A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Problémák, megoldásaik
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Mindent a motorról! III.
Oldal:   <<        >>  
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
run
2018 november 24 szombat - 10:06:04
run


Regisztrált tag #641
Regisztrált: 2007 január 09 kedd - 19:28:10

Üzenetek: 208
Mert fele anyyiért megkaptuk a szenzort, meg minusz a munkadíjjuk.Hiába 2 perces meló, azért fog a cerkájuk! Na meg amúgy is az aknában voltunk 2 napig, egy kis futómű nagygenerál miatt (lengőkarok,kormányösszek ötők,stabilizátorszilente k..stb). Amúgy tényleg már eltünt a hibajel, de most hozok össze egy OBDII cuccost, majd azzal meg lesz oldva "minden".

[ Módosítva 2018 november 24 szombat - 10:09:38 ]

Logan\'s Run
Vissza az elejére
Iszy56
2018 december 08 szombat - 15:11:53
Kolozsvar


Regisztrált tag #1915
Regisztrált: 2013 január 17 csütörtök - 22:55:11

Üzenetek: 779
E heti cserenk: turbo vezetek ( ? ) 1500 Di. Eleg razos.

Vissza az elejére
Iszy56
2018 december 08 szombat - 15:13:03
Kolozsvar


Regisztrált tag #1915
Regisztrált: 2013 január 17 csütörtök - 22:55:11

Üzenetek: 779
+

Vissza az elejére
Gera07
2018 december 09 vasárnap - 19:58:40


Regisztrált tag #2880
Regisztrált: 2017 július 20 csütörtök - 10:06:23

Üzenetek: 27
Bocs,ha rossz helyre írom.
Olyan problémám van,hogy műszerfalon a vízhőfok nem megy 2 csíknál feljebb. Hidegen indítás után nincs egy csík se,aztán egyből 2 jelenik meg és annál tovább nem megy. Termosztát cserélve lett már. Nem oldotta meg a problémát. Mi lehet még a gond?

Dacia Logan 1.4 MPI Laurate
2005
Vissza az elejére
Krogergo
2018 december 10 hétfő - 12:11:20
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6737
Ha a termosztátod már jókor nyit-zár (ami egyáltalán nem biztos, hiába új, olvass vissza a témában a klubbon, bati is én is írtunk eleget róla, cikkszámmal is) akkor vízhőfok jeladó. Csak ne Facet és társai olcsó kacatot tegyél bele, mert nem lesz jó.
Mivel a vízhőfok jeladó 2 körös, 1 a motorvezérlőnek és az OBD csatira, másik a műszerfalnak, én azzal kezdeném, hogy diagnosztikai műszerrel megnézném melegedés közben mit mutat a kettő, egyformák e.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
aggeus90
2019 január 02 szerda - 12:32:27

Regisztrált tag #3049
Regisztrált: 2018 november 29 csütörtök - 16:48:29

Üzenetek: 2
Sziasztok!
2014es gyártmányú Dacia Logan II 1.2 75 le benzines 4 hengeres benzines motorban milyen gyári gyertya van? Köszönöm előre a választ
Vissza az elejére
Vojni
2019 január 13 vasárnap - 20:44:02

Regisztrált tag #3063
Regisztrált: 2019 január 04 péntek - 15:09:21

Üzenetek: 1
Sziasztok!
Van egy 1.6 benzines (SCe 100) Lodgym és teljesen véletlenszerűen elkezd rángatni. Ilyenkor erőtlen is és rengeteget fogyaszt. 100-110-nél 14 liter fölött. Volt már valakinek hasonló tapasztalata? A Dacianál kezdenek elég tanácstalanok lenni. Az első alkalommal - bár hibalámpa nem gyulladt ki - a gépben benne volt a hátsó lambdaszonda hibája. Ezt kicserélték, de kb. 50km után újra jelentkezett a hiba, ugyanazzal a hibakóddal. Újraprogramozták a befecskendezést, de megint csak 50-100km kellett, hogy előjöjjön a dolog. Viszont most már a hibajelző lámpa is kivillant. Az autó egyébként 1,5 éves, 15ezer km-rel.
Vissza az elejére
Krogergo
2019 január 14 hétfő - 08:11:45
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6737
aggeus90 írta ...

Sziasztok!
2014es gyártmányú Dacia Logan II 1.2 75 le benzines 4 hengeres benzines motorban milyen gyári gyertya van? Köszönöm előre a választ


Gyáriból egyfajta van Bemész a márkaszervizbe, és olyat fogsz kapni, autósboltban nem.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
Krogergo
2019 január 14 hétfő - 08:16:48
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6737
Vojni írta ...

Sziasztok!
Van egy 1.6 benzines (SCe 100) Lodgym és teljesen véletlenszerűen elkezd rángatni. Ilyenkor erőtlen is és rengeteget fogyaszt. 100-110-nél 14 liter fölött. Volt már valakinek hasonló tapasztalata? A Dacianál kezdenek elég tanácstalanok lenni. Az első alkalommal - bár hibalámpa nem gyulladt ki - a gépben benne volt a hátsó lambdaszonda hibája. Ezt kicserélték, de kb. 50km után újra jelentkezett a hiba, ugyanazzal a hibakóddal. Újraprogramozták a befecskendezést, de megint csak 50-100km kellett, hogy előjöjjön a dolog. Viszont most már a hibajelző lámpa is kivillant. Az autó egyébként 1,5 éves, 15ezer km-rel.


