A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Online
vendég: 23, tag: 1 ...
bill80 olvassa user.php

legtöbb 161
(tag: 0, vendég: 161) - 2014 augusztus 20 szerda - 19:24:58

Tagok: 1018
Legújabb tag: KNIGHT797
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Problémák, megoldásaik
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Mindent a motorról! III.
Oldal:   <<        >>  
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
Pete
2017 augusztus 25 péntek - 21:06:09

Regisztrált tag #2499
Regisztrált: 2014 november 19 szerda - 10:34:25

Lakóhely: Szilasliget
Üzenetek: 23
RB65 írta ...

Pete írta ...

Sziasztok,

Tudna esetleg valaki segíteni abban, hogy a 0,9 TCE motoros Dacia Karbantartási programját megosztaná?
Nekem az 1,2 benzinesé van meg.
Köszönöm előre is a fáradozást!



Tessék:






Hálásan köszönöm!
Pete
Vissza az elejére
Pete
2017 augusztus 27 vasárnap - 10:03:00

Regisztrált tag #2499
Regisztrált: 2014 november 19 szerda - 10:34:25

Lakóhely: Szilasliget
Üzenetek: 23
RB65 írta ...

Pete írta ...

Sziasztok,

Tudna esetleg valaki segíteni abban, hogy a 0,9 TCE motoros Dacia Karbantartási programját megosztaná?
Nekem az 1,2 benzinesé van meg.
Köszönöm előre is a fáradozást!



Tessék:





Szia,

Azt esetleg meg tudnád mondani, hogy a 0,9 TCE motorban irídiumos a gyújtógyertya vagy sima? Bár, gondolom, hogy ha 60.000 Km-t ír a program, akkor sima lehet....
Üdv.
Vissza az elejére
RB65
2017 augusztus 27 vasárnap - 14:03:31


Regisztrált tag #2718
Regisztrált: 2016 július 18 hétfő - 13:56:14

Lakóhely: Szombathely
Üzenetek: 317
Pete írta ...


Szia,

Azt esetleg meg tudnád mondani, hogy a 0,9 TCE motorban irídiumos a gyújtógyertya vagy sima? Bár, gondolom, hogy ha 60.000 Km-t ír a program, akkor sima lehet....
Üdv.



Szia!

Nem tudom, ez a kérdés még nem foglalkoztatott lévén, hogy az enyém most közelít a 10000 km felé.
De biztosan van itt olyan aki még a pontos típust is tudja, hogy mi van benne és mit érdemes helyette cserénél beletenni.
Az enyém ma kapott egy új légszűrőt. Igaz, hogy a gyári előírás szerint 60000-nél kéne cserélni de úgy gondoltam megérdemel egy új tisztát.

A szél, a levegő azon része amelyik siet
Logan MCV 0,9TCE


Vissza az elejére
Pete
2017 augusztus 27 vasárnap - 15:45:53

Regisztrált tag #2499
Regisztrált: 2014 november 19 szerda - 10:34:25

Lakóhely: Szilasliget
Üzenetek: 23
RB65 írta ...

Pete írta ...


Szia,

Azt esetleg meg tudnád mondani, hogy a 0,9 TCE motorban irídiumos a gyújtógyertya vagy sima? Bár, gondolom, hogy ha 60.000 Km-t ír a program, akkor sima lehet....
Üdv.



Szia!

Nem tudom, ez a kérdés még nem foglalkoztatott lévén, hogy az enyém most közelít a 10000 km felé.
De biztosan van itt olyan aki még a pontos típust is tudja, hogy mi van benne és mit érdemes helyette cserénél beletenni.
Az enyém ma kapott egy új légszűrőt. Igaz, hogy a gyári előírás szerint 60000-nél kéne cserélni de úgy gondoltam megérdemel egy új tisztát.


Szia,

Olajcsere is megvolt? Visszaolvasva a fórumon 10.000 Km-enként olajcsere (javasolt olajszűrő: Purflux) és levegőszűrő csere (Ebből már elégséges a Filtron is, ha már nem Mahle). A Denkermann típusú levegőszűrőt ismeri valaki? Az a Filtron-nál gyengébb vagy erősebb minőségű?
Vissza az elejére
Krogergo
2017 augusztus 27 vasárnap - 16:33:51
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 5965
Pete írta ...

Azt esetleg meg tudnád mondani, hogy a 0,9 TCE motorban irídiumos a gyújtógyertya vagy sima? Bár, gondolom, hogy ha 60.000 Km-t ír a program, akkor sima lehet....


Irídiumos

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb, nincs időm írni) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
Krogergo
2017 augusztus 27 vasárnap - 16:37:50
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 5965
RB65 írta ...

De biztosan van itt olyan aki még a pontos típust is tudja, hogy mi van benne és mit érdemes helyette cserénél beletenni.


Nem kell vele variálni, gyárit kell beletenni, az jó. Ráadásul nem drágább, mint autósboltban kedvezménnyel az NGK, Bosch stb.
Cikkszáma: 224019133R


REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb, nincs időm írni) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
Pete
2017 augusztus 27 vasárnap - 16:38:53

Regisztrált tag #2499
Regisztrált: 2014 november 19 szerda - 10:34:25

Lakóhely: Szilasliget
Üzenetek: 23
Krogergo írta ...

Pete írta ...

