A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Problémák, megoldásaik
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Mindent a gumikról! II.
Oldal:   <<      
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
lajo
2018 július 05 csütörtök - 20:41:41


Regisztrált tag #2958
Regisztrált: 2018 február 19 hétfő - 13:21:55

Üzenetek: 68
Belinkelek két fájlt, amelyekkel meg lehet jeleníteni a keréknyomást és -hőmérsékletet telefonon a Torque Pro alkalmazásban. Direkt (jeladós) keréknyomásellenőrző rendszerrel rendelkező 2. generációs Daciákkal működik. Indirekt TPMS-sel nem próbáltam, de lehet, hogy azzal is. Elvileg Duster2-vel is működnie kell.

Ha még nem létezik, létre kell hozni a ".torque" könyvtárban egy "vehicles" és egy "extendedpids" könyvtárat, és bemásolni az elsőbe az "UCH.tdv"-t, a másodikba az "UCH TPMS.csv"-t.

Ezután a Torque Pro-ban jobbra fent ki kell választani az "UCH" profilt. Aztán balra lent a fogaskerékre kattintani, aztán "Settings" -> "Manage external PIDs/Sensors", jobbra fent a három pontra kattintani, "Add predefined set" és beimportálni az UCH-s PID-eket.

Ekkor hozzá lehet adni a kijelzőhöz a 4 keréknyomást és -hőmérsékletet: "Realtime information" -> fogaskerék -> "Add display" -> Wheel pressure 1-től 4-ig ill. Wheel temperature 1-től 4-ig.

UCH TPMS.csv

UCH.tdv





MediaNav Evolution 9.1.3, külsőhőmérséklet- kijelzés, Eco2-képernyő, tolatókamera, Wake, Renault színséma | korrigált fogyasztás- és üzemanyagszint-kijelzés, hűtővízhőmérséklet- kijelzés a műszeregységben | külső/belső csomagtartóperemvédő LZP | 4 x Osram Night Breaker Unlimited | 4 x Osram Diadem Chrome | fekete LED-es oldalsó indexek | LED-es 3. féklámpa | 2 x 3 lámpás belső világítás + 6 x Osram 2850WW | rendszámtáblatartó LZP Neutral + 2 x Osram Cool Blue Intense | 2. csomagtérvilágítás + 2 x Osram 2850WW | 4 x Sinuslive SL-135c | első ablaktörlő: porlasztó fúvókák, Bosch Aerotwin 60/50 cm lapátok, 2 x 55 cm törlőkar, bajuszkapcsoló 4 törlési intervallummal | hátsó ablaktörlő: Bosch Aerotwin 39 cm lapát, VW törlőkar, Xantia fúvóka, automatikus törlés kikapcsolva | Mercedes B-osztály 20 cm-es antenna | köpenyes ajtózárnyelvek | Scénic rugós kapaszkodók | gumikéder a szélvédő és a tető között | toronycsapágyvédő sapkák | állandó műszeregység- és kesztyűtartó-világítás | motortérszigetelés | visszapillantó tükör magasabban rögzítve | Lodgy szemüvegtartó
Vissza az elejére
Basic
2018 július 12 csütörtök - 20:17:50
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2713
Készülnek az új téli papucsok

Kidobtam a régi gumikat, elvittem a rozsdás, randa fekete felniket, és egy homokfúvás, ezüstre porfestés akció után így jöttek vissza.
Veszek négy új téli gumiabroncsot, és felrakom majd a kerekeket meztelenül (=a felesleges dísztárcsa nélkül) az autóra.

Lehet, hogy télig szerzek még négy kis fekete kupakot a csavarok közé, mint amilyen a román fapadokon, vagy a kisfurgon Kangookon volt...



Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Krogergo
2018 július 12 csütörtök - 23:16:14
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6476
Nekem a porfestett felnikről nincs túl jó tapasztalatom. Idővel válni fog le nagy darabokban.
Tudom, pepecs munka, de én biztos lefújtam volna homokfúvatás után 3 doboz felni ezüsttel, az tartósabb.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Basic
2018 július 13 péntek - 05:45:57
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2713
Ez nem hangzik jól...
Na mindegy, majd meglátjuk, pár telet talán kibír.