Szia!
Ha a lámpa is világít, akkor az egyértelmű hiba, azzal kell kezdeni. Aztán attól függetlenül lehet még más is. Meg kérdéses az üzemanyag, hol mire van használva, stb. Ha egy szerviz, akinél ott az autó, és nem tudja megoldani, akkor arra látatlanban itt az interneten nem fogsz olyan választ kapni, amivel érdemben is mennél valamire. Keress másik szervizt, és írj az RH-nak is.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
bati
2019 január 14 hétfő - 20:56:45


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 867
aggeus90 írta ...

Sziasztok!
2014es gyártmányú Dacia Logan II 1.2 75 le benzines 4 hengeres benzines motorban milyen gyári gyertya van? Köszönöm előre a választ


CHAMPION REA8MX ,de semmi jelentősége nincs.


.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
aggeus90
2019 január 16 szerda - 20:31:38

Regisztrált tag #3049
Regisztrált: 2018 november 29 csütörtök - 16:48:29

Üzenetek: 2
bati írta ...

aggeus90 írta ...

Sziasztok!
2014es gyártmányú Dacia Logan II 1.2 75 le benzines 4 hengeres benzines motorban milyen gyári gyertya van? Köszönöm előre a választ


CHAMPION REA8MX ,de semmi jelentősége nincs.
.


köszi a segítségedet
Vissza az elejére
gylaci
2019 január 30 szerda - 10:43:33

Regisztrált tag #2997
Regisztrált: 2018 május 28 hétfő - 15:19:24

Üzenetek: 73
Az 1.5 dCi motor fordulatszámánál hol lehet az a bizonyos piros mező (vagy lehatárol és kész)? Az órán ez a spórolás jegyében lemaradt. Már fáj a szemem a keresgéléstől de nem találok róla semmit.
Vissza az elejére
RayD
2019 január 30 szerda - 12:34:51
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 569
gylaci írta ...

Az 1.5 dCi motor fordulatszámánál hol lehet az a bizonyos piros mező (vagy lehatárol és kész)? Az órán ez a spórolás jegyében lemaradt. Már fáj a szemem a keresgéléstől de nem találok róla semmit.

4000-nél tuti nem érdemes tovább pörgetni
De 2500-nál sem, mert onnantól már nem nagyon nő az erő és a nyomaték már csökken.

Klikk!

[ Módosítva 2019 január 30 szerda - 12:36:04 ]

Vissza az elejére
gylaci
2019 január 31 csütörtök - 07:00:43

Regisztrált tag #2997
Regisztrált: 2018 május 28 hétfő - 15:19:24

Üzenetek: 73
Köszi a diagramot! Én csak annyit találtam hogy bejáratás alatt nem érdemes 2500 fölé forgatni, de hogy mi az a tartomány ami esetleg már károsan is hathat a motorra (piros mező) ilyet nem. Bár sosem járok padlógázzal, így igazán nem befolyásol.
Vissza az elejére
Jim74
2019 február 16 szombat - 09:34:27

Regisztrált tag #2521
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:04:35

Üzenetek: 312
Sziasztok!

1.2 Tce Dokkerrel (kb. 25ezer km van benne) kapcsolatban szeretnék az alábbi jelenségről érdeklődni.
Eddig, ha ráadtam a gyújtást, elég erős búgó hang hallatszódott az üzemanyagtartály felől, ami 2-3 másodperc múlva megszűnt. Gondolom az üzemanyag szivattyú beindult, majd leállt.
Egy pár napja ez a búgó hang nagyon, szinte alig hallhatóvá változott, és mintha kicsit nyöszörgős lenne (de lehet, hogy a nyöszörgést csak beképzelem).
Minek a jele lehet ez a jelenség? Kellene aggódnom, menjek azonnal szervizbe?
Előre is köszönöm a segítséget.
Vissza az elejére
macilka
2019 február 16 szombat - 13:07:34
Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi


Regisztrált tag #189
Regisztrált: 2006 március 06 hétfő - 13:29:58

Üzenetek: 2931
Mivel garanciális vidd szervizbe,aggódjanak ők!
Vissza az elejére
Jim74
2019 február 16 szombat - 18:43:12

Regisztrált tag #2521
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:04:35

Üzenetek: 312
Köszönöm a választ. Ezt fogom tenni, csak gondoltam körbekérdezek, hogy merjem-e így használni vagy sem.
Aztán úgy döntöttem, hogy használom, aztán, ha megáll valahol útszélén, akkor hívom az assistance-t.
Nem vagyok nagyon szerencsés ezzel az autóval...
Amikor megérkezett, kiderült, hogy a kormányon a varrás ki van bomolva. Mehettem vissza két hét múlva, hogy kicseréljék.
Az hátsó ajtó jobb oldali szárnya nem volt jól beállítva, jól be kellett vágni, hogy rendesen becsukódjon. Beállították.
A jobb oldali tolóajtóban a kilincs bovdene nagy melegben megnyúlt és nem lehetett kinyitni. Bovden csere, a gyári centikkel volt hosszabb, mint amire kicserélték, állítani már nem lehetett rajta.
Szintén a jobb oldali tolóajtó el kezdett zörögni. Nagy nehezen sikerült lokalizálni a probléma forrását és beállítással sikerült orvosolni.
Most a bal oldali kezdte el ugyanezt.
A jobb oldali ajtókárpitban mély hangoknál elkezdett berezonálni valami.

