A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Online
vendég: 30, tag: 1 ...
lajo olvassa forum.php

legtöbb 161
(tag: 0, vendég: 161) - 2014 augusztus 20 szerda - 19:24:58

Tagok: 1071
Legújabb tag: lenta65
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Problémák, megoldásaik
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Mindent a motorról! III.
Oldal:   <<      
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
Suprax
2018 február 08 csütörtök - 04:38:30
Suprax

Regisztrált tag #1811
Regisztrált: 2012 május 08 kedd - 19:39:30

Lakóhely: Gödöllő
Üzenetek: 288
candi11 írta ...

Jim74 írta ...

Szerintem minden autó meghálálja a 10ezer kmenkénti, vagy évenkénti (ha nem mész ennyit egy évben) olajcserét.


Bőven elég 30000km után


Szerintem 100 000 Km. is el megy olajcsere nélkül.

-Email-
Vissza az elejére
Krogergo
2018 február 08 csütörtök - 07:44:49
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 6229
Szerintem meg cserélni sem köll Új autót vettünk, há nehogyámmá 20 éven belül hozzá kelljen nyúlni

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb mint naponta 20-30 db üzenetre visszaírni, mindenkit hívni fogok amint időm engedi) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
Zsoti
2018 február 08 csütörtök - 14:11:14


Regisztrált tag #595
Regisztrált: 2006 november 07 kedd - 20:34:52

Lakóhely: Császár
Üzenetek: 84
Sziasztok.
Köszönöm a tanácsot termosztát ügyben, vernetet raktam bele minden oksi. Gyertyacserével kapcsolatban lenne kérdésem. Minden sebesség fokozatban torpanást tapasztaltam, 32000 futottak az ngk gyertyáim.
Kicseréltem őket a hibajelenség megszünt. A kérdésem az lenne Ti megkenitek a gyertyamenetet pici olajjal vagy kenőanyaggal? Mert kitekerésnél csikorogva jöttek ki? Kössz
Vissza az elejére
candi11
2018 február 08 csütörtök - 19:02:34
candi11


Regisztrált tag #586
Regisztrált: 2006 október 22 vasárnap - 12:01:04

Lakóhely: Lenninváros
Üzenetek: 1593
Suprax írta ...

candi11 írta ...

Jim74 írta ...

Szerintem minden autó meghálálja a 10ezer kmenkénti, vagy évenkénti (ha nem mész ennyit egy évben) olajcserét.


Bőven elég 30000km után


Szerintem 100 000 Km. is el megy olajcsere nélkül.


56000 tutira / tapasztalat /



Hülyével ne állj le veszekedni, mert lehúz a szintjére, és megver a rutinjával
Nem birkózok disznóval, mert mindketten szarosak leszünk és a rohadék még élvezi is!
Ja és a /fekete/ BÁRÁNYok hallgatna Klikk!
Vissza az elejére
Weboldal
Jim74
2018 február 10 szombat - 14:45:25

Regisztrált tag #2521
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:04:35

Lakóhely: Kerepes
Üzenetek: 250
Sziasztok!

2012-es 1.6-os 16V benzines Dusterbe milyen hűtőfolyadék való?
A jelenlegi ilyen UV zöldes-sárgás színű.

Köszönöm a segítséget.

Szerk.: még annyit hozzátennék, hogy találtam itthon Prelix márkájú, sárga színű, -35 fokos fagyállót (Autoglykol). Azzal rá lehet tölteni?

[ Módosítva 2018 február 10 szombat - 15:47:05 ]
Vissza az elejére
Sanca
2018 február 10 szombat - 17:29:21
Duster Urban Explorer 2016 06 24


Regisztrált tag #91
Regisztrált: 2005 október 28 péntek - 16:39:53

Lakóhely: Budapest XI.
Üzenetek: 1423
Nem vagyok valami nagy szaki autó téren de szerintem keverni nem a legjobb inkább cseréld le és töltsd fel a rendszert egy típussal.

Szívünk zöld fehér e két szín mindennél többet ér.
Talis képek Fónagyság Mezőkövesd
Pincehely
Vissza az elejére
Jim74
2018 február 10 szombat - 19:15:33

Regisztrált tag #2521
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:04:35

Lakóhely: Kerepes
Üzenetek: 250
Sanca írta ...

Nem vagyok valami nagy szaki autó téren de szerintem keverni nem a legjobb inkább cseréld le és töltsd fel a rendszert egy típussal.

Novemberben meg vizsgára, vezérlés cserére az autó. Addig kb. 1000 km-t ha meg fog tenni. Viszont valahol ereszt (néhány cseppet találtunk a kocsi alatt) a hűtő és addig, ha a novemberi szervizig utána kellene tölteni, akkor valamivel pótolnám a hűtőfolyadékot.
Vissza az elejére
Szita
2018 február 10 szombat - 20:00:13
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Lakóhely: Baranya
Üzenetek: 127




[ Módosítva 2018 február 10 szombat - 20:04:43 ]
Vissza az elejére
Szita
2018 február 10 szombat - 20:02:03
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Lakóhely: Baranya
Üzenetek: 127



[ Módosítva 2018 február 10 szombat - 20:03:41 ]
Vissza az elejére
Szita
2018 február 10 szombat - 20:02:49
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Lakóhely: Baranya
Üzenetek: 127
[quote]
Jim74 írta ...

Sanca írta ...

Nem vagyok valami nagy szaki autó téren de szerintem keverni nem a legjobb inkább cseréld le és töltsd fel a rendszert egy típussal.

