A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Problémák, megoldásaik
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Mindent a motorról! III.
Oldal:   <<      
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
Krogergo
2018 június 20 szerda - 21:40:55
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6423
Jó lenne, ha össze tudnád hasonlítani más 1.2TCE-vel, mert mi nem halljuk, nem vagyunk ott. A direkt befecskendezés miatt van egy jellegzetes hangja, de nem túl tolakodó, aki nem ezzel foglalkozik, észre se veszi. Ha nagy (kinek mi a nagy?) kelepelés van, akkor valami nem ok.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
lajo
2018 június 20 szerda - 21:53:25


Regisztrált tag #2958
Regisztrált: 2018 február 19 hétfő - 13:21:55

Üzenetek: 58
Jim74 írta ...
Az normális jelenség, hogy egy 1.2 Tce motor alapjáraton kerepel

Igen, a vákuumpumpa hangját hallani, itt egy csomó videó róla, mindegyiknek ilyen hangja van: Klikk!

MediaNav Evolution 9.1.3, külsőhőmérséklet- kijelzés, Eco2-képernyő, tolatókamera, Wake, Renault színséma | korrigált fogyasztás- és üzemanyagszint-kijelzés, hűtővízhőmérséklet- kijelzés a műszeregységben | külső/belső csomagtartóperemvédő LZP | 4 x Osram Night Breaker Unlimited | 4 x Osram Diadem Chrome | fekete LED-es oldalsó indexek | LED-es 3. féklámpa | 2 x 3 lámpás belső világítás + 6 x Osram 2850WW | rendszámtáblatartó LZP Neutral + 2 x Osram Cool Blue Intense | 2. csomagtérvilágítás + 2 x Osram 2850WW | 4 x Sinuslive SL-135c | első ablaktörlő: porlasztó fúvókák, Bosch Aerotwin 60/50 cm lapátok, 2 x 55 cm törlőkar, bajuszkapcsoló 4 törlési intervallummal | hátsó ablaktörlő: Bosch Aerotwin 39 cm lapát, VW törlőkar, Xantia fúvóka, automatikus törlés kikapcsolva | Mercedes B-osztály 20 cm-es antenna | köpenyes ajtózárnyelvek | Scénic rugós kapaszkodók | gumikéder a szélvédő és a tető között | toronycsapágyvédő sapkák | állandó műszeregység- és kesztyűtartó-világítás | motortérszigetelés | visszapillantó tükör magasabban rögzítve | Lodgy szemüvegtartó
Vissza az elejére
Jim74
2018 június 20 szerda - 22:41:55

Regisztrált tag #2521
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:04:35

Üzenetek: 269
Köszönöm szépen a válaszokat, erre a hangra gondoltam.
Vissza az elejére
lajo
2018 július 27 péntek - 15:03:16


Regisztrált tag #2958
Regisztrált: 2018 február 19 hétfő - 13:21:55

Üzenetek: 58
Kb. 2017 szeptember utáni Daciákban be lehet kapcsolni a műszeregységben a hűtőfolyadék hőmérsékletének kijelzését.

0 csík: < 25 °C
1 csík: 25 - 49.9 °C
2 csík: 50 - 74.9 °C
3 csík: 75 - 92.9 °C
4 csík: >= 93 °C





Javítottam a 4. csíkot, már 93 °C-nál megjelenik. Érdekes, hogy a másik irányban, amikor hűl le a hűtőfolyadék, 4 °C-kal alacsonyabb hőmérsékletnél tűnik el a csík, mint ahol melegedésnél megjelenik (legalábbis a 2. és a 4. csík, amelyeket leteszteltem, 46 ill. 89 °C alatt tűntek el).

[ Módosítva 2018 július 31 kedd - 23:05:52 ]

MediaNav Evolution 9.1.3, külsőhőmérséklet- kijelzés, Eco2-képernyő, tolatókamera, Wake, Renault színséma | korrigált fogyasztás- és üzemanyagszint-kijelzés, hűtővízhőmérséklet- kijelzés a műszeregységben | külső/belső csomagtartóperemvédő LZP | 4 x Osram Night Breaker Unlimited | 4 x Osram Diadem Chrome | fekete LED-es oldalsó indexek | LED-es 3. féklámpa | 2 x 3 lámpás belső világítás + 6 x Osram 2850WW | rendszámtáblatartó LZP Neutral + 2 x Osram Cool Blue Intense | 2. csomagtérvilágítás + 2 x Osram 2850WW | 4 x Sinuslive SL-135c | első ablaktörlő: porlasztó fúvókák, Bosch Aerotwin 60/50 cm lapátok, 2 x 55 cm törlőkar, bajuszkapcsoló 4 törlési intervallummal | hátsó ablaktörlő: Bosch Aerotwin 39 cm lapát, VW törlőkar, Xantia fúvóka, automatikus törlés kikapcsolva | Mercedes B-osztály 20 cm-es antenna | köpenyes ajtózárnyelvek | Scénic rugós kapaszkodók | gumikéder a szélvédő és a tető között | toronycsapágyvédő sapkák | állandó műszeregység- és kesztyűtartó-világítás | motortérszigetelés | visszapillantó tükör magasabban rögzítve | Lodgy szemüvegtartó
Vissza az elejére
77Gabesz
2018 július 27 péntek - 18:42:49


Regisztrált tag #2987
Regisztrált: 2018 május 03 csütörtök - 13:50:06

Üzenetek: 14
Le tudnád írni, hogyan lehet?

