A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Problémák, megoldásaik
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Mindent a fogyasztásról! II.
Oldal:   <<        >>  
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
Morfolgo55
2016 november 06 vasárnap - 13:52:15
Morfolgo55


Regisztrált tag #2594
Regisztrált: 2015 július 25 szombat - 20:36:30

Üzenetek: 80
Habár már lerágott csont, de az benzinüzemre kifejlesztett autóknak az etanol nem tesz jót. Az Agip a legkorábban alkalmazta a min 5%-os etanol tartalmat (számláiban fel is tüntette) a 95-ös benzinjénél. Az előző autóm a VVT-s Suzukim szinte prüszkölt tőle és alig ment, cserébe rekord fogyasztást produkált. A "zöldek" örülnek az etanolarány emelésének, de legfőképp az üzemanyag forgalmazók kaszálnak igazán. Az 5% etanol tartalom, egy ismert benzikúthálózatnál évente több mint 100 milliós tiszta hasznot hoz az etanol nélküli benzinhez képest.(Az etanol bekerülési ár és ÁFA különbözősége miatt)
Vissza az elejére
RayD
2016 november 06 vasárnap - 15:31:41
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 499
Morfolgo55 írta ...

cserébe rekord fogyasztást produkált.

Ez fura. A német fórumon mindig azt olvastam, hogy mivel az etanolnak kisebb az energiasűrűsége, ezért többet fogyaszt tőle, igaz 5% arány esetén ez az eltérés nem tűnik fel, mert kisebb, mint a környezeti hatások befolyása.

Vissza az elejére
freeware
2016 november 06 vasárnap - 18:46:25


Regisztrált tag #1460
Regisztrált: 2010 június 25 péntek - 17:01:44

Üzenetek: 195
Fura ez a hibajelenség. Ma is mentem 100km-t, megálltam, indítottam, de csak itthon kezdte megint a cirkuszt, önindító teker, és semmi. Aztán kb. 10. alkalomra beindult. Ma nyomtam bele 28 liter OMW 95-öst reggel.
Egyébként nem hiszem, hogy az etanol lenne a gond, még ha tényleg azt adtak volna a kúton, mert ahogy írtam jártam vele nyaranta szinte tiszta etanollal, és azzal indult normálisan. A héten elviszem megnézetni az a biztos.
Vissza az elejére
Krogergo
2016 november 06 vasárnap - 18:54:03
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6476
Már előre sejtem, hogy különösebb hibafeltárás nélkül kicserélnek rajt valamit (pl. FHP jledó, amit csak tisztítani kellene) aztán vagy jó lesz vagy nem. Persze az alkatrészt+munkadíjat kifizettetik. Ha csak méreget, tisztogat, azzal az ideje megy el, és pénze sincs belőle.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Sheme
2016 november 06 vasárnap - 19:27:43

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1000
Ma tankoltam a szokott helyemen. Óra szerint 1019km-re a pisztoly 43.15liter-nél kattant. 44-ig felnyomtam, szeretem a kerek számokat.

Viszont a fedélzeti szerint csak 4.0 liter / 100km a fogyasztásom, ami tesók között is 4.3 liter / 100km.

Ami még érdekes, h szintén a fedélzeti szerint 350km-t mehetek. Egy csík maradt, nem a legutolsó, h tartalékon megyek.

Jut eszembe: valaki tankolta már a Shell V púderjét? Mit tapasztalt? (Mindkettő érdekel, a benzin és a gázolaj is.)

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
Jumperman82
2016 november 07 hétfő - 09:44:51
Dacia Logan MCV 0,9 Tce


Regisztrált tag #2445
Regisztrált: 2014 március 18 kedd - 11:11:26

Üzenetek: 125
Én már tankoltam a Shell csodabenzinjét. Fogyasztáson, menetteljesítményen nem vettem észre különbséget. A motoromban annál inkább. Érezhetőne jobban megy a csodabenzinnel.
Üdv!
Vissza az elejére
koversrac
2016 november 07 hétfő - 12:50:01
koversrac


Regisztrált tag #1179
Regisztrált: 2009 január 12 hétfő - 22:31:30

Üzenetek: 73
RayD írta ...

koversrac írta ...

martin555 írta ...

