A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Online
vendég: 9, tag: 0 ...

legtöbb 161
(tag: 0, vendég: 161) - 2014 augusztus 20 szerda - 19:24:58

Tagok: 994
Legújabb tag: Michael
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Problémák, megoldásaik
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Mindent a motorról! III.
Oldal:   <<        >>  
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
eeetm
2017 június 09 péntek - 10:17:46
Zenta, Vajdaság

Regisztrált tag #2859
Regisztrált: 2017 május 23 kedd - 08:03:08

Lakóhely: Zenta
Üzenetek: 6
Hello mindenkinek! Uj vagyok a csoportban,remélem jó helyre teszem fel a kérdésemet. Van dacia Logan autóm.Kb 1 évvel ezelőtt kezdődött nála,hogy huhogó hang hallatszódott mikor működött a motor.Szervízben kicserélték a generátor csapágyat,a szíjat,a szíj feszítő görgőt,a vezérszíjat,a vízpumpát,de a hang továbbra is hallatszódik,és idő múlásával erősödik.Generátor,szervó és klíma nélkül is ki lett próbálva csak a motor,és akkor is hallani a huhogást,csak csendesebb. 115 000 km van benne.Rendszeresen cseréltem olajat,szűrőket a saját szervizében. A motor viszonylag jól dolgozik(nem rángat,nem fullad).Olajnyomás is rendesnek néz ki,de megjegyzem ,mikor a nívó pálca min és max között volt az olaj,akkor picit később aludt ki a lámpa a műszerfalon. Most cseréltek olajat benne,és a maximumra töltötték,és a lámpa időben kialszik.Szerintetek honnan jöhet ilyen huhogó,búgó hang? A szelepházból lehetséges? Előre is köszönöm!
Vissza az elejére
Krogergo
2017 június 09 péntek - 11:50:31
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 5863
Mivel levett segéd szíj hajtásnál is hallani, más nem lehet, mint a vízpumpa, vagy a vezérműszíj feszítő görgő.
Az, hogy új, nem jelent semmit. Még a gyári vagy a márkás/drága alkatrészeknél is előfordul garanciális probléma, néha, az olcsóbbakról jobb nem is beszélni.
Aki csinálta, annál szerintem joggal reklamálhatsz (garancia időn belül, ha ő adta az anyagot is)
Előfordulhat szerelési hiba is. Ha ugyan is feszesebb a vezérmű szíj, mint kellene, az tud a bemelegedéssel hangosabb lenni, feszíti a vízpumpát és a görgőt. Létezik hozzá felszereléskor egy elég drága ultrahangos célszerszám (nekem is van Klikk! ) de a legtöbb helyen ilyen nincs (sok márkaszervizben is évek óta lemerült elemmel hentereg a szekrényben), csak kézzel, találomra állítják.

Olajnak ehhez nincs köze. Azért aludt el indítás után később az olajnyomás lámpa, mert gondolom nem gyári, vagy hibás visszafolyást gátló szelepes szűrő volt benne. Így kell +2-3 másodperc, mire rendesen felépül az olajnyomás. Ezekre az MPI motorokra nem jellemző az olajpumpa vagy a meghajtó lánc probléma. Persze ha valami rossz minőségű, és nem 5W40-es olaj volt benne, ráadásul sokáig, akkor egy olajteknő levétel-takarítás, szivattyú szűrő kosár takarítás ráfér.

Szelephézagnak nincs köze ahhoz, amit írtál. De max. 60ezer km-enként a szelephézag állítás kell neki. Ha meg picit a gyári érték fölé állítják, az jót tesz neki. Gyári érték a szívószelepnél 0.15mm, kipufogónál 0.3mm
Nekem ami bevállt az évek alatt, az a SZ 0.15-0.2mm K: 0.35-0.4mm

[ Módosítva 2017 június 09 péntek - 11:56:12 ]

Nyári leállás miatt július 21.-től zárva vagyok. Nyitás augusztus 21.-től, részben megújult műhellyel, frissebb technikával.
REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb, nincs időm írni) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
EzüstRóka
2017 június 09 péntek - 14:47:55


Regisztrált tag #2866
Regisztrált: 2017 június 09 péntek - 12:52:32

Lakóhely: Gyomaendrőd
Üzenetek: 3
Sziasztok!

Remélem jó helyre teszem fel a kérdést.

A kartergáz csőnél(ha az) van egy kis olajpára szerűség. Ez mitől lehet vagy mennyire komoly probléma?
Rakok be képet is róla.



