A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Problémák, megoldásaik
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Mindent a gumikról! II.
Oldal:   <<        >>  
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
macilka
2009 október 22 csütörtök - 04:22:39
Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi


Regisztrált tag #189
Regisztrált: 2006 március 06 hétfő - 13:29:58

Üzenetek: 2866
N + O 2 = NO 2 (nitrogéndioxid). Az NO a nitrogénmonoxid vegyjele...
Vissza az elejére
maszületett
2009 október 22 csütörtök - 10:49:20

Regisztrált tag #14
Regisztrált: 2005 szeptember 06 kedd - 12:32:13

Üzenetek: 1322
Deceballus írta ...

Persze hogy nitrogén és argon: a levegőben 78.1 térfogat% nitrogén, 20.9 % oxigén és 0.9% argon van, a többi gáz mindösszesen 0.1%-ot tesz ki. Az oxigéngyártáskor először a szén-dioxid "fagy" ki (kondenzálódik), aztán az argon, majd a nitrogén és azután az oxigén. Tehát ha oxigént akarsz gyártani, akkor hűtéssel kondenzálod először a gázokat egészen a nitrogénig, majd a maradékot cseppfolyósíthatod vagy 200 baron palackozhatod, mert az nem más mint ipari tisztaságú oxigén.
Szóval a keveréket nevezheted aminek akarod, de az nem valami speciális dolog, hanem inkább egy melléktermék. A cseppfolyós nitrogént egyébként a hűtéstechnikában használják.
Egy normális kompresszor nem tud annyi olajat porlasztani, hogy azt meggyújtva látványos eredményeket érjél el vagy hogy az tönkretegye a gumit. Az olajcseppek hamar leülepednek és nem párolognak el (az olajnak alacsony a gőznyomása), emiatt a durrdefektet nem erre kell fogni. Ja, és mi gyújtaná meg a keveréket? Még a beporlasztott gázolaj is csak izzítás után hajlandó meggyulladni.
Amennyiben érdekel a levegő nedvességtartalma, itt van egy Mollier-diagram Klikk! . Ezen a nedvesség-tartalom jelölése x és g víz/ 1 kg levegő formájában van megadva. 1 köbméter levegő tömege valamivel több mint egy kg, így egy autóbelsőben még ha valami nagyon gőzös fürdőszobában fújtad is fel a gumidat, pár milligramm víz kerülhetett.
Azon gázok fizikai tulajdonságai, amelyek kritikus hőmérséklete alacsony (tehát itt van a nitrogén, az oxigén, az argon és a levegő), a móltömegüktől függenek. A nitrogén és az oxigén egymás mellett vannak a periódusos rendszerben és emiatt a móltömegük közötti különbség kicsi, a levegő és a nitrogén között meg még kisebb. Emiatt lényeges különbség a nitrogén és a levegő között FIZIKAI szempontból nincs, a reklámszövegeknek meg nem kell bedőlni. Az ilyen üzlethez két ember kell: egy, aki elad és egy balek, aki vásárol.



Azért idéztetek, mert gyönyörű amiket írsz, bár egy szót sem értek belőle.

Lehet, hogy balek vagyok, de tudnod kell, hogy a balakok motorkerékpárjainak lényegesen kiegyensúlyozottabb a tapadása, mint a kémiában jártaséknak, és ha nagy tömegű (2 tonna) gépkocsival nagy sebességgel (180-230 km/h) hajtanak, nagyobb biztonságban vannak, mint azok akik értenek a kémiához, ezért nem dőlnek be mindenféle hülyeségnek.
Szerintem.

u.i. A daciaba én sem töltök gázt, mert felesleges.
A motoromba igen, mert egy két tized eltérést is igen könynen lehet érzékelni. Tölttetek továbbá a fentebbi karakterisztikákkal bíró, általam időnként vezetett autókba is, és nem bántam még meg.

