A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Problémák, megoldásaik
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Mindent a motorról! III.
Oldal:   <<        >>  
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
Basic
2009 szeptember 26 szombat - 08:48:00
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2714
Krogergo írta ...

Nagyon kitartóan kutakodsz, ezért elismerésem. Csak éppen teljesen feleslegesen! Miért nem jó neked az, ami biztosan passzol bele? Addig fogsz variálni, amíg az lesz a vége, hogy nem jó fajtát veszel bele. Szerelőknek az az álmuk, mikor szétbontanak valamit, és az ügyfél miatt nem tudják összerakni. A K2 feszítőgörgőröl pedig annyit, hogy nem lehet teljesen megspanolni, Nyirati járt így.
Szerintem ezt az energiát inkább abba fektesd, hogy egy normális szerelőt találj, aki becsületesen megcsinálja. Ugyanis az autóalkatrész nagykereknek jelzett reklamációnál (több márka sokféle alkatrésze) közel fele nem garanciális hiba, hanem a hibás beépítés következménye.


Kifejezetten Renault szerelő van (Indynek is van egy ilyen ismerőse, meg egy másik haveromnak is), szóval az nem lesz talán gond. Te túl messze laksz
Egyszerűen csak kíváncsi vagyok, hogy mi a két szettben a más. Azt sem értem, hogy az újabban miért raknak egy nem megfelelő feszítőgörgőt, de akkor veszek egy K1-est. Mindenesetre nemsokára minden jel szerint nem lesz már K1, ha leváltja a K2.



Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Krogergo
2009 szeptember 28 hétfő - 12:27:05
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6484
Nem sértésnek szántam amit írtam, remélem nem annak vetted. Sőt, nem is arra akartam célozni, hogy tőlem vedd meg. Csak az én beállítottságom olyan, hogy ha valaminek valaki már utána járt, akkor én nem fogok, mert se időm, se kedvem hozzá. De ha téged a kiváncsiság hajtott, mint írtad, akkor azt is értem.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Basic
2009 szeptember 28 hétfő - 12:38:44
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2714
Persze, tudom! Megveszem a K1-et, azt annyi.
Soha nem fogjuk megtudni, hogy miért cserélt a Conti feszítőgörgőt a készletben...

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Krogergo
2009 szeptember 28 hétfő - 13:03:54
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6484
Rájöttek, hogy dolgozik a cégüknél fejlesztőmérnök is, aki évek óta nem csinált semmit a fizetéséért. És most sem akart, ezért kiadta egyetemistáknak diákmunkába, akik elkúúrták.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
kincsleső
2009 szeptember 28 hétfő - 20:54:39
Logan 1,4 MPI Laureate, 2005.12.15.

Regisztrált tag #109
Regisztrált: 2005 december 04 vasárnap - 20:04:04

Üzenetek: 3701
kectam írta ...

kincslesõ írta ...

OK, de akkor mi a csuda az a K2, csak jó lenne, ha kiderülne valahogy, nem?


Már kiderült. Tessék:
K2 (más néven Godwin Austen, Dapsang vagy Csogori) a Föld második legmagasabb hegycsúcsa a Himalája egyik hegységében, a Karakorumban található, az Indiához tartozó Kasmír, valamint a Kínához tartozó Tibet határán. A terület jelenleg pakisztáni ellenőrzés alatt áll. Tengerszint feletti magassága 8611 m.


Na ugye, mégis csak lett valami eredménye Basic kutakodásának...
Vissza az elejére
Imre
2009 szeptember 28 hétfő - 23:28:35
1,4 MPI ambiace Arctic


Regisztrált tag #673
Regisztrált: 2007 február 19 hétfő - 19:39:12

Üzenetek: 220
Lehet nekem is termosztátot kell cserélnem.
Ma Debrecenbe mentem és végig 2 egység volt a kijelzőn.
Mikor a lámpához értem és járt a motor felment 4 egységre.