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Basic
2018 július 21 szombat - 21:30:35
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2713
Elkezdtem téligumikat nézegetni. Lehet, hogy Nexen lesz (vagy nem). Megfizethető, a teszteredményei egész jók, szóval vállalható kompromisszumnak tűnik...

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Szita
2018 július 22 vasárnap - 11:17:17
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 267
Basic írta ...

Elkezdtem téligumikat nézegetni. Lehet, hogy Nexen lesz (vagy nem). Megfizethető, a teszteredményei egész jók, szóval vállalható kompromisszumnak tűnik...

Igazából aug vége, szeptember az akció kezdete.(szokott lenni ingyenes szállítás 4db esetén, vagy a közeledben személyes átvétel) Ilyenkor a DOT számra kell figyelni. Hankook-ot merem ajánlani. (Icept RS2) Ár-értékben jó. De ha sokat mész hóban-jégen, Vredestein-t használtam már, szuper. (igaz hogy drága) Még dícsérték az Apollót. Vredestein termék, ár-értékben ez is nagyon jó.( állítólag kicsit jobb mint a Hankook) És a Kleber új gumija is jó a tesztek szerint.


[ Módosítva 2018 július 22 vasárnap - 14:10:55 ]
Vissza az elejére
Decker
2018 július 31 kedd - 11:05:50

Regisztrált tag #3011
Regisztrált: 2018 július 30 hétfő - 15:20:09

Üzenetek: 1
Sziasztok!! Hamarosan egy Sandero Stepway tulajdonosa leszek, eddig egy fapados Suzukit hajtottam amiben nem volt még ez a keréknyomás ellenőrző rendszer. A kérdésem az lenne, hogy az új autón is elfogadott/megoldható, hogy nem veszek egyelőre felnit a téli abroncsnak, a gyári felnin (FlexWheel) csak a gumik lennének cserélgetve. A konkrét kérdésem a szelepben van-e valami érzékelő ami sérülhet-e a gumicserekor, vagy sem.
Vissza az elejére
Vasi
2018 július 31 kedd - 15:21:23


Regisztrált tag #2709
Regisztrált: 2016 június 28 kedd - 07:14:39

Üzenetek: 548
Decker írta ...

Sziasztok!! Hamarosan egy Sandero Stepway tulajdonosa leszek, eddig egy fapados Suzukit hajtottam amiben nem volt még ez a keréknyomás ellenőrző rendszer. A kérdésem az lenne, hogy az új autón is elfogadott/megoldható, hogy nem veszek egyelőre felnit a téli abroncsnak, a gyári felnin (FlexWheel) csak a gumik lennének cserélgetve. A konkrét kérdésem a szelepben van-e valami érzékelő ami sérülhet-e a gumicserekor, vagy sem.

Most direkt, vagy indirekt lesz a rendszer azt nem tudom. De ha lesz a "kerékben érzékelő" , akkor minden csere -bere kockázattal jár. ( Jó szakember kell.) A gumi sem örül a le - fel tornának.

Nyugaton a helyzet változatlan!
Vissza az elejére
Basic
2018 július 31 kedd - 17:37:59
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2713
Szerintem nem lesz jeladó a kerekeiben, a legújabb Sandero-k már az ABS-jelből (vagy miből) számolgatják, hogy stimmel e a guminyomás.


Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
Vasi
2018 július 31 kedd - 18:22:18


Regisztrált tag #2709
Regisztrált: 2016 június 28 kedd - 07:14:39

Üzenetek: 548
Basic írta ...

Szerintem nem lesz jeladó a kerekeiben, a legújabb Sandero-k már az ABS-jelből (vagy miből) számolgatják, hogy stimmel e a guminyomás.


Ki tudja, hogy milyet találnak a raktárban!

Nyugaton a helyzet változatlan!
Vissza az elejére
Szita
2018 július 31 kedd - 21:32:59
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 267
Vasi írta ...

Basic írta ...

Szerintem nem lesz jeladó a kerekeiben, a legújabb Sandero-k már az ABS-jelből (vagy miből) számolgatják, hogy stimmel e a guminyomás.


Ki tudja, hogy milyet találnak a raktárban!

