A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Problémák, megoldásaik
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Mindent a fogyasztásról! II.
Oldal:   <<      
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
Kiskrampusz
2018 augusztus 09 csütörtök - 18:18:21
Kiskrampusz

Regisztrált tag #2779
Regisztrált: 2016 november 30 szerda - 08:44:42

Üzenetek: 49
Teljesen elégedett vagyok. A visszaúton elért fogyasztás meglepő. Biztos hátszél volt...amivel a jön/jött a meleg is.

Vissza az elejére
Vasi
2018 augusztus 24 péntek - 08:52:51


Regisztrált tag #2709
Regisztrált: 2016 június 28 kedd - 07:14:39

Üzenetek: 564
Üdv!
Több, mint 900 km. Metyó fogyasztása fc. szerint 6,8 l/100. Kb.2/3 autóút - autópálya. Több kilóméter araszolgatás. Két személy csomagokkal. Oda - vissza erős oldalszél. Légkondival szerintem nem rossz. ( Meg lett kergetve. ) Nekem továbbra is hihetetlen, hogy városban az 1.2 mcv 6 liter körül fogyaszt. Több helyen lehet olvasni ilyen adatokat. A legnagyobb melegben sem tudom 7-7,2 alá szorítani. Bár sokan szerintem a körgyűrűzést is városinak értelmezik. Van aki ugyanennyi fogyasztást ír. ( Nem itt) Azt meg lehurrogják. Persze lehet, hogy a hiba az ön készülékében van. Vagy a lábában!?

[ Módosítva 2018 augusztus 24 péntek - 08:56:22 ]

Nyugaton a helyzet változatlan!
Vissza az elejére
Krogergo
2018 augusztus 24 péntek - 13:54:47
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6629
Sok sör volt a csomagtartóban, ha kiiszod, jobb lesz a fogyasztás. Vagy ha nem is, de részegen már nem fog érdekelni

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
Vasi
2018 augusztus 24 péntek - 19:37:46


Regisztrált tag #2709
Regisztrált: 2016 június 28 kedd - 07:14:39

Üzenetek: 564
Krogergo írta ...

Sok sör volt a csomagtartóban, ha kiiszod, jobb lesz a fogyasztás. Vagy ha nem is, de részegen már nem fog érdekelni

Mindig tanul az ember!

Nyugaton a helyzet változatlan!
Vissza az elejére
bati
2018 augusztus 25 szombat - 17:19:46


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 826
Fél tankot mutatott a műszer,így elmentem tankolni.
Az első pisztoly kattanás 25 l-nél volt.A 2. pedig 40 l-nél.
828km távra egész jó érték.
Előre is elnézést kérek ezért.Nálam a városi közlekedés nem a dugóban ücsörgést jelenti és jó minőségű utakon tudok többnyire tempomattal,motorfékkel autózni.



.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
Vasi
2018 augusztus 25 szombat - 17:56:55


Regisztrált tag #2709
Regisztrált: 2016 június 28 kedd - 07:14:39

Üzenetek: 564
bati írta ...

Fél tankot mutatott a műszer,így elmentem tankolni.
Az első pisztoly kattanás 25 l-nél volt.A 2. pedig 40 l-nél.
828km távra egész jó érték.
Előre is elnézést kérek ezért.Nálam a városi közlekedés nem a dugóban ücsörgést jelenti és jó minőségű utakon tudok többnyire tempomattal,motorfékkel autózni.



.

Jó Neked!
Itt meg rövid távok, araszolgatások!


Nyugaton a helyzet változatlan!
Vissza az elejére
dezso
2018 szeptember 03 hétfő - 14:29:52


Regisztrált tag #2639
Regisztrált: 2016 január 13 szerda - 11:14:02

Üzenetek: 58
Halihó, Ti is ilyennel méritek a fogyasztást?

Vissza az elejére
Vasi
2018 szeptember 03 hétfő - 16:54:17


Regisztrált tag #2709
Regisztrált: 2016 június 28 kedd - 07:14:39

Üzenetek: 564
dezso írta ...

Halihó, Ti is ilyennel méritek a fogyasztást?



Nem rossz!
Nekem korsós mércém van!

[ Módosítva 2018 szeptember 03 hétfő - 16:55:30 ]

Nyugaton a helyzet változatlan!
Vissza az elejére
Vasi
2018 október 01 hétfő - 18:30:49


Regisztrált tag #2709
Regisztrált: 2016 június 28 kedd - 07:14:39

Üzenetek: 564
Szombathely - Budapest - Diósjenő oda - vissza (Bp. kb. 50 km város), légkondival 6,4 l/100km. Autóút / autópálya max.sebesség. Bár nem igen volt tötymörgés a forgalom miatt.