Szerintetek termosztát lesz?
Hol érdemes venni?


Ambiance arctic 1,4 MPI
Vissza az elejére
koroland
2009 szeptember 29 kedd - 07:20:39


Regisztrált tag #32
Regisztrált: 2005 szeptember 15 csütörtök - 11:24:35

Üzenetek: 268
Imre!
én is jártam így.Cseréltem is termosztátot.Kétcsíkkal csak 72-77 fokigmelegszik a víz. A szerelő megnézte Pc-vel.

koroland
Vissza az elejére
Imre
2009 szeptember 29 kedd - 12:19:40
1,4 MPI ambiace Arctic


Regisztrált tag #673
Regisztrált: 2007 február 19 hétfő - 19:39:12

Üzenetek: 220
És megjavult a csere után???

Ambiance arctic 1,4 MPI
Vissza az elejére
koroland
2009 szeptember 29 kedd - 13:23:26


Regisztrált tag #32
Regisztrált: 2005 szeptember 15 csütörtök - 11:24:35

Üzenetek: 268
Igen megjavult utánna. Nekem 4 évet bírt és 70000kmt.
Cseréltesd ki.Csak ne szalonban.

koroland
Vissza az elejére
Basic
2009 szeptember 29 kedd - 14:58:10
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2714
Imre írta ...

Szerintetek termosztát lesz?
Hol érdemes venni?


Tuti a termosztát a hibás!




Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Imre
2009 szeptember 29 kedd - 19:07:37
1,4 MPI ambiace Arctic


Regisztrált tag #673
Regisztrált: 2007 február 19 hétfő - 19:39:12

Üzenetek: 220
Holnap 11:00-re itt lesz a termosztát.
VERNET-et hoznak.
Holnap csere lesz.


[ Módosítva 2009 szeptember 30 szerda - 08:13:23 ]

Ambiance arctic 1,4 MPI
Vissza az elejére
Basic
2009 szeptember 30 szerda - 07:59:57
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2714
Imre írta ...

Holnap 11:00-re itt lesz a termosztát.
VERNER-et hoznak.
Holnap csere lesz.


Ja-ja, én is olyat raktam be (aszem Vernet amúgy), és azóta újra 4 csíkom van
A gyári termosztát elég gagyerák lehet, mert szinte mindenkinek 30 ezrenként kipurcan. Nekem az elsőt még garira cserélték, a másodikat most szűk 60 ezernél kukáztam. Régebbi autóimnál azért nem cserélgettem folyamatosan a termosztátokat Meglátjuk, a Vernet mennyit bír.

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Imre
2009 szeptember 30 szerda - 08:16:17
1,4 MPI ambiace Arctic


Regisztrált tag #673
Regisztrált: 2007 február 19 hétfő - 19:39:12

Üzenetek: 220
Igen, elírtam de már javítottam is.
Közel van a két betű egymáshoz.
Nekem most 24600 van benne, reméljük ennyit kibír.

Ambiance arctic 1,4 MPI
Vissza az elejére
Basic
2009 szeptember 30 szerda - 08:39:18
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2714
Imre írta ...

Nekem most 24600 van benne...


Gyakorlatilag új még az autód (mondjuk úgy is néz ki)


Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Basic
2009 szeptember 30 szerda - 10:03:19
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2714
Na, most elmegyek, és Krogero szövegelése alapján megveszem a régi, elavult, lecserélt, kifutott, előző generációs, korábbi, múlt évezredben fejlesztett K1-es Conti vezérműszíj készletet az új generációs, modern, aktuális K2-es helyett.

Ha nem lesz jó, akkor a Gergőt feszítőgörgőkkel fogom dobálni

Komolyra fordítva a szót egész hosszú alkatrészlistám lett, kiváncsi vagyok, mennyit fogok fizetni...