Dacia Logan MCV 2 1.0 Arctic (2018/06) 4,9-5 l/100 km.
Vissza az elejére
lajo
2018 július 28 szombat - 01:06:20


Regisztrált tag #2958
Regisztrált: 2018 február 19 hétfő - 13:21:55

Üzenetek: 58
Leírtam PÜ-ben.

MediaNav Evolution 9.1.3, külsőhőmérséklet- kijelzés, Eco2-képernyő, tolatókamera, Wake, Renault színséma | korrigált fogyasztás- és üzemanyagszint-kijelzés, hűtővízhőmérséklet- kijelzés a műszeregységben | külső/belső csomagtartóperemvédő LZP | 4 x Osram Night Breaker Unlimited | 4 x Osram Diadem Chrome | fekete LED-es oldalsó indexek | LED-es 3. féklámpa | 2 x 3 lámpás belső világítás + 6 x Osram 2850WW | rendszámtáblatartó LZP Neutral + 2 x Osram Cool Blue Intense | 2. csomagtérvilágítás + 2 x Osram 2850WW | 4 x Sinuslive SL-135c | első ablaktörlő: porlasztó fúvókák, Bosch Aerotwin 60/50 cm lapátok, 2 x 55 cm törlőkar, bajuszkapcsoló 4 törlési intervallummal | hátsó ablaktörlő: Bosch Aerotwin 39 cm lapát, VW törlőkar, Xantia fúvóka, automatikus törlés kikapcsolva | Mercedes B-osztály 20 cm-es antenna | köpenyes ajtózárnyelvek | Scénic rugós kapaszkodók | gumikéder a szélvédő és a tető között | toronycsapágyvédő sapkák | állandó műszeregység- és kesztyűtartó-világítás | motortérszigetelés | visszapillantó tükör magasabban rögzítve | Lodgy szemüvegtartó
Vissza az elejére
Sheme
2018 július 29 vasárnap - 17:59:38

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 989
lajo írta ...

Kb. 2017 szeptember utáni Daciákban be lehet kapcsolni a műszeregységben a hűtőfolyadék hőmérsékletének kijelzését.

0 csík: < 25 °C
1 csík: 25 - 49 °C
2 csík: 50 - 74 °C
3 csík: 75 - 99 °C
4 csík: > 99 °C






RSDönCI!

Be tudod kapcsolni valahogy nálam is? Légysziiiii!

(Meg szeretnék még pár apróságot kiokosíttatni veled, azt majd megbeszéljük!)


A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
gylaci
2018 július 29 vasárnap - 18:58:17

Regisztrált tag #2997
Regisztrált: 2018 május 28 hétfő - 15:19:24

Üzenetek: 30
Én csak a kezelési utasításból okoskodom, szerintem hőmérséklet funkció a "butább" fedélzeti számítógépben nincs, az 5 paramétert jelenít meg, míg a nagyobb kijelzősön 14 információ közül lehet válogatni, addig kell nyomkodni a választógombot míg ez a kijelzés nem látható. Javítsatok ki ha hülyeséget írok.
Vissza az elejére
lajo
2018 július 30 hétfő - 12:14:09


Regisztrált tag #2958
Regisztrált: 2018 február 19 hétfő - 13:21:55

Üzenetek: 58
Sheme írta ...
Be tudod kapcsolni valahogy nálam is?


Sajnos csak kb. 2017 szeptember utáni autókban működik...

MediaNav Evolution 9.1.3, külsőhőmérséklet- kijelzés, Eco2-képernyő, tolatókamera, Wake, Renault színséma | korrigált fogyasztás- és üzemanyagszint-kijelzés, hűtővízhőmérséklet- kijelzés a műszeregységben | külső/belső csomagtartóperemvédő LZP | 4 x Osram Night Breaker Unlimited | 4 x Osram Diadem Chrome | fekete LED-es oldalsó indexek | LED-es 3. féklámpa | 2 x 3 lámpás belső világítás + 6 x Osram 2850WW | rendszámtáblatartó LZP Neutral + 2 x Osram Cool Blue Intense | 2. csomagtérvilágítás + 2 x Osram 2850WW | 4 x Sinuslive SL-135c | első ablaktörlő: porlasztó fúvókák, Bosch Aerotwin 60/50 cm lapátok, 2 x 55 cm törlőkar, bajuszkapcsoló 4 törlési intervallummal | hátsó ablaktörlő: Bosch Aerotwin 39 cm lapát, VW törlőkar, Xantia fúvóka, automatikus törlés kikapcsolva | Mercedes B-osztály 20 cm-es antenna | köpenyes ajtózárnyelvek | Scénic rugós kapaszkodók | gumikéder a szélvédő és a tető között | toronycsapágyvédő sapkák | állandó műszeregység- és kesztyűtartó-világítás | motortérszigetelés | visszapillantó tükör magasabban rögzítve | Lodgy szemüvegtartó
Vissza az elejére
Pete
2018 július 30 hétfő - 17:26:26