Vissza az elejére
eeetm
2017 június 09 péntek - 22:29:39
Zenta, Vajdaság

Regisztrált tag #2859
Regisztrált: 2017 május 23 kedd - 08:03:08

Lakóhely: Zenta
Üzenetek: 6
Hello! Köszönöm Krogergonak a választ! Én nem a szelep hézagra gondoltam,hanem az jutott eszembe,hogy nem -e a szelepeket működtető bütykős tengely csapágya adja a hangot?
Vissza az elejére
eeetm
2017 június 10 szombat - 13:16:50
Zenta, Vajdaság

Regisztrált tag #2859
Regisztrált: 2017 május 23 kedd - 08:03:08

Lakóhely: Zenta
Üzenetek: 6
Szép napot Mindenkinek! Egyáltalán adhat a bütykős tengely csapágya ilyen búgó hangot?
Vissza az elejére
MCVbetyar
2017 június 10 szombat - 22:01:11
MCVbetyar

Regisztrált tag #2483
Regisztrált: 2014 szeptember 08 hétfő - 09:56:56

Lakóhely: Hofkirchen
Üzenetek: 26
esetleg toltenel fel hangot a bugasrol mtorfejlesztessel foglalkozom abbol feny derulhet a turpissagra. valszeg gyartasi hiba ami a kopassal novekvo hangot ad ki ilyen lehet meg az olajpumpa is az is szepen bughat de akkor erdemes mielobb ,egbontani es megnezni a hezagokat. telon is elersz ha ugy gondolod.

We'll clutch for you!:drive: god
zodorlex.weebly.com
Vissza az elejére
biglaci
2017 június 11 vasárnap - 20:09:11
biglaci

Regisztrált tag #2557
Regisztrált: 2015 április 08 szerda - 11:35:58

Lakóhely: somogy megye
Üzenetek: 193
EzüstRóka írta ...

Sziasztok!

Remélem jó helyre teszem fel a kérdést.

A kartergáz csőnél(ha az) van egy kis olajpára szerűség. Ez mitől lehet vagy mennyire komoly probléma?
Rakok be képet is róla.






Erre vélemény?

mindent a helyén kezelni
Vissza az elejére
Weboldal
bati
2017 június 11 vasárnap - 20:35:50


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Lakóhely: Jh.
Üzenetek: 706
.


.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
Weboldal
biglaci
2017 június 11 vasárnap - 21:02:36
biglaci

Regisztrált tag #2557
Regisztrált: 2015 április 08 szerda - 11:35:58

Lakóhely: somogy megye
Üzenetek: 193
bati írta ...

.


.


Hüvelykujjal betömni?

mindent a helyén kezelni
Vissza az elejére
Weboldal
Krogergo
2017 június 12 hétfő - 09:17:44
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 5863
bati írta ...

.


.


Volt egy kartárgáz felfogós-szűrős bödönöd és egy leírásod régen. Másold be az 1.2 16V motorosoknak azt.

Amúgy nem szép az az olajpára, de ettől vaja nem lesz.

Nyári leállás miatt július 21.-től zárva vagyok. Nyitás augusztus 21.-től, részben megújult műhellyel, frissebb technikával.
REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb, nincs időm írni) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
bati
2017 június 12 hétfő - 17:18:15


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Lakóhely: Jh.
Üzenetek: 706
.
Működik a kereső fent,jobb oldalon - akit érdekel.
Az 1.2 meg szereti teleköpni a légszűrőházat,arra jó lehet a lecsapató. Van hozzá tudomány oil catch can néven a neten.

.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
Weboldal
biglaci
2017 június 12 hétfő - 21:24:58
biglaci

Regisztrált tag #2557
Regisztrált: 2015 április 08 szerda - 11:35:58

Lakóhely: somogy megye
Üzenetek: 193
.
Már megint *** nagy segítség volt részedről.
.

szerk: *** k u r v a

[ Módosítva 2017 június 12 hétfő - 21:25:35 ]

mindent a helyén kezelni
Vissza az elejére
Weboldal
bati
2017 június 12 hétfő - 22:45:21


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Lakóhely: Jh.
Üzenetek: 706
A kérdésed is az volt.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
Weboldal
Basic
2017 június 13 kedd - 15:09:03
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2424
biglaci írta ...

Hüvelykujjal betömni?


Ez egy járható megoldásnak tűnik.

Én amúgy nem foglalkoznék egy ilyen minimális olajpárával.

