A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Problémák, megoldásaik
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Mindent a motorról! III.
Oldal:   <<      
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
garamihaly
2018 április 24 kedd - 07:07:56

Regisztrált tag #2844
Regisztrált: 2017 április 18 kedd - 08:23:17

Üzenetek: 113
Nem irom a kúthálózatot ahol tankolták folyamatosan. 1.5L kátrányszerü trutyi volt az alján. Csoda hogy behalt az üzaszivattyúja? Munkatársam a csodaadalékban bízott, aztán nem tette a dolgát.
[/quote1524546425]

Pedig szerintem sokunkat érdekelne, hol nem érdemes tankolni.


[ Módosítva 2018 április 24 kedd - 07:08:36 ]

Vissza az elejére
Krogergo
2018 április 24 kedd - 07:35:31
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6328
Zolkabacsi írta ...

Most jövök ide, jövök oda, ránézek a fedcompra, mit mutat? 3,9 liter/100.
Pedig nem tötymörgök!


Erről a tötymörgésről a többi autóst kellene megkérdezni, mert az a régi MCV 80km/h-s egyenletes haladásnál is többet fogyaszt ennél. Városban meg pláne a több kigyorsítás miatt.
De a se lát se hall tóbiás is azt állítja magáról, hogy ő biztonságosan vezet, csak épp a külvilágot nem érzékeli.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb mint naponta sok üzenetre visszaírni, mindenkit hívni fogok amint időm engedi) vagy MUNKAIDŐBEN , telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Zolkabacsi
2018 április 24 kedd - 21:58:02
Zolkabacsi

Regisztrált tag #1851
Regisztrált: 2012 július 20 péntek - 01:00:36

Üzenetek: 404
Most gondolom nem rólam képzeleg a KroDzsí úr.
Vissza az elejére
Szita
2018 április 25 szerda - 10:02:25
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 186
garamihaly írta ...

Nem irom a kúthálózatot ahol tankolták folyamatosan. 1.5L kátrányszerü trutyi volt az alján. Csoda hogy behalt az üzaszivattyúja? Munkatársam a csodaadalékban bízott, aztán nem tette a dolgát.
[/quote1524546425]

Pedig szerintem sokunkat érdekelne, hol nem érdemes tankolni.


A nagy "nemzeti" kúthálózatunk. Én az egyiküknél vizet kaptam a gázolajhoz. Tankolás után másnap reggel csak a vizes üzanya jelzés fogadott. Letiltotta az önindítót. Ford szakszervízben nem is tudták hogy ilyet is tud.
Vissza az elejére
garamihaly
2018 április 25 szerda - 10:30:35

Regisztrált tag #2844
Regisztrált: 2017 április 18 kedd - 08:23:17

Üzenetek: 113
Szita írta ...

garamihaly írta ...

Nem irom a kúthálózatot ahol tankolták folyamatosan. 1.5L kátrányszerü trutyi volt az alján. Csoda hogy behalt az üzaszivattyúja? Munkatársam a csodaadalékban bízott, aztán nem tette a dolgát.
[/quote1524546425]

Pedig szerintem sokunkat érdekelne, hol nem érdemes tankolni.


A nagy "nemzeti" kúthálózatunk. Én az egyiküknél vizet kaptam a gázolajhoz. Tankolás után másnap reggel csak a vizes üzanya jelzés fogadott. Letiltotta az önindítót. Ford szakszervízben nem is tudták hogy ilyet is tud.



Köszi. Azt hiszem akkor kedvezmény ide-oda inkább maradok a másik kettő nagy közül valamelyiknél.


Vissza az elejére
Mazsola
2018 április 25 szerda - 11:27:56


Regisztrált tag #300
Regisztrált: 2006 június 08 csütörtök - 07:25:08

Üzenetek: 797
garamihaly írta ...

Nem irom a kúthálózatot ahol tankolták folyamatosan. 1.5L kátrányszerü trutyi volt az alján...Munkatársam a csodaadalékban bízott, aztán nem tette a dolgát.
[/quote1524546425]

Pedig szerintem sokunkat érdekelne, hol nem érdemes tankolni.