Novemberben meg vizsgára, vezérlés cserére az autó. Addig kb. 1000 km-t ha meg fog tenni. Viszont valahol ereszt (néhány cseppet találtunk a kocsi alatt) a hűtő és addig, ha a novemberi szervizig utána kellene tölteni, akkor valamivel pótolnám a hűtőfolyadékot.

Pótold desztillált vízzel. Ha benzinkúton jársz, méresd meg a fagyállót (normális helyeken ingyen megmérik) Ha még elég erős akkor simán mehet a desztvíz. Nyáron nem gond ha gyenge a fagyálló, tél elején ismét méresd, október- november táján már lehetnek fagyok. De azért egy kicsit zavarna, hogy mi lehet a fogyás oka.
Vissza az elejére
Jim74
2018 február 10 szombat - 20:15:49

Regisztrált tag #2521
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:04:35

Lakóhely: Kerepes
Üzenetek: 250
Köszönöm az infókat. Édesapámé az autó, őt annyira nem izgatja annyira. Ha sajátom alatt látnék bármilyen folyadék cseppet (kivéve klíma kondenzvíz) mar mennék is szerelőhöz.
Vissza az elejére
Basic
2018 február 10 szombat - 23:29:19
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2607
Be kell menni egy Rönó/Dacia kereskedésbe, és kell venni egy liter gyári hűtőfolyadék koncentrátumot (mert az van benne, és nem tudjuk, mivel keverhető, de a gyári sem drága, szóval mindegy is). Valami Glaceol RX type D a neve, de ezt most csak emlékezetből írom...

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Basic
2018 február 10 szombat - 23:31:35
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2607
PS: Azért megpróbálnám megtalálni, hogy hol ereszt.

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Peppy89
2018 február 18 vasárnap - 19:42:55

Regisztrált tag #2940
Regisztrált: 2018 január 12 péntek - 09:40:51

Lakóhely: Tótvázsony
Üzenetek: 17
Sziasztok!

Mostanában néha olyat tapasztalok, hogy hideg motornál felváltás során gázadásra megtorpan picit az autó, utána viszont mintha mise' történt volna dolgozik tovább. ECO mód ki van kapcsolva.

Van esetleg valakinek hasonló tapasztalata, vagy esetleg ötlete, hogy mi okozhatja ezt?

Dokker 1,6 16V 102LE. Kb. 1300km van az autóban.
Vissza az elejére
Krogergo
2018 február 18 vasárnap - 20:20:02
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 6229
A motort nem hideg üzemre tervezték. Az Euro6 miatt meg nagyon el van szegényítve a keverek Az őskorban volt szivató, majd később ez elektromos lett, még később az alapjárati szabályzó motor és/vagy a fojtószelep ház és a motorvezérlő oldotta meg. Most is, csak már a CO kibocsátás és egyebek miatt nem dúsíthat rá eleget. Ezért hidegen könnyen le lehet fullasztani, meg be-be rángat.
Kb. 40 fokos hűtővíz felett már megszűnik a probléma. Ne indulj rögtön, hagyd járni fél-1 percet (míg bepakolsz, kaput nyitsz, becsatolod magad, stb.), utána indulj. Meg ne válts fel túl korán, huzasd ki 2500-ig. (üzem melegen meg még tovább, ennél 4000 felett kezdődik az ,,élet" akkor lehet a TCE-ket és a DCI-ket kergetni vele)

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb mint naponta 20-30 db üzenetre visszaírni, mindenkit hívni fogok amint időm engedi) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
Peppy89
2018 február 19 hétfő - 07:37:48

Regisztrált tag #2940
Regisztrált: 2018 január 12 péntek - 09:40:51

Lakóhely: Tótvázsony
Üzenetek: 17
Krogergo írta ...

A motort nem hideg üzemre tervezték. Az Euro6 miatt meg nagyon el van szegényítve a keverek Az őskorban volt szivató, majd később ez elektromos lett, még később az alapjárati szabályzó motor és/vagy a fojtószelep ház és a motorvezérlő oldotta meg. Most is, csak már a CO kibocsátás és egyebek miatt nem dúsíthat rá eleget. Ezért hidegen könnyen le lehet fullasztani, meg be-be rángat.
Kb. 40 fokos hűtővíz felett már megszűnik a probléma. Ne indulj rögtön, hagyd járni fél-1 percet (míg bepakolsz, kaput nyitsz, becsatolod magad, stb.), utána indulj. Meg ne válts fel túl korán, huzasd ki 2500-ig. (üzem melegen meg még tovább, ennél 4000 felett kezdődik az ,,élet" akkor lehet a TCE-ket és a DCI-ket kergetni vele)


Köszi a választ, megnyugodtam.
Hasonlóan szoktam kezdeni a napot, mint amit javasolsz, csak még mivel bejáratós, ezért üzem melegen sem pörgetem még annyira (max 3000ig).

Akkor nem aggódok. Csak kicsit furcsa volt.


[ Módosítva 2018 február 19 hétfő - 09:46:57 ]
Vissza az elejére
Krogergo
2018 február 19 hétfő - 08:47:18
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 6229
Peppy89 írta ...

mivel bejáratós


Ezt el is felejtettem. jogos. 3000km-ig max 3000-es fordulat. 3-5ezer km között meg egy olajcsere, aztán utána had szóljon.


REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb mint naponta 20-30 db üzenetre visszaírni, mindenkit hívni fogok amint időm engedi) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<       

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2017 E-mail: -Email- Klikk!