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
bati
2017 június 13 kedd - 21:58:49


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Lakóhely: Jh.
Üzenetek: 706
.
Az egy lájk a véleményre .
Amúgy szerintem teljesen rossz helyen van az légszűrő, ez az olaj köpködés is zavarna.
Én más helyre terveztem volna,de ezek 10 centért bármit megengedhetnek maguknak.

.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
Weboldal
Pista
2017 június 20 kedd - 15:46:43

Regisztrált tag #2137
Regisztrált: 2013 március 25 hétfő - 15:24:30

Lakóhely: Kisnána
Üzenetek: 44
Sziasztok!

A generátor szíjtárcsában levő központosító betétet hol lehet kapni?
Miből lehet másikat csinálni?
A mérete: átm.39,9 / átm.42,3 x 23mm.
Az enyémben jellegzetes csapágyhang volt hallható, vezérlés és feszítő görgő cseréje után is megmaradt. Generátor kiszerelése után kiderült, hogy a genberátor szíjtárcsa lóg. Szíjtárcsa leszerelése után kiderült, hogy a szíjtárcsában van egy központosítő, ami szétmorzsolódott és a szíjtárcsa dörzsölte a generátor házat, az adta a hangot.
A csere alkatrész keresése során, az enyémen "szabadonfutós" szíjtárcsa van. Csak a szabadonfutót én nem találtam benne.
A törete fémas színű, van sárgás színezetű rész (de nem bronz) és elég tisztességes mértékű mángorlásra utaló nyom.
Az ilyen típusú szíjtárcsára 13.000 - 20.000Ft árat találtam.
Helyettesíthető e valami mással?

Pista
Vissza az elejére
Krogergo
2017 június 20 kedd - 17:19:15
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 5863
SKF VKM03612 cikkszámú szíjtárcsa kell.

Kompletten cseréni kell, nem csak a közepét legózni.

Nyári leállás miatt július 21.-től zárva vagyok. Nyitás augusztus 21.-től, részben megújult műhellyel, frissebb technikával.
REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb, nincs időm írni) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
Pista
2017 június 21 szerda - 18:00:35

Regisztrált tag #2137
Regisztrált: 2013 március 25 hétfő - 15:24:30

Lakóhely: Kisnána
Üzenetek: 44
Kössz szépen a választ Gergő!

Pista
Vissza az elejére
edukop
2017 június 23 péntek - 16:47:41

Regisztrált tag #2823
Regisztrált: 2017 március 10 péntek - 13:55:08

Lakóhely: Paks
Üzenetek: 13
Sziasztok!
Végre megérkezett a bluetooth-os ODB2 olvasóm. Lumia 640 mobilra (win10) van ingyenes motordiagnosztikai program. Kipróbáltam, úgy döntöttem megveszem a pro verziót (1080 Ft). Ebben már lehet autó specifikus kiolvasást beállítani és választható, hogy milyen értékeket jelenítsen meg a kijelző panelen. Jöhet a próba. Nagyon szépen látni az értékeket menet közben csak…
A vízhőmérséklet csak 79-83 C fok között változott, többnyire a 81 fokot tartotta. Ezt egy kicsit alacsonynak tartom egy 1,5 dCi 90 LE motorhoz (most tartok 1500 km-nél).
Felhívtam a márkaszervizt. Első válasz egy visszakérdezés – honnan tudom, hogy alacsony? Ha valami nem működne helyesen, jelezne a fedélzeti sz.gép. Na jó, akkor menjek be hozzájuk, megnézi egy szerelő, és ha valóban nem jó a termosztát, akkor cserélik.
Szerintetek van rá esélyem, hogy kicseréljék?
Vissza az elejére
macilka
2017 június 24 szombat - 17:44:43
Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi


Regisztrált tag #189
Regisztrált: 2006 március 06 hétfő - 13:29:58

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2773
Az esély az megvan...Legfeljebb nem cserélik ki,mert szerintük jó.
Vissza az elejére
Basic
2017 június 29 csütörtök - 08:03:35
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2424
Sziasztok!

Nem is tudom, hogy ezt melyik topicba írjam...

Lényeg, hogy csinál az autóm lassú indulásnál egy kívülről hallható, fémesen kopogó hangot. Mint amikor "beremeg" valami a hajtásláncban.
Elképzelhe tő, hogy az a hátsó, hosszú lapos motortartó bakja gyengélkedik?
168 ezret futott 2005-ös 1.4 MPI.

