A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Online
vendég: 21, tag: 1 ...
SzZsolt77 olvassa user.php

legtöbb 161
(tag: 0, vendég: 161) - 2014 augusztus 20 szerda - 19:24:58

Tagok: 1106
Legújabb tag: hcpety
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Problémák, megoldásaik
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Mindent a motorról! III.
Oldal:   <<        >>  
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
matyas91
2017 október 29 vasárnap - 10:13:20

Regisztrált tag #2465
Regisztrált: 2014 július 04 péntek - 15:10:12

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 11
mert amikor csereltem a vizpumpat vezermuszijat hoszborda ekszijat a festzitogorgo nem lett cserelve...
Vissza az elejére
Basic
2017 november 03 péntek - 12:55:47
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2630
Kicseréltem a légszűrőház alatti kerek gumitömítést (az eredeti gyakorlatilag széthullott).
Múltkor mondta egy autószerelő haverom, hogy az autókkal kapcsolatos problémák 90%-a vagy azért van, mert az adott alkatrész gumiból volt, vagy a kenés (olajozás, zsírzás) hiányából eredő kopásnak köszönhető. Van benne valami...


Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
kincsleső
2017 november 03 péntek - 21:08:53
Logan 1,4 MPI Laureate, 2005.12.15.

Regisztrált tag #109
Regisztrált: 2005 december 04 vasárnap - 20:04:04

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 3701
No basszus! Akkor most már tudom, miért sikerült összetörnöm a baloldali visszapillantó tükrömet (eddig azt hittem, rossz helyen volt az oszlop...) (Ja, és szevasztok, Mindenki!)

[ Módosítva 2017 november 03 péntek - 21:10:31 ]
Vissza az elejére
Basic
2017 november 04 szombat - 07:57:55
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2630
OFF:
Vettél már tükröt? Ha nem, akkor a TYC márkájú utángyártott egészen jó minőségű.
Mondjuk a nemhirdethetőnek meg lesz eredeti bontott...
ON:


Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
cezura
2017 november 07 kedd - 18:24:52

Regisztrált tag #2872
Regisztrált: 2017 június 30 péntek - 09:49:10

Lakóhely: Szügy
Üzenetek: 3
Valaki le tudná írni részletesen a logan 1,4mpi hűtővízcseréjét?
Vissza az elejére
DQM
2017 november 13 hétfő - 10:29:29


Regisztrált tag #2471
Regisztrált: 2014 július 23 szerda - 09:08:34

Lakóhely: Erdőkertes
Üzenetek: 146
Sziasztok, ha jól emlékszem valaki feltette a légszűrő házában lévő vékony gumi tömítés cikkszámát, most kerestem, de nem találtam meg. Megírná, aki anno prezentálta, és emlékszik, mikor írta? Köszönöm!
Vissza az elejére
Basic
2017 november 17 péntek - 08:14:56
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2630
Íme a több, mint 180 ezret futott, nem különösebben kímélt MPI-m gyújtógyertyái és kartergáz-bekötése

Ez a motor túl fog engem élni...





Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
candi11
2017 november 17 péntek - 19:46:08
candi11


Regisztrált tag #586
Regisztrált: 2006 október 22 vasárnap - 12:01:04

Lakóhely: Lenninváros
Üzenetek: 1608
Hadjad már a bejáratós autódat

Hülyével ne állj le veszekedni, mert lehúz a szintjére, és megver a rutinjával
Nem birkózok disznóval, mert mindketten szarosak leszünk és a rohadék még élvezi is!
Ja és a /fekete/ BÁRÁNYok hallgatna Klikk!
Vissza az elejére
Weboldal
Basic
2017 november 17 péntek - 19:53:30
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2630
Előbb-utóbb beérlek.
A tiédben ugye 350 felett van, itt a környéken futkározik egy +400-at futott bordó, a Krogergo szerintem már elvesztette a fonalat, szóval az enyém még tényleg gyerek


Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
ex-xm
2017 november 17 péntek - 20:31:44


Regisztrált tag #2658
Regisztrált: 2016 március 02 szerda - 13:50:32

Lakóhely: Budapest, II.ker. (Máriaremete)
Üzenetek: 142
candi11 írta ...

