A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Problémák, megoldásaik
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Mindent a motorról! III.
Oldal:       >>  
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
Indy
2009 szeptember 14 hétfő - 08:48:25
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9672
Az előző topik folytatása.

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
kincsleső
2009 szeptember 14 hétfő - 08:52:20
Logan 1,4 MPI Laureate, 2005.12.15.

Regisztrált tag #109
Regisztrált: 2005 december 04 vasárnap - 20:04:04

Üzenetek: 3701
Valaki, aki tudja, megadhatná az 1,4-es motor olajleeresztő csavar alátétjének a méretét! Kösz!
Vissza az elejére
Indy
2009 szeptember 14 hétfő - 09:00:43
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9672
Külső: 20 mm, belső 13 mm. (A belső része gumiperemes, tehát picit tágul!).

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
kincsleső
2009 szeptember 14 hétfő - 09:11:46
Logan 1,4 MPI Laureate, 2005.12.15.

Regisztrált tag #109
Regisztrált: 2005 december 04 vasárnap - 20:04:04

Üzenetek: 3701
Köszönöm! Ez már közelebb áll az "emlékeimhez". Én úgy emlékeztem, hogy 12-es v. 14-es a csavar, erre kaptam a Bárdinál 16x22-es alátétet, - állítólag a cikkszámuk alapján - de csak motoszkált bennem, hogy vmi nem stimmel. Fenébe! (Nem szeretném újra a régit visszatenni, már a legutóbbi olajcserénél sem nagyon "akaródzott", mert előzőleg a szervizben vmi olyan eszetlenül húzták meg a csavart, hogy kellett egy 1 méteres toldót tennem a kulcsra, hogy ki tudjam oldani - gondolom, már akkor sem cseréltek alátétet...)
Vissza az elejére
FTibi
2009 szeptember 14 hétfő - 09:22:43
Vendég

Sziasztok!

Olajcserés lenne a Dacia. Tud valaki olyan megbízható helyet, ahol tudnék rendelni hozzá olajat? Állítólag neten rendelve lehet a legolcsóbban olajhhoz jutni.
Vissza az elejére
kincsleső
2009 szeptember 14 hétfő - 09:27:28
Logan 1,4 MPI Laureate, 2005.12.15.

Regisztrált tag #109
Regisztrált: 2005 december 04 vasárnap - 20:04:04

Üzenetek: 3701
FTIbi! Olvass már vissza pár napot ennek a topiknak az előző részében, jó bőven volt erről szó....
Vissza az elejére
DOLMAR
2009 szeptember 14 hétfő - 09:29:29

Regisztrált tag #1260
Regisztrált: 2009 június 16 kedd - 19:35:37

Üzenetek: 527
Ha láncolaj kell vkinek olcsón, akkor az agroforgot ajánlanám, amerikai al-co lánckenő olajuk van, áfa emelés előtt 2200-2400 huf. volt a gallonos kiszerelés, téli illetve nyári változatban is kapható.
Vissza az elejére
Indy
2009 szeptember 14 hétfő - 10:22:14
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9672
FTibi írta ...

Sziasztok!

Olajcserés lenne a Dacia. Tud valaki olyan megbízható helyet, ahol tudnék rendelni hozzá olajat? Állítólag neten rendelve lehet a legolcsóbban olajhhoz jutni.


Én a Formula3000-től rendelek évek óta. Gyorsak, pontosak és olcsóak.

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
SANK
2009 szeptember 14 hétfő - 11:05:49
Ambiance,torreádorpiros