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
martin555
2017 június 29 csütörtök - 08:09:23
martin555

Regisztrált tag #1704
Regisztrált: 2011 augusztus 03 szerda - 00:26:34

Lakóhely: Baranya
Üzenetek: 121
urak, kérdésem van nekem is

NÉHA, a napi első indulás után megcsúszik a kupplungom. Hidegben, melegben, száraz és esős időben is, nem tudok más jellegzetességet. Elérek a falu szélén a bekötőúthoz, indulnék, és egyszer megcsusszan a kupplung. nem minden induláskor, csak kb 1-2 havonta kb.

2012 DCI logan MCV.

ötlet ?

köszi

[ Módosítva 2017 június 29 csütörtök - 08:11:17 ]



Vissza az elejére
bati
2017 június 29 csütörtök - 09:07:32


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Lakóhely: Jh.
Üzenetek: 706
Basic írta ...

Sziasztok!

Nem is tudom, hogy ezt melyik topicba írjam...

Lényeg, hogy csinál az autóm lassú indulásnál egy kívülről hallható, fémesen kopogó hangot. Mint amikor "beremeg" valami a hajtásláncban.
Elképzelhe tő, hogy az a hátsó, hosszú lapos motortartó bakja gyengélkedik?
168 ezret futott 2005-ös 1.4 MPI.

Kérj meg valakit aki tud egy kicsit gépészkedni, hogy felnyitott motorháztetővel, behúzott kézifékkel,3.fokozatban, csúsztatott kupluggal billegtesse meg a motort - akkor oldalról látható a mozgás mértéke.
.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
Weboldal
Basic
2017 június 29 csütörtök - 11:02:44
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2424
Köszi, kipróbálom!

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Basic
2017 július 01 szombat - 21:59:51
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2424
Nos, egyértelműen az a hátső "billenésgátló" bakom nyiffant ki.Jövő héten kicserélem.

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Basic
2017 július 03 hétfő - 20:14:24
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2424
Nos, kicseréltem azt a bizonyos hátsó izét, aminek még mindig nem tudom a rendes nevét (nyomatéktámasz?). Teljesen tropa volt az eredeti alkatrész, gyakorlatilag ki volt szakadva a bak belseje. Most úgy áll a motor, ahogy kell, és nem is érzem már a váltókaron a terhelésváltozást, stb-stb. Nagyon ideje volt már a csere, kár, hogy megszoktam már a hibát, és csak most tudatosult bennem, hogy tropa az a bak.
6.610,- HUF (Corteco) és 15 perc munka.



Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Krogergo
2017 július 03 hétfő - 22:25:34
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 5863
A ,,mellékhatás" pedig az szokott lenni, hogy ha nem cserélik ezt a ,,kutyacsontot", akkor a kipufogó cső azon részét ahol a csonknál a tömítésre felfekszik, teljesen kikoptatja, extrém esetben ( volt pár az évek alatt) kilyukasztja.

Nyári leállás miatt július 21.-től zárva vagyok. Nyitás augusztus 21.-től, részben megújult műhellyel, frissebb technikával.
REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb, nincs időm írni) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
Basic
2017 július 04 kedd - 08:11:34
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2424
Csodás...
Nem fúj még ki a leömlőnél, szóval remélem, túlélte.

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Basic
2017 július 06 csütörtök - 17:47:54
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2424
Sziasztok!

Újabban kicsit olajpárás a motorom termosztátház körüli része. Szerintetek a hengerfejtömítésnál izzad picit, vagy van valami más opció is?





Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
edukop
2017 július 06 csütörtök - 18:41:58

Regisztrált tag #2823
Regisztrált: 2017 március 10 péntek - 13:55:08

Lakóhely: Paks
Üzenetek: 13
Sziasztok!

