A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Problémák, megoldásaik
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Mindent a fogyasztásról! II.
Oldal:   <<        >>  
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
Krogergo
2009 július 30 csütörtök - 21:03:22
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6629
Én meg pláne nem értek hozzá, mert jobb gépeknél a karburátor már akkor kiment a divatból, amikor én megszülettem. Felnőve meg most pont ilyennel járok, kicsit vicces.
Szóval az ilyen őskövületek közül ahhoz konyítok valamit, amivel már volt dolgom.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
Deceballus
2009 július 30 csütörtök - 21:40:04
Vendég

Szerintem az injektoros fűnyíró és láncfűrész még egy jó darabig nem fog elterjedni, így a a karburátor a belső égésű motorokkal egyszerre fog múzeumba vonulni. Bár a minap turbófeltöltős-injektoros láncfűrészt reklámoztak, 32 szelepes V8 motorral és sport kipufogóval, de nyilván hogy ez inkább vicc volt. Talán valami szerszámkiállítás vagy ilyesmi reklámja volt.
Vissza az elejére
candi11
2009 július 30 csütörtök - 22:14:53
candi11


Regisztrált tag #586
Regisztrált: 2006 október 22 vasárnap - 12:01:04

Üzenetek: 1612
Igen nállunk meg most jön divatba a sugárhajtású fűkasza

Hülyével ne állj le veszekedni, mert lehúz a szintjére, és megver a rutinjával
Nem birkózok disznóval, mert mindketten szarosak leszünk és a rohadék még élvezi is!
Ja és a /fekete/ BÁRÁNYok hallgatna Klikk!
Vissza az elejére
Krogergo
2009 július 31 péntek - 10:12:30
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6629
Nekem már mindegyik van

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Vissza az elejére
qwert60
2009 július 31 péntek - 11:53:36
Renault SCENIC 2.0 DCI


Regisztrált tag #54
Regisztrált: 2005 szeptember 24 szombat - 20:01:39

Üzenetek: 737
Mindeggy, csak ne diesel legyen.

Eddy
Tegyük jobbál!!
Már amit lehet....
2.0 DCI
Vissza az elejére
Pepe
2009 augusztus 12 szerda - 16:32:54
Vendég

Sziasztok!

Bocs, ha hosszú leszek, talán számítanak a részletek, azért írom:
Valamikor régen panaszkodtam itt, hogy átlag 7...7,2-t eszik a Loganom autópályán, az előző R19-em 5,5...5,7-jéhez képest, és akkor végül abban maradtunk, hogy ez ilyen és kész.
Most van az autóban 38ekm és bő 3 év, végig ilyen volt. Múlt héten valami történt, de nem tudom, hogy mi, kíváncsi lennék, hogy más tapasztalt-e hasonlót, vagy van-e tippje:
Szerelőnél voltam, olajat cserélt, máshoz nem nyúlt, mellette álltam. Másnap teli tankolás megszokott kútnál 95-össel (MOL), majd 500km M3-M0-M7-Lenti útvonal, 110...120-as tempóval. A motorhőmérő a szokásos 4 vonal helyett végig 2-n állt, kivéve egy-két húzósabb emelkedő végét! És 3 felnőttel, 2 gyerekkel, teli csomagtartóval, végig klímával 6,2 átlag jött ki! A pillanatnyi fogyasztás 5,5 körül mozgott. Ha korábban csak picit is odaléptem gyorsítani, rögtön 8 fölé ugrott, most ugyanez 7 körül.
Visszafelé ugyanilyen paraméterekkel jöttünk kb. 40km-t, akkor megálltam tankolni és innentől -egy-két rövidebb időszakot kivéve- visszaállt minden a régibe. Azt már télen is figyeltem, hogy mintha tovább lenne 2 egységen a motorhőmérő, mint régen, a revízión jeleztem is, de rendben találták a termosztátot és aztán melegebb időben ez nem is volt feltűnő.
Mi lehet ez? Esetleg véletlenül valami extra benzinnel töltötték fel a kutat 95 helyett? Vagy mégis a termosztát kavar be valahogy? Vagy az olajcserénél véletlenül megmozgatott a szerelő valami kontakthibás csatlakozást? Vagy egyszerűen csak a computer dilizett be átmenetileg?
Nem értem, de 1 liter fogyasztáskülönbség nem kevés, így jó lenne a végére járni...
Hétvégén lesz egy győri utam, kíváncsi leszek rá.
Vissza az elejére
Indy
2009 augusztus 12 szerda - 16:37:50
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9711
Pepe írta ...

Sziasztok!

