A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Online
vendég: 9, tag: 1 ...
SzZsolt77 olvassa forum.php

legtöbb 161
(tag: 0, vendég: 161) - 2014 augusztus 20 szerda - 19:24:58

Tagok: 1056
Legújabb tag: DvP
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Problémák, megoldásaik
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Mindent a motorról! III.
Oldal:   <<      
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
bill80
2018 január 12 péntek - 23:10:20


Regisztrált tag #2822
Regisztrált: 2017 március 10 péntek - 13:54:41

Lakóhely: Pécs
Üzenetek: 50
Gera07 írta ...

Sziasztok!
1.4-es Loganban vezérlés csere után csúszik a hosszbordás szíj
(ékszíj,hosszbordás szíj,feszítő,vízpumpa lett cserélve)
Tudok feszíteni a szíjon? És ha igen hogyan? Előre is köszönöm!

Talán ez?



Vissza az elejére
Basic
2018 január 13 szombat - 08:21:26
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2582
Ha jól emlékszem, akkor ez a klíma és szervo nélküli fapadnál van így, mint a képen. Ha van benne szervokormány, vagy szervo+klíma, akkor más-más a szíjhajtás.

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Krogergo
2018 január 13 szombat - 14:19:06
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 6164
Gera07 írta ...

Sziasztok!
1.4-es Loganban vezérlés csere után csúszik a hosszbordás szíj
(ékszíj,hosszbordás szíj,feszítő,vízpumpa lett cserélve)
Tudok feszíteni a szíjon? És ha igen hogyan? Előre is köszönöm!


Szia!
Ha felkerül az adatlapodra a pontos felszereltsége az autódnak, és az extrák közé, hogy mi van a motorra aggatva vagy mi nincs (szervó, klíma) akkor segíteni is tudunk érdemben hamarabb, mert 3 féle variáció létezik.
-Amit Nyirati írt, az a klíma nélküli szervósé.
-Amit Bill80 írt, a a szervó és klíma nélküli fapadosé.
-A szervós és klímás változatáén nem tudsz feszíteni, az automata beállós.

De vissza kell vinni garanciában ahhoz aki csinálta, oldja meg.
Amúgy néha akkor is produkál ilyet, ha olcsó szíj került rá (Gates vagy Contiotech ajánlott) vagy ha kopott a generátor szíjtárcsa.
Vagy ha vízpumpa cserekor fagyálló fröcsögött, amiből később a felrakott szíjra is jutott.


REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb mint naponta 20-30 db üzenetre visszaírni, mindenkit hívni fogok amint időm engedi) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
Gera07
2018 január 13 szombat - 16:42:56

Regisztrált tag #2880
Regisztrált: 2017 július 20 csütörtök - 10:06:23

Lakóhely: Hegyeshalom
Üzenetek: 9
Nem az a fajta hajtás van rajta ami a képen.
Szervós, klíma nélküli változat. Contitech szíj van rajta

Dacia Logan 1.4 MPI Laurate
2005
Vissza az elejére
Gera07
2018 január 13 szombat - 16:44:18

Regisztrált tag #2880
Regisztrált: 2017 július 20 csütörtök - 10:06:23

Lakóhely: Hegyeshalom
Üzenetek: 9
Krogergo írta ...

Gera07 írta ...

Sziasztok!
1.4-es Loganban vezérlés csere után csúszik a hosszbordás szíj
(ékszíj,hosszbordás szíj,feszítő,vízpumpa lett cserélve)
Tudok feszíteni a szíjon? És ha igen hogyan? Előre is köszönöm!


Szia!
Ha felkerül az adatlapodra a pontos felszereltsége az autódnak, és az extrák közé, hogy mi van a motorra aggatva vagy mi nincs (szervó, klíma) akkor segíteni is tudunk érdemben hamarabb, mert 3 féle variáció létezik.
-Amit Nyirati írt, az a klíma nélküli szervósé.
-Amit Bill80 írt, a a szervó és klíma nélküli fapadosé.
-A szervós és klímás változatáén nem tudsz feszíteni, az automata beállós.