Nem a csodaadalékból lett a trutyi? Mondjuk én egy 100%-ot tennék rá. De biztos a Mol a hibás, mindig az... Bár számomra az is mindig furcsa, hogy az osztrákoknál tankoljuk a MaxxMotion-t, a Mol-nál meg a legolcsóbbat, néha megspékelve esetleg egy-egy diszkont kutas tankolással, mert ott még olcsóbb. Persze csak 3000-ért. Aztán jön a hideg. A tank hideg, a résolaj meleg, a levegő meg párás. És a pára meg ismeri a fizikát. Ha kevés a tankban a gázolaj, akkor pl. egyáltalán nem biztos, hogy a kúton tankoltunk vizet.

[ Módosítva 2018 április 25 szerda - 17:19:47 ]

Vissza az elejére
Szita
2018 április 25 szerda - 20:09:43
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 186

Nem a csodaadalékból lett a trutyi? Mondjuk én egy 100%-ot tennék rá. De biztos a Mol a hibás, mindig az... Bár számomra az is mindig furcsa, hogy az osztrákoknál tankoljuk a MaxxMotion-t, a Mol-nál meg a legolcsóbbat, néha megspékelve esetleg egy-egy diszkont kutas tankolással, mert ott még olcsóbb. Persze csak 3000-ért. Aztán jön a hideg. A tank hideg, a résolaj meleg, a levegő meg párás. És a pára meg ismeri a fizikát. Ha kevés a tankban a gázolaj, akkor pl. egyáltalán nem biztos, hogy a kúton tankoltunk vizet.
[/quote1524679748]
Azt az oldalon nem írták, hogy adalékolták-e a Fruzsit, csak írták, hogy nem ment az autó és szétkapták a tankot is. Én a fruzsit mindig tele tankoltam, (akár a dákót) mert mindíg számolom a fogyasztást. Ezzel minimálisra csökkentve a párásodás esélyét. Most mol-nál tankolok, mert csak az esik útba.(mindíg ugyanott) Az viszont felettéb érdekes, hogy hidegindításnál sokszor változik a kipufogógáz szaga. Van amikor higító szagú, van hogy égett faggyú szaga van, és van amikor kellemes benzin szagú. Gondolom éppen mennyi és milyen bio összetevő kerül bele.


[ Módosítva 2018 április 25 szerda - 20:30:53 ]
Vissza az elejére
Basic
2018 április 26 csütörtök - 20:40:31
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2643
Sziasztok!
Nem is tudom, hogy melyik topicba írjam, illetve szerintem most nem nagyon tudtok a távolból segíteni, szóval inkább panaszkodok.

Az utóbbi napokban a feleségemnél volt az autó, és feltűnt, hogy induláskor (hallom a járgányt, amikor az ablakom alól indul, kitolat a kertből) az autó alacsony fordulaton röviden egy csörömpölő, zörgő, fémesen rezonáló/remegő hangot ad. Érdekes, hogy ezt belülről alig lehet hallani, de kintről, ha nem ülsz az autóban, akkor nagyon.

Ami érdekes, hogy a motor hátsó alsó tartóbakja (az a billenésgátló) szinte új, illetve a kipufogórendszer is tökéletesen a helyén van, szóval nem igazán tudom, hogy mi okozhatja a hangot...


Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Iszy56
2018 április 26 csütörtök - 22:27:12
Kolozsvar


Regisztrált tag #1915
Regisztrált: 2013 január 17 csütörtök - 22:55:11

Üzenetek: 662
Ha pedig en a hatso kipufogora fogadtam volna.
Vissza az elejére
DQM
2018 április 27 péntek - 01:23:13


Regisztrált tag #2471
Regisztrált: 2014 július 23 szerda - 09:08:34

Üzenetek: 155
Hővédő lemez a kipufogónál.
Vissza az elejére
Lecso
2018 április 28 szombat - 21:29:53
lecso


Regisztrált tag #909
Regisztrált: 2007 november 04 vasárnap - 10:49:19

Üzenetek: 295
Így van. Anno nekem is volt ilyen bibi. Leszed fakötésű alátét alul felül kis bronzzsir s jó lett. Azóta is csendbe van.

