A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Online
vendég: 18, tag: 1 ...
SzZsolt77 olvassa user.php

legtöbb 161
(tag: 0, vendég: 161) - 2014 augusztus 20 szerda - 19:24:58

Tagok: 1106
Legújabb tag: hcpety
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Problémák, megoldásaik
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Mindent a motorról! III.
Oldal:   <<        >>  
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
bill80
2018 január 12 péntek - 23:10:20


Regisztrált tag #2822
Regisztrált: 2017 március 10 péntek - 13:54:41

Lakóhely: Pécs
Üzenetek: 57
Gera07 írta ...

Sziasztok!
1.4-es Loganban vezérlés csere után csúszik a hosszbordás szíj
(ékszíj,hosszbordás szíj,feszítő,vízpumpa lett cserélve)
Tudok feszíteni a szíjon? És ha igen hogyan? Előre is köszönöm!

Talán ez?



Vissza az elejére
Basic
2018 január 13 szombat - 08:21:26
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2630
Ha jól emlékszem, akkor ez a klíma és szervo nélküli fapadnál van így, mint a képen. Ha van benne szervokormány, vagy szervo+klíma, akkor más-más a szíjhajtás.

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Krogergo
2018 január 13 szombat - 14:19:06
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 6303
Gera07 írta ...

Sziasztok!
1.4-es Loganban vezérlés csere után csúszik a hosszbordás szíj
(ékszíj,hosszbordás szíj,feszítő,vízpumpa lett cserélve)
Tudok feszíteni a szíjon? És ha igen hogyan? Előre is köszönöm!


Szia!
Ha felkerül az adatlapodra a pontos felszereltsége az autódnak, és az extrák közé, hogy mi van a motorra aggatva vagy mi nincs (szervó, klíma) akkor segíteni is tudunk érdemben hamarabb, mert 3 féle variáció létezik.
-Amit Nyirati írt, az a klíma nélküli szervósé.
-Amit Bill80 írt, a a szervó és klíma nélküli fapadosé.
-A szervós és klímás változatáén nem tudsz feszíteni, az automata beállós.

De vissza kell vinni garanciában ahhoz aki csinálta, oldja meg.
Amúgy néha akkor is produkál ilyet, ha olcsó szíj került rá (Gates vagy Contiotech ajánlott) vagy ha kopott a generátor szíjtárcsa.
Vagy ha vízpumpa cserekor fagyálló fröcsögött, amiből később a felrakott szíjra is jutott.


REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb mint naponta 20-30 db üzenetre visszaírni, mindenkit hívni fogok amint időm engedi) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
Gera07
2018 január 13 szombat - 16:42:56


Regisztrált tag #2880
Regisztrált: 2017 július 20 csütörtök - 10:06:23

Lakóhely: Hegyeshalom
Üzenetek: 26
Nem az a fajta hajtás van rajta ami a képen.
Szervós, klíma nélküli változat. Contitech szíj van rajta

Dacia Logan 1.4 MPI Laurate
2005
Vissza az elejére
Gera07
2018 január 13 szombat - 16:44:18


Regisztrált tag #2880
Regisztrált: 2017 július 20 csütörtök - 10:06:23

Lakóhely: Hegyeshalom
Üzenetek: 26
Krogergo írta ...

Gera07 írta ...

Sziasztok!
1.4-es Loganban vezérlés csere után csúszik a hosszbordás szíj
(ékszíj,hosszbordás szíj,feszítő,vízpumpa lett cserélve)
Tudok feszíteni a szíjon? És ha igen hogyan? Előre is köszönöm!


Szia!
Ha felkerül az adatlapodra a pontos felszereltsége az autódnak, és az extrák közé, hogy mi van a motorra aggatva vagy mi nincs (szervó, klíma) akkor segíteni is tudunk érdemben hamarabb, mert 3 féle variáció létezik.
-Amit Nyirati írt, az a klíma nélküli szervósé.
-Amit Bill80 írt, a a szervó és klíma nélküli fapadosé.
-A szervós és klímás változatáén nem tudsz feszíteni, az automata beállós.

