A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Problémák, megoldásaik
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Mindent a motorról! III.
Oldal:   <<        >>  
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
Suprax
2018 február 08 csütörtök - 04:38:30
Suprax

Regisztrált tag #1811
Regisztrált: 2012 május 08 kedd - 19:39:30

Üzenetek: 305
candi11 írta ...

Jim74 írta ...

Szerintem minden autó meghálálja a 10ezer kmenkénti, vagy évenkénti (ha nem mész ennyit egy évben) olajcserét.


Bőven elég 30000km után


Szerintem 100 000 Km. is el megy olajcsere nélkül.

-Email-
Vissza az elejére
Krogergo
2018 február 08 csütörtök - 07:44:49
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6380
Szerintem meg cserélni sem köll Új autót vettünk, há nehogyámmá 20 éven belül hozzá kelljen nyúlni

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Zsoti
2018 február 08 csütörtök - 14:11:14


Regisztrált tag #595
Regisztrált: 2006 november 07 kedd - 20:34:52

Üzenetek: 84
Sziasztok.
Köszönöm a tanácsot termosztát ügyben, vernetet raktam bele minden oksi. Gyertyacserével kapcsolatban lenne kérdésem. Minden sebesség fokozatban torpanást tapasztaltam, 32000 futottak az ngk gyertyáim.
Kicseréltem őket a hibajelenség megszünt. A kérdésem az lenne Ti megkenitek a gyertyamenetet pici olajjal vagy kenőanyaggal? Mert kitekerésnél csikorogva jöttek ki? Kössz
Vissza az elejére
candi11
2018 február 08 csütörtök - 19:02:34
candi11


Regisztrált tag #586
Regisztrált: 2006 október 22 vasárnap - 12:01:04

Üzenetek: 1611
Suprax írta ...

candi11 írta ...

Jim74 írta ...

Szerintem minden autó meghálálja a 10ezer kmenkénti, vagy évenkénti (ha nem mész ennyit egy évben) olajcserét.


Bőven elég 30000km után


Szerintem 100 000 Km. is el megy olajcsere nélkül.


56000 tutira / tapasztalat /



Hülyével ne állj le veszekedni, mert lehúz a szintjére, és megver a rutinjával
Nem birkózok disznóval, mert mindketten szarosak leszünk és a rohadék még élvezi is!
Ja és a /fekete/ BÁRÁNYok hallgatna Klikk!
Vissza az elejére
Jim74
2018 február 10 szombat - 14:45:25

Regisztrált tag #2521
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:04:35

Üzenetek: 266
Sziasztok!

2012-es 1.6-os 16V benzines Dusterbe milyen hűtőfolyadék való?
A jelenlegi ilyen UV zöldes-sárgás színű.

Köszönöm a segítséget.

Szerk.: még annyit hozzátennék, hogy találtam itthon Prelix márkájú, sárga színű, -35 fokos fagyállót (Autoglykol). Azzal rá lehet tölteni?

[ Módosítva 2018 február 10 szombat - 15:47:05 ]
Vissza az elejére
Sanca
2018 február 10 szombat - 17:29:21
Duster Urban Explorer 2016 06 24


Regisztrált tag #91
Regisztrált: 2005 október 28 péntek - 16:39:53

Üzenetek: 1448
Nem vagyok valami nagy szaki autó téren de szerintem keverni nem a legjobb inkább cseréld le és töltsd fel a rendszert egy típussal.

Szívünk zöld fehér e két szín mindennél többet ér.
Talis képek Fónagyság Mezőkövesd
Pincehely
Vissza az elejére
Jim74
2018 február 10 szombat - 19:15:33

Regisztrált tag #2521
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:04:35

Üzenetek: 266
Sanca írta ...

Nem vagyok valami nagy szaki autó téren de szerintem keverni nem a legjobb inkább cseréld le és töltsd fel a rendszert egy típussal.

