A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Online
vendég: 17, tag: 0 ...

legtöbb 161
(tag: 0, vendég: 161) - 2014 augusztus 20 szerda - 19:24:58

Tagok: 994
Legújabb tag: Michael
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Problémák, megoldásaik
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Mindent a motorról! III.
Oldal:   <<      
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
RayD
2017 július 17 hétfő - 20:24:38
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 265
RayD írta ...

Érdemes ezt elvégeztetni, vagy csak "béta-tesztelőket" keresnek? A VW hasonló dízelbotrányos szoftverfrissítése tudtommal sokaknál okozott galibát, ezért kicsit tartok tőle, meg én a dízeles profil alsó felén vagyok, tehát azért figyelnem kell, hogy tényleg időről-időre kimenjek pályára kipucolni a részecskeszűrőt, igaz eddig nem volt semmi gondom.

Itt volt róla szó (pont az elején), igaz németül:
Klikk!

Vissza az elejére
RB65
2017 július 17 hétfő - 23:10:41


Regisztrált tag #2718
Regisztrált: 2016 július 18 hétfő - 13:56:14

Lakóhely: Szombathely
Üzenetek: 300
RayD írta ...

Sziasztok!

EURO6 dízelesektől és a szakértőktől kérdezném:
Ma jött levelem a Renaulttól, hogy EURO6b dízelesként lenne egy újraprogramozásuk, amit ingyen igénybe lehet venni és tisztább lesz tőle a kocsi.

"1) Az EGR rendszer tlejes hatékonyságú működési tartományának bővítése;
2) A NOx-csapda jobb teljesítménye.
Az újraporgramozásnak köszönhetően a NOx-kibocsátás akár a felére csökkenhet a jármű valós felhasználási körülményei között."

Érdemes ezt elvégeztetni, vagy csak "béta-tesztelőket" keresnek? A VW hasonló dízelbotrányos szoftverfrissítése tudtommal sokaknál okozott galibát, ezért kicsit tartok tőle, meg én a dízeles profil alsó felén vagyok, tehát azért figyelnem kell, hogy tényleg időről-időre kimenjek pályára kipucolni a részecskeszűrőt, igaz eddig nem volt semmi gondom.



Kizárólag magánvélemény, nélkülöz mindenféle szakmai tényt, csupán saját véleményem és döntésem lenne hasonló helyzetben.
Megkérdezném a szervizt mit tudnak, mit mondanak róla. De én valószínű nem kérnék ilyen szoftverfrissítést amennyiben elégedett vagyok a fogyasztással és a menetteljesítményekkel. Nehogy már rontson ezeken a tulajdonságokon. Több helyen leírták már, hogy minél jobb a környezetvédelmi besorolása annál élvezhetetlenebb a motorja az autónak. Ha valamelyikkel gondom lenne akkor frissíttetnék. Illetve figyelném, hogy van-e olyan aki már megcsináltatta és ha igen mi a véleménye, tapasztalata.

A szél, a levegő azon része amelyik siet
Logan MCV 0,9TCE


Vissza az elejére
Iszy56
2017 július 17 hétfő - 23:10:48
Kolozsvar


Regisztrált tag #1915
Regisztrált: 2013 január 17 csütörtök - 22:55:11

Lakóhely: Kolozsvar
Üzenetek: 535
Nalunk is jarja ez a level!
2 lehetoseged van vagy bemessz, vagy nem.
Attol fugg, hogy vagy megelegedve a masinaval elsosorban.
Viszont meglehet, ha nem teszed meg elbukik a kocsid a z elso gaz teszten.
Vissza az elejére
RayD
2017 július 17 hétfő - 23:18:13
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 265
Iszy56 írta ...

Nalunk is jarja ez a level!
2 lehetoseged van vagy bemessz, vagy nem.
Attol fugg, hogy vagy megelegedve a masinaval elsosorban.
Viszont meglehet, ha nem teszed meg elbukik a kocsid a z elso gaz teszten.

Valószínűleg kivárok, a levél szerint 2018.06.30.- ig él a lehetőség.
A gáz teszt érdekes lenne, elvégre a levélben/brossúrában hangsúlyozzák, hogy így is megfelel az előírásoknak. Másik oldalról gondolom nem véletlenül álltak ezzel önként elő.

