06 kedd - 16:24:37


Regisztrált tag #19
Regisztrált: 2005 szeptember 06 kedd - 15:39:20

Üzenetek: 32
Akkor jó, csak 3000-rel húznak le öt perc alatt! )

http://www.draveczfoto.hu
Vissza az elejére
Indy
2005 szeptember 06 kedd - 16:29:24
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9670
Most gondold el milyen jól jön az, ha lerobbansz az autóval. Bár ilyen nem fordulhat elõ, hiszen a Logan egyszerű mint a faék.

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
Fári
2005 szeptember 06 kedd - 17:07:08


Regisztrált tag #19
Regisztrált: 2005 szeptember 06 kedd - 15:39:20

Üzenetek: 32
Az Ass. jól jön, csak azt nem értem, hogy a szerelõ jobban látja-e a folyadékszinteket (olaj, fékolaj, szervóolaj, hűtõvíz, ablakmosó(!) ), mint én?
Nagyon frankó a fórum! Utólag szerkeszthetõ hozzászólások? VÁÚÚ!
<span class='smallblacktext'>[ Módosítva 2005 sze 06 k, 18:08 ]</span>

http://www.draveczfoto.hu
Vissza az elejére
Indy
2005 szeptember 06 kedd - 17:17:40
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9670
Fári írta ...
Nagyon frankó a fórum! Utólag szerkeszthetõ hozzászólások? VÁÚÚ!


Csak vissza ne éljetek vele!

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
Fári
2005 szeptember 06 kedd - 17:53:39


Regisztrált tag #19
Regisztrált: 2005 szeptember 06 kedd - 15:39:20

Üzenetek: 32
Becsszó!
<span class='smallblacktext'>[ Módosítva 2005 sze 06 k, 18:54 ]</span>

http://www.draveczfoto.hu
Vissza az elejére
maszületett
2005 szeptember 07 szerda - 11:03:03

Regisztrált tag #14
Regisztrált: 2005 szeptember 06 kedd - 12:32:13

Üzenetek: 1322
Indy írta ...
Az olajszűrõ ára kb. 2500-2800 HUF + ÁFA, az olaj azonban attól függ hogy melyik szervízben cserélsz, mert pl. van olyan Renault szervíz, amelyik Mobil1 olajat használ, de van aki ELF-et...


Igaz. Budakalász elf-et használ, mobil 1-et, csak nagyteljesítményű motorokhoz.

Az elsõ oljacsere télleg 30.000-nél van, de megcsinálják 22.500 Huf-ért az elf-el, mikor csak akarod. 15.000-nél várnak elõször szervízbe, annak az árát nem kérdeztem (ott mennyi?), de elég nagy szórást is (százalékosan!!!) el tudok képzelni a szervízek között.

üdv

maszületett
Vissza az elejére
Indy
2005 szeptember 07 szerda - 11:48:53
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9670
Én azt mondom, (tapasztalat sok-sok Renault és lefutott km után) hogy az Elf olaj semmivel sem rosszabb a Mobil1-nél. Ha tehetitek, használjatok Elf olajat a Loganhoz, sajnos egy hosszabb ideig a Renault szervizek nem használtak Elf olajat, mert az Elf háza táján nem volt minden rendben...

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
dhrbikes
2005 szeptember 07 szerda - 12:00:42
dhrbikes

Regisztrált tag #16
Regisztrált: 2005 szeptember 06 kedd - 13:21:12

Üzenetek: 1182
Nekem a 15000-es átvizsgálással elvoltak egy óráig, szépen átnéztek mindent, fékpofákat, szíjak feszességét, folyadékszinteket persze, a vezérlésre rádugták a számítógépüket. 4600-at fizettem érte asszem, de kaptam közben egy üdítõt is
Nem éreztem valahogy lehúzásnak, de a 30000-es szervízre azért én fogom az olajat vinni az biztos
Üdv: Gábor

Vissza az elejére
Indy
2005 szeptember 07 szerda - 13:24:59
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9670
Arra vigyázz, ha otthon cseréled le az olajat, ugorhat a gyári garancia. Mindenkinek ajánlom ezt a cikket a garanciális feltételekrõl: klikk!