Novemberben meg vizsgára, vezérlés cserére az autó. Addig kb. 1000 km-t ha meg fog tenni. Viszont valahol ereszt (néhány cseppet találtunk a kocsi alatt) a hűtő és addig, ha a novemberi szervizig utána kellene tölteni, akkor valamivel pótolnám a hűtőfolyadékot.
Vissza az elejére
Szita
2018 február 10 szombat - 20:00:13
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 227




[ Módosítva 2018 február 10 szombat - 20:04:43 ]
Vissza az elejére
Szita
2018 február 10 szombat - 20:02:03
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 227



[ Módosítva 2018 február 10 szombat - 20:03:41 ]
Vissza az elejére
Szita
2018 február 10 szombat - 20:02:49
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 227
[quote]
Jim74 írta ...

Sanca írta ...

Nem vagyok valami nagy szaki autó téren de szerintem keverni nem a legjobb inkább cseréld le és töltsd fel a rendszert egy típussal.

Novemberben meg vizsgára, vezérlés cserére az autó. Addig kb. 1000 km-t ha meg fog tenni. Viszont valahol ereszt (néhány cseppet találtunk a kocsi alatt) a hűtő és addig, ha a novemberi szervizig utána kellene tölteni, akkor valamivel pótolnám a hűtőfolyadékot.

Pótold desztillált vízzel. Ha benzinkúton jársz, méresd meg a fagyállót (normális helyeken ingyen megmérik) Ha még elég erős akkor simán mehet a desztvíz. Nyáron nem gond ha gyenge a fagyálló, tél elején ismét méresd, október- november táján már lehetnek fagyok. De azért egy kicsit zavarna, hogy mi lehet a fogyás oka.
Vissza az elejére
Jim74
2018 február 10 szombat - 20:15:49

Regisztrált tag #2521
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:04:35

Üzenetek: 266
Köszönöm az infókat. Édesapámé az autó, őt annyira nem izgatja annyira. Ha sajátom alatt látnék bármilyen folyadék cseppet (kivéve klíma kondenzvíz) mar mennék is szerelőhöz.
Vissza az elejére
Basic
2018 február 10 szombat - 23:29:19
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2686
Be kell menni egy Rönó/Dacia kereskedésbe, és kell venni egy liter gyári hűtőfolyadék koncentrátumot (mert az van benne, és nem tudjuk, mivel keverhető, de a gyári sem drága, szóval mindegy is). Valami Glaceol RX type D a neve, de ezt most csak emlékezetből írom...

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Basic
2018 február 10 szombat - 23:31:35
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2686
PS: Azért megpróbálnám megtalálni, hogy hol ereszt.

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Peppy89
2018 február 18 vasárnap - 19:42:55

Regisztrált tag #2940
Regisztrált: 2018 január 12 péntek - 09:40:51

Üzenetek: 28
Sziasztok!

Mostanában néha olyat tapasztalok, hogy hideg motornál felváltás során gázadásra megtorpan picit az autó, utána viszont mintha mise' történt volna dolgozik tovább. ECO mód ki van kapcsolva.

Van esetleg valakinek hasonló tapasztalata, vagy esetleg ötlete, hogy mi okozhatja ezt?

Dokker 1,6 16V 102LE. Kb. 1300km van az autóban.
Vissza az elejére
Krogergo
2018 február 18 vasárnap - 20:20:02
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6380
A motort nem hideg üzemre tervezték. Az Euro6 miatt meg nagyon el van szegényítve a keverek Az őskorban volt szivató, majd később ez elektromos lett, még később az alapjárati szabályzó motor és/vagy a fojtószelep ház és a motorvezérlő oldotta meg. Most is, csak már a CO kibocsátás és egyebek miatt nem dúsíthat rá eleget. Ezért hidegen könnyen le lehet fullasztani, meg be-be rángat.
Kb. 40 fokos hűtővíz felett már megszűnik a probléma. Ne indulj rögtön, hagyd járni fél-1 percet (míg bepakolsz, kaput nyitsz, becsatolod magad, stb.), utána indulj. Meg ne válts fel túl korán, huzasd ki 2500-ig. (üzem melegen meg még tovább, ennél 4000 felett kezdődik az ,,élet" akkor lehet a TCE-ket és a DCI-ket kergetni vele)

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Peppy89
2018 február 19 hétfő - 07:37:48

Regisztrált tag #2940
Regisztrált: 2018 január 12 péntek - 09:40:51

Üzenetek: 28
Krogergo írta ...

