A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Problémák, megoldásaik
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Mindent a motorról! III.
Oldal:   <<        >>  
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
Jim74
2019 május 13 hétfő - 19:04:25

Regisztrált tag #2521
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:04:35

Üzenetek: 312

Komolyan azt hittem, hogy sírva fakadok, mikor megláttam .
Aztán megnéztem a kollégám Peugeot Tepee-jét, ami dízel és kétszer ennyi km van benne, az kb. fémtiszta volt belül... Azzal vigasztalt, hogy abban van részecskeszűrő.
Először arra gondoltam, hogy talán túl alacsony fordulaton használom, de akkor ezek szerint az sem segít, ha később váltok fel.
De azért nyugtass meg, hogy ahol kijön a kipufogógáz motorból és meghajtja a turbinát, ott nem egy szénbánya van, hanem "csak" a kipufogó végén rakódik le ez a mocsok...

Tökre igyekszem gondos gazda lenni. 10ezrenként olajat, légszűrőt cseréltetek, minőségi üzemanyagot tankolok és hiába .
Vissza az elejére
Krogergo
2019 május 14 kedd - 09:16:55
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6737
Nem tudlak megnyugtatni sajnos. Ha nem eszi az olajat, akkor szerencséd van. De ahogy a kipufogód kinéz, az még tiszta. A szívó szelepeket és a szárait nem szeretnéd látni azt hiszem. Ha majd egyenetlen lesz az alapjárat, vagy fordulaton furcsaságokat tapasztalsz, akkor jöhet a Novoth Tibi féle diózás. Garancia időn belül meg ott a márkaszerviz. Direkt befecskendezésnél ez van.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
Pete
2019 június 15 szombat - 08:22:25

Regisztrált tag #2499
Regisztrált: 2014 november 19 szerda - 10:34:25

Üzenetek: 44
Szia Krogergo!
Abban kérem a véleményed, hogy az 1,2 benzines motorban tényleg kibír a vezérműszíj 120.000 Km-t (vagy 6 év)? Mit tapasztaltál, előbb érdemes cserélni?
Válaszodat előre is köszönöm!
Vissza az elejére
Krogergo
2019 június 17 hétfő - 22:33:25
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6737
Pete írta ...

Szia Krogergo!
Abban kérem a véleményed, hogy az 1,2 benzines motorban tényleg kibír a vezérműszíj 120.000 Km-t (vagy 6 év)? Mit tapasztaltál, előbb érdemes cserélni?
Válaszodat előre is köszönöm!


Szia!
Nem tudom, egy ügyfelem se ment el ennyit vele, az évek előbb megvoltak, mint a km-ek. A legtöbb 90ezer km körüli volt. Nem volt a szétesés határán, de a vízpumpa nem biztos, hogy bírta volna a 120ezret.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
Pete
2019 június 18 kedd - 05:11:27

Regisztrált tag #2499
Regisztrált: 2014 november 19 szerda - 10:34:25

Üzenetek: 44
Krogergo írta ...

Pete írta ...

Szia Krogergo!
Abban kérem a véleményed, hogy az 1,2 benzines motorban tényleg kibír a vezérműszíj 120.000 Km-t (vagy 6 év)? Mit tapasztaltál, előbb érdemes cserélni?
Válaszodat előre is köszönöm!


Szia!
Nem tudom, egy ügyfelem se ment el ennyit vele, az évek előbb megvoltak, mint a km-ek. A legtöbb 90ezer km körüli volt. Nem volt a szétesés határán, de a vízpumpa nem biztos, hogy bírta volna a 120ezret.


Szia,
Akkor figyelem a vízpumpát, 100-110.000 km között pedig a vezérmű-szíjat cseréltetem. Köszönöm a választ!
Üdv.
Vissza az elejére
martin555
2019 június 19 szerda - 20:52:31
martin555

Regisztrált tag #1704
Regisztrált: 2011 augusztus 03 szerda - 00:26:34

Üzenetek: 141
Gergő zökkents át engem mi az okosság, nem sikerül normálisan olaj szintet nézzek.

2019 lodgy blue dci 115

bárhányszor húzom ki a nívópálcát és törlöm csont szárazra, 1 napot állt a garázsban az autó, próbálom óvatosan vissza dugni, már érzem hogy nívópálcán a kereszt alakú műanyag megszorul lent.. le tuszkolom, rácsavarom, vissza húzom, össze vissza olajos. nem tudok egy szép határozott olaj szintet beazonosítani.

már ott vagyok vele hogy sniccer késsel levágom ezt a kereszt forma műanyagot vagy kerítek fém pálcát régi ablak törlőből.