De vissza kell vinni garanciában ahhoz aki csinálta, oldja meg.
Amúgy néha akkor is produkál ilyet, ha olcsó szíj került rá (Gates vagy Contiotech ajánlott) vagy ha kopott a generátor szíjtárcsa.
Vagy ha vízpumpa cserekor fagyálló fröcsögött, amiből később a felrakott szíjra is jutott.



Nem az a fajta hajtás van rajta ami a képen.
Szervós, klíma nélküli változat. Contitech szíj van rajta


Dacia Logan 1.4 MPI Laurate
2005
Vissza az elejére
bill80
2018 január 13 szombat - 23:05:44


Regisztrált tag #2822
Regisztrált: 2017 március 10 péntek - 13:54:41

Lakóhely: Pécs
Üzenetek: 50
Akkor talán ez:

Szerintem is vidd vissza, ha nincs túl messze.






Vissza az elejére
Gera07
2018 január 14 vasárnap - 00:13:35

Regisztrált tag #2880
Regisztrált: 2017 július 20 csütörtök - 10:06:23

Lakóhely: Hegyeshalom
Üzenetek: 9
Ezeket az ábrákat hol találtad?

Dacia Logan 1.4 MPI Laurate
2005
Vissza az elejére
bill80
2018 január 15 hétfő - 00:32:22


Regisztrált tag #2822
Regisztrált: 2017 március 10 péntek - 13:54:41

Lakóhely: Pécs
Üzenetek: 50
Gera07 írta ...

Ezeket az ábrákat hol találtad?


Egy letöltőoldalon találtam Logan I szervizkönyv.

Ha megírod az e-mail címed szívesen elküldöm, érdekes olvasmány.
Szívesen közkincsé teszem itt (is) ha nem sért valami szabályzatot, azt hittem már mindenkinek megvan.
Vissza az elejére
Gera07
2018 január 15 hétfő - 12:34:15

Regisztrált tag #2880
Regisztrált: 2017 július 20 csütörtök - 10:06:23

Lakóhely: Hegyeshalom
Üzenetek: 9
bill80 írta ...

Gera07 írta ...

Ezeket az ábrákat hol találtad?


Egy letöltőoldalon találtam Logan I szervizkönyv.

Ha megírod az e-mail címed szívesen elküldöm, érdekes olvasmány.
Szívesen közkincsé teszem itt (is) ha nem sért valami szabályzatot, azt hittem már mindenkinek megvan.


-Email-
Előre is köszönöm!


Dacia Logan 1.4 MPI Laurate
2005
Vissza az elejére
Gera07
2018 január 15 hétfő - 12:37:11

Regisztrált tag #2880
Regisztrált: 2017 július 20 csütörtök - 10:06:23

Lakóhely: Hegyeshalom
Üzenetek: 9
Nem tudom itt miért nem mutatja,de publikussá tettem.

Dacia Logan 1.4 MPI Laurate
2005
Vissza az elejére
Peppy89
2018 január 16 kedd - 09:30:23

Regisztrált tag #2940
Regisztrált: 2018 január 12 péntek - 09:40:51

Lakóhely: Tótvázsony
Üzenetek: 8
Sziasztok!

Egy kis információt szeretnék gyűjteni.
Várhatóan hó végére meglesz az új Dokkerem 1,6-os motorral.
Érdeklődni szeretnék, hogy hogyan érdemes bejáratni? (1,2 TCe-hez és DönCi-hez találtam leírást, de 1,6-oshoz még nem :/ )
Van esetleg valami extra tudnivaló egy ilyen autóval kapcsolatban, amit a szakszervizek szeretnek elhallgatni, de azért érdemes az elején tudni?Í
Előre is köszönöm a válaszokat!
Vissza az elejére
robagnuk
2018 január 16 kedd - 11:55:41


Regisztrált tag #2625
Regisztrált: 2015 november 02 hétfő - 16:46:01

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 55
Peppy89 írta ...

Sziasztok!

Egy kis információt szeretnék gyűjteni.
Várhatóan hó végére meglesz az új Dokkerem 1,6-os motorral.
Érdeklődni szeretnék, hogy hogyan érdemes bejáratni? (1,2 TCe-hez és DönCi-hez találtam leírást, de 1,6-oshoz még nem :/ )
Van esetleg valami extra tudnivaló egy ilyen autóval kapcsolatban, amit a szakszervizek szeretnek elhallgatni, de azért érdemes az elején tudni?Í
Előre is köszönöm a válaszokat!