A motort nem hideg üzemre tervezték. Az Euro6 miatt meg nagyon el van szegényítve a keverek Az őskorban volt szivató, majd később ez elektromos lett, még később az alapjárati szabályzó motor és/vagy a fojtószelep ház és a motorvezérlő oldotta meg. Most is, csak már a CO kibocsátás és egyebek miatt nem dúsíthat rá eleget. Ezért hidegen könnyen le lehet fullasztani, meg be-be rángat.
Kb. 40 fokos hűtővíz felett már megszűnik a probléma. Ne indulj rögtön, hagyd járni fél-1 percet (míg bepakolsz, kaput nyitsz, becsatolod magad, stb.), utána indulj. Meg ne válts fel túl korán, huzasd ki 2500-ig. (üzem melegen meg még tovább, ennél 4000 felett kezdődik az ,,élet" akkor lehet a TCE-ket és a DCI-ket kergetni vele)


Köszi a választ, megnyugodtam.
Hasonlóan szoktam kezdeni a napot, mint amit javasolsz, csak még mivel bejáratós, ezért üzem melegen sem pörgetem még annyira (max 3000ig).

Akkor nem aggódok. Csak kicsit furcsa volt.


[ Módosítva 2018 február 19 hétfő - 09:46:57 ]
Vissza az elejére
Krogergo
2018 február 19 hétfő - 08:47:18
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6380
Peppy89 írta ...

mivel bejáratós


Ezt el is felejtettem. jogos. 3000km-ig max 3000-es fordulat. 3-5ezer km között meg egy olajcsere, aztán utána had szóljon.


REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Fiqusz
2018 február 26 hétfő - 17:56:22

Regisztrált tag #2965
Regisztrált: 2018 február 26 hétfő - 09:31:35

Üzenetek: 3
Gera07 írta ...

bill80 írta ...

Gera07 írta ...

Ezeket az ábrákat hol találtad?


Egy letöltőoldalon találtam Logan I szervizkönyv.

Ha megírod az e-mail címed szívesen elküldöm, érdekes olvasmány.
Szívesen közkincsé teszem itt (is) ha nem sért valami szabályzatot, azt hittem már mindenkinek megvan.


-Email-
Előre is köszönöm!


Sanderohoz nem tudtok egy ilyen szervizkönyvet?
Tavasszal kapom a kicsikét...
Kösz Fiqusz
Vissza az elejére
Zsolt
2018 február 26 hétfő - 18:20:17
Budapest XI.


Regisztrált tag #2907
Regisztrált: 2017 október 10 kedd - 13:50:44

Üzenetek: 14
Hali! Itt találsz általános kezelési útmutatókat. De gondolom ezt megkapod nyomtatott formában az autóhoz. Ha a My Renault-ra regisztrálsz szerződéskötés után elérhető lesz a karbantartási dokumentáció is (mit mennyi idő/km után javasolt cserélni, milyen olajat preferálnak stb...) Mi sanderonk most van forgalomba helyezés alatt, pénteken hozzuk el .
Vissza az elejére
Fiqusz
2018 február 27 kedd - 09:28:33

Regisztrált tag #2965
Regisztrált: 2018 február 26 hétfő - 09:31:35

Üzenetek: 3
SzZsolt77 írta ...

Hali! Itt találsz általános kezelési útmutatókat. De gondolom ezt megkapod nyomtatott formában az autóhoz. Ha a My Renault-ra regisztrálsz szerződéskötés után elérhető lesz a karbantartási dokumentáció is (mit mennyi idő/km után javasolt cserélni, milyen olajat preferálnak stb...) Mi sanderonk most van forgalomba helyezés alatt, pénteken hozzuk el .

Köszönöm a segítséget.
Vissza az elejére
hunorbsd
2018 március 20 kedd - 07:49:55

Regisztrált tag #2455
Regisztrált: 2014 május 05 hétfő - 09:33:19

Üzenetek: 6
Sziasztok,

Próbáltam keresgélni a fórumon de nem találtam választ a problémámra.

2007 -es 1,5 DCI Loganom van, 130 e km-ben. Az utóbbi időben indításnál visszaesik az alapjárat fordulata és nem reagál a gázadásra. A probléma 2-3 másodperc után magától megszűnik, menet közben semmilyen problémát nem tapasztalok.

