A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Problémák, megoldásaik
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Mindent a motorról! III.
Oldal:   <<        >>  
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
bgyurci
2020 január 29 szerda - 13:20:10

Regisztrált tag #2662
Regisztrált: 2016 március 08 kedd - 15:22:47

Üzenetek: 1
Sziasztok!

Van egy Logan 1,6-os benzines (2007-es) mcv-m és a fojtószelepház tömítésén keresztül falsot szív.
Honnan tudnék ilyen tömítést beszerezni? A műanyag fojtószelepház és a szívósor közötti tömítésről van szó.
Segítséget kérek!

Köszönettel: Bory Gyurci
Vissza az elejére
Krogergo
2020 január 30 csütörtök - 00:36:54
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6835
Szia! Pl. nálam, ha rám írsz telefonszámmal.
Vagy tömítő pasztával beragasztod.
Vagy a nagy gyári tömítőre raksz még egy vékony o gyűrűt, ami megáll a másiknak a vájatában.
A folytószelep ház tetején-levegőszűrő alján lévő tömítés szétmállott, abból is van új polcon.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
takzol
2020 február 06 csütörtök - 10:47:59
takz

Regisztrált tag #2589
Regisztrált: 2015 július 09 csütörtök - 13:32:06

Üzenetek: 89
Tisztelt Fórumozók!
A Sanderom garanciális ideje/ 5 év / lejárt. Eddig minden évben a köt. szervizelésnél megtörtént az olajcsere. Tehát 10-12000 kilométerenként friss olajat kapott a gép. Most, hogy már lejárt a kötelező szerviz időszakom, lehet, hogy egy másik/közelebbi/ szervízbe fogom vinni. A kérdésem az, hogy hány kilométerenként cseréltessem az olajat?
Üdvözlettel,köszönettel: takz

[ Módosítva 2020 február 06 csütörtök - 10:49:36 ]
Vissza az elejére
bati
2020 február 06 csütörtök - 11:37:04


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 900
Miért kellene változtatni? Továbbra is km/év a mértékegység.


.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
macilka
2020 február 06 csütörtök - 11:51:25
Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi


Regisztrált tag #189
Regisztrált: 2006 március 06 hétfő - 13:29:58

Üzenetek: 3012
Nekem 10 000 km a csereperiódus.És ez évente legalább kétszer fordul elő.
Vissza az elejére
ktngbrfrnc
2020 február 14 péntek - 20:16:04


Regisztrált tag #3173
Regisztrált: 2020 február 14 péntek - 08:05:37

Üzenetek: 2
Sziasztok!
Új kocsi vásárlásán gondolkodom. A kiszemelt Logan MCV. Dízelt nem szeretnék. A két benzinesből melyik az ajánlott? Csak szeretnék eljutni A-ból B-be, simán. Az egyik gyengécskének tünik, a másikban ott a turbó ami egyben hiba lehetőség is.
Köszönöm a segítséget.
Vissza az elejére
Krogergo
2020 február 14 péntek - 21:58:52
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6835
Szia!
Ha figyelsz rá, meg normális olaj normális intervalummal cserélve, akkor nem fog az a turbó mostanában tönkre menni, ne aggódj. Láttam már flottás 200ezere futott clio-kat ilyennel, semmi bajuk nem volt.
Ellenben az 1.0Sce-nek több konstrukciós hibája van.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
Basic
2020 február 15 szombat - 10:05:43
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2772
Krogergo írta ...

Ellenben az 1.0Sce-nek több konstrukciós hibája van.


Hurrá, ennyit az új alapmotorról...

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
77Gabesz
2020 február 15 szombat - 11:00:53


Regisztrált tag #2987
Regisztrált: 2018 május 03 csütörtök - 13:50:06

Üzenetek: 30
Krogergo írta ...

Ellenben az 1.0Sce-nek több konstrukciós hibája van.


Mondj párat, mire kell készülnöm.