5,3-as fogyi 7 személyes-bódéssal gázolajból, jó?

nem rossz en hosszu uton 5szemely plusz csomagok (szinten 7es mcv) 4.2 mert az autopalyan elporlott a tegla a gaz pedal alatt, de az autopalya bejarataig csak nemzetkozi utakon 3.7-3.8 volt a fogasztas


Szia!
Elismerésem, bár valahogy nem értem, hogy neked ez hogyan jön össze. Nekem vegyesben nyáron 4,5, most az ősz beköszönte óta inkább 4,8-5,5 között mozog, pedig előrelátóan vezetek, aránylag hamar felváltok, egy szóval igyekszem üzemanyagtakarékosan vezetni. (de azért nem is totyogni, feltartani a mögöttem jövőket)
3,5-3,6 liter egyszer jött össze, de az is Tárnok-Széll Kálmán tér távon, úgy hogy lámpák sem nagyon fogtak meg és 90-100 körül mentem 5 a pályán (többnyire hegynek lefele), ja és meleg motorral indultam.
Átlagosan 4,1 liter is csak Olaszban országúton, ahol szinte végig 70-es tábla volt és a város sem egy budapesti csúcsforgalom.




ez az amit ensem ertek! Eddig ahany kocsit adtaka kezemre mindegyikbol a meghatarozott alati fogyasztast szedtem ki! (cegeknel ahol dolgoztam+ sajat) amugy 95 liter gazolajal (65 szuszakoltam az uzemanyagtankba es 30 liter kannaban ivan abratomtol) megjartam vel a tengert oda vissza+amit meg elfurikaztunk a kornyeken meg varosokban ami korulbelul 2200-2300 kozotti km Amugy tesomnak egy ford focusa van es o nemtudott kisebb fogyasztast kiszedni belole mint 4.5(kolozsvar- szatmarnemeti utvonalon) iden nyaron en 4.2 vel vegeztem egy olyan utvonalon hogy kolozsvar-gyulafehervar- szeben-fogarasihago(ami nem konnyu terep) aztan vissza brasso-gyergyo-vasarhely- kolozsvar
Mikor vissza adtama tesomnak a kocsit kiakadt a fogyasztas lattan!
Vissza az elejére
biglaci
2016 december 11 vasárnap - 17:23:18
Vendég

Az 1.15-ösömbe majdnem teletank avia gold95-öt tettem. Lenulláztam minden - mindössze egyet is elég - mutatót. 5 tankot (durva 3500-4000km) elnyomok belőle, kíváncsi leszek a fogyasztásra.
Eddig 50km mentem. Lehet érezni - vagy csak ccihológija - , hogy a motor csendesebb lett és kicsit mélyebb hangja. Nem mintha hatalmas élmény lenne a hang.
A vezetési stílusom ugyanaz marad, mint előtte a mol-omv 95-tel.
Az eddigi átlag 7.2 vegyesen (90% város).
Vissza az elejére
biglaci
2016 december 20 kedd - 17:08:14
Vendég

Kevés még a kilométer: 370Km és 26.4L, 7.1L/100. Csak városi használat, és most már rendesen hideg és sötét van: fűtés, rengeteg áramzabálás.
Határozottan csendesebb a motor.
Kicsit mintha "dinamikusabb" lenne, de a levezetett km és az időjárási viszonyok még befolyásolhatják.
Vissza az elejére
Coritex
2016 december 20 kedd - 20:16:43
Coritex


Regisztrált tag #2648
Regisztrált: 2016 február 08 hétfő - 10:57:37

Üzenetek: 471
Én már egy ideje csak Avia Goldot itatok vele, belement 2-3000km és egyelőre úgy tűnik a Spritmonitor szerint, hogy 2-3dl-el kevesebbet eszik a verda mint az OMV Maxx-al.

Logan MCV 0,9TCe Exception

Vissza az elejére
ex-xm
2016 december 21 szerda - 12:26:21


Regisztrált tag #2658
Regisztrált: 2016 március 02 szerda - 13:50:32

Üzenetek: 160
Első tisztán városi fogyasztásom: 7.7

MCV 2 0,9 TCe Arctic (2016/06)
Vissza az elejére
Pista
2016 december 23 péntek - 16:44:26

Regisztrált tag #2137
Regisztrált: 2013 március 25 hétfő - 15:24:30

Üzenetek: 44
Sziassztok!

