A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Problémák, megoldásaik
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Mindent a gumikról! II.
Oldal:   <<        >>  
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
Sanca
2009 október 15 csütörtök - 17:38:49
Duster Urban Explorer 2016 06 24


Regisztrált tag #91
Regisztrált: 2005 október 28 péntek - 16:39:53

Üzenetek: 1470
Na most akkor a tavasszal levett téli gumi mehet fel egyből vagy kell centír?

Szívünk zöld fehér e két szín mindennél többet ér.
Talis képek Fónagyság Mezőkövesd
Pincehely
Vissza az elejére
Lecso
2009 október 15 csütörtök - 17:55:28
lecso


Regisztrált tag #909
Regisztrált: 2007 november 04 vasárnap - 10:49:19

Üzenetek: 299
Hát persze,hogy kell.
Én mikor levettem őket megtakarítottam aztán centírozás és el lett pakolva,majd ha eljön az ideje mehet fel ne keljen még akkor szórakozni még a centírozással is.

Vissza az elejére
willmenn
2009 október 16 péntek - 11:06:27



Regisztrált tag #75
Regisztrált: 2005 október 08 szombat - 11:02:19

Üzenetek: 2297


Bíztos kint nincs 15-ös kerék, és ezért nem foglalkoztak csak a 14 és 16-al!

Mond meg ami kikívánkozik belőled, nehogy belebetegedj! Én is ezt teszem, már amikor merem.
Vissza az elejére
Waquarnew
2009 október 16 péntek - 17:45:25


Regisztrált tag #1110
Regisztrált: 2008 szeptember 16 kedd - 20:55:46

Üzenetek: 500
No, tegnap felkerültek a "kiscsizmák" az autóra
Vissza az elejére
Doni_99
2009 október 18 vasárnap - 22:33:48
Doni_99


Regisztrált tag #841
Regisztrált: 2007 augusztus 20 hétfő - 13:02:16

Üzenetek: 207
Waquarnew írta ...

No, tegnap felkerültek a "kiscsizmák" az autóra

Én is téli bocskorra szeretnék váltani, de gondolkozom a 16'-os lemezfelnin, és így az eltérő méretű gumi vételére.

Az interneten próbáltam specifikációt találni a Dacia 15'-ös kerekére (az MCV-met ezzel szerelték), de csak a Modusnál találtam 15-öst (szemben a Dacia 14-esével).
Gondolom, ez ugyanolyan:
5,5Jx15, 4x100 osztókörrel, ET43

Na, ez Az ET érdekel engem.
Milyen jelölésű 16-os lemezfelnit vehetek?
Ez az ET pontosan 43 kell, hogy legyen, vagy minimum ennyi?

Előre is köszönöm,

Sziasztok,

Do ni



[ Módosítva 2009 október 18 vasárnap - 22:34:19 ]

Sárga MCV fekete lökősökkel
Vissza az elejére
Indy
2009 október 19 hétfő - 08:31:54
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9670
Az ET-nek pontosan 50-nek kellene lennie ha Daciához keresel felnit. Én nem vennék 5.5 széleset, legalább 6-os illik a 185-ös gumihoz. Ha 16"-ra szeretnél váltani, akkor kétféle méretben gondolkozhatsz: 205/55 R16 vagy 205/50 R16. Egyik sem tökéletes váltóméret, mert az a 215/50 R16, de erre drága az abroncs. A fent említett másik kettőre is drágább mint ha maradnál a gyári méretnél! Gagyi gumit pedig ne vegyél, főleg télire ne! Télen jobb a keskenyebb méret...

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
DOLMAR
2009 október 19 hétfő - 09:25:22

Regisztrált tag #1260
Regisztrált: 2009 június 16 kedd - 19:35:37

Üzenetek: 527
Indy, mit jelent az a dacia.hu-n, az acél keréktárcsa méreténél, hogy 5.5-6.5J?

Télinek nekem is vennem kéne acélfelnit és gumit is, mit ajánlotok, nagyjából végigolvastam a topicot, kicsit leszívta az agyam, volt benne offolás is , szóval végigolvasva még jobban eltanácstalanodtam..., gumin spórolni nem szeretnék, de ahogy olvastam nagy gond, hogy ebben a méretben nem készítenek teszteket

Gumiabroncsok biztonsági gázzal való feltöltéséről mi a véleményetek?
Vissza az elejére
Indy
2009 október 19 hétfő - 09:32:59
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9670
Az 5.5-ös az a 14-es felnivel szerelt Loganok felniszélessége, a 15-ös és 185 széles Dacia kerekek 6" szélesek.