De vissza kell vinni garanciában ahhoz aki csinálta, oldja meg.
Amúgy néha akkor is produkál ilyet, ha olcsó szíj került rá (Gates vagy Contiotech ajánlott) vagy ha kopott a generátor szíjtárcsa.
Vagy ha vízpumpa cserekor fagyálló fröcsögött, amiből később a felrakott szíjra is jutott.



Nem az a fajta hajtás van rajta ami a képen.
Szervós, klíma nélküli változat. Contitech szíj van rajta


Dacia Logan 1.4 MPI Laurate
2005
Vissza az elejére
bill80
2018 január 13 szombat - 23:05:44


Regisztrált tag #2822
Regisztrált: 2017 március 10 péntek - 13:54:41

Lakóhely: Pécs
Üzenetek: 57
Akkor talán ez:

Szerintem is vidd vissza, ha nincs túl messze.






Vissza az elejére
Gera07
2018 január 14 vasárnap - 00:13:35


Regisztrált tag #2880
Regisztrált: 2017 július 20 csütörtök - 10:06:23

Lakóhely: Hegyeshalom
Üzenetek: 26
Ezeket az ábrákat hol találtad?

Dacia Logan 1.4 MPI Laurate
2005
Vissza az elejére
bill80
2018 január 15 hétfő - 00:32:22


Regisztrált tag #2822
Regisztrált: 2017 március 10 péntek - 13:54:41

Lakóhely: Pécs
Üzenetek: 57
Gera07 írta ...

Ezeket az ábrákat hol találtad?


Egy letöltőoldalon találtam Logan I szervizkönyv.

Ha megírod az e-mail címed szívesen elküldöm, érdekes olvasmány.
Szívesen közkincsé teszem itt (is) ha nem sért valami szabályzatot, azt hittem már mindenkinek megvan.
Vissza az elejére
Gera07
2018 január 15 hétfő - 12:34:15


Regisztrált tag #2880
Regisztrált: 2017 július 20 csütörtök - 10:06:23

Lakóhely: Hegyeshalom
Üzenetek: 26
bill80 írta ...

Gera07 írta ...

Ezeket az ábrákat hol találtad?


Egy letöltőoldalon találtam Logan I szervizkönyv.

Ha megírod az e-mail címed szívesen elküldöm, érdekes olvasmány.
Szívesen közkincsé teszem itt (is) ha nem sért valami szabályzatot, azt hittem már mindenkinek megvan.


-Email-
Előre is köszönöm!


Dacia Logan 1.4 MPI Laurate
2005
Vissza az elejére
Gera07
2018 január 15 hétfő - 12:37:11


Regisztrált tag #2880
Regisztrált: 2017 július 20 csütörtök - 10:06:23

Lakóhely: Hegyeshalom
Üzenetek: 26
Nem tudom itt miért nem mutatja,de publikussá tettem.

Dacia Logan 1.4 MPI Laurate
2005
Vissza az elejére
Peppy89
2018 január 16 kedd - 09:30:23

Regisztrált tag #2940
Regisztrált: 2018 január 12 péntek - 09:40:51

Lakóhely: Tótvázsony
Üzenetek: 21
Sziasztok!

Egy kis információt szeretnék gyűjteni.
Várhatóan hó végére meglesz az új Dokkerem 1,6-os motorral.
Érdeklődni szeretnék, hogy hogyan érdemes bejáratni? (1,2 TCe-hez és DönCi-hez találtam leírást, de 1,6-oshoz még nem :/ )
Van esetleg valami extra tudnivaló egy ilyen autóval kapcsolatban, amit a szakszervizek szeretnek elhallgatni, de azért érdemes az elején tudni?Í
Előre is köszönöm a válaszokat!
Vissza az elejére
robagnuk
2018 január 16 kedd - 11:55:41


Regisztrált tag #2625
Regisztrált: 2015 november 02 hétfő - 16:46:01

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 58
Peppy89 írta ...

Sziasztok!

Egy kis információt szeretnék gyűjteni.
Várhatóan hó végére meglesz az új Dokkerem 1,6-os motorral.
Érdeklődni szeretnék, hogy hogyan érdemes bejáratni? (1,2 TCe-hez és DönCi-hez találtam leírást, de 1,6-oshoz még nem :/ )
Van esetleg valami extra tudnivaló egy ilyen autóval kapcsolatban, amit a szakszervizek szeretnek elhallgatni, de azért érdemes az elején tudni?Í
Előre is köszönöm a válaszokat!