Azt esetleg meg tudnád mondani, hogy a 0,9 TCE motorban irídiumos a gyújtógyertya vagy sima? Bár, gondolom, hogy ha 60.000 Km-t ír a program, akkor sima lehet....


Irídiumos


Szia Krogergo!
Ha irídiumos, akkor nem korai a programban szereplő 60.000 km? Azok kibírnak akár 100.000 km-t is. Nem?
A Denkermann levegőszűrő szerinted minőségileg milyen szinten van?
Vissza az elejére
RB65
2017 augusztus 27 vasárnap - 20:19:50


Regisztrált tag #2718
Regisztrált: 2016 július 18 hétfő - 13:56:14

Lakóhely: Szombathely
Üzenetek: 317
Pete írta ...

RB65 írta ...

Pete írta ...


Szia,

Azt esetleg meg tudnád mondani, hogy a 0,9 TCE motorban irídiumos a gyújtógyertya vagy sima? Bár, gondolom, hogy ha 60.000 Km-t ír a program, akkor sima lehet....
Üdv.



Szia!

Nem tudom, ez a kérdés még nem foglalkoztatott lévén, hogy az enyém most közelít a 10000 km felé.
De biztosan van itt olyan aki még a pontos típust is tudja, hogy mi van benne és mit érdemes helyette cserénél beletenni.
Az enyém ma kapott egy új légszűrőt. Igaz, hogy a gyári előírás szerint 60000-nél kéne cserélni de úgy gondoltam megérdemel egy új tisztát.


Szia,

Olajcsere is megvolt? Visszaolvasva a fórumon 10.000 Km-enként olajcsere (javasolt olajszűrő: Purflux) és levegőszűrő csere (Ebből már elégséges a Filtron is, ha már nem Mahle). A Denkermann típusú levegőszűrőt ismeri valaki? Az a Filtron-nál gyengébb vagy erősebb minőségű?



Olajcsere a bejáratás vége felé volt, egész pontosan 3295 km-nél, ezért az most még nem volt esedékes. Majd az éves szervizen lesz cserélve ami a garancia miatt a márkaszervizben lesz.
Levegőszűrőt filtront kapott. Kb kétszer annyi lamellája van mint gyárinak, vagyis nagyobb felületen szűr és még előszűrő is van rajt. Pontosan passzolt a gyári helyére.



[ Módosítva 2017 augusztus 27 vasárnap - 20:26:53 ]

A szél, a levegő azon része amelyik siet
Logan MCV 0,9TCE


Vissza az elejére
RB65
2017 augusztus 27 vasárnap - 20:21:49


Regisztrált tag #2718
Regisztrált: 2016 július 18 hétfő - 13:56:14

Lakóhely: Szombathely
Üzenetek: 317
Krogergo írta ...

RB65 írta ...

De biztosan van itt olyan aki még a pontos típust is tudja, hogy mi van benne és mit érdemes helyette cserénél beletenni.


Nem kell vele variálni, gyárit kell beletenni, az jó. Ráadásul nem drágább, mint autósboltban kedvezménnyel az NGK, Bosch stb.
Cikkszáma: 224019133R





Köszönöm!! Ezt a cikkszámot most felírom a daciás kisokos füzetembe és ha cserélni kell csak fellapozom érte.

A szél, a levegő azon része amelyik siet
Logan MCV 0,9TCE


Vissza az elejére
Krogergo
2017 augusztus 28 hétfő - 10:46:29
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 5965
Pete írta ...

Azok kibírnak akár...


A hangsúly az akár szón van. Vagy kibírja, vagy nem. A gyártó meg mindig úgy adja meg, hogy véletlenül se legyen gond vele. Meg valamit alkatrészt el is kell adni nekik . Ezért max 4 év vagy 60000km, amelyik előbb bekövetkezik. Így biztosan nem lesz gond vele. De aki rizikózni akar, vagy az autóját tönkretenni, az próbálkozhat, hátha összejön neki a hosszabb élettartammal. Vagy aki spórolni akar, annak javaslom a kerékpárt

Pete írta ...

A Denkermann levegőszűrő szerinted minőségileg milyen szinten van?


Fogalmam sincs, most hallok róla először. Nincs ilyenekben nagy tapasztalatom, mert karbantartási anyagokból nagyrészt gyárit, gyári beszállítóit használok, 1-2 esetben pedig ,,csúcs" márkát. Ha valami bevált, és jó, nincs okom mással kísérletezni, főleg az ügyfelek autóján. Igaz ez nem a legolcsóbb megoldás, de engem a minőség érdekel elsősorban, nem az ár.


REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb, nincs időm írni) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
Pete
2017 augusztus 28 hétfő - 18:59:27

Regisztrált tag #2499
Regisztrált: 2014 november 19 szerda - 10:34:25

Lakóhely: Szilasliget
Üzenetek: 23
Krogergo írta ...

Pete írta ...

Azok kibírnak akár...


A hangsúly az akár szón van. Vagy kibírja, vagy nem. A gyártó meg mindig úgy adja meg, hogy véletlenül se legyen gond vele. Meg valamit alkatrészt el is kell adni nekik . Ezért max 4 év vagy 60000km, amelyik előbb bekövetkezik. Így biztosan nem lesz gond vele. De aki rizikózni akar, vagy az autóját tönkretenni, az próbálkozhat, hátha összejön neki a hosszabb élettartammal. Vagy aki spórolni akar, annak javaslom a kerékpárt

Pete írta ...

