A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Problémák, megoldásaik
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Mindent a motorról! III.
Oldal:   <<      
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
bgyurci
2020 január 29 szerda - 13:20:10

Regisztrált tag #2662
Regisztrált: 2016 március 08 kedd - 15:22:47

Üzenetek: 1
Sziasztok!

Van egy Logan 1,6-os benzines (2007-es) mcv-m és a fojtószelepház tömítésén keresztül falsot szív.
Honnan tudnék ilyen tömítést beszerezni? A műanyag fojtószelepház és a szívósor közötti tömítésről van szó.
Segítséget kérek!

Köszönettel: Bory Gyurci
Vissza az elejére
Krogergo
2020 január 30 csütörtök - 00:36:54
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6812
Szia! Pl. nálam, ha rám írsz telefonszámmal.
Vagy tömítő pasztával beragasztod.
Vagy a nagy gyári tömítőre raksz még egy vékony o gyűrűt, ami megáll a másiknak a vájatában.
A folytószelep ház tetején-levegőszűrő alján lévő tömítés szétmállott, abból is van új polcon.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
takzol
2020 február 06 csütörtök - 10:47:59
takz

Regisztrált tag #2589
Regisztrált: 2015 július 09 csütörtök - 13:32:06

Üzenetek: 89
Tisztelt Fórumozók!
A Sanderom garanciális ideje/ 5 év / lejárt. Eddig minden évben a köt. szervizelésnél megtörtént az olajcsere. Tehát 10-12000 kilométerenként friss olajat kapott a gép. Most, hogy már lejárt a kötelező szerviz időszakom, lehet, hogy egy másik/közelebbi/ szervízbe fogom vinni. A kérdésem az, hogy hány kilométerenként cseréltessem az olajat?
Üdvözlettel,köszönettel: takz

[ Módosítva 2020 február 06 csütörtök - 10:49:36 ]
Vissza az elejére
bati
2020 február 06 csütörtök - 11:37:04


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 892
Miért kellene változtatni? Továbbra is km/év a mértékegység.


.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
macilka
2020 február 06 csütörtök - 11:51:25
Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi


Regisztrált tag #189
Regisztrált: 2006 március 06 hétfő - 13:29:58

Üzenetek: 2997
Nekem 10 000 km a csereperiódus.És ez évente legalább kétszer fordul elő.
Vissza az elejére
ktngbrfrnc
2020 február 14 péntek - 20:16:04


Regisztrált tag #3173
Regisztrált: 2020 február 14 péntek - 08:05:37

Üzenetek: 2
Sziasztok!
Új kocsi vásárlásán gondolkodom. A kiszemelt Logan MCV. Dízelt nem szeretnék. A két benzinesből melyik az ajánlott? Csak szeretnék eljutni A-ból B-be, simán. Az egyik gyengécskének tünik, a másikban ott a turbó ami egyben hiba lehetőség is.
Köszönöm a segítséget.
Vissza az elejére
Krogergo
2020 február 14 péntek - 21:58:52
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6812
Szia!
Ha figyelsz rá, meg normális olaj normális intervalummal cserélve, akkor nem fog az a turbó mostanában tönkre menni, ne aggódj. Láttam már flottás 200ezere futott clio-kat ilyennel, semmi bajuk nem volt.
Ellenben az 1.0Sce-nek több konstrukciós hibája van.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
Basic
2020 február 15 szombat - 10:05:43
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2771
Krogergo írta ...

Ellenben az 1.0Sce-nek több konstrukciós hibája van.


Hurrá, ennyit az új alapmotorról...

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
77Gabesz
2020 február 15 szombat - 11:00:53


Regisztrált tag #2987
Regisztrált: 2018 május 03 csütörtök - 13:50:06

Üzenetek: 30
Krogergo írta ...

Ellenben az 1.0Sce-nek több konstrukciós hibája van.


Mondj párat, mire kell készülnöm.

Gabesz

Dacia Logan MCV 2 1.0 Arctic (2018/06) 4,9-5,2 l/100 km nyáron, télen +1 l .
Dacia Sandero 2 1.0 Arctic (2020/02) -.- l/100 km nyáron, télen 5,4 l/100 km
Vissza az elejére
ktngbrfrnc
2020 február 15 szombat - 17:16:48


Regisztrált tag #3173
Regisztrált: 2020 február 14 péntek - 08:05:37

Üzenetek: 2
Krogergo írta ...