Szia! Ugyanezt a motort rakják a Lodgy-ba is, ezért szerintem érdemes lenne a Lodgy fórumot végigböngészned, a legtöbb fórumtárs ezzel az 1.6-os motorral vásárolta autóját és elég sok tapasztalat összegyűlt már.


Lodgy 1.5 dCi 90 Arctic
Vissza az elejére
Peppy89
2018 január 16 kedd - 12:11:25

Regisztrált tag #2940
Regisztrált: 2018 január 12 péntek - 09:40:51

Lakóhely: Tótvázsony
Üzenetek: 21
robagnuk írta ...

Peppy89 írta ...

Sziasztok!

Egy kis információt szeretnék gyűjteni.
Várhatóan hó végére meglesz az új Dokkerem 1,6-os motorral.
Érdeklődni szeretnék, hogy hogyan érdemes bejáratni? (1,2 TCe-hez és DönCi-hez találtam leírást, de 1,6-oshoz még nem :/ )
Van esetleg valami extra tudnivaló egy ilyen autóval kapcsolatban, amit a szakszervizek szeretnek elhallgatni, de azért érdemes az elején tudni?Í
Előre is köszönöm a válaszokat!

Szia! Ugyanezt a motort rakják a Lodgy-ba is, ezért szerintem érdemes lenne a Lodgy fórumot végigböngészned, a legtöbb fórumtárs ezzel az 1.6-os motorral vásárolta autóját és elég sok tapasztalat összegyűlt már.


Köszi, meglesem.
Vissza az elejére
Peppy89
2018 január 16 kedd - 18:23:31

Regisztrált tag #2940
Regisztrált: 2018 január 12 péntek - 09:40:51

Lakóhely: Tótvázsony
Üzenetek: 21
Peppy89 írta ...

robagnuk írta ...

Peppy89 írta ...

Sziasztok!

Egy kis információt szeretnék gyűjteni.
Várhatóan hó végére meglesz az új Dokkerem 1,6-os motorral.
Érdeklődni szeretnék, hogy hogyan érdemes bejáratni? (1,2 TCe-hez és DönCi-hez találtam leírást, de 1,6-oshoz még nem :/ )
Van esetleg valami extra tudnivaló egy ilyen autóval kapcsolatban, amit a szakszervizek szeretnek elhallgatni, de azért érdemes az elején tudni?Í
Előre is köszönöm a válaszokat!

Szia! Ugyanezt a motort rakják a Lodgy-ba is, ezért szerintem érdemes lenne a Lodgy fórumot végigböngészned, a legtöbb fórumtárs ezzel az 1.6-os motorral vásárolta autóját és elég sok tapasztalat összegyűlt már.


Köszi, meglesem.

1,6-os motorra vonatkozó bejáratási tanácsokat sajnos nem igazán találtam egyik topic-ban sem
Vissza az elejére
Basic
2018 január 16 kedd - 19:03:55
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2630
Az egy sima szívó benzinmotor, nem?
Pont úgy kell bejáratni, mint 50 éve minden autót.
Nem pörgeted szét, nem használod túl alacsony fordulaton, mész vele úgy, ahogy a motornak "kellemes", és jó lesz. Nincs ebben semmi különösebb varázslat.



[ Módosítva 2018 január 16 kedd - 19:04:14 ]

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Peppy89
2018 január 16 kedd - 19:20:13

Regisztrált tag #2940
Regisztrált: 2018 január 12 péntek - 09:40:51

Lakóhely: Tótvázsony
Üzenetek: 21
Basic írta ...

Az egy sima szívó benzinmotor, nem?
Pont úgy kell bejáratni, mint 50 éve minden autót.
Nem pörgeted szét, nem használod túl alacsony fordulaton, mész vele úgy, ahogy a motornak "kellemes", és jó lesz. Nincs ebben semmi különösebb varázslat.




Köszi, akkor nincs ezek szerint semmi extra.
Vissza az elejére
Gera07
2018 január 16 kedd - 21:34:33


Regisztrált tag #2880
Regisztrált: 2017 július 20 csütörtök - 10:06:23

Lakóhely: Hegyeshalom
Üzenetek: 26
Nincs semmi különleges. Ugyan úgy,ahogy a többi benzines motort,ahogy az előttem szóló is írta. Még annyi,hogy ne menj sokáig ugyan azon a fordulatszámon. Kicsit legyen változatos. Illetve 5000 KM után olajcsere,olajszűrő csere,mert a bejáratási időszakban többet kopik a motor,mint a hátralévő élete alatt.

