A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Online
vendég: 24, tag: 0 ...

legtöbb 161
(tag: 0, vendég: 161) - 2014 augusztus 20 szerda - 19:24:58

Tagok: 1018
Legújabb tag: KNIGHT797
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Problémák, megoldásaik
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Mindent a motorról! III.
Oldal:   <<      
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
RayD
2017 szeptember 20 szerda - 14:53:29
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 319
robagnuk írta ...

Krogergo írta ...

Szóval a nyilakat felejtsd. A motor meg nem tud káromkodni vagy a facebookon üzenetet küldeni, így csak remegve csörömpölve tud tiltakozni az alacsony fordulat, nagy nyomaték igény ellen. 70km/h-nál még bőven jó a 4. sebesség fokozat, 50km/h-nál meg a 3.

Nekem 90LE-s Lodgy-m van (2015-ös de már EURO6-os) és ezt én is meg tudom erősíteni. A felfelé nyíl jelzés ennél a motor/váltó kombinációnál teljesen használhatatlan. Én alapvetően alacsony fordulaton szeretem az autót használni, de itt kizárólag 60 felett szoktam 4.-et és 80 felett 5.-et kapcsolni.

Nekem is ez a motor van, csak Logan MCV-ben. Szerintem még a 40, 60 és 80 is az alsó határ, inkább 45-65-85 tetszik neki 3-4-5-be felváltáshoz. Lefele más a helyzet, ott elengedett pedállal 30-50-70-nél jön a lefele váltás jelző nyíl, de például 4-es esetén 55-60 alatt már szinten tartáshoz sem esik jól neki a puha gázadás sem. Tény, hogy a hosszú fokozatok miatt tényleg figyelni kell a jó pillanatban való váltásra.

Én a Gergő által leírt fordulatszámokat kicsit sokallom, de tény, hogy 1500-as fordulat alatt a motor brummogós hangja is jelzi, hogy nem szereti. 1500-2200 között érzi jól magát, 2200 felett nekem egy ideig megtorpan, kicsit fura lesz a hangja, majd valahonnan 2500-3000-től (nem tudom pontosan, mert szinte sosem pörgetem 2200 fölé)megint megjön az ereje és pozitív értelemben a hangja (már aki szereti)

Vissza az elejére
garamihaly
2017 szeptember 21 csütörtök - 13:04:00

Regisztrált tag #2844
Regisztrált: 2017 április 18 kedd - 08:23:17

Lakóhely: Algyő
Üzenetek: 68
Krogergo írta ...

Jim74 írta ...

1,2 Tce használatához is tudnál ilyet írni? (bejáratás közbeni és azt követő használat, első olajcsere mikor, ilyesmi).


-Csak minőségi (tehát ,,akciós benzinkutak kizárva!!!) vagy prémium benzin használata (vagy még plusz adalék, Spuri, stb) a tisztább égés, kevesebb lerakódás miatt. Mivel el közvetlen befecskendezéses, az agyonetanolozott ,,pancs" benzin jóval előbb elkokszolja.
-3000km-ig nem szabad 3000 fölé pörgetni. Utána lehet akár 6000-ig (üzem melegen) ha úgy kívánja.
-3000-5000 ezer km közt ajánlott egy bejáratás utáni olajcsere. ELF SXR 5W30. Korábban már kifejtettem miért ne az 5W40 amit a szerviz tenne bele.
-Ezt követően 10ezer km vagy max 1 év után olajcsere aki jót akar.
-Olajszintet sűrűn, 1000km-enként ellenőrizni! Nem mind, de van ami 0.5L-t is megkajál ennyi idő alatt. Legtöbben sose nézik, mire csúnya hangja lesz, vagy bevillan a visszajelző, több mint 1L olaj hiányzik belőle! Ezt párszor megteszik, aztán annyi volt. Hozzáteszem nem lesz garanciában motorcsere, mert megállapítható, hogy kenés hiánya miatt történt, az olajszint rendszeres ellenőrzése pedig a tulaj feladata és a kézikönyv is írja (amit a legtöbben sose olvasnak el, és még meg is magyarázzák miért)
-Erre is igaz mint a DCI-re, hogy hiába van nagy nyomaték, alacsony fordulaton nem terheljük! Tehát 1500-2000 között vízszintes úton csak gázpedál ,,simogatás" a tempo tartására. Kigyorsítás visszaváltás után 2000-es fordulattól.
.lényegében majdnem ugyan olyan gondjai lehetnek, mint a mai modern dieseleknek, csak itt minden fele akkora, tehát még jobban kell rá vigyázni. Különösen igaz ez pl. a turbóra. Jóval melegebb környezetben dolgozik mint a DCI-ben, nagyobb nyomást, 2 bar felett produkál, és fele akkora. Tehát a visszahűlésre figyelni kell! Nem pereceket járatni, mert az felesleges (max autópályás hajsza után a parkolóban), de az utolsó km-eket nyugisabban megtenni, ráérősen begurulni az udvarba, garázsba stb.



Hát ez a nehéz. Sajnos én már nem tudom Magyarországon kinek elfogadható minőségű a benzinje. Esetleg Mol 95-ös benzin + Spuri vagy Metabond Megalene Plus benzinadalék jó lehet szerinted?


Vissza az elejére
Krogergo
2017 szeptember 21 csütörtök - 13:25:07
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 5965
Méreg drága adalékoknak nem sok értelmét látom. A Spuri is épp ,,tűrés határ"-on van ár szempontjából.


REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb, nincs időm írni) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
garamihaly
2017 szeptember 21 csütörtök - 13:38:32

Regisztrált tag #2844
Regisztrált: 2017 április 18 kedd - 08:23:17

Lakóhely: Algyő
Üzenetek: 68
Azt számoltam hogy nem olyan vészes. 5500 forint a 250 ml-es kiszerelés és itt 10 literhez kell 5 ml-t adni. Ha kiszámolom a spuri ára is hasonlóképp alakul literenként.