Hadjad már a bejáratós autódat


Bocsánat: hagyjad


MCV 2 0,9 TCe Arctic (2016/06)
Vissza az elejére
garamihaly
2017 november 18 szombat - 10:59:15

Regisztrált tag #2844
Regisztrált: 2017 április 18 kedd - 08:23:17

Lakóhely: Algyő
Üzenetek: 112
Sziasztok! Multkor volt itt szó a Spuri adalékról. Nos én már néhány tankolás óta használom a 0,9 Tce-be a kéket, 2 ezrelékben Mol 95 benzinhez, ahogy a weboldalukon is ajánlják. Azért választottam a kéket, mert az nagyobb fokú motorvédelmet és tisztaságot ígér. Az eddigi tapasztalat, hogy nekem szinte teljesen eltűnt az alapjárati rezonanciája a motornak. Érezhető teljesítménynövekedést, vagy fogyasztáscsökkenést nem tapasztaltam. Ha már a motort jobban védi, nekem megéri az árát.

Vissza az elejére
candi11
2017 november 18 szombat - 11:58:46
candi11


Regisztrált tag #586
Regisztrált: 2006 október 22 vasárnap - 12:01:04

Lakóhely: Lenninváros
Üzenetek: 1608
Basic írta ...

Előbb-utóbb beérlek.
A tiédben ugye 350 felett van, itt a környéken futkározik egy +400-at futott bordó, a Krogergo szerintem már elvesztette a fonalat, szóval az enyém még tényleg gyerek



Nézd meg az adatlapomat van egy dátum mikor volt benne annyi

Hülyével ne állj le veszekedni, mert lehúz a szintjére, és megver a rutinjával
Nem birkózok disznóval, mert mindketten szarosak leszünk és a rohadék még élvezi is!
Ja és a /fekete/ BÁRÁNYok hallgatna Klikk!
Vissza az elejére
Weboldal
Krogergo
2017 november 18 szombat - 12:06:44
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 6303
Basic írta ...

Előbb-utóbb beérlek.
A tiédben ugye 350 felett van, itt a környéken futkározik egy +400-at futott bordó, a Krogergo szerintem már elvesztette a fonalat, szóval az enyém még tényleg gyerek



Az a +400-as is klubtársé
Én nem vesztettem el a fonalat az enyémmel. Mostanában pihent elég sokat (be kellett járatni a Lodgy-t hosszabb utakon), már csak Szlovákiába és néha az országban ide-oda pár 100km-t megy.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb mint naponta 20-30 db üzenetre visszaírni, mindenkit hívni fogok amint időm engedi) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
Basic
2017 november 18 szombat - 15:23:54
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2630
candi11 írta ...

Nézd meg az adatlapomat van egy dátum mikor volt benne annyi


Hol tartasz most?

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Jim74
2017 december 04 hétfő - 20:03:37

Regisztrált tag #2521
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:04:35

Lakóhely: Kerepes
Üzenetek: 258
Sziasztok!
Használattal kapcsolatban szeretnék kérdezni.
Reggelente először a lányomat visszük óvodába, ami kb. 1 percre van autóval. Tudom, mehetnénk gyalog, de a fiamat máshova kell vinnem, ami 5-10 perces út, majd ezután megyünk feleségemmel dolgozni, ez kb. 40 perces út.
Mi a legkíméletesebb az autónak? Ha óvodánál és az iskolánál nem állítom le, hanem jár tovább alapjáraton? Vagy inkább állítsam le? De akkor a rövid távok nem okoznak hidegen problémát? 1.2 Tce motorról lenne szó,fűtött garázsból indulok.
Köszönöm a segítséget.
Vissza az elejére
martin555
2017 december 04 hétfő - 20:29:35
martin555