Bocs, ha hosszú leszek, talán számítanak a részletek, azért írom:
Valamikor régen panaszkodtam itt, hogy átlag 7...7,2-t eszik a Loganom autópályán, az előző R19-em 5,5...5,7-jéhez képest, és akkor végül abban maradtunk, hogy ez ilyen és kész.


Ezek az értékek milyen sebesség mellett jöttek ki? Csak mert ahhoz hogy a pillanatnyi fogyid 5.5 legyen, a Logannal nem lépheted túl a 90-et. És ezt is úgy, hogy a közlekedési viszonyok bármikor felboríthatják!


Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
Deceballus
2009 augusztus 12 szerda - 19:25:41
Vendég

Pepe írta ...


Szerelőnél voltam, olajat cserélt, máshoz nem nyúlt, mellette álltam.



Az első olajcsere után az én autóm is elkezdett nehezen melegedni. Addig azzal dicsekedtem, hogy mire garázsajtó-zárás után beülök az autóba már meleget fúj éshogy fél kilométren belül megvan a négy vonal, nos most fényes nyárban, jó melegben is kell egy kilométer a négy vonalhoz. Ugyanakkor a fogyasztás is visszaesett. Ezt le is írtam ide, valahová, csak a vita elment egy másik irányba (mert én a szervíz olaját rakattam bele, az meg nem a full-szintetikus volt hanem valami más).
Akkor azt írtam, hogy az első, gyári olaj viszkózusabb lehet.
Vissza az elejére
Pepe
2009 augusztus 12 szerda - 20:09:15
Vendég

Indy írta ...

Ezek az értékek milyen sebesség mellett jöttek ki? Csak mert ahhoz hogy a pillanatnyi fogyid 5.5 legyen, a Logannal nem lépheted túl a 90-et. És ezt is úgy, hogy a közlekedési viszonyok bármikor felboríthatják!


Az R19-nél az 5.5-5.7 többször ismételt Miskolc-Budapest-Miskolc út átlagfogyasztás (tankolás alapján), nem pillanatnyi, 110-120-as tempónál, klíma nélkül.
80-90-ig a Logan is elmegy 5.5-es pillanatnyival mindig. A mostani autópályás 110-120 körüli pillanatnyi értéken annyit pontosítok, hogy 5.5-6 l között mozgott (klímával) ebben a "jó" időszakban, amúgy 7 körül szokott. 480 km út (ebből kb 60km nem autópálya) átlaga a computer szerint 6.2 liter volt.

Végül is a lényeg az, hogy kb. 1 literrel kevesebb fogyasztást mutatott pillanatnyinál és átlagnál is a megszokotthoz képest, és hidegebb motort.
Vissza az elejére
Pepe
2009 augusztus 12 szerda - 20:25:17
Vendég

Deceballus írta ...

Az első olajcsere után az én autóm is elkezdett nehezen melegedni. Addig Ugyanakkor a fogyasztás is visszaesett. Ezt le is írtam ide, valahová, csak Akkor azt írtam, hogy az első, gyári olaj viszkózusabb lehet.


Lehet, hogy mégis az olaj lenne? De akkor a visszaúton is jó lett volna végig. Valamilyen 5W40 olajat hozott ki a szerelő, már meg nem mondom mi volt, de nem a Tescoból volt ismerős a márka.
Én még mindig hajlamos vagyok azt hinni, hogy a kúton szúrtak el valamit és versenybenzint kaptam, visszafelé meg rátankoltam a 95-öst. A MOL NEO EVO-ja esetleg csinálhat ilyesmit, próbálta már valaki?
Vissza az elejére
Indy
2009 augusztus 12 szerda - 20:37:41
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9711
Pepe írta ...

Az R19-nél az 5.5-5.7 többször ismételt Miskolc-Budapest-Miskolc út átlagfogyasztás (tankolás alapján), nem pillanatnyi, 110-120-as tempónál, klíma nélkül.
80-90-ig a Logan is elmegy 5.5-es pillanatnyival mindig. A mostani autópályás 110-120 körüli pillanatnyi értéken annyit pontosítok, hogy 5.5-6 l között mozgott (klímával) ebben a "jó" időszakban, amúgy 7 körül szokott. 480 km út (ebből kb 60km nem autópálya) átlaga a computer szerint 6.2 liter volt.

Végül is a lényeg az, hogy kb. 1 literrel kevesebb fogyasztást mutatott pillanatnyinál és átlagnál is a megszokotthoz képest, és hidegebb motort.


Én ebben látom az okokat:

1. Az R19-es légellenállása kedvezőbb mint a Logané
2. Az önsúlya is kevesebb kb. 80-100 kg-al
3. A motorja (ha jól tippelem az E7J Energy motor 80 pacival) Euro1-es, maximum Euro 2-es, míg a Loganod motorja már Euro 3-as vagy 4-es, nagyobb a katalizátor fojtása, a magasabb norma miatt picit többet eszik

Ezek alapján az 1 literes különbség elfogadható.


Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
Pepe
2009 augusztus 13 csütörtök - 10:07:31
Vendég

Indy írta ...

Én ebben látom az okokat:
1. Az R19-es légellenállása kedvezőbb mint a Logané
2. Az önsúlya is kevesebb kb. 80-100 kg-al
3. A motorja (ha jól tippelem az E7J Energy motor 80 pacival) Euro1-es, maximum Euro 2-es, míg a Loganod motorja már Euro 3-as vagy 4-es, nagyobb a katalizátor fojtása, a magasabb norma miatt picit többet eszik
Ezek alapján az 1 literes különbség elfogadható.


Ez így igaz, de azt hiszem félreérted a problémámat. Inkább felejtsük is el most az R19-et.
A Logannak volt most egy kb. 500km-es útja, ami közben a pillanatnyi és az átlagfogyasztása is kb. 1 literrel kevesebbnek, a motor pedig hidegebbnek látszott a 3 év alatt ugyanezzel az autóval megszokotthoz képest. Ennek az okára - és lehetőség szerint a reprodukálhatóságára - lennék kíváncsi.
Vissza az elejére
Indy
2009 augusztus 13 csütörtök - 10:15:46
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9711
Erre nem tudok mit mondani.

Szerk.: egy Spuri adalékos próbát megejtenék azért...

[ Módosítva 2009 augusztus 13 csütörtök - 10:16:31 ]

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
Pepe
2009 augusztus 13 csütörtök - 11:56:01
Vendég

Indy írta ...

Szerk.: egy Spuri adalékos próbát megejtenék azért...


Köszi, utánanézek.
Most voltam tankolni, a kutas szerint kizárható, hogy másfajta üzemanyagot kaptam múltkor.
Vissza az elejére
Indy
2009 augusztus 13 csütörtök - 11:58:14
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9711
Eszembe jutott, hogy 2 évvel ezelőtt nekem is volt egy 5.5-ös átlagom a számítógép szerint, amit nyáron, jól megpakolt autóban, klímahasználat mellett értem el egy 260 km-es távon, nem autópályán! Ezt azóta sem sikerült elérnem...

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
qwert60
2009 augusztus 13 csütörtök - 13:09:24
Renault SCENIC 2.0 DCI


Regisztrált tag #54
Regisztrált: 2005 szeptember 24 szombat - 20:01:39

Üzenetek: 737
Sohasem lehet ugyan azt az értéket hozni, szerintem, nálunk a kutakon annyira moslék üzemanyagokat árulnak. Szerintem !!!!4

Eddy
Tegyük jobbál!!
Már amit lehet....
2.0 DCI
Vissza az elejére
bicajos
2009 augusztus 13 csütörtök - 22:20:17
bicajos

Regisztrált tag #1291
Regisztrált: 2009 augusztus 09 vasárnap - 15:29:45

Üzenetek: 55
Sziasztok!
1.4-es MCV-m átlagfogyasztása az első 10000 kilométeren 7.37l/100 km volt,nagyobb szélsőségek nélkül.(6.82és7.96 között klímával és anélkül télen-nyáron). 11000-nél olajcsere otthon(Elf Evolution SXR 10W 40), azóta sincs változás. Ha a közelbe kell egyedül elugrani,inkább a Kispolákkal megyek.

MCV
Vissza az elejére
macilka
2009 augusztus 14 péntek - 02:00:27
Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi


Regisztrált tag #189
Regisztrált: 2006 március 06 hétfő - 13:29:58

Üzenetek: 2894
Bicajjal még kevesebb a fogyi!
Vissza az elejére
Móni
2009 augusztus 14 péntek - 08:36:16


Regisztrált tag #1002
Regisztrált: 2008 március 05 szerda - 08:20:07

Üzenetek: 47
bicajos írta ...

Sziasztok!
1.4-es MCV-m átlagfogyasztása az első 10000 kilométeren 7.37l/100 km volt,nagyobb szélsőségek nélkül.(6.82és7.96 között klímával és anélkül télen-nyáron). 11000-nél olajcsere otthon(Elf Evolution SXR 10W 40), azóta sincs változás. Ha a közelbe kell egyedül elugrani,inkább a Kispolákkal megyek.


Nálam is hasonló a helyzet. Amikor kezdődik az iskolaszezon akkor még rosszab a rövid táv miatt. Amikor tehetem akkor gyalog viszem inkább őket.