Regisztrált tag #2499
Regisztrált: 2014 november 19 szerda - 10:34:25

Üzenetek: 36
Sziasztok,
Abban kérem a hozzáértők segítségét, hogy a Dacia Sandero 0,9 Stepway-nél hogyan lehet a szervíz-számlálót alaphelyzetbe állítani? Évjárat: 2017 nyara.
A fékpedál 3xi nyomkodása benyomott gázpedállal nem oldotta meg...
A válaszokat előre is köszönöm!
Vissza az elejére
lajo
2018 július 30 hétfő - 20:43:40


Regisztrált tag #2958
Regisztrált: 2018 február 19 hétfő - 13:21:55

Üzenetek: 58
Akkor valószínűleg csak diagnosztikai eszközzel, pl. CAN Clip.

MediaNav Evolution 9.1.3, külsőhőmérséklet- kijelzés, Eco2-képernyő, tolatókamera, Wake, Renault színséma | korrigált fogyasztás- és üzemanyagszint-kijelzés, hűtővízhőmérséklet- kijelzés a műszeregységben | külső/belső csomagtartóperemvédő LZP | 4 x Osram Night Breaker Unlimited | 4 x Osram Diadem Chrome | fekete LED-es oldalsó indexek | LED-es 3. féklámpa | 2 x 3 lámpás belső világítás + 6 x Osram 2850WW | rendszámtáblatartó LZP Neutral + 2 x Osram Cool Blue Intense | 2. csomagtérvilágítás + 2 x Osram 2850WW | 4 x Sinuslive SL-135c | első ablaktörlő: porlasztó fúvókák, Bosch Aerotwin 60/50 cm lapátok, 2 x 55 cm törlőkar, bajuszkapcsoló 4 törlési intervallummal | hátsó ablaktörlő: Bosch Aerotwin 39 cm lapát, VW törlőkar, Xantia fúvóka, automatikus törlés kikapcsolva | Mercedes B-osztály 20 cm-es antenna | köpenyes ajtózárnyelvek | Scénic rugós kapaszkodók | gumikéder a szélvédő és a tető között | toronycsapágyvédő sapkák | állandó műszeregység- és kesztyűtartó-világítás | motortérszigetelés | visszapillantó tükör magasabban rögzítve | Lodgy szemüvegtartó
Vissza az elejére
RB65
2018 július 30 hétfő - 22:56:21


Regisztrált tag #2718
Regisztrált: 2016 július 18 hétfő - 13:56:14

Üzenetek: 433
Pete írta ...

Sziasztok,
Abban kérem a hozzáértők segítségét, hogy a Dacia Sandero 0,9 Stepway-nél hogyan lehet a szervíz-számlálót alaphelyzetbe állítani? Évjárat: 2017 nyara.
A fékpedál 3xi nyomkodása benyomott gázpedállal nem oldotta meg...
A válaszokat előre is köszönöm!


Erre gondolsz?




A szél, a levegő azon része amelyik siet
Logan MCV 0,9TCE

Vissza az elejére
lajo
2018 július 30 hétfő - 23:38:17


Regisztrált tag #2958
Regisztrált: 2018 február 19 hétfő - 13:21:55

Üzenetek: 58
RB65 írta ...


Erre gondolsz?





Szerintem 2017 nyári autókban már nem ez az OCS (Oil Control System) kijelző van, nem írja ki a hátralévő km-t a fedkomp, így a fedkomp gombbal nem is lehet visszaállítani.

MediaNav Evolution 9.1.3, külsőhőmérséklet- kijelzés, Eco2-képernyő, tolatókamera, Wake, Renault színséma | korrigált fogyasztás- és üzemanyagszint-kijelzés, hűtővízhőmérséklet- kijelzés a műszeregységben | külső/belső csomagtartóperemvédő LZP | 4 x Osram Night Breaker Unlimited | 4 x Osram Diadem Chrome | fekete LED-es oldalsó indexek | LED-es 3. féklámpa | 2 x 3 lámpás belső világítás + 6 x Osram 2850WW | rendszámtáblatartó LZP Neutral + 2 x Osram Cool Blue Intense | 2. csomagtérvilágítás + 2 x Osram 2850WW | 4 x Sinuslive SL-135c | első ablaktörlő: porlasztó fúvókák, Bosch Aerotwin 60/50 cm lapátok, 2 x 55 cm törlőkar, bajuszkapcsoló 4 törlési intervallummal | hátsó ablaktörlő: Bosch Aerotwin 39 cm lapát, VW törlőkar, Xantia fúvóka, automatikus törlés kikapcsolva | Mercedes B-osztály 20 cm-es antenna | köpenyes ajtózárnyelvek | Scénic rugós kapaszkodók | gumikéder a szélvédő és a tető között | toronycsapágyvédő sapkák | állandó műszeregység- és kesztyűtartó-világítás | motortérszigetelés | visszapillantó tükör magasabban rögzítve | Lodgy szemüvegtartó
Vissza az elejére
Pete
2018 július 31 kedd - 06:39:52