Vissza az elejére
Basic
2018 április 28 szombat - 21:39:53
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2643
OK, köszi, ránézek majd a napokban.

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Iszy56
2018 május 01 kedd - 16:14:49
Kolozsvar


Regisztrált tag #1915
Regisztrált: 2013 január 17 csütörtök - 22:55:11

Üzenetek: 662
Itt meg azt irja, hogy:

Klikk!

nemetbe, mar csak fix konfiguracioval lehet valasztani az 1,2 Tce - motort. Ami annak a jele, hogy kifuto motor tipusrol van szo.
A Dacia nem de a Renault bejelentette mar, hogy lemond errol a motorrol. Helyette az uj 1,3 TcE motort fogjak forgamlazni. A Scenic-on mar megjelent 3 verzioban: 115, 140 es 160 loerovel.
Vissza az elejére
Krogergo
2018 május 02 szerda - 13:32:46
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6328
Iszy56 írta ...

Itt meg azt irja, hogy:

Klikk!

nemetbe, mar csak fix konfiguracioval lehet valasztani az 1,2 Tce - motort. Ami annak a jele, hogy kifuto motor tipusrol van szo.
A Dacia nem de a Renault bejelentette mar, hogy lemond errol a motorrol. Helyette az uj 1,3 TcE motort fogjak forgamlazni. A Scenic-on mar megjelent 3 verzioban: 115, 140 es 160 loerovel.



A Capturhoz is rendelhető már kb. 1 hónapja 150LE-s változatban.


REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb mint naponta sok üzenetre visszaírni, mindenkit hívni fogok amint időm engedi) vagy MUNKAIDŐBEN , telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
martin555
2018 május 14 hétfő - 08:55:37
martin555

Regisztrált tag #1704
Regisztrált: 2011 augusztus 03 szerda - 00:26:34

Üzenetek: 135
Urak, tanácsot kérnék.

2012 jan óta most bele tettem 100.000 km DCI (euro5)

2 hónapja kicseréltük a vezérműszíjat, és önszorgalomból a kupplungot is mert Horváto. 2x felégettem.

azt a furcsaságot vettem észre hogy ugyanannál a kútnál kattanásig tankolva eddig 5.3 l/100 fogyasztott (MOL prémium kén mentest tankolok mert céges autó) a szerviz után 6.1 L/100 alá nem nagyon megy, a lábam se nőtt meg.

Kérdés hogy Ti mit néznézek meg? nem pár deci plusz fogyasztáson parázok de kicsit megnézném a dolgot.

úgy tudom, "elrakni" nem nagyon lehet a vezérlést, stiftek vannak.

lehet hogy sokat regenerál ? ki lehet pucolni a korom csapdát valahogy? tankba öntött adalékkal vagy lebontással?

egyéb? légtömeg mérő pucolás stb?

adagolók? raktam bele 1 teljes adag jobb minőségű common rail tisztítót, nem vettem észre különbséget.

amit tapadsztalok még hogy a "végsebesség" is mintha kicsit csökkent volna (persze normál sebességgel közlekedek)

tanácsokat várok

köszi



Vissza az elejére
Sheme
2018 május 14 hétfő - 09:44:41

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 951
martin555 írta ...

Urak, tanácsot kérnék.

2012 jan óta most bele tettem 100.000 km DCI (euro5)

azt a furcsaságot vettem észre hogy ugyanannál a kútnál kattanásig tankolva eddig 5.3 l/100 fogyasztott (MOL prémium kén mentest tankolok mert céges autó) a szerviz után 6.1 L/100 alá nem nagyon megy, a lábam se nőtt meg.

Kérdés hogy Ti mit néznézek meg? nem pár deci plusz fogyasztáson parázok de kicsit megnézném a dolgot.

amit tapadsztalok még hogy a "végsebesség" is mintha kicsit csökkent volna (persze normál sebességgel közlekedek)

tanácsokat várok

köszi


Hali!

Van egy sanda gyanúm, de majd RSDönCI megerősíti, vagy megcáfolja: feltöltHETtek egy új vezérlősoftware-t a masinádra, mást nem tudok elképzelni. (Gondolom a légszűrődet is rendszeresen cseréled.)