A nagy sebességű autókázásokkor egyébként is jobban kopik a gumik közepe az ekkor fellépő centrifugális erők következtében, Ha ehhez hozzájönne a felmelegedésből adódó nyomásnövekedés is, még durvábban kopnának a gumik középső részei. Emiatt egyébként sűrűbben kell gumit cserélni az autópályákon használt nagyteljesítményű autókon, mint ha ugyanannyi kilómétert pl. országúti tempóban tenne meg. Amitóta gázzaol töltetjük a gumikat, egyenletesebben kopnak.


Vissza az elejére
Deceballus
2009 október 22 csütörtök - 14:08:22
Vendég

Na ez valami új mítosz: mitől kopna egyenetesebben a gumi, ha 100% nitrogén van benne 80% helyett?
Tegyük fel, hogy tiszta oxigénnel töltöd fel a gumidat:
- a melegedés szempontjából nem jelent semmit, mert fajhőjük között nincs különbség (az oxigéné 29.378, a nitrogéné 29.124 J/(mol.K)
- adiabatikus kompresszibilitásuk majdnem ugyanaz, ez pedig azt jelenti hogy a hang terjedési sebessége majdnem ugyanaz: 330, ill 353 m/s (ennek következtében a nitrogén zajosabb mint az oxigén, mert kevésbé csillapítja, fékezi a keletkezett rezgéseket)
- a nitrogén sűrűsége 1.251, az oxigéné pedig 1.429 g/L - a tiszta oxigénnel töltött gumi egy pár grammal nehezebb lenne
- a nitrogén hővezető képessége 0.0234, az oxigéné 0.0238 W/(m.K)
- van egy "kompresszibilitási tényező" nevű, egyébként igen szerencsétlen elnevezésű dolog, ami azt adja meg hogy egy gáz viselkedése mennyire tér el az ideálistól. Ez közönséges körülmények között nitrogénre 0.9997, oxigénre 0.9994, tehát az eltérés közöttükigen kicsi. Ha összenyomod őket, 0.03%-os eltérést tapasztalsz a viselkedésük között.
... stb. Mivel nem oxigénnel, hanem levegővel töltöd a gumit, a különbségek még ennél is kisebbek, tehát az egész biztonsági gázas dolog egy humbug. Mint a homeopátia: ha hiszel benne, akkor jó, ha nem, az meg nem változtat a tényeken.
A centrifugális erőt nem fogja csökkenteni a gáztöltet, legfennebb ha héliummal töltöd de az elég drága volna.
Vissza az elejére
Mazsola
2009 október 22 csütörtök - 15:28:44


Regisztrált tag #300
Regisztrált: 2006 június 08 csütörtök - 07:25:08

Üzenetek: 801
Húúááá... Jó lesz ez...
Na ezért mondtam én, hogy biztos van aki jobban ért hozzá...

(magánvélemény: azé' biztos, hogy amit maszületett barátom mond abban is valami)

Sztem tehát továbbra is ki-ki pénztárcája szerint. (én már vagy 4 éve nem használok ilyet, de a tapasztalataim csak pozitívak)

Ui: Több mint száz százalékosan egyet értek az alábbival:
Deceballus írta ...

...Mint a homeopátia: ha hiszel benne, akkor jó, ha nem, az meg nem változtat a tényeken...


Viszont ezért is jó sok pénzt el lehet kérni!

[ Módosítva 2009 október 22 csütörtök - 15:32:31 ]

Vissza az elejére
maszületett
2009 október 22 csütörtök - 15:57:51

Regisztrált tag #14
Regisztrált: 2005 szeptember 06 kedd - 12:32:13

Üzenetek: 1322
Deceballus írta ...