A Denkermann levegőszűrő szerinted minőségileg milyen szinten van?


Fogalmam sincs, most hallok róla először. Nincs ilyenekben nagy tapasztalatom, mert karbantartási anyagokból nagyrészt gyárit, gyári beszállítóit használok, 1-2 esetben pedig ,,csúcs" márkát. Ha valami bevált, és jó, nincs okom mással kísérletezni, főleg az ügyfelek autóján. Igaz ez nem a legolcsóbb megoldás, de engem a minőség érdekel elsősorban, nem az ár.



Ok. Köszönöm a választ.
Üdv.
Vissza az elejére
matyas91
2017 szeptember 04 hétfő - 17:39:20

Regisztrált tag #2465
Regisztrált: 2014 július 04 péntek - 15:10:12

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 9
Sziasztok!

Lenne egy pár kérdésem felétek.
Dacia Logan 1,4 2005 klima nélküli
A következő a probléma mostanában csak háromszor is gyujtást kell adjak rá, hogy beinduljon a motor, régen egyből indult. Mi okozza a problémát? Én a gyertyára gyanakszom. A kocsiban 65000 km van.
Köszönöm előre is.
Vissza az elejére
Basic
2017 szeptember 04 hétfő - 20:22:10
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2467
Esetleg gyengélkedik már a felső holtpont jeladód?

Klikk!

[ Módosítva 2017 szeptember 04 hétfő - 20:22:47 ]

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Basic
2017 szeptember 07 csütörtök - 19:13:44
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2467
Az autóm eddig porszáraz hajtóműve elkezdte a termosztátháznál izzadni az olajat.
Honnan a halálból jön ez, látott már valaki ilyet?
175 ezret futott 1.4 MPI.





Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Krogergo
2017 szeptember 07 csütörtök - 21:06:38
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 5965
Elő szokott fordulni. A blokkból az olaj. Szerencsére kifelé jön amúgy, nem a víztérbe bele.
Leereszted a hűtővizet. Utána lecsavarozod azt a termosztát házat is tartó alu öntvényt. Megcsiszolod a hátulját, a blokk oldalát is, nitrohigítós ronggyal letisztítod, majd ilyen pasztával Klikk! mehet össze. Kb. örökre jó lesz.
Én amúgy ilyen pasztát használok nagyon sok mindenre. A Láng-nál olcsóbban kapsz, csak Google-al hirtelen ezt a linket találtam.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb, nincs időm írni) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
Basic
2017 szeptember 07 csütörtök - 21:56:20
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2467
Szuper, köszi.

Nem értettem, hogy honnan olajos, mert nem gondoltam, hogy ott olajfurat is van, és nem csak víz.

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
matyas91
2017 szeptember 08 péntek - 19:10:26

Regisztrált tag #2465
Regisztrált: 2014 július 04 péntek - 15:10:12

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 9
Basic írta ...

Esetleg gyengélkedik már a felső holtpont jeladó
Klikk!

Köszönöm, talált. WD40-el megtisztitva egyből indul.
A képeken latszik, hogy milyen koszos.

Van még egy masik bosszantó dolog. Mikor inditok fel percig nyikorog valami a motorbol utana elhalgat. Nagyon rossz mert az egesz utca tudja ha inditok. Mi okozza a problémát?
Vissza az elejére
matyas91
2017 szeptember 08 péntek - 19:12:46

Regisztrált tag #2465
Regisztrált: 2014 július 04 péntek - 15:10:12

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 9
matyas91 írta ...

Basic írta ...

Esetleg gyengélkedik már a felső holtpont jeladó
Klikk!

Köszönöm, talált. WD40-el megtisztitva egyből indul.
A képeken latszik, hogy milyen koszos.

Van még egy masik bosszantó dolog. Mikor inditok fel percig nyikorog valami a motorbol utana elhalgat. Nagyon rossz mert az egesz utca tudja ha inditok. Mi okozza a problémát?


Kèpek lemaradtak..
Vissza az elejére
Krogergo
2017 szeptember 08 péntek - 22:47:09
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 5965
Legvalószínűbb a hosszbordás szíj.
De lehet generátor szíjtárcsa, feszítő vagy szabadon futó görgő, szervo szivattyú, vezérmű szíj vagy a feszítője, vízpumpa is.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb, nincs időm írni) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
Krogergo
2017 szeptember 12 kedd - 16:25:10
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 5965
Mai horror. Ismeretlen előéletű (valószínű előző tulajnál karbantartás és olajcsere mentes) Logan 1.4MPI 130pár ezer km-el. Csoda, hogy még megy.
Kanalazni lehet belőle a kátrányt és kokszot. Bárhova érek cm vastagon potyog. Eldugít pár olajfuratot, és lehet motort cserélni.











[ Módosítva 2017 szeptember 12 kedd - 16:27:13 ]

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb, nincs időm írni) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
Basic
2017 szeptember 12 kedd - 17:54:43
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2467
Azta...

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Sheme
2017 szeptember 12 kedd - 19:23:32

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 878
Jézusom!

Szegény motor! Miután rendbe raktad, szerinted van esélye még elkerülni a reciklikálót?