Vissza az elejére
Sheme
2017 július 18 kedd - 20:09:48

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 860
edukop írta ...

Sziasztok!
Végre megérkezett a bluetooth-os ODB2 olvasóm. Lumia 640 mobilra (win10) van ingyenes motordiagnosztikai program. Kipróbáltam, úgy döntöttem megveszem a pro verziót (1080 Ft). Ebben már lehet autó specifikus kiolvasást beállítani és választható, hogy milyen értékeket jelenítsen meg a kijelző panelen. Jöhet a próba. Nagyon szépen látni az értékeket menet közben csak…
A vízhőmérséklet csak 79-83 C fok között változott, többnyire a 81 fokot tartotta. Ezt egy kicsit alacsonynak tartom egy 1,5 dCi 90 LE motorhoz (most tartok 1500 km-nél).
Felhívtam a márkaszervizt. Első válasz egy visszakérdezés – honnan tudom, hogy alacsony? Ha valami nem működne helyesen, jelezne a fedélzeti sz.gép. Na jó, akkor menjek be hozzájuk, megnézi egy szerelő, és ha valóban nem jó a termosztát, akkor cserélik.
Szerintetek van rá esélyem, hogy kicseréljék?



Szíjjazunk!

Írd meg kérlek, milyen az ODBII olvasód - neve, link, ahol meg lehet nézni, venni.

Gondolom olvasgatod a fórumot, különös tekintettel a márkaszervizekre. Nos, azon kívül, hogy a kocsihoz kb úgy értenek, mint én, szóval... szóval nem reklámozni akarom, kihez kell fordulnod.

Mondjuk a 81 fokon nyitó termosztát nem túl jó, mert:
- szinte nem fogja elérni a motor az üzemi hőfokot

- többet is fogyaszt a gázolajból emiatt

- nálam előfordult, pl elmentem Hajdúszoboszlóra mókázni, pár óra múlva még mindig nem kellett izzítanom, nem "szívta" az akkut a rendszer, hanem indíthattam a motort. Mondanom sem kell, ezzel kíméled az akkut és az izzítógyertyákat, ami nem hátrány - nyilván nem a gyári termosztáttal, hanem...

- télen pedig alig lesz fűtésed - és úgy jársz, mint én: mínusz 20 fokban öröm volt nézni, hogy párásodik és jegesedik le belülről(!!) a szélvédő 30km, részben sztrádás használattal.

Mivel nem szakértők, a fent említett - ki nem mondható, ki az, de ha pöttyet olvasol, rájössz - kollégához fordulj segítségért.

Már meg sem lepődöm:
Felhívtam a márkaszervizt. Első válasz egy visszakérdezés – honnan tudom, hogy alacsony? Ha valami nem működne helyesen, jelezne a fedélzeti sz.gép

Melyik fedélzeti számítógép jelezné? Egy csekk endzsin? És mit tudnál vele tenni? Semmit, maximum félre állsz.

Mivel vettél olyan kütyüt, kiolvasgatni menet közben a dolgokat - víz-, olajhőfok, stb. -, sokkal több információt kérhetsz le, mint amivel a műszerfal szolgál.

Jut eszembe, le tudja-e kérdezni:
- generátor töltés
- befejezetlen regenerálási ciklusok száma
- részecskeszűrő- regeneráció elindult - kész - mondjuk azt nem tudom, h a gyári, Renault-os program ki tudja-e ezt is olvasni? Szakértő kolléga?

Ne izgulj, nagy dolgok nem történhetnek a motorral és az üzemanyag-ellátó rendszerrel, ha:
- legfeljebb 10.000km-ként cseréltetsz motorolajat, olajszűrőt, légszűrőt
- nem kannás (bort) gázolajat tankolsz, hanem normálisat
- hidegen nem padlózod
- melegen nem lövöd le pályás meghajtás után
- kéthetente megkergeted az autópályán, h kiégesse a részecskeszűrőt - pestiek előnyben, tesznek egy fél, vagy 3/4 kört az M0-n - teljeset úgy sem lehet még

Ne izgulj, nem hullik darabokra, ha üzem-melegen - ezért jó, ha tudod, elérte az üzemi hőfokot a motorolaj -, néha kinyomod a szemét a pályán, csak le ne fotózzanak. Ja, gyerekek, belekarcolt legutóbb a 180-ba a mutató. De jó lenne ilyenkor egy hatodik fokozat!