Dacia Logan 1.4 MPI Laurate
2005
Vissza az elejére
Peppy89
2018 január 17 szerda - 07:14:35

Regisztrált tag #2940
Regisztrált: 2018 január 12 péntek - 09:40:51

Lakóhely: Tótvázsony
Üzenetek: 21
Gera07 írta ...

Nincs semmi különleges. Ugyan úgy,ahogy a többi benzines motort,ahogy az előttem szóló is írta. Még annyi,hogy ne menj sokáig ugyan azon a fordulatszámon. Kicsit legyen változatos. Illetve 5000 KM után olajcsere,olajszűrő csere,mert a bejáratási időszakban többet kopik a motor,mint a hátralévő élete alatt.


Köszi!
Ez lesz az első 0km-es autóm, ezért informálódok kicsit.
Vissza az elejére
Jim74
2018 január 17 szerda - 19:41:57

Regisztrált tag #2521
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:04:35

Lakóhely: Kerepes
Üzenetek: 258
Gera07 írta ...

Nincs semmi különleges. Ugyan úgy,ahogy a többi benzines motort,ahogy az előttem szóló is írta. Még annyi,hogy ne menj sokáig ugyan azon a fordulatszámon. Kicsit legyen változatos. Illetve 5000 KM után olajcsere,olajszűrő csere,mert a bejáratási időszakban többet kopik a motor,mint a hátralévő élete alatt.

Milyen hátránya van annak, ha mondjuk az új autóval az első út egy 150 km-es autópálya szakasz tempomattal 3000-es fordulaton?
Vissza az elejére
Basic
2018 január 17 szerda - 20:02:01
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2630
Koncepcionálisan semmi, de feltéve, hogy nem teljesen vízszintes az autópálya, hanem valamennyire dimbes-dombos, én az első úton lemondanék a tempomatról.
Ennek az az oka, hogy a tempomat buta, és csak arra törekszik, hogy tartsa a sebességet, de visszaváltani nem tud, csak gázt adni/elvenni.
Azt fogja csinálni, hogy negyobb emelkedőnél a legmagasabb sebességfokozatban "lepadlózza" majd az autót, és felküzdi az emelkedőre mindenáron a beállított sebességgel.
Ezt azért egy bejáratós motorral nem csinálnám. Ha "lábbal hajtod", akkor emelkedő előtt (amit ugye látsz) lendületet tudsz venni, vagy hagyod, hogy kicsit leessen a sebesség, stb. Ilyen "kínzásokat" el tudsz kerülni.



[ Módosítva 2018 január 17 szerda - 20:02:57 ]

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Gera07
2018 január 17 szerda - 20:38:33


Regisztrált tag #2880
Regisztrált: 2017 július 20 csütörtök - 10:06:23

Lakóhely: Hegyeshalom
Üzenetek: 26
Jim74 írta ...

Gera07 írta ...

Nincs semmi különleges. Ugyan úgy,ahogy a többi benzines motort,ahogy az előttem szóló is írta. Még annyi,hogy ne menj sokáig ugyan azon a fordulatszámon. Kicsit legyen változatos. Illetve 5000 KM után olajcsere,olajszűrő csere,mert a bejáratási időszakban többet kopik a motor,mint a hátralévő élete alatt.

Milyen hátránya van annak, ha mondjuk az új autóval az első út egy 150 km-es autópálya szakasz tempomattal 3000-es fordulaton?


Az előttem hozzászóló tökéletesen leírta.Illetve a bejáratásnak az egyik alapja,hogy változó fordulatszámmal közlekedünk.