Regisztrált tag #2499
Regisztrált: 2014 november 19 szerda - 10:34:25

Üzenetek: 36
Köszönöm a válaszokat,
Valóban, a fedkomp gombbal sem működik a dolog. Bár az is igaz, hogy az egy év telt csak le, a 20.000 km-ig hátralévő km 2.700 km, így a hátralévő km számláló opció meg sem jelenik, csak egy villáskulcs. Lehet, hogy amíg a hátralévő km szám nem csökken le 1.500 km alá, addig nem is fog működni az alaphelyzetbe állítási lehetőség. Most egyelőre megvárom az 1.500 km-t, remélve, hogy akkor már nullázható. Csak reméltem, hogy valaki már találkozott ilyennel, és van ilyen tapasztalata.
Még egyszer köszönöm a válaszokat
Vissza az elejére
Sheme
2018 július 31 kedd - 12:40:52

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 989
lajo írta ...

Sheme írta ...
Be tudod kapcsolni valahogy nálam is?


Sajnos csak kb. 2017 szeptember utáni autókban működik...







A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
Dzsonszi
2018 augusztus 03 péntek - 09:05:39

Regisztrált tag #2469
Regisztrált: 2014 július 14 hétfő - 14:19:30

Üzenetek: 47
Gergő, Gergő!
Segíts döntenem légyszíves. Milyen motorolajat tegyek az 1,145-ös 75 lovas szívó benzines Sanderóba? Az oké, hogy az SXR900 való bele, de gondolkodom azon, hogy az 5W40-es helyett 5W30-ast válasszak, a sok rövid út miatt. Igaz, ez nincs 4 literes kiszerelésben,
Segítségedet előre is köszönöm, Üdv!
Vissza az elejére
Nagya21
2018 augusztus 03 péntek - 09:51:07
Székesfehérvár


Regisztrált tag #2547
Regisztrált: 2015 március 16 hétfő - 09:02:22

Üzenetek: 208
Dzsonszi írta ...

Gergő, Gergő!
Segíts döntenem légyszíves. Milyen motorolajat tegyek az 1,145-ös 75 lovas szívó benzines Sanderóba? Az oké, hogy az SXR900 való bele, de gondolkodom azon, hogy az 5W40-es helyett 5W30-ast válasszak, a sok rövid út miatt. Igaz, ez nincs 4 literes kiszerelésben,
Segítségedet előre is köszönöm, Üdv!

Hali!!
Tudom nem vagyok Gergő, de szerintem abba a szívó motorba bőven elég az 5W-40-es olaj.
Üdv Nagya

A telefonoknak 2 nagy ellensége van:
Gravitáció
H2O
Vissza az elejére
Pete
2018 augusztus 03 péntek - 10:02:06

Regisztrált tag #2499
Regisztrált: 2014 november 19 szerda - 10:34:25

Üzenetek: 36
Nagya21 írta ...

Dzsonszi írta ...

Gergő, Gergő!
Segíts döntenem légyszíves. Milyen motorolajat tegyek az 1,145-ös 75 lovas szívó benzines Sanderóba? Az oké, hogy az SXR900 való bele, de gondolkodom azon, hogy az 5W40-es helyett 5W30-ast válasszak, a sok rövid út miatt. Igaz, ez nincs 4 literes kiszerelésben,
Segítségedet előre is köszönöm, Üdv!

Hali!!
Tudom nem vagyok Gergő, de szerintem abba a szívó motorba bőven elég az 5W-40-es olaj.
Üdv Nagya

Sziasztok,

Én sem vagyok a Gergő, de én ezt annak idején (1-2 éve) megkérdeztem, de ő az 5w-30-at ajánlotta.
Az 5w-40 elég lesz akkor, ha 100.000 km fölött el kezdi enni az 5w-40-et
(nekem is ezzel a motorral szerlelt Dacia-m van)

Üdv.
Pete
Vissza az elejére
Pete
2018 augusztus 03 péntek - 10:04:05

Regisztrált tag #2499
Regisztrált: 2014 november 19 szerda - 10:34:25

Üzenetek: 36
Pete írta ...

Nagya21 írta ...

Dzsonszi írta ...