Valószínűleg ez okozhatja a magasabb üzemanyagfogyasztást. Több az utóbefecskendezés, ami a kipufogógázba spriccelt plusz üzemanyag segítségével megemeli a DPF hőmérsékletét is.

Nekem az első kattanásig tankolva, most 768km-nél járok, melyre 31,5 liter gázolajfogyasztást írt ki a masina. Kizárt, szvsz 10%-kal magasabb a fogyasztásom, de majd lekattintom a kútnál. (4,1 liter / 100km, klíma ment, már amikor nem kapcsolt ki.)

(Rendszeresen pályázom, tegnap is belement vagy 280km-t a masinába.)

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
martin555
2018 május 14 hétfő - 19:25:45
martin555

Regisztrált tag #1704
Regisztrált: 2011 augusztus 03 szerda - 00:26:34

Üzenetek: 135
a falusi maszek szerelő, önszorgalomból szoftvert töltene rá? hát ezzel holnap de meg szekálom...diagnosztizáln i sem szeret, ha valami gond van, nem hogy programozgasson!

minden szűrőt 10.000 km -enként cserélek, gázolaj szűrőt ha igazi minőségit kapok, 2 olajcserénként, ha szarabbat (kerülendő) akkor azt is ki dobom 10e km-enként.

Fórumos atyaúristen javallatára 10 ezrenként ELF 5w30 DPF olajjal csere.

ami műszaki gondol volt a DCI vel hogy a "főrelé" asszem ami a nagy ventillátort kapcsolná) be zizegett és egyetlenegy nap nem akarózott pöccre indulni hanem 10x kellett rá indítózni mire elkapta (eltűnt a hibakód).

rendeltem új relét bent van a kesztű tartóban a 3 közül tudom melyik helyére kell dugjam ha megin vacakolna.

tehát vezérműszíj + kellékek és kupplungon kívül nem volt más beavatkozás úgy gondolom.



Vissza az elejére
Krogergo
2018 május 14 hétfő - 21:11:54
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6328
martin555 írta ...

a falusi maszek szerelő, önszorgalomból szoftvert töltene rá? hát ezzel holnap de meg szekálom...diagnosztizáln i sem szeret, ha valami gond van, nem hogy programozgasson!


Azért falusi és falusi közt is van különbség

Pár hete telefonba nem mondtál ekkora eltéréseket. Mindenesetre ami munkákat csináltak az autódon (vezérlés csere, kuplungozás) azok nem indokolják ezt, elvileg ettől semmi nem változhatott volna.
Aztán ha valahol kontakthiba lett, vagy épp most kezdett el döglődni valami, akkor simán előfordulhat. Lehet egy szarakodó EGR ami még nem ír hibakódot, lehet légtömeg mérő, levegő veszteség a coolernél vagy valamelyik csövén. Elöregedett vagy kidörzsölt vákumcső miatt nem elegendő turbó nyomás, szenzor hiba, stb. stb.
Vagy a téli bakancs után a nyári szandállal másképp nyomod neki
Meg most jutott eszembe, hogy remélhetőleg a karosszériásod lekötötte az akku sarukat hegesztés előtt.

[ Módosítva 2018 május 14 hétfő - 21:13:31 ]

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb mint naponta sok üzenetre visszaírni, mindenkit hívni fogok amint időm engedi) vagy MUNKAIDŐBEN , telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
martin555
2018 május 17 csütörtök - 14:37:54
martin555

Regisztrált tag #1704
Regisztrált: 2011 augusztus 03 szerda - 00:26:34

Üzenetek: 135
computerrel kiolvasva nem találtunk ide vonatkozó hibát,

az "elő melegítő gomba" ha jól emlékszem erre írt ki valamit. az a hűtővizet melegíti ha nem elég meleg a motor ha jól mondom?

ettől lehet hogy jobban dúsít vagy nem?

lefotóztam pár diagnosztikai képernyőt, berakom, kérem nézzetek ti is rá

megnéztük mikor regenerált utoljára, mennyi szénpor van a gané tárolójában, stb.

kérdés, hogy lehet JÓL meggyőződni róla hogy jó a vezérlés? stiftek és ? főtengelynél valami csavar?