A Bajai márkaszerviz fogadott az alacsony vízhőfok „nyavalygásommal”. A szerviz nagyon korrekt volt, viszont, a Renault hozzáállása kétségbeejtő. Mivel a hőfok visszajelzést megszüntették, ezért nem tudták hibaként felvenni a „nyavalygásomat”. Márkaszervizes diagnosztika is azt mutatta, hogy 81 fokon üzemel.
A szerelő tanácsa az, hogy a következő garis szervizen említsem meg úja, mert a hideg beálltakor már lehet hivatkozni a fűtés elégtelenségére (mert nem melegszik fel a motor teljesen), és az már hiba, ami már okot adhat egy termosztát cserére. De, ők csak azonosító szám szerint rendelhetik meg a termosztátot, ami lehet, hogy ugyan azon a hőfokon fog működni.
A szerelő sráccal a munka közben beszélgethettem, olyan infókat tudtam, meg ami hasznos lehet más Dacia-as tulajnak is.
1. A téli használatot könnyítendő, beépített elektromos radiátort kapott az új Logan MCV2 facelit. A szerelő mutatta robbantott ábrán. A fűtő radiátor előtt foglal helyet, kb. 40 fokos légbefúvásig rásegít, majd lekapcsol.
2. „Intelligens töltés” rendszer. Rákérdeztem: - valóban csak spec. akku bírja az ilyen irányú igénybevételt.
Válasz. –Igen. Tapasztalatból is tudják. Volt olyan tulaj, akinek sem ideje, sem pénze (kb. kétszer olyan drága) nem volt a spec. aksira, beletetetett az autóba egy olcsóbb általánosat. 2-3 év múlva kinyírta az „Intelligens töltés” rendszer. Akkor az enyémbe most milyen van? Megnéztük. Speciális.
3. Minden kis bagatellnek tűnő, nem rekonstruálható hibajelenséget jelentsünk be, mert ha többen jeleznek, akkor esetleg foglalkozik vele a Renault. Pl.: Állítólag még senki sem jelezte az alacsonyabb hőfokon nyitó termosztátokat (Legalább is Baján).
4. Nálam is volt megmagyarázhatatlan jelenség. Tele tankoltam az autót. Egy két napig csak kisvárosi forgalom (27km). Gyanúsan stabilan 5,4 l átlagfogyasztás. Elmentünk Dunaújvárosba + vissza (90km) országút. Az átlagfogyasztás mérő stabilan 5,4 l-en áll. Gyanús, mert a pillanatnyi fogyasztás 3,8 – 5 l-en volt. Másnap pár km kisvárosi forgalom, ránézek átlagfogyasztásra, 4,7 l-re módosult. Gyárilag beszerelt tolatókamera néha nem kapcsolt be, ha betettem rükvercbe a sebváltót. Hiába próbálgattam ki-be kapcsolgatni a megjelenítőt, sebváltót. Következő alkalommal már jó volt. Ezeket elmondtam a szakinak is. Valami frissítéseket töltött fel, kezdőérték megadást csinált, szóljak ha újra jelentkeznek a hibák.

Üdv.: Feri


Vissza az elejére
Basic
2017 július 08 szombat - 09:07:39
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2424
Kicsit visszatérve az ős-Loganom fenti hibájára:
A hátsó (szétszakadt) "kuyacsont" kicserélése után sem szűnt meg teljesen az a induláskor a kuplung csúsztatásakor hallható kicsit kopogó hang (hajtáslánc beremegés).Tegnap olyan helyről indultam, ahol viszaverte egy fal az autó hangját, és pont le volt tekerve az ablakom.
Azon szüttyögök, hogy nem lehet e, hogy 170 ezer után a két első motortartó bak is tropa e már...
Egy ideje amúgy néha nehéz szépen, "érezhető enyhe beremegés nélkül" elindulni az autóval, lehet, hogy a kuplungszerkezet is gyengélkedik már picit. Ezt amúgy néha csinálja, aztán hetekig megint nem.

[ Módosítva 2017 július 08 szombat - 09:08:13 ]

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
eeetm
2017 július 09 vasárnap - 10:59:27
Zenta, Vajdaság

Regisztrált tag #2859
Regisztrált: 2017 május 23 kedd - 08:03:08

Lakóhely: Zenta
Üzenetek: 6
Szép napot Mindenkinek! A dacia logan autómnál szeretném leszerelni a generátort. Azt szeretném kérdezni,hogy ezt hogyan tudnám elvégezni,mivel ott a klíma is,és a szervó pumpa is. Mit kell előtte leszerelni,hogy hozzá férjek a generátorhoz,mivel abban csapágyat kellene cserélni. Előre is köszönöm!
Vissza az elejére
EzüstRóka
2017 július 09 vasárnap - 13:15:41


Regisztrált tag #2866
Regisztrált: 2017 június 09 péntek - 12:52:32

Lakóhely: Gyomaendrőd
Üzenetek: 3
Sziasztok!
Az mitől lehet hogy engedem el a kuplungot és nyomom a gázt, olyan mintha a gáz pedál visszaesne egy kicsit?
A fordulat szám nem esik vissza, csak a gázpedál egy fél centit, meg egy kis kattanó hang is van akkor, ritkán fordul elő, de mire utalhat?
Vissza az elejére
Vasi
2017 július 09 vasárnap - 15:40:31


Regisztrált tag #2709
Regisztrált: 2016 június 28 kedd - 07:14:39

Lakóhely: Szombathely
Üzenetek: 241
Azt hittem, hogy izgalmasabb verseny lesz a "sógoréknál".
Bocs! A chatbox-ba akartam írni!