Na ez valami új mítosz: mitől kopna egyenetesebben a gumi, ha 100% nitrogén van benne 80% helyett?
Tegyük fel, hogy tiszta oxigénnel töltöd fel a gumidat:
- a melegedés szempontjából nem jelent semmit, mert fajhőjük között nincs különbség (az oxigéné 29.378, a nitrogéné 29.124 J/(mol.K)
- adiabatikus kompresszibilitásuk majdnem ugyanaz, ez pedig azt jelenti hogy a hang terjedési sebessége majdnem ugyanaz: 330, ill 353 m/s (ennek következtében a nitrogén zajosabb mint az oxigén, mert kevésbé csillapítja, fékezi a keletkezett rezgéseket)
- a nitrogén sűrűsége 1.251, az oxigéné pedig 1.429 g/L - a tiszta oxigénnel töltött gumi egy pár grammal nehezebb lenne
- a nitrogén hővezető képessége 0.0234, az oxigéné 0.0238 W/(m.K)
- van egy "kompresszibilitási tényező" nevű, egyébként igen szerencsétlen elnevezésű dolog, ami azt adja meg hogy egy gáz viselkedése mennyire tér el az ideálistól. Ez közönséges körülmények között nitrogénre 0.9997, oxigénre 0.9994, tehát az eltérés közöttükigen kicsi. Ha összenyomod őket, 0.03%-os eltérést tapasztalsz a viselkedésük között.
... stb. Mivel nem oxigénnel, hanem levegővel töltöd a gumit, a különbségek még ennél is kisebbek, tehát az egész biztonsági gázas dolog egy humbug. Mint a homeopátia: ha hiszel benne, akkor jó, ha nem, az meg nem változtat a tényeken.
A centrifugális erőt nem fogja csökkenteni a gáztöltet, legfennebb ha héliummal töltöd de az elég drága volna.


Hát ez kurta jó...

Egy szót sem értek.

Annyit viszont pontosítanék, hogy nem úgy gondoltam, hogy a speciális gáz csökkentené a centrifugális erő okozta torzulást, hanem úgy, hogy nem tetézi a bajt azzal, hogy növekszik a gumiban a nyomás, hő hatására. (Ami szintén a gumi középső részének kitüremkedését idézi elő.)

A gumiméretek (szélesség) amikről én beszélek az 255-275... Ezeknek a középső része 200 km/h közeli sebességeknél tényleg kitüremkedik annyira, hogy ott kopjon intenzívebben.

Szóval mindenki tegyen belátása szerint, nem akarok agitálni pro vagy kontra, én motorkerékpároknál mindenképpen ajánlom, autónál mindenki döntse el maga, de vannak esetek, amikor van gyakorlati haszna, amit tényekkel is alá lehet támasztani, mégha ezeket a tényeket sokan tagadják is.

Decabellus. Te pedig írjál már valamit az argonról is, mert tényleg érdekelne. Annyira elmentél a nitrogén vs. oxigén irányba, mintha ne is írtam volna, hogy tudtommal argon és nitrogén keveréke a speckós gáz...
Vissza az elejére
maszületett
2009 október 22 csütörtök - 16:00:24

Regisztrált tag #14
Regisztrált: 2005 szeptember 06 kedd - 12:32:13

Üzenetek: 1322
Mazsola írta ...

Húúááá... Jó lesz ez...
Na ezért mondtam én, hogy biztos van aki jobban ért hozzá...

(magánvélemény: azé' biztos, hogy amit maszületett barátom mond abban is valami)

Sztem tehát továbbra is ki-ki pénztárcája szerint. (én már vagy 4 éve nem használok ilyet, de a tapasztalataim csak pozitívak)

Ui: Több mint száz százalékosan egyet értek az alábbival:
Deceballus írta ...

...Mint a homeopátia: ha hiszel benne, akkor jó, ha nem, az meg nem változtat a tényeken...


Viszont ezért is jó sok pénzt el lehet kérni!

A jó sok pénz relatív. Egy Loganba 500 Ft/gumi a gáz, amelyik méretekbe én eddig kértem, azokba 1000 Ft/gumi, ami még szeritem sem sok, pedig nem vagyok milliomos...
(A motoromba ingyen fújták...)


Vissza az elejére
DOLMAR
2009 október 22 csütörtök - 17:08:33

Regisztrált tag #1260
Regisztrált: 2009 június 16 kedd - 19:35:37

Üzenetek: 527
Lehet, hogy kár volt ezt a biztonsági gázos témát felhoznom?
Azért légicsapást ne kérjetek egymás ellen
Vissza az elejére
ZL Gergow
2009 október 22 csütörtök - 18:57:05
Logan 1.4MPi Ambiance

Regisztrált tag #887
Regisztrált: 2007 október 11 csütörtök - 17:55:48

Üzenetek: 1250
Ennek a folytatása: Klikk!