Szia! Ugyanezt a motort rakják a Lodgy-ba is, ezért szerintem érdemes lenne a Lodgy fórumot végigböngészned, a legtöbb fórumtárs ezzel az 1.6-os motorral vásárolta autóját és elég sok tapasztalat összegyűlt már.


Lodgy 1.5 dCi 90 Arctic
Vissza az elejére
Peppy89
2018 január 16 kedd - 12:11:25

Regisztrált tag #2940
Regisztrált: 2018 január 12 péntek - 09:40:51

Lakóhely: Tótvázsony
Üzenetek: 8
robagnuk írta ...

Peppy89 írta ...

Sziasztok!

Egy kis információt szeretnék gyűjteni.
Várhatóan hó végére meglesz az új Dokkerem 1,6-os motorral.
Érdeklődni szeretnék, hogy hogyan érdemes bejáratni? (1,2 TCe-hez és DönCi-hez találtam leírást, de 1,6-oshoz még nem :/ )
Van esetleg valami extra tudnivaló egy ilyen autóval kapcsolatban, amit a szakszervizek szeretnek elhallgatni, de azért érdemes az elején tudni?Í
Előre is köszönöm a válaszokat!

Szia! Ugyanezt a motort rakják a Lodgy-ba is, ezért szerintem érdemes lenne a Lodgy fórumot végigböngészned, a legtöbb fórumtárs ezzel az 1.6-os motorral vásárolta autóját és elég sok tapasztalat összegyűlt már.


Köszi, meglesem.
Vissza az elejére
Peppy89
2018 január 16 kedd - 18:23:31

Regisztrált tag #2940
Regisztrált: 2018 január 12 péntek - 09:40:51

Lakóhely: Tótvázsony
Üzenetek: 8
Peppy89 írta ...

robagnuk írta ...

Peppy89 írta ...

Sziasztok!

Egy kis információt szeretnék gyűjteni.
Várhatóan hó végére meglesz az új Dokkerem 1,6-os motorral.
Érdeklődni szeretnék, hogy hogyan érdemes bejáratni? (1,2 TCe-hez és DönCi-hez találtam leírást, de 1,6-oshoz még nem :/ )
Van esetleg valami extra tudnivaló egy ilyen autóval kapcsolatban, amit a szakszervizek szeretnek elhallgatni, de azért érdemes az elején tudni?Í
Előre is köszönöm a válaszokat!

Szia! Ugyanezt a motort rakják a Lodgy-ba is, ezért szerintem érdemes lenne a Lodgy fórumot végigböngészned, a legtöbb fórumtárs ezzel az 1.6-os motorral vásárolta autóját és elég sok tapasztalat összegyűlt már.


Köszi, meglesem.

1,6-os motorra vonatkozó bejáratási tanácsokat sajnos nem igazán találtam egyik topic-ban sem
Vissza az elejére
Basic
2018 január 16 kedd - 19:03:55
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2582
Az egy sima szívó benzinmotor, nem?
Pont úgy kell bejáratni, mint 50 éve minden autót.
Nem pörgeted szét, nem használod túl alacsony fordulaton, mész vele úgy, ahogy a motornak "kellemes", és jó lesz. Nincs ebben semmi különösebb varázslat.



[ Módosítva 2018 január 16 kedd - 19:04:14 ]

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Peppy89
2018 január 16 kedd - 19:20:13

Regisztrált tag #2940
Regisztrált: 2018 január 12 péntek - 09:40:51

Lakóhely: Tótvázsony
Üzenetek: 8
Basic írta ...

Az egy sima szívó benzinmotor, nem?
Pont úgy kell bejáratni, mint 50 éve minden autót.
Nem pörgeted szét, nem használod túl alacsony fordulaton, mész vele úgy, ahogy a motornak "kellemes", és jó lesz. Nincs ebben semmi különösebb varázslat.