[ Módosítva 2017 július 09 vasárnap - 15:43:20 ]

Nyugaton a helyzet változatlan!
Vissza az elejére
Basic
2017 július 09 vasárnap - 18:03:10
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2424
Urak, ha technikai jellegű kérdésetek van (amire szinte biztos, hogy nem tőlem fogjátok megkapni a választ), akkor azért annyit segítsetek a hozzáértő tagoknakk, hogy leírjátok az autótok típusát, évjáratát és motorverzióját is. A szövegben, vagy az adatlapon...
Látjátok, nálam is ott van balra, hogy 1.4 MPI (2005).

Gondolom, a generátor kiszerelése nem ugyanúgy megy egy 2005-ös MPI-nél meg egy 2015-ös 3-hengeresnél, a gázpedál az enyémnél még bowdenes, az újaknál már gondolom, nem, stb-stb.

[ Módosítva 2017 július 09 vasárnap - 18:04:16 ]

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
eeetm
2017 július 09 vasárnap - 23:00:46
Zenta, Vajdaság

Regisztrált tag #2859
Regisztrált: 2017 május 23 kedd - 08:03:08

Lakóhely: Zenta
Üzenetek: 6
Szép estét! Elnézést,ha hiányos volt a kérdésem! Az autó tipusa? dacia logan. 1.6 MPI 2004-es évjárat.
Vissza az elejére
Krogergo
2017 július 10 hétfő - 07:56:56
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 5863
eeetm írta ...

A dacia logan 2004-es 1.6MPI autómnál szeretném leszerelni a generátort. Azt szeretném kérdezni,hogy ezt hogyan tudnám elvégezni,mivel ott a klíma is,és a szervó pumpa is. Mit kell előtte leszerelni,hogy hozzá férjek a generátorhoz,mivel abban csapágyat kellene cserélni.


Aknáról, vagy csápos emelőről fogod csak tudni. Akkumulátor sarukat lekötni. Kartervédőt, jobb első kereket, dobbetétet le kell venni. Utána a hosszbordás szíj feszítő és szabadon futó görgőjét is le kell venni. A klímagázt nem kell leszivatni, de a klímakompresszort le kell csavarozni a helyéről, és félrekötni. Ha jól emlékszem, a kormányszervo szivattyút nem kell. Utána kijön a generátor 3 tartó csavarja. A legnagyobb szívás ezt követően a generátor kivétele. Itt kreativitás kell, ki kell onnan forgatni, úgy, hogy ne sérüljön semmi, főleg a hűtősor ne (ha nagyon ráérsz, levett lökhárítónál kicsit könnyebb, meg ekkor ha van holt, legalább slaggal, vagy nagynyomású mosóval ki tudod tisztítania a kettévett hűtősort is, ráfér az évek után). El lehet ,,játszani" vele egy darabig, ennél a típusnál a generátor levétel nem megy egy ,,kávészünetben".


Nyári leállás miatt július 21.-től zárva vagyok. Nyitás augusztus 21.-től, részben megújult műhellyel, frissebb technikával.
REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb, nincs időm írni) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
Krogergo
2017 július 10 hétfő - 08:04:44
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 5863
Basic írta ...

Kicsit visszatérve az ős-Loganom fenti hibájára:
A hátsó (szétszakadt) "kuyacsont" kicserélése után sem szűnt meg teljesen az a induláskor a kuplung csúsztatásakor hallható kicsit kopogó hang (hajtáslánc beremegés).Tegnap olyan helyről indultam, ahol viszaverte egy fal az autó hangját, és pont le volt tekerve az ablakom.
Azon szüttyögök, hogy nem lehet e, hogy 170 ezer után a két első motortartó bak is tropa e már...
Egy ideje amúgy néha nehéz szépen, "érezhető enyhe beremegés nélkül" elindulni az autóval, lehet, hogy a kuplungszerkezet is gyengélkedik már picit. Ezt amúgy néha csinálja, aztán hetekig megint nem.