Gabesz

Dacia Logan MCV 2 1.0 Arctic (2018/06) 4,9-5,2 l/100 km nyáron, télen +1 l .
Dacia Sandero 2 1.0 Arctic (2020/02) -.- l/100 km nyáron, télen 5,4 l/100 km
Vissza az elejére
ktngbrfrnc
2020 február 15 szombat - 17:16:48


Regisztrált tag #3173
Regisztrált: 2020 február 14 péntek - 08:05:37

Üzenetek: 2
Krogergo írta ...

Szia!
Ha figyelsz rá, meg normális olaj normális intervalummal cserélve, akkor nem fog az a turbó mostanában tönkre menni, ne aggódj. Láttam már flottás 200ezere futott clio-kat ilyennel, semmi bajuk nem volt.
Ellenben az 1.0Sce-nek több konstrukciós hibája van.

Köszönöm. Írnál pár szót, hogyan kell rá figyelni. És mi a normális olaj/ csereintervallum?
Vissza az elejére
Jim74
2020 február 15 szombat - 19:11:25

Regisztrált tag #2521
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:04:35

Üzenetek: 344
ktngbrfrnc írta ...

Krogergo írta ...

Szia!
Ha figyelsz rá, meg normális olaj normális intervalummal cserélve, akkor nem fog az a turbó mostanában tönkre menni, ne aggódj. Láttam már flottás 200ezere futott clio-kat ilyennel, semmi bajuk nem volt.
Ellenben az 1.0Sce-nek több konstrukciós hibája van.

Köszönöm. Írnál pár szót, hogyan kell rá figyelni. És mi a normális olaj/ csereintervallum?


Olajcsere: 10000 km vagy 1 év. Amelyik hamarabb bekövetkezik.
Figyelés: alacsony fordulaton és hidegen nem kínzod nagy gázadással (bár ez szerintem minden motorra igaz, nem csak turbósra). Ha tartósabb ideig mentél vele folyamatosan (pl autópálya), akkor mielőtt leállítanád a motort járasd kicsit (kb. fél perc) alapjáraton, hogy a turbó vissza tudjon hűlni (mondjuk ha autópályán állsz ki, akkor pl. a parkolónál kihajtó végén már üresben gurulsz és mire helyet találsz már vissza is hűlt.).

[ Módosítva 2020 február 15 szombat - 19:16:02 ]
Vissza az elejére
djhans
2020 február 15 szombat - 19:25:49


Regisztrált tag #3132
Regisztrált: 2019 október 16 szerda - 10:49:34

Üzenetek: 19
Mik a konstrukciós hibái az 1.0 SCE motornak? Mire kell figyelni?
Vissza az elejére
Nagya21
2020 február 17 hétfő - 09:40:41
Székesfehérvár


Regisztrált tag #2547
Regisztrált: 2015 március 16 hétfő - 09:02:22

Üzenetek: 307
Hali!!
A Tce90 motor kifutó lett!!!!!
Valszeg jön az 1.0Tce??
Üdv Nagya
UI: az 1.0 szívó motor hibáira én is kíváncsi lennék

[ Módosítva 2020 február 17 hétfő - 09:41:30 ]

A telefonoknak 2 nagy ellensége van:
Gravitáció
H2O
Vissza az elejére
sanyinak
2020 február 17 hétfő - 15:45:05

Regisztrált tag #2838
Regisztrált: 2017 április 07 péntek - 15:26:04

Üzenetek: 131
Igen, már a gázos 1.0 TCE motornál tartanak.

Klikk!
Vissza az elejére
Szita
2020 február 17 hétfő - 20:15:51
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 344
sanyinak írta ...

Igen, már a gázos 1.0 TCE motornál tartanak.

Klikk!

Valaki világosítson fel! Én eddig úgy tudtam, hogy az LPG az nem földgáz, hanem PB gáz. (a földgáz cseppfolyósítva CNG)
Vissza az elejére
Krogergo
2020 február 17 hétfő - 20:24:36
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6835
Nagya21 írta ...

