A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Problémák, megoldásaik
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Mindent a motorról! III.
Oldal:   <<      
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
Basic
2019 szeptember 07 szombat - 20:46:15
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2763
DQM írta ...

Ennyivel hamarabb kell cserélni a szíjat,mint a Loganomnál? Mert a gyári könyvemben 90 E áll.


Az elején 60 ezer volt az MPI csereperiódusa, amit a gyár aztán valamilyen modellévtől 90 ezerre emelt (a két változat szíjhajtása között amúgy technikai eltérés is van, nem csak a a csereperiódus változott).


DQM írta ...

Újragondoltam a kocsivételt, látva az új kocsi kínálatot. Egy darabig még megtartom a Logant!


Helyes.


Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Krogergo
2019 szeptember 07 szombat - 21:51:20
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6737
Nincs különbség. Még az ugyan olyan hagyományos feszítőgörgősnél emelték fel 90ezerre, mindenféle műszaki változtatás nélkül. Jobb 60-nál cserélni. Aztán a későbbi automata görgőseknél már mind 90ezer km volt, azok bírják is.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
Ghostdog
2019 szeptember 08 vasárnap - 11:01:01
Logan MCV II. Supreme dCi 90


Regisztrált tag #2522
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:06:06

Üzenetek: 332
Krogergo írta ...

Ghostdog írta ...

Srácok, ezzel már találkozott valaki?

https://aruhaz.kauffer.hu/index.php?page=details&prod=33858




Miért vennél ilyet, ha az ELF olcsóbb?




Na igen, az ára nekem is feltűnt... Gondoltam, hátha van rá valakinél okosság. Mondjuk, hogy ebben benne van a "D" faktor vagy valami...

Vissza az elejére
Ghostdog
2019 szeptember 08 vasárnap - 11:14:24
Logan MCV II. Supreme dCi 90


Regisztrált tag #2522
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:06:06

Üzenetek: 332
Most olvasgatom a szoftverfrissítés történéseit. Az enyémhez tudtommal anno nem nyúltak, most meg nem jár márkaszervizbe... Cserébe húz, mint a sörös ló, megy mint egy svájci óra, és most hagytuk el a 90ezret. Jövőre jön az 5. év, Gergő készülhetsz egy becsületes nagy karbantartásra!
Vissza az elejére
martin555
2019 szeptember 12 csütörtök - 18:33:08
martin555

Regisztrált tag #1704
Regisztrált: 2011 augusztus 03 szerda - 00:26:34

Üzenetek: 141
sziasztok,

LODGY 1.5 BLUE DCI (euro6, adblue) 6 sebességes, KÉRDÉS !

új (13.000 km) autómban észrevettem, hogy 1-2-3 sebességBŐL (üresbe kivételkor) nem "símán" hanem "akadósan" lehet kivenni. kupplungot természetesen tövig nyomom, a műveletet normális sebességgel csinálom. akár "húzatva", akár a fordulatszámot visszaesni hagyva, sokszor csúnyán lehet kivenni sebességből.

Vezérünk tippje alapján váltó olaj szintet néztünk, higgyük el a nyitrainak hogy váltóolaj oké.

hasonló tapasztalata van valakinek? "ez ilyen"? (6-os váltó??)

ötlete van valakinek? 13.000 km alatt csak kidolgozta volna a buborékot ha gyárilag levegős lett volna a kupplung, nem?

KÖSZI!!



Vissza az elejére
Szita
2019 szeptember 12 csütörtök - 20:08:34
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 311
martin555 írta ...

sziasztok,

LODGY 1.5 BLUE DCI (euro6, adblue) 6 sebességes, KÉRDÉS !

új (13.000 km) autómban észrevettem, hogy 1-2-3 sebességBŐL (üresbe kivételkor) nem "símán" hanem "akadósan" lehet kivenni. kupplungot természetesen tövig nyomom, a műveletet normális sebességgel csinálom. akár "húzatva", akár a fordulatszámot visszaesni hagyva, sokszor csúnyán lehet kivenni sebességből.

Vezérünk tippje alapján váltó olaj szintet néztünk, higgyük el a nyitrainak hogy váltóolaj oké.

hasonló tapasztalata van valakinek? "ez ilyen"? (6-os váltó??)

ötlete van valakinek? 13.000 km alatt csak kidolgozta volna a buborékot ha gyárilag levegős lett volna a kupplung, nem?

KÖSZI!!

Nyitraiéknak azt se hidd el amit kérdeznek!!!!! Nekem Castrol 10w40 olajat tettek elf 5w40 helyett! A válasz telóba az volt, hogy ők jobban tudják!
Vissza az elejére
Krogergo
2019 szeptember 13 péntek - 10:21:24
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6737
Szita
Nálad a pont!


REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
robagnuk
2019 szeptember 13 péntek - 13:41:01


Regisztrált tag #2625
Regisztrált: 2015 november 02 hétfő - 16:46:01

Üzenetek: 68
RayD írta ...

EURO 6b dCi-sekhez (kb. 2015 késő ősz - kb. 2018 nyár) lenne egy kérdésem:
akinek megcsinálták az immáron kötelező szoftverfrissítést, nektek is megnőtt az üzemanyagfogyasztásotok olyan 0,5 liter/100km-rel?

Idén áprilisban lett 3 éves a kocsi és ezúttal már nem opció volt, hanem kötelező a szoftverfrissítés. Ami egyből feltűnt: utána mélyebb hangja lett a kocsinak, ezt tőlem függetlenül a feleségem is megállapította másnap. Viszont ami nehezebben tűnik fel azonnal, hogy a fogyasztás is megugrott. Ez mérhetően annyit jelent, hogy előtte a kocsi fedélzeti számítógépe szerinti átlag (ami nálam olyan 2-2,5%-kal több a valósnál) 4,707 liter/100km volt, azóta pedig 5,068 liter/100km. Ez +0,38 liter/100km, avagy +7,66% mindezt úgy, hogy tavasz/nyár van, tehát még a téli hidegindítások miatti pluszfogyasztások sincsenek, tehát átlag alatti fogyasztások kellene legyenek, olyan 4,5 körüli átlaggal.

Másnak is feltűnt hasonló?


Szia! Nekem tavaly ősszel, a hároméves szerviznél csinálták meg a szoftverfrissítést. Én nem tapasztaltam változást. A tankolási adatok sem mutatnak mást: megnéztem a fogyasztási statisztikáimat a spritmonitoron: a szoftverfrissítés előtti átlagom 5,72. A frissítés után pedig 5,58 lett (a vezetési stílusom és a használat körülményei nem változtak). EURO6 dCi 90, 2015 késő őszi.

Lodgy 1.5 dCi 90 Arctic
Vissza az elejére
traktoros
2019 szeptember 14 szombat - 09:24:15


Regisztrált tag #3034
Regisztrált: 2018 október 01 hétfő - 08:59:41

Üzenetek: 40
Sziasztok!
Ezt elsősorban Krogergo-nek írom, azért írom itt, mert a többiek véleménye is érdekel.

Meg akarom venni a 150 000 Km-es kiterjesztett garanciát, emiatt nyilván a márkaszervizbe kell vinnem oljcserére, de ez nem gond. Én viszon nem értek egyet a 20 000 Km-es olajcserével. Én 10 000-ként akarom majd cserélni.

Gergő! Majd hívlak telefonon is, hogy tudnád-e vállalni.
Vissza az elejére
Basic
2019 szeptember 14 szombat - 17:02:29
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2763
Mi van, ha mindig félidőben, az intervallum kijelző nullázása nélkül "sunyiban" olajat cserélsz benne otthon, és 20 ezrenként viszed a márkaszervizbe? Értelemszerűen általad is a belevaló olajat használva.
Ha nagyon félted a garit, akár kihagyhatod a félidős cseréknél a szűrő cseréjét, hogy ne lássák, hogy piszkáltad (vagy gyári szűrőt használsz, bár szerintem maga a szűrő kibírja a 20 ezret).


Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
traktoros
2019 szeptember 14 szombat - 19:58:26


Regisztrált tag #3034
Regisztrált: 2018 október 01 hétfő - 08:59:41

Üzenetek: 40
Hát...Gergő közel lakik hozzám, így tűnt egyszerűbbnek. De ez jó ötlet, csak olajat cserélni. Teljesen igazad van, elég nagy gáz lenne, ha 20 000 Km alatt megtelne a szűrő. Köszi az ötletet!
Vissza az elejére
Szita
2019 szeptember 14 szombat - 20:32:27
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 311
Basic írta ...

Mi van, ha mindig félidőben, az intervallum kijelző nullázása nélkül "sunyiban" olajat cserélsz benne otthon, és 20 ezrenként viszed a márkaszervizbe? Értelemszerűen általad is a belevaló olajat használva.
Ha nagyon félted a garit, akár kihagyhatod a félidős cseréknél a szűrő cseréjét, hogy ne lássák, hogy piszkáltad (vagy gyári szűrőt használsz, bár szerintem maga a szűrő kibírja a 20 ezret).