Nyugaton a helyzet változatlan!
Vissza az elejére
dezso
2018 október 08 hétfő - 16:09:09


Regisztrált tag #2639
Regisztrált: 2016 január 13 szerda - 11:14:02

Üzenetek: 58
Hétvégi kirándulás: Celldömölk, Vecsés(8-M7-M0), sok araszolás a 8-ason és az M0-áson utépítések miatt, kirándulás budakeszire stb. konkrétan város nem sok volt bent. 663,8 kilóméter alatt 37,1 liter fogyasztott el, átlagsebesség 67,6 fedkomp szerint 5,5liter lett a fogyasztás.
Vissza az elejére
Kolomisi
2019 január 23 szerda - 14:11:31

Regisztrált tag #2492
Regisztrált: 2014 október 09 csütörtök - 10:49:40

Üzenetek: 17
Utolsó kiadású régebbi Duster (2017.10) 1.6 fogyasztási adatok érdekelnének, mert kicsit sokallom a 8.2l/100 km egy autóutas 114km/h tempónál.
Vissza az elejére
Krogergo
2019 január 23 szerda - 20:51:23
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6629
Kolomisi írta ...

Utolsó kiadású régebbi Duster (2017.10) 1.6 fogyasztási adatok érdekelnének, mert kicsit sokallom a 8.2l/100 km egy autóutas 114km/h tempónál.


Ha más kevesebbet ír, maximum attól rosszabb kedved lesz, de kevesebbet enni nem fog. A Duster erőssége nem az autópálya/autóút, hanem a ,,vidék" ahol a rossz utak miatt 70-80al kell cammogni.


REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
Szita
2019 január 24 csütörtök - 18:05:13
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 286
Kolomisi írta ...

Utolsó kiadású régebbi Duster (2017.10) 1.6 fogyasztási adatok érdekelnének, mert kicsit sokallom a 8.2l/100 km egy autóutas 114km/h tempónál.

Az 1.6-os motor és a hatalmas homlokfal már csak ezt okozza. Lehet más úton, más széliránynál, más kúton tankolva kevesebbet eszik, de tudtommal az 1.6-os fluence se megy el 5L-el.
Vissza az elejére
Kolomisi
2019 január 25 péntek - 20:30:40

Regisztrált tag #2492
Regisztrált: 2014 október 09 csütörtök - 10:49:40

Üzenetek: 17
Nyilván nem eszik majd kevesebbet, inkább arra voltam kiváncsi, másnál is ez e a helyzet.
2000-es 1.6 Renault Senic evett enyitt, és az pár generációval korábbi motor volt.
Vissza az elejére
Iszy56
2019 január 25 péntek - 21:54:15
Kolozsvar


Regisztrált tag #1915
Regisztrált: 2013 január 17 csütörtök - 22:55:11

Üzenetek: 763
Menj 130 al oszt lessz nagyobb is!
Vissza az elejére
traktoros
2019 február 03 vasárnap - 10:18:19


Regisztrált tag #3034
Regisztrált: 2018 október 01 hétfő - 08:59:41

Üzenetek: 36
Sziasztok!

Eddigi fogyasztási adataim:

.5 DCI 90 LE

Dátum Km állás liter ár HUF L/100 km

2018 11 28 392 44,1 17547
2018 12 06 1119 38,26 15224 5,262 723521
2018 12 15 1895 40,08 15868 5,164 948454
2018 12 22 2697 38,09 14851 4,749 376559
2019 01 04 3475 38,22 14558 4,912 596401
2019 01 14 4366 43,46 16380 4,877 665544
2019 01 18 5221 39,82 15446 4,657 309942
2019 02 01 6076 43,24 16730 5,057 309942

Hozzá kell tennem, hogy a haverok szerint én úgy vezetek mint egy nyugdíjas. Szerintem ez azért túlzás, de ők így gondolják. Elindulás előtt melegíteni szoktam az autót 2-4 percig.
Vissza az elejére
traktoros
2019 február 03 vasárnap - 10:19:14


Regisztrált tag #3034
Regisztrált: 2018 október 01 hétfő - 08:59:41

Üzenetek: 36
1.5 DCI
Vissza az elejére
traktoros
2019 február 03 vasárnap - 10:31:20


Regisztrált tag #3034
Regisztrált: 2018 október 01 hétfő - 08:59:41

Üzenetek: 36
...Ja, és elég jól meg is van rakva szerszámmal...

Néha ez a tumultus még kiegészül Zsiráf emelővel és/vagy nagy krokodil emelővel. De ez ritka...

Vissza az elejére
traktoros
2019 február 03 vasárnap - 10:51:52


Regisztrált tag #3034
Regisztrált: 2018 október 01 hétfő - 08:59:41

Üzenetek: 36
Waquarnew írta ...