A szerviz előtt le a kalappal, mert mindig nagyon kedvesen, segítőkészen álltak a problémákhoz.
Az a baj, hogy ennyi pénzért, ilyen egyterűt nem kapok semelyik másik márkánál...
Vissza az elejére
macilka
2019 február 17 vasárnap - 11:35:47
Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi


Regisztrált tag #189
Regisztrált: 2006 március 06 hétfő - 13:29:58

Üzenetek: 2931
Ha meg vagy elégedve a szervizzel,akkor egy okkal több hogy meglátogasd őket.
Én nem reszkíroznék,mert milyen hívni az assistanceot hívni pl.gyerekkel hátul?
Megpakolva vidékről hazafelé kajával és alapanyagokkal...
De hát Te tudod,a Te döntésed.
Vissza az elejére
Jim74
2019 február 17 vasárnap - 16:59:01

Regisztrált tag #2521
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:04:35

Üzenetek: 312
Már írtam nekik, hogy mikor tudnának a jövő héten fogadni.
Inkább rászánom azt az 1-2 órát, mint valahol az út szélén várjam a sárga angyalt...
Vissza az elejére
atiska001
2019 február 26 kedd - 10:00:07

Regisztrált tag #1154
Regisztrált: 2008 november 18 kedd - 15:27:13

Üzenetek: 2
Érthetetlen a hibajelenségem, nem tudom valakinél jelentkezett-e már ilyen. Hosszabb motorfékezés után, feljebb kapcsolva, gázt adva húzni kezd, majd kb. 1másodperc után erős rántást, kihagyást produkál. FHP jeladó, gyújtókábelek már cserélve. 1.4 MPI, 2006.
Vissza az elejére
bati
2019 február 26 kedd - 14:37:26


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 867
.

Üzemanyag probléma.Lehet szivattyú,koszos benzin vagy injektorok - tisztítókúra kell neki.


.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
atiska001
2019 március 04 hétfő - 14:53:10

Regisztrált tag #1154
Regisztrált: 2008 november 18 kedd - 15:27:13

Üzenetek: 2
Köszi a választ, akkor szétszedem majd a rendszert, átmosom tiszta benzinnel, hátha kosz akadozik valahol.
Vissza az elejére
bati
2019 március 04 hétfő - 16:30:46


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 867
Kár az időt pazarolni rá,mert nem lesz jobb.
Én adalékkal kezdeném.


.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
balamber3
2019 március 14 csütörtök - 10:17:09

Regisztrált tag #2682
Regisztrált: 2016 április 26 kedd - 08:35:37

Üzenetek: 15
Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy tapasztalt-e már valaki olyat, hogy az alapjárat hideg motornál időnként elkezd ugrálni.Ez teljesen kiszámíthatatlanul jelentkezik.
Egy kis idő után visszaáll, és már ok. minden.

Köszi!
Vissza az elejére
bati
2019 március 14 csütörtök - 16:13:29


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 867
.

igen


.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
Iszy56
2019 március 15 péntek - 10:56:49
Kolozsvar


Regisztrált tag #1915
Regisztrált: 2013 január 17 csütörtök - 22:55:11

Üzenetek: 779
Az 1,2 benzines motorrol:

Klikk!
Vissza az elejére
RayD
2019 március 21 csütörtök - 17:33:57
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 569
Sziasztok!

Euro6 dCi90 termosztát: az normális, hogy 78°C foknál nyit?

A héten jött meg Kínából az OBDII-es Bluetooth kütyü, gondoltam tegnap rövidebb, ma hosszabb úton (Bp-Salgótarjánb-Bp.) megnézem mit mond a hűtőfolyadék hőfokára.

Egyszer láttam 82°C-ig felmenni, egyszer 80°C-ig és ma a legvégén többször 79°C-on, de rendszerint 77-78°C-on volt a hőfok miután bemelegedett. Gond lehet a termosztátommal,. vagy ez az EURO 6 betegség része, csak korábban 82°C-okról esett szó?

[ Módosítva 2019 március 21 csütörtök - 18:45:52 ]

Vissza az elejére
Krogergo
2019 március 21 csütörtök - 21:25:31
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6737
Mindegyik ilyen, megnyugodhatsz. Ha regenerál a részecskeszűrő, akkor szokott felmenni kb. 86 fokig.
Annyira nem melegszik az a Dci, hogy nekem a klímázós időszakot kivéve egész évben fent van az alsó hűtőmaszk takaró. Még plusz 15 fokban, autópályán 140-150-el tolva, vagy városi dugóban állva se megy feljebb a hőfok ennél a 79-82 foknál.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
RayD
2019 március 22 péntek - 07:59:03
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 569
Köszönöm a felvilágosítást.
Hűtőmasz k takarót 2 tél után idén én is beszereztem, majd figyelem még a hőmérőt, hogy mikor lesz ideje levenni, de egyelőre hidegek a reggelek és nemigen szoktam 120-nál jobban tolni, mert ritkán sietős annyira és ráadásul attól megfájdul a zsebem.