Mondjuk engem is a frász kerülget már tőlük, igaz csak vizes úton, Minap is csak éppen hogy megálltam a bicajos mögött 1m-rel, pedig nem mentem gyorsan. Én senkinek nem ajánlom, amúgy van Toyo is az pedig jó kis Japán gumi, na meg az újabbakat már hál istennek 15"-al meg Michelin-el szerelik. (nekem is csak azért vannak még fenn, mert per pillanat amúgy is mennek majd lassan fel a Fulda-k meg most egy be nem tervezett laptopvásárlás miatt elmaradt a felni+gumivásár. talén a tavaszra össze tudok annyit spórolni ami elég 4 15"-os felnire meg 4db jó gumira.)
Vissza az elejére
Deceballus
2009 október 23 péntek - 14:14:18
Vendég

Az argon is közel ideális gáz. A tapasztalatok szerint, amelyet elméleti eszmefuttatások is alátámasztanak, az egyatomos gázok (így az argon) izobár fajhője 21, a kétatomosoké (nitrogén, oxigén) 28 J/(mol.K) körül van. Bármely gáz 1 mólnyi mennyisége "standard" körülmények között 22.41 liter térfogatú, tehát ha nitrogénnel, ha levegővel töltöd fel a gumit, adott mennyiségű hő bevitele után kb. azonos mértékben fog felmelegedni. Sőt, a "biztonsági" gáz ront a dolgon mert annak kisebb a fajhője a magasabb argon (egyatomos gáz) koncentráció miatt.
Mellesleg a Clapeyron(-Mendelejev) törvény szerint bármely ideális gáz esetében, annak kémiai mivoltától eltekintve, a hőmérséklet, a nyomás és a térfogat változását ugyanazon összefüggés írja le. Mivel hétköznapi hőmérsékleten (tehát mondjuk -100 C fok felett) és nyomáson (tehát mondjuk 100 bar alatt) a levegő és a "biztonsági" gáz lényeges összetevői jó közelítéssel ideális gázoknak tekinthetők, következik hogy a gumiban betöltött szerepük nem lehet kiértékelő mértékben különböző.
A tegnapi újságban egyébként nálunk is reklámozták a "biztonsági gázt", azonban itt konkrétan megnevezték, hogy az nitrogén, és a reklámozott gumis abban látta az értelmét hogy ritkábban kell ellenőrizni a kerékben a levegő nyomását. Ha arra gondolt, hogy kisebbek a diffúziós (szivárgási) veszteségei, akkor ez nem igaz mert az oxigén molekulái nagyobbak és az valamivel nehezebben diffundál, egyébként a használat során bevitt hő miatti melegedés vagy a környezet hőmérséklete miatti nyomásváltozás a fentiek értelmében azonos tüneteket okoz.
A F1-es világban valóban száraz levegőt vagy valamilyen ismert és rögzített összetételű gázt nyomnak a gumiba, de ez abból a célból van hogy számítással vagy tapasztalati tények alapján lehessen meghatározni az optimális nyomást. Ha te is ezt akarod utánozni, akkor minden reggel ki kellene kalkuláljad az aszfalt és a levegő hőmérséklete, meg a várható sebességed alapján hogy éppen milyen nyomással induljál hogy a következő egy-két órában, míg a hőmérséklet meg nem változik, az éppen optimális gumi-formával autókázzál. Bővebben: Klikk! . Ami érdekes: spéci gáz esetén a felnin két szelep van: az egyiken benyomják a rögzített összetételű gázt, a másikon meg egy darabig kieresztik hogy mossa ki a benne maradt levegőt.
Vissza az elejére
Sanca
2009 október 24 szombat - 16:15:38
Duster Urban Explorer 2016 06 24


Regisztrált tag #91
Regisztrált: 2005 október 28 péntek - 16:39:53

Üzenetek: 1470
Waquarnew írta ...

No, tegnap felkerültek a "kiscsizmák" az autóra

Felraktam én is a téli gumikat, nem hagyom magam megtéveszteni az időjárás részéről , jövőhétvége már november.