A múltkor beszéltem egy volt kollégával. Közlekedési osztályvezető volt, most közbiztonsági igazgató. Állítólag az az új trend, amit "nyugaton" már évtizedek óta működik, hogy nem állítgatnak meg senkit, hanem fotó készül és postáznak. Ezt hozta magával az objektív felelősségvállalásos téma.
Érdekes, hogy ez tényleg rugalmasan működik már több évtizede Németországban, Hollandiában, Svájcban, Ausztriában és még sorolhatnám. Ott valahogy nem divat közkinccsé tenni, hogy hol van traffi elhelyezve. Ezekben az országokban valahogy az emberek vállalják a felelősséget tetteikért. Soha senkit nem hallottam, hogy azon problémázott volna, hogy bokor mögött áll a traffi, vagy "el van dugva". Az általános vélemény arrafelé, hogy "beleszálltam, rendezem". Persze azért ott is vannak kivételek, de ritka. Ez valahogy csak nálunk okoz problémát sokaknak.
Más téma, hogy azért nálunk a közeg is más hozzáállással dolgozik. Sajna igen gyenge a személyzeti munka és az "alapanyag"


Fentebb írtam, hogy a haverok szerint úgy vezetek mint egy nyugdíjas. Nagyon ritkán futok bele. Mégsem értek egyet teljesen ezzel a megjegyzéssel. Azért ne felejtsük ki azt, hogy a német autós elmegy 30 km-t és eléri az autópályát. Időben valóban nem sokat számít mennyivel halad azon a 30 km-en. Azonkívül felül kellene vizsgálni a rengeteg kint felejtett és feleslegesen kirakott sebességkorlátozásokat.

Gondolom mindenki tudja mire gondolok, de azért leírok egy példát. A Győr ménfőcsanaki elkerülőn három közlekedési lámpa van. Amikor felszerelték még ajánlott sebesség kijelzők is voltak. Megállás nélkül végig lehetett menni az úton. Azután történt egy baleset, erre kirakták az 50-es táblákat, és a kijelzőket lekapcsolták. Azóta "dögvész".
Vissza az elejére
RayD
2019 február 03 vasárnap - 17:13:28
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 536
traktoros írta ...
Azonkívül felül kellene vizsgálni a rengeteg kint felejtett és feleslegesen kirakott sebességkorlátozásokat.

A kint felejtettét számon kellene kérni azt, aki nem vitte el a munka végeztével.

A feleslegeshez pedig annyit, hogy sajnos ez egy róka fogta csuka helyzet: ha 80 van megengedve, de mindenki 100-110-zel megy és vannak balesetek, akkor az jön le a magyar közútnak (vagy aki meghatározza, hogy az adott szakaszon milyen sebességhatár indokolt), hogy nemhogy nem 100-ra kellene emelni a sebességhatárt, hanem le is kellene vinni 60-70-re. Szerencsére azért volt néhány éve több ellenpélda is, ahol a kis/nulla balesetszám miatt gyorsforgalmi utakon a sebességhatárt megemelték 80-ról 100-ra, 100/110-ről 120/130-ra. Csak hát minden gyorshajtásból fakadó baleset egy lépés ez ellen. És ha mindenki hússzal gyorsabban hajt, akkor eleve a sebességhatárokat eszerint lövik be.

Más, de én friss jogsisként hálás voltam, hogy Magyarországon azért többnyire a táblák indokoltak voltak, egy-egy élesebb kanyar előtt tudta az ember a sebességhatár alapján, hogy mire számítson. Sajnos ez még tőlünk nyugatabbra sem volt így. Ott jóval gyakrabban volt indokolatlanul kint a veszélyes útkanyarulat tábla és 60-as tábla, egy-két kilométerrel odébb pedig csak a GPS térképből láttam, hogy azért nem gyenge kanyar fog jönni kitáblázás nélkül.

Vissza az elejére
traktoros
2019 február 03 vasárnap - 19:04:45


Regisztrált tag #3034
Regisztrált: 2018 október 01 hétfő - 08:59:41

Üzenetek: 36
RayD írta ...

traktoros írta ...
Azonkívül felül kellene vizsgálni a rengeteg kint felejtett és feleslegesen kirakott sebességkorlátozásokat.

A kint felejtettét számon kellene kérni azt, aki nem vitte el a munka végeztével.