[ Módosítva 2019 március 22 péntek - 07:59:21 ]

Vissza az elejére
Krogergo
2019 március 22 péntek - 08:36:12
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6737
Én is figyelem a hőmérőt folyamatosan. Még a 0.9Tce-nél sem kellett levennem. Igaz azzal csak 30km-es körön belül mozgok.
Addig is véd a kavicsoktól, télen sós létől. Meg ezek a mai klímahűtők annyira sérülékenyek, hogy egy nagyobb bogártól deformálódnak. Tehát amikor csak lehet, jó ha fent van.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
Suller.robert
2019 március 24 vasárnap - 19:48:43

Regisztrált tag #3078
Regisztrált: 2019 március 18 hétfő - 09:29:31

Üzenetek: 3
Sziasztok. Olyan kerdesem lenne hogy most vettem egy 1.6 dustert, es hideg motornal olyat produkal hogy ingadozik az alapjárat es amig vilagit a kek lampa ami jelzi a vizhőfokot addig ha 2100 főlé megy a fordulat igy berangat vagy vissza durug a gep (remélem jol fejezem ki magam) van fent YouTuben video erről a jelensegről latom hogy masnal is van igy de egyikse magyar sajnos igy nem tudom megkerdezni mi a megoldas erre. Esetleg tapasztalat? Ötlet? Markaszervizbe voltam nem tudtak megmondani mi lehet a baj azt mondtak mennyek vissza később es majd raneznek ujbol. Klikk!
Vissza az elejére
lajo
2019 március 24 vasárnap - 23:25:51


Regisztrált tag #2958
Regisztrált: 2018 február 19 hétfő - 13:21:55

Üzenetek: 102
Tuti valami motorszoftveres gubanc, biztos lesz rá hamarosan frissítés.

MediaNav Evolution 1.0.13.2, külsőhőmérséklet- kijelzés, Eco2-képernyő, tolatókamera, Wake, Renault színséma | korrigált fogyasztás- és üzemanyagszint-kijelzés, hűtővízhőmérséklet- kijelzés a műszeregységben | külső/belső csomagtartóperemvédő LZP | 4 x Osram Night Breaker Unlimited | 4 x Osram Diadem Chrome | fekete LED-es oldalsó indexek | LED-es 3. féklámpa | 2 x 3 lámpás belső világítás + 6 x Osram 2850WW | rendszámtáblatartó LZP Neutral + 2 x Osram Cool Blue Intense | 2. csomagtérvilágítás + 2 x Osram 2850WW | 4 x Sinuslive SL-135c | első ablaktörlő: porlasztó fúvókák, Bosch Aerotwin 60/50 cm lapátok, 2 x 55 cm törlőkar, bajuszkapcsoló 4 törlési intervallummal | hátsó ablaktörlő: Bosch Aerotwin 39 cm lapát, VW törlőkar, Xantia fúvóka, automatikus törlés kikapcsolva | Mercedes B-osztály 20 cm-es antenna | köpenyes ajtózárnyelvek | Scénic rugós kapaszkodók | gumikéder a szélvédő és a tető között | toronycsapágyvédő sapkák | állandó műszeregység- és kesztyűtartó-világítás | motortérszigetelés | visszapillantó tükör magasabban rögzítve | Lodgy szemüvegtartó
Vissza az elejére
Iszy56
2019 március 25 hétfő - 21:49:31
Kolozsvar


Regisztrált tag #1915
Regisztrált: 2013 január 17 csütörtök - 22:55:11

Üzenetek: 779
Tipushiba. Szoftver felujitas a szakszervizben (is).


De kiprobalhatod minosegibb uzemanyaggal.

[ Módosítva 2019 március 25 hétfő - 22:20:45 ]
Vissza az elejére
Suller.robert
2019 március 26 kedd - 05:54:28

Regisztrált tag #3078
Regisztrált: 2019 március 18 hétfő - 09:29:31

Üzenetek: 3
Iszy56 írta ...

Tipushiba. Szoftver felujitas a szakszervizben (is).


De kiprobalhatod minosegibb uzemanyaggal.