Nekem szó szerint ezt mondta a kereskedő: "Olyan lesz benne, amilyen a raktárban van. Ha megjön, meglátjuk az ajtón."
Vissza az elejére
Vasi
2018 augusztus 01 szerda - 03:23:49


Regisztrált tag #2709
Regisztrált: 2016 június 28 kedd - 07:14:39

Üzenetek: 548
Szita írta ...

Vasi írta ...

Basic írta ...

Szerintem nem lesz jeladó a kerekeiben, a legújabb Sandero-k már az ABS-jelből (vagy miből) számolgatják, hogy stimmel e a guminyomás.


Ki tudja, hogy milyet találnak a raktárban!

Nekem szó szerint ezt mondta a kereskedő: "Olyan lesz benne, amilyen a raktárban van. Ha megjön, meglátjuk az ajtón."

Na! Tessék!

Nyugaton a helyzet változatlan!
Vissza az elejére
dezso
2018 augusztus 13 hétfő - 19:28:04


Regisztrált tag #2639
Regisztrált: 2016 január 13 szerda - 11:14:02

Üzenetek: 56
Sziasztok!
Hétvégén sikerült egy kicsit jobb minőségű úton többet menni a két hete átvett mcv-vel. Eddig is gyanús volt, hogy egy kicsit ráz 85-nél és felette, de a faluk közti sz.. utakon nehéz bármit is észrevenni. Mikor hazaértünk megvizsgáltam kicsit a gumikat. A jobb első(az alsó képen) a legcsunyább, mintha kiszabdalt volna valami a gumi mintájából darabokat. A bal elsőn is látszik. A két hátsó hibátlan. Kumho ecowing gumikkal szerelt az autó.
Mit szóltok hozzá? Volt valakinek ilyen vagy hasonló problémája?



Vissza az elejére
Szita
2018 augusztus 13 hétfő - 20:19:32
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 267
dezso írta ...

Sziasztok!
Hétvégén sikerült egy kicsit jobb minőségű úton többet menni a két hete átvett mcv-vel. Eddig is gyanús volt, hogy egy kicsit ráz 85-nél és felette, de a faluk közti sz.. utakon nehéz bármit is észrevenni. Mikor hazaértünk megvizsgáltam kicsit a gumikat. A jobb első(az alsó képen) a legcsunyább, mintha kiszabdalt volna valami a gumi mintájából darabokat. A bal elsőn is látszik. A két hátsó hibátlan. Kumho ecowing gumikkal szerelt az autó.
Mit szóltok hozzá? Volt valakinek ilyen vagy hasonló problémája?





Hát esetleg Gergő hozzá tud szólni. Én még nem láttam ilyet. Esetleg ha van normális gumisod, érdemes lenne beszélni vele. Hátha tudja mitől lessz ilyen. Kumho van a családban, szerintem ennyire nem sz@r.
Vissza az elejére
gylaci
2018 augusztus 13 hétfő - 21:00:25

Regisztrált tag #2997
Regisztrált: 2018 május 28 hétfő - 15:19:24

Üzenetek: 37
Lenne egy nagyon hülye kérdésem. Inkább itt nézzenek annak mint egy kereskedésben. A gyárból kigördülő autókat kizárólag nyári gumival szerelik? Nem érdekli az évszak őket, első a "költséghatékonyság"? Ha egy előregyártottnál nem is, de egy rendeltnél azért lehet tudni mikor kerül a vevőhöz, és úgyis a kértek alapján rakják össze. Habár Afrikában meg tél sincs, ott ez nem gond.
Vissza az elejére
bati
2018 augusztus 13 hétfő - 22:31:07


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 795
dezso írta ...

Sziasztok!
Hétvégén sikerült egy kicsit jobb minőségű úton többet menni a két hete átvett mcv-vel. Eddig is gyanús volt, hogy egy kicsit ráz 85-nél és felette, de a faluk közti sz.. utakon nehéz bármit is észrevenni. Mikor hazaértünk megvizsgáltam kicsit a gumikat. A jobb első(az alsó képen) a legcsunyább, mintha kiszabdalt volna valami a gumi mintájából darabokat. A bal elsőn is látszik. A két hátsó hibátlan. Kumho ecowing gumikkal szerelt az autó.
Mit szóltok hozzá? Volt valakinek ilyen vagy hasonló problémája?





