A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Vélemények az autóról
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Dacia Duster
Oldal:   <<      
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
Krogergo
2018 december 02 vasárnap - 00:09:34
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6484
RayD írta ...

Sanyi írta ...

Csak azt elfeledtem leírni, hogy én 18 előtti modelt tervezek venni.

Ha nem tévedek már 2016 környéke óta kapható kamera Dusterbe, Lodgyba és talán Dokkerbe is. Talán a Lodgy/Dokker facelifttel együtt jöhetett be 2016 őszén, de lehet előtte is már volt, de általában csak a legjobb felszereltséghez.


Én meg már jóval előtte is szereltem be.


REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Krogergo
2018 december 02 vasárnap - 00:10:27
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6484
Sanyi írta ...

Gergő PÜ!


Sanyi, telefon

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Krogergo
2018 december 02 vasárnap - 00:16:57
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6484
Sam Joe írta ...

Nagyon szépen köszönöm, hogy kimondtad nekem, amit nem mertem magamnak beismerni! (Ööö... Na, ez most olyan besértődött-kioktatósan hangzott, pedig komolyan gondolom.)
Elfogult vagyok, mert a Duster nagyon tetszik - szerintem a forma óriási betalálás. De be kell lássam, igazad van. SCrossnak lehet, hogy csak a króm hűtőrácsa teszi, hogy rettenetesnek gondolom, de ha nála kötök ki - egyre valószínűbb - akkor az alvázvédelem után az első dolgom lesz egy olyan hűtőmaszkot nézni a Homasitánál, vagy AliExpressen, amitől nem úgy néz ki, mint ami most esett le a körhintáról a táltos paripa és a repülő csészealj közül. Igen, az 1,4-esre gondoltam én is, mert a 4-es út mellett lakunk egy kisvárosban. Ide a túléléshez kell a teljesítmény, mert a vezetési stílus olyan mint a Mad Max-ben. Át is kéne keresztelni Fury Road-ra. Ha a NASA vagy Elon Musk embert küld a Marsra, akkor a marsjárót meg a környékbeli mellékutakon kéne tesztelni, ha ezeket kibírja, akkor bármit. (És az a baj, hogy ebben semmi túlzás nincs.) Suzukiban a 3+7 év garancia is nagyon vonzó, de az automatával járó felszereltség - amúgy is az tetszik - 5,2 milliós listaárat jelent. Dusterből meg csak akkor sikerült 4,5 fölé menni, ha behúzgálok olyasmit is, amire nincs szükségem, vagy egyenesen szeretném elkerülni- ülésfűtés amitől fáj a... ööö... kipufogóm, kulcs nélküli indítás, körkamera -, persze kézi váltóval.
Még egyszer: nagyon köszi, hálás vagyok az objektív véleményért, mert az enyém szubjektív!


Nem tudom mit néztél, vagy konfiguráltál. De a Prestige DCI Duster induló ára most 5MFt. Szerintem nem fog az 1.3TCE se olcsóbb lenni. Ehhez hozzájön a 130ezer Ft-os metálfény, pótkerék, ez-az, 160ezeres üzembehelyezés, ha megjelenik újra az EDC annak a felára, és máris 6MFt körül (vagy felette) lesz. Akár milyen szép is, annyi pénzt meg ezért nem szabad kiadni, főleg, ha a Suzukinál a kiforrott technikát, 140Le-s turbómotort automata váltóval, minőségibb beltérrel 7-8szát ezer Ft-al olcsóbban megkapod.


REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Sheme
2018 december 03 hétfő - 13:32:53

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1002
Sam Joe írta ...


(Mely motor amúgy nekem tökéletes lenne.) De a legfontosabb: Van esély, hogy ezekhez fognak kínálni automata váltót?


Itt rendelhetsz automata váltósat.