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
Fári
2005 szeptember 07 szerda - 17:02:11


Regisztrált tag #19
Regisztrált: 2005 szeptember 06 kedd - 15:39:20

Üzenetek: 32
Azért gondoltam, hogy lehúzás, mert az átadásnál azt mondta az értékesítõ, hogy a 15 ezres átv.-nál csak folyadékszint ellenõrzés van.A lehúzást erre értettem!
Ha az lesz, mint dhrbikes kolégánál, akkor jó!

http://www.draveczfoto.hu
Vissza az elejére
dhrbikes
2005 szeptember 08 csütörtök - 08:37:42
dhrbikes

Regisztrált tag #16
Regisztrált: 2005 szeptember 06 kedd - 13:21:12

Üzenetek: 1182
valamelyik könyvecskében amit kaptam az autóhoz, benne van, hogy hány km-nél mit kell csinálniuk. És természetesen nem a folyadékszintek ellenõrzésérõl szól a 15e-s átvizsgálás, hiszen a folyadékszinteket a tulajdonosnak is ellenõriznie kell idõnként.

Vissza az elejére
dhrbikes
2005 szeptember 14 szerda - 12:25:52
dhrbikes

Regisztrált tag #16
Regisztrált: 2005 szeptember 06 kedd - 13:21:12

Üzenetek: 1182
hmm, kellene balra lennie képnek...

Vissza az elejére
loganos
2005 október 06 csütörtök - 12:30:10
Vendég

Sziasztok!nekem azt mondták,hogy két év vagy 30000 km utám vigyem az autót szervízre!Addig be sem kell vinni.Az assistant,úgytudom,hogy az elsõ két évig érvényes-tehát mindkettõt letudom egyben-,aztán évente kell meghosszabbítani.
De azt nem tudom,hogy miért nem kellett 4-5 ezer km-nél lecserélni az olajat,mint a többi autónál
Vissza az elejére
maszületett
2005 október 07 péntek - 13:01:26

Regisztrált tag #14
Regisztrált: 2005 szeptember 06 kedd - 12:32:13

Üzenetek: 1322
Loganos!
Az elsõ szervízbevonulás 15.000 km-nél van!!!

üdv

maszületett
Vissza az elejére
Indy
2005 október 07 péntek - 13:12:54
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9670
maszületett írta ...
Loganos!
Az elsõ szervízbevonulás 15.000 km-nél van!!!

üdv

maszületett


Vagy a vásárlástól számított egy év után.

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
Hermes01
2005 október 08 szombat - 21:51:58

Regisztrált tag #23
Regisztrált: 2005 szeptember 07 szerda - 08:28:30

Üzenetek: 282
Nekem pont 1 éves korára fog összejönni a 15 000km.
Vissza az elejére
pityeesz
2005 október 12 szerda - 07:13:28
Vendég

Érdekes nekem semmilyen 15000-es átvizsgálásról nem beszéltek. Egyedűl csak az 5000-es olajcserérõl.

Miért van szükség a 15 ezres átvizsgálásra?
Az összes Renaultos ismerõsöm 30000-es átvizsgálásra viszi és azelõtt egyre sem.
Vissza az elejére
Tpe
2005 október 12 szerda - 09:30:29
Torreádor piros Laureate 2005.06.09.


Regisztrált tag #67
Regisztrált: 2005 október 06 csütörtök - 10:10:22

Üzenetek: 387
Mert a szervízkönyv ezt írja.
15000 - ként átvizsgálás
30000 - ként olajcsere.



Vágvölgyi László - JND-193 - 1.4 MPI
Vissza az elejére
Indy
2005 október 12 szerda - 10:17:34
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9670
pityeesz írta ...

Miért van szükség a 15 ezres átvizsgálásra?
Az összes Renaultos ismerõsöm 30000-es átvizsgálásra viszi és azelõtt egyre sem.