Tankoljak 100 benzint? Es akkor jo lehet?
Vissza az elejére
Krogergo
2019 április 09 kedd - 23:05:16
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6737
A jó öreg Logan 1.4MPI még sok van belőlük az utakon, bizonyított, elnyűhetetlen típus. Csak a rozsda meg ne egye
Mint a legtöbb munkára igaz, mindenki másképpen csinálja. Bemutatom a jó öreg 1.4MPI-n (de ránézésre ilyen az 1.6-os is, amit pici módosítással egészen 2015-ig raktak még a Dacia Lodgy/Dokker típusokba is), annak is egyszerűbb, kormány szervo és klíma nélküli változatán én hogyan szoktam. Az időnként esedékes full nagyszerviz ennél sokkal több mindenből áll, most csak a motorikus részre térek ki.
Kezdem az egyszerűbbekkel. Levegő szűrő csere. Majd a 4db gyújtógyertya cseréje, gyári Renault 2 pólusú gyertyára (cikkszám 77 00 500 168 ). Ezt követően a motort alulról alátámasztom a távirányítós elektrohidraulikus emelőmmel (így munka közben precízen fel-le tudom állítani ahogy szükséges). Lebontom a tartóbakokat felül és alul, tartozékokat, hosszbordás szíjat, burkolatokat. Kitekerem a blokkból a dugózó csavart, és célszerszámmal stiftelem az előírt pozícióban a főtengelyt. Leveszem a hosszbordás szíj tárcsát. Oldom a vezérmű szíj feszítőt és a szíjjal együtt leveszem. Leeresztem a hűtő folyadékot. Kiveszem a vízpumpát. Képeken látható az új és a régi. Sajnos korábbi tulaj korábbi szerelője nem tett alá tömítést se, és a lapát kerék kapacitása is jóval kevesebb volt a gyáriénál. A motorblokkon a vízpumpa helye alaposan felcsiszolva, letisztítva, majd tömítő pasztával az új vízpumpa beszerelve. Csavarok nem agyontépve (sajnos gyakran találkozni ilyennel használt autóknál) hanem nyomaték kulccsal gyári előírás szerint lehúzva. Ezt követően én nem kapkodok, várni szoktam egy 1 órát, addig nem öntöm fel hűtőfolyadékkal, csinálom a többi dolgot. Mint sok esetben itt is szükség volt a főtengely szimering cseréjére. Renault gyári tömény fagyállót használok, ezt felesbe kell keverni ion cserélt vízzel. Műszerrel ellenőrzöm, hogy jó e a fagyáspont. Feltöltöm a rendszert, légtelenítő csavarnál a csövön légtelenítem, amennyire kézzel lehet. Azt követően felrakom az új feszítő görgőt, vezérmű szíjat. Ennél a típusnál még nem jelre kell tenni, illetve nem önbeálló van, mint korszerűbb motoroknál. Sokan csak beállítják találomra, ha a vezérműtengely és a vízpumpa közt épp be lehet rajt fordítani 90 fokot, akkor kb. jó. De hát gondolom a gyártó nem véletlenül írta elő hozzá az ultrahangos szíj feszesség mérő használatát. Nem olcsó dolog, nekem van (és természetesen ezt használom is), annak idején megvettem amikor Daciákra szakosodtam. Leszedem a szelep fedél házat, és a beállítom a szívó és kipufogó szelep hézagokat. Ennél a típusnál csavaros megoldású, mindössze egy fogó, 10-es kulcs, és hézag mérő kell hozzá. Alap feltétel, hogy a motor teljesen hideg legyen, olyan autón ami aznap el volt indítva, nem is szoktam csinálni. A beállításnál az alapos takarítás és felcsiszolás, pasztázás, új gyári tömítés beépítése sokkal hosszadalmasabb feladat. Ha ez megvan, összerakom a motorról leszerelt dolgokat komplettre. Ellenőrzés képp a végén még egyszer kézzel áttekerem, hogy tényleg minden jó e. Aztán jöhet a többi tartozék rendbe tétele. A kuplung ház tetején a motor blokk oldalába, a vízhőfok jeladó alatt van csavarozva a sokat emlegetett FHP (felső holtponti) jeladó. Erre egy idő után rárakódik a kuplungról kopó kosz, fém részecskék, mint a képen is látható, és nehézkessé teszi az indítást. Nem kell cserélni, csak alaposan letisztítani (Ennél a típusnál a csatlakozókkal sincs gond, mint a 16 szelepeseknél). Műhelybe beálláskor tapasztaltam, hogy a kuplung is feljebb fogott a kelleténél. Ezen az autón még egyszerű, de nagyszerű, bovdenes működtetésű van. így csak 10-es villáskulcsra van szükség, és a menetes szár vége (tehát nem a bovden) felé kell letekerni belőle, majd újra összekontrázni a 2 anyacsavart. Ha már a légszűrő ház le van szerelve, ilyenkor érdemes kivenni a fojtószelep házat, és kitakarítani, hogy a pillangó szelep ne tudjon megszorulni, illetve az alapjárati szabályzó motor kúpos részét, és az üregét is. Légszűrő ház visszarakáskor ügyelni kell, hogy az alján lévő tömítés, ami a fojtószelep ház tetejére megy ép legyen, ellenkező esetben cserélni kell. Ha mindennel végeztem, és mindent összeszereltem, ellenőriztem utána történhet az indítás. 1-2 percet hagyom alapjáraton járni. Majd előírás szerint kezdődhet az összes villamos fogyasztó felkapcsolása után a 2500f/p -en járatás addig, amíg nem nyit a termosztát majd még később nem kapcsol a hűtőventilátor. Ekkor pár percig ismét hagyom alapjáraton járni, és leállítom. Hagyni kell kihűlni, majd a szükséges fagyálló mennyiséggel újra a maximum jelig tölteni. Ezt a járatásos-kihűlős- utántöltős dolgot előírás szerint 3-szor kell vele megtenni. (erre pl. a gyárban sincs idő, ott vákumosan töltik be, de még sem elégséges, ezért megy le az elő pár ezer km-en minimumra, vagy alá a szint a tartályban). Ez első járatás után leeresztem a motor olajat, és leveszem az olajszűrőt. Míg a motor ki nem hűl az alatt a kb. 2 óra alatt, addig van ideje kicsöpögni rendesen. Aztán gyári olajszűrővel és ELF olajjal mehet össze. Ezzel készen is volnék. Lehet a futóművel, kormányművel, fékkel, stb. folytatni.




































REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
gylaci
2019 április 10 szerda - 06:48:07

Regisztrált tag #2997
Regisztrált: 2018 május 28 hétfő - 15:19:24

Üzenetek: 73
Ez nagyon jó kis beszámoló volt főleg a képekkel illusztrálva, nem vagyok ugyan jártas de érdekelnek az ilyen dolgok. Köszi! Jöhet az 1.5 dCi(bocsi de ezt nem hagyhattam ki).
Vissza az elejére
Krogergo
2019 április 10 szerda - 08:07:46
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6737
gylaci írta ...

Ez nagyon jó kis beszámoló volt főleg a képekkel illusztrálva, nem vagyok ugyan jártas de érdekelnek az ilyen dolgok. Köszi! Jöhet az 1.5 dCi(bocsi de ezt nem hagyhattam ki).


Az is volt nem egészen 1 hete.
Egy kései MCV1 2012-ből, már a részecskeszűrős 1.5DCI motorral (mint ami pl. a Dusterben is volt az elején) volt az alany. A full nagyszervizes karbantartásból a vezérléscsere-vízpumpa részt fényképeztem le.






















REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
gylaci
2019 április 10 szerda - 10:59:26

Regisztrált tag #2997
Regisztrált: 2018 május 28 hétfő - 15:19:24

Üzenetek: 73
Nem gondoltam hogy már meg is kapom a képes "beszámolót". Szívesen adogattam volna a villáskulcsokat (meg tettem volna fel az idegesítő kérdéseimet). Itthon néha belebambulok a Sandero motorterébe, hogy egyáltalán mi micsoda, de ide már kevés a több mint 30 éve tanult műszaki ismeretem.
Vissza az elejére
DQM
2019 április 10 szerda - 23:00:56


Regisztrált tag #2471
Regisztrált: 2014 július 23 szerda - 09:08:34

Üzenetek: 215
Krogergo írta ...