Szívünk zöld fehér e két szín mindennél többet ér.
Talis képek Fónagyság Mezőkövesd
Pincehely
Vissza az elejére
candi11
2009 október 25 vasárnap - 15:31:59
candi11


Regisztrált tag #586
Regisztrált: 2006 október 22 vasárnap - 12:01:04

Üzenetek: 1612
Én is feltettem mert már a tökök kivan azzal hogy megint 30 cm hóba kell autóznom

Hülyével ne állj le veszekedni, mert lehúz a szintjére, és megver a rutinjával
Nem birkózok disznóval, mert mindketten szarosak leszünk és a rohadék még élvezi is!
Ja és a /fekete/ BÁRÁNYok hallgatna Klikk!
Vissza az elejére
Krogergo
2009 október 25 vasárnap - 18:02:42
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6482
Peti magánrepülőgépről hallottál már?

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
candi11
2009 október 25 vasárnap - 19:13:07
candi11


Regisztrált tag #586
Regisztrált: 2006 október 22 vasárnap - 12:01:04

Üzenetek: 1612
igen hallotam csak az a baj vele hogy sz@r lenne gyalog kicipelni az országútra a cuccomat

[ Módosítva 2009 október 25 vasárnap - 21:13:55 ]

Hülyével ne állj le veszekedni, mert lehúz a szintjére, és megver a rutinjával
Nem birkózok disznóval, mert mindketten szarosak leszünk és a rohadék még élvezi is!
Ja és a /fekete/ BÁRÁNYok hallgatna Klikk!
Vissza az elejére
Deceballus
2009 október 26 hétfő - 11:23:47
Vendég

Vegyél egy zeppelint.
Vissza az elejére
krisz_bp
2009 október 26 hétfő - 11:28:49
krisz_bp

Regisztrált tag #1246
Regisztrált: 2009 május 18 hétfő - 22:56:12

Üzenetek: 203
szöcske olcsóbb mint az újdácia és az még is csak egy helikopter....


aláírás helye
Vissza az elejére
DOLMAR
2009 október 26 hétfő - 12:25:53

Regisztrált tag #1260
Regisztrált: 2009 június 16 kedd - 19:35:37

Üzenetek: 527
Krisz bp, ti milyen téli gumikat vesztek az mcv-re, ha vesztek?
És gyárilag milyennel szerelték?
Vissza az elejére
Indy
2009 október 26 hétfő - 12:55:23
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9672
Ahogy maszületett írta, most van téligumi akció a Renault-nál, érdemes megkérdezni a szalonban hogy mennyi-az-annyi. Van valahol egy prospektusom róla, csak meg kellene keresni. Acélfelni szintén akciós!

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
DOLMAR
2009 október 26 hétfő - 12:59:33

Regisztrált tag #1260
Regisztrált: 2009 június 16 kedd - 19:35:37

Üzenetek: 527
DOLMAR írta ...

Be is írhatom...

Téli gumiabroncs garnitura vásárláa esetén profilmélység mérőt adnak ajándékba

185/65 R15 88T

Michelin alpin A3 19990.-
Continental TS 810 19490.-
Goodyear UG7+ 16990.-
Dunlop W sport +D 16990.-
Kleber Krisalp HP 13990.-
Barum polaris2 12990.-
Fulda kr montero 13990.-
Lemezfelni 14900.-

R14-est inkább nem írok, elég horror árak vannak ott, szerintem senki nem akar magának onnan gumit.

Vannak alufelnik is a prospektusban.



Már bertam múltkor az akciós árakat.
Bár érdemes a szerelési és az egyéb segédanyagok költségét is megkérdezni, de lehet elvitelre is kérni az akciós termékeket
Vissza az elejére
Indy
2009 október 26 hétfő - 13:01:37
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9672
Én a Klébert és a Jóévet javaslom ezek közül. Köszi hogy felhoztad!

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
DOLMAR
2009 október 26 hétfő - 13:10:03

Regisztrált tag #1260
Regisztrált: 2009 június 16 kedd - 19:35:37

Üzenetek: 527
A drágábbakat nem javasolnád?
A kléber mennyivel "rosszabb", mint az jóév?