Regisztrált tag #1704
Regisztrált: 2011 augusztus 03 szerda - 00:26:34

Lakóhely: Baranya
Üzenetek: 134
én ugyanezt tolom évek óta 1.5 DCI vel, válaszolásra én nem vagyok jogosult mert én csak felhasználó vagyok nem szakértő csak mondom hogy ugyanezen én is sokat gondolkodtam. Ha otthonhagyom az autót akkor használódik a legkevésbé ez meg a nemjó válasz Neked. A többszöri "megkezdett" de nem véghezvitt melegedési fázis, és a többszöri ráindítózás az ellenség itt, sztem, az üzemanyagfogyasztással szemben. A diesel büdi is ha egyhelyben jár, meg ugye ott korom is van, de ha ujra kezdeném a dákóval, vennék egy másik távirányítós kulcsot és rázárnám az ajtót a járó motorral, főleg télen. persze megkérdezném az atyaúristeneket itt, erre mit mondanak. télen lehet ennek több lenne a hozadéka a réven mint a vesztesége a vámon, de ugye én olajosról beszélek te meg benya. Fűtött garázs sztem nagy plussz, olaj, gumik stb nincs kitéve akkora hőingásnak, és nem kell reggel vakarni télen. Minden kocsimban 10 ezrenként olajat cserélek sztem az is számít sokat (nálam több a korom persze).



Vissza az elejére
Krogergo
2017 december 04 hétfő - 20:51:49
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 6303
Jim74 írta ...

Sziasztok!
Használattal kapcsolatban szeretnék kérdezni.
Reggelente először a lányomat visszük óvodába, ami kb. 1 percre van autóval. Tudom, mehetnénk gyalog, de a fiamat máshova kell vinnem, ami 5-10 perces út, majd ezután megyünk feleségemmel dolgozni, ez kb. 40 perces út.
Mi a legkíméletesebb az autónak? Ha óvodánál és az iskolánál nem állítom le, hanem jár tovább alapjáraton? Vagy inkább állítsam le? De akkor a rövid távok nem okoznak hidegen problémát? 1.2 Tce motorról lenne szó,fűtött garázsból indulok.
Köszönöm a segítséget.


-Az első 1km-en az óvodáig ráadott gyújtással toljátok 4-en az autót. Szép közös családi program minden reggel, amivel megalapozod, hogy rád gondoljanak egész nap Egyébként így ráadott gyújtással tolva az átlagfogyasztásnak is nagyon jót tesz. Pihenés képpen bementek az oviba a picurral. Az első pár hét nehéz lesz, de ahogy izmosodtok, egyre könnyebb lesz
-Ezt követően indítod az autót és pár perc alatt a sulinál vagy. A nagyobb gyereket már nem kell kísérgetni, így az autót leállítani sem. Kiszáll az autóból, majd átugrik az iskola kerítésen és már mehettek is.
-A következő 40percben, hogy bemelegedjen a motor rendesen, és a reggeli lemaradást is behozd a tologatás miatt, felelősség teljes apukaként 160km/h-val berobogsz munkahelyre, de úgy, hogy minden VÉDA-nál lassítasz.
-Hazafelé fordítva ugyan ez.

Ha pár nap után nagyon tiltakozna a család akkor kénytelen leszel már otthon beindítani az autót. Aztán amikor odaérsz ahova, ott még úgy sem lesz üzem meleg, tehát nem tesz jót neki az alapjáraton ketyergés, meg az elégetett benzintől csak tovább kokszolódna, így (szerintem) nyugodtan állítsd le, az jobb lesz neki. Az utána jövő 40perces utak elegendőek lesznek a kellő átmelegedésre.


REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb mint naponta 20-30 db üzenetre visszaírni, mindenkit hívni fogok amint időm engedi) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
Jim74
2017 december 05 kedd - 06:07:51

Regisztrált tag #2521
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:04:35

Lakóhely: Kerepes
Üzenetek: 258
Köszönöm. Erre voltam kíváncsi, hogy van-e értelme a járatásnak.
Vissza az elejére
Basic
2017 december 08 péntek - 15:48:23
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2630
Talán Daciákban is lesz majd:

Klikk!