kéne nekem kicsi magyarázat hogy utasíthassam a szerelőt ne csak úgy a nagyvilágba ellenőrizze.

köszi











Vissza az elejére
Krogergo
2018 május 17 csütörtök - 21:49:38
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6328
Hibát nem neked kell keresni, hanem a szerelőnek. Ez a dolga, ezért fizettél/fizetsz.Tehát utasítani sem kell, mert max kidob a műhelyből. (Legalább is én a belemagyarázós emberekkel ezt szoktam tenni ha egyáltalán eljutnak idáig és telefonból nem tudom kiszűrni.)
Ha meg úgy érzed, hogy utasítani kell, mert magától nem megy neki, akkor fuss el onnan de gyorsan (normálisabb helyeken 2-3 hét a várakozási idő) másik szervizbe, ahol értenek is hozzá. Persze ha hajlandóak más elrontott munkáját helyrehozni.
Szép az a képernyő amit mutatott a szerelő, de erre mondják, hogy parasztvakítás, másra nem jó. A normális diagnosztikától messze van, neked csak pár ,,élő" adatot muatatott ,,külföldiül". Ott kezdődik a probléma, hogy a legtöbb szerelő meg hivatalos műhelyek is összevásárolnak mindenféle klón vackot az internetről amit be lehet dugni az OBD csatlakozóba, aztán azt várják tőle, hogy az majd megoldja minden gondjukat, az ügyfél szemében meg ők lesznek a királyok. Hát nem így működik.
Az is elég baj, ha egy szerelő elrakja a vezérlést egy viszonylag ,,hülyebiztos" motoron, amire 15 éve ugyan olyan szíj és feszítőgörgő megy még ha a vízpumpa és a railszivattyú változott is. De fogadjuk el, hogy aki dolgozik, az hibázhat is. A még nagyobb baj ott kezdődik, hogy ha ki is adja a kezei közül a rosszul elvégzett munkát, és a tulaj gondolkodik, hogy akkor most jó e vagy sem, és a szerelővel együtt várják a megváltást egy internetes fórumról.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb mint naponta sok üzenetre visszaírni, mindenkit hívni fogok amint időm engedi) vagy MUNKAIDŐBEN , telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Basic
2018 május 21 hétfő - 14:14:30
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2643
Kellő hülyeséggel tényleg mindent tönkre lehet tenni:

Klikk!

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
macilka
2018 május 22 kedd - 08:40:07
Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi


Regisztrált tag #189
Regisztrált: 2006 március 06 hétfő - 13:29:58

Üzenetek: 2834
Nem véletlenül van a mondás: "A zene és a hülyeség nem ismer határokat!"
Vissza az elejére
Sheme
2018 május 22 kedd - 14:19:40

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 951
Krogergo írta ...


Az is elég baj, ha egy szerelő elrakja a vezérlést egy viszonylag ,,hülyebiztos" motoron, amire 15 éve ugyan olyan szíj és feszítőgörgő megy még ha a vízpumpa és a railszivattyú változott is


A karbantartási intervallum alapján rövidesen mehetek valamelyik szakszervizbe szíj- és vízpumpa- cserére.

Gyerekek, melyiket javasoljátok? Tudom, h a nem reklámozható kolléga a king, de nekem olyasmi kéne, ahol bepöcsételik a füzetkébe és beírják a nagy gépbe.

Melyik szervizre bíznátok rá a talicskát?

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
macilka
2018 május 22 kedd - 19:32:42
Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi


Regisztrált tag #189
Regisztrált: 2006 március 06 hétfő - 13:29:58

Üzenetek: 2834
Renault Békési.Fót.
Vissza az elejére
Krogergo
2018 május 23 szerda - 07:49:49
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6328
Sheme az 1.5DCI-den nem idén, hanem jövőre, 6 éves korában kell cserélni a vezérlést, stb.
Ahogy macilka is írta, a Fótiak rendesen dolgoznak. Kérdés, hogy megéri e egy 6 éves autót (amin már sem garancia, sem assistance nincs) 2-3 szoros áron márkaszervizbe vinni a pecsét miatt, amikor bármelyik szerelő kicseréli épp úgy gyári alkatrészekkel.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb mint naponta sok üzenetre visszaírni, mindenkit hívni fogok amint időm engedi) vagy MUNKAIDŐBEN , telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
csaszy80
2018 május 25 péntek - 21:51:24