[ Módosítva 2019 június 19 szerda - 20:52:54 ]



Vissza az elejére
Nagya21
2019 június 19 szerda - 21:22:45
Székesfehérvár


Regisztrált tag #2547
Regisztrált: 2015 március 16 hétfő - 09:02:22

Üzenetek: 282
martin555 írta ...

Gergő zökkents át engem mi az okosság, nem sikerül normálisan olaj szintet nézzek.

2019 lodgy blue dci 115

bárhányszor húzom ki a nívópálcát és törlöm csont szárazra, 1 napot állt a garázsban az autó, próbálom óvatosan vissza dugni, már érzem hogy nívópálcán a kereszt alakú műanyag megszorul lent.. le tuszkolom, rácsavarom, vissza húzom, össze vissza olajos. nem tudok egy szép határozott olaj szintet beazonosítani.

már ott vagyok vele hogy sniccer késsel levágom ezt a kereszt forma műanyagot vagy kerítek fém pálcát régi ablak törlőből.





Hali!!
Csak egyszer tudod megnézni, mikor hosszabb állás után kihúzod.
Ha a régi iskola szerint akarod, akkor elvéreztél, mert amikor letörlőd, és visszadugod , akkor összeolajozza a pálcát.
Üdv Nagya

A telefonoknak 2 nagy ellensége van:
Gravitáció
H2O
Vissza az elejére
Kratos
2019 június 25 kedd - 20:32:38

Regisztrált tag #3107
Regisztrált: 2019 június 25 kedd - 10:43:30

Üzenetek: 2
Sziasztok!
Hogyan jut jelentős mennyiségű benzin a motorolajba?
Az alany újonnan vásárolt Dacia Sandero II 1.2 benzin, 6éves és 6000km, az is jellemzően városi használatban.
Két évente magam cserélem az olajat (Mobil 5W40 majd Elf 5W40). Erősen benzinszagú volt a leeresztett olaj, ami az olaj betöltőnél is érezhető. Utolsó csere óta, kb. 350km megtétele alatt 2 mm-t emelkedett az olajszint.
Készülök egy új olajcserére, mert ez így nem maradhat.
Az autó nem füstöl, nincs magas fogyasztás (7.8L) ,Bosch géppel kiolvasva nincs hibakód vagy bármilyen probléma, katalizátorok optimálisan működnek. Kartergáz rendben van. Gyertyák szépek, nem barnák vagy feketék/kormosak. Légtömegmérő nincs az autóban. Könnyen indul hidegen és melegen is. (Kis torpanása van 1800-2000-as fordulatszám körül, pár másodpercre.)
Gyűrű letapadás volt az egyik tipp, érdemes lenne kompressziót mérni? Még arra gondoltam, lehet nem is menet közben jut a benzin az olajba. Lehetséges, hogy álló helyzetben is nyomás alatt van az üzemanyagrendszer, és az injektoron keresztül becsepeg a benzin, ami lecsorog az olajba vagy ez hülyeség? Esetleg a tankból visszavezetett benzingőzzel, üzemanyag is jön?
Köszönettel várom az ötleteket.
Vissza az elejére
bati
2019 június 25 kedd - 21:22:27


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 867
Termosztát?
Kompresszió mérés jó ötlet.
Az elfet elfelejteni,mobil1 után kár volt próbálkozni. Kapjon egy jobb olajat,pl. helix ultra, esetleg egy üzemanyag rendszer tisztítás is jól jöhet, ilyen km futásnál.


.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
Kratos
2019 június 25 kedd - 22:39:06

Regisztrált tag #3107
Regisztrált: 2019 június 25 kedd - 10:43:30

Üzenetek: 2
bati írta ...

Termosztát?
Kompresszió mérés jó ötlet.


Termosztát jól működik, rövid idő alatt beáll a vízhőfok 85fok körülire.
Vissza az elejére
bati
2019 június 26 szerda - 10:12:27


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 867
.
Legalább fél óra kell,hogy az olaj is átmelegedjen üzemi hőfokra.
Ha nincs meg, akkor nem tud a benzin sem kipárologni .
A kompresszió mérés után lehet tovább gondolkodni.

.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
Szita
2019 június 26 szerda - 20:21:58
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 311
bati írta ...