Regisztrált tag #24
Regisztrált: 2005 szeptember 07 szerda - 12:24:27

Üzenetek: 108
Tegnap voltam a családi napon a szakszervízben. Közben kértem ajánlatot a vezérműcserére. Ha eredeti alkatrészt tetetek bele, 31 ezer az anyagköltség, munkadíjjal 48 körül lenne. Után gyártott szíjjal és görgővel az anyagköltség kb. a fele.
Ők az eredetit javasolják, mert ha 5 éven és 60 ezren belől szakadás van, ebben az setben az egész káromat megtérítik, utángyártott esetben pedig csak az anyagköltséget. Hajlok az erdetihez, szerintetek megéri?
Ez a teljes garancia csak akkor van ha szakszervíz teszi bele?
Egy helyi szervízben is kértem ajánlatot , ott sem mondtak kevesebbet. (Csak gyors ajánlatkérés volt, 50-60-at mondtak, gondolom az is eredeti alaktrészre vonatkozott. )
Egyébként a csabai szakszervízben nem tudom jól emlékszem-e, MOTRIO fékbetéteket tennének bele, erre érvényes a gyártói garancia, és azt mondták ha lesz vezérműcserére is ilyen tipusú készlet, akkor olcsóbb lesz, és ugyanúgy teljes garanciát vállalnak. De most még nincs. Sajna az első fékbetét csere + a vezérműszíj csere együtt elég fogós lesz...

István
Vissza az elejére
Indy
2009 szeptember 14 hétfő - 11:23:53
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9672
Ez teljesen természetes, hogy hozott anyagnál csak a szerelésre vállalnak garanciát, míg gyár alkatrésznél mindenre. A Motrios fékbetétekkel kapcsolatban majd kérlek írd meg a tapasztalatidat!

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
SANK
2009 szeptember 14 hétfő - 16:02:58
Ambiance,torreádorpiros


Regisztrált tag #24
Regisztrált: 2005 szeptember 07 szerda - 12:24:27

Üzenetek: 108
Indy írta ...

Ez teljesen természetes, hogy hozott anyagnál csak a szerelésre vállalnak garanciát, míg gyár alkatrésznél mindenre. A Motrios fékbetétekkel kapcsolatban majd kérlek írd meg a tapasztalatidat!


Ma mégis úgy döntöttem, ahogy Te is javasoltad, hogy még tavaszig kibírja a vezérműszíj, a fékbetétet pedig mégiscsak helyben cseréltetem, így most nem tudom kipróbálni a Motrios alkatrészt. Az holnap derül ki, itt milyen gyártmányt tudnak beszerezni.Ez sem kis szervíz, és elég jó híre van, és nekem sem volt rossz tapasztalatom (http://www.oroscar.hu/), legutóbb szélvédőt kellett cseréltetnem, ők közvetlen kapcsolatban vannak a Hungaria biztosítóval, zökkenőmentes volt az ügylet.
Persze lehet hogy a vezérműszíjat is ők fogják cserélni, majd kiderül.
Az utángyárott sem hozott anyag léett volna, a szervíz szerezte volna be azt is, de arra nem adnak teljeskörű garanciát.
A neten keresgélve találtam, hogy például a ford vezérműszíjakra 10 év vagy 150 ezer az ajánlott csere. Hogy lehetnek ekkora eltérése?. Persze szerintem ez nagyon bátor ajánlás.



István
Vissza az elejére
Indy
2009 szeptember 14 hétfő - 16:07:53
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9672
SANK írta ...

A neten keresgélve találtam, hogy például a ford vezérműszíjakra 10 év vagy 150 ezer az ajánlott csere. Hogy lehetnek ekkora eltérése?. Persze szerintem ez nagyon bátor ajánlás.


Motorkonstrukció, de inkább marketing kérdése.


Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
kincsleső
2009 szeptember 14 hétfő - 16:50:03
Logan 1,4 MPI Laureate, 2005.12.15.

Regisztrált tag #109
Regisztrált: 2005 december 04 vasárnap - 20:04:04

Üzenetek: 3701
SANK! Már túl vagy a 3 éven, azt hiszem az autód így már nem garanciális.... Nem tudom, mennyiért vállalná neked a "szakszerviz" a fékbetétcserét, de tájékoztatásul: még garis korában ki akarták cserélni a fékbetétemet, 30000Ft-ért! Nem kértem... Megnéztem magam is a betéteket, így aztán mentem még 15000km-t, addigra koptak el 1,5 mm körülire... Vettem 5000Ft körüli áron fékbetétet és kb. 0,5 óra alatt kicseréltem őket...
Vissza az elejére
SANK
2009 szeptember 14 hétfő - 20:46:07
Ambiance,torreádorpiros


Regisztrált tag #24
Regisztrált: 2005 szeptember 07 szerda - 12:24:27

Üzenetek: 108
kincslesõ írta ...