[ Módosítva 2017 július 18 kedd - 20:12:05 ]

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
Weboldal
Iszy56
2017 július 18 kedd - 21:47:23
Kolozsvar


Regisztrált tag #1915
Regisztrált: 2013 január 17 csütörtök - 22:55:11

Lakóhely: Kolozsvar
Üzenetek: 535
' a levélben/brossúrában hangsúlyozzák, hogy így is megfelel '

Most megfelel.
Vissza az elejére
Krogergo
2017 július 19 szerda - 09:31:54
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 5863
Sheme írta ...

Jut eszembe, le tudja-e kérdezni:
- generátor töltés
- befejezetlen regenerálási ciklusok száma
- részecskeszűrő- regeneráció elindult - kész - mondjuk azt nem tudom, h a gyári, Renault-os program ki tudja-e ezt is olvasni? Szakértő kolléga?


Ha olyankor van rajta a diagnosztika, amikor regenerál, akkor igen. De ez műhelyben nem fog előfordulni (csak direkt regenerálás miatt, azt meg végigviszi a gyári diagnosztika programja) csak útközben, ki tudja hány (száz) km után.

Ami a termosztátot illeti: Suszternak a cipője, autószerelőnek meg az autója Az új Lodgy DCI-vel megyek nyaralni, ,,hidegen" nyitó termosztáttal, mert még nem volt időm cserélni. És persze, hogy nem működik normálisan max. 80fokosra megy fel a víz.

Nyári leállás miatt július 21.-től zárva vagyok. Nyitás augusztus 21.-től, részben megújult műhellyel, frissebb technikával.
REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb, nincs időm írni) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
Suprax
2017 július 19 szerda - 18:54:07
Suprax

Regisztrált tag #1811
Regisztrált: 2012 május 08 kedd - 19:39:30

Lakóhely: Gödöllő
Üzenetek: 241


Nem kell feltétlenül autópálya ....... egy alacsony forgalmú úton is lehet 2500 fordulaton tartani a motort, kis sebesség mellet is.

[ Módosítva 2017 július 19 szerda - 18:56:31 ]

-Email-
Vissza az elejére
Suprax
2017 július 19 szerda - 19:00:47
Suprax

Regisztrált tag #1811
Regisztrált: 2012 május 08 kedd - 19:39:30

Lakóhely: Gödöllő
Üzenetek: 241
RB65 írta ...

RayD írta ...

Sziasztok!

EURO6 dízelesektől és a szakértőktől kérdezném:
Ma jött levelem a Renaulttól, hogy EURO6b dízelesként lenne egy újraprogramozásuk, amit ingyen igénybe lehet venni és tisztább lesz tőle a kocsi.

"1) Az EGR rendszer tlejes hatékonyságú működési tartományának bővítése;
2) A NOx-csapda jobb teljesítménye.
Az újraporgramozásnak köszönhetően a NOx-kibocsátás akár a felére csökkenhet a jármű valós felhasználási körülményei között."

Érdemes ezt elvégeztetni, vagy csak "béta-tesztelőket" keresnek? A VW hasonló dízelbotrányos szoftverfrissítése tudtommal sokaknál okozott galibát, ezért kicsit tartok tőle, meg én a dízeles profil alsó felén vagyok, tehát azért figyelnem kell, hogy tényleg időről-időre kimenjek pályára kipucolni a részecskeszűrőt, igaz eddig nem volt semmi gondom.



Kizárólag magánvélemény, nélkülöz mindenféle szakmai tényt, csupán saját véleményem és döntésem lenne hasonló helyzetben.
Megkérdezném a szervizt mit tudnak, mit mondanak róla. De én valószínű nem kérnék ilyen szoftverfrissítést amennyiben elégedett vagyok a fogyasztással és a menetteljesítményekkel. Nehogy már rontson ezeken a tulajdonságokon. Több helyen leírták már, hogy minél jobb a környezetvédelmi besorolása annál élvezhetetlenebb a motorja az autónak. Ha valamelyikkel gondom lenne akkor frissíttetnék. Illetve figyelném, hogy van-e olyan aki már megcsináltatta és ha igen mi a véleménye, tapasztalata.