Érdekes kérdés a fogyasztás. A MOL benzinnel nemtudtam 6,5l alá menni, a SHELL benzinnel 5l körül járkáltam. Majd eltünt a SHELL előnye. Áttértem a LUKOIL-ra. Eleinte hozta az 5,5l körüli értékeket, de mopstanában már eléggé ingadozik. Legutóbb 7,1l lett. Ugyan azokon az utakon járok, általában ugyanolyan vezetési stílussal.
Ennyire szórna a benzin minősége? Lehet, hogy nem szóltak a benzinkutasnak Józsi bácsi már beleöntötte a belevaló, nem kell mégegyszer?

Pista
Vissza az elejére
Nyirati
2016 december 23 péntek - 19:06:20
Nyirati


Regisztrált tag #687
Regisztrált: 2007 március 02 péntek - 20:20:45

Üzenetek: 1076
Télen nálam is mindig többet fogyaszt.

Soha nem elég!
Vissza az elejére
Pista
2017 január 09 hétfő - 14:54:10

Regisztrált tag #2137
Regisztrált: 2013 március 25 hétfő - 15:24:30

Üzenetek: 44
Sziasztok!
Kiürült a tankom és hát tankolni kényszerültem. Bevett 28,31litert, megtettem 500,6km, az átlag 5,6l/km. Akkor most mi van?
Ugyan ott tankolok (Lukoil), ugyan úgy közlekedek esetleg kicsit lassabban, mert hát csak tél van. Az előtő átlagom 7,1l/km volt, és akkor még nem volt ilyen hideg sem!
Esetleg az "nyári" benzin volt, mint a dizeleknél van? (Többször tapasztaltam már ilyet, nyáron is.)

Pista
Vissza az elejére
RayD
2017 január 09 hétfő - 16:36:31
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 499
Pista írta ...

Sziasztok!
Kiürült a tankom és hát tankolni kényszerültem. Bevett 28,31litert, megtettem 500,6km, az átlag 5,6l/km. Akkor most mi van?
Ugyan ott tankolok (Lukoil), ugyan úgy közlekedek esetleg kicsit lassabban, mert hát csak tél van. Az előtő átlagom 7,1l/km volt, és akkor még nem volt ilyen hideg sem!
Esetleg az "nyári" benzin volt, mint a dizeleknél van? (Többször tapasztaltam már ilyet, nyáron is.)

Bár ahogy írod ugyanott tankolsz, de ennek ellenére 1-2 tankolásnál még lehet eltérés abból, hogy mikor kattan a pisztoly.
Egy lelkes német - igaz Logan MCV II-nél és dízelnél - nagyon pontosan méricskéli minden útját (nem csak tankolást), és arra jutott, hogy a tank nem 50, hanem teljesen teli töltve 65 literes. Általában az első kattanás 50 liter körül van, de valahogy kiszámolta, hogy volt, hogy 48-nál és volt, hogy 51-52 liternél kattant először. Szóval egy tankoláson belül néhány liter eltérés simán előfordul.
Persze ennek ellenére a te eltérésed ennél nagyobb, szóval jó kérdés.

Vissza az elejére
Morfolgo55
2017 január 10 kedd - 01:28:56
Morfolgo55


Regisztrált tag #2594
Regisztrált: 2015 július 25 szombat - 20:36:30

Üzenetek: 80
Nekem Logan MCV I van, de az első kattanástol egészen a kikcsordulásig 4-5 liternél többen nem tudtam még beletenni. Ha valaki 65 litert tankolt az 50 literes tartályba, az lehet, hogy a pótkereket is megtankolta.
Vissza az elejére
Sanca
2017 január 10 kedd - 21:56:58
Duster Urban Explorer 2016 06 24


Regisztrált tag #91
Regisztrált: 2005 október 28 péntek - 16:39:53

Üzenetek: 1470
Pista írta ...