[ Módosítva 2017 december 08 péntek - 15:53:17 ]

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
bb
2017 december 09 szombat - 10:43:59

Regisztrált tag #2665
Regisztrált: 2016 március 13 vasárnap - 18:01:25

Lakóhely: Borsod
Üzenetek: 15
Sziasztok,

Az alábbi videóban a kábelkötözős megoldás mennyire egészséges?
https://youtu.be/SImwuiQpewc?t=21s

Az a "kifúvási" jelenség mi akar lenni?
Vissza az elejére
Basic
2017 december 09 szombat - 14:07:12
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2630
buckebeak írta ...

Az a "kifúvási" jelenség mi akar lenni?


Klikk!

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
bb
2017 december 09 szombat - 18:07:01

Regisztrált tag #2665
Regisztrált: 2016 március 13 vasárnap - 18:01:25

Lakóhely: Borsod
Üzenetek: 15
Basic írta ...

buckebeak írta ...

Az a "kifúvási" jelenség mi akar lenni?


Klikk!


Kösz az infót!
Vissza az elejére
zoli73
2017 december 10 vasárnap - 11:23:46

Regisztrált tag #2906
Regisztrált: 2017 szeptember 28 csütörtök - 10:12:19

Lakóhely: Vének
Üzenetek: 14
Sziasztok!

Elnézést,hogy új kérdést teszek fel,de nem találom a fórumon!
Adott egy alapmotoros 2 hónapos,2000km-t futott Logan.Ha pl. a körforgalomnál alapjáraton gurulok,és hirtelen nagy gázt adok,hogy besoroljak a körforgalomba, akkor olyan mint ha megtorpanna(egyáltalán nem gyorsít)!Ez a jelenség normális,mert az ezeréves Swiftem ilyet nem csinált!
Másnál is jelentkezett ilyen probléma?

Mindenkinek balesetmentes Vezetést Kívánok!
Üdv:Zoli

Vissza az elejére
garamihaly
2017 december 10 vasárnap - 11:45:34

Regisztrált tag #2844
Regisztrált: 2017 április 18 kedd - 08:23:17

Lakóhely: Algyő
Üzenetek: 112
zoli73 írta ...

Sziasztok!

Elnézést,hogy új kérdést teszek fel,de nem találom a fórumon!
Adott egy alapmotoros 2 hónapos,2000km-t futott Logan.Ha pl. a körforgalomnál alapjáraton gurulok,és hirtelen nagy gázt adok,hogy besoroljak a körforgalomba, akkor olyan mint ha megtorpanna(egyáltalán nem gyorsít)!Ez a jelenség normális,mert az ezeréves Swiftem ilyet nem csinált!
Másnál is jelentkezett ilyen probléma?

Mindenkinek balesetmentes Vezetést Kívánok!
Üdv:Zoli


Nem lehet menetstabilizáló? Nálam is volt már ilyen és akkor a fedkomp felett egy sárga piktogram villogott.


Vissza az elejére
zoli73
2017 december 10 vasárnap - 11:47:49

Regisztrált tag #2906
Regisztrált: 2017 szeptember 28 csütörtök - 10:12:19

Lakóhely: Vének
Üzenetek: 14
Nem hiszem,de majd megnézem!

Vissza az elejére
Jim74
2017 december 10 vasárnap - 11:50:52

Regisztrált tag #2521
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:04:35

Lakóhely: Kerepes
Üzenetek: 258
zoli73 írta ...

Sziasztok!

Elnézést,hogy új kérdést teszek fel,de nem találom a fórumon!
Adott egy alapmotoros 2 hónapos,2000km-t futott Logan.Ha pl. a körforgalomnál alapjáraton gurulok,és hirtelen nagy gázt adok,hogy besoroljak a körforgalomba, akkor olyan mint ha megtorpanna(egyáltalán nem gyorsít)!Ez a jelenség normális,mert az ezeréves Swiftem ilyet nem csinált!
Másnál is jelentkezett ilyen probléma?