Eszembe jutott még1 fontos dolog, amit meg akartam kérdezni, a 15-ös kerékkel szerelt daciakra csak a nagy dísztárcsa kapható, vagy a 14-es kerék mini dísztárcsáit is fel lehet rá valahogy passzintani, vagy esetleg lehet valahol 15-ös kerékre mini tárcsát kapni?
Vissza az elejére
Indy
2009 október 26 hétfő - 13:19:01
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9672
Gumi: ár/érték alapján javasoltam, az UG7-es nagyon jól szerepelt a teszteken, szerintem megéri az ártöbbletet a Kléberhez képest. A Kléber előnye hogy halkabb és tartósabb a Goodyear- nél.

Dísztárcsa: a 15"-os felnire nem jó a Piccoló dísztárcsak, csak nagy mehet rá. De nem értem a problémát, kapsz dísztárcsát az MCV-hez! Vagy alufelnivel kérted?

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
maszületett
2009 október 26 hétfő - 13:40:24

Regisztrált tag #14
Regisztrált: 2005 szeptember 06 kedd - 12:32:13

Üzenetek: 1322
Indy írta ...

Gumi: ár/érték alapján javasoltam, az UG7-es nagyon jól szerepelt a teszteken, szerintem megéri az ártöbbletet a Kléberhez képest. A Kléber előnye hogy halkabb és tartósabb a Goodyear- nél.

Dísztárcsa: a 15"-os felnire nem jó a Piccoló dísztárcsak, csak nagy mehet rá. De nem értem a problémát, kapsz dísztárcsát az MCV-hez! Vagy alufelnivel kérted?


Indyt kiegészítve, nem ellentmondva csak annyit a kléberről, hogy magában megéri az árát. Én elégedett vagyok vele, nem nagyon tartok szükségesnek jobb/drágább gumit nála. TÉLIBEN!
Téliben megint ilyet veszek.
Az UG7 biztosan jobb, de nem tudom kell-e, szükséges-e Neked?

A nyári Kléberekben viszont csalódtam, ezért valszeg tavasszal toyo 350-es lesz, ha csak le nem beszéltek róla azonnal...
Vissza az elejére
Indy
2009 október 26 hétfő - 13:45:45
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9672
Milyen nyárid volt Kléberben? Nekem Dynaxer HP2 van, de maximálisan meg vagyok elégedve vele. Vizes úton nagyon jó!

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
DOLMAR
2009 október 26 hétfő - 14:10:07

Regisztrált tag #1260
Regisztrált: 2009 június 16 kedd - 19:35:37

Üzenetek: 527
Igen, de nagy dísztárcsát adnak hozzá, nekem meg az a Piccoló jobban tetszik

Nem daciás piccoló dísztárcsát kapok velehol a 15-ös kerékre?
Vissza az elejére
krisz_bp
2009 október 26 hétfő - 15:21:39
krisz_bp

Regisztrált tag #1246
Regisztrált: 2009 május 18 hétfő - 22:56:12

Üzenetek: 203
Hát én se hozom haza a nyárin az biztos... Budán esik a havat vagy mi... Telcsiztem Győrbe hogy dobjanak rá 4 misit, nincs:( Akkor UG7-est, Fruzsin nagyon bejött a goodyear. az sincs Csak kleberük van... (( De inkább az mint a nóném nyárin.... Telefonba kérdeztem milyen gumik vannak a lábán, alig tudták kibetűzni.... viszont lassan alakul minden-riasztó, könöklő,sárgumi, szélterelő, multimédia... (kicsit off: mennyire van lent a magnóból kijövő moncsi? Tudok GPSest ocsóé, csak nem tudom hogy használható lenne é... Köszi)

aláírás helye
Vissza az elejére
Indy
2009 október 26 hétfő - 15:24:49
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9672
És milyen gumic vannak a lábán? Debica?

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
Basic
2009 október 26 hétfő - 16:24:09
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2714
Indy írta ...