A jó öreg Logan 1.4MPI még sok van belőlük az utakon, bizonyított, elnyűhetetlen típus. Csak a rozsda meg ne egye
Mint a legtöbb munkára igaz, mindenki másképpen csinálja. Bemutatom a jó öreg 1.4MPI-n (de ránézésre ilyen az 1.6-os is, amit pici módosítással egészen 2015-ig raktak még a Dacia Lodgy/Dokker típusokba is), annak is egyszerűbb, kormány szervo és klíma nélküli változatán én hogyan szoktam. Az időnként esedékes full nagyszerviz ennél sokkal több mindenből áll, most csak a motorikus részre térek ki.
Kezdem az egyszerűbbekkel. Levegő szűrő csere. Majd a 4db gyújtógyertya cseréje, gyári Renault 2 pólusú gyertyára (cikkszám 77 00 500 168 ). Ezt követően a motort alulról alátámasztom a távirányítós elektrohidraulikus emelőmmel (így munka közben precízen fel-le tudom állítani ahogy szükséges). Lebontom a tartóbakokat felül és alul, tartozékokat, hosszbordás szíjat, burkolatokat. Kitekerem a blokkból a dugózó csavart, és célszerszámmal stiftelem az előírt pozícióban a főtengelyt. Leveszem a hosszbordás szíj tárcsát. Oldom a vezérmű szíj feszítőt és a szíjjal együtt leveszem. Leeresztem a hűtő folyadékot. Kiveszem a vízpumpát. Képeken látható az új és a régi. Sajnos korábbi tulaj korábbi szerelője nem tett alá tömítést se, és a lapát kerék kapacitása is jóval kevesebb volt a gyáriénál. A motorblokkon a vízpumpa helye alaposan felcsiszolva, letisztítva, majd tömítő pasztával az új vízpumpa beszerelve. Csavarok nem agyontépve (sajnos gyakran találkozni ilyennel használt autóknál) hanem nyomaték kulccsal gyári előírás szerint lehúzva. Ezt követően én nem kapkodok, várni szoktam egy 1 órát, addig nem öntöm fel hűtőfolyadékkal, csinálom a többi dolgot. Mint sok esetben itt is szükség volt a főtengely szimering cseréjére. Renault gyári tömény fagyállót használok, ezt felesbe kell keverni ion cserélt vízzel. Műszerrel ellenőrzöm, hogy jó e a fagyáspont. Feltöltöm a rendszert, légtelenítő csavarnál a csövön légtelenítem, amennyire kézzel lehet. Azt követően felrakom az új feszítő görgőt, vezérmű szíjat. Ennél a típusnál még nem jelre kell tenni, illetve nem önbeálló van, mint korszerűbb motoroknál. Sokan csak beállítják találomra, ha a vezérműtengely és a vízpumpa közt épp be lehet rajt fordítani 90 fokot, akkor kb. jó. De hát gondolom a gyártó nem véletlenül írta elő hozzá az ultrahangos szíj feszesség mérő használatát. Nem olcsó dolog, nekem van (és természetesen ezt használom is), annak idején megvettem amikor Daciákra szakosodtam. Leszedem a szelep fedél házat, és a beállítom a szívó és kipufogó szelep hézagokat. Ennél a típusnál csavaros megoldású, mindössze egy fogó, 10-es kulcs, és hézag mérő kell hozzá. Alap feltétel, hogy a motor teljesen hideg legyen, olyan autón ami aznap el volt indítva, nem is szoktam csinálni. A beállításnál az alapos takarítás és felcsiszolás, pasztázás, új gyári tömítés beépítése sokkal hosszadalmasabb feladat. Ha ez megvan, összerakom a motorról leszerelt dolgokat komplettre. Ellenőrzés képp a végén még egyszer kézzel áttekerem, hogy tényleg minden jó e. Aztán jöhet a többi tartozék rendbe tétele. A kuplung ház tetején a motor blokk oldalába, a vízhőfok jeladó alatt van csavarozva a sokat emlegetett FHP (felső holtponti) jeladó. Erre egy idő után rárakódik a kuplungról kopó kosz, fém részecskék, mint a képen is látható, és nehézkessé teszi az indítást. Nem kell cserélni, csak alaposan letisztítani (Ennél a típusnál a csatlakozókkal sincs gond, mint a 16 szelepeseknél). Műhelybe beálláskor tapasztaltam, hogy a kuplung is feljebb fogott a kelleténél. Ezen az autón még egyszerű, de nagyszerű, bovdenes működtetésű van. így csak 10-es villáskulcsra van szükség, és a menetes szár vége (tehát nem a bovden) felé kell letekerni belőle, majd újra összekontrázni a 2 anyacsavart. Ha már a légszűrő ház le van szerelve, ilyenkor érdemes kivenni a fojtószelep házat, és kitakarítani, hogy a pillangó szelep ne tudjon megszorulni, illetve az alapjárati szabályzó motor kúpos részét, és az üregét is. Légszűrő ház visszarakáskor ügyelni kell, hogy az alján lévő tömítés, ami a fojtószelep ház tetejére megy ép legyen, ellenkező esetben cserélni kell. Ha mindennel végeztem, és mindent összeszereltem, ellenőriztem utána történhet az indítás. 1-2 percet hagyom alapjáraton járni. Majd előírás szerint kezdődhet az összes villamos fogyasztó felkapcsolása után a 2500f/p -en járatás addig, amíg nem nyit a termosztát majd még később nem kapcsol a hűtőventilátor. Ekkor pár percig ismét hagyom alapjáraton járni, és leállítom. Hagyni kell kihűlni, majd a szükséges fagyálló mennyiséggel újra a maximum jelig tölteni. Ezt a járatásos-kihűlős- utántöltős dolgot előírás szerint 3-szor kell vele megtenni. (erre pl. a gyárban sincs idő, ott vákumosan töltik be, de még sem elégséges, ezért megy le az elő pár ezer km-en minimumra, vagy alá a szint a tartályban). Ez első járatás után leeresztem a motor olajat, és leveszem az olajszűrőt. Míg a motor ki nem hűl az alatt a kb. 2 óra alatt, addig van ideje kicsöpögni rendesen. Aztán gyári olajszűrővel és ELF olajjal mehet össze. Ezzel készen is volnék. Lehet a futóművel, kormányművel, fékkel, stb. folytatni.





































Mint az egyszeregy.
Vissza az elejére
DQM
2019 április 23 kedd - 18:52:58


Regisztrált tag #2471
Regisztrált: 2014 július 23 szerda - 09:08:34

Üzenetek: 215
Klikk!
Vissza az elejére
martin555
2019 május 02 csütörtök - 17:55:55
martin555

Regisztrált tag #1704
Regisztrált: 2011 augusztus 03 szerda - 00:26:34

Üzenetek: 141
2019 EURO6 blue DCI 115 LODGY STEPWAY (16" felni, 6-os váltó)


6.000 km után pár gondolat:

(alapvetően NAGYON szeretem a gépet, semmiképp sem fikázom vagy fényezem csak összeírom gondolataimat, várva, hogy másnak mi a tapasztalata!)

motor:

ahhoz képest hogy mennyire szerettem az 1.5 DCI (euro5, 86 lovas) mocit + 7 személyes MCV-t, ez valami FANTASZTIKUS, hogy ebből a K9K blokkból mit ki nem tudtak hozni. nagyot húz 1500 -tól felfelé.

fogyasztásom 5,4 liter tempósan, 5,5 autópályán, 5.2 odafigyelve (de ugy minek? azért a 2 deciért) MOL PRÉMIUM gázolajból (lehet rá köpködni de nekem ahhoz van céges kártyám).
elválik, mi lesz az EGR cuccal és az adblue-s katalizátorral, mondjuk 100.000 km után, ez azért foglalkoztat.