Azért van rá szükség, hogy megkapd az Assistance szolgáltatást a következõ évre. Tehát ennek a feltétele a 15.000 km/vagy egy év! (Tpe-nek is igaza van...:) )
[ Módosítva 2005 okt 12 sze, 10:18 ]

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
kozsi
2005 október 17 hétfő - 13:05:15
Vendég

Valamikor a nyáron este hamar elaludt a belsõ világítás, és én még matattam volna. Direktbe kapcsoltam, ami természetsen úgy maradt. Másnap reggel vettem észre, hogy egész éljel világított. Be is indítottam az autót rögtön, semmi gond ... Tegnap viszont hidegindításkor beindult ugyan, de úgy tűnt, lassan teker az önindító. Ha mégegyszer feltűnik, ráméretek, lehet mégis tölteni kell. Ebben az esetben tölthetem otthon, vagy ezért is a szervízbe kell rohangálni? Meddig garanciás az akkumulátor?
Vissza az elejére
Indy
2005 október 17 hétfő - 13:35:17
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9670
A Loganra 3 év garancia van, az aksira is. Szerintem nyugodtan töltheted otthon.

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
Hermes01
2005 október 18 kedd - 09:00:10

Regisztrált tag #23
Regisztrált: 2005 szeptember 07 szerda - 08:28:30

Üzenetek: 282
Annak az ismerõsömnek, akivel egy napon vettük a Logant, állandóan szivárgott a motorolaja. A márkaszervízben rendszeresen ronggyal orvosolták, majd sokadik alkalommal hengerfejtömítést cseréltek. 2 hetet kellett várni a tömítésre! Azt mondja, most jobban megy, de elment a kedve a Logantól. (Ez a második, mert az elsõt Csornán két hetesen totálkárosra törték.)
Vissza az elejére
tildy
2005 november 03 csütörtök - 20:52:01
Vendég

Kis szakmai kérdés:
Mit lehet arról tudni:
Nyilvanos e, hogy hogyan lehet racsatlakozni a Logan motorvezerlo elektronikajara? (protokol szintu leiaras kellene) A kovetkezokhoz hasonlo dolgok megvalositasahoz kellene: fordulatszam lekerdezese, szivoter nyomas lekerdezese, pillango szelep allasanak lekerdezese, hutoviz homerseklet lekerdezese stb...

Vissza az elejére
SANK
2005 november 03 csütörtök - 23:38:47
Ambiance,torreádorpiros


Regisztrált tag #24
Regisztrált: 2005 szeptember 07 szerda - 12:24:27

Üzenetek: 108
Kozsi, véleményem szerint igazából inkább használ az akunak, ha jól lemerül (nem mélykisülésig !!!) és újra van töltve. Hosszabbítja az élettartamot. De ugye gyári töltõel akarod csinálni ?


István
Vissza az elejére
SANK
2005 november 03 csütörtök - 23:40:41
Ambiance,torreádorpiros


Regisztrált tag #24
Regisztrált: 2005 szeptember 07 szerda - 12:24:27

Üzenetek: 108
Tildí, ez nemhiszem hogy túl egyszerű lesz, nagyon fiatal tipus. Az univerzális kiolvasók meg nemtudom elboldogulnak-e vele? Meg ugye egy kis chiptuningot is ezzel akarnál ...

István
Vissza az elejére
tildy
2005 november 05 szombat - 18:50:44
Vendég

És tudtok olyan kocsikról, ahol ez nyilvános?
Vissza az elejére
kozsi
2005 november 08 kedd - 13:14:23
Vendég

SANK:
Kozsi, véleményem szerint igazából inkább használ az akunak, ha jól lemerül (nem mélykisülésig !!!) és újra van töltve. Hosszabbítja az élettartamot. De ugye gyári töltõel akarod csinálni ?


Naná, természetesen gyárival. És azt is csak akkor, ha nagyon szükség lesz rá... Amikor elhoztam decemberben, azt mondták a szélvédõmosón kívűl SEMMIT sem kell és szabad tölteni. Ezért félek egy kicsit ettõl az akkutöltéstõl, nehogy utána abból legyen baj, hogy belepiszkáltam... Persze azt sem akarom, hogy most látszólag gond nélkül induló motorom egyik -15-os reggelen egy hét állás után cserben hagyjon...
<span class='smallblacktext'>[ Módosítva 2005 nov 08 k, 13:20 ]</span>
Vissza az elejére
Tpe
2005 november 08 kedd - 15:43:44
Torreádor piros Laureate 2005.06.09.


Regisztrált tag #67
Regisztrált: 2005 október 06 csütörtök - 10:10:22

Üzenetek: 387
Én jártam így Wartburggal. Több hónap állás után nem indult, mert az aksi teljessen lemerült.

Gondoltam próba cseresznye és aksira rá a töltõ, indítózás, le a töltõ és usgyi!