Móni
Vissza az elejére
willmenn
2009 augusztus 14 péntek - 15:54:27



Regisztrált tag #75
Regisztrált: 2005 október 08 szombat - 11:02:19

Üzenetek: 2304
Ne felejtsétek el, hogy egy kis hátszél rengeteget tud a fogyasztáson minuszba tenni! Én már észrevettem. Szembeszél +1 hátszél -1.5 lityi legalább.

Mond meg ami kikívánkozik belőled, nehogy belebetegedj! Én is ezt teszem, már amikor merem.
Vissza az elejére
bicajos
2009 augusztus 14 péntek - 16:38:42
bicajos

Regisztrált tag #1291
Regisztrált: 2009 augusztus 09 vasárnap - 15:29:45

Üzenetek: 55
macilka írta ...

Bicajjal még kevesebb a fogyi!

Ezért járok bicajjal melózni. 2,54 km, hamarabb odaérek mintha elsétálnék a garázsig. Meg kb ennyi kell a 4 csíkhoz(víz) és már le is állíthatnám szegényt...

MCV
Vissza az elejére
bicajos
2009 augusztus 14 péntek - 16:47:22
bicajos

Regisztrált tag #1291
Regisztrált: 2009 augusztus 09 vasárnap - 15:29:45

Üzenetek: 55
Móni írta ...

bicajos írta ...

Sziasztok!
1.4-es MCV-m átlagfogyasztása az első 10000 kilométeren 7.37l/100 km volt,nagyobb szélsőségek nélkül.(6.82és7.96 között klímával és anélkül télen-nyáron). 11000-nél olajcsere otthon(Elf Evolution SXR 10W 40), azóta sincs változás. Ha a közelbe kell egyedül elugrani,inkább a Kispolákkal megyek.


Nálam is hasonló a helyzet. Amikor kezdődik az iskolaszezon akkor még rosszab a rövid táv miatt. Amikor tehetem akkor gyalog viszem inkább őket.

Szerintem ez egyáltalán nem rossz egy ekkora autótól,a gyári értéke is 7,6 ha jól emlékszem. Azzal is elégedett lennék,főleg mert mifelénk ritka az 1 km-es egyenes,sík útszakasz és nem sietünk a felkapcsolgatással sem.

MCV
Vissza az elejére
ZL Gergow
2009 augusztus 15 szombat - 13:18:52
Logan 1.4MPi Ambiance

Regisztrált tag #887
Regisztrált: 2007 október 11 csütörtök - 17:55:48

Üzenetek: 1250
Akinek 1.4-es MCV-je van ne várjon ennél kisebb fogyasztást.
Vissza az elejére
Pepe
2009 augusztus 17 hétfő - 10:06:29
Vendég

Pepe írta ...

A Logannak volt most egy kb. 500km-es útja, ami közben a pillanatnyi és az átlagfogyasztása is kb. 1 literrel kevesebbnek, a motor pedig hidegebbnek látszott a 3 év alatt ugyanezzel az autóval megszokotthoz képest. Ennek az okára - és lehetőség szerint a reprodukálhatóságára - lennék kíváncsi.


Szombaton Miskolc-Győr-Miskolc 740km, odafelé másfél óra M0 dugó, visszafelé pesti belvárosi megálló, a fenti úthoz hasonló terhelési- és sebesség paraméterekkel végül 6.8 liter átlag és végig a szokásos 4 csíkos hőfok. Picivel jobb a megszokottól ( szerintem ez lehet az új olajtól), de átlagban és pillanatnyiban is elmarad a múltkoritól. Szóval az csak valami pillanatnyi jótékony üzemzavar lehetett, véletlenül megmutatta, hogy tudna ő Rönó is lenni, ha akarna.
Vissza az elejére
Indy
2009 augusztus 17 hétfő - 10:10:29
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9711
Ez a 6.8 teljesen jó érték! Ne sértegesd a Daciát!

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
qwert60
2009 augusztus 18 kedd - 08:52:09
Renault SCENIC 2.0 DCI


Regisztrált tag #54
Regisztrált: 2005 szeptember 24 szombat - 20:01:39

Üzenetek: 737
Én 10-12km-re járok, ugyan ezt a távot jártam az előző autómmal is. 1,4. max6,7 1,6 max 7,2. Vagy az én lábam puha, vagy a bicajosé kemény. De ő többet etet meg az 1,4-essel, mint én az 1,6-ossal.

Eddy
Tegyük jobbál!!
Már amit lehet....
2.0 DCI
Vissza az elejére
Szati74
2009 augusztus 18 kedd - 10:36:49
atiapa


Regisztrált tag #908
Regisztrált: 2007 november 01 csütörtök - 18:03:27

Üzenetek: 213
Az a 6.8 teljesen jó, én örülnék neki.
Múltkor autópályán néztem, hogy a kilométerjelző táblákhoz képest hogy mér a kilométeróra, és igen nagy különbség jött ki, kb 100 méterrel mért az autó kevesebbet 3 kilométeren. Gyári gumival.