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
DOLMAR
2009 október 19 hétfő - 09:38:07

Regisztrált tag #1260
Regisztrált: 2009 június 16 kedd - 19:35:37

Üzenetek: 527
Köszi, akkor ez megint egy RH hagyagság, mert az mcv, 15-ös és 185 széles kerékkel van csak, ha jól tudom.
Vissza az elejére
Krogergo
2009 október 19 hétfő - 10:04:12
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6476
Télre nehogy nagyobb kereket tegyen fel valaki, semmi értelme! Az még elmegy, hogy a gyári 14collos helyett 15collos, de a 16-os tök felesleges. Nem beszélve a gumi árakról. 15-től felfelé drasztikusan emelkednek. Amennyiért 15-ösben csúcsminőségű gumit kapsz, azért 16-osban gagyit, vagy azt sem.
Doni 99 neked kellene ezen a legkevesebbet gondolkodnod. Nem céges jármű? Szalonban vagy gumisnál megrendelteted a főnököddel a 4db gyári ET50-es lemezfelnit, valami jó fajta téligumival, aztán kész. Szóljanak ha megvan a szerelt kerék, és csak oda kell gurulnod érte felrakásra. Azt a kb. 140000Ft-ot pedig pedig fizesse ki az autó tulajdonosa.
Na én kimentem a műhelybe, aztán felszerelem a téligumis kerekeimet, mert reggelre fagyott

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
maszületett
2009 október 19 hétfő - 10:37:19

Regisztrált tag #14
Regisztrált: 2005 szeptember 06 kedd - 12:32:13

Üzenetek: 1322
Ma voltam termosztátcserén SNOOPY-val, ami egy dolog. Viszont láttam a szalonban téligumi+felni akciós árakat Renaulthoz, Dáciához, az olcsóbbtól a drágábbig szinte mindent egy szórólapon összeszedva. Ha valaki szalon felé jár, szerezzen be egyet, és esetlegesen tegye közzé az adatokat, mert láttam benne elgodható ár/érték arányú ajánlatot is. (Én olyan eszetlen voltam, hogy nem hoztam belőle, mert nem gondoltam rátok...)
Vissza az elejére
bati
2009 október 19 hétfő - 11:38:04


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 795
Doni_99 írta ...



Az interneten próbáltam specifikációt találni a Dacia 15'-ös kerekére (az MCV-met ezzel szerelték), de csak a Modusnál találtam 15-öst (szemben a Dacia 14-esével).
Gondolom, ez ugyanolyan:
5,5Jx15, 4x100 osztókörrel, ET43

Na, ez Az ET érdekel engem.
Milyen jelölésű 16-os lemezfelnit vehetek?
Ez az ET pontosan 43 kell, hogy legyen, vagy minimum ennyi?

Előre is köszönöm,

Sziasztok,

Do ni




A Micra és Note felni is jó rá,és ET 50 -es.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
Indy
2009 október 19 hétfő - 11:44:17
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9670
Én azért felpróbálnám előtte, ugyanis a Nissan acélfelni csak 5.5" széles, nem pedig 6" mint a Daciáé. Keskenyebb és hiába azonos az ET szám, gondot okozhat a féknyereg elhelyezkedése...

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
Plömplöm
2009 október 19 hétfő - 12:17:04
plömplöm

Regisztrált tag #961
Regisztrált: 2008 január 14 hétfő - 11:17:58

Üzenetek: 147
tavaly ősszel megnéztem az akkor aktuális szórólapot, pont ugyanazokat a gumikat többezer forinttal olcsóbban szerezte volna be a helyi gumisom, aki olcsóbban szerelte volna is fel mint a márkaszervíz tette volna. a felni az egy másik dolog, azügyben nincsen viszonyítási alapom, volt/van "könnyű"tárcsám amire felmentek a gyári nyáriak.

maszületett írta ...

Ma voltam termosztátcserén SNOOPY-val, ami egy dolog. Viszont láttam a szalonban téligumi+felni akciós árakat Renaulthoz, Dáciához, az olcsóbbtól a drágábbig szinte mindent egy szórólapon összeszedva. Ha valaki szalon felé jár, szerezzen be egyet, és esetlegesen tegye közzé az adatokat, mert láttam benne elgodható ár/érték arányú ajánlatot is. (Én olyan eszetlen voltam, hogy nem hoztam belőle, mert nem gondoltam rátok...)




