A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Problémák, megoldásaik
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Mindent a motorról! III.
Oldal:   <<      
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
RayD
2020 március 14 szombat - 00:07:24
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 588
Plömplöm írta ...

bocsánat, hogy belevau, de azért ez a "combi" felszereltség érdekes, billenős ablak a 2. üléssorban?
semmilyen csomagtértakaró nincs? se fix, se rolós?
tetősín "előkészítés"?
egyben oldalranyíló csomagtérajtó?
a tolóajtók opcionálisak.

szóval ki van ez találva. a következő felszereltségi szint (shuttle) pedig már +670ezer.

RayD írta ...

Jim74 írta ...

Köszönöm az infót.
A 3-4 milliós árhoz még hozzá lehet adni 2,5 milliót, mert ezek az árak a nagycsaládos kedvezmény beszámítással érvényesek.

Nem szeretnék egy Dacia fórumban offtopic Toyota értékesítésbe kezdeni, de itt van az árlista Klikk! 4. oldalon rövid Combi 5 ülés 6190 000. Ebből lejön 500.000 Toyota ügyfélkedvezmény és abból további 4% kereskedői , ha a Schillernél rendeled. Így 5 460eFt-os árra jutok nagycsaládos kedvezmény, kamarai tagság, vállalkozóság és egyebek nélkül. Ez a 6 millión amit írtál belül van és még marad pénz a kb. 140 eFt forgalomba helyezésre is - és van egy szett téli gumi is már az árban.

Semmi érdekem nincs a témában azon kívül, hogy a nagycsaládos támogatás kapcsán körülnéztem a Lodgy tolóajtóval is rendelkező konkurensei között és ennél a Toyota modellnél kötöttem ki.

Offtopic értékesítés off.



Hirtelen meglepődtem, amikor írtad, hogy +670 ezer a Shuttle és én "csak" 4-500 ezerre emlékszem. Aztán rájöttem, hogy azért mert én hosszú 7 üléseseket néztem és ott alapból már két tolóajtó van a Combinál is, de rövid 5 ülés esetén a baloldali tolóajtó is hozzájön az eltérések listájához.

Hát igen, tény, hogy a Combi legtöbbmindenben talán egy Dokker Arctichoz (kibillenthető ablak, USB-s rádió) hasonlítható, a Shuttle pedig a Lodgy Stepwayhez (bár nincs Navi, de van AppleCarplay / Android Auto, elektromos ablak hátul, kartámasz a vezetőülésen), bár elég sok az eltérés abban, hogy hol mi van benne, de szóval azért bőven van, amiben a Dacia nyer.

A TCe130 ahogy olvasom talán jobb (erősebb, nyomatékosabb) motor, bár a Puretech is többször volt év motorja és 2 gyerekbetegségét már javították, állítólag azóta nincs rá panasz. A Lodgy bőrkormánya azért sokkal szebb, mint a kopasz műanyagkormány (nincsenek rajta gombok) az alsó két felszereltségi szinten. Lodgy esetén plusz a harmadik sorban kibillenthető ablak. A Toyota jóval szélesebb, így simán bemegy 3 ISOFIX gyerekülés a második sorba, Lodgynál azért sakkozni kell. Gyerekekkel a tolóajtó aranyat ér. A biztonsági kütyük más szintet képviselnek, gondolom az Euro NCAP miatt ilyen furcsa a Combi, hogy csomó minden benne van, hogy járjon érte a csillag, miközben más dolgokban fapados.

Sajnos tényleg nem egy árkategória és jó kérdés, hogy megér-e annyival többet, főleg akkor, ha nem igazán van meg a plusz keret rá. Mi Shuttle-t rendeltünk, mert a Family felárát azért végképp sokallottuk már, majd meglátjuk, hogy tényleg a plusz pozitív dolgok fognak-e dominálni, vagy lesznek dolgok, amiben hiányolni fogom a Logan jobb megoldását vagy azon bánkódni, hogy nem teremtettem elő a Familyre valót. A Logan egyelőre (vagy hosszú távon, meglátjuk) megmarad nekem, mert a Toyota, legalábbis papíron, a feleségemé lesz.

Vissza az elejére
Jim74
2020 március 18 szerda - 14:49:20

Regisztrált tag #2521
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:04:35

Üzenetek: 344
Sziasztok!