Hali!!
A Tce90 motor kifutó lett!!!!!
Valszeg jön az 1.0Tce??
Üdv Nagya
UI: az 1.0 szívó motor hibáira én is kíváncsi lennék


1.0Sce, Aki keres, (olvas) talál
Olajfolyás, lánc csörgés, hengerfej-szelep-vezérlés gondok, lambdaszonda, katalizátor, gyújtás, rángatás aminek sokszor nincs meg az oka a sokadik szoftver frissítéssel sem, AC gondok.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
sanyinak
2020 február 17 hétfő - 21:02:01

Regisztrált tag #2838
Regisztrált: 2017 április 07 péntek - 15:26:04

Üzenetek: 131
Szita írta ...

sanyinak írta ...

Igen, már a gázos 1.0 TCE motornál tartanak.

Klikk!

Valaki világosítson fel! Én eddig úgy tudtam, hogy az LPG az nem földgáz, hanem PB gáz. (a földgáz cseppfolyósítva CNG)



Igen, kicsit összekeverte a cikk írója
Vissza az elejére
Zolko
2020 február 25 kedd - 08:16:45


Regisztrált tag #822
Regisztrált: 2007 július 29 vasárnap - 00:06:45

Üzenetek: 100
Sziasztok!
2007-es 1.4 benzines Loganba tehetek 91°-os fokos termosztátot? A 89°-ossal még ebben az enyhe tavaszi időben sem értem el a 4 csíkot 30 km alatt. A korábbi tapasztalatok azt mutatják hogy ez is valójában csak 87-89 fok között fog működni. Új korában kb 1,5 km alatt két csík és kb 4-5 km alatt négy csík volt a normális, és olyan fűtés volt benne hogy attól féltem megolvad a műszerfal. Most meg...
Vélemények, tanácsok, ötletek?
Gergő?


Vissza az elejére
Sheme
2020 február 25 kedd - 09:37:34

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1147
Zolko írta ...

Sziasztok!
2007-es 1.4 benzines Loganba tehetek 91°-os fokos termosztátot? A 89°-ossal még ebben az enyhe tavaszi időben sem értem el a 4 csíkot 30 km alatt. A korábbi tapasztalatok azt mutatják hogy ez is valójában csak 87-89 fok között fog működni. Új korában kb 1,5 km alatt két csík és kb 4-5 km alatt négy csík volt a normális, és olyan fűtés volt benne hogy attól féltem megolvad a műszerfal. Most meg...
Vélemények, tanácsok, ötletek?
Gergő?


Majd a nem reklámozható kolléga megmondja a tutit, de addig is engedd meg kérlek, hadd mondjak valamit.

Valahol olvastam, hogy ezek a fedélzeti vízhőfok-visszajelzők nem teljesen megbízhatóak. Ugyanis - állítólag - software-sen vezérli őket az elektronika, nem sok köze van a hőgombában lévő jeladó által érzékelt hűtőfolyadék hőmérsékletéhez.

Arról volt szó, hogy rövid úton - 2-5km alatt - beállnak 3-4 vonásnyira és ott is maradnak, holott a hűtőfolyadék hőmérsékletét egyáltalán nem tükrözik. Ez azért van, mert a hűtőfolyadék hőmérsékletének emelkedése és beállása egy üzemi hőfokra eléggé rapszodikus a használat függvényében.

Tehát városban nincs folyamatosan terhelve / használva a motor, gyorsítasz-motorfékezel és már ez a motorfékezés is hűtéssel ér fel. Eléggé zavarónak tűnne, ha - mondjuk - a négyes csík hol jelezne, hol elaludna, pedig az lehet a tökéletesebb visszajelzés. Vagyis mi a garancia arra, hogy mondjuk nálad, ha városban használod az autót és nem 110-zel, egyenletes tempóban suhansz a sztrádán, folyamatos terhelés alatt van a motor?

A Logan Zwo-ból kispórolták - bizonyára a 2016(/17???) verzióban már a fedélzeti mutatja valamelyik km, vagy fogyasztás között -, így vettem egy Bluetooth-os ODB II adaptert és a Torque-kal párszor megnéztem.