A szűrőcsere nélkülit csináltam én is. Ami a szűrőben marad az kicsit barnítja a bekerülő friss olajat. Szerintem nem egészséges a szűrőcsere nélkül, de még mindíg jobb, mint a 20 ezres csere. 10+7,5 nél tartok, (17,5E km) lassan jön az éves, szép aranysárga az olaj.
Vissza az elejére
Krogergo
2019 szeptember 14 szombat - 21:04:34
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6737
traktoros írta ...

Sziasztok!
Ezt elsősorban Krogergo-nek írom, azért írom itt, mert a többiek véleménye is érdekel.

Meg akarom venni a 150 000 Km-es kiterjesztett garanciát, emiatt nyilván a márkaszervizbe kell vinnem oljcserére, de ez nem gond. Én viszon nem értek egyet a 20 000 Km-es olajcserével. Én 10 000-ként akarom majd cserélni.

Gergő! Majd hívlak telefonon is, hogy tudnád-e vállalni.


Szia! Ok, munkaidőben elérsz.


REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
traktoros
2019 szeptember 15 vasárnap - 10:52:47


Regisztrált tag #3034
Regisztrált: 2018 október 01 hétfő - 08:59:41

Üzenetek: 40
martin555 írta ...

sziasztok,

LODGY 1.5 BLUE DCI (euro6, adblue) 6 sebességes, KÉRDÉS !

új (13.000 km) autómban észrevettem, hogy 1-2-3 sebességBŐL (üresbe kivételkor) nem "símán" hanem "akadósan" lehet kivenni. kupplungot természetesen tövig nyomom, a műveletet normális sebességgel csinálom. akár "húzatva", akár a fordulatszámot visszaesni hagyva, sokszor csúnyán lehet kivenni sebességből.

Vezérünk tippje alapján váltó olaj szintet néztünk, higgyük el a nyitrainak hogy váltóolaj oké.

hasonló tapasztalata van valakinek? "ez ilyen"? (6-os váltó??)

ötlete van valakinek? 13.000 km alatt csak kidolgozta volna a buborékot ha gyárilag levegős lett volna a kupplung, nem?

KÖSZI!!


Nem tudom, mennyire leszl előbbre a hozzászólásommal...
2010-ben vettem a 2002-es VW Transporter 4 -est. Ötödik sebességből gyakran nehezen jött ki a váltó. Jóllehet a gyár szerint a váltóban nem kell olajat cserélni, de én nyilván nem hittem el, ahogyan szerintem senki aki műszaki embernek nevezi magát. Lecseréltem az olajat, és a hiba megszűnt. Hogy ez műszakilag hogyan lehetséges, én sem tudom, de ez történt.
Vissza az elejére
Mike
2019 szeptember 15 vasárnap - 15:32:51

Regisztrált tag #2450
Regisztrált: 2014 április 22 kedd - 09:14:01

Üzenetek: 308
Basic írta ...

Mi van, ha mindig félidőben, az intervallum kijelző nullázása nélkül "sunyiban" olajat cserélsz benne otthon, és 20 ezrenként viszed a márkaszervizbe? Értelemszerűen általad is a belevaló olajat használva.
Ha nagyon félted a garit, akár kihagyhatod a félidős cseréknél a szűrő cseréjét, hogy ne lássák, hogy piszkáltad (vagy gyári szűrőt használsz, bár szerintem maga a szűrő kibírja a 20 ezret).



Én is pont így csináltam. Az olajszűrő a működési ideje alatt a közti olajcsere miatt átlagosan jóval tisztább olajjal találkozik. Ez csak előnyös lehet.
Vissza az elejére
Irénke Csaba
2019 október 15 kedd - 19:40:49
Irénke Csaba

Regisztrált tag #3121
Regisztrált: 2019 szeptember 04 szerda - 07:28:50

Üzenetek: 1
Sziasztok! Új vagyok, segítséget szeretnék kérni. 12 éves Dacia Logan 1.5 DCI alapjárata nem egyenletes. Néha meg akarna állni, de nem áll meg mert a számítógép nem engedi. Olyan mint amikor a zenében kimarad egy ütem. Ütemtelenül produkálja. Minél melegebb a motor annál sűrűbben csinálja. Hibaüzenetet nem kaptunk sem a motorszerelőnél sem az elektromos szerelőnél. Tudja valaki hogyan lehet ezt a hibát javítani? Előre is köszönöm!
Vissza az elejére
Krogergo
2019 október 15 kedd - 22:02:58
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6737
Szia!
Akkor azok nem szerelők, hanem kóklerek. Vagy neki sem álltak igazán, mert ha rászánják az összes idejüket, és a Delphi rendzser haldoklik benne, akkor az az autó gazdasági totálkáros.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<       

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2019 E-mail: -Email- Klikk!