Én abban sem lennék biztos, hogy a következő garanciás szerviz esetén nem csinálják meg kérdés nélkül is.

-Email-
Vissza az elejére
RayD
2017 július 19 szerda - 20:28:06
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 265
Suprax írta ...

RB65 írta ...

RayD írta ...

Sziasztok!

EURO6 dízelesektől és a szakértőktől kérdezném:
Ma jött levelem a Renaulttól, hogy EURO6b dízelesként lenne egy újraprogramozásuk, amit ingyen igénybe lehet venni és tisztább lesz tőle a kocsi.

"1) Az EGR rendszer tlejes hatékonyságú működési tartományának bővítése;
2) A NOx-csapda jobb teljesítménye.
Az újraporgramozásnak köszönhetően a NOx-kibocsátás akár a felére csökkenhet a jármű valós felhasználási körülményei között."

Érdemes ezt elvégeztetni, vagy csak "béta-tesztelőket" keresnek? A VW hasonló dízelbotrányos szoftverfrissítése tudtommal sokaknál okozott galibát, ezért kicsit tartok tőle, meg én a dízeles profil alsó felén vagyok, tehát azért figyelnem kell, hogy tényleg időről-időre kimenjek pályára kipucolni a részecskeszűrőt, igaz eddig nem volt semmi gondom.



Kizárólag magánvélemény, nélkülöz mindenféle szakmai tényt, csupán saját véleményem és döntésem lenne hasonló helyzetben.
Megkérdezném a szervizt mit tudnak, mit mondanak róla. De én valószínű nem kérnék ilyen szoftverfrissítést amennyiben elégedett vagyok a fogyasztással és a menetteljesítményekkel. Nehogy már rontson ezeken a tulajdonságokon. Több helyen leírták már, hogy minél jobb a környezetvédelmi besorolása annál élvezhetetlenebb a motorja az autónak. Ha valamelyikkel gondom lenne akkor frissíttetnék. Illetve figyelném, hogy van-e olyan aki már megcsináltatta és ha igen mi a véleménye, tapasztalata.


Én abban sem lennék biztos, hogy a következő garanciás szerviz esetén nem csinálják meg kérdés nélkül is.

Nekem az várhatóan csak jövő áprilisban lesz esedékes, addigra talán az esetleges kezdeti gyerekbetegségeit felismerik és kiküszöbölik.

Más is kapott egyébként ilyen levelet?

Vissza az elejére
Basic
2017 július 19 szerda - 21:45:12
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2424
Ez most nem gyekbetegség, hanem egyszerűen arról van szó, hogy a VW amerikai dízelbotránya után csomó gyártó (Mercedes, Renault, stb) visszahívja az "okos motorvezérléses" EUR6-os dízeleket, és frissítik a motorvezérlést egy olyanra, hogy ne csak próbapadon meg papíron legyen környezetkímélő az EUR6-os dízel csoda, henem esetleg életszerűbb körülméányek között is. AZ EU megengedőbb, mint az amerikaiak, itt még nem vittek el bilincsben senkit a csalás miatt, de azért van némi zűr itt is.

Azt azért tudni kell, hogy jobbak nem lesznek ezek a motorok a kényszerből elkövetett foltozás után, általában több adblue-t fogyasztanak (ez titeket nem érint), talán picit gyengébbek lesznek, stb.

Nemrég bemértek a németek pár dízelmotort, és a valós károsanyag-kibocsátásuk átlagosan az alábbiak szerint alakult (zöld a határérték, szürke a valóság):

Klikk!

Azért ez elég meredek...


[ Módosítva 2017 július 19 szerda - 22:23:47 ]

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
RayD
2017 július 19 szerda - 22:26:30
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 265
Basic írta ...

Ez most nem gyekbetegség, hanem egyszerűen arról van szó, hogy a VW amerikai dízelbotránya után csomó gyártó (Mercedes, Renault, stb) visszahívja az "okos motorvezérléses" EUR6-os dízeleket, és frissítik a motorvezérlést egy olyanra, hogy ne csak próbapadon meg papíron legyen környezetkímélő az EUR6-os dízel csoda, henem esetleg életszerűbb körülméányek között is.