Vettem 5000Ft körüli áron fékbetétet és kb. 0,5 óra alatt kicseréltem őket...


Ez lenne az igazi, szerintem ki is tudnám cserélni, de annyira nem vagyok felszerszámozva. Legközelebb megpróbálom, majd sűrűbben jövök ide. Most viszont nagyon sürgőssé vált , és még az is lehet hogy a kerékcsapággyal is baj van, most inkább elviszem, de csak ide a helyi szervízbe. (Itt ismerem is jól a munkafelvevőt, dolgoznak a gyárunknak is.) Holnap délben megmutatom nekik, és mond majd egy időpontot meg árat, majd beszámolok. Amíg wartburgom volt, és anyáméknál laktam családi házban, tehát volt helyem, még főtengely cserét is csináltam egy ismerős segítséggel. De ez az autó már nem olyan barkács autó, de mint mondod ilyen egyszerűbb feladatokat meg kellene próbálni saját kezűleg, sokat tudnék spórolni. De hát eddig nem kellett javítani rajta semmit !!! Nem is gondolkodtam ilyen dolgon.

István
Vissza az elejére
Krogergo
2009 szeptember 14 hétfő - 21:03:48
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6482
SANK nem kell félni tőle, ez épp olyan ,,barkács" autó mint a többi. Szinte mindent meg lehet rajt otthon házilag oldani az olyan embereknek, akik az előző autóikat is saját maguk szerelgették otthon. Attól, hogy ezt újan és drágán vette az ember, nem jelenti azt, hogy félni kell tőle. Megvannak a műszaki alapelvek, és nagyjából az alapján kell minden féle járgányt szerelni. Annyiban különbözik a wartburgtól, hogy ehhez több féle szerszám kell, kevesebb a hely benne, meg több az elektronika. Ez utóbbi azonban közel sem éri el a mai átlag autók bonyolultságát. Lekötött akkusaru mellett bármit szétköthetsz, széthúzhatsz, arra kell figyelni, hogy ugyan oda kerüljön vissza.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Deceballus
2009 szeptember 15 kedd - 08:40:09
Vendég

Danielhun, csak ide tudok válaszolni, mert fel lett darabolva a topic.

A Dacia-card egy hitelkártya, talán ha előre teszel rá pénzt, akkor az úgy működik mintha betennéd a bankba, de nagyon rossz (vagy nulla?) kamattal. Tehát azt futtassad meg, hogy ha előre teszel rá pénzt, akkor a 10%-os szervízköltség- csökkentéssel hogyan jössz ki. Szerény véleményem szerint nem túl jól, mert lekötöd a pénzed a BRD-nél.
Mindenesetre nekik valahol nagyon megéri, mert már többször is rámtelefonáltak, hogy mi lesz már? Amikor utoljára beszéltem, akkor megkérdeztem hogy ez nekem miért jó (mert az ismertetőjükből ezt nem lehet kihámozni), ekkor mondták hogy kevesebbe kerül a szervízelés.
Én végül is nem mentem bele, külön cirkusz lenne a bankba járni. A fizetésem két másik bank kártyájára kapom amin nem tudok változtani, így ezt külön kellene intéznem. Hát inkább nem.
Egyébként félévente ugyanilyen "kedvezményes" ajánlatot kapok a telefontársaságtól is, mely szerint ingyen beszélhetek fűvel-fával plusz néhány euróért és nem igazán akarják felfogni, hogy a meglévő ingyenperceimet sem tudom lebeszélni tehát csak veszthetek az üzleten (mellesleg ott van az RDS fix is nulla RON bérletért 500 ingyen perccel stb, ezzel szoktam a Romtelecom száját befogni).
Vissza az elejére
danielhun
2009 szeptember 15 kedd - 14:10:44
Dacia Logan F2 1.6 8v Preference