6-os váltó
-az hogy "ajánlgatja" a felváltást azt én komplett figyelmen KÍVÜL hagyom. a le-váltásra figyelek, de füllel is, hogy ne rángasson.
nagyon vártam és szertem a 6. fokozatot.

futómű:
-alapból szeretem, az 5 fokozatú váltós régebbi, "gyengébbik" DCI vel mentem 2 éve, nagyon csalódás volt annál a hintázó kasztni, itt ezt már nem tapasztalom.
elektromos szervókormány: elég volt a hidraulikussal való birkózás.

valszeg egyéni, vagy speciális probléma, hogy NAGYON ALAPOSAN kicentírozva a nyári gumi amit hozzá adtak, rázza a kormányt 120-130 nál. Osztrák autópályán is. Vettem hozzá lamellás téli gumit, alaposan kicentíroztuk, 150-nél tud az is "kicsit" rázni a kormányon.
ezt még kivizsgálom hogy ez mitől lehet én sem tudom.

karosszéria:
csalódás, hogy felállok félig egy padkára, és MELLÉ ZÁR az ajtó. ilyen gyenge hogy csavarodik az egész.
amúgy izomból kell becsapni az ajtókat olyan kemény a gumi szigetelés a peremnél, de nagyon halk menet közben az autó.
le fogom LLUMAR 70% fóliával fóliáztatni az üvegeket.

gyári vonóhorog kupakja kitakarja a tolató radar-t, állandóan sípol, le kell vágni fűrésszel a műanyag kupak aljából 2 centit.

nekem a navigáció NEM tartalmazza Ausztriát. határnál jöttem rá. jó dolog, hogy le tudok menni a térképről a dákóval

START-STOP: az idegből kivesz. pici a motor de nem indítja el hamar hanem "köszörül" vele, arra számítottam "fél fordulat" és beröffenti. remélem legalább tartós, ha ilyen "***". városban sorozatosan leszivat, lefulladok

apró hülyeségek: éghetne a start-stop visszajelző ikonja állandóan, és vagy áthúzott vagy sem.
-MIÉRT kellett a hőfok jelzőt "kispórolni" belőle??? MIÉRT!!!!!??? ......
tempomat: kissé "darabos", rándít-vissza motorfékez, de kitapasztalható és szerethető. 120 nál 4,4 liter és 5.0 közt van pillanatnyi fogyasztás autópályán....
valszeg megkötöm rá a PLUSZ garanciát. sőt még a gyári szervizen is gondolkodom. 10.000 km-enként fogom ezt is olajcserézni.
MIÉRT ilyen kicsi a tank?.... MIÉRT......

én amit elkövettem még az autóval: a motorháztető első peremére alul "D" keresztmetszetű szigetelő habot ragasztottam (aliexpress ről 1 méter filléres) , nem megy be annyi gané és bogár, eső, kosz, a motortérbe a résen.

minden ajtóra 30 centi fényvisszaverő fóliát ragasztottam, ha nyitogatják a kölkök és jön autó akkor tükröződik (aliexpress filléres)





[ Módosítva 2019 május 02 csütörtök - 18:20:00 ]



Vissza az elejére
Krogergo
2019 május 03 péntek - 09:35:12
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6737
martin555
-S&S-ot ki tudom kapcsolni.
-Navi-t tudom utólag bővíteni, és sokkal jobbra csinálni, mint gyárilag.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
Jim74
2019 május 13 hétfő - 09:09:54

Regisztrált tag #2521
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:04:35

Üzenetek: 312
Sziasztok!

1.2 TCe Dokker, 33ezer km-rel. Az lenne a kérdésem, hogy normális-e, hogy kormos a kipufogó. Száraz, fekete korom van benne. Olajat ellenőriztem, nem eszi. Nem füstöl, műszerfalon hibajelzés nincs. Kizárólag OMV-nél tankolok 95-ös, vagy 100-as Maxxmotion.t mindig.
Városban és M0-n, M3-on használom vegyesen, tehát nem csak városban dugózásban van járatva. Általában 2500-as fordulaton váltok, de 55-60 körül már 4-be váltok.

Szóval ez a kormozás normális, vagy irány a szerviz?

Előre köszönöm a segítséget.
Vissza az elejére
Krogergo
2019 május 13 hétfő - 11:41:51
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6737
Összes turbó benzines ilyen. Az emberek meg pfújjolnak, hogy a diesel szennyezi a levegőt. Euro6-os kipufogójába ha belenyúlsz meg tiszta marad a kezed. Nem hiába kell most már a benzinesekre is récsecskeszűrő, az 1.3Tce-n már van.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
Jim74
2019 május 13 hétfő - 12:09:35

Regisztrált tag #2521
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:04:35

Üzenetek: 312
Köszönöm a választ. Akkor ez normális jelenség. Bár eléggé elszomorító, hogy ilyen ez a technológia.
Vissza az elejére
Krogergo
2019 május 13 hétfő - 17:33:05
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6737
Jim74 írta ...

Köszönöm a választ. Akkor ez normális jelenség. Bár eléggé elszomorító, hogy ilyen ez a technológia.


Tudsz ellene tenni. Ha pl. nem indítod be, nem szennyezi a környezetet Én a 0.9Tce-mből már hibridet csináltam. Naponta kitolom 10m-t műhely nyitás előtt az udvarra, majd este be. Agyon használom szegényt, október vége óta került bele kb. 3000km. Van, hogy egész héten el sincs indítva. Hétvégeken meg kirándulás a Lodgyval.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<        >>   

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2019 E-mail: -Email- Klikk!