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
Weboldal
Szita
2017 szeptember 12 kedd - 20:57:50
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Lakóhely: Baranya
Üzenetek: 83
Pete írta ...

Sziasztok,

Tudna esetleg valaki segíteni abban, hogy a 0,9 TCE motoros Dacia Karbantartási programját megosztaná?
Nekem az 1,2 benzinesé van meg.
Köszönöm előre is a fáradozást!

Megoszthatnád az 1.2-esét. (előre is köszi)
Vissza az elejére
Iszy56
2017 szeptember 12 kedd - 21:24:53
Kolozsvar


Regisztrált tag #1915
Regisztrált: 2013 január 17 csütörtök - 22:55:11

Lakóhely: Kolozsvar
Üzenetek: 581
Elrettento pelda!(?)
Vissza az elejére
Vasi
2017 szeptember 12 kedd - 22:47:53


Regisztrált tag #2709
Regisztrált: 2016 június 28 kedd - 07:14:39

Lakóhely: Szombathely
Üzenetek: 281
Krogergo írta ...

Mai horror. Ismeretlen előéletű (valószínű előző tulajnál karbantartás és olajcsere mentes) Logan 1.4MPI 130pár ezer km-el. Csoda, hogy még megy.
Kanalazni lehet belőle a kátrányt és kokszot. Bárhova érek cm vastagon potyog. Eldugít pár olajfuratot, és lehet motort cserélni.












Már több száz éve alkalmazták az iszappakolást!


Nyugaton a helyzet változatlan!
Vissza az elejére
YCbCr
2017 szeptember 13 szerda - 00:01:02

Regisztrált tag #2706
Regisztrált: 2016 június 15 szerda - 07:48:35

Lakóhely: Tatabánya
Üzenetek: 4
Krogergo írta ...

Mai horror.
...


Valahogy nem akarom tudni, hogy nézhet ki a karter felől... Sajnos én szolgáltatom az elrettentő példát. Tavaly nyári vétel.
Avagy miért ne vegyél neppertől. Soha. Semmit. De legalább remélem csuklik. (az se baj, ha össze)

Kósza ötlet: megérhetne egy kört a Novoth (vagy tetszőleges ) művekhez egy tisztítókúrára? (feltéve hogy egyáltalán eljut odáig)

Nyelvtörés helyett nyugodtan szólítsatok Fefének
Vissza az elejére
Weboldal
Basic
2017 szeptember 13 szerda - 07:36:52
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2467
Ilyenkor azért nem jön meg a kedvem a "kisértékű" használt járgányok vásárlásához.
Karbantartá s szempontjából (is) egy olyan hálás autó a Logan I, de a "célcsoport" komoly része sajna a ruppótlanság és igénytelenség egyvelegének köszönhetően ba...ik az egészre.
Sokkal olcsóbb amúgy karbantartni és sokáig használni, mint 130 ezerrel lelakva eladni...
Szeintem mi itt egy nagyon szűk kis csoport vagyunk, akik odafigyelnek a járgányra, a legtöbb tulajdonos az olajcseréig is alig jut el.

Feltűnt az utóbbi időben, hogy csomó (hasonló célcsoport tulajdonában futó) régi Suzuki Swift meg vagyonőr kéken füstöl. Pont tegnap is ment előttem egy ilyen vastagon füstölő Swift. Régóta azon járt az agyam, hogy mit kell egy 1.3-as Suzuki motorral művelni, hogy ennyire kifeküdjön, és nem zavarja e a büszke tulajt a kék felhő az autója mögött.

Nemrég meg is kaptam a kérdésemre a választ, mert rendeltem valamit, és a futár egy ilyen öreg Swifttel jött. Tettem egy megjegyzést az autójátra, hogy ezek milyen szétcsaphatatlanok, erre nagy büszkén meséli, hogy soha nem cserél benne olajat, csak rátölt néha. Ez ugyebár az az autó volt, ami a megélhetését biztosította...


[ Módosítva 2017 szeptember 13 szerda - 07:41:19 ]

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Krogergo
2017 szeptember 13 szerda - 12:25:06
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 5965
Látnál 1-2 taxit, be se mernél ülni. Pedig azok évente mennek műszakira. És nem tudod megmagyarázni, hogy a karbantartás töredékébe kerülne a javításnak.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb, nincs időm írni) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
Iszy56
2017 szeptember 13 szerda - 12:57:02
Kolozsvar


Regisztrált tag #1915
Regisztrált: 2013 január 17 csütörtök - 22:55:11

Lakóhely: Kolozsvar
Üzenetek: 581
' mit kell egy 1.3-as Suzuki motorral művelni, hogy ennyire kifeküdjön ' - semmit.
Nalunk is van peldaja boven. ' Addig jarom, mig a csizmam... '
aztan automoso es hasznalt auto piac. Csre bere fogadom...egy ezresert eladom.
Es veszek egy hasonlot.
Vissza az elejére
Pete
2017 szeptember 15 péntek - 22:00:30

Regisztrált tag #2499
Regisztrált: 2014 november 19 szerda - 10:34:25

Lakóhely: Szilasliget
Üzenetek: 23
Szita írta ...

Pete írta ...

Sziasztok,

Tudna esetleg valaki segíteni abban, hogy a 0,9 TCE motoros Dacia Karbantartási programját megosztaná?
Nekem az 1,2 benzinesé van meg.
Köszönöm előre is a fáradozást!