De gondolom egy ilyentõl a Logan elektronikája tropára is menne.

Vágvölgyi László - JND-193 - 1.4 MPI
Vissza az elejére
SANK
2005 november 08 kedd - 21:01:21
Ambiance,torreádorpiros


Regisztrált tag #24
Regisztrált: 2005 szeptember 07 szerda - 12:24:27

Üzenetek: 108
Egyébként Kozsi, ha belegondolsz, vannak emberek, akik az új kocsijukat egy hónapban egyszer elõveszik megmutatni, és akkor is csak néhány kilómétert vezetnek (mert vannak ilyenek tényleg) azoknak biztos nem fog annyit tölteni a generátoruk, hogy elegendõ legyen az akkkumulátor feltöltéséhez. Na, ilyen esetre (is) találták ki az akkumulátor töltõt. aminek a használata teljességgel természetes esetenként.
Egyébként szerintem nem történne semmi baj a LOGAN elektronikájával, ha töltés közben ráindítunk ( a töltés kellõképpen "kisímítja" a lüktetést) ,más kérdés, hogy az önindító jót röhögne a töltõ 120 w-os teljesítményén (10 A-esnél nemigen van nagyobb), mert tudomásom szerint egy önindító 1-2 LE-t is tud, ezért könnyõ vele az akkumulátort kisütni. "Bikázni" csak másik akuval lehet, de ahhoz speciális kábel kell (a töltõ vezetéke elpárologna )
De ha elindult az autó, és elég sokat mész, az akkumuilátor már rég feltöltõdött, és legalább kicsit "edzõdött" , ami minden akkumulátornak jót tesz. És tényleg teljes lelki nyugalommal töltsd fel az akut, ha jónak látod. Persze a túltölrés már más kérdés, de használj csepptöltõt, vagy számold ki a töltési idõt .

István
Vissza az elejére
kozsi
2005 november 09 szerda - 13:18:45
Vendég

SANK:
"De ha elindult az autó, és elég sokat mész, az akkumuilátor már rég feltöltõdött, és legalább kicsit "edzõdött" , ami minden akkumulátornak jót tesz. És tényleg teljes lelki nyugalommal töltsd fel az akut, ha jónak látod."

Köszönöm a jótanácsot, megfogadom, egyben meg is nyugtatott. Nem nagyon értek az elektromosságoz, így néha hallok ilyet is, olyat is, és még egy telefon akkumulátort is sokféle módon tanácsolják használni. Megkérdeztem egy autós társalgóban, hogy valójában hogyan kell használni az autó akukat. És senki sem válaszolt egyértelműen. arra lettem volna kíváncsi, hogy jó-e pl tél elõtt évente egyszer, ha rátöltök még akkor is, ha látszólag simán indul. Legfeljebb kiveszem az akkumulátort, ráteszem a töltõt, a töltésjelzõ mutatója pedig a 0 körül lõdörög, akkor tudom, hogy minden rendben. Persze az az ideális megoldás, ha idõnként autóvillamossági megnézi, és javasol valamit...
Õszintén, nagyon tartok a garanciális problémáktól .Tudom, hogy minden helyen igyekeznek lerázni, hülyének nézni. Mert amikor elõször furcsa hangokat hallottam az autóból, felhívtam a Renault-t. Elmondom nekik, hogy egy forgó mozgásból eredõ ütemes zörgést hallok, ami olyan, mintha egy kavicsot ráznék egy üres festékesdobozban. Arra gondoltam valami lelazult, hát bejelentem, mielõtt valami komolyabb baja történik, mert akkor úgyis én leszek a hibás, mert nem hallottam és nem vettem észre idõben a problémát, csak akkor, amikor 140-nél kiesik mondjuk a váltó alólam.... Szóval a muki végihallgat, aztán hátraszól valakinek: Egynek már megint zörög a váltója. Kaptam is idõt. Bemegyek. A munkafelvevõ nagyon készséges, 10 perc után kéri mutassam meg mire is gondoltam pontosan. Erre bemutatja egy tesztautó "váltóhangját" mondván ez sajnos ilyen. De az enyém nem olyan, mert a tesztautóé és az öcsémé is csak surlódó hangot ad, miután alapjáraton (nem hidegindításkor) felengedi a kuplungot. Közben elmondja ezt nem lehet javítani, csak váltócserével, de NEM HIBA. ekkor kérem tõle, írja le nekem ezt egy papírra is! Erre elment és hozott egy szerelõt aki ugyan vele beszélt, de rólam és nagyon flegmán. "És akkor mit akar azzal a papírral? MIt írjak én rá?" ?mintha nem lett volna egyértelmű, igenis törõdök az autómmal. és azt kérem, ha mondta, írja is le, hogy itt voltam, jeleztem a problémát, ami szerintük nem hiba, és írja le, hogy ez az autó ugyan olyan jó tartósságát tekintve, mint bármelyik... A sok értetlenség után kértem, hogy másolja le a munkalapot, erre a szerelõ tudatja velem, ha nincs hiba, nem csináltak semmit, nincs munkalap, és a már félig kitöltöttet is egy hónapig õrzik csupán. Aztán elviharzott, mert én akadékoskodó hülye ügyfél felbosszantottam. A munkafelvevõ lemásolta nekem, amivel alkalomadtán bizonyítani fogom, hogy itt jártam ekkor és ekkor ilyen ügyben. Sok vitás esetet olastam az auto2-ben menet közben sorozatosan leálló motorú (Renault is) autókról, amik életveszélyt idéztek elõ, persze a komputer a szervízben semmit sem mutat...
Ezért nem merek csak úgy belepiszkálni, mert utána hivatkoznak boldog-boldogtalanra, szakszerűtlenségre, csak javítani/fizetni/cserélni ne kelljen.