Regisztrált tag #2953
Regisztrált: 2018 február 07 szerda - 11:15:03

Üzenetek: 6
Balassagyarmat Renault-Dácia szerviz olcsóbb mint a gödöllői.
Vissza az elejére
garamihaly
2018 május 28 hétfő - 10:49:19

Regisztrált tag #2844
Regisztrált: 2017 április 18 kedd - 08:23:17

Üzenetek: 113
Sziasztok!

Az normális egy 15000 km-t futott 0,9 Tce-nél hogy a váltónak van egy hangja, ami kuplung benyomására elhallgat? Vagy szervízbe vele?

Vissza az elejére
Szita
2018 május 28 hétfő - 20:51:48
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 186
garamihaly írta ...

Sziasztok!

Az normális egy 15000 km-t futott 0,9 Tce-nél hogy a váltónak van egy hangja, ami kuplung benyomására elhallgat? Vagy szervízbe vele?

Akkor talán kinyomócsapágy. Persze csak tipp. (amíg garis addig szervíz! )
Vissza az elejére
labancz67
2018 május 28 hétfő - 21:04:37

Regisztrált tag #2647
Regisztrált: 2016 február 05 péntek - 09:42:04

Üzenetek: 60
Szita írta ...

garamihaly írta ...

Sziasztok!

Az normális egy 15000 km-t futott 0,9 Tce-nél hogy a váltónak van egy hangja, ami kuplung benyomására elhallgat? Vagy szervízbe vele?

Akkor talán kinyomócsapágy. Persze csak tipp. (amíg garis addig szervíz! )


Vissza az elejére
Pete
2018 június 03 vasárnap - 08:47:51

Regisztrált tag #2499
Regisztrált: 2014 november 19 szerda - 10:34:25

Üzenetek: 28
Sziasztok,
Azt meg tudná mondani valaki, hogy a 0,9 Tce olajszűrőházat hányas dugókulccsal lehet letekerni?
A válaszokat előre is köszönöm.
Vissza az elejére
gylaci
2018 június 04 hétfő - 07:04:08

Regisztrált tag #2997
Regisztrált: 2018 május 28 hétfő - 15:19:24

Üzenetek: 6
Sziasztok!
Valaki meg tudja mondani, hogy a Sanderokba szerelt 90 LE-s 1.5 dCi motorokban van kettős tömegű lendkerék? Netet böngészve nem találtam egyértelmű választ, csak annyit hogy bizonyos típusoknál vagy a kisebb teljesítményű dízeleknél nem alkalmazzák ezt a megoldást. Sőt csere esetén beépíthető helyette sima szerkezet is. Műszakilag én kb. a Hoffer traktoroknál tartok, tehát bármit elhiszek.
Vissza az elejére
Krogergo
2018 június 04 hétfő - 08:49:15
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6328
Pete írta ...

Sziasztok,
Azt meg tudná mondani valaki, hogy a 0,9 Tce olajszűrőházat hányas dugókulccsal lehet letekerni?
A válaszokat előre is köszönöm.


Sose szoktam nézni, csak a kezembe veszem, de azt hiszem 27-es 6 lap fejű. Szóval bármelyik nagy méretű dugókulcs készletben lesz hozzá való.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb mint naponta sok üzenetre visszaírni, mindenkit hívni fogok amint időm engedi) vagy MUNKAIDŐBEN , telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Krogergo
2018 június 04 hétfő - 08:50:30
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6328
gylaci írta ...

Sziasztok!
Valaki meg tudja mondani, hogy a Sanderokba szerelt 90 LE-s 1.5 dCi motorokban van kettős tömegű lendkerék? Netet böngészve nem találtam egyértelmű választ, csak annyit hogy bizonyos típusoknál vagy a kisebb teljesítményű dízeleknél nem alkalmazzák ezt a megoldást. Sőt csere esetén beépíthető helyette sima szerkezet is. Műszakilag én kb. a Hoffer traktoroknál tartok, tehát bármit elhiszek.