Regisztrált tag #1193
Regisztrált: 2009 január 27 kedd - 22:29:26

Üzenetek: 60
Deceballus, en is ezert nem irtam ala a Dacia-card szerzodeset mert nem eri meg nekem. Penz pedig tudtomal nem lehet ra tenni csak felvenni rola mert em "Maestro"-os a kartya hanem "MastrerCard". es ez tudtommal hitel kartya.
A telefon szamlara vissza terve en is kaptam ilyen ajanlatot a vodafone tol hogy 8 euroert 16 eurot kapok , maga az ajanlat jo csak ket eves szerzodest mostani helyzetemmel nem tudnak megbirni.
Jut eszembe mi az a RDS enmeg nem hallottamrola.

Vissza az elejére
willmenn
2009 szeptember 15 kedd - 17:36:06



Regisztrált tag #75
Regisztrált: 2005 október 08 szombat - 11:02:19

Üzenetek: 2297
Különben hidjétek el, hogy a hitelkártyára is lehet tenni. Én egyszer tévedésből 90000-et tettem rá. Igaz nem jelölte sehol, de addig nem is számolt, még le nem fogyott róla.

Mond meg ami kikívánkozik belőled, nehogy belebetegedj! Én is ezt teszem, már amikor merem.
Vissza az elejére
SANK
2009 szeptember 16 szerda - 09:13:02
Ambiance,torreádorpiros


Regisztrált tag #24
Regisztrált: 2005 szeptember 07 szerda - 12:24:27

Üzenetek: 108
Krogergo írta ...

SANK nem kell félni tőle, ez épp olyan ,,barkács" autó mint a többi...


Köszi, meg fogom próbálni. Egy baj azért van, idő és helyhiány, de erre is kitalálok valamit. Garázsom van, de az nagyon szűkös, előtte pedig nem állhatok le, mert sorgarázs, így a többiek nem tudnának mozogni. A házunk is sorház, van előttünk egy füves rész, de az meg a másik sorházé:-( .
A mienkhez tartozóhoz pedig csak a járdán lehet elmenni, és eléggé egyenetlen. Na de majd erre is kitalálok valami, ne panaszkodja ittt...

István
Vissza az elejére
Deceballus
2009 szeptember 16 szerda - 09:24:40
Vendég

danielhun írta ...

Jut eszembe mi az a RDS enmeg nem hallottamrola.

Kicsit off de: Klikk! > olcsó és gyors internet, kábel Tv, majdnem ingyen telefon (1 fix + 1 mobil), gyakorlatilag csak a külföldi és a mobilhívásokat kell fizetni de olcsóbb a többinél.

Vissza az elejére
SANK
2009 szeptember 18 péntek - 23:54:22
Ambiance,torreádorpiros


Regisztrált tag #24
Regisztrált: 2005 szeptember 07 szerda - 12:24:27

Üzenetek: 108
Megkaptam az ajánlatot a vezérműszíj cseréhez.
vezérlés garn. 31 266
vízszivattyú 27 609
segédszíj 2475
munk.díj 15 000
Össz. 76 350

Szerintem a vízszivattyút ha ninsc vele baj, felesleges kicserélni, azt mondtam is hogy marad a régi.
A többi elfogadható? (Eredeti alkatrészekkel van kalkulálva.)
István


István
Vissza az elejére
candi11
2009 szeptember 19 szombat - 00:47:27
candi11


Regisztrált tag #586
Regisztrált: 2006 október 22 vasárnap - 12:01:04

Üzenetek: 1612
SANK én kicserélném a vízpumpát mert csúnya dolgokat tud csinálni


Hülyével ne állj le veszekedni, mert lehúz a szintjére, és megver a rutinjával
Nem birkózok disznóval, mert mindketten szarosak leszünk és a rohadék még élvezi is!
Ja és a /fekete/ BÁRÁNYok hallgatna Klikk!
Vissza az elejére
kectam
2009 szeptember 19 szombat - 08:46:20
Vendég

mindenképp csere, mit csinálsz akkor, ha kb. 2000 km múlva megadja magát, és mindent szétcsesz odabent?
Az nem jön ki akkor annyiból
Vissza az elejére
candi11
2009 szeptember 19 szombat - 10:06:18
candi11