<span class='smallblacktext'>[ Módosítva 2005 nov 09 sze, 13:42 ]</span>
Vissza az elejére
Tpe
2005 november 11 péntek - 07:23:23
Torreádor piros Laureate 2005.06.09.


Regisztrált tag #67
Regisztrált: 2005 október 06 csütörtök - 10:10:22

Üzenetek: 387
Sziasztok!

Megjött az elsõ probléma. Eddig mindig garázsban, vagy fedett P+R parkolóban álltam meg. Tegnap hajnalban kint hagytam az ég alatt. Este hat felé mentem érte. Elinduláskor vettem észre, hogy az eddig észrevehetetlen gázpedál úgy szurúl, hogy csak szép lassan enged fel, ha leveszem a lábam róla. És így volt egészen hazáig. (25 Km). Na gondoltam ebbõl holnap reggel szervíz lesz. Garázsba be, reggel vissza indulás, és semmi baja a pedálnak. No most mit tegyek? Ha viszem szervízbe csak hülyén fognak rám nézni.... ezentúl ne parkoljak fedetlen helyen??? Azt meg úgysem fogom tudni megoldani.

Tanácstalan vagyok....

Ui.: Még egy kérdés: Az új kocsi vásárlásakor (juniusban) a hűtõvízben van fagyálló?
<span class='smallblacktext'>[ Módosítva 2005 nov 11 p, 07:25 ]</span>

Vágvölgyi László - JND-193 - 1.4 MPI
Vissza az elejére
hunluigi
2005 november 11 péntek - 08:34:08
Vendég

TPE!
A pedál a hideg miatt szorult meg valoszínűleg, (pedáll tengejen lazítani kellene) feltétlenül nézesd meg mert balesetveszélyes! A hűtõvízben tudomásomszerint mindíg raknak fagyálót mert a vízpumpa kenését is ez adja de a nagy hidegek beálta elõtt nem árt a benzinkúton befokoltatni...
Vissza az elejére
Indy
2005 november 11 péntek - 08:44:51
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9670
Én egész nap fedetlen, sõt nagyon hideg és szeles helyen állok, de eddig ilyen gondom nem volt. Nézesd meg! A Loganba töltött hűtõvíz pedig garantáltan 3 évig ellátja feladatát akár -30 fokos hidegben is. Ha nem higítod fel desztillált vízzel, nem lesz vele gond.

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
kozsi
2005 november 14 hétfő - 11:03:40
Vendég

Belenéztem a szervízfüzetbe. Elsõ nekifutásra azt olvastam ki, hogy 10W40-es a javasolt.