Dacia Logan 1.4 MPI Laurate
2005
Vissza az elejére
Jim74
2018 január 17 szerda - 22:52:51

Regisztrált tag #2521
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:04:35

Lakóhely: Kerepes
Üzenetek: 258
Köszönöm az infókat.
Vissza az elejére
Jumperman82
2018 január 24 szerda - 08:56:08
Dacia Logan MCV 0,9 Tce


Regisztrált tag #2445
Regisztrált: 2014 március 18 kedd - 11:11:26

Lakóhely: Vaskút
Üzenetek: 124
Sziasztok!
Most kértem ajánlatot a szevizben gyertyacserére. Dobtam egy hátast. Egy gyertyát 5 800 Ft-ért adnak, ebből kell 3. A munkadíjra azt mondom, hogy elmegy kategória 0,3 óra 2 400 Ft. Ezekre kapok 10% engedményt, így összesen fizetnem kéne 17 820 Ft-ot. Gyárilag tudja valaki, hogy milyen típusú gyertya van benne? Én kerestem NGK gyertyát ehhez a típushoz: 91121 NGK/ND. Valakinek valami jobb tippje, vagy teljesen jó ez hozzá? Gergő? Az autó amúgy Logan MCV 0,9 Tce. Köszönöm szépen.

[ Módosítva 2018 január 24 szerda - 08:56:53 ]
Vissza az elejére
pepe321
2018 január 24 szerda - 09:13:03

Regisztrált tag #2830
Regisztrált: 2017 március 23 csütörtök - 08:53:18

Lakóhely: Miskolc
Üzenetek: 24
Sziasztok!
Pár napja jól hallhatóan elkezdett sípolni valami a motortérben, de az utastérben is hallatszik. Elég magas hangon, saccra 5-8 kHz között lehet valahol, emiatt se sikerült még behatárolni, hogy honnan jöhet. Már melegítés közben előjön, és úgy tűnik, hogy a fordulatszámmal különösebben nem változik a magassága. Viszont ha menet közben rányomok a gázpedálra (terhelés alatt, így kb. állandó fordulatszám mellett), akkor feltűnően csökken a magassága. 12 éves az autó (Logan 1.4 MPI), eddig ezt még nem csinálta. Találkozott már esetleg valaki ilyennel?
Vissza az elejére
Krogergo
2018 január 24 szerda - 11:12:38
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 6303
Jumperman82 írta ...

Sziasztok!
Most kértem ajánlatot a szevizben gyertyacserére. Dobtam egy hátast. Egy gyertyát 5 800 Ft-ért adnak, ebből kell 3. A munkadíjra azt mondom, hogy elmegy kategória 0,3 óra 2 400 Ft. Ezekre kapok 10% engedményt, így összesen fizetnem kéne 17 820 Ft-ot. Gyárilag tudja valaki, hogy milyen típusú gyertya van benne? Én kerestem NGK gyertyát ehhez a típushoz: 91121 NGK/ND. Valakinek valami jobb tippje, vagy teljesen jó ez hozzá? Gergő? Az autó amúgy Logan MCV 0,9 Tce. Köszönöm szépen.


Nem kell ezen meglepődni, ez van a mai modern motoroknál. Az 1.2TCE-be még 1-el több darab kell. Sőt van olyan autó, amibe majdnem 20ezer Ft a gyári gyertya darabja.
Az autódba való gyári gyertya cikkszáma 224019133R
Ami valójában Renault felirat nélküli NGK ILKAR7J7G. Ez az újabb típus, de az autódban valószínű még a régi NGK ILKAR7F7G van. Bármelyik jó bele.
A csere periódus 4 év vagy 60000km, amelyik előbb eljön. Ha az autódra megvetted a 2 év kiegészítő garanciát, akkor azonban jobb ha nem te viszed ezt az alkatrészt, és ne magad cseréld.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb mint naponta 20-30 db üzenetre visszaírni, mindenkit hívni fogok amint időm engedi) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
Jumperman82
2018 január 24 szerda - 11:49:45
Dacia Logan MCV 0,9 Tce


Regisztrált tag #2445
Regisztrált: 2014 március 18 kedd - 11:11:26

Lakóhely: Vaskút
Üzenetek: 124
Köszönöm!
Vissza az elejére
Zsoti
2018 február 01 csütörtök - 14:58:42


Regisztrált tag #595
Regisztrált: 2006 november 07 kedd - 20:34:52

Lakóhely: Császár
Üzenetek: 84
Sziasztok.
Termosztát problémám van újra. Egy éve cserélve lett Febire de megint ***. Megmértem obd-vel 81-nél nyit utána 74 fölé nem megy a hőfok, csak lámpánál, de utána visszaesik megint. A kijelző is ennek megfelelően két csíkos. Milyet vegyek bele?
Vissza az elejére
Basic
2018 február 01 csütörtök - 17:16:59
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2630
Ne Febit
A Vernet talán jobb, de ha rákeresel, csilliószór át lett már rágva a téma. A nemhirdethető úr többször is leírta már, hogy szerinte melyik termosztát az ideális az MPI-be. Fejből nem tudom már, hogy melyik is volt az, de a kereső tuti segít.