.
Legalább fél óra kell,hogy az olaj is átmelegedjen üzemi hőfokra.
Ha nincs meg, akkor nem tud a benzin sem kipárologni .
A kompresszió mérés után lehet tovább gondolkodni.

.

Csatlakozom. A kevés kilométer lehet az oka. Néha be kéne iktatni hosszabb utat, hogy rendesen átmelegedjen a motor. Hidegen a túldúsított keverékből valamennyit lehúznak a gyűrűk az olajba. Ha felmelegszik, (és melegen működik) a kartergázzal távozik az olajból. Ha hülyeséget írtam, a mesterek kiigazítanak.
Vissza az elejére
Krogergo
2019 június 26 szerda - 23:06:20
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6737
Az a baja, hogy 6 éves autóba 6ezer km van. Önthetsz ebbe bármilyen olajat, valószínű már nem segít rajta, úgy lemosta a benzin a henger falat rendszeresen, hogy vagy az, vagy a gyűrűk koptak meg.
Ilyen használat mellett nem, hogy 2 évente, de akár évente kétszer is lehetne olajat cserélni (ELF a gyárija, másnak még nem volt gondja vele). De még praktikusabb a bicikli.


REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
bati
2019 június 27 csütörtök - 07:57:10


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 867
.
Az most mindegy,hogy kinek mi a hobbija.
Az olaj ajánlást meg annyira kell komolyan venni,mint a levegőszűrő csere periódust. Aki átlagosan használja ,annak megfelelő.
Extrém problémára más megoldás kell.

.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
Sheme
2019 június 27 csütörtök - 11:23:06

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1085
Kratos írta ...

Sziasztok!
Hogyan jut jelentős mennyiségű benzin a motorolajba?
Az alany újonnan vásárolt Dacia Sandero II 1.2 benzin, 6éves és 6000km, az is jellemzően városi használatban.


Nem bántásképp mondom, de évi 1000km-t mész a talicskáddal? Ha csak a hétvégéket - nagyvonalúan - számolom, hétvégente 20km-t?

Kerékpárt használj, arra nem kell pl KGFB-t kötnöd, nem kell neki garázs - elfér a lakásban -, nincsen annyi kopó-fogyó alkatrésze, stb.


Kratos írta ...

Két évente magam cserélem az olajat (Mobil 5W40 majd Elf 5W40).


Igaz, nekem DCI-m van, de nem kisérletezek azzal, h milyen olaj jó bele. Amit a gyár előír - tudtommal az ELF olaja kell bele, de h a benzinesnél jó bele más is, passz.

Kratos írta ...

Erősen benzinszagú volt a leeresztett olaj, ami az olaj betöltőnél is érezhető. Utolsó csere óta, kb. 350km megtétele alatt 2 mm-t emelkedett az olajszint.
Készülök egy új olajcserére, mert ez így nem maradhat.


A többiek is leírták, de van, amit nem lehet elégszer hangsúlyozni - akárcsak a DönCI-nél: hiába benzines a talicska, annak is kell "pár" km, h bemelegedjen. Mivel nincs semmilyen visszajelző benne, még a vízhőfokról sem, nem árthat neki, ha két-három hetente egyszer végigkergeted pl az M0-son, vagy elugrasz Bp-Szeged távon a pályán és néha kitolod a szemét.

(Szigorúan, csak ha üzemmeleg a motor, nélküle nem! DCI-sek előnyben...)

Kratos írta ...

Az autó nem füstöl, nincs magas fogyasztás (7.8L) ,Bosch géppel kiolvasva nincs hibakód vagy bármilyen probléma, katalizátorok optimálisan működnek.


Még. Egyelőre. A katalizátornak is el kell érnie az üzemi hőfokot, de azzal nem fogja, h két sarok között használod a verdát.

Jobban jársz pl lábbusszal, rollerrel, biciklivel. Sokat nem kell rájuk költeni és rengeteg idegeskedéstől is megkíméled magad.

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
Pete
2019 június 30 vasárnap - 08:25:48

Regisztrált tag #2499
Regisztrált: 2014 november 19 szerda - 10:34:25

Üzenetek: 44
Sziasztok,

Azt tudja valaki, hogy a Sandero 0.9 TCE gyárilag irídium gyertyákkal fut? Ha igen, akkor mért csak 60.000 Km a megadott csereintervallum ugyanúgy, mint az 1,2 benzinesben a sima gyertyákkal. Az irídiumos gyertya nem bír többet? Vagy a turbó miatt?
A válaszokat előre is köszönöm!
Vissza az elejére
Krogergo
2019 június 30 vasárnap - 14:18:52
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6737
Pete írta ...