A feleslegeshez pedig annyit, hogy sajnos ez egy róka fogta csuka helyzet: ha 80 van megengedve, de mindenki 100-110-zel megy és vannak balesetek, akkor az jön le a magyar közútnak (vagy aki meghatározza, hogy az adott szakaszon milyen sebességhatár indokolt), hogy nemhogy nem 100-ra kellene emelni a sebességhatárt, hanem le is kellene vinni 60-70-re. Szerencsére azért volt néhány éve több ellenpélda is, ahol a kis/nulla balesetszám miatt gyorsforgalmi utakon a sebességhatárt megemelték 80-ról 100-ra, 100/110-ről 120/130-ra. Csak hát minden gyorshajtásból fakadó baleset egy lépés ez ellen. És ha mindenki hússzal gyorsabban hajt, akkor eleve a sebességhatárokat eszerint lövik be.

Más, de én friss jogsisként hálás voltam, hogy Magyarországon azért többnyire a táblák indokoltak voltak, egy-egy élesebb kanyar előtt tudta az ember a sebességhatár alapján, hogy mire számítson. Sajnos ez még tőlünk nyugatabbra sem volt így. Ott jóval gyakrabban volt indokolatlanul kint a veszélyes útkanyarulat tábla és 60-as tábla, egy-két kilométerrel odébb pedig csak a GPS térképből láttam, hogy azért nem gyenge kanyar fog jönni kitáblázás nélkül.



Úgy gondolom, pont ezt a gyakorlatot kellene megszüntetni, vagy legalábbis visszaszorítani. Megállapítani egy megfelelő sebességhatárt, és aki azt átlépi azt megbüntetni. Én azt gondolom, a közút inkább azért állapít meg ilyen sebességhatárokat, mert az egy másik gyakorlat magyarországon, hogyha baleset történik akkor ész nélkül felelőst keresnek ahelyett, hogy arra koncentrálnának, hogy következő alkalommal ez kevésbé fordulhasson elő. (Természetesen ha valóban valaki mulasztott azt büntessék meg!) Erre jó példa a budapesti tüzijáték idején kitörő vihar ami sajnos egy halálos áldozatot is követelt. Azóta a meteorológiai intézet minden kis apróságra figyelmeztetést ad ki.

Azért a rendőrség javára kell írni, hogy tapasztalatom szerint az esetek nagy részében olyan helyen mérnek ahol valóban csak a "vademberek" hajtanak gyorsan, és nem ott ahol biztos a fogás, pl. egy kint hagyott tábla miatt.

A második résszel teljesen egyetértek. Ismeretlen helyen autózva én is már lehet, hogy "elszálltam" volna egyszer-kétszer.
Vissza az elejére
traktoros
2019 február 12 kedd - 18:53:06


Regisztrált tag #3034
Regisztrált: 2018 október 01 hétfő - 08:59:41

Üzenetek: 36
Ma, azaz 2019 02 12.-én ismét tankoltam. 5,04 liter volt a fogyasztásom.
Vissza az elejére
Sheme
2019 február 13 szerda - 11:02:59

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1040
traktoros írta ...

Ma, azaz 2019 02 12.-én ismét tankoltam. 5,04 liter volt a fogyasztásom.


És kb helyesen jelez a fogyasztásmérő?

Nem reklámozhatom, mit csinálok, hogy majd a nem reklámozható kolléga legyen kedves majd kiokosítani a talicskában a fogyasztásmérőt - 2013-as verdám van.

Nos, a figyelés az első állomás, íme - teletank, az első kattanásig töltve, onnan mérve:

1 csík mínusz -> 16.6 liter
2 csík mínusz -> 21.4 liter

Most 25.1 liter fogyasztást ír és még mindig csak két csíkot "evett" a fedélzeti szerint.

Majd még tovább írom, most hétvégén nem mentem annyit, h villogásig fogyasszam le a drága MXM nedűt. Hátha valakinek hasonló tapasztalata van, kíváncsi vagyok, neki mit mutat / kiír litert hozzá.

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
RayD
2019 február 13 szerda - 11:48:02
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 536
Sheme írta ...

traktoros írta ...

Ma, azaz 2019 02 12.-én ismét tankoltam. 5,04 liter volt a fogyasztásom.


És kb helyesen jelez a fogyasztásmérő?

Nem reklámozhatom, mit csinálok, hogy majd a nem reklámozható kolléga legyen kedves majd kiokosítani a talicskában a fogyasztásmérőt - 2013-as verdám van.

Nos, a figyelés az első állomás, íme - teletank, az első kattanásig töltve, onnan mérve:

1 csík mínusz -> 16.6 liter
2 csík mínusz -> 21.4 liter

Most 25.1 liter fogyasztást ír és még mindig csak két csíkot "evett" a fedélzeti szerint.

Majd még tovább írom, most hétvégén nem mentem annyit, h villogásig fogyasszam le a drága MXM nedűt. Hátha valakinek hasonló tapasztalata van, kíváncsi vagyok, neki mit mutat / kiír litert hozzá.