.
Egy futómű állítás reférne.
Miért kellet ennyit várni? Ez nem kicsit rázhat....

.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
dezso
2018 augusztus 13 hétfő - 23:00:20


Regisztrált tag #2639
Regisztrált: 2016 január 13 szerda - 11:14:02

Üzenetek: 56
bati írta ...

dezso írta ...

Sziasztok!
Hétvégén sikerült egy kicsit jobb minőségű úton többet menni a két hete átvett mcv-vel. Eddig is gyanús volt, hogy egy kicsit ráz 85-nél és felette, de a faluk közti sz.. utakon nehéz bármit is észrevenni. Mikor hazaértünk megvizsgáltam kicsit a gumikat. A jobb első(az alsó képen) a legcsunyább, mintha kiszabdalt volna valami a gumi mintájából darabokat. A bal elsőn is látszik. A két hátsó hibátlan. Kumho ecowing gumikkal szerelt az autó.
Mit szóltok hozzá? Volt valakinek ilyen vagy hasonló problémája?





.
Egy futómű állítás reférne.
Miért kellet ennyit várni? Ez nem kicsit rázhat....

.


Gondolod, hogy ez futómű gond??
Vissza az elejére
Szita
2018 augusztus 13 hétfő - 23:51:55
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 267
gylaci írta ...

Lenne egy nagyon hülye kérdésem. Inkább itt nézzenek annak mint egy kereskedésben. A gyárból kigördülő autókat kizárólag nyári gumival szerelik? Nem érdekli az évszak őket, első a "költséghatékonyság"? Ha egy előregyártottnál nem is, de egy rendeltnél azért lehet tudni mikor kerül a vevőhöz, és úgyis a kértek alapján rakják össze. Habár Afrikában meg tél sincs, ott ez nem gond.

Mivel nálunk nem kötelező a téli, ezért átadja nyárival. Esetleg megrendelésnél kell próbálni kialkudni egy garnitúra télit. Csak úgy mint a piacon!
Vissza az elejére
bati
2018 augusztus 14 kedd - 00:09:08


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 795
dezso írta ...


Gondolod, hogy ez futómű gond??


.
Nem gondolom.
A belső felét radírozza, az összetartás nem jó.


.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
Basic
2018 augusztus 14 kedd - 21:00:13
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2713
Nem lehet, hogy ezt nem a futómű hibája, ha nem egy elpörgetett kerék okozta? Mondjuk valami beton feljárón, ahol nem akart felmenni a járgány, és azon az oldalon eldifferált, vagy valami ilyesmi. Vannak hosszanti karcok is a gumin.

[ Módosítva 2018 augusztus 14 kedd - 21:00:38 ]

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
dezso
2018 augusztus 14 kedd - 21:22:33


Regisztrált tag #2639
Regisztrált: 2016 január 13 szerda - 11:14:02

Üzenetek: 56
Nem volt ilyen eset. Holnap megyek szervizbe, meglátjuk.
Vissza az elejére
dezso
2018 augusztus 15 szerda - 21:57:47


Regisztrált tag #2639
Regisztrált: 2016 január 13 szerda - 11:14:02

Üzenetek: 56
Jó estét!
Megvolt a szerviz. Kicentírozták a kerekeket az elsőket hátra rakták. A jobb elsőre kellett 10g súly, a többi jó volt. Lefényképezték a hibás gumikat elküldik a rh-nak, a választ tudjuk......
A hiba megszünt most nem ráz.
A szerviz korrekt volt bent voltam végig a szervizben beszélgettem a szerelővel. Egyenlőre ennyi, reméljük itt lezárul a dolog.
Egyenlőre megfigyelés alatt tartom a gumikat, reméljük nem lesz további probléma.
Vissza az elejére
Sheme
2018 augusztus 16 csütörtök - 12:46:49

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1000
lajo írta ...