Nagy vonalakban az alábbiak jöttek ki:
- 130-nál úgy 90 fok
- fokozatban kigurítva "villámgyorsan" visszahűlt 80 fokra,
- alapjáraton 70-75 fok közé állt be - egy ismerősömnek mutattam, szinte 4-5 másodpercenként hűlt egy Celsius-fokot a hűtőfolyadék álló helyzetben, alapjáraton járatva a motort.

Most gondolj bele, szívszélhűdést kapnál, ha le-fel gyulladnának ki és aludnának el a vonások a műszerfalon, te meg nem tudnád, miért van ez.

Hát ezért nem mutatja pontosan mennyi a vízhőfok, hanem beáll és annyin is marad.

Mondjuk arra azért kíváncsi vagyok - valaki megnézhetné, Logan I-ek előnyben! -, alapjáraton felpörgetve a motort, amikor nyit a termosztát, akkor is négy csíkot mutat a vízhőfokmérő?

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.

Mielőtt átveszed az új autód, pár apróságot talán nem ártana ellenőrizned. Katt ide!
Vissza az elejére
bati
2020 február 25 kedd - 10:07:50


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 900
Zolko írta ...

Sziasztok!
2007-es 1.4 benzines Loganba tehetek 91°-os fokos termosztátot? A 89°-ossal még ebben az enyhe tavaszi időben sem értem el a 4 csíkot 30 km alatt. A korábbi tapasztalatok azt mutatják hogy ez is valójában csak 87-89 fok között fog működni. Új korában kb 1,5 km alatt két csík és kb 4-5 km alatt négy csík volt a normális, és olyan fűtés volt benne hogy attól féltem megolvad a műszerfal. Most meg...
Vélemények, tanácsok, ötletek?
Gergő?


.
91°C,az melyik?
mert a mazda 88°C és 52mm ,az opel meg 92°C és 48mm átmérőjű.
Használd a keresőt, tettem fel róla képet kb. 8 éve.Az biztos,hogy jó és tartós.


.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
Zolko
2020 február 25 kedd - 10:26:23


Regisztrált tag #822
Regisztrált: 2007 július 29 vasárnap - 00:06:45

Üzenetek: 100
Sheme!
Köszönöm a válaszod és hogy ennyi energiát fektettél bele. Tudod, engem az zavar leginkább, hogy kb 8-9 éves koráig tökéletesen működött. Nem ugráltak a csíkok fel-le és érezhetően romlott a fűtésem. Most egyébként ugrálnak a csíkok. Ha nagy nehezen elérem a 4 csíkot és jön egy hosszabb (elég néha rövidebb is) lejtmenet már csak 2 csík van. Én ebből (és a korábban írt bejegyzésekből, miszerint a termosztátok sem pontosak) arra következtettem hogy mehet bele "nagyobb" termosztát. Jóformán úgy is leginkább az üzemi hőfok mielőbbi elérése végett van szerepe, no meg ez esetben abban hogy zárjon le hamarabb, hogy ne tudjon a víz ennyire visszahűlni. Tapasztalatok szerint egyébként a Logan hűtője és ventilátora megfelelő hűtést tud produkálni. Persze nem biztos hogy jó az elgondolásom, ezért is kérdeztem mielőtt mondjuk hülyeséget csinálnék. Amúgy a (talán) két legnépszerűbb autó alkatrész boltban is felhozta találatnak, mint beépíthető alkatrészt.

Bati!
A FEBI9335-ről van szó egyébként.

Megvárom a mestert.

[ Módosítva 2020 február 25 kedd - 10:28:47 ]


Vissza az elejére
macilka
2020 február 25 kedd - 10:32:34
Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi


Regisztrált tag #189
Regisztrált: 2006 március 06 hétfő - 13:29:58

Üzenetek: 3012
Semmi jelentősége a csíkok számának.Az enyém is "jól" működött vagy 2-3 évig.
Volt 4 csík.Ahogy múltak az évek és a km-ek úgy fogyott le stabil 2 csíkra.Most bőven 200 000 km felett még mindíg az eredeti termosztát vigyorog az öregben.
A fűtés még mindíg szuper a 2 csík ellenére is.Azt mondta az egyik szerelő,hogy akkor kezdj ezzel foglalkozni,ha 4 csík fölé megy.De akkor nagyon gyorsan!
Vissza az elejére
Zolko
2020 február 25 kedd - 10:45:52


Regisztrált tag #822
Regisztrált: 2007 július 29 vasárnap - 00:06:45

Üzenetek: 100
Macilka!