Nem minden indításkor jelentkezik, a motor melegségével sem láttam összefüggést, hidegen és melegen is előfordul.

Valakinek ötlete, hogy mi lehet?

Üdv,
Hunor


[ Módosítva 2018 március 20 kedd - 10:51:47 ]

Az ember nem arra gondol, amire szeretne, hanem ami eszébe jut.
Vissza az elejére
csaszy80
2018 március 20 kedd - 13:15:36

Regisztrált tag #2953
Regisztrált: 2018 február 07 szerda - 11:15:03

Üzenetek: 6
Kedves tagok ma megtörtént 5977km-nél az első olajcsere br 21000ft , olajszűrővel Nyéki autóház Balassagyarmaton, kimagasló kiszolgálás, végig bent lehettem a cserénél, kávé, szervizkönyvet is rendben kitöltötték.Szóval mindenkinek ajánlom őket!!!
Minden jót Mindannyiótoknak!
Vissza az elejére
Iszy56
2018 március 24 szombat - 22:18:48
Kolozsvar


Regisztrált tag #1915
Regisztrált: 2013 január 17 csütörtök - 22:55:11

Üzenetek: 685
ha volt mar tema bocs. A Largus oldalan talaltam a TCe olajfogyasztasarol. Itt a tema a 2012 januar 1 - 2015 Julius 25 kozott gyartott 1.2 TCe rol van szo.
Reszletesebben a largus.fr oldalon.
Ide masoltam amit a Duster, Dokker es Lodgy-rol ir.

Klikk!




[ Módosítva 2018 március 24 szombat - 22:30:26 ]
Vissza az elejére
Pete
2018 március 25 vasárnap - 12:25:43

Regisztrált tag #2499
Regisztrált: 2014 november 19 szerda - 10:34:25

Üzenetek: 36
Sziasztok!
Meg tudná mondani valaki, hogy a Dacia Logan II. 1,2 benzinesnél milyen kulcs szükséges a tárcsafék betét cserénél (ami a fékmunkahengert tartja a nyergen) és fekete műanyag kupak takarja?
A válaszokat előre is köszönöm!
Vissza az elejére
candi11
2018 március 25 vasárnap - 15:10:12
candi11


Regisztrált tag #586
Regisztrált: 2006 október 22 vasárnap - 12:01:04

Üzenetek: 1611
1 db csavarhútó a db villáskulcs

Hülyével ne állj le veszekedni, mert lehúz a szintjére, és megver a rutinjával
Nem birkózok disznóval, mert mindketten szarosak leszünk és a rohadék még élvezi is!
Ja és a /fekete/ BÁRÁNYok hallgatna Klikk!
Vissza az elejére
Pete
2018 március 25 vasárnap - 15:23:07

Regisztrált tag #2499
Regisztrált: 2014 november 19 szerda - 10:34:25

Üzenetek: 36
candi11 írta ...

1 db csavarhútó a db villáskulcs

Szia,
Egyik se jó, a kupak alatt valami imbusz lehet, talán 7-es?
Nem tudja véletlenül valaki?
Vissza az elejére
Zolkabacsi
2018 március 26 hétfő - 19:33:02
Zolkabacsi

Regisztrált tag #1851
Regisztrált: 2012 július 20 péntek - 01:00:36

Üzenetek: 404
A következő tisztítást eszközöltem, minimális szereléssel.

Klikk!

Természetesen nem a 12.000 Ft-os cuccal, ami biztos jó, hanem 1:1 arányú denszesz:desztvíz keverékkel. Semmit nem emel a fordulaton, nincs hajtókarcsapágy gyilkos koopgás sem.
Érezhetően erősebb lett az autó!

A pumpás spricnit az OBIban vettem, pont ilyen. Vigyázni, nehogy beleejtsed a turbóhoz. Szépen porlasztva, szakaszosan.
Vissza az elejére
candi11
2018 március 27 kedd - 14:02:03
candi11


Regisztrált tag #586
Regisztrált: 2006 október 22 vasárnap - 12:01:04

Üzenetek: 1611
Ha taposnád neki akkor nem kéne tisztogatni

Hülyével ne állj le veszekedni, mert lehúz a szintjére, és megver a rutinjával
Nem birkózok disznóval, mert mindketten szarosak leszünk és a rohadék még élvezi is!
Ja és a /fekete/ BÁRÁNYok hallgatna Klikk!
Vissza az elejére
Peppy89
2018 március 27 kedd - 19:02:05

Regisztrált tag #2940
Regisztrált: 2018 január 12 péntek - 09:40:51

Üzenetek: 28
Sziasztok!