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
macilka
2009 szeptember 30 szerda - 10:37:21
Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi


Regisztrált tag #189
Regisztrált: 2006 március 06 hétfő - 13:29:58

Üzenetek: 2866
Hmmm,nekem még a gyári termosztát van,68 000 km-nél.
Vissza az elejére
Krogergo
2009 szeptember 30 szerda - 11:34:43
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6484
Basic írta ...

Na, most elmegyek, és Krogero szövegelése alapján megveszem a régi, elavult, lecserélt, kifutott, előző generációs, korábbi, múlt évezredben fejlesztett K1-es Conti vezérműszíj készletet az új generációs, modern, aktuális K2-es helyett.

Ha nem lesz jó, akkor a Gergőt feszítőgörgőkkel fogom dobálni

Komolyra fordítva a szót egész hosszú alkatrészlistám lett, kiváncsi vagyok, mennyit fogok fizetni...



A mondatot én átírom neked ilyenre Megveszem a régi, elavult, lecserélt, kifutott, előző generációs, korábbi, múlt évezredben fejlesztett K1-es Conti vezérműszíj készletet az új generációs, modern, aktuális K2-es helyett, a régi, elavult, Renaultokban már lecserélt, kifutott, előző-előző-előző generációs, korábbi, múlt évezredben fejlesztett 1.4MPI motorhoz, amit a Dacia ma is használ.

Ha valaki az őskorban kitalált kőbaltát gyártja és használja használja a 21. században, akkor ahhoz nem lesz jó a 21. századi nemesacél ha kicsorbul az éle a kopástól, csak az őskori pattintgatós technika.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Basic
2009 szeptember 30 szerda - 13:53:20
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2714


Amúgy most értem haza. Eltapsoltam a Láng-nál kedvezmény levonása után 60 ezer Ft-ot (olaj, szűrők, szíjak, gyertyák, vízpumpa, féktárcsák, betétek, stb.). Hiányzik még a hűtőfolyadék, mert nem tudtam, hogy pontosan melyik kell (azt talán veszek a Rönónál, úgysem lehet drága), meg a szelepfedél tömités, mert az elég drágának tűnt, és nem voltam biztos benne, hogy kell e (elvileg most illenék szelepállítást ellenőrizni).



Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Indy
2009 szeptember 30 szerda - 13:59:29
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9672
Jól teszed hogy gyári hűtőfolyadékot veszel! Az a tuti. Olyat vegyél, ami készre van keverve, 5 litert. A szelepfedéltömítést pedig nem illik, hanem ki kell cserélni szelephézag állítás után!

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
Imre
2009 szeptember 30 szerda - 14:34:33
1,4 MPI ambiace Arctic


Regisztrált tag #673
Regisztrált: 2007 február 19 hétfő - 19:39:12

Üzenetek: 220
Úgy látom kaptál .......... szíjat.


Ambiance arctic 1,4 MPI
Vissza az elejére
willmenn
2009 szeptember 30 szerda - 21:04:51



Regisztrált tag #75
Regisztrált: 2005 október 08 szombat - 11:02:19

Üzenetek: 2297
Indy írta ...

Jól teszed hogy gyári hűtőfolyadékot veszel! Az a tuti. Olyat vegyél, ami készre van keverve, 5 litert. A szelepfedéltömítést pedig nem illik, hanem ki kell cserélni szelephézag állítás után!

Én megnéztem a szelepeket, és ne kell egyből tömitést cserélni!

Mond meg ami kikívánkozik belőled, nehogy belebetegedj! Én is ezt teszem, már amikor merem.
Vissza az elejére
Imre
2009 szeptember 30 szerda - 21:10:52
1,4 MPI ambiace Arctic


Regisztrált tag #673
Regisztrált: 2007 február 19 hétfő - 19:39:12

Üzenetek: 220
Kicseréltem a termosztátot.
Észrevétel: Nem tudom hogy a 4 egység hány foknál látható, de amikor a termosztát kinyitott még nem volt csak 2.Majd kb még öt perc múlva látszott mind a 4 csík.
Majd holnap menet közben tesztelem.
Valaki tudja hány foknál látszik a 4 csík.