---
1.6-16v 7személy
Vissza az elejére
bati
2009 október 19 hétfő - 12:51:00


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 795
Indy írta ...

Én azért felpróbálnám előtte, ugyanis a Nissan acélfelni csak 5.5" széles, nem pedig 6" mint a Daciáé. Keskenyebb és hiába azonos az ET szám, gondot okozhat a féknyereg elhelyezkedése...

Gyakorlatilag elfér és matematikailag is !

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
Indy
2009 október 19 hétfő - 12:53:20
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9670
Akkor jó!

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
farky
2009 október 19 hétfő - 19:50:22
farky


Regisztrált tag #142
Regisztrált: 2006 január 28 szombat - 15:38:14

Üzenetek: 18
Indy írta ...

Az ET-nek pontosan 50-nek kellene lennie ha Daciához keresel felnit. Én nem vennék 5.5 széleset, legalább 6-os illik a 185-ös gumihoz. Ha 16"-ra szeretnél váltani, akkor kétféle méretben gondolkozhatsz: 205/55 R16 vagy 205/50 R16. Egyik sem tökéletes váltóméret, mert az a 215/50 R16, de erre drága az abroncs. A fent említett másik kettőre is drágább mint ha maradnál a gyári méretnél! Gagyi gumit pedig ne vegyél, főleg télire ne! Télen jobb a keskenyebb méret...


Ha valaki 16"-ban gondolkodik, szerintem a Logan gyári méretének pontos váltómérete a 195/55 R16, vagy esetleg ahogy te is írtad a 215/50 R16!!! De utóbbit azért elég szélesnek gondolom egy Loganra, legalább is így első hallásra
Vissza az elejére
krisz_bp
2009 október 19 hétfő - 20:32:10
krisz_bp

Regisztrált tag #1246
Regisztrált: 2009 május 18 hétfő - 22:56:12

Üzenetek: 203
Sziasztok,
Van 4db 195/65/R15 ös téli kerekem, meg spórolnám az idei beruházást - ma vettem meg a kocsit... Ezekhez a dolgokhoz láma vagyok... feltehetem a dáciára ezeket a kerekeket...????
Köszi!

aláírás helye
Vissza az elejére
kectam
2009 október 20 kedd - 05:43:43
Vendég

krisz_bp írta ...

Sziasztok,
Van 4db 195/65/R15 ös téli kerekem, meg spórolnám az idei beruházást - ma vettem meg a kocsit... Ezekhez a dolgokhoz láma vagyok... feltehetem a dáciára ezeket a kerekeket...????
Köszi!


Tudni kellene, hogy milyen felnin van, mert az nem mindegy. Maga a gumiméret elméletileg jó, bár télire pont az a jó, ha keskenyebb a gumi.
Vissza az elejére
DOLMAR
2009 október 20 kedd - 07:15:31

Regisztrált tag #1260
Regisztrált: 2009 június 16 kedd - 19:35:37

Üzenetek: 527
"Gumiabroncsok biztonsági gázzal való feltöltéséről mi a véleményetek? "

Nincs vélemény?
Vissza az elejére
krisz_bp
2009 október 20 kedd - 07:34:19
krisz_bp

Regisztrált tag #1246
Regisztrált: 2009 május 18 hétfő - 22:56:12

Üzenetek: 203
köszi,
mezei felnin.... rá van írva valahova?

aláírás helye
Vissza az elejére
kectam
2009 október 20 kedd - 08:14:23
Vendég

krisz_bp írta ...

köszi,
mezei felnin.... rá van írva valahova?

A mérete rajta van, nézz csak körül a Logan felni 6J15 4x100 ET50
Vissza az elejére
Basic
2009 október 20 kedd - 08:43:38
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2713
DOLMAR írta ...

"Gumiabroncsok biztonsági gázzal való feltöltéséről mi a véleményetek? "


Állítólag hülyeség. Olvastam itt-ott pár hozzászólást e témában, és mindenhol azt írták, hogy tök értelmetlen.

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Indy
2009 október 20 kedd - 08:56:48
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9670
krisz_bp írta ...

Sziasztok,
Van 4db 195/65/R15 ös téli kerekem, meg spórolnám az idei beruházást - ma vettem meg a kocsit... Ezekhez a dolgokhoz láma vagyok... feltehetem a dáciára ezeket a kerekeket...????
Köszi!