Gergő, Gergő!
Segíts döntenem légyszíves. Milyen motorolajat tegyek az 1,145-ös 75 lovas szívó benzines Sanderóba? Az oké, hogy az SXR900 való bele, de gondolkodom azon, hogy az 5W40-es helyett 5W30-ast válasszak, a sok rövid út miatt. Igaz, ez nincs 4 literes kiszerelésben,
Segítségedet előre is köszönöm, Üdv!

Hali!!
Tudom nem vagyok Gergő, de szerintem abba a szívó motorba bőven elég az 5W-40-es olaj.
Üdv Nagya

Sziasztok,

Én sem vagyok a Gergő, de én ezt annak idején (1-2 éve) megkérdeztem, de ő az 5w-30-at ajánlotta.
Az 5w-40 elég lesz akkor, ha 100.000 km fölött el kezdi enni az 5w-40-et
(nekem is ezzel a motorral szerlelt Dacia-m van)

Üdv.
Pete

Javítva: "elkezdi enni az 5w-30-at"
Vissza az elejére
Szita
2018 augusztus 03 péntek - 14:02:49
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 255
Pete írta ...

Pete írta ...

Nagya21 írta ...

Dzsonszi írta ...

Gergő, Gergő!
Segíts döntenem légyszíves. Milyen motorolajat tegyek az 1,145-ös 75 lovas szívó benzines Sanderóba? Az oké, hogy az SXR900 való bele, de gondolkodom azon, hogy az 5W40-es helyett 5W30-ast válasszak, a sok rövid út miatt. Igaz, ez nincs 4 literes kiszerelésben,
Segítségedet előre is köszönöm, Üdv!

Hali!!
Tudom nem vagyok Gergő, de szerintem abba a szívó motorba bőven elég az 5W-40-es olaj.
Üdv Nagya

Sziasztok,

Én sem vagyok a Gergő, de én ezt annak idején (1-2 éve) megkérdeztem, de ő az 5w-30-at ajánlotta.
Az 5w-40 elég lesz akkor, ha 100.000 km fölött el kezdi enni az 5w-40-et
(nekem is ezzel a motorral szerlelt Dacia-m van)

Üdv.
Pete

Javítva: "elkezdi enni az 5w-30-at"

Érdekes. Nekem azt írta, 5w40SXR való bele! (1.2 MCV 2016) Az 5w30-at a dieselbe, meg a 0.9TCE-be szokta javasolni.
Vissza az elejére
Pete
2018 augusztus 03 péntek - 14:43:20

Regisztrált tag #2499
Regisztrált: 2014 november 19 szerda - 10:34:25

Üzenetek: 36
[quote]
Krogergo írta ...

A H4M mortorkódú 1.6-osba is SXR 5W30 való elsősorban.

Ezt találtam visszaolvasva...
Bár a sajátomban 5w30-at használok jó ideje, nem szeretnék senkit félrevezetni!
De majd krogergo úr eldönti a kérdést, hogy az 1,6 literes szívómotoron kívül az 1,2 literes szívómotorba milyen kell.
Vissza az elejére
Krogergo
2018 augusztus 05 vasárnap - 21:37:37
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6423
Egész jól megbeszéltétek, amíg nem voltam, így még pihenek is 2 hetet de az 1.2 16V-be sosem ajánlottam 5W30-at, abba mindig 5W40-et teszek. Az 1.2TCE-be, 0.9TCE-be, 1.6-os H4M-be való az 5W30.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Dzsonszi
2018 augusztus 06 hétfő - 08:22:16

Regisztrált tag #2469
Regisztrált: 2014 július 14 hétfő - 14:19:30

Üzenetek: 47
Gegő! Köszönöm, akkor 5W40 az sxr900-ból.
Üdv, jó pihenést!
Vissza az elejére
Pete
2018 augusztus 11 szombat - 20:27:25

Regisztrált tag #2499
Regisztrált: 2014 november 19 szerda - 10:34:25

Üzenetek: 36
Pete írta ...

Sziasztok,
Abban kérem a hozzáértők segítségét, hogy a Dacia Sandero 0,9 Stepway-nél hogyan lehet a szervíz-számlálót alaphelyzetbe állítani? Évjárat: 2017 nyara.
A fékpedál 3xi nyomkodása benyomott gázpedállal nem oldotta meg...
A válaszokat előre is köszönöm!

Kedves Gergő!
Létezik erre egyéb "trükk" vagy csak diagnosztikai műszerrel lehet nullázni? Lehetséges az, hogy egy Afrikában gyártott autót csak számítógéppel lehet nullázni? Csak van valami egyéb lehetőség, vagy ha más nincs, akkor milyen kézi műszer kapható hozzá, és hol szerezhető be?
Válaszodat előre is megköszönve,
Üdv.
Pete
Vissza az elejére
Suprax
2018 augusztus 11 szombat - 22:55:36
Suprax

Regisztrált tag #1811
Regisztrált: 2012 május 08 kedd - 19:39:30

Üzenetek: 305
Pete írta ...