Ambiance arctic 1,4 MPI
Vissza az elejére
koroland
2009 október 01 csütörtök - 06:32:10


Regisztrált tag #32
Regisztrált: 2005 szeptember 15 csütörtök - 11:24:35

Üzenetek: 268
a 2 csík 70-75 fok, a 4 csík 85-90 fok.


koroland
Vissza az elejére
mokus
2009 október 01 csütörtök - 07:23:59
mokus


Regisztrált tag #239
Regisztrált: 2006 április 16 vasárnap - 16:48:51

Üzenetek: 151
Sajna a céges autónk 76000 pár kilométernél, majd három éves korában elkezdte magába szivattyúzni a hűtővizet. Két nap alatt lenyelt egy tágulás-tartálynyit. Előtte három nappal vettem észre, hogy alig van az alján, feltöltöttem, két nap múlva mentem, újra üres volt... Ma reggel várják a szervizben.

Nagy Viktor
Vissza az elejére
Imre
2009 október 01 csütörtök - 07:41:00
1,4 MPI ambiace Arctic


Regisztrált tag #673
Regisztrált: 2007 február 19 hétfő - 19:39:12

Üzenetek: 220
Ma reggel mentem vele vagy 6 km-ert.
De csak 2 egység volt, több nem.
A termosztát biztosan kinyitott mert a hűtő is meleg volt.
Pedig a termosztát 89 C nyit állítólag.
Lehet hogy jeladó gond lesz??

Ambiance arctic 1,4 MPI
Vissza az elejére
kincsleső
2009 október 01 csütörtök - 09:42:53
Logan 1,4 MPI Laureate, 2005.12.15.

Regisztrált tag #109
Regisztrált: 2005 december 04 vasárnap - 20:04:04

Üzenetek: 3701
Ha még nem dobtad ki a régi termosztátot, első lépésként azt mérd ki (mert ez a legegyszerűbb). Bedobod egy kis vízzel telt edénybe, mellé egy hőmérőt, melegíted és figyeled hány foknál nyit. Eléggé valószínűtlen, hogy a jeladó is elromlott és a termosztát is egyszerre. Aztán lehet továbblépni. (A motoron a legegyszerűbben a légtelenítő szelepnél tudsz vízhőmérsékletet mérni....)
Vissza az elejére
Indy
2009 október 01 csütörtök - 09:45:08
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9672
Én kezdem azt hinni, hogy a digitális kijelző szórakozik velünk: keskeny lehet a mérési határ a 2 és a 4 csík között. Ha mutatós lenne, ott tuti nem lenne ilyen gond.

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
Krogergo
2009 október 01 csütörtök - 11:17:58
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6484
mokus írta ...

Sajna a céges autónk 76000 pár kilométernél, majd három éves korában elkezdte magába szivattyúzni a hűtővizet. Két nap alatt lenyelt egy tágulás-tartálynyit. Előtte három nappal vettem észre, hogy alig van az alján, feltöltöttem, két nap múlva mentem, újra üres volt... Ma reggel várják a szervizben.


Volt már azon vízpumpa csere? Szerintem az lesz a ,,ludas"
Ha meg hengerfejes lett, akkor mond meg a főnöködnek, hogy van nálam olcsó megoldás is, leírhatja az adóból is

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Indy
2009 október 01 csütörtök - 11:21:23
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9672
Még nincs három éves, szerintem garanciában megy a dolog. Annál olcsóbb nincs.