10-en pár év után ne várd, hogy olyan legyen, mint új korában. Vagy ha igen, minden kopó cuccot ki kell cserélni újra (de nem utángyártottra) kb. az autó árából . Ami rossz, azzal kell foglalkozni.
Jobb felső motortartó bak csere viszonylag egyszerű, meg tudod csinálni.
Kuplungodnak az évek alatt, meg a Bp.-i használattól (is) a nyomólapja fárad, azért nem lehet már olyan finoman adagolni. Amíg nem zavar, vagy nem ,,fulladozol" le vele, addig nem kell cserélni. Amint kezd necces lenni, akkor viszont rögtön,mert átszakadhat a kinyomócsapágy alatt a nyomólap. Volt itt ilyen klubtársnak is, tréler, meg váltócsere lett a vége. (elmondás alapján, nem én csináltam)

Nyári leállás miatt július 21.-től zárva vagyok. Nyitás augusztus 21.-től, részben megújult műhellyel, frissebb technikával.
REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb, nincs időm írni) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
eeetm
2017 július 10 hétfő - 08:57:05
Zenta, Vajdaság

Regisztrált tag #2859
Regisztrált: 2017 május 23 kedd - 08:03:08

Lakóhely: Zenta
Üzenetek: 6
Krogergo írta ...

eeetm írta ...

A dacia logan 2004-es 1.6MPI autómnál szeretném leszerelni a generátort. Azt szeretném kérdezni,hogy ezt hogyan tudnám elvégezni,mivel ott a klíma is,és a szervó pumpa is. Mit kell előtte leszerelni,hogy hozzá férjek a generátorhoz,mivel abban csapágyat kellene cserélni.


Aknáról, vagy csápos emelőről fogod csak tudni. Akkumulátor sarukat lekötni. Kartervédőt, jobb első kereket, dobbetétet le kell venni. Utána a hosszbordás szíj feszítő és szabadon futó görgőjét is le kell venni. A klímagázt nem kell leszivatni, de a klímakompresszort le kell csavarozni a helyéről, és félrekötni. Ha jól emlékszem, a kormányszervo szivattyút nem kell. Utána kijön a generátor 3 tartó csavarja. A legnagyobb szívás ezt követően a generátor kivétele. Itt kreativitás kell, ki kell onnan forgatni, úgy, hogy ne sérüljön semmi, főleg a hűtősor ne (ha nagyon ráérsz, levett lökhárítónál kicsit könnyebb, meg ekkor ha van holt, legalább slaggal, vagy nagynyomású mosóval ki tudod tisztítania a kettévett hűtősort is, ráfér az évek után). El lehet ,,játszani" vele egy darabig, ennél a típusnál a generátor levétel nem megy egy ,,kávészünetben".


Hello! Köszönöm a választ! Ki lett operálva a kicsike. Most meg szeretném hajtani egy villany motorral,hogy meg halgassam,hogy annak volt-e olyan hangja. Muszáj-e bekötni a generátort áramkörbe, vagy meg szabad forgatni 2800-as percenkénti fordulattal csak ugy üresen,gerjesztés és akksi nélkül is? Nem fog begerjedni üresben? Persze engem csak a csapágyak hangja érdekel,a töltéssel nem volt gondom.Előre is köszönöm!
Vissza az elejére
takzol
2017 július 10 hétfő - 20:59:00
takz

Regisztrált tag #2589
Regisztrált: 2015 július 09 csütörtök - 13:32:06

Lakóhely: Jász-Nagykun-Szolnok
Üzenetek: 66
Olajcserét végeztek az autómon és most egy hét elteltével/ azóta nem mentem vele/ egy-két csepp olajat találtam a garázsom betonján. A motor alatt lévő műanyag lemez is olajos. A szint a motorban fölső jelzésnél van. Lehet, hogy szórom az olajat, vagy most mi van? Tisztelettel kérem a segítségeteket. Más: a motor hangja másnak is megváltozik, amikor kinyomjuk a kuplungot? Van egy enyhe keményebb hang, a kinyomáskor meg teljesen simává válik. Vagy rémeket látok és eddig is ilyen volt, nem is tudom. A gép kifogástalanul megy és minden jól működik. Előre köszönöm a segítséget.

[ Módosítva 2017 július 10 hétfő - 22:46:55 ]
Vissza az elejére
Krogergo
2017 július 10 hétfő - 23:19:17
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Lakóhely: Győr
Üzenetek: 5863
takzol írta ...