Mindenkinek balesetmentes Vezetést Kívánok!
Üdv:Zoli

Szia!

Ha jól értem, akkor sima szívó benzines a Loganod.
Nekem volt 1.6 szívó benzines + LPG Dokkerem. Az is csinált ilyet, hogy hirtelen gázfröccsre beesett a fordulat. Nem egyszer fullasztottam le így. Ha szépen lassan adagoltam a gázt, akkor nem volt ilyen jelenség. Ráadásul nem mindig csinálta. Teljesen ad-hoc jelleggel motor üzemi hőfoktól, üzemanyagtól (LPG, vagy benzin) függetlenül előadta néha. Nem sikerült rájönnöm, hogy mi a gond. Szervizben természetesen sosem jelentkezett a probléma és hibakód sem került soha a kompiba.
Most apukámék 1.6-os szívó benzines Dusterér nyúzom, amíg megjön az új Dokker. Ez hideg motorrnál szokott néha kicsit "rángatni", meg olyan 1/3-ad gáznál mintha lenne benne ilyen "turbó-lyuk" jelenség, ami nem lehet, hiszen nem turbós, de talán az lehet ilyen a valóságban.
Vissza az elejére
Gyu1989
2018 január 08 hétfő - 14:38:58

Regisztrált tag #2517
Regisztrált: 2015 január 09 péntek - 14:05:39

Lakóhely: 8693 Lengyeltóti Fonyódi utca 107
Üzenetek: 7
Sziasztok! Egy röpke dolgot vettem észre a 4hónapos autómon 3500km-nèl az olajbeöntő sapkán szürkès trutyi van,fagyáló nem hiányzik.mi lehet a problèma? Jeleztem a szerviznek, mondták töröljem le ès figyeljem. 1.0 mpi

[ Módosítva 2018 január 08 hétfő - 14:40:10 ]
Vissza az elejére
Basic
2018 január 08 hétfő - 15:09:25
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2630
Az egy víz-olaj emulzió, ami az új motoroknál tipikus, mert részben a rossz hővezető műanyag szelepfedél miatt télen aránylag hideg marad a motornak az a része.
Ez ilyen, a másik háromhengeres motornál is előfordul.



[ Módosítva 2018 január 08 hétfő - 15:09:47 ]

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
RayD
2018 január 08 hétfő - 15:11:12
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 433
Gyu1989 írta ...

Sziasztok! Egy röpke dolgot vettem észre a 4hónapos autómon 3500km-nèl az olajbeöntő sapkán szürkès trutyi van,fagyáló nem hiányzik.mi lehet a problèma? Jeleztem a szerviznek, mondták töröljem le ès figyeljem. 1.0 mpi

Szia!

Németeknél van valaki, akinek hasonló gondja van:
Klikk!
Gyorsan a válaszokat átfutva úgy látom nem volt rá megoldás, legalábbis az utolsó bejegyzései az érintettnek azok voltak, hogy letörölte de újra és újra megjelent, igaz utoljára már csak minimálisan. Rövid távokra használod a kocsit? Az általános javaslat az volt, hogy menj hosszabb is, akkor el kéne tűnjön, bár pont a német fórumtársnál ez sem segített, eleve nem (csak) rövidtávokra használta a kocsit.
Neked hiányzik hűtőfolyadék? Igaz nekem gyárilag kevés volt, tehát a kérdés inkább az, hogy a szürkés trutyi megjelenésével együtt csökkent-e a szint?

Vissza az elejére
Gyu1989
2018 január 08 hétfő - 15:51:19

Regisztrált tag #2517
Regisztrált: 2015 január 09 péntek - 14:05:39

Lakóhely: 8693 Lengyeltóti Fonyódi utca 107
Üzenetek: 7
RayD írta ...

Gyu1989 írta ...

Sziasztok! Egy röpke dolgot vettem észre a 4hónapos autómon 3500km-nèl az olajbeöntő sapkán szürkès trutyi van,fagyáló nem hiányzik.mi lehet a problèma? Jeleztem a szerviznek, mondták töröljem le ès figyeljem. 1.0 mpi

Szia!