Dísztárcsa: a 15"-os felnire nem jó a Piccoló dísztárcsak, csak nagy mehet rá. De nem értem a problémát, kapsz dísztárcsát az MCV-hez! Vagy alufelnivel kérted?


Nem-nem, jó a 15-ös lemezfelnire is a Piccolo! Én anno átpattintottam a 14-es felnikről a 15-ös téligumisra, csak mondjuk a fekete lemezfelnin elég érdekesen néztek ki

Nekem is Kleber téligumim van amúgy. Talán kicsait gyorsan kopnak, de amúgy jók.


Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Indy
2009 október 26 hétfő - 16:28:06
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9672
Basic írta ...


Nem-nem, jó a 15-ös lemezfelnire is a Piccolo! Én anno átpattintottam a 14-es felnikről a 15-ös téligumisra, csak mondjuk a fekete lemezfelnin elég érdekesen néztek ki


Értem, köszönöm. Szerintem is ronda.


Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
krisz_bp
2009 október 26 hétfő - 17:18:49
krisz_bp

Regisztrált tag #1246
Regisztrált: 2009 május 18 hétfő - 22:56:12

Üzenetek: 203
osanban most van akció öccázé...
---
Indy: fogalmam nincs nem tudtam megjegyezni, életemben nem hallottam, mondom hogy ők is betűzték... nyáron veszek rendeset.

aláírás helye
Vissza az elejére
Indy
2009 október 26 hétfő - 17:21:33
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9672
Debica, Michelin vagy Continental lehet az eddigi tapasztalatok szerint. Azért ezek nem annyira rosszak hogy kapásból le kelljen cserélni. De ha megnézted, írd meg mi van rajta.

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
krisz_bp
2009 október 26 hétfő - 17:32:34
krisz_bp

Regisztrált tag #1246
Regisztrált: 2009 május 18 hétfő - 22:56:12

Üzenetek: 203
misit kontit nem dobnám...
Debicát nem ismerem az is lehet az volt. azt tudom hogy rönónál nem lehet kapni most téliben.

aláírás helye
Vissza az elejére
DOLMAR
2009 október 26 hétfő - 19:03:18

Regisztrált tag #1260
Regisztrált: 2009 június 16 kedd - 19:35:37

Üzenetek: 527
Na, akkor szerzek rá piccoló tárcsákat és átfestem a felniket, vagy a tárcsákat matt fekete prevent lökhárító festékkel

A mienken debica (vagy barum) gumik vannak.
A continental eco-ról nem sok jót hall az ember...

Krisz, mi van a madarasban ötszázért?

Viszont a madarasban ma láttam 900 alatt egy kicsivel prevent gumiápolót, amit Indy is bemutatott a blogjában.
Vissza az elejére
krisz_bp
2009 október 26 hétfő - 19:12:27
krisz_bp

Regisztrált tag #1246
Regisztrált: 2009 május 18 hétfő - 22:56:12

Üzenetek: 203
disztárcsa akció


aláírás helye
Vissza az elejére
Gábrieltaxi17
2009 október 26 hétfő - 20:33:10
1.5 dCi 68 LE Laureate Arctic gyöngyszürke metál 2006. 07. 20. EBG-674 TAXI


Regisztrált tag #700
Regisztrált: 2007 március 11 vasárnap - 11:26:34

Üzenetek: 451
Dolmar! Ha gondolod, Nekem van négy db. olyan kicsi dísztárcsám. Óccsó pézé megválok tőlük. Egy telet használtam, gyári állapotúak.Valahol itt az oldalon van is fent kép, majd megpróbálom megkeresni.



Élj úgy, hogy ha lepereg elõtted az életed filmje, érdemes legyen végignézni!
Vissza az elejére
ZL Gergow
2009 október 26 hétfő - 20:51:35
Logan 1.4MPi Ambiance

Regisztrált tag #887
Regisztrált: 2007 október 11 csütörtök - 17:55:48

Üzenetek: 1250
DOLMAR írta ...



Viszont a madarasban ma láttam 900 alatt egy kicsivel prevent gumiápolót, amit Indy is bemutatott a blogjában.