Másik topikban már írtam (ne offoljunk kérem!) hogy én nem tenném fel, de páran használnak ilyen méretű abroncsokat. Nagyobb az átmérője 13 mm-el.

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
Indy
2009 október 20 kedd - 08:57:36
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9670
Basic írta ...

DOLMAR írta ...

"Gumiabroncsok biztonsági gázzal való feltöltéséről mi a véleményetek? "


Állítólag hülyeség. Olvastam itt-ott pár hozzászólást e témában, és mindenhol azt írták, hogy tök értelmetlen.


Az a gáz is elszökik, mehetsz kereket fujatni a gumishoz drágán.

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
krisz_bp
2009 október 20 kedd - 09:19:38
krisz_bp

Regisztrált tag #1246
Regisztrált: 2009 május 18 hétfő - 22:56:12

Üzenetek: 203
Indy írta ...

krisz_bp írta ...

Sziasztok,
Van 4db 195/65/R15 ös téli kerekem, meg spórolnám az idei beruházást - ma vettem meg a kocsit... Ezekhez a dolgokhoz láma vagyok... feltehetem a dáciára ezeket a kerekeket...????
Köszi!


Másik topikban már írtam (ne offoljunk kérem!) hogy én nem tenném fel, de páran használnak ilyen méretű abroncsokat. Nagyobb az átmérője 13 mm-el.



nem gondoltam hogy off, sőt, mivel kvázi a teljes topik kerekekről meg gumikról szól.... én kérek elnézést.

aláírás helye
Vissza az elejére
Indy
2009 október 20 kedd - 09:24:18
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9670
A másik topikról beszéltem!

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
Mazsola
2009 október 20 kedd - 10:02:20


Regisztrált tag #300
Regisztrált: 2006 június 08 csütörtök - 07:25:08

Üzenetek: 801
DOLMAR írta ...

"Gumiabroncsok biztonsági gázzal való feltöltéséről mi a véleményetek? "

Nincs vélemény?

Sok a pro és kontra "érv". Személyes tapasztalatom, hogy ha van rászánni való pénzed akkor nem rossz, mert egy egész egyszerű fizikai ok miatt az nehezebben "szökik meg", így ha nem jársz hetente vagy akárcsak havonta sem guminyomást ellenőriztetni, akkor is biztosabb lehetsz benne, hogy a nyomásérték megfelelő marad. Nálam simán kibírt egy szezont egy tizedes nyomáscsökkenéssel, ami sima levegővel még soha nem jött össze.

Vissza az elejére
Indy
2009 október 20 kedd - 10:07:11
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9670
Szerencsére a levegő még ingyen van és olyan kerekekhez is bőven elég mint ez:





[ Módosítva 2009 október 20 kedd - 10:09:04 ]

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
DOLMAR
2009 október 20 kedd - 10:08:52

Regisztrált tag #1260
Regisztrált: 2009 június 16 kedd - 19:35:37

Üzenetek: 527
Ennek kevés esélye van, hogy durrdefektet kapjon...
Vissza az elejére
Deceballus
2009 október 20 kedd - 12:40:32
Vendég

A "biztonsági gáz" ipari (tehát nem tiszta) nitrogén. A levegőnek több mint háromnegyed része szintén nitrogén, a fennmaradó része meg majdnem mind oxigén és mivel a két elem a periódusos rendszerben egymást követi, lényeges fizikai (termodinamikai) különbség nincs közöttük - milyen lényeges egyedi tulajdonsága lenne az ipari nitrogénnek?

[ Módosítva 2009 október 20 kedd - 12:41:17 ]
Vissza az elejére
maszületett
2009 október 20 kedd - 15:16:09

Regisztrált tag #14
Regisztrált: 2005 szeptember 06 kedd - 12:32:13

Üzenetek: 1322
Basic írta ...

DOLMAR írta ...

"Gumiabroncsok biztonsági gázzal való feltöltéséről mi a véleményetek? "


Állítólag hülyeség. Olvastam itt-ott pár hozzászólást e témában, és mindenhol azt írták, hogy tök értelmetlen.


Nem vitaindítónak szánom, de:
Maradjunk annyiban, hogy a Loganhoz valóban felesleges lehet, de én a motorkerékpáromon magyon nagy gyakorlati hasznát vettem, csakúgy, mint a nagyobb sebességű közlekedések alkalmával is kocsival.