Az első csík lutri, mert attól függ mennyire tankoltad meg / tankoltad túl a kocsid.

Nekem az átlagok:
8-->7 egység 13,8 liter (német fórumtárs 13,3 liter)
7-->6 egység 6,5 liter (német fórumtárs 6,0 liter)
6-->5 egység 5,2 (német fórumtárs 5,6 liter)
5-->4 egység 6,1 (német fórumtárs 6,3 liter)
4-->3 egység 6,0 (német fórumtárs 6,1 liter)
3-->2 egység 6,7 (német fórumtárs 6,7 liter)
2-->1 egység 5,8(német fórumtárs 6,0 liter)
1-->villogó 1 egység 2,7 (német fórumtárs 2,6 liter)
villigó1-->tök üres: német fórumtárs sacc 2,1 liter

Ami tehát látszik, hogy 6 liter körül mozog egy egység a 7-->1 egységig, utána összesen 4-6 liter maradt, motor/üzemanyagtípustól függően. Szívó benzines 6, turbó benzines 5-6. dízel 4-5. De ez a 6 liter/egység nem tökéletesen arányosan van elosztva és autónként változhat hogy picit előbb vagy később van a váltás, bár ez 1-2 újabb egység alatt kompenzálódik (pl. nekem a 7. lassabban tűnik el, mint a német fórumtársnak, de cserébe utána a 6. meg nekem tűnik el hamarabb)

Az adataim 30 tankolási cikluson alapulnak, de nem mindig tankoltam tele és rendszerint legkésőbb 2-3 egységnél tankolok, így az ezalatti adatok csak 5-10 feljegyzés átlagából vannak, efelett egységenként (16-)20-23 bejegyzésem van, tehát ár viszonylag megbízható.

Vissza az elejére
lajo
2019 február 13 szerda - 15:15:25


Regisztrált tag #2958
Regisztrált: 2018 február 19 hétfő - 13:21:55

Üzenetek: 86
RayD írta ...
villigó1-->tök üres: német fórumtárs sacc 2,1 liter

Ilyen biztos van?

MediaNav Evolution 9.1.3, külsőhőmérséklet- kijelzés, Eco2-képernyő, tolatókamera, Wake, Renault színséma | korrigált fogyasztás- és üzemanyagszint-kijelzés, hűtővízhőmérséklet- kijelzés a műszeregységben | külső/belső csomagtartóperemvédő LZP | 4 x Osram Night Breaker Unlimited | 4 x Osram Diadem Chrome | fekete LED-es oldalsó indexek | LED-es 3. féklámpa | 2 x 3 lámpás belső világítás + 6 x Osram 2850WW | rendszámtáblatartó LZP Neutral + 2 x Osram Cool Blue Intense | 2. csomagtérvilágítás + 2 x Osram 2850WW | 4 x Sinuslive SL-135c | első ablaktörlő: porlasztó fúvókák, Bosch Aerotwin 60/50 cm lapátok, 2 x 55 cm törlőkar, bajuszkapcsoló 4 törlési intervallummal | hátsó ablaktörlő: Bosch Aerotwin 39 cm lapát, VW törlőkar, Xantia fúvóka, automatikus törlés kikapcsolva | Mercedes B-osztály 20 cm-es antenna | köpenyes ajtózárnyelvek | Scénic rugós kapaszkodók | gumikéder a szélvédő és a tető között | toronycsapágyvédő sapkák | állandó műszeregység- és kesztyűtartó-világítás | motortérszigetelés | visszapillantó tükör magasabban rögzítve | Lodgy szemüvegtartó
Vissza az elejére
RayD
2019 február 13 szerda - 15:48:48
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 536
lajo írta ...

RayD írta ...
villigó1-->tök üres: német fórumtárs sacc 2,1 liter

Ilyen biztos van?

Ahogy írtam saccolás volt a részéről. 2 liternél ő is "feladta" és még nem a motor. Tehát lehet esetleg még minimálisan benne, de nekem már akkor elég nagy volt az adrenalinszintem, amikor lement az 1 egység villogóra néhány kilométerrel a tervezett tankolás előtt, 52, illetve 58 BC szerint elfogyasztott liter után.

De a lényeg, hogy 2 liter még van a villogás esetén is, bár 1-2 egység alá felesleges merészkedni.

Vissza az elejére
lajo
2019 február 13 szerda - 19:26:11


Regisztrált tag #2958
Regisztrált: 2018 február 19 hétfő - 13:21:55

Üzenetek: 86
De láttál már teljesen üres oszlopokat, villogás nélkül? Én még nem, pedig volt, hogy csak 0,52 liter volt benne (legalábbis a fedkomp ennyit számolt).