A remény hal meg utoljára (1.6MPI MCV, Ambiance, ásványkék)
Vissza az elejére
Indy
2009 augusztus 18 kedd - 10:40:34
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9711
Szati74 írta ...

Az a 6.8 teljesen jó, én örülnék neki.
Múltkor autópályán néztem, hogy a kilométerjelző táblákhoz képest hogy mér a kilométeróra, és igen nagy különbség jött ki, kb 100 méterrel mért az autó kevesebbet 3 kilométeren. Gyári gumival.


Egy mérés nem mérés. Ezeknek a tereptárgyaknak a kihelyezésekor szerintem nem fordítottak kellő figyelmet, az előrejelző tábláknál pl. hatalmas a szórás, az 500 m-es van hogy már 300 m-nél lett kihelyezve, ez saját megfigyelés. Ilyenekkel szórakozok vezetés közben.

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
kekek
2009 augusztus 18 kedd - 10:53:39
ÜT-gyöngyszürke Laureate1,4 2005.11.11


Regisztrált tag #146
Regisztrált: 2006 január 31 kedd - 09:04:30

Üzenetek: 3573
Ezek az előjelző táblák más kategóriába tartoznak, mint a "kilométerkövek". Azokban nincsen nagyobb hibahatár, mint az ilyen megfigyelésekben.
Azzal viszont egyetértek, hogy egy mérés, nem mérés.
Vissza az elejére
Pepe
2009 augusztus 18 kedd - 15:41:53
Vendég

Indy írta ...

Ez a 6.8 teljesen jó érték! Ne sértegesd a Daciát!


Végül is a 6.8 már valóban elfogadható ettől az autótól.
Ami a sértegetést illeti, hát... a kopogó sebváltóm egy dolog, de a 3 évesen rozsdapöttyös csomagtértetőm óta végképp nincs lelkiismeret furdalásom, ha megsértem.
Vissza az elejére
Pepe
2009 augusztus 18 kedd - 15:49:25
Vendég

Szati74 írta ...

Múltkor autópályán néztem, hogy a kilométerjelző táblákhoz képest hogy mér a kilométeróra, és igen nagy különbség jött ki, kb 100 méterrel mért az autó kevesebbet 3 kilométeren. Gyári gumival.


Ez kb. 3% eltérés, szerintem terheléstől, guminyomástól, profilmélységtől függő kerékátmérő különbség is összehozhat ennyit.
Vissza az elejére
komi
2009 augusztus 22 szombat - 14:13:11
Vendég

Az enyémnek a legutóbbi hozzászólásom óta is folyamatosan 5,4 - 5,6 közötti a fogyasztása, pedig már soha nem járok vele egyedül és a naponta megtett városi szakasz is kb. 9 km-el több lett.
Vissza az elejére
kincsleső
2009 augusztus 22 szombat - 16:46:21
Logan 1,4 MPI Laureate, 2005.12.15.

Regisztrált tag #109
Regisztrált: 2005 december 04 vasárnap - 20:04:04

Üzenetek: 3701
Mégis, igazán megírhatnád, hogy akkor tkp. mennyi is a városi táv és mennyi az országúti... Lehet, hogy valaki pontosabban emlékszik, de én nem tudom, mihez kéne azt a 9km-t hozzáadni... (Mondjuk, akármekkorák is a pontos számok, akkor is elképesztően jó értékek ezek, az enyémek ennek közelében sincsenek, még sima országúti üzemben sem!)
Vissza az elejére
Plömplöm
2009 augusztus 22 szombat - 19:14:44
plömplöm

Regisztrált tag #961
Regisztrált: 2008 január 14 hétfő - 11:17:58

Üzenetek: 150
ha a gyári 185/65R15 helyett 195/65R15-öt raksz fel, még az is csak 2,1%, szóval nem kellene semmibe venni ezt a 3%-ot
amúgy nekem sokszori műszeres méréssel 3,5-4,5 százaléknyi az eltérés, akkora, amit 205/65R15-ös abroncsokkal lehetne kompenzálni. ez pont segítene a logan rettentően rövid váltójából adódó problémán is egy picit, de egyelőre még nem sikerült magamévá tenni az elképzelést. és ezzel emelkedne a hasmagasság 13mm-t, ami pont az ellenkezője, mint amit szeretnék, hozzá kellene nyúlni legalább a rugókhoz. namost mindezt egy egyéves autón, amire még négy évnyi garancia lenne... . szóval valszeg ígymarad.