Szia!
Ha figyelsz rá, meg normális olaj normális intervalummal cserélve, akkor nem fog az a turbó mostanában tönkre menni, ne aggódj. Láttam már flottás 200ezere futott clio-kat ilyennel, semmi bajuk nem volt.
Ellenben az 1.0Sce-nek több konstrukciós hibája van.

Köszönöm. Írnál pár szót, hogyan kell rá figyelni. És mi a normális olaj/ csereintervallum?
Vissza az elejére
Jim74
2020 február 15 szombat - 19:11:25

Regisztrált tag #2521
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:04:35

Üzenetek: 329
ktngbrfrnc írta ...

Krogergo írta ...

Szia!
Ha figyelsz rá, meg normális olaj normális intervalummal cserélve, akkor nem fog az a turbó mostanában tönkre menni, ne aggódj. Láttam már flottás 200ezere futott clio-kat ilyennel, semmi bajuk nem volt.
Ellenben az 1.0Sce-nek több konstrukciós hibája van.

Köszönöm. Írnál pár szót, hogyan kell rá figyelni. És mi a normális olaj/ csereintervallum?


Olajcsere: 10000 km vagy 1 év. Amelyik hamarabb bekövetkezik.
Figyelés: alacsony fordulaton és hidegen nem kínzod nagy gázadással (bár ez szerintem minden motorra igaz, nem csak turbósra). Ha tartósabb ideig mentél vele folyamatosan (pl autópálya), akkor mielőtt leállítanád a motort járasd kicsit (kb. fél perc) alapjáraton, hogy a turbó vissza tudjon hűlni (mondjuk ha autópályán állsz ki, akkor pl. a parkolónál kihajtó végén már üresben gurulsz és mire helyet találsz már vissza is hűlt.).

[ Módosítva 2020 február 15 szombat - 19:16:02 ]
Vissza az elejére
djhans
2020 február 15 szombat - 19:25:49


Regisztrált tag #3132
Regisztrált: 2019 október 16 szerda - 10:49:34

Üzenetek: 19
Mik a konstrukciós hibái az 1.0 SCE motornak? Mire kell figyelni?
Vissza az elejére
Nagya21
2020 február 17 hétfő - 09:40:41
Székesfehérvár


Regisztrált tag #2547
Regisztrált: 2015 március 16 hétfő - 09:02:22

Üzenetek: 306
Hali!!
A Tce90 motor kifutó lett!!!!!
Valszeg jön az 1.0Tce??
Üdv Nagya
UI: az 1.0 szívó motor hibáira én is kíváncsi lennék

[ Módosítva 2020 február 17 hétfő - 09:41:30 ]

A telefonoknak 2 nagy ellensége van:
Gravitáció
H2O
Vissza az elejére
sanyinak
2020 február 17 hétfő - 15:45:05

Regisztrált tag #2838
Regisztrált: 2017 április 07 péntek - 15:26:04

Üzenetek: 131
Igen, már a gázos 1.0 TCE motornál tartanak.

Klikk!
Vissza az elejére
Szita
2020 február 17 hétfő - 20:15:51
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 337
sanyinak írta ...

Igen, már a gázos 1.0 TCE motornál tartanak.

Klikk!

Valaki világosítson fel! Én eddig úgy tudtam, hogy az LPG az nem földgáz, hanem PB gáz. (a földgáz cseppfolyósítva CNG)
Vissza az elejére
Krogergo
2020 február 17 hétfő - 20:24:36
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6812
Nagya21 írta ...

Hali!!
A Tce90 motor kifutó lett!!!!!
Valszeg jön az 1.0Tce??
Üdv Nagya
UI: az 1.0 szívó motor hibáira én is kíváncsi lennék


1.0Sce, Aki keres, (olvas) talál
Olajfolyás, lánc csörgés, hengerfej-szelep-vezérlés gondok, lambdaszonda, katalizátor, gyújtás, rángatás aminek sokszor nincs meg az oka a sokadik szoftver frissítéssel sem, AC gondok.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
sanyinak
2020 február 17 hétfő - 21:02:01

Regisztrált tag #2838
Regisztrált: 2017 április 07 péntek - 15:26:04

Üzenetek: 131
Szita írta ...

sanyinak írta ...

Igen, már a gázos 1.0 TCE motornál tartanak.

Klikk!