Németeknél van valaki, akinek hasonló gondja van:
Klikk!
Gyorsan a válaszokat átfutva úgy látom nem volt rá megoldás, legalábbis az utolsó bejegyzései az érintettnek azok voltak, hogy letörölte de újra és újra megjelent, igaz utoljára már csak minimálisan. Rövid távokra használod a kocsit? Az általános javaslat az volt, hogy menj hosszabb is, akkor el kéne tűnjön, bár pont a német fórumtársnál ez sem segített, eleve nem (csak) rövidtávokra használta a kocsit.
Neked hiányzik hűtőfolyadék? Igaz nekem gyárilag kevés volt, tehát a kérdés inkább az, hogy a szürkés trutyi megjelenésével együtt csökkent-e a szint?

Szia a színt nem csökkent de nem is ilyen sűrű anyag mint a nèmet kollègánál.szürke habszerü vizes valami lehet pára kicsapódás, ez aggaszt hogy az övènek nem lett meg a problèmája. Most először vettem új autót mert egy vagyont költöttem használtra (azokkal is ezt a távot tettem meg ès nem volt hasonló problèma). erre kifogok valószínűleg egy szart. Volt rá pèlda hogy csak kiálltak vele a garázsból, este meg vissza mikor elszakadt a bokaszalagom. 20km-t megyek naponta (melóba).az ünnepeken volt nap 310km-t mentem nem tünt el.A nèmet kollègának azóta sem találták meg a problèmát? Köszi az infót!


[ Módosítva 2018 január 08 hétfő - 16:29:08 ]
Vissza az elejére
RayD
2018 január 08 hétfő - 15:58:12
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 433
Gyu1989 írta ...

Szia a színt nem csökkent de nem is ilyen sűrű anyag mint a nèmet kollègánál.szürke habszerü vizes valami lehet pára kicsapódás, ez aggaszt hogy az övènek nem lett meg a problèmája. Most először vettem új autót mert egy vagyont költöttem használtra erre kifogok valószínűleg egy szart.


De hát Basic megírta még épp előttem (mialatt én is írtam a magam válaszát):

Basic írta ...

Az egy víz-olaj emulzió, ami az új motoroknál tipikus, mert részben a rossz hővezető műanyag szelepfedél miatt télen aránylag hideg marad a motornak az a része.
Ez ilyen, a másik háromhengeres motornál is előfordul.



[ Módosítva 2018 január 08 hétfő - 15:59:16 ]

Vissza az elejére
Gyu1989
2018 január 08 hétfő - 16:02:20

Regisztrált tag #2517
Regisztrált: 2015 január 09 péntek - 14:05:39

Lakóhely: 8693 Lengyeltóti Fonyódi utca 107
Üzenetek: 7
Basic írta ...

Az egy víz-olaj emulzió, ami az új motoroknál tipikus, mert részben a rossz hővezető műanyag szelepfedél miatt télen aránylag hideg marad a motornak az a része.
Ez ilyen, a másik háromhengeres motornál is előfordul.




Köszi az infót! Akkor ne jelentsem le szervízre szerinted?
Vissza az elejére
RayD
2018 január 08 hétfő - 17:09:41
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 433
Gyu1989 írta ...

Köszi az infót! Akkor ne jelentsem le szervízre szerinted?

Szerintem a leírtaktól függetlenül írásban jelentsd.

1.) Csak azzal tud az RH foglalkozni, amiről tud is. Lehet nem te vagy az első, lehet nem is az utolsó, lehet mégis egy esetleges típushiba jele.

2.) Ha később mégis valami gond lenne (ebből kifolyólag), akkor megvan írásban, hogy jelezted és ők mondták, hogy normális így.

Vissza az elejére
Gyu1989
2018 január 08 hétfő - 18:06:54

Regisztrált tag #2517
Regisztrált: 2015 január 09 péntek - 14:05:39

Lakóhely: 8693 Lengyeltóti Fonyódi utca 107
Üzenetek: 7
RayD írta ...