Regisztrált tag #586
Regisztrált: 2006 október 22 vasárnap - 12:01:04

Üzenetek: 1612
legolcsóbban haver áron összerakja 88000 Ft-ból
vagy vesz új motort Gergőtől


Hülyével ne állj le veszekedni, mert lehúz a szintjére, és megver a rutinjával
Nem birkózok disznóval, mert mindketten szarosak leszünk és a rohadék még élvezi is!
Ja és a /fekete/ BÁRÁNYok hallgatna Klikk!
Vissza az elejére
kincsleső
2009 szeptember 19 szombat - 18:23:25
Logan 1,4 MPI Laureate, 2005.12.15.

Regisztrált tag #109
Regisztrált: 2005 december 04 vasárnap - 20:04:04

Üzenetek: 3701
SANK, én is úgy érzem, hogy kicsit feleslegesen vállalsz ekkora kockázatot. Túl sokat nem takarítasz meg, ha nem cseréled ki most a szivattyút: Úgy gondolom, ha egy másik alkalommal cserélik, nem a vezérműszíjjal együtt, nagyobb lesz - együttesen - a munkadíj, mint így lenne... Ráadásul, akár függetlenül a tényleges műszaki okoktól, nem igazán fogsz tudni bármiféle garanciális jogokat érvényesíteni, ha netán történik valami a szíjjal: szinte biztos, hogy ez egy kibúvó lesz...
És most egy kicsit "magamba nézek": az én esetemben már 90000 km-re írták elő a cserét, de max. 4 év után... Na, itt a gond: még csak 68000 m-nél tartok, ennek alapján ráérnék még a cserével. De ez év végén letelik a 4 év is (és lesz benne 72-74 ezer km....). Az a tervem, hogy bizony én is kockáztatok, várok még kb. 1 évet a cserével, majd úgy 90ezer km táján meglesz. Talán annyiban más a helyzet, hogy én nagyobb összeg kifizetését tologatom magam előtt.... Majd elválik...
(Egyébként pedig ott motoszkál az emberben, hogy van-e bármilyen műszaki különbség a két - különböző csere-intervallumra "ítélt" kivitel között: erről már írogattunk itt - nagyon úgy tűnik, hogy nincs... )
Gyanítom, jó sok tulaj van hasonló helyzetben (azaz, sokaknál lejár a 4 év, de még odébb van a 90ezer km....

[ Módosítva 2009 szeptember 19 szombat - 18:27:43 ]
Vissza az elejére
hobby2
2009 szeptember 19 szombat - 18:36:38
ÜT Laureate1,4 2004.12.02 Gyöngyszürke


Regisztrált tag #42
Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 21:00:53

Üzenetek: 2416
Igen, akkor most mit tegyek én? 2008 decemberben az autó betöltötte a 4 évet, viszont jelenleg 23.000 km van benne. Mi cseréljek? Mindent? Vagy egyelőre semmit? Nem tudom.
Vissza az elejére
kincsleső
2009 szeptember 19 szombat - 19:44:10
Logan 1,4 MPI Laureate, 2005.12.15.