A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
Iszy56
2018 december 03 hétfő - 21:46:57
Kolozsvar


Regisztrált tag #1915
Regisztrált: 2013 január 17 csütörtök - 22:55:11

Üzenetek: 717
Mivel nekem meg mindig a Duster a kedvencem ide masolom.
Egy masik forumon, egy sotver jartas ( belso?) kolega kiirta a Start/Stop rendszer mukodesi felteteleit, reszben:


A motor ujrainditasanak feltetelei:

A Stop/Start ot lezarta a vezeto
VAGY a sebesseg meghaladja az 5 km/h t
VAGY a hatramenetelt aktivaljak ( csak az automata sebvaltonal mert a manualisnal eloszor kuplungozunk )
VAGY a vezerlo modulbol eredo ok: hutoviz hofoka > kuszob + isteriza ( ez nem tudom mi )
VAGY a vezerlo modulbol eredo ok: Turbina feletti gazok hofoka > egy bizonyos idon belul mnegallapitott kuszob
VAGY a vezerlo modulbol eredo ok: uzemanyag homerseklet > kuszob
VAGY a vezerlo modulbol eredo ok: legnyomas > kuszob + histerezis
VAGY alltalanos befrecskenezo ok
VAGY klima
VAGY energia elosztas ( inteligens energia elosztas )
VAGY elegtelen nyomas mastervac ( automata mastervak leallitas letiltva 3 fek pedal nyomassal )
VAGY szabad kez segitseg parkirozasnal/inteligens parkirozas
VAGY az automata sebvalto START/STOP moduljabol ( alltalanos letiltas az automata sebvaltotol, pl. : olaj hofok > 115 fok C )
VAGY felismerhetetlen sebvalto pozicio
 VAGY vezer modul es STOP/START szamitogep kozotti komunikacio vesztese

A START/STOP rendszert idoszakosan kikapcsolhatjak a kovetkezo feltetelek:
A kikapcsolas kovetkezmenye : a motor mukodes megtartasa vagy ujrainditasa

Motor adatok melyek leallithatjak a STOP/START ot

Hutofolyadek homerseklete < 21 C Fok vagy > 105 C Fok vagy az uzemanyag homerseklete > 90 C Fok
A reszecske szuro regeneralas alatt van.
670 C Fok feletti homerseklet a turbina felett 30 masodpercig ( pl autopalya fizeteo nel megallas egy hosszu eroltetett utszakaszs utan )
Az alap fordulatszam ( ralanti ) > 500 fordulat/perc
Az auto berendezesei nagyobb fordulatszamot igenyelnek
Legnyomas < 780 mbar ( 2200 m magassag felett )
Az utolso ket inditas kozott kevesebb ido telt el mint 2 masodperc
Motor biztonsagi okok melyek leallitjak a STOP/START ot
A motor inditasok szama > vagy = 280.000 ( K9K motor ), letiltja a STOP/START ot a magasnyomasu pumpat biztonsagaer

A legkondi leallitja a START/STOP ot ha....:

Ha az automata kliman beallitott cel homerseklet es a mert kozott tobb mint 2 C Fok van.
A ' Tiszta latas ' funkcio bekapcsolasa.
Tul nagy nedvesseg a szelvedon.
Klima elinditva es a kulso homerseklet > 35 C Fok
Ha a hutofolyadek hmerseklete < 25 C Fok es a ventilator all es < 40 C Fok es a ventilator forog ( a mert kulso homerseklet fugvenyeben )
Az indito rendszer ( gomb vagy kulcs ) leallitja 5 masodpercre a STOP/START ot egy adat gyujtes vegett .

A fek rendszer leallithatja a STOP/START ot ha...:

MasterVac nyomas < 400 mbar ( +/- 50 mbar ) ( pl. gyakori kemeny fek utan )
A fekpedal 3 szor meg van nyomva az automata leallas modulban.