Belinkelek két fájlt, amelyekkel meg lehet jeleníteni a keréknyomást és -hőmérsékletet telefonon a Torque Pro alkalmazásban. Direkt (jeladós) keréknyomásellenőrző rendszerrel rendelkező 2. generációs Daciákkal működik. Indirekt TPMS-sel nem próbáltam, de lehet, hogy azzal is. Elvileg Duster2-vel is működnie kell.


Besza-behu...!

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
Sheme
2018 augusztus 16 csütörtök - 12:52:34

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1000
dezso írta ...

Sziasztok!
Hétvégén sikerült egy kicsit jobb minőségű úton többet menni a két hete átvett mcv-vel. Eddig is gyanús volt, hogy egy kicsit ráz 85-nél és felette, de a faluk közti sz.. utakon nehéz bármit is észrevenni. Mikor hazaértünk megvizsgáltam kicsit a gumikat. A jobb első(az alsó képen) a legcsunyább, mintha kiszabdalt volna valami a gumi mintájából darabokat. A bal elsőn is látszik. A két hátsó hibátlan. Kumho ecowing gumikkal szerelt az autó.
Mit szóltok hozzá? Volt valakinek ilyen vagy hasonló problémája?






Dezső!

Most nem azért, h a szaporát rád hozzam, de a második képen, szemből, jobbról a második hosszanti profil jobb oldalánál mintha kicsipkézett lenne a gumi felülete. Magyarul lemorzsolódott róla a futófelület külső részének egy-két mm-e.

Remélem mindenképpen, kifogás-nyafogás nélkül azonnal lecseréled vatta új gumikra mind a négy gumidat! Nem keveset futott, alig használt vackokra!

Fékkel, gumival, üzemanyagokkal NEM szórakozunk, h ráér, mert NEM ér rá!

Ha nem vagy önjelöl cipőkészítő - gy.k.: Schumacher -, valamint télen nem vagy rákényszerítve, h használd a talicskád városon kívül, szvsz valamilyen négy évszakos gumi bőven megteszi.

(Nekem immár 5. éve Vredestein Quatrack 3-as abroncsok vannak fenn a szekéren. Azért szeretem, mert nagyon kiszámítható. Egyrészt kanyarban nem egyből csúszik meg, hanem van egy elég széles sáv, amikor érzed, h kúszik a kocsi, nem alattomosan megfarol. Persze ehhez elég nagy állatnak kell lenni, h elérje az ember.

Télen meg úgysem megyek ki vele a sós hóba, nehogy már elrohasszam a karosszériát. Azt a pár napot meg úgyis kibírom - alig van már tél, sajnos.)

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
DQM
2018 augusztus 16 csütörtök - 13:22:45


Regisztrált tag #2471
Regisztrált: 2014 július 23 szerda - 09:08:34

Üzenetek: 183
dezso, nem írtad, volt-e futóműállítás?! Ha nem, előjön a hiba megint 80-nál. Egy idő múlva.
Vissza az elejére
dezso
2018 augusztus 16 csütörtök - 21:16:29


Regisztrált tag #2639
Regisztrált: 2016 január 13 szerda - 11:14:02

Üzenetek: 56
Jó estét!
A terv a következő, megvárom a téli szezon elejét. Akkor mindenképp kell gumit venni, hogy milyet azt még nem tudom(jól hangzik ez a négy évszakos dolog, köszi Sheme). Addig kiadja magát az első gumin, hogy mi a helyzet a futóművel. Október elejéig még biztos bele megy kb 1500km. Ha gond lesz megyek vissza gariba.
Futómű állítás nem volt, a szerviz szerint ez nem futómű gond.....
A rázást szerintem megoldotta a 10gr súly amit a jobb első(ami mosta jobb hátsó) kerékre tettek.
Az autó most tünetmentes egyenlőre, persze két hátsó gumim kuka.

Vissza az elejére
Kovy81
2018 szeptember 04 kedd - 12:14:20

Regisztrált tag #3020
Regisztrált: 2018 szeptember 03 hétfő - 07:06:51

Üzenetek: 2
Sziasztok!