Sziasztok,

Azt tudja valaki, hogy a Sandero 0.9 TCE gyárilag irídium gyertyákkal fut? Ha igen, akkor mért csak 60.000 Km a megadott csereintervallum ugyanúgy, mint az 1,2 benzinesben a sima gyertyákkal. Az irídiumos gyertya nem bír többet? Vagy a turbó miatt?
A válaszokat előre is köszönöm!


NGK ILKAR7F7G a gyári gyertyája. Irídium közép eleketródás. 4 év vagy 60ezer km az élettartama. Szerintem olcsóbb a karbantartás és az előírt csere, mint később az út szélén lerohadás, vagy gyújtótrafó, motorvezérlő csere, ha épp emiatt nem bírja.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
Pete
2019 június 30 vasárnap - 16:52:52

Regisztrált tag #2499
Regisztrált: 2014 november 19 szerda - 10:34:25

Üzenetek: 44
Krogergo írta ...

Pete írta ...

Sziasztok,

Azt tudja valaki, hogy a Sandero 0.9 TCE gyárilag irídium gyertyákkal fut? Ha igen, akkor mért csak 60.000 Km a megadott csereintervallum ugyanúgy, mint az 1,2 benzinesben a sima gyertyákkal. Az irídiumos gyertya nem bír többet? Vagy a turbó miatt?
A válaszokat előre is köszönöm!


NGK ILKAR7F7G a gyári gyertyája. Irídium közép eleketródás. 4 év vagy 60ezer km az élettartama. Szerintem olcsóbb a karbantartás és az előírt csere, mint később az út szélén lerohadás, vagy gyújtótrafó, motorvezérlő csere, ha épp emiatt nem bírja.


Értem és köszönöm a választ!
Vissza az elejére
karoly_nagy
2019 július 09 kedd - 10:55:19


Regisztrált tag #2991
Regisztrált: 2018 május 09 szerda - 07:16:06

Üzenetek: 6
Sziasztok!

Logan MCV I 1,6Mpi (phase II) 215.000 Km. Alapjáraton mintha egyenetlenül járna a motor, egyszer a check engine lámpa is jelzett majd leállítás követően kialudt és nem jelentkezett újból. Az oldalon olvasottak alapján is a gyújtótrafó csere lehet a megoldás, ebből és esetleg gyújtó kábelből ( akkor lehet azokat is cserélném) melyik gyártók lennének az ajánlottak? Ár/érték arányban melyiket érdemes megvenni?
Előre is köszönöm!
Vissza az elejére
Krogergo
2019 július 09 kedd - 22:22:28
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6737
Szia!
Valeo trafót, és Tesla kábel szettet ajánlom, az bevált az évek alatt.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
karoly_nagy
2019 július 10 szerda - 10:47:52


Regisztrált tag #2991
Regisztrált: 2018 május 09 szerda - 07:16:06

Üzenetek: 6
Köszönöm!
Vissza az elejére
Lecso
2019 július 11 csütörtök - 21:22:18
lecso


Regisztrált tag #909
Regisztrált: 2007 november 04 vasárnap - 10:49:19

Üzenetek: 301
Sziasztok 165430 km s 12 és fél év után kukasorba került a középső dob szarrá égett a kaszni felőli része végig. Ennyit bírt nem birta a hajtás t

Vissza az elejére
DQM
2019 július 12 péntek - 08:57:41


Regisztrált tag #2471
Regisztrált: 2014 július 23 szerda - 09:08:34

Üzenetek: 215
Sajnálatos. Enyém is hajtva volt, még egyben van. Lehet aggódnom kellene.
Vissza az elejére
bicajos
2019 július 12 péntek - 12:10:09
bicajos

Regisztrált tag #1291
Regisztrált: 2009 augusztus 09 vasárnap - 15:29:45

Üzenetek: 71
Nem a hajtást nem bírta, hanem az idő járt el felette. Én is most cseréltem középső dobot, 11évet és bő 82 ezer km-t bírt.