[quo

1.) Csak azzal tud az RH foglalkozni, amiről tud is. Lehet nem te vagy az első, lehet nem is az utolsó, lehet mégis egy esetleges típushiba jele.

2.) Ha később mégis valami gond lenne (ebből kifolyólag), akkor megvan írásban, hogy jelezted és ők mondták, hogy normális így.

RH az a gyártó?
Vissza az elejére
RayD
2018 január 08 hétfő - 18:09:17
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 433
Gyu1989 írta ...

RayD írta ...

[quo

1.) Csak azzal tud az RH foglalkozni, amiről tud is. Lehet nem te vagy az első, lehet nem is az utolsó, lehet mégis egy esetleges típushiba jele.

2.) Ha később mégis valami gond lenne (ebből kifolyólag), akkor megvan írásban, hogy jelezted és ők mondták, hogy normális így.

RH az a gyártó?


RH = Renault Hungária

Vissza az elejére
Gyu1989
2018 január 08 hétfő - 18:54:48

Regisztrált tag #2517
Regisztrált: 2015 január 09 péntek - 14:05:39

Lakóhely: 8693 Lengyeltóti Fonyódi utca 107
Üzenetek: 7
Köszi!
Vissza az elejére
Krogergo
2018 január 08 hétfő - 19:43:45
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 6303
Nincs ezzel semmi probléma, egyszerű fizika. Persze nem szép, de mivel kicsapódik, kért nem okoz. Legalább is garancia idő alatt biztosan nem, a mai világban mindent csak ennyi időre gyártanak. Nem kell megvárni, amíg majd lapátolni lehet a ganét belőle, akkor nem lesz gond.
Biztos van itt a klubbon, akinek volt 1.4 vagy 1.6 F Astrája anno. Na azok voltak ilyenek, hogy akár évente kanalazni lehetett belőle, ha úgy használták. Még is mennek ma is azok a motorok. (ellenben az újabb Opel olajzabálókkal)

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb mint naponta 20-30 db üzenetre visszaírni, mindenkit hívni fogok amint időm engedi) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
DQM
2018 január 08 hétfő - 22:59:12


Regisztrált tag #2471
Regisztrált: 2014 július 23 szerda - 09:08:34

Lakóhely: Erdőkertes
Üzenetek: 146
Megerősítem, új korában ilyen volt nálam is. Még működik a motor.
Vissza az elejére
Gyu1989
2018 január 09 kedd - 07:03:59

Regisztrált tag #2517
Regisztrált: 2015 január 09 péntek - 14:05:39

Lakóhely: 8693 Lengyeltóti Fonyódi utca 107
Üzenetek: 7
Köszi az infót
Basic,
RayD,
DQM,
K rogergo

[ Módosítva 2018 január 09 kedd - 07:06:51 ]
Vissza az elejére
semil
2018 január 09 kedd - 14:04:33

Regisztrált tag #2928
Regisztrált: 2017 december 27 szerda - 09:43:58

Lakóhely: Szolnok
Üzenetek: 1
matyas91 írta ...

mert amikor csereltem a vizpumpat vezermuszijat hoszborda ekszijat a festzitogorgo nem lett cserelve...

Sziasztok! 2007-es Logan mcv 1.5 DCI termosztát csere mennyire bonyolult és megcsinálható házilag vagy szaki kell hozzá? Köszönöm
Vissza az elejére
Krogergo
2018 január 09 kedd - 16:18:59
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 6303
A gyári 83 fokos helyett 89 fokosat tegyél bele. Vernet V6666.89 a cikkszáma. Nem a legolcsóbb, viszont ez a típus bevált, jó párat szereltem be belőle az elmúlt években.
Ha úgy vesszük, semmihez sem kell szakember, ha a tulaj pont ért ahhoz a feladathoz, és szerszáma is van.
Igazából nem nagy feladat, csak időigényes, meg útban vannak a ,,kacatok" amiket le kell szerelni még pluszban. Víz leeresztésből, széjjel és össze csavarozásból, majd feltöltésből és légtelenítésből áll az egész. Utóbbit ha előírás szerint csinálod, 3-szor, rá is megy a nap. Házilag is megoldható a barkácsoló kedvűeknek. Ha azt akarod, hogy ne legyen a szívás kategóra, azért jó, ha van csőelzáró, speciális bilincs fogó, 1/4-es collos kis dugókulcs készlet, finom csiszoló vászon, motor tömítő paszta (kb. annyiba kerül egy márkás Loctite paszta, mint az autószerelő órabére, igaz kb. 150 autóra elég )