Regisztrált tag #109
Regisztrált: 2005 december 04 vasárnap - 20:04:04

Üzenetek: 3701
Én most biztosan nem cserélnék semmit. Ha hű akarok lenni ahhoz, amit feljebb írtam, akkor abból az következik, hogy nem aktuális, vagy inkább nem feltétlenül indokolt a csere. Azt ugyanis én biztosra veszem, hogy az én alkatrészeim a tieidhez képest megviseltebb állapotban vannak a +45000 km miatt az 1 évvel hosszabb "öregedési időtartam" ellenére is...
Vissza az elejére
Krogergo
2009 szeptember 19 szombat - 21:30:47
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6482
Hogy ki mennyit kockáztat, azt döntse el saját maga. Én a tapasztalatok alapján nem spórolnék ilyennel. Ugyanis ti csak arról tudtok, amit itt a klubbon olvastok. Akik pedig nálam vásárolnak, azoknak csak kis része klubtag. És érdeklődtek már páran komplett motor vagy hengerfej iránt is MPI motorhoz.
Persze van több komplett motorom, szinte új is, klubtagnak azért nem kívánom, hogy szüksége legyen rá.
Ha valakinek vezérlés kell, kompletten szíj(Contitech, amelyet a Continental gyárt)+feszítőgörgő(SKF, csúcsminőség, gondolom mindenkinek ismerős)+vízpumpa tömítéssel (Valeo mint a gyári) 28000Ft-ért tudom adni. Ilyen került willmenn klubtárs autójába is.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
kincsleső
2009 szeptember 19 szombat - 21:43:43
Logan 1,4 MPI Laureate, 2005.12.15.

Regisztrált tag #109
Regisztrált: 2005 december 04 vasárnap - 20:04:04

Üzenetek: 3701
Krogergo írta ...

Hogy ki mennyit kockáztat, azt döntse el saját maga. ....


Én is így gondolom, ezért írtam dőlt betűvel azt hogy Én...

Viszont, ha már említetted a klubon-túli eseteket, igencsak hasznos lenne egy-két tapasztalat közreadása, pl.: találkoztál-e olyannal, hogy valakinek azért ment tönkre valami (ezen a részen), mert az "előírt" 4 év -nél nem cserélte az alkatrészeket - miközben csak, mondjuk 30 v 70 ezer km volt a gépben....?

Ui.: Tisztában vagyok azzal, hogy ha nem is találkoztál konkrétan a fenti esettel, attól az még bárkinél előállhat, de mégis....

[ Módosítva 2009 szeptember 19 szombat - 21:47:38 ]
Vissza az elejére
candi11
2009 szeptember 20 vasárnap - 00:24:18
candi11


Regisztrált tag #586
Regisztrált: 2006 október 22 vasárnap - 12:01:04

Üzenetek: 1612
én csak annyit mondok hogy már 4 Loganban cseréltem vezérlést és mind a négy könyezett a vízpumpa és beszéltem kedves willmen klubtárssal is és neki is könnyezett
ezért kell cserélni 4 év után ha csak 28000 km is van benne

Hülyével ne állj le veszekedni, mert lehúz a szintjére, és megver a rutinjával
Nem birkózok disznóval, mert mindketten szarosak leszünk és a rohadék még élvezi is!
Ja és a /fekete/ BÁRÁNYok hallgatna Klikk!
Vissza az elejére
SANK
2009 szeptember 20 vasárnap - 09:04:23
Ambiance,torreádorpiros


Regisztrált tag #24
Regisztrált: 2005 szeptember 07 szerda - 12:24:27

Üzenetek: 108
candi11 írta ...

SANK én kicserélném a vízpumpát mert csúnya dolgokat tud csinálni



Ketten is javasoltátok a cserét, utánna néztem itt a topikon a szervízkönyv leírásban, és én is azt látom hogy 60 ezer után már több esetben is jelentkeztek problémák a vízpumpával. Hát akkor szerintem is csere, de a 27 ezresnél nincs olcsóbb vízpumpa? A szervíztopijban láttam ennél olcsóbb csert is, de azok milyen tipusúak, nem eredetik?