MCV 1.4 MPI, Lodgy SCe100
Vissza az elejére
macilka
2019 július 12 péntek - 16:21:06
Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi


Regisztrált tag #189
Regisztrált: 2006 március 06 hétfő - 13:29:58

Üzenetek: 2931
Én akkor meg sem merek szólalni...A gyári után ez a második középső-hátsó dob cserém.215 000 km-nél és 14 évnél.Viszont 2 hete elsőre levizsgázott.Igaz,mindent megkap ami csak kell.
Vissza az elejére
RayD
2019 július 29 hétfő - 16:57:54
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 569
EURO 6b dCi-sekhez (kb. 2015 késő ősz - kb. 2018 nyár) lenne egy kérdésem:
akinek megcsinálták az immáron kötelező szoftverfrissítést, nektek is megnőtt az üzemanyagfogyasztásotok olyan 0,5 liter/100km-rel?

Idén áprilisban lett 3 éves a kocsi és ezúttal már nem opció volt, hanem kötelező a szoftverfrissítés. Ami egyből feltűnt: utána mélyebb hangja lett a kocsinak, ezt tőlem függetlenül a feleségem is megállapította másnap. Viszont ami nehezebben tűnik fel azonnal, hogy a fogyasztás is megugrott. Ez mérhetően annyit jelent, hogy előtte a kocsi fedélzeti számítógépe szerinti átlag (ami nálam olyan 2-2,5%-kal több a valósnál) 4,707 liter/100km volt, azóta pedig 5,068 liter/100km. Ez +0,38 liter/100km, avagy +7,66% mindezt úgy, hogy tavasz/nyár van, tehát még a téli hidegindítások miatti pluszfogyasztások sincsenek, tehát átlag alatti fogyasztások kellene legyenek, olyan 4,5 körüli átlaggal.

Másnak is feltűnt hasonló?

Vissza az elejére
bati
2019 július 29 hétfő - 19:44:23


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 867
.
Érdekes,másoknál pont fél literes csökkenés a tapasztalat.
Én váltanék üzemanyagot és az eco módot sem használnám.


.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
RayD
2019 július 30 kedd - 00:17:01
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 569
bati írta ...
Érdekes,másoknál pont fél literes csökkenés a tapasztalat.
Én váltanék üzemanyagot és az eco módot sem használnám.

Üzemanyagon nem múlhatna, ott Shell Vpower Diesel és OMV MaxxMotion váltották egymást az utóbbi hónapokban. Na jó, volt 8 liter MOL prémium gázolaj is. Lehet újra (több) simát kellene tankolnom, mert annyira ízlenek a kocsinak a prémiumok, hogy iszákos lett?

Hát még figyelem. Ami érdekes, hogy most szinte sosem akar az S&S lekapcsolni, szinte kivétel nélkül megálláskor az áthúzott A jelenik meg.

Ma pont egész jó átlagot hozott, pedig viszonylag rövidebb volt az út és nem mellesleg bemelegedés után ECO módban használva.

Vissza az elejére
bati
2019 július 30 kedd - 09:46:15


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 867
Akkor nincs ott gond,több a klíma használat esetleg.
Ha nem kapcsol le,akkor meg kéri az energiát az is többlet.

Prémiumból, (a nagyokon kívül) nagyon jó tapasztalatok vannak az elefántos kúttal is.



.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
Krogergo
2019 augusztus 04 vasárnap - 02:26:12
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6737
RayD írta ...

EURO 6b dCi-sekhez (kb. 2015 késő ősz - kb. 2018 nyár) lenne egy kérdésem:
akinek megcsinálták az immáron kötelező szoftverfrissítést, nektek is megnőtt az üzemanyagfogyasztásotok olyan 0,5 liter/100km-rel?

Idén áprilisban lett 3 éves a kocsi és ezúttal már nem opció volt, hanem kötelező a szoftverfrissítés. Ami egyből feltűnt: utána mélyebb hangja lett a kocsinak, ezt tőlem függetlenül a feleségem is megállapította másnap. Viszont ami nehezebben tűnik fel azonnal, hogy a fogyasztás is megugrott. Ez mérhetően annyit jelent, hogy előtte a kocsi fedélzeti számítógépe szerinti átlag (ami nálam olyan 2-2,5%-kal több a valósnál) 4,707 liter/100km volt, azóta pedig 5,068 liter/100km. Ez +0,38 liter/100km, avagy +7,66% mindezt úgy, hogy tavasz/nyár van, tehát még a téli hidegindítások miatti pluszfogyasztások sincsenek, tehát átlag alatti fogyasztások kellene legyenek, olyan 4,5 körüli átlaggal.

Másnak is feltűnt hasonló?