Lassan esedékes a bejáratás utáni olajcsere.
Az lenne a kérdésem, hogy milyen olajat ajánlotok a kocsiba?
Elf Evolution 900 SXR 5w40 vagy 5w30? Vagy ezek inkább a Tce-be valók?

Az autó: Dokker 1.6 Arctic 102LE
Előre is köszi
Vissza az elejére
Pete
2018 március 27 kedd - 19:21:24

Regisztrált tag #2499
Regisztrált: 2014 november 19 szerda - 10:34:25

Üzenetek: 36
Peppy89 írta ...

Sziasztok!

Lassan esedékes a bejáratás utáni olajcsere.
Az lenne a kérdésem, hogy milyen olajat ajánlotok a kocsiba?
Elf Evolution 900 SXR 5w40 vagy 5w30? Vagy ezek inkább a Tce-be valók?

Az autó: Dokker 1.6 Arctic 102LE
Előre is köszi


Szia,

Szerintem 5w-30 at az első 100-120.000 km-ig attól függően, hogy mennyire kezdi "enni".
Krogergo úr legfeljebb kijavít, ha rosszul mondtam volna.
Vissza az elejére
Peppy89
2018 március 28 szerda - 16:20:57

Regisztrált tag #2940
Regisztrált: 2018 január 12 péntek - 09:40:51

Üzenetek: 28
Pete írta ...

Peppy89 írta ...

Sziasztok!

Lassan esedékes a bejáratás utáni olajcsere.
Az lenne a kérdésem, hogy milyen olajat ajánlotok a kocsiba?
Elf Evolution 900 SXR 5w40 vagy 5w30? Vagy ezek inkább a Tce-be valók?

Az autó: Dokker 1.6 Arctic 102LE
Előre is köszi


Szia,

Szerintem 5w-30 at az első 100-120.000 km-ig attól függően, hogy mennyire kezdi "enni".
Krogergo úr legfeljebb kijavít, ha rosszul mondtam volna.


Köszi a választ!
Vissza az elejére
Krogergo
2018 március 28 szerda - 18:53:00
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6380
A H4M mortorkódú 1.6-osba is SXR 5W30 való elsősorban.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Peppy89
2018 március 28 szerda - 21:35:14

Regisztrált tag #2940
Regisztrált: 2018 január 12 péntek - 09:40:51

Üzenetek: 28
Krogergo írta ...

A H4M mortorkódú 1.6-osba is SXR 5W30 való elsősorban.


Köszi!
Vissza az elejére
Zolkabacsi
2018 április 01 vasárnap - 20:16:16
Zolkabacsi

Regisztrált tag #1851
Regisztrált: 2012 július 20 péntek - 01:00:36

Üzenetek: 404
candi11: jó.
Vissza az elejére
candi11
2018 április 03 kedd - 21:57:06
candi11


Regisztrált tag #586
Regisztrált: 2006 október 22 vasárnap - 12:01:04

Üzenetek: 1611
Zolkabacsi írta ...

candi11: jó.

Szerintem egy 140000 km után nem kéne tisztogatni
csak ami csövön kifér


Hülyével ne állj le veszekedni, mert lehúz a szintjére, és megver a rutinjával
Nem birkózok disznóval, mert mindketten szarosak leszünk és a rohadék még élvezi is!
Ja és a /fekete/ BÁRÁNYok hallgatna Klikk!
Vissza az elejére
DQM
2018 április 08 vasárnap - 20:00:12


Regisztrált tag #2471
Regisztrált: 2014 július 23 szerda - 09:08:34

Üzenetek: 166
Sziasztok, hiányos internettel vagyok, ezért nem tudom kideríteni, hogy a 7700274008 számú gyári trafót ki gyártja. Vagy van jobb?
Beálltam egy nedves garázsba, és haldoklott a trafó, 149E. 1.4 MPI. Köszönöm.
Vissza az elejére
Basic
2018 április 08 vasárnap - 21:26:07
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2686
A gyári trafó Valeo gyártmány.
Általában x év után megreped a hőtől az alja, és így nedvesség juthat a belsejébe.
Vannak más gyártmányok is, de nem tudom, hogy melyik lehet jobb.