Kedves Gergő!
Létezik erre egyéb "trükk" v


Nem Gergő vagyok, de nálam így működik.
Szerviz km kijelzésen állj, és nyomd hosszan a léptető gombot villogni kezd majd alapra vált az az 20000 Km. Nálam ennyi.

-Email-
Vissza az elejére
lajo
2018 augusztus 11 szombat - 23:57:43


Regisztrált tag #2958
Regisztrált: 2018 február 19 hétfő - 13:21:55

Üzenetek: 58
2017 március utáni autókban már máshogy van a szervízre figyelmeztetés, nincs kijelezve a hátralévő km, viszont számol km-t és napot is (alapesetben 20000 km / 360 nap), de csak akkor szól, ha már kevés km / nap van hátra. Ha a csavarkulcs megjelenésekor nem lehet a fedkomp gombbal visszaállítani, és a régi gáz- ill. fékpedál nyomogatás se működik, akkor tényleg csak a diagnosztika marad (Clip vagy DDT2000 szoftverrel). Én, ha magam nem tudnám megoldani, megkérném a márkaszervízt, nekik Clippel egy kattintás.

[ Módosítva 2018 augusztus 11 szombat - 23:59:18 ]

MediaNav Evolution 9.1.3, külsőhőmérséklet- kijelzés, Eco2-képernyő, tolatókamera, Wake, Renault színséma | korrigált fogyasztás- és üzemanyagszint-kijelzés, hűtővízhőmérséklet- kijelzés a műszeregységben | külső/belső csomagtartóperemvédő LZP | 4 x Osram Night Breaker Unlimited | 4 x Osram Diadem Chrome | fekete LED-es oldalsó indexek | LED-es 3. féklámpa | 2 x 3 lámpás belső világítás + 6 x Osram 2850WW | rendszámtáblatartó LZP Neutral + 2 x Osram Cool Blue Intense | 2. csomagtérvilágítás + 2 x Osram 2850WW | 4 x Sinuslive SL-135c | első ablaktörlő: porlasztó fúvókák, Bosch Aerotwin 60/50 cm lapátok, 2 x 55 cm törlőkar, bajuszkapcsoló 4 törlési intervallummal | hátsó ablaktörlő: Bosch Aerotwin 39 cm lapát, VW törlőkar, Xantia fúvóka, automatikus törlés kikapcsolva | Mercedes B-osztály 20 cm-es antenna | köpenyes ajtózárnyelvek | Scénic rugós kapaszkodók | gumikéder a szélvédő és a tető között | toronycsapágyvédő sapkák | állandó műszeregység- és kesztyűtartó-világítás | motortérszigetelés | visszapillantó tükör magasabban rögzítve | Lodgy szemüvegtartó
Vissza az elejére
Pete
2018 augusztus 12 vasárnap - 07:18:10

Regisztrált tag #2499
Regisztrált: 2014 november 19 szerda - 10:34:25

Üzenetek: 36
Sziasztok,
Köszönöm a válaszokat!
Üdv.
Pete
Vissza az elejére
Szita
2018 augusztus 12 vasárnap - 21:14:00
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 255
lajo írta ...

2017 március utáni autókban már máshogy van a szervízre figyelmeztetés, nincs kijelezve a hátralévő km, viszont számol km-t és napot is (alapesetben 20000 km / 360 nap), de csak akkor szól, ha már kevés km / nap van hátra. Ha a csavarkulcs megjelenésekor nem lehet a fedkomp gombbal visszaállítani, és a régi gáz- ill. fékpedál nyomogatás se működik, akkor tényleg csak a diagnosztika marad (Clip vagy DDT2000 szoftverrel). Én, ha magam nem tudnám megoldani, megkérném a márkaszervízt, nekik Clippel egy kattintás.

Nekem 2016.11-havi facelift elötti 1.2-es artic MCV-m van. Nincs szervíz KM kijelzés, sőt mikor túlmentem az egy éven, villáskulcs se volt.(betegség miatt 2 hét csúszás volt)
Vissza az elejére
lajo
2018 augusztus 12 vasárnap - 21:17:44


Regisztrált tag #2958
Regisztrált: 2018 február 19 hétfő - 13:21:55

Üzenetek: 58
Szita írta ...
Nekem 2016.11-havi facelift elötti 1.2-es artic MCV-m van. Nincs szervíz KM kijelzés, sőt mikor túlmentem az egy éven, villáskulcs se volt.(betegség miatt 2 hét csúszás volt)

A régi fajta kijelzőt (OCS - Oil Control System) csak a TCe és dCi motorok tudták, a többinél 2017 márciusa előtt semmiféle számláló vagy figyelmeztetés nincs. Mondjuk az én Dusteremben (TCe) se volt gyárilag bekapcsolva, de legalább utólag be tudtam kapcsolni.