Az én autómnál 1 éves kötelezőnél aláírtam a papírt, hogy nem kérem a softver módosítást (garanciát nem befolyásolja) . 1 hónapja volt a 2 éves kötelező szerviz, a számítógép fel sem hozta a kötelezően elvégzendő dolgok között. Más ügyfelem sem számolt be ilyenről. Valószínű átvertek.
A fogyasztás növekedés valós dolog, sokan számolnak be róla. 2 éve elég részletesen leírtam, miből áll, mi változik, és mi a hatása.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
Krogergo
2019 augusztus 04 vasárnap - 02:29:53
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6737
bati írta ...

Érdekes,másoknál pont fél literes csökkenés a tapasztalat.
Én váltanék üzemanyagot és az eco módot sem használnám.


Ezt honnan olvastad/hallottad? Ügyfélkörömben akiknek megcsinálták az Euro 6b 1.5Dci-knél, mind panaszkodnak, 0.5L-es plusszokat emlegetnek a tulajok. EON-os és UNIX-os flotta Dokkereknél is. A könyvelés nem hazudik.


REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
RayD
2019 augusztus 04 vasárnap - 07:08:24
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 569
Krogergo írta ...

RayD írta ...

EURO 6b dCi-sekhez (kb. 2015 késő ősz - kb. 2018 nyár) lenne egy kérdésem:
akinek megcsinálták az immáron kötelező szoftverfrissítést, nektek is megnőtt az üzemanyagfogyasztásotok olyan 0,5 liter/100km-rel?

Idén áprilisban lett 3 éves a kocsi és ezúttal már nem opció volt, hanem kötelező a szoftverfrissítés. Ami egyből feltűnt: utána mélyebb hangja lett a kocsinak, ezt tőlem függetlenül a feleségem is megállapította másnap. Viszont ami nehezebben tűnik fel azonnal, hogy a fogyasztás is megugrott. Ez mérhetően annyit jelent, hogy előtte a kocsi fedélzeti számítógépe szerinti átlag (ami nálam olyan 2-2,5%-kal több a valósnál) 4,707 liter/100km volt, azóta pedig 5,068 liter/100km. Ez +0,38 liter/100km, avagy +7,66% mindezt úgy, hogy tavasz/nyár van, tehát még a téli hidegindítások miatti pluszfogyasztások sincsenek, tehát átlag alatti fogyasztások kellene legyenek, olyan 4,5 körüli átlaggal.

Másnak is feltűnt hasonló?


Az én autómnál 1 éves kötelezőnél aláírtam a papírt, hogy nem kérem a softver módosítást (garanciát nem befolyásolja) . 1 hónapja volt a 2 éves kötelező szerviz, a számítógép fel sem hozta a kötelezően elvégzendő dolgok között. Más ügyfelem sem számolt be ilyenről. Valószínű átvertek.
A fogyasztás növekedés valós dolog, sokan számolnak be róla. 2 éve elég részletesen leírtam, miből áll, mi változik, és mi a hatása.

Köszönöm. Pedig Fóton volt, ott korrekteknek tűntek. Igazából nem kérdés, hanem kijelentő mód volt, hogy meg lesz csinálva, de szerintem úgy is hangzott el, mint ami kötelező. Sőt, rá is kérdeztem, hogy 1-2 éve csak opcionálisan ajánlgatták és erre jött a válasz, hogy igen de most már kötelező a frissítés.

Persze tudom, amíg a műszaki vizsgához nem kötelező, addig mindenre mondhatja a tulaj saját felelősségére, hogy köszönöm nem kérem, de én megvettem a +2 évet is, így picit izgultam is, nehogy ha valami baj lenne azt mondják, hogy tulajdonképpen nemcsak a környezetvédelmi update volt benne, de valami másik rejtett hibát is kezeltek (volna).

Vissza az elejére
Plömplöm
2019 augusztus 23 péntek - 15:03:50
plömplöm

Regisztrált tag #961
Regisztrált: 2008 január 14 hétfő - 11:17:58

Üzenetek: 165
H4M motor. azt az infót találtam, hogy változó szelepvezérlésű a szívóoldalon, annyira, hogy alapjáraton atkinson ciklusú. azt is találtam, hogy hengerenként két injektor van. amiről még nem találtam, hogy mitől 120lovas egy pld dusterben, és mitől 102lovas egy pld lodgyban. a kompresszióval van variálás talán, de hogy? egyébként két kompressziógyűrűs (+ egy olajlehúzógyűrű). alu a blokk és alu a fej. így-e van-e ez a sok minden?