A motorkerékpároknál a gumi sokkal jobban felmelegszik, mint az autóknál, ezért nem mindegy, hogy levegővel van-e felfújva vagy sem. Ez tudomásom szerint nem az elszökéssel kapcsolatos, óvintézkedés. Arról van szó, hogy ennek a speckós gáznak sokkal kisebb a hőtágulása, mint a levegőnek, ezért teljesen mindegy, hogy milyen hőmérsékletűek az abroncsok, a guminyomás szinte állandó. Szóval a motornál ezért jött be, mert +10 Celsiusfokos gumi puhának tűnt induláskor, és keménynek hazaérkezéskor. (x fokosan)

Ugyanezért kérek mindig gázt a céges autóba, és azokba amelyekkel nagysebességű pályázásokat végzünk rendszeresen. (Azért van piros szelepsapka, hogy a kutas ne is próbáljon belekontárkodni...)

Téli üzemmódnál is nagyok a gumi-hőmérséklet eltérései, ezért ilyen körülményeknél is indokolt lehet a gumik gázzal való töltése...

Szerintem!

[ Módosítva 2009 október 20 kedd - 15:18:47 ]
Vissza az elejére
DOLMAR
2009 október 20 kedd - 18:19:42

Regisztrált tag #1260
Regisztrált: 2009 június 16 kedd - 19:35:37

Üzenetek: 527
Én azért kérdeztem, mert vmelyik gumis webshopon azt írták, hogy kevésbé kap durdefektet a gázos gumi...., aztán lehet hogy csak marketing
Vissza az elejére
DOLMAR
2009 október 20 kedd - 18:20:53

Regisztrált tag #1260
Regisztrált: 2009 június 16 kedd - 19:35:37

Üzenetek: 527
Ma voltam szalonban, hoztam akciós gumi-felni prospektust, ha vkit érdekel vmi, akkor kérdezzen, vagy ha szükséges, akkor lefényképezem és fel is tudjuk ide tenni.
Vissza az elejére
krisz_bp
2009 október 20 kedd - 18:40:08
krisz_bp

Regisztrált tag #1246
Regisztrált: 2009 május 18 hétfő - 22:56:12

Üzenetek: 203
be tudod scennelni?

aláírás helye
Vissza az elejére
DOLMAR
2009 október 20 kedd - 19:52:45

Regisztrált tag #1260
Regisztrált: 2009 június 16 kedd - 19:35:37

Üzenetek: 527
Be is írhatom...

Téli gumiabroncs garnitura vásárláa esetén profilmélység mérőt adnak ajándékba

185/65 R15 88T

Michelin alpin A3 19990.-
Continental TS 810 19490.-
Goodyear UG7+ 16990.-
Dunlop W sport +D 16990.-
Kleber Krisalp HP 13990.-
Barum polaris2 12990.-
Fulda kr montero 13990.-
Lemezfelni 14900.-

R14-est inkább nem írok, elég horror árak vannak ott, szerintem senki nem akar magának onnan gumit.

Vannak alufelnik is a prospektusban.
Vissza az elejére
krisz_bp
2009 október 20 kedd - 20:33:37
krisz_bp

Regisztrált tag #1246
Regisztrált: 2009 május 18 hétfő - 22:56:12

Üzenetek: 203
na ezek a drágák nem amit én írtam.... és engem szóltak le...

aláírás helye
Vissza az elejére
DOLMAR
2009 október 21 szerda - 08:48:27

Regisztrált tag #1260
Regisztrált: 2009 június 16 kedd - 19:35:37

Üzenetek: 527
Nézegettem webshopokon ezeket a gumikat, csak néhány helyen, kiemelt akcióban olcsóbbak (ott is csak kicsivel), a felni is ennyibe kerül, újként, áfával.
Vissza az elejére
Mazsola
2009 október 21 szerda - 09:30:34


Regisztrált tag #300
Regisztrált: 2006 június 08 csütörtök - 07:25:08

Üzenetek: 801
Deceballus írta ...

A "biztonsági gáz" ipari (tehát nem tiszta) nitrogén. A levegőnek több mint háromnegyed része szintén nitrogén, a fennmaradó része meg majdnem mind oxigén és mivel a két elem a periódusos rendszerben egymást követi, lényeges fizikai (termodinamikai) különbség nincs közöttük - milyen lényeges egyedi tulajdonsága lenne az ipari nitrogénnek?