[ Módosítva 2018 augusztus 12 vasárnap - 21:18:39 ]

MediaNav Evolution 9.1.3, külsőhőmérséklet- kijelzés, Eco2-képernyő, tolatókamera, Wake, Renault színséma | korrigált fogyasztás- és üzemanyagszint-kijelzés, hűtővízhőmérséklet- kijelzés a műszeregységben | külső/belső csomagtartóperemvédő LZP | 4 x Osram Night Breaker Unlimited | 4 x Osram Diadem Chrome | fekete LED-es oldalsó indexek | LED-es 3. féklámpa | 2 x 3 lámpás belső világítás + 6 x Osram 2850WW | rendszámtáblatartó LZP Neutral + 2 x Osram Cool Blue Intense | 2. csomagtérvilágítás + 2 x Osram 2850WW | 4 x Sinuslive SL-135c | első ablaktörlő: porlasztó fúvókák, Bosch Aerotwin 60/50 cm lapátok, 2 x 55 cm törlőkar, bajuszkapcsoló 4 törlési intervallummal | hátsó ablaktörlő: Bosch Aerotwin 39 cm lapát, VW törlőkar, Xantia fúvóka, automatikus törlés kikapcsolva | Mercedes B-osztály 20 cm-es antenna | köpenyes ajtózárnyelvek | Scénic rugós kapaszkodók | gumikéder a szélvédő és a tető között | toronycsapágyvédő sapkák | állandó műszeregység- és kesztyűtartó-világítás | motortérszigetelés | visszapillantó tükör magasabban rögzítve | Lodgy szemüvegtartó
Vissza az elejére
Krogergo
2018 augusztus 13 hétfő - 15:06:03
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6423
Pete írta ...

Pete írta ...

Sziasztok,
Abban kérem a hozzáértők segítségét, hogy a Dacia Sandero 0,9 Stepway-nél hogyan lehet a szervíz-számlálót alaphelyzetbe állítani? Évjárat: 2017 nyara.
A fékpedál 3xi nyomkodása benyomott gázpedállal nem oldotta meg...
A válaszokat előre is köszönöm!

Kedves Gergő!
Létezik erre egyéb "trükk" vagy csak diagnosztikai műszerrel lehet nullázni? Lehetséges az, hogy egy Afrikában gyártott autót csak számítógéppel lehet nullázni? Csak van valami egyéb lehetőség, vagy ha más nincs, akkor milyen kézi műszer kapható hozzá, és hol szerezhető be?
Válaszodat előre is megköszönve,
Üdv.
Pete


Hát attól, hogy Afrikában gyártották, szervizelni még kell. Márkaszervizes Clip diagnosztikával lehet/tudom törölni. Mai autókat meg nem úgy gyártják, hogy az egyszeri ember otthon belenyúlkáljon. Tudom, Kelet-Európában ez divat, de nyugaton nem, ott szervizbe viszik az autót, nem hiába egy külön szakma.

De örüljünk a Daciának, mert még mindig az egyszerűbb típusok közé tartozik. Pl. Egy tavalyi Opel Insignián már olaj leeresztését is látják a gyáriak az Online rendszeren keresztül, tehát még maszek szervizeknek sem kivitelezhető (pár évig).

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Pete
2018 augusztus 13 hétfő - 15:56:38

Regisztrált tag #2499
Regisztrált: 2014 november 19 szerda - 10:34:25

Üzenetek: 36
Szia Gergő.
Köszönöm a választ. Természetesen nem úgy értettem, hogy a szervizszámláló nélküli autókat nem kell szervizelni!
Üdv.
Vissza az elejére
Morfolgo55
2018 augusztus 13 hétfő - 23:30:01
Morfolgo55