[ Módosítva 2019 február 13 szerda - 19:26:36 ]

MediaNav Evolution 9.1.3, külsőhőmérséklet- kijelzés, Eco2-képernyő, tolatókamera, Wake, Renault színséma | korrigált fogyasztás- és üzemanyagszint-kijelzés, hűtővízhőmérséklet- kijelzés a műszeregységben | külső/belső csomagtartóperemvédő LZP | 4 x Osram Night Breaker Unlimited | 4 x Osram Diadem Chrome | fekete LED-es oldalsó indexek | LED-es 3. féklámpa | 2 x 3 lámpás belső világítás + 6 x Osram 2850WW | rendszámtáblatartó LZP Neutral + 2 x Osram Cool Blue Intense | 2. csomagtérvilágítás + 2 x Osram 2850WW | 4 x Sinuslive SL-135c | első ablaktörlő: porlasztó fúvókák, Bosch Aerotwin 60/50 cm lapátok, 2 x 55 cm törlőkar, bajuszkapcsoló 4 törlési intervallummal | hátsó ablaktörlő: Bosch Aerotwin 39 cm lapát, VW törlőkar, Xantia fúvóka, automatikus törlés kikapcsolva | Mercedes B-osztály 20 cm-es antenna | köpenyes ajtózárnyelvek | Scénic rugós kapaszkodók | gumikéder a szélvédő és a tető között | toronycsapágyvédő sapkák | állandó műszeregység- és kesztyűtartó-világítás | motortérszigetelés | visszapillantó tükör magasabban rögzítve | Lodgy szemüvegtartó
Vissza az elejére
Sheme
2019 február 14 csütörtök - 08:56:02

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1040
RayD írta ...

Sheme írta ...

traktoros írta ...

Ma, azaz 2019 02 12.-én ismét tankoltam. 5,04 liter volt a fogyasztásom.


És kb helyesen jelez a fogyasztásmérő?

Nem reklámozhatom, mit csinálok, hogy majd a nem reklámozható kolléga legyen kedves majd kiokosítani a talicskában a fogyasztásmérőt - 2013-as verdám van.

Nos, a figyelés az első állomás, íme - teletank, az első kattanásig töltve, onnan mérve:

1 csík mínusz -> 16.6 liter
2 csík mínusz -> 21.4 liter

Most 25.1 liter fogyasztást ír és még mindig csak két csíkot "evett" a fedélzeti szerint.

Majd még tovább írom, most hétvégén nem mentem annyit, h villogásig fogyasszam le a drága MXM nedűt. Hátha valakinek hasonló tapasztalata van, kíváncsi vagyok, neki mit mutat / kiír litert hozzá.

Az első csík lutri, mert attól függ mennyire tankoltad meg / tankoltad túl a kocsid.

Nekem az átlagok:
8-->7 egység 13,8 liter (német fórumtárs 13,3 liter)
7-->6 egység 6,5 liter (német fórumtárs 6,0 liter)
6-->5 egység 5,2 (német fórumtárs 5,6 liter)
5-->4 egység 6,1 (német fórumtárs 6,3 liter)
4-->3 egység 6,0 (német fórumtárs 6,1 liter)
3-->2 egység 6,7 (német fórumtárs 6,7 liter)
2-->1 egység 5,8(német fórumtárs 6,0 liter)
1-->villogó 1 egység 2,7 (német fórumtárs 2,6 liter)
villigó1-->tök üres: német fórumtárs sacc 2,1 liter



Köszönöm! Mivel most kezdtem bele a fogyasztásmérő kiismerésébe a kiokosítása végett - arányosan mutassa majd a tüzelőanyag fogyását -, párszor el kell vele játszanom a telitankolás első kattanásától a villogásig című játékot.

Erősen csodálkoznék, ha csak úgy, magához térne, de mivel erről már beszéltem Valakivel, így a tapasztalataim alapján a közeli jövőben normálisan beállítja, ha már a gyárban magasról tettek rá.

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
Sheme
2019 február 14 csütörtök - 09:01:43

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1040
lajo írta ...

De láttál már teljesen üres oszlopokat, villogás nélkül? Én még nem, pedig volt, hogy csak 0,52 liter volt benne (legalábbis a fedkomp ennyit számolt).


Ez nagyon jó kérdés. Amikor átvettem a verdát, nem indult. Átmentem a kútra pár liter gázolajért, és láss csodát... de hogy villogott volna az az utolsó rovátka...?!

Hadd tegyek már fel egy idétlen kérdést - remélem a nem reklámozható kolléga is olvassa. Szóval szóba került, tudom, az én elmebajom: valamilyen 2 (vagy 3) színű LED-del megoldható-e, h mondjuk 85%-os DPF telítettségnél kezdjen sárgán világítani, majd mielőtt indulna a regenerálás, villogjon?