Szia!
Szerencsére nincs.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb mint naponta sok üzenetre visszaírni, mindenkit hívni fogok amint időm engedi) vagy MUNKAIDŐBEN , telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
gylaci
2018 június 04 hétfő - 11:56:02

Regisztrált tag #2997
Regisztrált: 2018 május 28 hétfő - 15:19:24

Üzenetek: 6
Köszi, akkor egy hibaforrás kipipálva.
Vissza az elejére
Krogergo
2018 június 04 hétfő - 12:32:18
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6328
gylaci írta ...

Köszi, akkor egy hibaforrás kipipálva.


Csak azt nem értem, hogy sok ember miért parázik tőle. Az új autót vásárlók 90%-a úgy sem tesz bele annyi km-t, hogy nála elő jöjjön ez a probléma. főleg, hogy Euro6-os dieselt városba és rövid távra már egyáltalán nem szabad venni a kiegészítő műszaki megoldások miatt, mert nem erre tervezték! Így akár kibírhatja az autó élettartamát is.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb mint naponta sok üzenetre visszaírni, mindenkit hívni fogok amint időm engedi) vagy MUNKAIDŐBEN , telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Pete
2018 június 04 hétfő - 19:11:50

Regisztrált tag #2499
Regisztrált: 2014 november 19 szerda - 10:34:25

Üzenetek: 28
Krogergo írta ...

Pete írta ...

Sziasztok,
Azt meg tudná mondani valaki, hogy a 0,9 Tce olajszűrőházat hányas dugókulccsal lehet letekerni?
A válaszokat előre is köszönöm.


Sose szoktam nézni, csak a kezembe veszem, de azt hiszem 27-es 6 lap fejű. Szóval bármelyik nagy méretű dugókulcs készletben lesz hozzá való.

Köszönöm szépen a választ! Üdv.
Vissza az elejére
Szita
2018 június 04 hétfő - 21:27:59
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 186
Krogergo írta ...

gylaci írta ...

Köszi, akkor egy hibaforrás kipipálva.


Csak azt nem értem, hogy sok ember miért parázik tőle. Az új autót vásárlók 90%-a úgy sem tesz bele annyi km-t, hogy nála elő jöjjön ez a probléma. főleg, hogy Euro6-os dieselt városba és rövid távra már egyáltalán nem szabad venni a kiegészítő műszaki megoldások miatt, mert nem erre tervezték! Így akár kibírhatja az autó élettartamát is.

Ford Fusion 1.4 TDCI 147E km Kettőstömegű haldokolt. Cégesbe 120E nél csere volt. Szerencsére mikor leadtam nem vették észre. (nem mentek próbakört, mert a festékmérés után felcsillant a szeme, a motortérből meg enni lehetett volna) Így a kormányszervó remegéseit se észlelte.
Vissza az elejére
gylaci
2018 június 05 kedd - 08:14:53

Regisztrált tag #2997
Regisztrált: 2018 május 28 hétfő - 15:19:24

Üzenetek: 6
------------------------- ------------------------- ------------------------- ------------------------- ------------------------- ------------
Krogergo Írta...

Csak azt nem értem, hogy sok ember miért parázik tőle. Az új autót vásárlók 90%-a úgy sem tesz bele annyi km-t, hogy nála elő jöjjön ez a probléma. főleg, hogy Euro6-os dieselt városba és rövid távra már egyáltalán nem szabad venni a kiegészítő műszaki megoldások miatt, mert nem erre tervezték! Így akár kibírhatja az autó élettartamát is.
--------------------- ------------------------- ------------------------- ------------------------- ------------------------- ----------------

A kereskedésben ahol rákérdeztem (és nem tudtak válaszolni rá) pont ezt mondtam, hogy egy új autónál szinte mindegy hogy van vagy nincs. De előtte hasonló árfekvésben pár éves használt autókat nézegettem, és a legtöbb 150-200 000 km-t futott levetett céges autó volt amiknél azért már lehet ettől a hibától tartani, és ez a "para" megmaradt bennem. Egyébként "gondolatban" már egyre jobban szeretem az autómat, csak az a kérdés mikor fog majd megjönni.
Vissza az elejére
Basic
2018 június 06 szerda - 20:39:09
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2643
Ennyit a "majd, ha széthullik az I-es Loganom, veszek egy szívómotoros Corollát" elméletemről...