Az energia beosztas lealltithatjaq a STOP/START ot ha...:

Vezeto alltal bekapcsolt, tul sok aram fogyaszto ( az osszes sztatikus fogyaszto + alkalmi fogyasztok ( pl. ablakemelo stb ).
Gyenge aksi feszultseg ( 80% alatti feltoltes vagy kigyult a muszerfalon a “ Gyenge aksi “ kijelzo )
Hideg aksi ( aksi homerseklet -5 C Fok alatt )
A ' Gyenge aksi ' kijelzes tobb mind 3 x jelent meg.
10 masodpercnel hoszabb ideig tarto 70 Ah aramfogyasztas

A vezeto leallitja a STP/START ot ha...:

Nyitott motorhaz
Nyitott vezeto ajto
Na a vezeto ulese ures
Nyitott vezeto biztonsagi ov.
Ket megallas kozott a sebesseg nem haladta meg a 7 km/h ( minimalis haladas )
Egyfordulasi manover utan a sebesseg nem haladja meg a 8 km/h t ( kezi es automata sebvalto )
Ha a sebesseg egy indulas utan nem haladja meg a 11 km/h
a vezeto ules ures
a sebesseg meghaladja az 5 km/h
Nyitott motorhaz fedel
Automata sebvalto hatrameneti pozicioban
nyitott vezeto ajto
nyitott vezeto biztonsagi ov
reszben lenyomott kuplung pedal
beinditott reszecske szuro tisztitas
beallitottt hofok alatti huto folyadek homerseklet
beallitott hofok feletti huto folyadek homerseklet
beallitott fordulat szam alatt forog a motor
kipufogo gazak homerseklete a turbina elott merve meghalad egy beallitott kuszobot
hideg uzemanyag
legnyomasi minim maxim kuszob
altalanos befecskendezesi ok
klima
nincs idealis kulso homerseklet, hideg vagy tul meleg
energia beosztasi ok
az onindito vedeset biztosito ok gyakori inditasnal
hianyos Mastervac nyomas ( tiltott mastervac automata leallitas 3 x I fekpedal nyomassal )
a ABS onbeallitasat biztosito rendszer bekapcsolva
kez nelkuli parkirozas elinditva
Kuszob feletti kaptato szog
Kapcsoloszekreny olaj homerseklet kuszob ( pl. 115 C fok ) felett
ismeretlen sebvalto allas
az onindito tul felmegedeset vedo rendszer
Informacio vesztes a fedkomp es a START/STOP modul kozott
baleset
vezeto ules szenzorjanak a hibaja
automata sebvalto Start/Stop moduljanak a hibaja
kuszobb feletti fek foljadek nyomas

Ne lojjetek le a zongoristat! En csak forditottam.
Vissza az elejére
Sanyi
2018 december 04 kedd - 09:09:08
Sanyi


Regisztrált tag #108
Regisztrált: 2005 december 04 vasárnap - 19:46:48

Üzenetek: 1142
Hú Iszy bátyám ez felér egy mozgony tipusismeret anyagával!
Ebből is levizsgáztat a KTI (Közlekedés Tudományi Intézet)?

A patkánynak a denevér az angyal!
Vissza az elejére
Sam Joe
2018 december 06 csütörtök - 09:00:22

Regisztrált tag #3047
Regisztrált: 2018 november 26 hétfő - 13:38:09

Üzenetek: 5


De az Egyesült Arab Emirátusokból is csak Logant. Duster ott sincs. De ha nekem annyi pénzem lenne, hogy oda elrepüljek, hogy onnan hazafurikázzak egy Dusterrel, akkor itthon vennék Lexust. (Jó nyilván vicceltél, értem én.)

Ellenben ma olvastam egy tesztet a robotváltós Sándorőről és ott elhangzott egy hasznos infó: 2019 őszétől lehet újra robotváltós Stepway Sándorőt rendelni, ami gyaníthatóan azt jelenti, hogy a Dusterbe is ekkor tér vissza. Éljen és virágozzék a WLTP!
Vissza az elejére
Krogergo
2018 december 06 csütörtök - 15:08:38
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6484
Az a robotváltó sajna katasztrófa, a színvonala 20 évvel ezelőtti múltat idézi.
Az EDC teljesen más konstrukció, az a jelen korban is teljesen modern, kultúrált működésű. De sajnos a Daciánál csak a Duster-hez volt elérhető egy darabig, és a WLTP miatt most már itt se.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<       

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2018 E-mail: -Email- Klikk!