Hívtak a szervizből. Kicserélték a vezérlést, de továbbra is csörög... Gratulálok a szakértőnek...
A kialakult helyzetre való tekintettel visszaadják az autót, mert nem tudják, hogy meddig vannak nyitva, lenne-e alkatrész, ha tovább bontanák a motort.
Qrva boldog vagyok.
Egyébként ilyenkor mi a helyzet? Nem használhatom az autót, mert még a végén rám veri az RH, hogy a hiba ellenére tovább használtam?
Szétb*sz az ideg
Vissza az elejére
Krogergo
2020 március 18 szerda - 15:59:23
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6835
Kérj csere autót a HELYZETRE VALÓ TEKINTETTEL a tiéd meg hagyd ott. Hidd el, azonnal sürgős lesz nekik rendbe rakni.


REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
Jim74
2020 március 18 szerda - 17:36:35

Regisztrált tag #2521
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:04:35

Üzenetek: 344
Köszi a javaslatot.
Még azon gondolkodtam, hogy íratok velük egy jegyzőkönyvet, hogy az ő javaslatukra és belegyezésükkel hozom el és használom az autót, és az esetleges hibás működésből a jövőben bekövetkező mindennemű kár (javítás, autó szállítás, pótlás) őket fogja terhelni.
Ja és természetesen a garancia is hosszabodjon meg addig, amíg ki nem javítják ezt a hibát.

[ Módosítva 2020 március 18 szerda - 17:48:09 ]
Vissza az elejére
Krogergo
2020 március 19 csütörtök - 20:37:33
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6835
Jim74 írta ...

Köszi a javaslatot.
Még azon gondolkodtam, hogy íratok velük egy jegyzőkönyvet, hogy az ő javaslatukra és belegyezésükkel hozom el és használom az autót, és az esetleges hibás működésből a jövőben bekövetkező mindennemű kár (javítás, autó szállítás, pótlás) őket fogja terhelni.
Ja és természetesen a garancia is hosszabodjon meg addig, amíg ki nem javítják ezt a hibát.


Ez azért nem ok, mert innentől nem gyári garancia lesz gond esetén, hanem az XY Kft.-vel vitatkozhatsz, pereskedhetsz.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
hofeherke7
2020 április 01 szerda - 14:31:26

Regisztrált tag #3124
Regisztrált: 2019 szeptember 17 kedd - 08:34:00

Üzenetek: 8
Kedves Fórumtársak!

Kis segítséget szeretnék kérni olajcserénél 1.6 Sce H4MD738 motornál mi a helyes meghúzási nyomaték
-az olajleeresztő csavarnál (34 nm)?
-az olajszűrőnél (17 nm)?

A fenti értékek Nissan HR16DE könyvből származnak, sajnos Daciás könyvet nem találtam hozzá.
Szeretnék precíz lenni.

Nagyon szépen köszönöm, ha valaki megírja a helyes meghúzási értékeket.
Vissza az elejére
bati
2020 április 01 szerda - 22:27:07


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 900
.

Nem kell ilyen precíznek lenni.

De ha ragaszkodsz hozzá, akkor megfelelőek az értékek.



.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
hofeherke7
2020 április 01 szerda - 22:32:51

Regisztrált tag #3124
Regisztrált: 2019 szeptember 17 kedd - 08:34:00

Üzenetek: 8
Köszönöm bati!
Vissza az elejére
Sheme
2020 április 02 csütörtök - 08:31:43

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1147
Hátha valaki nem látta, akkor katt ide!

Egy apróságra azért kíváncsi vagyok és bár látszólag nem egészen ide tartozik, de azért mégis.

Majd kikeresem a tecsőről - ejtsd: youtube - azt az összeállítást, amiben arról volt szó, hogy a GDI motorok szívószepe bekokszolódik, illetve a szívócsatorna is. (Közben kikerestem, katt ide!)

Azt szeretném tisztázni, hogy akinek DönCI-je van - mint nekem - és néha (üzemmelegen!) 3000 fölé pörgeti és ott is hagyja pár percig, akkor nem kell tartanom a szívószelep szárának illetve a szívócsatorna elkokszolódásától?

Szóval számomra nem egészen tiszta a dolog. Azt értem, ha néha nem pörgetem meg, lerakódás lesz a vége, na de ha meg pörög, akkor mégis mitől tisztulna(nának) le a szívószelep(ek) szára(i)? Netán a szívócsatornából leszakadó apró korom letakarítja? (És elég az égéstérben...)

Mondjuk én nem használom a városban a szekeret - most abba kérem senki se kössön bele, de akkor hogyan jutok ki az autópályára, mert nyilván, addig meg használom. Tehát hosszú távokra megyek vele, bőven van ideje bemelegednie az aggregátnak, átforrósodnia a kipufogórendszernek.

De akkor mi is van a szívócsatornával és a szívószelepekkel? Hogyan nem lesznek kokszosak?

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.

Mielőtt átveszed az új autód, pár apróságot talán nem ártana ellenőrizned. Katt ide!
Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<       

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2019 E-mail: -Email- Klikk!