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
DQM
2018 április 09 hétfő - 08:16:17


Regisztrált tag #2471
Regisztrált: 2014 július 23 szerda - 09:08:34

Üzenetek: 166
Köszi, Basic!
Vissza az elejére
Nyirati
2018 április 11 szerda - 20:20:52
Nyirati


Regisztrált tag #687
Regisztrált: 2007 március 02 péntek - 20:20:45

Üzenetek: 1073
Hidegen(ben)villógómotor lámpa váltáskor leáll a motor melegen nem, ma kertészkedés után szervíz pillangó szelep, alapjárati motorkúp tisztítás nem gondoltam volna ilyen mocskos lesz a kúp tisztítás után ősszerakás indítás próbamenet nincs sárgalámpa váltáskor nem áll le a motor remélem jó lesz ez volt a gond 138000 km első tisztítás volt. ennek örömére beválaltam egy fünyíró szezon előtti inditást mit mondjak a karbi nagyon ocsmány volt valami sárga(megszáradval mintha lakk lenne) mocskot kapargattam karbi belselyében több időt vett el mint a dacia, Csak a rossz üzemanyagra tudok gondolni televan minden féle mocsok adalékkal.

Soha nem elég!
Vissza az elejére
Zolkabacsi
2018 április 16 hétfő - 10:03:58
Zolkabacsi

Regisztrált tag #1851
Regisztrált: 2012 július 20 péntek - 01:00:36

Üzenetek: 404
Candi, igen természetesen a "kikormolás" is egy módszer bár a következőkkel tisztában kell lenni.

A dízel nem tud kiégni, maximum kifújni tudja a kormot. A már lerakódott korom és koksz gyulladási hőmérséklete ugyanis magasabb mint a motorból kilépő gáz hőfoka. Vagy ha ottm ég meg is van a turbónál, a katalizátornál vagy DPF-nél nincs. Így aztán az "égés" nem jöhet létre. 550 Celsius kell a korom gyulladásához, az AdBlue ezt lehozza 400 fok köré.

A vízhűtésű EGR értelemszerűen ha lekoszolódik, hát még nehezebben tisztul.
A szívószelepek öntisztulása meg lehetetlen. Ugyanis rettenetes mód hűti őket a bejövő ájer. Pont annyira viszont megmelegíti a tányérjukat az égés, hogy ez a trutymó (ami a turbótól is jöhet motorolaj formában meg az egr korom és társai...) ráég, de az öntisztulást sosem éri el.

Klikk!

Vannak pár éve okosok akik dióhéj-szórással tisztítják (benzinesnél is) én azt gondolom, hogy ez a parasztos módszer igen is jó. (desztvíz+denaturált szesz).
Hát hogy mennyivel lett erősebb azt le sem tudom írni.
Nem kapott levegőt egyszerűen.

Kéne ilyen kamerás szonda, amit be lehetne a szívósósorhoz dugni, ha szerelő lennék tuti minden ilyen dCi-nél megnézném.
Hát az a rozsdamentes lúdnyak is mi ganés örökké.
Én abszolút nem "vitából" írom, több éves tapasztalatom írtam le nektek. Jó utat!

Vissza az elejére
Zolkabacsi
2018 április 16 hétfő - 10:30:39
Zolkabacsi

Regisztrált tag #1851
Regisztrált: 2012 július 20 péntek - 01:00:36

Üzenetek: 404
Természetesen a LTM mérő után kell sprickolni, nem tenne jót neki az a 20 perc pacsálás. Így az intercooler is tisztul, meg az összes cső, ami itt vagy 3,5 méter. Jól körbe kunkorították az egész autón...
Ezért is épül fel olyan lassan a turbónyomás. Mire felpumpálja ezt a sok sz*rt levegővel. Na befejezem.
Vissza az elejére
bogica
2018 április 16 hétfő - 19:30:31
halor