Köszi, akkor nincs ezek szerint semmi extra.
Vissza az elejére
Gera07
2018 január 16 kedd - 21:34:33

Regisztrált tag #2880
Regisztrált: 2017 július 20 csütörtök - 10:06:23

Lakóhely: Hegyeshalom
Üzenetek: 9
Nincs semmi különleges. Ugyan úgy,ahogy a többi benzines motort,ahogy az előttem szóló is írta. Még annyi,hogy ne menj sokáig ugyan azon a fordulatszámon. Kicsit legyen változatos. Illetve 5000 KM után olajcsere,olajszűrő csere,mert a bejáratási időszakban többet kopik a motor,mint a hátralévő élete alatt.

Dacia Logan 1.4 MPI Laurate
2005
Vissza az elejére
Peppy89
2018 január 17 szerda - 07:14:35

Regisztrált tag #2940
Regisztrált: 2018 január 12 péntek - 09:40:51

Lakóhely: Tótvázsony
Üzenetek: 8
Gera07 írta ...

Nincs semmi különleges. Ugyan úgy,ahogy a többi benzines motort,ahogy az előttem szóló is írta. Még annyi,hogy ne menj sokáig ugyan azon a fordulatszámon. Kicsit legyen változatos. Illetve 5000 KM után olajcsere,olajszűrő csere,mert a bejáratási időszakban többet kopik a motor,mint a hátralévő élete alatt.


Köszi!
Ez lesz az első 0km-es autóm, ezért informálódok kicsit.
Vissza az elejére
Jim74
2018 január 17 szerda - 19:41:57

Regisztrált tag #2521
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:04:35

Lakóhely: Kerepes
Üzenetek: 228
Gera07 írta ...

Nincs semmi különleges. Ugyan úgy,ahogy a többi benzines motort,ahogy az előttem szóló is írta. Még annyi,hogy ne menj sokáig ugyan azon a fordulatszámon. Kicsit legyen változatos. Illetve 5000 KM után olajcsere,olajszűrő csere,mert a bejáratási időszakban többet kopik a motor,mint a hátralévő élete alatt.

Milyen hátránya van annak, ha mondjuk az új autóval az első út egy 150 km-es autópálya szakasz tempomattal 3000-es fordulaton?
Vissza az elejére
Basic
2018 január 17 szerda - 20:02:01
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2582
Koncepcionálisan semmi, de feltéve, hogy nem teljesen vízszintes az autópálya, hanem valamennyire dimbes-dombos, én az első úton lemondanék a tempomatról.
Ennek az az oka, hogy a tempomat buta, és csak arra törekszik, hogy tartsa a sebességet, de visszaváltani nem tud, csak gázt adni/elvenni.
Azt fogja csinálni, hogy negyobb emelkedőnél a legmagasabb sebességfokozatban "lepadlózza" majd az autót, és felküzdi az emelkedőre mindenáron a beállított sebességgel.
Ezt azért egy bejáratós motorral nem csinálnám. Ha "lábbal hajtod", akkor emelkedő előtt (amit ugye látsz) lendületet tudsz venni, vagy hagyod, hogy kicsit leessen a sebesség, stb. Ilyen "kínzásokat" el tudsz kerülni.



[ Módosítva 2018 január 17 szerda - 20:02:57 ]

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Gera07
2018 január 17 szerda - 20:38:33

Regisztrált tag #2880
Regisztrált: 2017 július 20 csütörtök - 10:06:23

Lakóhely: Hegyeshalom
Üzenetek: 9
Jim74 írta ...

Gera07 írta ...

Nincs semmi különleges. Ugyan úgy,ahogy a többi benzines motort,ahogy az előttem szóló is írta. Még annyi,hogy ne menj sokáig ugyan azon a fordulatszámon. Kicsit legyen változatos. Illetve 5000 KM után olajcsere,olajszűrő csere,mert a bejáratási időszakban többet kopik a motor,mint a hátralévő élete alatt.

Milyen hátránya van annak, ha mondjuk az új autóval az első út egy 150 km-es autópálya szakasz tempomattal 3000-es fordulaton?


Az előttem hozzászóló tökéletesen leírta.Illetve a bejáratásnak az egyik alapja,hogy változó fordulatszámmal közlekedünk.

Dacia Logan 1.4 MPI Laurate
2005
Vissza az elejére
Jim74
2018 január 17 szerda - 22:52:51

Regisztrált tag #2521
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:04:35

Lakóhely: Kerepes
Üzenetek: 228
Köszönöm az infókat.
Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<       

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2017 E-mail: -Email- Klikk!