Tudomásom szerint itt "a méret (is?) a lényeg".
Lehet, hogy felületesen, az is lehet, hogy rosszul fogalmaztam meg, de a tapasztalat attól még engem meggyőzött.
Ami érdekes lehet még szintén:
"Endoterm égése (az egyedüli endoterm égés) a természetben villámláskor játszódik le, ekkor ugyanis kb. 3000 °C-os hőmérsékleten oxigénnel egyesül:

N2 + O2 = 2 NO "

(szintén nem biztos, hogy jól gondolkodom, de a búvárok halálát nem pont a nitrogén okozza? )
Próbáltam utánanézni, nem túl sokmindent talátam, de ez is érdekes (és logikus) lehet: "A hagyományosan kompresszorból fújt levegő oxigént,vízpárát és olajat is tartalmaz:

•vízpárás oxigén oxidálja a felnit,
•elöregíti a szelepeket,
•az olajcseppekkel együtt olyan éghető elegyet képez, amely durrdefekthez vezethet
A BIZTONSÁGI GÁZZAL VALÓ FELTÖLTÉS ELÖNYEI:

•Nem tartalmazz oxigént, vízpárát és olajat, ezért óvja felnijét, szelepeit és gumiabroncsát. Drasztikusan csökken a durrdefekt esélye.
•A biztonsági gáz hőtágulása lényegesen kisebb, mint a levegőé, így a hőmérsékletingadozáskor nem szükséges korrigálni. Az abroncs mindig ideális nyomáson üzemel, csökken az autó átlagfogyasztása, az abroncs pedig egyenletesen kopik-igy növekedik az élettartama.
•Az oxigén mentes gáz lényegesen rosszaban vezeti a hanghullámokat, ezért csökken a menetzaj!"
nitrogén
oxigén

Ha valaki ebből többet tud kiolvasni mint én, várom az építő jellegű konyhanyelvi érveket. (jóapám a vegyész, nem én )

[ Módosítva 2009 október 21 szerda - 09:57:11 ]

Vissza az elejére
DOLMAR
2009 október 21 szerda - 10:00:21

Regisztrált tag #1260
Regisztrált: 2009 június 16 kedd - 19:35:37

Üzenetek: 527
Bocs az offért, de ha már szóbakerült
A nitrogén narkozis veszélyes a búvárokra, mert nagy nyomás alatt a nitrogén keveredik a vérrel így elkerül pl. az idegszövetekhez amik zsírban gazdagok, ott vsizont nagyon gyorsan és jól oldódik a nitrogén és részegséghez hasonló hatása van, pl. kellemes érzés, vagy éppen pánikhangulat, elalvás, csőlátás, rövidtávú memoria vesztés, pl. a munkabúvárok elfelejtik, hogy mit kell lennt dolgozniuk
Ez álltalában csak 30méternél mélyebb merüléseknél jelentkezik, a szervezet felkészíthető a narkozisra, persze ez nem 1-2 napos folyamat, csak a profi búvroknál jellemző, főleg a munkabúvároknál.
Vissza az elejére
Krogergo
2009 október 21 szerda - 12:38:02
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6476
Itt a megoldás a feledékenységemre
Ki engedi folyamatosan a nitrogén gázt a lakásunkba? Miért csak rám hat és az asszonyra nem?

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Deceballus
2009 október 21 szerda - 15:10:40
Vendég

Ha a nitrogén olyan könnyen égne (oxidálódna), akkor a légkörben nem lenne már oxigén.
A levegő legnagyobb lehetséges nedvességtartalmát is figyelembe véve egy gumiban levő víz mennyisége igencsak elenyésző lenne. Tehát nagy rozsdásodást nem okozhatna. Mellesleg a "biztonsági gáz" is tartalmaz oxigént és vizet is.
Belülről rozsdásodó felnit még nem láttam A kerék felfújásakor bekerülő víz és oxigén hatása messzemenően elmerad attól, amit mindezen anyagok, téli sóval és egyéb mazsolákkal meghintve a felni külső felén művelnek.
Végső soron a biztonsági gázt kenheted a hajadra, pont annyit ér mint a szenteltvíz.
Vissza az elejére
Indy
2009 október 21 szerda - 15:22:15
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9670
A durrdefektről jut eszembe: egy hónapja Egerszalókra tartva az M1-en, már nagyon közel Pesthez egy kamion ment tőlem jobbra a másik sávban, szorosan mellettem. Egyszer csak iszonyatos durranás, nagyon megijedtem. A tükörben látom, hogy a kamion egyik abroncsa teljes egészében, az oldalfallal együtt levált és elgurult a kamion másik oldalán. Ha ez történetesen mellettem játszódik le a bal oldalon, az a neház gumi összetörte volna az autóm oldalát.