[ Módosítva 2018 február 01 csütörtök - 17:17:31 ]

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Tuci
2018 február 04 vasárnap - 21:50:39
Tuci


Regisztrált tag #2461
Regisztrált: 2014 június 02 hétfő - 08:25:01

Lakóhely: Székesfehérvár
Üzenetek: 89
Üdv!

Elkezdett folyni a hűtő vízem a nem egészen 4 éves autómból... Amúgy is be voltam jelentkezve olajcserére így jeleztem a szerelőm felé a dolgot.
A vége az lett hogy a termosztát gyári tömítése (silány minőségű volt, kikeményedett) engedett... De ha már egyszer megbontotta és 13000 körül van az új termosztát kértem a komplett cserét.
Amúgy 0.9 TCe 52 000 km.

Vissza az elejére
Jim74
2018 február 05 hétfő - 17:29:00

Regisztrált tag #2521
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:04:35

Lakóhely: Kerepes
Üzenetek: 258
Sziasztok!

1.2 Tce Start&Stop rendszeréről szeretnék kérdezni.
Ma szereltek az autóba gépjárművédelmi rendszert. A művelethez le kellett csatlakoztatni az akkumulátort is.
Miután elhoztam az autót, utána vettem észre, hogy a Start&Stop rendszer valami miatt nem tudja leállítani a motort (áthúzott A betű körben).
Tudom, hogy más örülne neki, hogy nem működik az SS, de én szeretnék a végére járni, hogy mi a helyzet.
A motor üzem-meleg volt, a külső hőmérséklet jóval 0 fok felett volt, tehát elvileg le kellett volna állítani a motort az SS-nak.
Elképzelhető, hogy az akkumulátor levétel miatt az autónak újra kell kalibrálnia magát és pár 10 / 100 km után működni fog rendesen?
Vagy valamit elbarkácsoltak?
Esetleg arra gyanakszom, hogy az autó motorháztető nyitva állapotot érzékel?
Valahogy ki lehet nyerni a BC-ből, hogy mi miatt nem tudja leállítani az autót az SS?
Hol van az az érzékelő, vagy kapcsoló, ami a motorháztető állapotát jelzi a kompi felé?

Előre is köszönöm a segítséget.
Vissza az elejére
Krogergo
2018 február 05 hétfő - 17:39:38
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 6303
Jól gondolod, hogy a motortér zárhoz van köze!
Gondolom raktak be motortér zárat, és vágták az eredeti bovdent?

Az a gond ezzel, hogy nyomorult ECU mindig azt hiszi szerviz üzemmód van, azért van nyitva.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb mint naponta 20-30 db üzenetre visszaírni, mindenkit hívni fogok amint időm engedi) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
Jim74
2018 február 05 hétfő - 17:42:15

Regisztrált tag #2521
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:04:35

Lakóhely: Kerepes
Üzenetek: 258
Krogergo írta ...

Jól gondolod, hogy a motortér zárhoz van köze!
Gondolom raktak be motortér zárat, és vágták az eredeti bovdent?

Az a gond ezzel, hogy nyomorult ECU mindig azt hiszi szerviz üzemmód van, azért van nyitva.

Köszönöm a gyors választ.
Talált, süllyedt (honnan a csudából tudtad ennyiből???? ). Ilyenkor mi van? Lehet ezt orvosolni, vagy sz*rjam le és örüljek, hogy nem áll le a motor? Másra lehet ez hatással (mármint hogy azt hiszi az ECU, hogy szerviz üzemmódban van?).

[ Módosítva 2018 február 05 hétfő - 17:42:34 ]
Vissza az elejére
Krogergo
2018 február 05 hétfő - 18:07:08
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 6303
Jim74 írta ...