Aztán amíg regenerál, akkor pirosan világítson, majd ha kész akkor semmi - vagy 1 percet zölden.

Aztán van valami szépnek mondható kijelző, amit mondjuk a váltóbox felső részénél lévő kis résbe lehetne tenni, h kijelezze a vízhőfokot?

Mert bár jó a Torque, de örökké leszakad róla a telóm, mindig randiztatni kell őket. Nekem pedig kéne, h lássam, mikor lesz 75 fokos a víz - mert utána kb 10 perccel már lehet küldeni a pályán a talicskát.

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
RayD
2019 február 14 csütörtök - 10:16:53
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 536
lajo írta ...

De láttál már teljesen üres oszlopokat, villogás nélkül? Én még nem, pedig volt, hogy csak 0,52 liter volt benne (legalábbis a fedkomp ennyit számolt).

Még nem láttam és nem is hallottam róla, hogy valaki látott volna. Dízelesként nem is nagyon akartam kikísérletezni, nehogy igazuk legyen azoknak, akik azt mondják, hogy attól károsul az autó. Egy német autós műsorban egyszer kikísérletezték addig, amíg le nem fulladt és nem lett baja, de azért az ember nem szeretné ezzel a saját 3 évesnél fiatalabb autóját kinyírni. Elég a tudat, hogy kb. hol a határ felül-alul, ha egyszer-egyszer megközelítené az ember valamilyen oknál fogva.

Vissza az elejére
traktoros
2019 február 15 péntek - 17:08:28


Regisztrált tag #3034
Regisztrált: 2018 október 01 hétfő - 08:59:41

Üzenetek: 36

Hadd tegyek már fel egy idétlen kérdést - remélem a nem reklámozható kolléga is olvassa. Szóval szóba került, tudom, az én elmebajom: valamilyen 2 (vagy 3) színű LED-del megoldható-e, h mondjuk 85%-os DPF telítettségnél kezdjen sárgán világítani, majd mielőtt indulna a regenerálás, villogjon?

Aztán amíg regenerál, akkor pirosan világítson, majd ha kész akkor semmi - vagy 1 percet zölden.

Aztán van valami szépnek mondható kijelző, amit mondjuk a váltóbox felső részénél lévő kis résbe lehetne tenni, h kijelezze a vízhőfokot?

Mert bár jó a Torque, de örökké leszakad róla a telóm, mindig randiztatni kell őket. Nekem pedig kéne, h lássam, mikor lesz 75 fokos a víz - mert utána kb 10 perccel már lehet küldeni a pályán a talicskát.
[/ quote1550246576]


Sziasztok!

Ezt az idétlen kérdést én is szerettem volna már feltenni. Nekem sem tetszik, hogy nincs az autóban vízhőfokmérő. Az okostelefonos megoldás nekem sem tetszik, hiszen minden motorleállítás után újra kell "randisztatni" (ahogy a kolléga is mondta...). Én már egy olyan verziót is láttam a neten, hogy egy sima hőmérő hőelemjét ragasztotta a fém fűtéscsőre, és hőszigetelő gyurmával lezárta. Egyszer kellett csak ellenőriznie, kb. 8 fokot késett, ezt hozzá kell számítani és kész. De az ilyen külső hőmérséklet is mutató hőmérők, általában nem alkalmasak 100 fok mérésére.
Vissza az elejére
traktoros
2019 február 15 péntek - 17:11:52


Regisztrált tag #3034
Regisztrált: 2018 október 01 hétfő - 08:59:41

Üzenetek: 36
RayD írta ...

Sheme írta ...

traktoros írta ...

Ma, azaz 2019 02 12.-én ismét tankoltam. 5,04 liter volt a fogyasztásom.


És kb helyesen jelez a fogyasztásmérő?

Nem reklámozhatom, mit csinálok, hogy majd a nem reklámozható kolléga legyen kedves majd kiokosítani a talicskában a fogyasztásmérőt - 2013-as verdám van.

Nos, a figyelés az első állomás, íme - teletank, az első kattanásig töltve, onnan mérve:

1 csík mínusz -> 16.6 liter
2 csík mínusz -> 21.4 liter

Most 25.1 liter fogyasztást ír és még mindig csak két csíkot "evett" a fedélzeti szerint.

Majd még tovább írom, most hétvégén nem mentem annyit, h villogásig fogyasszam le a drága MXM nedűt. Hátha valakinek hasonló tapasztalata van, kíváncsi vagyok, neki mit mutat / kiír litert hozzá.