Valaki világosítson fel! Én eddig úgy tudtam, hogy az LPG az nem földgáz, hanem PB gáz. (a földgáz cseppfolyósítva CNG)



Igen, kicsit összekeverte a cikk írója
Vissza az elejére
Zolko
2020 február 25 kedd - 08:16:45


Regisztrált tag #822
Regisztrált: 2007 július 29 vasárnap - 00:06:45

Üzenetek: 99
Sziasztok!
2007-es 1.4 benzines Loganba tehetek 91°-os fokos termosztátot? A 89°-ossal még ebben az enyhe tavaszi időben sem értem el a 4 csíkot 30 km alatt. A korábbi tapasztalatok azt mutatják hogy ez is valójában csak 87-89 fok között fog működni. Új korában kb 1,5 km alatt két csík és kb 4-5 km alatt négy csík volt a normális, és olyan fűtés volt benne hogy attól féltem megolvad a műszerfal. Most meg...
Vélemények, tanácsok, ötletek?
Gergő?


Vissza az elejére
Sheme
2020 február 25 kedd - 09:37:34

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1137
Zolko írta ...

Sziasztok!
2007-es 1.4 benzines Loganba tehetek 91°-os fokos termosztátot? A 89°-ossal még ebben az enyhe tavaszi időben sem értem el a 4 csíkot 30 km alatt. A korábbi tapasztalatok azt mutatják hogy ez is valójában csak 87-89 fok között fog működni. Új korában kb 1,5 km alatt két csík és kb 4-5 km alatt négy csík volt a normális, és olyan fűtés volt benne hogy attól féltem megolvad a műszerfal. Most meg...
Vélemények, tanácsok, ötletek?
Gergő?


Majd a nem reklámozható kolléga megmondja a tutit, de addig is engedd meg kérlek, hadd mondjak valamit.

Valahol olvastam, hogy ezek a fedélzeti vízhőfok-visszajelzők nem teljesen megbízhatóak. Ugyanis - állítólag - software-sen vezérli őket az elektronika, nem sok köze van a hőgombában lévő jeladó által érzékelt hűtőfolyadék hőmérsékletéhez.

Arról volt szó, hogy rövid úton - 2-5km alatt - beállnak 3-4 vonásnyira és ott is maradnak, holott a hűtőfolyadék hőmérsékletét egyáltalán nem tükrözik. Ez azért van, mert a hűtőfolyadék hőmérsékletének emelkedése és beállása egy üzemi hőfokra eléggé rapszodikus a használat függvényében.

Tehát városban nincs folyamatosan terhelve / használva a motor, gyorsítasz-motorfékezel és már ez a motorfékezés is hűtéssel ér fel. Eléggé zavarónak tűnne, ha - mondjuk - a négyes csík hol jelezne, hol elaludna, pedig az lehet a tökéletesebb visszajelzés. Vagyis mi a garancia arra, hogy mondjuk nálad, ha városban használod az autót és nem 110-zel, egyenletes tempóban suhansz a sztrádán, folyamatos terhelés alatt van a motor?

A Logan Zwo-ból kispórolták - bizonyára a 2016(/17???) verzióban már a fedélzeti mutatja valamelyik km, vagy fogyasztás között -, így vettem egy Bluetooth-os ODB II adaptert és a Torque-kal párszor megnéztem.

Nagy vonalakban az alábbiak jöttek ki:
- 130-nál úgy 90 fok
- fokozatban kigurítva "villámgyorsan" visszahűlt 80 fokra,
- alapjáraton 70-75 fok közé állt be - egy ismerősömnek mutattam, szinte 4-5 másodpercenként hűlt egy Celsius-fokot a hűtőfolyadék álló helyzetben, alapjáraton járatva a motort.

Most gondolj bele, szívszélhűdést kapnál, ha le-fel gyulladnának ki és aludnának el a vonások a műszerfalon, te meg nem tudnád, miért van ez.

Hát ezért nem mutatja pontosan mennyi a vízhőfok, hanem beáll és annyin is marad.

Mondjuk arra azért kíváncsi vagyok - valaki megnézhetné, Logan I-ek előnyben! -, alapjáraton felpörgetve a motort, amikor nyit a termosztát, akkor is négy csíkot mutat a vízhőfokmérő?

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.

Mielőtt átveszed az új autód, pár apróságot talán nem ártana ellenőrizned. Katt ide!
Vissza az elejére
bati
2020 február 25 kedd - 10:07:50


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 892
Zolko írta ...

Sziasztok!
2007-es 1.4 benzines Loganba tehetek 91°-os fokos termosztátot? A 89°-ossal még ebben az enyhe tavaszi időben sem értem el a 4 csíkot 30 km alatt. A korábbi tapasztalatok azt mutatják hogy ez is valójában csak 87-89 fok között fog működni. Új korában kb 1,5 km alatt két csík és kb 4-5 km alatt négy csík volt a normális, és olyan fűtés volt benne hogy attól féltem megolvad a műszerfal. Most meg...
Vélemények, tanácsok, ötletek?
Gergő?