Értem, de nálam romlott vele együtt a fűtés is.


Vissza az elejére
bati
2020 február 25 kedd - 11:05:25


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 900
Zolko írta ...



Bati!
A FEBI9335-ről van szó egyébként.




.
Ha alapjáraton visszahűl akkor csere.Lehet,hogy jó lesz bele (elfér a házban) mert fura alakja van.

.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
Zolko
2020 február 25 kedd - 12:00:43


Regisztrált tag #822
Regisztrált: 2007 július 29 vasárnap - 00:06:45

Üzenetek: 100
Bati!
Alapjáraton visszahűl. Sőt! Mivel olajcsere előtt szeretem üzemi hőfokra járatni, így mennem kell vele egy erőteljesebb kört, mivel alapjáraton el sem éri azt. Persze ezt is csak a csíkok számára hagyatkozva gondolom hogy így van. Ha megvan a négy csík és megállok két percre, akkor is leugrik két csíkra. Gondolom nyitva marad tovább mint kellene. Korábban ez sem így működött. Még ami eszembe jutott, hogy a műanyag termosztátház esetleg nem vetemedhetett annyit, hogy ott szökjön át a hűtővíz?


Vissza az elejére
bati
2020 február 25 kedd - 14:09:22


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 900
.
Ha vetemedik,akkor kifele lesz tömítetlen.
Egyszerűen csak elromlott.Cserélni kell, mert a fogyasztás is növekedni fog.


.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
Krogergo
2020 február 26 szerda - 10:27:56
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6835
Visszakerersve látható fényképekkel, cikkszámmal hogy melyik Roverbe való Vernet 88 fokos termosztátot használom (meg házat és tömítést). sok embernek sok éve hibátlanul működik. Igaz 1 fokkal kevesebb a gyárinál, de ez semmiség. Ezt viszont tartja stabilan, nem ingadozik,mert erősebb a rugója is. Meg nem lötyög a házban.


REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
Zolko
2020 február 26 szerda - 15:35:05


Regisztrált tag #822
Regisztrált: 2007 július 29 vasárnap - 00:06:45

Üzenetek: 100
Klikk!

Érdekes és tanulságos írás a termosztátokról.

[ Módosítva 2020 február 26 szerda - 15:36:19 ]


Vissza az elejére
Jim74
2020 február 26 szerda - 19:31:53

Regisztrált tag #2521
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:04:35

Üzenetek: 344
Sziasztok!

Az alábbi problémában szeretném a segítségeteket kérni, hogy találkozott-e már valaki ilyen jelenséggel.
Adott egy 1,2 Tce motor kb. 53ezer km-rel. Mindig szinte ugyanannál az OMV kútnál tankolok, mindig MaxxMotion-t 95-öst, vagy 100-ast éppen milyenek az árak (utóbbi időben 95-ös).
Arra lettem figyelmes, hogy kb. 2200-as fordulattól, ha ezen a fordulaton tartom a motort és elkezdek gázt adni, akkor becsörög a motor. Menet közben nem igazán hallani. Lehet, hogy akkor máshogy is viselkedik gázadásra, vagy elnyomja a menetzaj, azonban üresben pörgetve és a gázzal játszva egyértelműn hallható a gázadáskori csörgés.
A szervizben hallás alapján nem tudták eldönteni, hogy nem megfelelő gyújtás miatt, vagy egy esetleges mechanikai probléma miatt jelentkezik a zaj, ezért abban maradtunk, hogy a tankban lévő 95-ös benzint elhasználva tankolok egy teli 100-ast, hátha azzal máshogy fog viselkedni a motor. Ezt megtettem, mentem is kb. 500 km-et így, hogy a komputer, ha szükséges tudjon állítani a 100-as benzin miatt az elektronikán (ha van egyáltalán ilyen automatizums), de a csörgés sajnos továbbra is fennáll.
Találkozott már valaki ilyen jelenséggel? Azért kérdezem, mert ugyan garanciális az autó, de 53ezer km-et futott motort nem szívesen bontatnék meg, ha esetleg mégsem valami mechanikus probléma van.
Előre is köszönöm a segítséget.
Vissza az elejére
bati
2020 február 27 csütörtök - 10:19:20


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 900
.
Gyertya kórkép?
Mert a ilyent-olyant bele is tud lerakódásokat okozni.