Pepe írta ...

Szati74 írta ...

Múltkor autópályán néztem, hogy a kilométerjelző táblákhoz képest hogy mér a kilométeróra, és igen nagy különbség jött ki, kb 100 méterrel mért az autó kevesebbet 3 kilométeren. Gyári gumival.


Ez kb. 3% eltérés, szerintem terheléstől, guminyomástól, profilmélységtől függő kerékátmérő különbség is összehozhat ennyit.



---
mcv 2008 1.6-16v 7személy, amit nemrég gtk-ra törtek...
Vissza az elejére
komi
2009 augusztus 23 vasárnap - 15:07:55
Vendég

kincslesõ írta ...

Mégis, igazán megírhatnád, hogy akkor tkp. mennyi is a városi táv és mennyi az országúti... Lehet, hogy valaki pontosabban emlékszik, de én nem tudom, mihez kéne azt a 9km-t hozzáadni... (Mondjuk, akármekkorák is a pontos számok, akkor is elképesztően jó értékek ezek, az enyémek ennek közelében sincsenek, még sima országúti üzemben sem!)

Nah! Tudtam, hogy ha ilyen sejtelmesen írok, csak feltűnik valakinek.
Szóval nagyjából így néz ki egy napunk:
2x52 km (főút, 85-110 kmph között) = 104 km városon kívül
2x6 km = 12 km város.
Most megint csak hetek óta stabilan 5,5l-t mutat. Egy 0-zást követően, városon kívül, 50 km után 5,3-5,4 között ugrándozna, ha a város nem nyomná meg egy kicsit.
Úgyhogy tudom, hogy ebben tényleg nem sok városi rész van, de az itt olvasható 6,8 körüli értékek megdöbbentenek. Ja, és nem a fedcomp. rossz, mert volt, hogy külön is kiszámoltam és tényleg ennyi.
Vissza az elejére
willmenn
2009 augusztus 23 vasárnap - 19:31:58



Regisztrált tag #75
Regisztrált: 2005 október 08 szombat - 11:02:19

Üzenetek: 2304
Kormi akkor te ECU-dat ki kellene olvasni, és a többieknek ezt feltölten. A fogyasztásra mondjuk én sem panaszkodom, de mindig nem tudok ilyet produkálni. Álltalában 6-6,5 között mozog. Ha nagyon odafigyelek, akkor 5,6-5,9

Mond meg ami kikívánkozik belőled, nehogy belebetegedj! Én is ezt teszem, már amikor merem.
Vissza az elejére
kekek
2009 augusztus 24 hétfő - 13:20:00
ÜT-gyöngyszürke Laureate1,4 2005.11.11


Regisztrált tag #146
Regisztrált: 2006 január 31 kedd - 09:04:30

Üzenetek: 3573
A két tankolás közötti legtöbb megtett utat és természetesen egyúttal a legjobb fogyasztást produkáltuk a héten.

831 km után 50,71 l benzint sikerült beletöltenem a szokásos 3-szori rányomással, ami éppen 6,1 l/100km-es fogyasztást jelent.
Előtte Mezőkövesden tankoltam (Tescós Shell kút), megjártam Zalaegerszeget, és Budapestre visszatérve tankoltam tegnap. Mintegy 480 km-t autópályán, 150 km-t főúton, többit a fővárosban autóztam. A fedcomp szerinti átlagsebesség 68 km/h, még autópályán is kellett dugóban araszolnom.
Ami meglepő, hogy ezúttal a fedcomp se mutatott sokkal kisebb értékeket, fél liter, és 6,0 fogyi.

És amit még átléptem közben. Elértem a 75 ezer kilométert, így már több mint 1,5 millió forintot tankoltam bele, és először csökkent a göngyölített fogyasztás 7,3 alá, igaz csak egy századdal.

Egyébként ebben a hónapban már 4 ezer kilométert tettem az autóba.
Vissza az elejére
Indy
2009 augusztus 25 kedd - 13:23:31
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9711
Kis Spritmonitor.de gyorstalpaló, mert többen érdeklődtetek:

1. A regisztrációkor meg kell adni egy felhasználónevet és egy érvényes e-mail címet, amelyre kapjátok a regisztrációs értesítőt.
2. A levélben lesz a bejelentkezéskor használandó név és a jelszó, amelyet meg kell változtatni bejelntkezés után a User data menüpontban. Klikk!
3. Itt kell beállítani a mértékegységeket: HUF, azaz forint a pénznem, (Main currency), Gas Mileage (volume): l/100 km és a Gas Mileage (mass): kg/100 km.
4. A Vehicles menüpontban kell felvinni az autót, egy lenyíló listából kell kiválasztani a típust és a modellt.
5. Vehicle type ---> Automobile, Manufacturer ---> Dacia, Model ---> Logan, Fuel type ---> benzin (gasoline) vagy dízel, Gearing type ---> Manual (sebeségváltó), Engine power ---> teljesítménye az autónak kW-ban vagy lóerőben, Capacity of tank ---> az üzeanyagtartály űrtartalma (fontos!), a többi adat, pl. Licence number, azaz rendszám opcionális, a Board computer ha van megadható, az Note/
Extras menüpontba pedig be lehet írni egyéb megjegyzéseket, pl. nyárigumi fajtája, stb. A végén a Save gombbal mentsünk!
6. Menjünk vissza a fiókunk főoldalára: Klikk! majd kezdjük meg az adatok bevitelét a Fuelings menüpontban!
7. Date ---> a tankolás dátuma, Fuel ---> a tankolt üzemanyag fajtája, Odometer ---> a km számláló (nem napi!!) állása, Trip odom ---> ide ne írjunk semmit, Quantity ---> a tankolt üzemanyag mennyisége, pontosan!, Total costs ---> a számlán szereplő összeg, amennyiért tankoltunk.
8. A jobb oldalon megadhatjuk hogy tele vagy félig tankoltunk (Type), az első felvitt tankoláskor használjuk az 1-es jelet, a Tires-nél pipáljuk be hogy nyári vagy téligumi volt e az adott tankoláskor az autón, a Driving style-nál pedig hogy öregurasan, normál módban vagy sportosan vezettük e az autót, végül pedig Route(s)-nál adjuk meg hogy milyen forgalmi körülmények között vezettünk: autópálya, város vagy normál közút. A végén klikkeljünk az Add fueling ikonra alul!

Remélem érthető mindenkinek! Ha nem, kérdezzetek. Ha megvagytok vele, küldjétek el nekem a linket, ahol a fiókotok van és beteszem a megfelelő helyekre. Példát találhattok erre a linkre (persze a sajátotokat küldjétek!) a bal oldalon...

[ Módosítva 2009 augusztus 25 kedd - 13:26:30 ]

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
Doni_99
2009 szeptember 14 hétfő - 08:03:46
Doni_99


Regisztrált tag #841
Regisztrált: 2007 augusztus 20 hétfő - 13:02:16

Üzenetek: 207
Doni_99 írta ...

Sziasztok!

Érdekes a fedcomp csalásának a mértéke.
fedcomp adatok:
fogyaszatott üa mennyiség: 38,9L
megtett táv: 1005,8km
átlagsebesség: 55,6km/h
átlagfogyi: 3,9L/100km

Tankolt mennyiség: 44,1L.

A valós átlagfogyi így 4,38L/100km lett.
Sniff




Sziasztok!

Megint mentem egy kört a 4-esen Debrecen és Dunaújváros között kímélő stílusban (óra szerint lakott területen kívül tartva a 80-85km/h-s tartományt.

A fedcomp szerint 3,9L/100km volt az átlag, a megszokott OMV kút szerint pedig 4,39L.
Nem adom fel a reményt, bár a kartergázszűrő ez alapján semmilyen fogyasztáscsökkentő hatást nem produkált...

Doni

[ Módosítva 2009 szeptember 14 hétfő - 08:05:21 ]

Sárga MCV fekete lökősökkel
Vissza az elejére
Deceballus
2009 szeptember 15 kedd - 08:16:33
Vendég

Nem tudom, milyen elgondolás alapján vársz el fogyasztáscsökkentést a kartergáz szűrésétől. Abban egy igen kevés olaj lehet, ami ha az égéstérbe jut akkor esetleg javít a motor teljesítményén. Maga a gáz, ami lefojtja a motort, szűrve vagy szűretlenül ugyanolyan negatív hatással van. Személyes tapasztalat hogy a régi Daciám akkor ment igazán jól amikor már kezdte enni az olajat. Egyébként régi, "klasszikus" autóknál ha sok volt a gáz, azt egy gumicsövön egyszerűen eleresztették az autó alatt.
Vissza az elejére
Doni_99
2009 szeptember 15 kedd - 23:00:43
Doni_99


Regisztrált tag #841
Regisztrált: 2007 augusztus 20 hétfő - 13:02:16

Üzenetek: 207
Deceballus írta ...

Nem tudom, milyen elgondolás alapján vársz el fogyasztáscsökkentést a kartergáz szűrésétől. ...


Szia Deceballus!

Nem írom körbe, inkább belinkelek oldalakat, amiről tájékozódhatsz.
Jó olvasgatást.