Klikk!



Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Sheme
2018 június 07 csütörtök - 09:28:05

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 951
Basic írta ...

Ennyit a "majd, ha széthullik az I-es Loganom, veszek egy szívómotoros Corollát" elméletemről...

Klikk!




Akinek Logan-ja van, nem agyal azon, h lecserélje.

Most minek vennél a nyakadba felesleges problémád?

"Mióta Logan-om van, kisimultak a ráncaim, az eddig könnyekben ázó orcám kivirult!"

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
DQM
2018 június 07 csütörtök - 19:12:33


Regisztrált tag #2471
Regisztrált: 2014 július 23 szerda - 09:08:34

Üzenetek: 155
Találó az idézet, bár szirupos. Nevettem is. Kitől van, Sheme?
Vissza az elejére
martin555
2018 június 14 csütörtök - 07:53:48
martin555

Regisztrált tag #1704
Regisztrált: 2011 augusztus 03 szerda - 00:26:34

Üzenetek: 135
kiderült a turpisság, kisipari (maszek esztergányolt) stifteket használt az ürge , hoztunk gyári eszközt és rápontosítottunk a vezérműszíjra, visszaesett a fogyasztás a megszokottra és most megy az autó.

Ki ismeri Pécsen Sándor Elek autószerelőt? francia szakinak tartják, régi időkből én is kapcsolatban voltam vele, citroen xsara, clio ügyekben.

más: mi az amit fél füllel hallottam hogy valamelyik csapágyra érdemes ránézni a DCI-motorban, de csak olyan kb. 150.000 körül, mert "át tud fordulni" ? melyik csapágy lehet ez...ami jobb lett volna ha körmös?

és még:

olyan infót is hallottam hogy szintén kb. 150.000 km környékén érdemes a DCI-ben a kartellt kipucolni mert olaj sár gyűlhet fel benne?

ez utóbbi engem konkrétan remélem kevésbé fenyegethet, 10 ezrenként ELF 5W30 cserével, vagy mégis? esetleg néha egy öblítő megoldhatja?

nem titkolom hogy terveim szerint Zolkabácsi babérjaira török és még egy százast beletennék a dacia-ba legalább.

üdv

martin555 írta ...

computerrel kiolvasva nem találtunk ide vonatkozó hibát,

az "elő melegítő gomba" ha jól emlékszem erre írt ki valamit. az a hűtővizet melegíti ha nem elég meleg a motor ha jól mondom?

ettől lehet hogy jobban dúsít vagy nem?

lefotóztam pár diagnosztikai képernyőt, berakom, kérem nézzetek ti is rá

megnéztük mikor regenerált utoljára, mennyi szénpor van a gané tárolójában, stb.

kérdés, hogy lehet JÓL meggyőződni róla hogy jó a vezérlés? stiftek és ? főtengelynél valami csavar?

kéne nekem kicsi magyarázat hogy utasíthassam a szerelőt ne csak úgy a nagyvilágba ellenőrizze.

köszi













Vissza az elejére
candi11
2018 június 15 péntek - 12:20:08
candi11


Regisztrált tag #586
Regisztrált: 2006 október 22 vasárnap - 12:01:04

Üzenetek: 1611
Úgy b@sználak ki a műhelyből mint macskát sz@rni ha utasitgatnál

Hülyével ne állj le veszekedni, mert lehúz a szintjére, és megver a rutinjával
Nem birkózok disznóval, mert mindketten szarosak leszünk és a rohadék még élvezi is!
Ja és a /fekete/ BÁRÁNYok hallgatna Klikk!
Vissza az elejére
Sheme
2018 június 15 péntek - 13:46:54

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 951
DQM írta ...

Találó az idézet, bár szirupos. Nevettem is. Kitől van, Sheme?


Eredetileg úgy van, h napsugár költözött eddig könnyekben ázó orcámra.

CoVboy-tól, de meg nem mondom, melyik CoV-ból!

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<       

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2018 E-mail: -Email- Klikk!