A kezdeti gyerekbetegség alatt nem a károsanyagkibocsátásra gondoltam, hanem az olyan jellegű károsodásokra, amik az új vezérlésből következnek/ következhetnek, és a német VOX-os műsorban bemutatott autós oktató szerint nála és több hasonló frissített vezérlésű VW-nál elő is fordult.
Egy-egy magánszemélyt le lehet rázni, de ha sokaknál gond lesz az hamar kiderül és kezelniük kell.

Vissza az elejére
RayD
2017 július 19 szerda - 22:37:30
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 265
RayD írta ...

Basic írta ...

Ez most nem gyekbetegség, hanem egyszerűen arról van szó, hogy a VW amerikai dízelbotránya után csomó gyártó (Mercedes, Renault, stb) visszahívja az "okos motorvezérléses" EUR6-os dízeleket, és frissítik a motorvezérlést egy olyanra, hogy ne csak próbapadon meg papíron legyen környezetkímélő az EUR6-os dízel csoda, henem esetleg életszerűbb körülméányek között is.

A kezdeti gyerekbetegség alatt nem a károsanyagkibocsátásra gondoltam, hanem az olyan jellegű károsodásokra, amik az új vezérlésből következnek/ következhetnek, és a német VOX-os műsorban bemutatott autós oktató szerint nála és több hasonló frissített vezérlésű VW-nál elő is fordult.
Egy-egy magánszemélyt le lehet rázni, de ha sokaknál gond lesz az hamar kiderül és kezelniük kell.

3+2 év garanciánál, ami nekem van, mondjuk az is érdekes kérdés, hogy mi történne, ha történetesen garanciaidő alatt kitiltanák a város(ok)ból? Az garanciális téma? Hiszen a Renault egy olyan motort tett bele, ami még a garanciaidő alatt annyira elavulttá válik, hogy azt nem tudom pl. budapestiként a városban használni, az kimeríti a hibás teljesítést? Stuttgartban van néhány Euro5-ös autós akinél ez e téma aktuális lett, gondolom ezért a sietség a Merci háza táján (is).

Vissza az elejére
Basic
2017 július 19 szerda - 22:44:41
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2424
Ja igen, értelek.
A bátyám is érintett egy Audival, és nem igazán tudja eldönteni, hogy megcsináltassa e a "javítást", vagy ne.

Amúgy nem akarok hőbörgő kisember lenni, da azért ba...ák meg az autógyártók és a politikusok is, hogy hülyitik a népet a környezetvédelmi besorolásokkal, és az amcsiknak köszönhetően derül ki, hogy kamu az egész, és a legújabb dízel személyautók is okádják a mocskot.
Ha ilyen járgányom lenne, amit egy vagyonért vettem, hogy legyen egy korszerű, EUR6-os környezetkímélő autóm, rohadt ideges lennék.
Mondjuk egy EUR3-as benzinözemű autó tulajdonosaként is kicsit szívom a fogam, hogy EUR6-os dízelek okádhatják füstöt.




[ Módosítva 2017 július 19 szerda - 23:00:34 ]

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
RayD
2017 július 19 szerda - 23:54:12
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 265
Basic írta ...

Mondjuk egy EUR3-as benzinözemű autó tulajdonosaként is kicsit szívom a fogam, hogy EUR6-os dízelek okádhatják füstöt.

Ez is igaz.

Mondjuk a mai dízelekkel már nem az a baj, hogy okádják a füstöt, hanem hogy csöndben megfojtanak. De egyszer már megnézem tényleg egy zsepivel mi jön ki hátul, ténylef olyan "tiszta"-e.

Bár mint a német fórumon olvashattad várhatóan a közvetlen befecskedezésű, turbós benzinesek lehetnek a következők, ha a dízel lecsengett avagy megoldódott.

[ Módosítva 2017 július 19 szerda - 23:59:37 ]

Vissza az elejére
Sheme
2017 július 20 csütörtök - 07:19:52

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 860
Basic írta ...