Kíváncsian várom az építő kritikai észrevételeidet.

Doni

Klikk!
Klikk!

Sárga MCV fekete lökősökkel
Vissza az elejére
Doni_99
2009 szeptember 15 kedd - 23:15:49
Doni_99


Regisztrált tag #841
Regisztrált: 2007 augusztus 20 hétfő - 13:02:16

Üzenetek: 207
kekek írta ...

A két tankolás közötti legtöbb megtett utat és természetesen egyúttal a legjobb fogyasztást produkáltuk a héten.

831 km után 50,71 l benzint sikerült beletöltenem a szokásos 3-szori rányomással, ami éppen 6,1 l/100km-es fogyasztást jelent.


Szia Kekek!

Először is grat az 1,4-es fogyasztásához.
Milyen vezetői stílusal sikerült ezt elérned?
Értem ezalatt, hogy ehhez kellett, hogy motorfékezz fék helyett ahol lehet, illetve, hogy ne száguldozz a megengedetnél 1 grammal se többel?
Terhelés a mért szakaszon? (1edül voltál, vagy többedmagaddal?)
Milyen gumid van fent?
Mezei az autód vagy valami segít a hátszelen túl ehhez a fogyihoz?

Előre is kösz,

Doni

Sárga MCV fekete lökősökkel
Vissza az elejére
kekek
2009 szeptember 16 szerda - 06:35:01
ÜT-gyöngyszürke Laureate1,4 2005.11.11


Regisztrált tag #146
Regisztrált: 2006 január 31 kedd - 09:04:30

Üzenetek: 3573
A saját vezetői stílusomat nem akarom megítélni, annyit mondhatok, ahol lehet motorfékezek, és megpróbálok előre felkészülni, nemcsak a közvetlen szituációkra koncentrálok. (ez leginkább akkor jön ki, mikor a nejem vezet, és szólok: nem veszed észre, hog előttünk néhánnyal már fékeznek )
Terhelés. Fele-fele lehetett kb. Volt mikor szinte teljes terheléssel 4 fővel mentünk, de egyedüli út is előfordult. De mint írtam dugó is volt benne.
Gumi Barum Brillantis (de ezt a profile-omba is megtalálod).
Az autóban csak a sportlégszűrő a plusz. És a jelzett út idején már az ÖMV-s üzemanyagadalék sem volt benne, mert egy töltéssel előtte már kifogyott.

Egyébként azért írtam le ilyen részleteséggel ezt a fogyi adatomat, mert közel hasonlókat sem tudok produkálni. Korábban szinte elképzelhetetlen volt 6,5 alatti fogyi, s mint írtam a 75 ezer km-re göngyölített 7,29.

Ui.: tegnap este kigyulladt a visszajelző, ma tankolni kell, a fene egye meg.
Vissza az elejére
Indy
2009 szeptember 16 szerda - 08:44:19
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9711
Nekem ennél alacsonyabb volt egyszer(!!) a fogyim egy 250 km-es szakaszon, azóta sem sikerült reprodukálnom: ha jól emlékszem 5.7, igaz, Spuri adalék volt az autóban. Két felőnn, két gyerek, tele csomagtartó + klíma (!).

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
Deceballus
2009 szeptember 16 szerda - 09:29:39
Vendég

Doni_99 írta ...

Deceballus írta ...

Nem tudom, milyen elgondolás alapján vársz el fogyasztáscsökkentést a kartergáz szűrésétől. ...


Szia Deceballus!

Nem írom körbe, inkább belinkelek oldalakat, amiről tájékozódhatsz.
Jó olvasgatást.

Kíváncsian várom az építő kritikai észrevételeidet.

Doni

Klikk!
Klikk!


Írja valahol, hogy csökkenti a fogyasztást? Nem olvastam végig mert nincs időm, de ahogy átfutottam nem láttam ezt sehol.
Vissza az elejére
bati
2009 szeptember 16 szerda - 13:16:01


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 826
Deceballus írta ...

Nem tudom, milyen elgondolás alapján vársz el fogyasztáscsökkentést a kartergáz szűrésétől. Abban egy igen kevés olaj lehet, ami ha az égéstérbe jut akkor esetleg javít a motor teljesítményén. Maga a gáz, ami lefojtja a motort, szűrve vagy szűretlenül ugyanolyan negatív hatással van.


Ez már közelít a hozzánemértő okoskodáshoz:
1, ha az olaj javít a teljesítményen tankolhatnánk keveréket is
2, a gáz lefojtja a motort ? Miért, mi az összetétele ?

Tehát akkor tankoljunk keveréket és a gázt ne engedjük a motorba.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<        >>   

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2018 E-mail: -Email- Klikk!