István
Vissza az elejére
SANK
2009 szeptember 20 vasárnap - 09:23:31
Ambiance,torreádorpiros


Regisztrált tag #24
Regisztrált: 2005 szeptember 07 szerda - 12:24:27

Üzenetek: 108
Szia Kincsleső !
A vízpumpával kapcsolatban teljesen igazad van, és már meg vagyok teljesen győzve, csere lesz.
A vezérműszíj tényleg egy érdekes téma. Nekem már tavasszal januárban 5 éves lesz a járgány. A DACIA szervizben egyébként. Véleményem szerint a 90 ezer a reális, és az 5 év is kevés, mert 6-7 évig még simán elmenne a szíj, egyes típusú autóknál 10 évet javasolnak, és nem hiszem annyival jobb minőségű anyagból van a szíj. Valaki itt írta hogy ez marketing is kicsit, és valóban így van.Szerintem kicsit lehet kockáztatni, de sokat nem. Nekem anyagi okai vannak a tavaszra halasztásnak, kissé kiköltekeztem most, majd 100 ezer forintos kiadást most nem bír el a büdzsé. Anyit azért teszek, hogy cseréig nem hajtom, a 170-et mellőzöm.



István
Vissza az elejére
SANK
2009 szeptember 20 vasárnap - 09:31:40
Ambiance,torreádorpiros


Regisztrált tag #24
Regisztrált: 2005 szeptember 07 szerda - 12:24:27

Üzenetek: 108
Most látom hogy a mondat félbemaradt:-) Ez lett volna:
A DACIA szalonban egyébként nem 4, hanem 5 évet mondtak a csereperiódusra. Ez alapján a 4 év is jó alá van véve.Még valami eszembe jutott. Az említett Renault családi napon azzal indokolták az eredeti szíjat, hogy ebben az esetben megtérítik egy esetleges szakadás esetén a káromat. AZ Orosháza szervízben erre azt mondták (jó ismeretségben vagyunk), hogy ők nem akarják bántani a szakszervizet, de garancia időn túl senki sem vállal következmény kárért kártérítést, tehát valamit úgyis kitalálnának, hogy ne kelljen fizetni. Hol lehet az igazság? Persze én így is úgyis eredeti szíjat fogok kérni, az még kérdés hogy hol.

István
Vissza az elejére
kectam
2009 szeptember 20 vasárnap - 09:35:22
Vendég

Helyesen döntöttél, lehet, hogy amit megspóroltál volna most, annak a sokszorosát kellett volna kifizetned később. Jobban fogsz aludni a csere után.
Vissza az elejére
qwert60
2009 szeptember 21 hétfő - 17:54:27
Renault Magane Classic 1,4 16v


Regisztrált tag #54
Regisztrált: 2005 szeptember 24 szombat - 20:01:39

Üzenetek: 737
SANK írta ...

Most látom hogy a mondat félbemaradt:-) Ez lett volna:
A DACIA szalonban egyébként nem 4, hanem 5 évet mondtak a csereperiódusra. Ez alapján a 4 év is jó alá van véve.Még valami eszembe jutott. Az említett Renault családi napon azzal indokolták az eredeti szíjat, hogy ebben az esetben megtérítik egy esetleges szakadás esetén a káromat. AZ Orosháza szervízben erre azt mondták (jó ismeretségben vagyunk), hogy ők nem akarják bántani a szakszervizet, de garancia időn túl senki sem vállal következmény kárért kártérítést, tehát valamit úgyis kitalálnának, hogy ne kelljen fizetni. Hol lehet az igazság? Persze én így is úgyis eredeti szíjat fogok kérni, az még kérdés hogy hol.



Csak ne Békéscsabán!!!!!

Eddy
Tegyük jobbál!!
Már amit lehet....
1,4 16V Full
Vissza az elejére
kincsleső
2009 szeptember 21 hétfő - 20:12:02
Logan 1,4 MPI Laureate, 2005.12.15.

Regisztrált tag #109
Regisztrált: 2005 december 04 vasárnap - 20:04:04

Üzenetek: 3701
kincslesõ írta ...

Valaki, aki tudja, megadhatná az 1,4-es motor olajleeresztő csavar alátétjének a méretét! Kösz!


(Szept. 14-én volt szó erről). Nos végre megcsináltam az olajcserét: teljesen rosszul rémlett a fenti alátét mérete!
Bizony jót adtak a Bárdinál:
16-os a csavar menetátmérője, szóval tökéletesen illik oda a 16x22x2mm -es alátét. (Megérte a 64 Ft-ot )
Vissza az elejére
Basic
2009 szeptember 22 kedd - 08:24:04
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2714
Szerintetek Vernet vagy Valeo termosztátot vegyek?