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb mint naponta 20-30 db üzenetre visszaírni, mindenkit hívni fogok amint időm engedi) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
Suprax
2018 január 10 szerda - 17:49:01
Suprax

Regisztrált tag #1811
Regisztrált: 2012 május 08 kedd - 19:39:30

Lakóhely: Gödöllő
Üzenetek: 294
Krogergo írta ...

Nincs ezzel semmi probléma, egyszerű fizika. Persze nem szép, de mivel kicsapódik, kért nem okoz. Legalább is garancia idő alatt biztosan nem, a mai világban mindent csak ennyi időre gyártanak. Nem kell megvárni, amíg majd lapátolni lehet a ganét belőle, akkor nem lesz gond.
Biztos van itt a klubbon, akinek volt 1.4 vagy 1.6 F Astrája anno. Na azok voltak ilyenek, hogy akár évente kanalazni lehetett belőle, ha úgy használták. Még is mennek ma is azok a motorok. (ellenben az újabb Opel olajzabálókkal)


Én is megerősítem a 20 éves 1,4 F astra rövid távon használva, ..... lehet törölgetni .

-Email-
Vissza az elejére
Nyirati
2018 január 11 csütörtök - 18:34:09
Nyirati


Regisztrált tag #687
Regisztrált: 2007 március 02 péntek - 20:20:45

Lakóhely: Dél dunántúl
Üzenetek: 1071
Nekem 1.4 lau van klima nélküli, fekete görgö egy alaplapon van azon 2db 8 csavar alul felül azt lazitani, nálam inbusz csavar van függölegesen azzal lehet spanolni ha jó huzni 2db 8 csavart.

Soha nem elég!
Vissza az elejére
briff
2018 január 12 péntek - 11:58:57
briff

Regisztrált tag #1476
Regisztrált: 2010 augusztus 04 szerda - 14:37:03

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 139
Sziasztok! Találkozott ilyennel valaki: 1.5dci 86 LE, hidegen indítás után 1-2 másodperccel (már jár a motor) reccsenés hallatszik. Mi lehet ez?

Vissza az elejére
Gera07
2018 január 12 péntek - 22:27:09


Regisztrált tag #2880
Regisztrált: 2017 július 20 csütörtök - 10:06:23

Lakóhely: Hegyeshalom
Üzenetek: 26
Sziasztok!
1.4-es Loganban vezérlés csere után csúszik a hosszbordás szíj
(ékszíj,hosszbordás szíj,feszítő,vízpumpa lett cserélve)
Tudok feszíteni a szíjon? És ha igen hogyan? Előre is köszönöm!

Dacia Logan 1.4 MPI Laurate
2005
Vissza az elejére
Gera07
2018 január 12 péntek - 22:29:30


Regisztrált tag #2880
Regisztrált: 2017 július 20 csütörtök - 10:06:23

Lakóhely: Hegyeshalom
Üzenetek: 26
Gyu1989 írta ...

Sziasztok! Egy röpke dolgot vettem észre a 4hónapos autómon 3500km-nèl az olajbeöntő sapkán szürkès trutyi van,fagyáló nem hiányzik.mi lehet a problèma? Jeleztem a szerviznek, mondták töröljem le ès figyeljem. 1.0 mpi


Ilyenkor hidegben valószínű,hogy kicsapódott a pára. De azért figyeld.

Dacia Logan 1.4 MPI Laurate
2005
Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<        >>   

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2017 E-mail: -Email- Klikk!