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
koroland
2009 október 01 csütörtök - 11:34:36


Regisztrált tag #32
Regisztrált: 2005 szeptember 15 csütörtök - 11:24:35

Üzenetek: 268
Nálam is szokott a hőfok jelző kettő és 4 között ugrálni. Főleg akkor csinálta, mikor a szerelő betette az újat. De mostanság már egyre ritkábban.

koroland
Vissza az elejére
Imre
2009 október 01 csütörtök - 12:02:15
1,4 MPI ambiace Arctic


Regisztrált tag #673
Regisztrált: 2007 február 19 hétfő - 19:39:12

Üzenetek: 220
Indy írta ...

Még nincs három éves, szerintem garanciában megy a dolog. Annál olcsóbb nincs.


Július 9.-én töltötte a 3. évét.

Hogy nem tudott előbb elromlani.


Ambiance arctic 1,4 MPI
Vissza az elejére
Indy
2009 október 01 csütörtök - 12:03:34
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9672
A tiéd, vagy Mókusé? Mert én Mókus céges autójáról beszéltem.

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
Imre
2009 október 01 csütörtök - 12:04:37
1,4 MPI ambiace Arctic


Regisztrált tag #673
Regisztrált: 2007 február 19 hétfő - 19:39:12

Üzenetek: 220
Megmértem a hűtővizet mikor meleg volt a motor és 90 C-os volt.
Ezt már az új termosztáttal mértem.

Ambiance arctic 1,4 MPI
Vissza az elejére
Imre
2009 október 01 csütörtök - 12:34:06
1,4 MPI ambiace Arctic


Regisztrált tag #673
Regisztrált: 2007 február 19 hétfő - 19:39:12

Üzenetek: 220
Megmértem a régi termosztátot a melegítős módszerrel.
Nyitás kb 87 C
Zárás kb 83 C
Lehet hogy nem pontos mert nem digitális mérővel mértem.

[ Módosítva 2009 október 01 csütörtök - 15:08:03 ]

Ambiance arctic 1,4 MPI
Vissza az elejére
kincsleső
2009 október 01 csütörtök - 13:13:02
Logan 1,4 MPI Laureate, 2005.12.15.

Regisztrált tag #109
Regisztrált: 2005 december 04 vasárnap - 20:04:04

Üzenetek: 3701
Akkor nem termosztáthibának tűnik. (Felteszem, hogy amikor 90 fokot mértél a hűtővízben, akkor i s 2 vonást mutatott a kijelző.)
Az ilyen hőmérőket "házilag" én úgy ellenőrzöm (ha nincs "etalonom"), hogy megnézem, forrásban levő vízben mennyit mutat. Csapvíz estében ez olyan 98-101 fok körüli érték, sztem ennyi pontosság erre a célra elég. Könnyebb ellenőrizni a a szobahőmérsékletet (másik hőmérőhöz viszonyítjuk), ha nagyon gondos vagyok , még megmérem vele a "lázamat", közbenső pontnak....
Vissza az elejére
Indy
2009 október 01 csütörtök - 13:51:14
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9672
kincslesõ írta ...

Akkor nem termosztáthibának tűnik.


Jó lenne, ha egy dízeles kolléga is elvégezné ezt a tesztet.


Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
Indy
2009 október 01 csütörtök - 14:40:00
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9672
Olajdoki (megint) hülye

Az ELF Evolution 5W-40 SXR teljesen szintetikus olaj...

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
ZL Gergow
2009 október 01 csütörtök - 14:55:59
Logan 1.4MPi Ambiance

Regisztrált tag #887
Regisztrált: 2007 október 11 csütörtök - 17:55:48

Üzenetek: 1250


[ Módosítva 2009 október 01 csütörtök - 14:58:00 ]
Vissza az elejére
Imre
2009 október 01 csütörtök - 15:02:58
1,4 MPI ambiace Arctic


Regisztrált tag #673
Regisztrált: 2007 február 19 hétfő - 19:39:12

Üzenetek: 220
kincslesõ írta ...


Az ilyen hőmérőket "házilag" én úgy ellenőrzöm (ha nincs "etalonom"), hogy megnézem, forrásban levő vízben mennyit mutat. Csapvíz estében ez olyan 98-101 fok körüli érték, sztem ennyi pontosság erre a célra elég.