Látom másnak is volt már ez problémája. Nekem az eladó volt paraszt mikor néztük az autót volt pótkerék tartó meg minden. Amikor elhoztam nagy naívan nem néztem meg és itthon már nem volt se pótkerék sem emelő. Pótkerék lenne is de tartó és emelő mindenképp kellene Lodgy 1.2 TCE 2013-as hoz. Aki tud bármi megoldást kérem írjon! Bármilyen megoldás érdekel. Ha csak egyben van pótkerékkel is jöhet.
Vissza az elejére
Sheme
2018 szeptember 04 kedd - 14:49:44

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1000
Kovy81 írta ...

Sziasztok!

Látom másnak is volt már ez problémája. Nekem az eladó volt paraszt mikor néztük az autót volt pótkerék tartó meg minden. Amikor elhoztam nagy naívan nem néztem meg és itthon már nem volt se pótkerék sem emelő. Pótkerék lenne is de tartó és emelő mindenképp kellene Lodgy 1.2 TCE 2013-as hoz. Aki tud bármi megoldást kérem írjon! Bármilyen megoldás érdekel. Ha csak egyben van pótkerékkel is jöhet.


Szíjjazunk!

Valahol hátrébb...

Megtaláltam!

Nem csak neked, de hátha másnak is jól jön a lista, ami nem lehet teljes a 2017-től beszerelt vackok miatt - pl TMPS, vagy mi a rák.

Kattints ide a listához!

Ha legközelebb autót veszel, nyomtasd ki, átvételkor talán jól jöhet!

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
77Gabesz
2018 szeptember 16 vasárnap - 22:40:36


Regisztrált tag #2987
Regisztrált: 2018 május 03 csütörtök - 13:50:06

Üzenetek: 15
Halihó!

Idei Logan MCV II acélfelni mérete érdekelne. Én erre gondolok: 4x100, R15, középfurat: 60, ET: 40 szélesség 6J -->eltaláltam?

Annyi karakter van a felnin, nehezen megyek el rajta....

Köszi előre is a segítséget.

Gabesz

Dacia Logan MCV 2 1.0 Arctic (2018/06) 4,9-5 l/100 km.
Vissza az elejére
Waquarnew
2018 október 12 péntek - 19:03:09


Regisztrált tag #1110
Regisztrált: 2008 szeptember 16 kedd - 20:55:46

Üzenetek: 500
Ma - biztos, ami biztos alapon - felkerültek a "kiscsizmák" az autóra. Kléber Krisalp HP 3-as garnitúra. Ha minden jól megy, akkor egy darabig nem kell gumit vásárolnom. A kocsival kapott Continental nyári gumik eddig 570 km-t futottak, most a teleltetés időszaka következik
Vissza az elejére
Szita
2018 október 12 péntek - 20:49:47
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 267
Waquarnew írta ...

Ma - biztos, ami biztos alapon - felkerültek a "kiscsizmák" az autóra. Kléber Krisalp HP 3-as garnitúra. Ha minden jól megy, akkor egy darabig nem kell gumit vásárolnom. A kocsival kapott Continental nyári gumik eddig 570 km-t futottak, most a teleltetés időszaka következik

Nem korai az egy kicsit? 20 fok felett nem ajánlott. (egyes híresztelések szerint 20fok felett károsodhat a gumi)
Vissza az elejére
Waquarnew
2018 október 13 szombat - 08:55:27


Regisztrált tag #1110
Regisztrált: 2008 szeptember 16 kedd - 20:55:46

Üzenetek: 500
Szita írta ...

Waquarnew írta ...

Ma - biztos, ami biztos alapon - felkerültek a "kiscsizmák" az autóra. Kléber Krisalp HP 3-as garnitúra. Ha minden jól megy, akkor egy darabig nem kell gumit vásárolnom. A kocsival kapott Continental nyári gumik eddig 570 km-t futottak, most a teleltetés időszaka következik

Nem korai az egy kicsit? 20 fok felett nem ajánlott. (egyes híresztelések szerint 20fok felett károsodhat a gumi)



Több szempont is közrejátszott, először is, annyit már nem megy az autó ebben a "melegben", hogy jelentős károkat szenvedjen az abroncs, aztán ott az időfaktor, hogy ha mégis hirtelen bejön a hideg, akkor a gumisnál van bolondokháza, és még valami, most még viszonylag kedvező áron sikerült beszerezni, sajnos napról napra mennek az árak felfelé, olcsóbb már nem lesz...
Vissza az elejére
Lodgydiesel1212
2018 november 06 kedd - 13:03:36