.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
Jim74
2020 február 27 csütörtök - 11:17:18

Regisztrált tag #2521
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:04:35

Üzenetek: 344
Nem szedtem ki, majd a szervizben megnézik. Elvileg 60ezernél egyébként is cserélni kellene. Március 9-re kaptam időpontot...
Úgyhogy lehet, hogy igazad lesz.
Köszönöm a választ.
Vissza az elejére
Krogergo
2020 március 02 hétfő - 09:40:43
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6835
Ha pályáztál vele nagyrészt, akkor azok a gyertyák már valóban elég vacakul nézhetnek ki. De a csörgő hang nem emiatt van.
Ennél a vacak 1.2TCE-nél a millió probléma mellett a csörgő hangot 2 dolog szokta okozni:
-befecskendező hiba, nem zár rendesen, nem jó a befecskendezése sem. Erre érdemes odafigyelni, mert ebben az esetben nőni szokott a motorolaj szint is, felhígul.
-A turbó wastegate szelepét kapcsolgató mechanika és a működtető vákum dob csörög be.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
Jim74
2020 március 09 hétfő - 16:30:43

Regisztrált tag #2521
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:04:35

Üzenetek: 344
Köszönöm a választ. Napi szinten járok be dolgozni Kerepesről Óbudára, ami az M3 - M0 vonalon történik. Nem tudom, hogy ez már nagyrészt pályázásnak számít-e.
Ma adtam le az autót a szervizbe, kíváncsi leszek, hogy megtalálják-e a probléma forrását.
Amiket írtál hibalehetőségeket, ezek fordulatszám- és motor hőfok függően okozhatják a zörgést?
A turbo-t azt nagyjából gondolom, hogy fordulatszámfüggően okozhatja, hiszen az eleve csak bizonyos motorfordulatnál kapcsol be.
A befecskendező hibát nem kellene a fedélzeti computernek jeleznie? Vagy hogyan tudok rájönni, hogy nem megfelelő a befecskendezés? Ezt a csörgést is csak teljesen véletlenül hallottam meg, mert menet közben a menetzaj elnyomja.
A kormos kipufogót már korábban kérdeztem, de azt hiszem, azt írtad, írtátok, hogy ezek a motorok ilyenek (mármint, hogy normális a kormos a kipufogó).

Ennyire trágya ez az 1.2 Tce motor?
Ez normális, hogy 50ezer km-nél ilyen problémája van egy motornak, vagy csak én vagyok szerencsétlen? (Pedig esküszöm, vigyázok a motorra, mint a hímes tojásra. Nagyon alacson fordulaton nem váltok fel, nagyon magas fordulatig ritkán pörgetem, nem hagyom, hogy alacsony fordulaton erőlködjön, inkább visszaváltok időben).

[ Módosítva 2020 március 09 hétfő - 17:24:01 ]
Vissza az elejére
Krogergo
2020 március 09 hétfő - 20:35:47
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6835
Röviden, tömören, igen, ilyen trágya az 1.2Tce. (minden megbántás nélkül, részemről tisztán műszaki válemény)

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
Jim74
2020 március 10 kedd - 06:10:59

Regisztrált tag #2521
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:04:35

Üzenetek: 344
Az 1.33 Tce-vel is ez a tapasztalatod?
Vissza az elejére
Krogergo
2020 március 11 szerda - 21:32:02
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6835
Jim74 írta ...

Az 1.33 Tce-vel is ez a tapasztalatod?