Regisztrált tag #1579
Regisztrált: 2011 január 12 szerda - 17:06:59

Üzenetek: 2
Sziasztok annyit füznék hozzá hogy hajtok egy 3 éves skoda yeti-t 2.0 crtdi motorral 90 e km nél kevesebb mint felére volt szükülve a szivótorok pedig volt hajtva
üdv Lajos



Vissza az elejére
András
2018 április 16 hétfő - 21:03:16
Logan MCV 1.2 75 LE

Regisztrált tag #892
Regisztrált: 2007 október 18 csütörtök - 17:40:18

Üzenetek: 310
Halihó........akkor mégiscsak jó valamire a "spuri" mert az ezzel adalékolt üzemanyaggal közlekedő motornál nem jelentkezik a fenntebb leirt durva koszolódás (saját tapasztalat)
Vissza az elejére
Szita
2018 április 17 kedd - 11:08:32
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 227
András írta ...

Halihó........akkor mégiscsak jó valamire a "spuri" mert az ezzel adalékolt üzemanyaggal közlekedő motornál nem jelentkezik a fenntebb leirt durva koszolódás (saját tapasztalat)

Vagy jobb helyen tankolsz. A spuriról a személyes (és munkatársam) véleményem! Szerintem egy adalék ami a dieselhez és a benyáshoz egyaránt jó, az nálam fenntartásokkal használandó. Munkatársam autójában (daewoo) újkorától használta. 130E km-nél ijektor szűkülés miatt javították (leszűkült a befecskendező a lerakódások miatt) amit elvileg a spuri folyamatosan tisztított. 180e-nél újra. Én a TDCI ford-ban évente kétszer használtam adalékot, nem spurit. (mivel egyszer kúton vizet kaptam, a víz kiszorítása miatt) Egyszer adalékolás után, (140e Km) elkezdett dadogni, majd 400km alatt többször eljátszotta. Kiderült, hogy az adalék a tankban feloldja a ganét és a magasnyomású pumpák nem igazán szeretik. Úgyhogy nálam adalék kilőve. Sajnos nem járok OMV kút felé, az ottani üzanyagokkal csak pozitív tapasztalataim voltak.

[ Módosítva 2018 április 17 kedd - 11:10:06 ]
Vissza az elejére
Zolkabacsi
2018 április 23 hétfő - 21:11:11
Zolkabacsi

Regisztrált tag #1851
Regisztrált: 2012 július 20 péntek - 01:00:36

Üzenetek: 404
Kedves Szita! Hát a munkatársad tuti nem 30 ekm-ként cseréltette a gázolajszűrőt!
Sajnos a lerakódások ilyen undorító dolgok. A nyomás egy dolog, a hozam meg egy másik.
A napraforgó olaj meg ...hát már lassan margarint is adnak a gázolajoz.
Én csak MaxX Mósönt tolok bele. +2000Ft/tank, de érezhetően jobb.
Most jövök ide, jövök oda, ránézek a fedcompra, mit mutat? 3,9 liter/100.
Pedig nem tötymörgök!
Vissza az elejére
Szita
2018 április 23 hétfő - 22:35:57
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 227
Zolkabacsi írta ...

Kedves Szita! Hát a munkatársad tuti nem 30 ekm-ként cseréltette a gázolajszűrőt!
Sajnos a lerakódások ilyen undorító dolgok. A nyomás egy dolog, a hozam meg egy másik.
A napraforgó olaj meg ...hát már lassan margarint is adnak a gázolajoz.
Én csak MaxX Mósönt tolok bele. +2000Ft/tank, de érezhetően jobb.
Most jövök ide, jövök oda, ránézek a fedcompra, mit mutat? 3,9 liter/100.
Pedig nem tötymörgök!

Az olajkályhás én voltam. ötvenenként cseréltem g-olajszűrőt. (fordnál 60E az előírás) A Maxmotionhoz nem is kell adalék! Egyébként fordéknál a tankban rakódik le a trutyi. Fusionklubosok kiszedték egy TDCI tankját 90E-nél. Nem irom a kúthálózatot ahol tankolták folyamatosan. 1.5L kátrányszerü trutyi volt az alján. Csoda hogy behalt az üzaszivattyúja? Munkatársam a csodaadalékban bízott, aztán nem tette a dolgát.
Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<        >>   

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2018 E-mail: -Email- Klikk!