Vissza az elejére
bati
2017 szeptember 21 csütörtök - 16:36:17


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Lakóhely: Jh.
Üzenetek: 721
Használj madaras 98-as benzint,az már bizonyított.Ha meg kell még adalék,akkor keverd ki magadnak,úgy csak +5 Ft/l az ár.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
Weboldal
RayD
2017 szeptember 21 csütörtök - 18:34:46
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 319
bati írta ...

Használj madaras 98-as benzint,az már bizonyított.Ha meg kell még adalék,akkor keverd ki magadnak,úgy csak +5 Ft/l az ár.

Apropo madaras üzemanyag. Egy ideje már gondolkodom azon, hogy még mindig olyan rossz az, mint korábbról a hírét hallottam? Mégiscsak van most már SMART dízel üzemanyagjuk is +10 forintért (kb. a közeli alap kagylós üzemanyag áráért) és a honlapjukon folyamatosan nyomon követketőek a minőségi ellenőrzés eredményei: Klikk!

Mostanában az elmúlt egy-két évben összegyűjtött kagylóimat váltottam be, hogy kb. alapáron kapjam nálunk az új csodadízelüket, de két tank után ahelyett, hogy el lennék szállva tőle inkább csalódott vagyok, szinte gyengébbnek tűnik az autó, egyszer indításkor már köhintett is egyet.

Vissza az elejére
garamihaly
2017 szeptember 21 csütörtök - 18:46:27

Regisztrált tag #2844
Regisztrált: 2017 április 18 kedd - 08:23:17

Lakóhely: Algyő
Üzenetek: 68
bati írta ...

Használj madaras 98-as benzint,az már bizonyított.Ha meg kell még adalék,akkor keverd ki magadnak,úgy csak +5 Ft/l az ár.


Azért gondoltam a Molra, mert ott van forensis kártyám, így sima benzinre 9 a prémiumra 17 forint kedvezményem van literenként.

Vissza az elejére
Jim74
2017 szeptember 21 csütörtök - 19:10:48

Regisztrált tag #2521
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:04:35

Lakóhely: Kerepes
Üzenetek: 175
Krogergo írta ...

Jim74 írta ...

1,2 Tce használatához is tudnál ilyet írni? (bejáratás közbeni és azt követő használat, első olajcsere mikor, ilyesmi).


-Csak minőségi (tehát ,,akciós benzinkutak kizárva!!!) vagy prémium benzin használata (vagy még plusz adalék, Spuri, stb) a tisztább égés, kevesebb lerakódás miatt. Mivel el közvetlen befecskendezéses, az agyonetanolozott ,,pancs" benzin jóval előbb elkokszolja.
-3000km-ig nem szabad 3000 fölé pörgetni. Utána lehet akár 6000-ig (üzem melegen) ha úgy kívánja.
-3000-5000 ezer km közt ajánlott egy bejáratás utáni olajcsere. ELF SXR 5W30. Korábban már kifejtettem miért ne az 5W40 amit a szerviz tenne bele.
-Ezt követően 10ezer km vagy max 1 év után olajcsere aki jót akar.
-Olajszintet sűrűn, 1000km-enként ellenőrizni! Nem mind, de van ami 0.5L-t is megkajál ennyi idő alatt. Legtöbben sose nézik, mire csúnya hangja lesz, vagy bevillan a visszajelző, több mint 1L olaj hiányzik belőle! Ezt párszor megteszik, aztán annyi volt. Hozzáteszem nem lesz garanciában motorcsere, mert megállapítható, hogy kenés hiánya miatt történt, az olajszint rendszeres ellenőrzése pedig a tulaj feladata és a kézikönyv is írja (amit a legtöbben sose olvasnak el, és még meg is magyarázzák miért)
-Erre is igaz mint a DCI-re, hogy hiába van nagy nyomaték, alacsony fordulaton nem terheljük! Tehát 1500-2000 között vízszintes úton csak gázpedál ,,simogatás" a tempo tartására. Kigyorsítás visszaváltás után 2000-es fordulattól.
.lényegében majdnem ugyan olyan gondjai lehetnek, mint a mai modern dieseleknek, csak itt minden fele akkora, tehát még jobban kell rá vigyázni. Különösen igaz ez pl. a turbóra. Jóval melegebb környezetben dolgozik mint a DCI-ben, nagyobb nyomást, 2 bar felett produkál, és fele akkora. Tehát a visszahűlésre figyelni kell! Nem pereceket járatni, mert az felesleges (max autópályás hajsza után a parkolóban), de az utolsó km-eket nyugisabban megtenni, ráérősen begurulni az udvarba, garázsba stb.

Szia Gergő!

Még egy kérdésem lenne. 100-as oktánszámú (OMV MaxxxMotion) mehet bele? Akár az elejétől kezdve?
Azért kérdezem, mert használati utasítás azt írja, hogy a "feltüntetett oktánszámú" üzemanyagot tankoljam.

Köszönöm.
Vissza az elejére
bati
2017 szeptember 21 csütörtök - 20:09:05


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Lakóhely: Jh.
Üzenetek: 721
garamihaly írta ...


Azért gondoltam a Molra, mert ott van forensis kártyám, így sima benzinre 9 a prémiumra 17 forint kedvezményem van literenként.

Ha fontos az ár,akkor nem jöhet szóba a "elfogadható minőségű" üzemanyag.
A 95-ös a világ összes adalékával is csak 95-ös jellegű marad (az alap összetétele miatt).

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
Weboldal

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<       

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2017 E-mail: -Email- Klikk!