Olajcserét végeztek az autómon és most egy hét elteltével/ azóta nem mentem vele/ egy-két csepp olajat találtam a garázsom betonján. A motor alatt lévő műanyag lemez is olajos. A szint a motorban fölső jelzésnél van. Lehet, hogy szórom az olajat, vagy most mi van? Tisztelettel kérem a segítségeteket. Más: a motor hangja másnak is megváltozik, amikor kinyomjuk a kuplungot? Van egy enyhe keményebb hang, a kinyomáskor meg teljesen simává válik. Vagy rémeket látok és eddig is ilyen volt, nem is tudom. A gép kifogástalanul megy és minden jól működik. Előre köszönöm a segítséget.


Vissza kell vinni oda, ahol csinálták.

A hang van másnak is, így van rendjén. De ha elolvasod a kuplung, kinyomócsapágy, stb. működését, akkor többet fogsz tudni róla.

Nyári leállás miatt július 21.-től zárva vagyok. Nyitás augusztus 21.-től, részben megújult műhellyel, frissebb technikával.
REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb, nincs időm írni) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Weboldal
takzol
2017 július 11 kedd - 08:19:49
takz

Regisztrált tag #2589
Regisztrált: 2015 július 09 csütörtök - 13:32:06

Lakóhely: Jász-Nagykun-Szolnok
Üzenetek: 66
Tisztelt Krogergo!
Köszönöm a választ.
Vissza az elejére
Basic
2017 július 12 szerda - 17:37:05
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 2424
Krogergo írta ...

Ami rossz, azzal kell foglalkozni...Amint kezd necces lenni, akkor viszont rögtön,..


OK



Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
takzol
2017 július 17 hétfő - 12:47:52
takz

Regisztrált tag #2589
Regisztrált: 2015 július 09 csütörtök - 13:32:06

Lakóhely: Jász-Nagykun-Szolnok
Üzenetek: 66
T. Krogergo!
Tanácsodat megfogadva visszavittem az autót a szervízbe és a" leeresztő tömítő gyűrű" volt hibás. / Ha van ilyen....műszakilag nekem mindent be lehet ám adni./ A lényeg az, hogy a csöppenés megszűnt, minden ok. Köszönöm a segítséget.
Vissza az elejére
RayD
2017 július 17 hétfő - 20:10:46
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 265
Sziasztok!

EURO6 dízelesektől és a szakértőktől kérdezném:
Ma jött levelem a Renaulttól, hogy EURO6b dízelesként lenne egy újraprogramozásuk, amit ingyen igénybe lehet venni és tisztább lesz tőle a kocsi.

"1) Az EGR rendszer tlejes hatékonyságú működési tartományának bővítése;
2) A NOx-csapda jobb teljesítménye.
Az újraporgramozásnak köszönhetően a NOx-kibocsátás akár a felére csökkenhet a jármű valós felhasználási körülményei között."

Érdemes ezt elvégeztetni, vagy csak "béta-tesztelőket" keresnek? A VW hasonló dízelbotrányos szoftverfrissítése tudtommal sokaknál okozott galibát, ezért kicsit tartok tőle, meg én a dízeles profil alsó felén vagyok, tehát azért figyelnem kell, hogy tényleg időről-időre kimenjek pályára kipucolni a részecskeszűrőt, igaz eddig nem volt semmi gondom.

Vissza az elejére
RayD
2017 július 17 hétfő - 20:11:41
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Lakóhely: Budapest
Üzenetek: 265
RayD írta ...

Sziasztok!

EURO6 dízelesektől és a szakértőktől kérdezném:
Ma jött levelem a Renaulttól, hogy EURO6b dízelesként lenne egy újraprogramozásuk, amit ingyen igénybe lehet venni és tisztább lesz tőle a kocsi.

"1) Az EGR rendszer tlejes hatékonyságú működési tartományának bővítése;
2) A NOx-csapda jobb teljesítménye.
Az újraporgramozásnak köszönhetően a NOx-kibocsátás akár a felére csökkenhet a jármű valós felhasználási körülményei között."

Érdemes ezt elvégeztetni, vagy csak "béta-tesztelőket" keresnek? A VW hasonló dízelbotrányos szoftverfrissítése tudtommal sokaknál okozott galibát, ezért kicsit tartok tőle, meg én a dízeles profil alsó felén vagyok, tehát azért figyelnem kell, hogy tényleg időről-időre kimenjek pályára kipucolni a részecskeszűrőt, igaz eddig nem volt semmi gondom.

Csak hab a tortán, hogy szerintük Sanderom van és nem Logan MCV-m.

Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<        >>   

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2017 E-mail: -Email- Klikk!