Talált, süllyedt (honnan a csudából tudtad ennyiből????


Láttam már pár Daciát , ebből élek.
Ne hagyd, csinálják meg! Nem mindegy, hogy szerviz üzemmód van, vagy hibamentes az autó.
Ilyen beavatkozás után amit csináltattál, valószínű tele van az autó minden féle hibakóddal (ehhez elég az is, ha csak lekötik az akkumulátort), amit csak a gyári Clip diagnosztikával lehet 100%-osan látni és törölni mindenhonnan. Ha meg rossz helyeken blokkoltatnak ezt-azt, tuti fennmarad állandó hiba az ECU.-ban és az UCH-ban is. Ez már nem zsiguli (sok szaki meg hivatalos beszerelő műhely tudása is csak addig tart) hanem elég komoly dupla multiplexes (Can Bus) hálózatú gépkocsi. Egy 10 évvel ezelőtti átlag autóhoz képest ,,űrhajó", de egy mostani felsőbb kategóriás prémiumhoz képest faék egyszerű.


REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb mint naponta 20-30 db üzenetre visszaírni, mindenkit hívni fogok amint időm engedi) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
Jim74
2018 február 05 hétfő - 18:21:49

Regisztrált tag #2521
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:04:35

Lakóhely: Kerepes
Üzenetek: 258
Ó a faxom
Azt hittem, hogyha egy hivatalos céghez viszem nem fogok így járni Méregdrága kocsikat is csinálnak, azt hittem ilyen nem fordulhat elő
Mit okozhat, ha rossz helyen blokkoltatnak? (a hibakódokon kívül)

Tényleg ebben az országban már nem lehet semmit elsőre problémamentesen elintézni. Tudom, miért nem vittem Hozzád Tökre igazad van
Vissza az elejére
Krogergo
2018 február 05 hétfő - 19:04:44
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 6303
Írtam választ a PÜ-dre.
Én riasztó, indításgátló, nyomkövető, stb. védelmi rendszer szerelést soha nem fogok senki autójába sem csinálni. Nincs az a pénz, amiért megéri. Egyrészt örökké semmi sem tart, amikor majd x évesen elromlik, és a puszta közepén senki sem tudja beindítani az autót, akkor én anyukám csuklana az emlegetéstől. Másrészt a jogi háttér miatt. Ellophatatlan autó nincs. Ha olyat visznek el, amibe én szereltem volna, akkor még engem hurcolnak meg érte.
Volt benne részem. Egyszer ismerős autóján hétvégén olajat cseréltem (nem tudom volt e benne riasztó, elektromosan nem foglalkoztam az autóval), végig jelen volt. Hétfő reggelre meg ellopták neki Bp.-ről az autóját (nem Dacia). Utána hívtak a rendőrségtől, meg 1 hónap múlva még a biztosító magánnyomozója is engem zaklatott.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb mint naponta 20-30 db üzenetre visszaírni, mindenkit hívni fogok amint időm engedi) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
Jim74
2018 február 05 hétfő - 19:08:50

Regisztrált tag #2521
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:04:35

Lakóhely: Kerepes
Üzenetek: 258
Jogos. De valamivel csak szeretné védeni az ember az autóját... Köszönöm a válaszokat.
Vissza az elejére
Krogergo
2018 február 05 hétfő - 19:12:43
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 6303
Jim74 írta ...

Jogos. De valamivel csak szeretné védeni az ember az autóját... Köszönöm a válaszokat.


anyós fényképe a műszerfalra

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb mint naponta 20-30 db üzenetre visszaírni, mindenkit hívni fogok amint időm engedi) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
Jim74
2018 február 05 hétfő - 19:15:38

Regisztrált tag #2521
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:04:35

Lakóhely: Kerepes
Üzenetek: 258
Krogergo írta ...

Jim74 írta ...

Jogos. De valamivel csak szeretné védeni az ember az autóját... Köszönöm a válaszokat.


anyós fényképe a műszerfalra
Vagy beültetek egy rotit az anyósülésre
Vissza az elejére
macilka
2018 február 06 kedd - 14:04:12
Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi


Regisztrált tag #189
Regisztrált: 2006 március 06 hétfő - 13:29:58

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2828
Orosz/ukrán nyelvű újság az anyósülésen...
Vissza az elejére
Jim74
2018 február 07 szerda - 10:34:56

Regisztrált tag #2521
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:04:35

Lakóhely: Kerepes
Üzenetek: 258
Sziasztok!