Nemrég bemértek a németek pár dízelmotort, és a valós károsanyag-kibocsátásuk átlagosan az alábbiak szerint alakult (zöld a határérték, szürke a valóság):

Klikk!

Azért ez elég meredek...



Az az igazán meredek, h Euro IV->V esetén mekkorát NŐTT a druschnitt gemesse értéke, holott, III->IV-re csökkent. Most kéne kb ott tartani az V-nek, mint a VI-nak az ábra szerint.

Mindig is szennyezni, kormozni, NOx-ozni fog. Egyszerűen azért, mert a gázolajat nem lehet annyira elporlasztani, hogy... szóval van egy határ, melynél kisebb gázolaj-gömböcskéket nem lehet csinálni, hiába fecskendezik be az égéstérbe akár 2500bar-ral. Az a részecske nem tud teljesen elégni.

Majd tesznek rá még egy NOx csapdát, vagy annyira lebutítják a motorvezérlést, h úgy járunk, mint a benzinesnél 1.4-ről 1.0-ra váltásnál.

Pedig nagyon szeretem, h nyomatékos a motor, nem kell kitaposni a belét.

Tényleg, hátha valaki tudja: amikor pl a 200Nm-t tudó Dönci-t felrántják 250-re, akkor mit csinálnak? Hiszen a befecskendezés idejét nagyon nem lehet megváltoztatni, legfeljebb a főtengelyhez viszonyítva egy-két fokkal talán előbbre lehet hozni, de nagyon sok mindent nem tudnak tenni. Vagy mégis?

A turbó fix lapátszögű, szóval többlet levegőt NEM lehet benyomni a motorba - legfeljebb egy nagyobb intercooler-rel, de azt meg senki sem fogja kicserélni.

Tehát? Mitől lesz nyomatékosabb a motor? És elbírják az alkatrészek? Dugattyúk, forgattyús tengely, hajtókar-csapágy?

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
Weboldal
Nagya21
2017 július 20 csütörtök - 08:15:27
Székesfehérvár

Regisztrált tag #2547
Regisztrált: 2015 március 16 hétfő - 09:02:22

Lakóhely: Székesfehérvár
Üzenetek: 179
Sheme írta ...


Az az igazán meredek, h Euro IV->V esetén mekkorát NŐTT a druschnitt gemesse értéke, holott, III->IV-re csökkent. Most kéne kb ott tartani az V-nek, mint a VI-nak az ábra szerint.

Mindig is szennyezni, kormozni, NOx-ozni fog. Egyszerűen azért, mert a gázolajat nem lehet annyira elporlasztani, hogy... szóval van egy határ, melynél kisebb gázolaj-gömböcskéket nem lehet csinálni, hiába fecskendezik be az égéstérbe akár 2500bar-ral. Az a részecske nem tud teljesen elégni.

Majd tesznek rá még egy NOx csapdát, vagy annyira lebutítják a motorvezérlést, h úgy járunk, mint a benzinesnél 1.4-ről 1.0-ra váltásnál.

Pedig nagyon szeretem, h nyomatékos a motor, nem kell kitaposni a belét.

Tényleg, hátha valaki tudja: amikor pl a 200Nm-t tudó Dönci-t felrántják 250-re, akkor mit csinálnak? Hiszen a befecskendezés idejét nagyon nem lehet megváltoztatni, legfeljebb a főtengelyhez viszonyítva egy-két fokkal talán előbbre lehet hozni, de nagyon sok mindent nem tudnak tenni. Vagy mégis?

A turbó fix lapátszögű, szóval többlet levegőt NEM lehet benyomni a motorba - legfeljebb egy nagyobb intercooler-rel, de azt meg senki sem fogja kicserélni.

Tehát? Mitől lesz nyomatékosabb a motor? És elbírják az alkatrészek? Dugattyúk, forgattyús tengely, hajtókar-csapágy?