Az első csík lutri, mert attól függ mennyire tankoltad meg / tankoltad túl a kocsid.

Nekem az átlagok:
8-->7 egység 13,8 liter (német fórumtárs 13,3 liter)
7-->6 egység 6,5 liter (német fórumtárs 6,0 liter)
6-->5 egység 5,2 (német fórumtárs 5,6 liter)
5-->4 egység 6,1 (német fórumtárs 6,3 liter)
4-->3 egység 6,0 (német fórumtárs 6,1 liter)
3-->2 egység 6,7 (német fórumtárs 6,7 liter)
2-->1 egység 5,8(német fórumtárs 6,0 liter)
1-->villogó 1 egység 2,7 (német fórumtárs 2,6 liter)
villigó1-->tök üres: német fórumtárs sacc 2,1 liter

Ami tehát látszik, hogy 6 liter körül mozog egy egység a 7-->1 egységig, utána összesen 4-6 liter maradt, motor/üzemanyagtípustól függően. Szívó benzines 6, turbó benzines 5-6. dízel 4-5. De ez a 6 liter/egység nem tökéletesen arányosan van elosztva és autónként változhat hogy picit előbb vagy később van a váltás, bár ez 1-2 újabb egység alatt kompenzálódik (pl. nekem a 7. lassabban tűnik el, mint a német fórumtársnak, de cserébe utána a 6. meg nekem tűnik el hamarabb)

Az adataim 30 tankolási cikluson alapulnak, de nem mindig tankoltam tele és rendszerint legkésőbb 2-3 egységnél tankolok, így az ezalatti adatok csak 5-10 feljegyzés átlagából vannak, efelett egységenként (16-)20-23 bejegyzésem van, tehát ár viszonylag megbízható.


Igen, nagyjából jól mutat a fogyasztásmérő. Tankoláskor általában két kattanást szoktam megvárni, és 80-90 százalékban ugyanazon a kúton tankolok. Fentebb olvashatók az eddigi tankolásaim egy táblázatban.


Vissza az elejére
Krogergo
2019 február 16 szombat - 18:31:26
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6629
traktoros írta ...

De az ilyen külső hőmérséklet is mutató hőmérők, általában nem alkalmasak 100 fok mérésére.


Korábban amikor még nem volt Autool, ilyeneket raktam ügyfél autókba. Kazán hőfokmérőként keres rá, azok bírják.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
traktoros
2019 február 16 szombat - 20:05:13


Regisztrált tag #3034
Regisztrált: 2018 október 01 hétfő - 08:59:41

Üzenetek: 36
Köszi!
...És mennyire mér pontosan? Hová szoktad tenni? A fűtéscsőre az utastérben? Vagy a motorházban egy csőre, esetleg a hengerfejre?
Vissza az elejére
Krogergo
2019 február 17 vasárnap - 00:04:31
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6629
traktoros írta ...

Köszi!
...És mennyire mér pontosan? Hová szoktad tenni? A fűtéscsőre az utastérben? Vagy a motorházban egy csőre, esetleg a hengerfejre?


Utastérben, a tüzfalnál közvetlenül a bejövő fém csőre. Hővezető pasztával megkenve/felcuppantva. A mérőfej 2-3db kábelkötegelővel jó szorosan lefogatva, és az egész cső szigetelő habszivacs héjjal leszigetelve. Kb. 3-5 fok-al mutat kevesebbet a melegedési fázisban. De még a termosztát nyitását-zárását is elég jól leköveti.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
bati
2019 február 26 kedd - 14:29:03


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 826
RayD írta ...

lajo írta ...

RayD írta ...
villigó1-->tök üres: német fórumtárs sacc 2,1 liter

Ilyen biztos van?

Ahogy írtam saccolás volt a részéről. 2 liternél ő is "feladta" és még nem a motor. Tehát lehet esetleg még minimálisan benne, de nekem már akkor elég nagy volt az adrenalinszintem, amikor lement az 1 egység villogóra néhány kilométerrel a tervezett tankolás előtt, 52, illetve 58 BC szerint elfogyasztott liter után.

De a lényeg, hogy 2 liter még van a villogás esetén is, bár 1-2 egység alá felesleges merészkedni.

.
Ma megismertem a villogó jelenséget.
20 km volt még a kútig, így tudtam 2.kattanásig 60,68 l-t tankolni. / 5,1 L/100km /
A jelzéstől/sípolás/ a villogásig 60 km-t mentem.
A tank ~65 literes lehet,mert tankoltam már 61 l-t is - akkor még nem villogott.
Tehát, kb.5 liter lehet a tartalék.
Ha jobb lesz az idő,csinálok majd rendes(pontos) mérést is.


.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<       

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2018 E-mail: -Email- Klikk!