Úgy néz ki, hogy nincs semmi gond, csak valószínűleg a szerelés után kint állt a hidegben az autó és nem mentem ahhoz eleget, hogy bemelegedjen olyan hőfokra, hogy le tudja kapcsolni a motort az S&S.
Tegnap reggel elindultam otthonról (fűtött garázs), leadtam a gyerekeket oviba, suliba, majd mentem dolgozni, ami kb. 30 perces út, ebből kb. 15 km az M0-on. Ahogy Budakalásznál odaértem a körforgalomhoz és meg kellett állni a piros lámpánál le is állt szépen a motor, úgyhogy megnyugodtam.

Azt hiszem kicsit túlreagáltam a dolgot és behisztiztem . Elnézést kérek Mindenkitől, akit zsibbasztottam a "jajveszékelés"-emmel
Vissza az elejére
csaszy80
2018 február 07 szerda - 11:59:51

Regisztrált tag #2953
Regisztrált: 2018 február 07 szerda - 11:15:03

Lakóhely: Budakalász
Üzenetek: 5
Mikor kell az első olajcsere 1,2 benzin esetében?
Kösz a válaszokat.
Vissza az elejére
Szita
2018 február 07 szerda - 12:44:19
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Lakóhely: Baranya
Üzenetek: 171
csaszy80 írta ...

Mikor kell az első olajcsere 1,2 benzin esetében?
Kösz a válaszokat.

3-5000-nél ajánlott. És sokan mondják hogy utána 10E-ként. Én felhívtam a márkaszervízt, majdhogy elküldtek melegebbre. Megkérdezte milyen színű az olaj, mondtam sárga. Kérdi minek cserélni. 10E-nél megint hívom. Kérdi milyen színű, mondom sárga. Kérdi minek cserélni. 1-évesen viszem cserére mondom a srácnak még sárga, minek cserélni. Erre néz rám értetlenül. Elérem a 150E-t és eszi majd az olajat mint állat, akkor meg azt mondják majd hogy sűrűbben kellett volna!
Vissza az elejére
Jim74
2018 február 07 szerda - 13:41:17

Regisztrált tag #2521
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:04:35

Lakóhely: Kerepes
Üzenetek: 258
Szerintem minden autó meghálálja a 10ezer kmenkénti, vagy évenkénti (ha nem mész ennyit egy évben) olajcserét.
Vissza az elejére
csaszy80
2018 február 07 szerda - 18:03:19

Regisztrált tag #2953
Regisztrált: 2018 február 07 szerda - 11:15:03

Lakóhely: Budakalász
Üzenetek: 5
Kösz a tanácsokat, de az elsőnél nem tudom mikor tanácsos, mert azt mondják a mai motorokat próbapadon megjáratták, de hogy lecserélték-e nem tudom....
Vissza az elejére
candi11
2018 február 07 szerda - 18:42:27
candi11


Regisztrált tag #586
Regisztrált: 2006 október 22 vasárnap - 12:01:04

Lakóhely: Lenninváros
Üzenetek: 1608
Jim74 írta ...

Szerintem minden autó meghálálja a 10ezer kmenkénti, vagy évenkénti (ha nem mész ennyit egy évben) olajcserét.


Bőven elég 30000km után

Hülyével ne állj le veszekedni, mert lehúz a szintjére, és megver a rutinjával
Nem birkózok disznóval, mert mindketten szarosak leszünk és a rohadék még élvezi is!
Ja és a /fekete/ BÁRÁNYok hallgatna Klikk!
Vissza az elejére
Weboldal
Szita
2018 február 07 szerda - 19:54:37
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Lakóhely: Baranya
Üzenetek: 171
candi11 írta ...

Jim74 írta ...

Szerintem minden autó meghálálja a 10ezer kmenkénti, vagy évenkénti (ha nem mész ennyit egy évben) olajcserét.


Bőven elég 30000km után

Gyári előírás, Évente, vagy 20E Km. Nem 30!
Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<        >>   

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2017 E-mail: -Email- Klikk!