Ma vettem tecsóban 999 volt és uccsó darab.
Vissza az elejére
Gábrieltaxi17
2009 október 26 hétfő - 20:58:40
1.5 dCi 68 LE Laureate Arctic gyöngyszürke metál 2006. 07. 20. EBG-674 TAXI


Regisztrált tag #700
Regisztrált: 2007 március 11 vasárnap - 11:26:34

Üzenetek: 451
Klikk!
Remélem így jó lesz. Elméletileg itt van a kép a kis dísztárcsákról.



Élj úgy, hogy ha lepereg elõtted az életed filmje, érdemes legyen végignézni!
Vissza az elejére
DOLMAR
2009 október 26 hétfő - 21:02:56

Regisztrált tag #1260
Regisztrált: 2009 június 16 kedd - 19:35:37

Üzenetek: 527
Nem látom a képet

Mennyiért adnád?
Bár elöbb meg kéne tudnom, hogy tutira jó-e a 15-ös kerékre is.....
Vissza az elejére
Gábrieltaxi17
2009 október 26 hétfő - 21:06:46
1.5 dCi 68 LE Laureate Arctic gyöngyszürke metál 2006. 07. 20. EBG-674 TAXI


Regisztrált tag #700
Regisztrált: 2007 március 11 vasárnap - 11:26:34

Üzenetek: 451
Klikk!
Új próbálkozás.
Egyébként a "mindent a karosszériáról II." topicban a 11. oldalon tavaly dec. 15.- ei dátummal megtalálható, amit ide próbáltam másolni.



Élj úgy, hogy ha lepereg elõtted az életed filmje, érdemes legyen végignézni!
Vissza az elejére
Gábrieltaxi17
2009 október 26 hétfő - 21:08:17
1.5 dCi 68 LE Laureate Arctic gyöngyszürke metál 2006. 07. 20. EBG-674 TAXI


Regisztrált tag #700
Regisztrált: 2007 március 11 vasárnap - 11:26:34

Üzenetek: 451
Tutira jó a 15"-os kerékre is, az enyém is akkora.



Élj úgy, hogy ha lepereg elõtted az életed filmje, érdemes legyen végignézni!
Vissza az elejére
Krogergo
2009 október 26 hétfő - 23:18:50
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6482
nálam is kapható Klikk!

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Basic
2009 október 27 kedd - 07:59:35
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2714
DOLMAR írta ...

A continental eco-ról nem sok jót hall az ember...


ADAC, stb. tesztgyőztes gumi
Miket hallottál róla?

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
DOLMAR
2009 október 27 kedd - 17:13:54

Regisztrált tag #1260
Regisztrált: 2009 június 16 kedd - 19:35:37

Üzenetek: 527
Hóláncra van vmi jól bevált márka-tipus?

Én 4x4-es hóláncot a nefelejtsnél vettem pár éve, azzal meg vagyok elégedve, igaz nem is négy számjegyű volt az ára...
Vissza az elejére
Krogergo
2009 október 28 szerda - 13:46:03
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6482
Ha valakinek új téligumira van szüksége, küldjön PÜ-t,milyen márkát és méretet szeretne. Adok rá árajánlatot.
CSAK olyanok jelentkezését várom, akik Écsre (Győrtől 10km) el is jönnek érte. Szereléssel, postázással nem foglalkozom.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Indy
2009 október 28 szerda - 14:01:43
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9672
Gumira ez se sokat költött.

Direktszűrő, nagy zene, az bezzeg volt.



Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
DOLMAR
2009 október 28 szerda - 14:11:56

Regisztrált tag #1260
Regisztrált: 2009 június 16 kedd - 19:35:37

Üzenetek: 527
Ennél 100-szor jobb gumikat lehet kitúrni a szemétkupacokból...
Vissza az elejére
Basic
2009 október 28 szerda - 14:39:18
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2714
Sportlégszűrő viszont volt rajta... Sajnálom a kissrácot, hogy meghalt.
Mindenesetre azért megnézném, hogy ez az ótvar romhalmaz hogyan ment át a műszaki vizsgán valamikor az elmúlt 24 hónapban.



Tetőablakos Logan

Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<        >>   

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2018 E-mail: -Email- Klikk!