Pécsett ilyet tesznek bele: Castrol Powertec 10w/40 (API SL/CF, ACEA A3/B3, VW 500.00/505.00, MB 229.1) 2800 Ft/l a szervízben
Tehetek bele szerintetek Castrol GTX Magnatec 5w/40 -et??? (API SM/CF, ACEA A3/B3/B4, VW 502.00/505.00) 3150-ért tudnék literjét a városban.

Elméletileg jobb hidegindítási tulajdonságokkal rendelkezik. Nézegeetem a szervíkönyveiteket, láttam 5W40-es olajat is.
Vissza az elejére
Köhike
2005 november 14 hétfő - 15:55:28
Köhike


Regisztrált tag #38
Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45

Üzenetek: 1114
Miért nem teszed bele a gyári olajat???? A gyárból mint minden Renault 5W30-as ELF olajjal jön ki! Én nem ajánlanám személy szerint másik 5W30as használatát, mert nem csak a viszkozitás számít!!!! Nem sok A5/B5-ös olaj van a piacon, És elméletileg csak ilyen olajjal tartható a 30K csere intervallum!!!!!
Figyeljetek oda rá! Ja és az ELF 5W30 as Evolution SXR (ami a gyári) 2900-3000 Ft/liter!

R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Vissza az elejére
kozsi
2005 november 15 kedd - 11:45:27
Vendég

Igaz, de Pécsett a szervízben Castrolt használnak! Ráadásul 10W40-et! Az álatalam ajánlott 5W40-el miért ne tarthatnám a 30e km-es csereperiódust?
Vissza az elejére
maszületett
2005 november 15 kedd - 11:46:43

Regisztrált tag #14
Regisztrált: 2005 szeptember 06 kedd - 12:32:13

Üzenetek: 1322
Szióka!
FIGYELEM!!! Személyes vélemény következik!!!
Szal én azért vettem új autót, hogy ne kelljen ilyenekkel foglakoznom. Nem akarok jobban érteni a dolgokhoz, mint egy márkaszervíz.

Az õ feladatuk, hogy az autóm minden pillanatban üzembiztos legyen, nem az enyém. Õk azt mondják ezért 15.000 km-ként vonuljak be hozzájuk, hogy ezt számomra biztosítani tudják. kb ennyi az amit nekem meg kell tennem az úgy érdekében.

üdv

maszületett

Vissza az elejére
légfék
2005 november 15 kedd - 17:53:47
Ambiance 1.4 Torreádorpiros;Renault Espace 1,9 dci Expression


Regisztrált tag #90
Regisztrált: 2005 október 22 szombat - 20:45:07

Üzenetek: 3909
Hello!Ugyan nem a Dacia szervízrõl szól a véleményem,de azért kívánkozik ide.van egy barátom,aki anyagbeszerzõ egy .......szalonban.a gyakorlat az,hogy a bevitt kocsikhoz sokszor az épp kéznél levõ....gazdaságos,kb.300 ft/liter értékű olajat használják,a bele elõírtat pedig haza hordják,vagy a jattos ügyfeleknek elcsenik.Így ha vinnem kell,akkor majd viszem magam az olajat,és ragaszkodni fogok a jelenlétemhez az olajcsere során.Ja és a valósággal való egyezés érzése esetén az érintettek akik ezeket a dolgokat elkövetik szégyelljék az arcukat!

Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
Vissza az elejére
Stephen-J
2005 november 15 kedd - 19:52:28
Vendég

maszületett írta ...

Szal én azért vettem új autót, hogy ne kelljen ilyenekkel foglakoznom. Nem akarok jobban érteni a dolgokhoz, mint egy márkaszervíz.

Az õ feladatuk, hogy az autóm minden pillanatban üzembiztos legyen, nem az enyém. Õk azt mondják ezért 15.000 km-ként vonuljak be hozzájuk, hogy ezt számomra biztosítani tudják. kb ennyi az amit nekem meg kell tennem az úgy érdekében.

Szerintem is ez a helyes hozzáállás. Én is úgy gondolom, hogy a márkaszervíz dolga eldönteni, hogy mikor mit tegyen az autóval(-ba). Spórolni lehet itt is, ott is, de - hosszú távon - lehet, hogy a drágább megoldást választjuk, ha a saját fejünk után megyünk.
Bízzuk a szakemberekre a dolgot!
Persze ez is csak egy magánvélemény volt...
Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:       >>   

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2018 E-mail: -Email- Klikk!