HAli!!
Kicsit megemelik a befecskendezési nyomást, ezzel több nafta megy bele, a turbó nyomással is játszanak(nagyobb értéknél fúj le), és mingyá megvan a nagyobb teljesítmény.
Ehhez persze kellen egy erősebb főtengely-hajtókar- csapágyazás is(a 65-8x-90Le dci-nél ezek egyformák) a 1xxLe dci nél már erösebbre váltottak.
Esetünkben ajánlom a 90Le dci tulajoknak a csapágyazás átnézését olyan 120000km után, a Thaliáknál tapasztalt csapágyproblémák miatt.
Üdv Nagya

A telefonoknak 2 nagy ellensége van:
Gravitáció
H2O
Vissza az elejére
Krogergo
2017 július 20 csütörtök - 09:15:54
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 5863
Marha nehezen felejtenek az emberek, a tévhitek meg még 10 év elteltével is megvannak.
Azok a DCI motorok, amik hajtókar csapágyasak lettek, még az Euro3, korai Euro4 típusok voltak. Azóta az 1.5DCI motor a sokadig generációnál tart, sok változáson ment át. Hozzátenném, hogy azokkal a korai motorokkal sem lett volna olyan hamar gond, ha a gyári olajat teszik bele, és 10ezer km-enként. Ma is a többsége működik. Csak nem a kintről behozott, lestrapált Megan2 és Seniceket kell nézni, meg nem a falusi bácsi Thaliáját, aki az előző Zsiguliját is karbantartás nélkül használta.

Nyári leállás miatt július 21.-től zárva vagyok. Nyitás augusztus 21.-től, részben megújult műhellyel, frissebb technikával.
REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb, nincs időm írni) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
Krogergo
2017 július 20 csütörtök - 09:28:24
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 5863
Basic írta ...

Ja igen, értelek.
A bátyám is érintett egy Audival, és nem igazán tudja eldönteni, hogy megcsináltassa e a "javítást", vagy ne.


Ő jobban jár, ha nem. A mögötte közlekedők meg annak,ha megcsináltatja.

Basic írta ...

Ha ilyen járgányom lenne, amit egy vagyonért vettem, hogy legyen egy korszerű, EUR6-os környezetkímélő autóm, rohadt ideges lennék.


Idegeskedik ilyen miatt a fene. Én Le-ket és Nm-eket vásároltam, azt tudja is. A többit letojom, majd akkor lesz szégyenkezni valóm, ha a forgalomban az enyém lesz a leginkább környezet szennyező.

Basic írta ...

Mondjuk egy EUR3-as benzinüzemű autó tulajdonosaként is kicsit szívom a fogam, hogy EUR6-os dízelek okádhatják füstöt.


Az Euro3-as benzinesnek (meg a 4-es, 5-ös, 6-osnak is) tiszta korom a kipufogó cső belseje. Én az új Lodgy kipufogó rendszerét a szalonból hazahozva rögtön lefújtam hőálló ezüsttel. A végén a cső belsejét is, amennyire be lehetett. Azóta van benne 850km. Most is olyan tiszta, mint ha 5 perce festettem volna le.




Nyári leállás miatt július 21.-től zárva vagyok. Nyitás augusztus 21.-től, részben megújult műhellyel, frissebb technikával.
REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb, nincs időm írni) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
Michael
2017 július 23 vasárnap - 12:25:04

Regisztrált tag #2881
Regisztrált: 2017 július 21 péntek - 13:15:00

Lakóhely: Szeged
Üzenetek: 2
Sziasztok!
Van olyan a klubban aki megcsináltatta a szoftverfrissítést? (1.5 dci 109 LE)
Milyen tapasztalatai vannak? Fogyasztás, teljesítmény.
Michael
Mic hael
Vissza az elejére
Weboldal
robagnuk
2017 július 26 szerda - 08:47:32


Regisztrált tag #2625
Regisztrált: 2015 november 02 hétfő - 16:46:01

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 43
Michael írta ...

Sziasztok!
Van olyan a klubban aki megcsináltatta a szoftverfrissítést? (1.5 dci 109 LE)
Milyen tapasztalatai vannak? Fogyasztás, teljesítmény.
Michael
Mic hael

Szia!
Szerintem ősznél előbb nem igazán lesznek ilyen tapasztalatok. Nyáron mással vannak az emberek elfoglalva, emellett persze sokan ki is várnak. Szeptemberben valószínűleg meg fogom csináltatni, de azért én is megvárnám az első tapasztalatokat

Lodgy 1.5 dCi 90 Arctic
Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<       

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2017 E-mail: -Email- Klikk!