Regisztrált tag #2594
Regisztrált: 2015 július 25 szombat - 20:36:30

Üzenetek: 80
Az elmúlt napokiban igencsak megszívatott az autóm. (2007, LOGAN MCV)
Múlthét csütörtök:
Elmentem munkába, az autó pihen otthon az utcai parkolóban.Kora délután hazaérkezve hatalmas olajszerű tócsa az autó alatt. Motorolajszint, fékolajszint, hűtővízszint, kormányszervó olajszint rendben. Az alsó védőlemez leszerelve a sebváltó felől csöpögött az olaj intenzíven. A csöpögés a hátrameneti kacsoló alól jött. Kézzel megmozgatva a kapcsoló a kezemben maradt.
Kifáradási törés tőben, az összes sebváltó olaj elfojt. Irány a Bárdi központ, új kapcsolóért és olajért.
Sötétedésre végeztem, az olaj feltakarításával együtt.
Pénteken délután autóval elmentem a bevásárló központba. Már kicsekkoltam a parkolókártyával és indulnék haza.
Indítózás , semmi. Újabb indítózás, megint semmi. Hátsó ülést felhajtva, meghallgattam az üzemanyag szivattyút. Gyújtás után halk morgás. Indítózás, semmi.
Telefon a sárga angyalért, fél óra múlva megjön.
Kérdezi a szerelő, mennyi km van benne. Mondom 173 ezer. Motorház fel, majd kérdezi, vajon hol van a holtponti jeladó. Mondom fogalmam sincs. Indítózzak, mondta. Megtettem, miközben féktisztító sprayt fújt a légszűrőbe. A motor beböffen, de nem indul. Némi papírmunka után befekszik a tank alá, majd nagyot rácsapott. Mondta indítózzak. Indítóztam, a motor beindult. Azt mondta, az üzemanyag szivattyú kuka, ne állítsam le a motort, míg haza nem érek. A segítségért cserébe 15 eFt-al lettem könnyebb.
Hazamentem, leállítottam a motort, indítóztam és tényleg megint semmi.
Még nyitva volt a Bárdi, így elszaladtam üzemanyag szivattyúért (45 eFt-ért még nem is volt drága).
Szombat:
Reggel lekezdtem egy haverral az üzemanyag szivattyú cserét. Kiderült, a szivattyút rögzítő nagy műanyag csavart csak célszerszámmal lehet megoldani (főleg tíz év után). Laposvasból hegesztéssel és némi lakatos munkával csináltam egy célszerszámot. Végre sikerült leszedni, majd némi forgatásos trükkel sikerült a tankból a szivattyút (a szintjelzővel együtt) kiszedni, majd az új szivattyút betenni és rögzíteni.
Mindössze így 4 óra alatt megoldottuk a feladatot.
Boldogan indítózás, megint semmi. A motor elején levő üzemanyag csövet levéve a szivattyú szépen dolgozik, tehát nem ott volt a gond. Gyertya ki, szikraellenőrzés. Nincs szikra! Másik hengerből kivéve szintén nincs szikra.
Felhívtunk egy ismerős szerelőt, mi lehet az oka. Az mondta, vegyük ki a holtponti érzékelőt, mert ha elkoszolódik, fémporos lesz, nem működik és olyankor nem ad a számítógép szikrát.
Megtaláltuk a kuplungház tetején, mélyen eldugva a fránya érzékelőt, amelynek kiszereléséhez (2 db hatlapú csavar) nőgyógyász kézre volt szükség (1/2 órás munka). Nem volt elkoszolódva, de azért tisztára pucoltam. Újabb fél óra alatt visszavarázsoltam a helyére.
Indítózás és megint semmi!
A haveromnak sikerült telefonon (szombat délután) egy renaultos szerelő ismerősét elérni.
Egy tanácsot adott: azonnal menjünk el a Bárdiba és vegyünk egy új holtponti jeladót, a jelenlegit meg dobjuk el nagy ívben.
A holtponti jeladó nincs bekötve a komputer hibajelzési rendszerébe, de annak hibája esetén letiltja a gyújtást. Azt mondta, ez Renault típushiba.
Biztos, ami biztos kiszereltem ismét a jeladót (lassan rutinos leszek benne) azzal elmenve zárás előtt még a Bárdihoz és vettem egy újat.
Beszereltem, majd indítás, és a motor szépen jár ismét.
Ma a kiszerelt régi benzinszivattyút kipróbáltam, és tökéletesen, csendesen működött. (Most már van egy tartalékom.)
Lehet, hogy csak én szívtam meg, de ha ez nyaralásnál 1400 km-re itthontól történt volna meg, a gatyámat is kifizethettem volna.
Vissza az elejére
bati
2018 augusztus 25 szombat - 17:06:13


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 783
Ma megvolt a bejáratós olajcsere.Kapott jóféle olajat,5w40 és természetesen nem elf.
A gyári olajszűrő nem egy minőségi darab, tele volt durva ragasztó cseppekkel.Régen nem ilyen volt a gyári első beszerelés. Az autósbolti purlux jobban összerakottnak látszott.


.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
DQM
2018 szeptember 04 kedd - 16:56:41


Regisztrált tag #2471
Regisztrált: 2014 július 23 szerda - 09:08:34

Üzenetek: 170
Egy hete most először fordult elő, hogy nem indult a Logan. Egy kisbolt előtt, meleg motorral. Kérdés, ti hogy tisztítottátok az FHP jeladót? Én a műanyag biszbaszt széthúztam, mindkét felét gazdagon befújtam kontankt sprével.
Egyébként kb 5. vagy 6. próbálkozásra beindult, azóta nem rángat és indul.
Vissza az elejére
bati
2018 szeptember 04 kedd - 19:16:48


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 783
Ha nem szerelted ki,akkor a fújkálás semmit nem ér.
A mágnes szedi össze a vasat bent,azért nem érzékel.
2 évente ajánlott a tisztítása.




.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
DQM
2018 szeptember 04 kedd - 21:09:48


Regisztrált tag #2471
Regisztrált: 2014 július 23 szerda - 09:08:34

Üzenetek: 170
Köszi bati, ki fogom szerelni.
Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<       

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2018 E-mail: -Email- Klikk!