Megmértem a hőmérőmet én is. 98C mutatott.

Ambiance arctic 1,4 MPI
Vissza az elejére
Krogergo
2009 október 01 csütörtök - 21:25:53
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6484
Indy írta ...

Olajdoki (megint) hülye

Az ELF Evolution 5W-40 SXR teljesen szintetikus olaj...


Eddig én is abban a tudatban voltam, hogy teljesen szintetikus. De bevallom, most gondolkodóba estem, még ha hülyeség is.
Az ELF leírásában ugyanis az szerepel, hogy szintetikus technológiával előállított. Ez a kifejezés pedig az olajdoki szerint nem fullszintetikust jelent, mert tartalmaz ásványi ,,cuccot" is.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Indy
2009 október 02 péntek - 08:43:52
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9672
Gergő! Az olajdoki hülyeséget beszél, meg sem nézte a gyári biztonságtechnikai adatlapot! Abban ugyanis pontosan ugyanez a szöveg szerepel (szintetikus technológia) az általa teljesen szintetikus olajnak tartott Elf NF-nél is.

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
Indy
2009 október 02 péntek - 10:13:06
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9672
Még valami: itt még szintetikus volt az SXR 5W-40, bár lehet azóta sokat fejlődött az ásványi technológia.

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
ZL Gergow
2009 október 02 péntek - 14:22:22
Logan 1.4MPi Ambiance

Regisztrált tag #887
Regisztrált: 2007 október 11 csütörtök - 17:55:48

Üzenetek: 1250
Használjátok mindig az eredeti oldalt, mert sokszor a fordítás rosz.
Itt
Egyébként pedig az ELF EVOLUTION SXR 5W40 - 5W30 - 0W30 az bizony csak fél szintetikus. A különbség a megfogalmazásban keresendő:"based upon ELF synthetics technology ez bizony a fél szintetikust jelöli.
Amúgy az Excellium is félszintetikus.

vagyis nem is jó a félzintetikus kifejezés rá. Inkább a 3/4-ed szntetikus jó rá, mert annyira nem jó mint a szintetikus, de jobb mint a rendes félszintetikus. De az már marketing szempontból hülyén hangzik.

[ Módosítva 2009 október 02 péntek - 14:24:23 ]
Vissza az elejére
Indy
2009 október 02 péntek - 14:28:10
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9672
Most önmagadnak mondtál ellent Gergő! Nézd csak meg még egyszer az általad belinkelt oldalt! Az 5W-40-nél based upon van, az 5W-30-nál pedig using ELF synthetics technology, ellenben a fél-szintetikus olajok külön oszlopban szerepelnek! 0W-s (de még 5W-s) olaj pedig nem lehet félszintetikus, nem tudná a normákat teljesíteni! Nézd meg a pdf-eket is, azokban pedig a nagyon fontos karakterisztikát!

Szerk.: közben látom, szerkesztetted te is. Maradjunk annyiban, hogy ezek nem ásványi, hanem szintetikus bázisolajra épülnek, a félszinti az külön kategória! Az Elfnél is.

[ Módosítva 2009 október 02 péntek - 14:29:53 ]

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
kincsleső
2009 október 02 péntek - 15:31:29
Logan 1,4 MPI Laureate, 2005.12.15.

Regisztrált tag #109
Regisztrált: 2005 december 04 vasárnap - 20:04:04

Üzenetek: 3701
Ennek az olajnak a flakonján legalább egy tucat nyelven szerepel a leírás. Van, amelyiken "szintetikus", van amelyiken "szintetikus technológiával készült" kifejezést használnak...
Vissza az elejére
Indy
2009 október 02 péntek - 15:33:15
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9672
Megkérdeztem az Elfet, ha válaszolnak, megosztom veletek!

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<        >>   

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2018 E-mail: -Email- Klikk!