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
maszületett
2009 október 21 szerda - 15:50:51

Regisztrált tag #14
Regisztrált: 2005 szeptember 06 kedd - 12:32:13

Üzenetek: 1322
Én ma voltam gumicserén egy nem Loganon, amibe kértem ezt a gáztöltést és az alábbiakat tudtam meg. A gáz neve "Secure Pneus", ha valaki erre keres, akkor több dolgot is találhat a neten ezzel kapcsolatban. Ami szóban mondtak, hogy maga a gáz, az argon és nitrogén keveréke, de ezek arányáról a gumisnak nem volt információja.

Vissza az elejére
Deceballus
2009 október 21 szerda - 19:51:46
Vendég

Persze hogy nitrogén és argon: a levegőben 78.1 térfogat% nitrogén, 20.9 % oxigén és 0.9% argon van, a többi gáz mindösszesen 0.1%-ot tesz ki. Az oxigéngyártáskor először a szén-dioxid "fagy" ki (kondenzálódik), aztán az argon, majd a nitrogén és azután az oxigén. Tehát ha oxigént akarsz gyártani, akkor hűtéssel kondenzálod először a gázokat egészen a nitrogénig, majd a maradékot cseppfolyósíthatod vagy 200 baron palackozhatod, mert az nem más mint ipari tisztaságú oxigén.
Szóval a keveréket nevezheted aminek akarod, de az nem valami speciális dolog, hanem inkább egy melléktermék. A cseppfolyós nitrogént egyébként a hűtéstechnikában használják.
Egy normális kompresszor nem tud annyi olajat porlasztani, hogy azt meggyújtva látványos eredményeket érjél el vagy hogy az tönkretegye a gumit. Az olajcseppek hamar leülepednek és nem párolognak el (az olajnak alacsony a gőznyomása), emiatt a durrdefektet nem erre kell fogni. Ja, és mi gyújtaná meg a keveréket? Még a beporlasztott gázolaj is csak izzítás után hajlandó meggyulladni.
Amennyiben érdekel a levegő nedvességtartalma, itt van egy Mollier-diagram Klikk! . Ezen a nedvesség-tartalom jelölése x és g víz/ 1 kg levegő formájában van megadva. 1 köbméter levegő tömege valamivel több mint egy kg, így egy autóbelsőben még ha valami nagyon gőzös fürdőszobában fújtad is fel a gumidat, pár milligramm víz kerülhetett.
Azon gázok fizikai tulajdonságai, amelyek kritikus hőmérséklete alacsony (tehát itt van a nitrogén, az oxigén, az argon és a levegő), a móltömegüktől függenek. A nitrogén és az oxigén egymás mellett vannak a periódusos rendszerben és emiatt a móltömegük közötti különbség kicsi, a levegő és a nitrogén között meg még kisebb. Emiatt lényeges különbség a nitrogén és a levegő között FIZIKAI szempontból nincs, a reklámszövegeknek meg nem kell bedőlni. Az ilyen üzlethez két ember kell: egy, aki elad és egy balek, aki vásárol.
Vissza az elejére
willmenn
2009 október 21 szerda - 20:40:13



Regisztrált tag #75
Regisztrált: 2005 október 08 szombat - 11:02:19

Üzenetek: 2297
Mazsola írta ...

........................ ......................... ........
"Endoterm égése (az egyedüli endoterm égés) a természetben villámláskor játszódik le, ekkor ugyanis kb. 3000 °C-os hőmérsékleten oxigénnel egyesül:

N2 + O2 = 2 NO "



Mazsola azért nem szabad összekeverni a tiszta nitrogét, és a nitrozus gázokat mint a 2NO ami mérgező. És az a baj benne hogy nem is egyszerre, hanem 5-12 órával később. Tüdővizenyöt okozhat többek között. A tiszta nitrogén semleges.


Mond meg ami kikívánkozik belőled, nehogy belebetegedj! Én is ezt teszem, már amikor merem.
Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<        >>   

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2018 E-mail: -Email- Klikk!