Regisztrált tag #2751
Regisztrált: 2016 október 05 szerda - 13:48:00

Üzenetek: 29
TPMS

‼️Keréknyomás-ellenőrző eszköz az 1️⃣️9️⃣️2️⃣️0️⃣️-as évekből. A

István

Vissza az elejére
Lodgydiesel1212
2018 november 06 kedd - 14:06:45


Regisztrált tag #2751
Regisztrált: 2016 október 05 szerda - 13:48:00

Üzenetek: 29




István

Vissza az elejére
gylaci
2018 november 06 kedd - 16:02:58

Regisztrált tag #2997
Regisztrált: 2018 május 28 hétfő - 15:19:24

Üzenetek: 37
Ebbe biztos nem romlott el az elektronika. Leleményes emberek voltak az őseink is.
Vissza az elejére
baalint
2018 november 07 szerda - 10:46:35

Regisztrált tag #2894
Regisztrált: 2017 augusztus 28 hétfő - 15:09:37

Üzenetek: 75
@Szita
Mi az október 23-adikai hosszúhétvége előtt cseréltük, azóta mentünk legalább 2500, de inkább 3000 km-t. A tumultus elkerülése csak a kisebb ok volt, a fő ok az volt, hogy az első hosszú hétvégén messzire mentünk és magasra. Nyári gumival meg ha épp ott leesik a hó, sokkal neccesebb, mint 20 fokban télivel, az azt megelőző hétvégén voltak is, akik nem tudtak lejönni a Fogarasról (mi nem ott jártunk, hanem az Alpokban). Aztán persze úgy alakult, hogy kiváló őszi idő volt most is az van, de ezt nem lehet tudni előre.

Ilyenkor meg már Magyarországon is leeshet az első hó, és amikor az megtörténik, akkor nem kevesen fognak egyszerre rohanni télire váltani.

Herczeg Bálint
Vissza az elejére
Szita
2018 november 07 szerda - 19:49:05
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 267
baalint írta ...

@Szita
Mi az október 23-adikai hosszúhétvége előtt cseréltük, azóta mentünk legalább 2500, de inkább 3000 km-t. A tumultus elkerülése csak a kisebb ok volt, a fő ok az volt, hogy az első hosszú hétvégén messzire mentünk és magasra. Nyári gumival meg ha épp ott leesik a hó, sokkal neccesebb, mint 20 fokban télivel, az azt megelőző hétvégén voltak is, akik nem tudtak lejönni a Fogarasról (mi nem ott jártunk, hanem az Alpokban). Aztán persze úgy alakult, hogy kiváló őszi idő volt most is az van, de ezt nem lehet tudni előre.

Ilyenkor meg már Magyarországon is leeshet az első hó, és amikor az megtörténik, akkor nem kevesen fognak egyszerre rohanni télire váltani.

Már én is cseréltem!
Vissza az elejére
Krogergo
2018 november 07 szerda - 20:35:13
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6476
Nálunk ez úgy működik, hogy minden autónak van komplett kerék garnitúrája. Levétel után mindig kicentírozve, felni és a gumi lemosva, majd gumiápolózva, és így tárolom le a száraz, sötét pincében, letakarva. Így amikor eljön az idő, hogy cserélni kell, akkor elkapom a 4 kereket, 15 perc alatt felrakom, és már mehetek is. Így a gumisnál se kell sorban állni, meg az időjárásnak megfelelő gumi is van az autón.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
dezso
2018 november 08 csütörtök - 23:50:29


Regisztrált tag #2639
Regisztrált: 2016 január 13 szerda - 11:14:02

Üzenetek: 56
Hellotok!
A bezárult a gumis, futóműves történetem.
Vettem négy, négyévszakos Vredestein Quatrac5 gumit. Felszereltettem ahogy kell.
A futóművet megnézettem, nem volt vele gond szerencsére, nem kellet hozzányúlni minden stimmel.
A gyári kumho gumiknak mi az igaz történte sose derül ki.....
Megmutattam a két problémás gumit gumisnak, mindegyik azt mondta, hogy ilyet még nem látott de nem hiszik hogy gond lenne velük.
(ha estleg valakinek kell a négy nyári kumho kis pénzért eladó)
Az autó nagyon szépen fut ezekkel a négyévszakos gumikkal is, talán egy icipicit hangosabb de nem zavaró egyáltalán.
Egy kép a vredestein-ről:

Vissza az elejére
robagnuk
2018 november 09 péntek - 10:14:23


Regisztrált tag #2625
Regisztrált: 2015 november 02 hétfő - 16:46:01

Üzenetek: 65
Mi a Nissan-on (szaladgálós, anyataxi kocsi) mi már 3 éve ezt a Vredestein Quatrac5 gumit használjuk és magam is meglepődtem, mennyire jó havas/jeges úton is. Ha nem a hegytetőn laksz és nem jársz sokat síelni teljesen megfelelő!
Arra figyelj azonban, hogy évente/kétévente érdemes le és felszerelni a kereket mert az acélfelni egy bizonyos idő után hajlamos rárohadni az agyra (több autónál is tapasztaltam ezt) - csak hogy egy defektnél ne érjen meglepetés, hogy nem jön le a kerék

Lodgy 1.5 dCi 90 Arctic
Vissza az elejére
Vasi
2018 november 09 péntek - 12:14:35


Regisztrált tag #2709
Regisztrált: 2016 június 28 kedd - 07:14:39

Üzenetek: 548
robagnuk írta ...

Mi a Nissan-on (szaladgálós, anyataxi kocsi) mi már 3 éve ezt a Vredestein Quatrac5 gumit használjuk és magam is meglepődtem, mennyire jó havas/jeges úton is. Ha nem a hegytetőn laksz és nem jársz sokat síelni teljesen megfelelő!
Arra figyelj azonban, hogy évente/kétévente érdemes le és felszerelni a kereket mert az acélfelni egy bizonyos idő után hajlamos rárohadni az agyra (több autónál is tapasztaltam ezt) - csak hogy egy defektnél ne érjen meglepetés, hogy nem jön le a kerék

Nem árt néha pl. centírozni is.

Nyugaton a helyzet változatlan!
Vissza az elejére
RB65
2018 november 09 péntek - 15:09:49


Regisztrált tag #2718
Regisztrált: 2016 július 18 hétfő - 13:56:14

Üzenetek: 442
robagnuk írta ...


Arra figyelj azonban, hogy évente/kétévente érdemes le és felszerelni a kereket mert az acélfelni egy bizonyos idő után hajlamos rárohadni az agyra (több autónál is tapasztaltam ezt) - csak hogy egy defektnél ne érjen meglepetés, hogy nem jön le a kerék


Én rézpasztával vékonyan bekenem cserénél az agyat így nem "nő" össze a kerékkel. Időjárás viszontagságainak kitett csavaroknál is alkalmazom a pasztát, hogy ha szét kell bontani akkor könnyebb legyen. Motorvédő lemez, akarom mondani műanyag csavarjai is meg vannak kenve vele.


[ Módosítva 2018 november 09 péntek - 15:10:29 ]

A szél, a levegő azon része amelyik siet
Logan MCV 0,9TCE

Vissza az elejére
bicajos
2018 november 09 péntek - 15:18:48
bicajos

Regisztrált tag #1291
Regisztrált: 2009 augusztus 09 vasárnap - 15:29:45

Üzenetek: 52
Én is nyugdíjaztam a gyári Debica Passio nyári gumikat. 11 szezont, ezalatt 62229 Km-t futottak. Volt még rajtuk gyenge 2 mm profilmélység. Jövőre Toyo NanoEnergy 3 lesz, már felnire szerelve várják a tavaszt.

MCV
Vissza az elejére
robagnuk
2018 november 20 kedd - 13:19:41


Regisztrált tag #2625
Regisztrált: 2015 november 02 hétfő - 16:46:01

Üzenetek: 65
Jó is az a virsligumi A Lodgy-n is csak 185-ös van.

Lodgy 1.5 dCi 90 Arctic
Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<       

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2018 E-mail: -Email- Klikk!