Nem, pont az ellentettje. Eddig semmi probléma vele, jó a konstrukció. Pár olajpárás-szivárgásos esetet leszámítva, ami nem típus hiba, henem egyedi dolog.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
Jim74
2020 március 12 csütörtök - 11:10:50

Regisztrált tag #2521
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:04:35

Üzenetek: 344
Krogergo írta ...

Jim74 írta ...

Az 1.33 Tce-vel is ez a tapasztalatod?


Nem, pont az ellentettje. Eddig semmi probléma vele, jó a konstrukció. Pár olajpárás-szivárgásos esetet leszámítva, ami nem típus hiba, henem egyedi dolog.

Köszi az infót. Akkor a következő az lesz, ha lesz még olyan motor. Ezt meg eladom majd 1 éven belül, ha addigra kijön az új Dokker.
Vissza az elejére
Jim74
2020 március 12 csütörtök - 19:31:07

Regisztrált tag #2521
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:04:35

Üzenetek: 344
Ma sikerült a szervizzel beszélnem. Azt állapították meg, hogy meleg motornál egy bizonyos fordulat felett lecsökken az olajnyomás és ezért csörög be. Kicserélik az egész vezérlést. Láncot, feszítőt, patront, valami kereket, stb., t*k*mtudja még mit.
Kérdés, hogy ez a jelenség mióta állt fent és miben okozhatott kárt (Bár azt mondták, hogy nem okozott semmiben kárt, de én ezt fenntartásokkal kezelem. Mondjuk az is lehet, hogy bennem, van a hiba és túl bizalmatlan vagyok...Igaz, ez a szerviz semmi okot nem adott a bizalmatlanságra, mert mindent megcsináltak korrektül eddig)
De ez akkor is elkeserítő, hogy 53ezer km-nél egy láncos motornál vezérlést kell cserélni...

[ Módosítva 2020 március 12 csütörtök - 19:31:54 ]
Vissza az elejére
bati
2020 március 12 csütörtök - 23:00:24


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 900
.

Milyen gyakran volt az olajcsere?
Ha tényleg a kenés probléma, akkor lehet megfogalmazni a hirdetés szövegét

.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
Krogergo
2020 március 12 csütörtök - 23:40:35
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6835
Batinak adok igazat.
Nem egy esetről tudok, amikor garancia időn belül még legóztak egy kicsit a motorral, aztán garancia letelte után behalt a motor. Sokaknak hónapok óta áll így az autója, mert márkaszervizből az új motor horror, felújítani gyakorlatilag nem lehet, bontott meg nincs, ha van is az is lutri.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
Jim74
2020 március 13 péntek - 06:29:37

Regisztrált tag #2521
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:04:35

Üzenetek: 344
10ezrenként cseréltetem az olajat. 5W30-as ELF-et rakatok bele mindig.
Remélem még idén kijön az új Dokker és akkor lecserélem.
Vagy elkezdek keresni másik márkában hasonlót, csak az a baj, hogy ilyen árfekvésben hasonló autó nincs. . 6 millió alatt nem nagyon úsznám meg, sőt

Addig meg minden nap tesztelni fogom a motor hangját, és ha bármit is hallok megy vissza a szervizbe. Ha meg nem sikerül cserélni gari lejárta előtt az autót és mondjuk 2 hónappal a gari lejárta után lesz baja a motornak, akkor simán elpereskedek az RH-val.
Azt nem értem, hogyha ilyen f*s ez a motor, akkor hogyan lehetséges, hogy évekig pakolták autókba ezt a fajtát, még Renault-okba is.

Az is érdekes, hogy az olajat nem eszi.

[ Módosítva 2020 március 13 péntek - 06:42:56 ]
Vissza az elejére
RayD
2020 március 13 péntek - 08:21:17
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 588
Jim74 írta ...