---
(mcv 2008 1.6-16v 7személy)
lodgy 2019 1.6-16v 7személy
Vissza az elejére
Ghostdog
2019 augusztus 23 péntek - 21:34:49
Logan MCV II. Supreme dCi 90


Regisztrált tag #2522
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:06:06

Üzenetek: 332
Srácok, ezzel már találkozott valaki?

https://aruhaz.kauffer.hu/index.php?page=details&prod=33858

Vissza az elejére
Krogergo
2019 augusztus 24 szombat - 00:12:43
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6737
Ghostdog írta ...

Srácok, ezzel már találkozott valaki?

https://aruhaz.kauffer.hu/index.php?page=details&prod=33858




Miért vennél ilyet, ha az ELF olcsóbb?

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
Krogergo
2019 augusztus 24 szombat - 00:13:54
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6737
Plömplöm írta ...

H4M motor. azt az infót találtam, hogy változó szelepvezérlésű a szívóoldalon, annyira, hogy alapjáraton atkinson ciklusú. azt is találtam, hogy hengerenként két injektor van. amiről még nem találtam, hogy mitől 120lovas egy pld dusterben, és mitől 102lovas egy pld lodgyban. a kompresszióval van variálás talán, de hogy? egyébként két kompressziógyűrűs (+ egy olajlehúzógyűrű). alu a blokk és alu a fej. így-e van-e ez a sok minden?


Meg majd lehet állítani szelep hézagot 80ezernél amit a k4m-ednél nem kellett.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
Szita
2019 augusztus 24 szombat - 21:03:13
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 311
Ghostdog írta ...

Srácok, ezzel már találkozott valaki?

https://aruhaz.kauffer.hu/index.php?page=details&prod=33858



Gondolom ugyan az, mint az elf. (mivel ezt is a total gyártja) Csak a doboz más. Ford-nál is mondták, hogy a Castrol A1 5w30 ugyan az, mint a Ford 5w30, csak a doboz meg az ár más.
Vissza az elejére
Plömplöm
2019 augusztus 27 kedd - 13:24:15
plömplöm

Regisztrált tag #961
Regisztrált: 2008 január 14 hétfő - 11:17:58

Üzenetek: 165
Krogergo írta ...

Plömplöm írta ...

H4M motor. azt az infót találtam, hogy változó szelepvezérlésű a szívóoldalon, annyira, hogy alapjáraton atkinson ciklusú. azt is találtam, hogy hengerenként két injektor van. amiről még nem találtam, hogy mitől 120lovas egy pld dusterben, és mitől 102lovas egy pld lodgyban. a kompresszióval van variálás talán, de hogy? egyébként két kompressziógyűrűs (+ egy olajlehúzógyűrű). alu a blokk és alu a fej. így-e van-e ez a sok minden?


Meg majd lehet állítani szelep hézagot 80ezernél amit a k4m-ednél nem kellett.


sok mindent visszasírnék abból a motorból, a potméter helyett a bowdent, a könnyen hozzáférhető gyújtógyertyákat, a hidrotőkéket; ezek helyett van most 5-10%-kal alacsonyabb fogyasztásom, tempomatom, vezérműszíj helyett láncom. de infóm azokról, amiket írtam, nna azom nincsen

---
(mcv 2008 1.6-16v 7személy)
lodgy 2019 1.6-16v 7személy
Vissza az elejére
Jim74
2019 augusztus 31 szombat - 14:27:45

Regisztrált tag #2521
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:04:35

Üzenetek: 312
Sziasztok!

Kb. 1,5 hete voltam 40ezres szervizen a Dokkeremmel. Lehetséges, hogy az 1.2 Tce motort is érinti a szoftverfrissítéses téma, mint az 1,5 dCi-ket?
Szerviz óta kb. 0,7 literrel megnőtt a fogyasztásom. Fedélzeti számítógép szerint és saját számolás alapján is.
Szervizben nem mondták, hogy bármit variáltak volna a motorvezérlésen.
Vissza az elejére
Krogergo
2019 augusztus 31 szombat - 15:33:15
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6737
Mechanikus problémák miatt alacsonyabb fordulatnál visszavettek a nyomatékból. Fogyasztás növekedést elméletileg ez nem okozhatna, ha csak nem szeretnél ugyan úgy gyorsulni, mert akkor akaratlanul is nagyobb gázt nyomsz.
Ha meg a károsanyag kibocsátás érdekében variáltak valamit (elő vagy utó befecskendezés, elnyújtott égés, stb.) azt sosme fogjuk megtudni.


REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
Jim74
2019 augusztus 31 szombat - 18:13:43

Regisztrált tag #2521
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:04:35

Üzenetek: 312
Köszönöm a választ. Majd még figyelem 2-3 tankolásig, aztán rákérdezek, hátha megmondják, hogy buheráltak-e rajta valamit.
Lehet, hogy mintha sz*rabbul is menne, de ezt akár be is képzelhetem már...
Vagy esetleg most sokat dugóztam klímával és ennyire megdobta a fogyasztást, fene se tudja...
Vissza az elejére
Krogergo
2019 szeptember 05 csütörtök - 08:39:00
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6737
11.5 évesen 60500km-nél MCV 1.4MPI-nél első nagyszerviz, vezérlés csere. Az autó ránézésre újszerű. Csoda azonban, hogy eddig elment, a szíj totál berepedezett, elöregedett. A gyertyákat 30ezrenként kell cserélni ennél a motornál, a kiszedettek állapotuk alapján még nem voltak, dupla km-t futottak. Ezeknél a motoroknál gyakori hiba volt új korukban a főtengely szimering. Ez is kb. szivároghatott már akkor is, mostanra azonban már dőlt belőle. A kipufogó szelep hézagok is elmentek már rajt rendesen. fojtószelep házra és alapjárati szabályzó motorra is ráfért a tisztítás, állt a kokszban. Főtengely holtponti jeladón volt kosz és fém por (kuplung kopása miatt ez természetes) bőven, ezt megtisztítva már könnyebben indul. Gyári diagnosztikai műszerrel értékek resetelve és újra tanítva. Így a tulajnak ismét tökéletes állapotban, sok évig jó lesz még. A gyári csereperiódus 4 év vagy 60ezer km lett volna (amelyik előbb van).







REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
DQM
2019 szeptember 05 csütörtök - 09:47:20


Regisztrált tag #2471
Regisztrált: 2014 július 23 szerda - 09:08:34

Üzenetek: 215
Ennyivel hamarabb kell cserélni a szíjat,mint a Loganomnál? Mert a gyári könyvemben 90 E áll.
Apropó, nekem is lesz jelenésem Nâlad, nagyszervizre. Vezérlés, szelepek stb. Napokban hívlak, elõjegyezni.
Újragondolta m a kocsivételt, látva az új kocsi kínálatot. Egy darabig még megtartom a Logant!
Vissza az elejére
Nagya21
2019 szeptember 06 péntek - 07:31:05
Székesfehérvár


Regisztrált tag #2547
Regisztrált: 2015 március 16 hétfő - 09:02:22

Üzenetek: 282
DQM írta ...

Ennyivel hamarabb kell cserélni a szíjat,mint a Loganomnál? Mert a gyári könyvemben 90 E áll.
Apropó, nekem is lesz jelenésem Nâlad, nagyszervizre. Vezérlés, szelepek stb. Napokban hívlak, elõjegyezni.
Újragondolta m a kocsivételt, látva az új kocsi kínálatot. Egy darabig még megtartom a Logant!

HAli!!
Ne tedd!!!
0.9 Tce jó motor, addig vedd míg van, ha behozzák az Tce 1.0 abban már minden furmányság benne lesz (részecskeszűrő, direkt befecsi kokcsolódással, lehet még kettöstömegü lendkerék is....)
Üdv NAgya

A telefonoknak 2 nagy ellensége van:
Gravitáció
H2O
Vissza az elejére
Krogergo
2019 szeptember 06 péntek - 11:08:11
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6737
Az 1.0Tce-n nem lesz részecskeszűrő. És ha minden igaz, ez sem közvetlen befecskendezéses lesz. Ha nem olyan össze-vissza jár mint a 0.9Tce, simán bevállalnám. Nemsokára lesz Dusterben, majd kipróbálom (na nem mind ha arra vágynék, kizárólag a motor miatt). De tavasszal ideér a Logan/Sandero szériában is állítólag.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
DQM
2019 szeptember 07 szombat - 17:48:47


Regisztrált tag #2471
Regisztrált: 2014 július 23 szerda - 09:08:34

Üzenetek: 215
Amíg nem rohadozik szét, jó lesz még.
Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<        >>   

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2019 E-mail: -Email- Klikk!