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Indy
2009 szeptember 22 kedd - 08:43:04
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9672
kincslesõ írta ...

Bizony jót adtak a Bárdinál:
16-os a csavar menetátmérője, szóval tökéletesen illik oda a 16x22x2mm -es alátét. (Megérte a 64 Ft-ot )


10-ed annyiba kerül, mint a szalonban (kivéve ha ingyen adjék), még ha nem is egyezik a gyári méretekkel.


Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
Indy
2009 szeptember 22 kedd - 08:43:30
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9672
Basic írta ...

Szerintetek Vernet vagy Valeo termosztátot vegyek?


Ha közel egy árban van, akkor a Valeot. Elromlott?

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
Basic
2009 szeptember 22 kedd - 08:54:22
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2714
Indy írta ...

Basic írta ...

Szerintetek Vernet vagy Valeo termosztátot vegyek?


Ha közel egy árban van, akkor a Valeot. Elromlott?


Igen. Pontosabban megint elromlott (az elsőt még garanciában cserélték).

Megint csinálja, hogy ha kicsit hűvösebb az idő, akkor visszahül a motor, és 4-ből 2 rovátka lesz a kijelzőn. Tegnap este mentem pl. autópályán, és végig 2 rovátka volt.
Szóval a gyári termosztát nem lehet hipiszupi jó, ha 2 évente elköszön.

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Basic
2009 szeptember 22 kedd - 08:58:03
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2714
Amúgy meg icipicit fogy a hűtővizem, de sehol nem látom nyomát. Lehet, hogy kéne egy új hűtősapka?

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Indy
2009 szeptember 22 kedd - 09:04:45
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9672
A termosztátház és a hengerfejcsonk találkozásánál megnézted, hogy szivárog e?

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
Basic
2009 szeptember 22 kedd - 09:09:22
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2714
Indy írta ...

A termosztátház és a hengerfejcsonk találkozásánál megnézted, hogy szivárog e?


Nem látszik semmi, és annyira minimálisan ereszt, hogy inkább olyan, mintha a túlnyomáson a gőzt eleresztené (=azért gyanús a sapka).
30 ezer km alatt csökkent max-ról min-re.

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Indy
2009 szeptember 22 kedd - 09:11:08
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9672
Hehe, az teljesen normális! Azt hittem nagyobb a fogyás... Töltsd fel és ne foglakozz vele...

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
Basic
2009 szeptember 22 kedd - 09:23:37
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2714
Indy írta ...

Hehe, az teljesen normális! Azt hittem nagyobb a fogyás... Töltsd fel és ne foglakozz vele...


OK

Szerintem már fel sem töltöm (nincsen még min. alatt). 1500 km múlva úgyis itt a 60 ezres szerviz, és akkor úgyis csere...

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
kincsleső
2009 szeptember 22 kedd - 10:09:44
Logan 1,4 MPI Laureate, 2005.12.15.

Regisztrált tag #109
Regisztrált: 2005 december 04 vasárnap - 20:04:04

Üzenetek: 3701
Indy írta ...

kincslesõ írta ...

Bizony jót adtak a Bárdinál:
16-os a csavar menetátmérője, szóval tökéletesen illik oda a 16x22x2mm -es alátét. (Megérte a 64 Ft-ot )


10-ed annyiba kerül, mint a szalonban (kivéve ha ingyen adjék), még ha nem is egyezik a gyári méretekkel.



Mi az, hogy nem egyezik? A gyárinak is nyilván 16 mm a belső átmérője, ha már 16-os a csavar. Igaz, hogy a külső átmérője 24mm, de az most lényegtelen. (Most már tudom a méreteket, mert tegnap csináltam az olajcserét...).
Más méretűt nem tennék bele, akármilyen olcsó is, nyilván. Arról nem is beszélve hogy 16-os csavarra nem megy föl 14-es....
Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:       >>   

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2018 E-mail: -Email- Klikk!