Megoszthatnád az 1.2-esét. (előre is köszi)

Szia,

Bocsánat, hogy csak most küldöm...
Üdv.: Pete



Vissza az elejére
Jim74
2017 szeptember 16 szombat - 14:46:22

Regisztrált tag #2521
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:04:35

Lakóhely: Kerepes
Üzenetek: 175
Sziasztok!

Érdeklődni szeretnék Dokkeresektől, akinek 1.6 16V (102 LE), illetve 1.2 TCe motorral szerelt járművük van, hogy milyenek a tapasztalataik.
Mivel LPG-s modellt nem lehet már Magyarországon rendelni, ezért erősen gondolkodom az 1.2-es verzión, hátha annak alacsonyabb a fogyasztása, mint az 1.6-osé. (Dízel nem jöhet szóba).

Illetve bármilyen tapasztalati infónak örülnék és előre is köszönöm.
Vissza az elejére
pufi05
2017 szeptember 16 szombat - 20:02:52
Szentlörinc Liliom u. 12


Regisztrált tag #719
Regisztrált: 2007 április 01 vasárnap - 14:42:57

Lakóhely: Szentlörinc
Üzenetek: 376
Sajnos most nem rég henger fejes lett a loganom. Gyárilag volt a 4 hengeremnél kívül belül egy karc valószínűleg összerakása során sérült a gyárban.aki ismer tudjha hogy nem kiméltem az autom sosem és csoda h eddig birta(200000 km ig) a hengerfej.

KYW-344
Vissza az elejére
Krogergo
2017 szeptember 16 szombat - 20:21:03
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 5965
Ha hidegen nem gyúrják az 1.4MPI-nek, nem olcsó gagyi fagyállóval töltik fel, kimegy a világból. Sok más autónál a hengerfejtömítés eléggé vékony, az évek múlásával tönkremegy normális használat mellett is. De az 1.4MPI-nélmég ez se fordul elő. Szóval eléggé kell strapálni ahhoz, hogy elromoljon.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb, nincs időm írni) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
BigTour
2017 szeptember 19 kedd - 10:44:41


Regisztrált tag #2896
Regisztrált: 2017 szeptember 01 péntek - 16:09:17

Lakóhely: Starnberg
Üzenetek: 7
Kerdesem az lenne, a DCI tulajokhoz (es Gergohoz),

az normalis a 90Le-s valtozatnal (idei gyartasu motor), hogy hullamosan jar a motor?
Kb. 5-6 Hz ez a periodus, es igen zavaro, amikor 5-ben 70-nel megyek, mert az egesz auto razkodik tole, de a tobbi fokozatban is tisztan erzodik. Es ami hab a tortan, hogy ugyan ebben az utemben eles dizeles kattogo hangot hallok a motortol (mint egy husz eves dizel Golfbol, csak it egyetlen egy hengertol jon).
Erzesem szerint az egyik henger tol johet. Es a vibralas is ezt sugalja, kicsit olyan erzes, mint amikor a 1200-es ladaknal (persze mas autoknal is) az egyik henger nem ment. Itt viszont megy,csak talan mas teljesitmennyel...
Az autoban kb 1700 km van, miota meg van (4 hete) ez csak egyre erosodik.
Valakinek tapasztalata ezzel kacsolatban?

Ketsegbe vagyok esve, nem ezt varnam egy uj autotol, meg ha az Dacia is. Es ha jol tudom, egyes Mercedesekbe is ezt a motort teszik..

Nyugtassatok meg, hogy elmulik...

Udv.

BigTour
Vissza az elejére
Krogergo
2017 szeptember 19 kedd - 14:35:58
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 5965
Ennyi km-el ez egy tök nyers motor, még bármi lehet.
Ha 6000km (ekkor éri el a névleges teljesítményét, ennyi a bejáratás is) után is csinálja, akkor irány a szerviz. (aminek meg nem lesz jó vége, mert úgy se értenek hozzá, legfeljebb lefrissítik a softvert az újabb rosszabbra)
Addig tényleg kár foglalkozni vele. Ha utána is marad a jelenség (nem tartom valószínűnek) akkor elő lépésben lehet diaggal nézegelődni. Befecskendezési korrekció, kitöltési tényező, fordulatszám, stb. stb.

Korábban már sokszor leírtam:
-6000km-ig ne pörgesd 2500f/perc fölé (bejáratás után meg ha kell, melegen nyugodtan mehet néha 3500-4000-ig is)
- Most és bejáratás után is 1500-as fordulat alatt soha ne használd a motort. 1800-ig csak gázpedál simogatás sebesség megtartására sík úton. Erőteljes kigyorsítás csak 2000-es fordulat felett.
-diesel nem való rövid, 5-10kmes utakra. Ettől később biztosan csörögni fog az elégtelen befecskendezés-égés miatt.
-6000km letelte után olaj és olajszűrő csere

Nekem a hangjával, járásával sosem volt gondom. Az elején a softveres korlátozás miatt sokat szivatott. Ez kb. 4000km-re teljesen elmúlt. Most nem egész 5000km-nél tartok, már megy mint az álom, mindig úgy és annyira, hogy akarom, most már nem bírál felül az ECU. Még 1000km, aztán hajtani is lehet.



REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb, nincs időm írni) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
BigTour
2017 szeptember 19 kedd - 16:40:19


Regisztrált tag #2896
Regisztrált: 2017 szeptember 01 péntek - 16:09:17

Lakóhely: Starnberg
Üzenetek: 7
Krogergo írta ...

Ennyi km-el ez egy tök nyers motor, még bármi lehet.
Ha 6000km (ekkor éri el a névleges teljesítményét, ennyi a bejáratás is) után is csinálja, akkor irány a szerviz. (aminek meg nem lesz jó vége, mert úgy se értenek hozzá, legfeljebb lefrissítik a softvert az újabb rosszabbra)
Addig tényleg kár foglalkozni vele. Ha utána is marad a jelenség (nem tartom valószínűnek) akkor elő lépésben lehet diaggal nézegelődni. Befecskendezési korrekció, kitöltési tényező, fordulatszám, stb. stb.

Korábban már sokszor leírtam:
-6000km-ig ne pörgesd 2500f/perc fölé (bejáratás után meg ha kell, melegen nyugodtan mehet néha 3500-4000-ig is)
- Most és bejáratás után is 1500-as fordulat alatt soha ne használd a motort. 1800-ig csak gázpedál simogatás sebesség megtartására sík úton. Erőteljes kigyorsítás csak 2000-es fordulat felett.
-diesel nem való rövid, 5-10kmes utakra. Ettől később biztosan csörögni fog az elégtelen befecskendezés-égés miatt.
-6000km letelte után olaj és olajszűrő csere

Nekem a hangjával, járásával sosem volt gondom. Az elején a softveres korlátozás miatt sokat szivatott. Ez kb. 4000km-re teljesen elmúlt. Most nem egész 5000km-nél tartok, már megy mint az álom, mindig úgy és annyira, hogy akarom, most már nem bírál felül az ECU. Még 1000km, aztán hajtani is lehet.




Koszi Gergo,

Egy kicsit nyugottabb vagyok, de tenyleg van "szoftver limitalas" a teljesitmenyben 6000km-ig? Errol nem hallottam.
Egyebkent ugye van az a jo kis kijelzo a muszerben, hogy valts feljebb, vagy lejjebb, en azt kovetem, ahogy a nagy konyvben meg van irva, szoval nem csinalok semmit rosszul. Illetve, az 1500 kell hogy hasznaljam, mert az 5 fokozat nagyon szet van huzva, igy ket fokozat valtasa kozott elerheted a 3000-et majd folytatod 1500-tel.... 70-nel is 5-ben 1500-at megy a motor.
En ingazasra hasznalom a kocsit, napi 2x 30 km vegyesen, autopalya 15km, majd varos 15 km.
Nem stresselem a motort,de eleg eroteljes rangatast tud produkalni ezzel a vibralassal. Es ami erdekes, hogy nem nagy terhelesnel produkalja (akkor is erezni), hanem amikor tartom a tempot (70-et, 80-at) egyenes uton. Sajnos nem tudom megmutatni igy interneten, mert benne kell ulni, hogy erezd.

Valoban, a gyari szervizekkel kapcsolatban nem erzem azt a szakertelmet, mint egyes "megszallott" autoszerelokben (ertsd jol). Ha elviszed oda, es belenyulnak, siman lehet rosszabb is a kocsid, legalabbis, nem rakjak ugy vissza az alkatreszeket, burkolatok, ahogy azt gyarilag megtettek, de ez egy masik topik...
Szoval, irtad, hogy mar leirtad tobbszor,... van valami osszefoglalod, vagy linked a leirasodhoz, mert elegge hosszu es "hig" a forum, hogy vegig olvasva megkeressem.

Ha tudnal ebben segiteni, megkoszonnem.



[ Módosítva 2017 szeptember 19 kedd - 16:41:26 ]

BigTour
Vissza az elejére
Jim74
2017 szeptember 19 kedd - 17:35:23

Regisztrált tag #2521
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:04:35

Lakóhely: Kerepes
Üzenetek: 175
Krogergo írta ...

Ennyi km-el ez egy tök nyers motor, még bármi lehet.
Ha 6000km (ekkor éri el a névleges teljesítményét, ennyi a bejáratás is) után is csinálja, akkor irány a szerviz. (aminek meg nem lesz jó vége, mert úgy se értenek hozzá, legfeljebb lefrissítik a softvert az újabb rosszabbra)
Addig tényleg kár foglalkozni vele. Ha utána is marad a jelenség (nem tartom valószínűnek) akkor elő lépésben lehet diaggal nézegelődni. Befecskendezési korrekció, kitöltési tényező, fordulatszám, stb. stb.

Korábban már sokszor leírtam:
-6000km-ig ne pörgesd 2500f/perc fölé (bejáratás után meg ha kell, melegen nyugodtan mehet néha 3500-4000-ig is)
- Most és bejáratás után is 1500-as fordulat alatt soha ne használd a motort. 1800-ig csak gázpedál simogatás sebesség megtartására sík úton. Erőteljes kigyorsítás csak 2000-es fordulat felett.
-diesel nem való rövid, 5-10kmes utakra. Ettől később biztosan csörögni fog az elégtelen befecskendezés-égés miatt.
-6000km letelte után olaj és olajszűrő csere

Nekem a hangjával, járásával sosem volt gondom. Az elején a softveres korlátozás miatt sokat szivatott. Ez kb. 4000km-re teljesen elmúlt. Most nem egész 5000km-nél tartok, már megy mint az álom, mindig úgy és annyira, hogy akarom, most már nem bírál felül az ECU. Még 1000km, aztán hajtani is lehet.