Vagy elkezdek keresni másik márkában hasonlót, csak az a baj, hogy ilyen árfekvésben hasonló autó nincs. . 6 millió alatt nem nagyon úsznám meg, sőt

Bár ez Dacias fórum, de Toyota ProAce City Verso Combi (és 3 testvére) még pont beleesne 1,2 110 LE benzines motorral. (https:// www.hasznaltauto.hu/ szemelyauto/toyota/ proace/ toyota_proace_city_combi_ l1h1_7_szemelyes-15337578 , bár szerintem abből még talán lehet alkudni)

Vissza az elejére
Jim74
2020 március 13 péntek - 09:07:36

Regisztrált tag #2521
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:04:35

Üzenetek: 344
Köszönöm az infót.
A 3-4 milliós árhoz még hozzá lehet adni 2,5 milliót, mert ezek az árak a nagycsaládos kedvezmény beszámítással érvényesek.

[ Módosítva 2020 március 13 péntek - 09:11:32 ]
Vissza az elejére
RayD
2020 március 13 péntek - 09:54:44
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 588
Jim74 írta ...

Köszönöm az infót.
A 3-4 milliós árhoz még hozzá lehet adni 2,5 milliót, mert ezek az árak a nagycsaládos kedvezmény beszámítással érvényesek.

Nem szeretnék egy Dacia fórumban offtopic Toyota értékesítésbe kezdeni, de itt van az árlista Klikk! 4. oldalon rövid Combi 5 ülés 6190 000. Ebből lejön 500.000 Toyota ügyfélkedvezmény és abból további 4% kereskedői , ha a Schillernél rendeled. Így 5 460eFt-os árra jutok nagycsaládos kedvezmény, kamarai tagság, vállalkozóság és egyebek nélkül. Ez a 6 millión amit írtál belül van és még marad pénz a kb. 140 eFt forgalomba helyezésre is - és van egy szett téli gumi is már az árban.

Semmi érdekem nincs a témában azon kívül, hogy a nagycsaládos támogatás kapcsán körülnéztem a Lodgy tolóajtóval is rendelkező konkurensei között és ennél a Toyota modellnél kötöttem ki.

Offtopic értékesítés off.

[ Módosítva 2020 március 13 péntek - 09:55:26 ]

Vissza az elejére
Jim74
2020 március 13 péntek - 16:43:10

Regisztrált tag #2521
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:04:35

Üzenetek: 344
Köszönöm az infókat.
Vissza az elejére
Plömplöm
2020 március 13 péntek - 21:16:12
plömplöm

Regisztrált tag #961
Regisztrált: 2008 január 14 hétfő - 11:17:58

Üzenetek: 176
bocsánat, hogy belevau, de azért ez a "combi" felszereltség érdekes, billenős ablak a 2. üléssorban?
semmilyen csomagtértakaró nincs? se fix, se rolós?
tetősín "előkészítés"?
egyben oldalranyíló csomagtérajtó?
a tolóajtók opcionálisak.

szóval ki van ez találva. a következő felszereltségi szint (shuttle) pedig már +670ezer.

RayD írta ...

Jim74 írta ...

Köszönöm az infót.
A 3-4 milliós árhoz még hozzá lehet adni 2,5 milliót, mert ezek az árak a nagycsaládos kedvezmény beszámítással érvényesek.

Nem szeretnék egy Dacia fórumban offtopic Toyota értékesítésbe kezdeni, de itt van az árlista Klikk! 4. oldalon rövid Combi 5 ülés 6190 000. Ebből lejön 500.000 Toyota ügyfélkedvezmény és abból további 4% kereskedői , ha a Schillernél rendeled. Így 5 460eFt-os árra jutok nagycsaládos kedvezmény, kamarai tagság, vállalkozóság és egyebek nélkül. Ez a 6 millión amit írtál belül van és még marad pénz a kb. 140 eFt forgalomba helyezésre is - és van egy szett téli gumi is már az árban.

Semmi érdekem nincs a témában azon kívül, hogy a nagycsaládos támogatás kapcsán körülnéztem a Lodgy tolóajtóval is rendelkező konkurensei között és ennél a Toyota modellnél kötöttem ki.

Offtopic értékesítés off.



---
(mcv 2008 1.6-16v 7személy)
lodgy 2019 1.6-16v 7személy
Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<        >>   

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2019 E-mail: -Email- Klikk!