.
91°C,az melyik?
mert a mazda 88°C és 52mm ,az opel meg 92°C és 48mm átmérőjű.
Használd a keresőt, tettem fel róla képet kb. 8 éve.Az biztos,hogy jó és tartós.


.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
Zolko
2020 február 25 kedd - 10:26:23


Regisztrált tag #822
Regisztrált: 2007 július 29 vasárnap - 00:06:45

Üzenetek: 99
Sheme!
Köszönöm a válaszod és hogy ennyi energiát fektettél bele. Tudod, engem az zavar leginkább, hogy kb 8-9 éves koráig tökéletesen működött. Nem ugráltak a csíkok fel-le és érezhetően romlott a fűtésem. Most egyébként ugrálnak a csíkok. Ha nagy nehezen elérem a 4 csíkot és jön egy hosszabb (elég néha rövidebb is) lejtmenet már csak 2 csík van. Én ebből (és a korábban írt bejegyzésekből, miszerint a termosztátok sem pontosak) arra következtettem hogy mehet bele "nagyobb" termosztát. Jóformán úgy is leginkább az üzemi hőfok mielőbbi elérése végett van szerepe, no meg ez esetben abban hogy zárjon le hamarabb, hogy ne tudjon a víz ennyire visszahűlni. Tapasztalatok szerint egyébként a Logan hűtője és ventilátora megfelelő hűtést tud produkálni. Persze nem biztos hogy jó az elgondolásom, ezért is kérdeztem mielőtt mondjuk hülyeséget csinálnék. Amúgy a (talán) két legnépszerűbb autó alkatrész boltban is felhozta találatnak, mint beépíthető alkatrészt.

Bati!
A FEBI9335-ről van szó egyébként.

Megvárom a mestert.

[ Módosítva 2020 február 25 kedd - 10:28:47 ]


Vissza az elejére
macilka
2020 február 25 kedd - 10:32:34
Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi


Regisztrált tag #189
Regisztrált: 2006 március 06 hétfő - 13:29:58

Üzenetek: 2997
Semmi jelentősége a csíkok számának.Az enyém is "jól" működött vagy 2-3 évig.
Volt 4 csík.Ahogy múltak az évek és a km-ek úgy fogyott le stabil 2 csíkra.Most bőven 200 000 km felett még mindíg az eredeti termosztát vigyorog az öregben.
A fűtés még mindíg szuper a 2 csík ellenére is.Azt mondta az egyik szerelő,hogy akkor kezdj ezzel foglalkozni,ha 4 csík fölé megy.De akkor nagyon gyorsan!
Vissza az elejére
Zolko
2020 február 25 kedd - 10:45:52


Regisztrált tag #822
Regisztrált: 2007 július 29 vasárnap - 00:06:45

Üzenetek: 99
Macilka!

Értem, de nálam romlott vele együtt a fűtés is.


Vissza az elejére
bati
2020 február 25 kedd - 11:05:25


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 892
Zolko írta ...



Bati!
A FEBI9335-ről van szó egyébként.




.
Ha alapjáraton visszahűl akkor csere.Lehet,hogy jó lesz bele (elfér a házban) mert fura alakja van.

.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
Zolko
2020 február 25 kedd - 12:00:43


Regisztrált tag #822
Regisztrált: 2007 július 29 vasárnap - 00:06:45

Üzenetek: 99
Bati!
Alapjáraton visszahűl. Sőt! Mivel olajcsere előtt szeretem üzemi hőfokra járatni, így mennem kell vele egy erőteljesebb kört, mivel alapjáraton el sem éri azt. Persze ezt is csak a csíkok számára hagyatkozva gondolom hogy így van. Ha megvan a négy csík és megállok két percre, akkor is leugrik két csíkra. Gondolom nyitva marad tovább mint kellene. Korábban ez sem így működött. Még ami eszembe jutott, hogy a műanyag termosztátház esetleg nem vetemedhetett annyit, hogy ott szökjön át a hűtővíz?


Vissza az elejére
bati
2020 február 25 kedd - 14:09:22


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 892
.
Ha vetemedik,akkor kifele lesz tömítetlen.
Egyszerűen csak elromlott.Cserélni kell, mert a fogyasztás is növekedni fog.


.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<       

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2019 E-mail: -Email- Klikk!