Szia Gergő!

1,2 Tce használatához is tudnál ilyet írni? (bejáratás közbeni és azt követő használat, első olajcsere mikor, ilyesmi).

Köszönöm.
Vissza az elejére
martin555
2017 szeptember 19 kedd - 18:00:22
martin555

Regisztrált tag #1704
Regisztrált: 2011 augusztus 03 szerda - 00:26:34

Lakóhely: Baranya
Üzenetek: 124
sziasztok
itt az euro 6-os DCI motorról van szó? idei építésből gondolom igen, de azok nem több lovasak mint 90?
és ez 6 sebességes autó?

én 2011. építésű DCI, euro5, 5 sebességes, ha jól mondom 90 lóerősnek írt 86-osnak mondott, 7 üléses MCV vel szintén éreztem a "meglódulást", de csak nagyon későn, olyan 20.000 km környékén.
Gergő, és a többi aki hozzáértők, tanácsai aranyat érnek.

BigTour írta ...

Kerdesem az lenne, a DCI tulajokhoz (es Gergohoz),

az normalis a 90Le-s valtozatnal (idei gyartasu motor), hogy hullamosan jar a motor?
Kb. 5-6 Hz ez a periodus, es igen zavaro, amikor 5-ben 70-nel megyek, mert az egesz auto razkodik tole, de a tobbi fokozatban is tisztan erzodik. Es ami hab a tortan, hogy ugyan ebben az utemben eles dizeles kattogo hangot hallok a motortol (mint egy husz eves dizel Golfbol, csak it egyetlen egy hengertol jon).
Erzesem szerint az egyik henger tol johet. Es a vibralas is ezt sugalja, kicsit olyan erzes, mint amikor a 1200-es ladaknal (persze mas autoknal is) az egyik henger nem ment. Itt viszont megy,csak talan mas teljesitmennyel...
Az autoban kb 1700 km van, miota meg van (4 hete) ez csak egyre erosodik.
Valakinek tapasztalata ezzel kacsolatban?

Ketsegbe vagyok esve, nem ezt varnam egy uj autotol, meg ha az Dacia is. Es ha jol tudom, egyes Mercedesekbe is ezt a motort teszik..

Nyugtassatok meg, hogy elmulik...

Udv.





Vissza az elejére
Krogergo
2017 szeptember 19 kedd - 18:11:28
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 5965
BigTour ha a nyilakat nézed, abba bele fog dögleni (garancia lejárta után). Az nem azért van, hogy az autónak meg neked jó legyen, hanem a sokat emlegetett brüsszeli aktakukacok miatt, akik eldöntik mennyinek kell lennie a káros anyag kibocsátásnak.
Szóval a nyilakat felejtsd. A motor meg nem tud káromkodni vagy a facebookon üzenetet küldeni, így csak remegve csörömpölve tud tiltakozni az alacsony fordulat, nagy nyomaték igény ellen. 70km/h-nál még bőven jó a 4. sebesség fokozat, 50km/h-nál meg a 3.
A lefelé nyilat kell komolyan venni, azt minden esetben tartsd be, de jobb, ha előbb visszaváltasz. A felfelé nyilat soha ne tartsd be. Nyugodtan húzasd 2500-ig (bejáratásig, normál használatban, utána ha úgy hozza a helyzet, lehet tovább bármeddig), akkor elváltva a motornak nem kell erőlködni utána.
Amúgy ezt a hülye váltás nyilas jelzést ki lehet kapcsolni a km óra műszeregység softverében.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb, nincs időm írni) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
Krogergo
2017 szeptember 19 kedd - 18:28:20
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 5965
Jim74 írta ...

1,2 Tce használatához is tudnál ilyet írni? (bejáratás közbeni és azt követő használat, első olajcsere mikor, ilyesmi).


-Csak minőségi (tehát ,,akciós benzinkutak kizárva!!!) vagy prémium benzin használata (vagy még plusz adalék, Spuri, stb) a tisztább égés, kevesebb lerakódás miatt. Mivel el közvetlen befecskendezéses, az agyonetanolozott ,,pancs" benzin jóval előbb elkokszolja.
-3000km-ig nem szabad 3000 fölé pörgetni. Utána lehet akár 6000-ig (üzem melegen) ha úgy kívánja.
-3000-5000 ezer km közt ajánlott egy bejáratás utáni olajcsere. ELF SXR 5W30. Korábban már kifejtettem miért ne az 5W40 amit a szerviz tenne bele.
-Ezt követően 10ezer km vagy max 1 év után olajcsere aki jót akar.
-Olajszintet sűrűn, 1000km-enként ellenőrizni! Nem mind, de van ami 0.5L-t is megkajál ennyi idő alatt. Legtöbben sose nézik, mire csúnya hangja lesz, vagy bevillan a visszajelző, több mint 1L olaj hiányzik belőle! Ezt párszor megteszik, aztán annyi volt. Hozzáteszem nem lesz garanciában motorcsere, mert megállapítható, hogy kenés hiánya miatt történt, az olajszint rendszeres ellenőrzése pedig a tulaj feladata és a kézikönyv is írja (amit a legtöbben sose olvasnak el, és még meg is magyarázzák miért)
-Erre is igaz mint a DCI-re, hogy hiába van nagy nyomaték, alacsony fordulaton nem terheljük! Tehát 1500-2000 között vízszintes úton csak gázpedál ,,simogatás" a tempo tartására. Kigyorsítás visszaváltás után 2000-es fordulattól.
.lényegében majdnem ugyan olyan gondjai lehetnek, mint a mai modern dieseleknek, csak itt minden fele akkora, tehát még jobban kell rá vigyázni. Különösen igaz ez pl. a turbóra. Jóval melegebb környezetben dolgozik mint a DCI-ben, nagyobb nyomást, 2 bar felett produkál, és fele akkora. Tehát a visszahűlésre figyelni kell! Nem pereceket járatni, mert az felesleges (max autópályás hajsza után a parkolóban), de az utolsó km-eket nyugisabban megtenni, ráérősen begurulni az udvarba, garázsba stb.


REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb, nincs időm írni) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
Jim74
2017 szeptember 19 kedd - 19:17:52

Regisztrált tag #2521
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:04:35

Lakóhely: Kerepes
Üzenetek: 175
Köszönöm szépen a választ. Ez turbó visszahűtést úgy kell elképzelni, hogy pl. mikor hazaérek, akkor amíg beállok a garázsba az az idő elegendő a visszahűlésre?
Igazából csak akkor kell nagyon figyelni, ha pl autópályán kiállok a parkolóba, vagy tankolin? Tehát ahol rögtön a magas fordulatú folyamatos járás után rögtön leállításra kerülne?
A start&stop rendszer mennyire árthat a turbo-nak? (Nem volt még turbós autóm, ezért kérdezek ennyit).


[ Módosítva 2017 szeptember 19 kedd - 19:18:31 ]
Vissza az elejére
Krogergo
2017 szeptember 19 kedd - 20:08:07
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 5965
Eléggé, mert ,,szívfájdalom" nélkül leállítja rögtön. Ilyenkor (meg jobb ha mindig) kapcsold ki a gombjával. Vagy ki kell softveresen (vagy elektronikát csinálva) kapcsolni.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb, nincs időm írni) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
Jim74
2017 szeptember 19 kedd - 20:33:14

Regisztrált tag #2521
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:04:35

Lakóhely: Kerepes
Üzenetek: 175
Krogergo írta ...

Eléggé, mert ,,szívfájdalom" nélkül leállítja rögtön. Ilyenkor (meg jobb ha mindig) kapcsold ki a gombjával. Vagy ki kell softveresen (vagy elektronikát csinálva) kapcsolni.
Köszönöm az infót. Azt hiszem, ha.a megjön az új Dokkerem, lesz egy utam hozzád... Garanciát ezek a szoftveres beavatkozások mennyire befolyásolják?
Vissza az elejére
Krogergo
2017 szeptember 19 kedd - 22:04:43
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 5965
Semennyire, mert ezek kapcsolható funkciók, nem olyan mint pl. egy chiptuning amikor a softver van átírva.

Azt el is felejtettem kérdezni: Veszel még egy Dokkert, vagy az előzőt cseréled le?

[ Módosítva 2017 szeptember 19 kedd - 22:05:57 ]

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb, nincs időm írni) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
Jim74
2017 szeptember 19 kedd - 22:47:09

Regisztrált tag #2521
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:04:35

Lakóhely: Kerepes
Üzenetek: 175
Krogergo írta ...

Semennyire, mert ezek kapcsolható funkciók, nem olyan mint pl. egy chiptuning amikor a softver van átírva.

Azt el is felejtettem kérdezni: Veszel még egy Dokkert, vagy az előzőt cseréled le?

Cserélem le az előzőt. Kíváncsi vagyok, hogy tudom eladni...
A garanciát úgy értem, hogy pl. kötelező szerviz előtt mindent vissza kell állítani?
Vissza az elejére
robagnuk
2017 szeptember 20 szerda - 14:17:00


Regisztrált tag #2625
Regisztrált: 2015 november 02 hétfő - 16:46:01

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 45
Krogergo írta ...

Szóval a nyilakat felejtsd. A motor meg nem tud káromkodni vagy a facebookon üzenetet küldeni, így csak remegve csörömpölve tud tiltakozni az alacsony fordulat, nagy nyomaték igény ellen. 70km/h-nál még bőven jó a 4. sebesség fokozat, 50km/h-nál meg a 3.

Nekem 90LE-s Lodgy-m van (2015-ös de már EURO6-os) és ezt én is meg tudom erősíteni. A felfelé nyíl jelzés ennél a motor/váltó kombinációnál teljesen használhatatlan. Én alapvetően alacsony fordulaton szeretem az autót használni, de itt kizárólag 60 felett szoktam 4.-et és 80 felett 5.-et kapcsolni.
Szerencsére ezeddig nekem semmi panaszom nem volt erre a dci motorra, egyenletesen jár, szép a hangja és az erejével is elégedett vagyok, nem is reméltem, hogy ezt a nagy kasztnit ilyen dinamikusan tudja mozgatni.


Lodgy 1.5 dCi 90 Arctic
Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<        >>   

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2017 E-mail: -Email- Klikk!