Sziasztok!
Kiürült a tankom és hát tankolni kényszerültem. Bevett 28,31litert, megtettem 500,6km, az átlag 5,6l/km. Akkor most mi van?
Ugyan ott tankolok (Lukoil), ugyan úgy közlekedek esetleg kicsit lassabban, mert hát csak tél van. Az előtő átlagom 7,1l/km volt, és akkor még nem volt ilyen hideg sem!
Esetleg az "nyári" benzin volt, mint a dizeleknél van? (Többször tapasztaltam már ilyet, nyáron is.)


Nálam a kiürült a tankom azt jelenti, hogy tankolok 45-46 litert nem pedig 28 litert, ezt nem egészen értem az a tank még nem volt üres


Szívünk zöld fehér e két szín mindennél többet ér.
Talis képek Fónagyság Mezőkövesd
Pincehely
Vissza az elejére
Pista
2017 január 16 hétfő - 19:22:13

Regisztrált tag #2137
Regisztrált: 2013 március 25 hétfő - 15:24:30

Üzenetek: 44
Sziasztok!
Általában az első kattanásig töltöm a tankot. A tankban általában 2 csík van, nagy ritkán 3csík. Jellemzően csak akkor tankolok, ha 2csík van, de ritkán előfordul 3csík esetében is (ha hosszabb út van kinézőben). Egyszer ürítettem ki 1csíkra, mentem vele kb. 30km és bedobta a tartalék jelzést, akkor tankoltam 50liter felett (valahol a korábbi részben leírtam). 3csík esetében tervezem a tankolást, de 2 csík esetében már tankolok. Próbálkoztam régen az etanollal (50 - 50%), az autó alig akart menni, Gyöngyösről a surdok parton 4.-.ben vánszorgott fel. Normális benzinnel 5.-ben 100-110-el megy fel 2(3) felnőtt 1 nagy gyerek és egy kis gyerek + havi bevásárlás.


Pista
Vissza az elejére
RB65
2017 január 16 hétfő - 20:34:22


Regisztrált tag #2718
Regisztrált: 2016 július 18 hétfő - 13:56:14

Üzenetek: 442
Nekem a dusternél az volt a szokásom, hogy első kattanás után még 2 litert töltöttem bele. Ez még viszonylag könnyen 2 vagy 3 kattanással belement. Most is ezt a módszert követem.
Pénteken hoztam ki a szalonból az MCV-t, természetesen úgy, hogy világított a tankolásra figyelmeztető jelzés. A fenti módszerrel belement 51,7 L

[ Módosítva 2017 január 16 hétfő - 20:39:45 ]

A szél, a levegő azon része amelyik siet
Logan MCV 0,9TCE

Vissza az elejére
Zolkabacsi
2017 január 16 hétfő - 20:54:04
Zolkabacsi

Regisztrált tag #1851
Regisztrált: 2012 július 20 péntek - 01:00:36

Üzenetek: 404
A gázolaj eléggé habzik (adalékkal csökkentik) tehát hogy ha vársz, persze h megy bele még.
Akár a sör.
Vissza az elejére
Krogergo
2017 január 17 kedd - 11:03:31
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6476
Zolkabacsi írta ...

A gázolaj eléggé habzik (adalékkal csökkentik)


Az a baj, hogy Magyarországon nem nagyon. Az olcsó ,,akciós" kutakon meg ami jó pár Ft-al olcsóbb mint a többi, ott egyáltalán nem adalékolják (=a dci halálával). Megfigyelhető, hogy olyan helyen még egy kannát is kínlódás tele tankolni, annyira habzik.

Érdekesség képpen:
Múlt héten Ausztriában jártam, így hoztam kannában 56L gázolajat az Unimogba. Nomál JET kúton tankoltam, nem prémiumot. A színe még is zöldes volt, nem mint az itthoni sárgás lötty, tehát az alaposan adalékolva volt. A kannát elsőre tele lehetett tankolni, nem habzott fel. Mindez közel 40Ft/L-el olcsóbban mint Magyarországon.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
biglaci
2017 január 29 vasárnap - 16:49:55
Vendég

Avia gold 95.1725 KM 124 Liter üzemanyag. 7.2L/100Km. Ugyanannyi, mint a simával. Azonban sokkal karakteresebb az autó, bátran nyomom neki. Ráadásul most tél is van...Lehet a hideg levegő miatt érzem virgoncabbnak?

[ Módosítva 2017 január 29 vasárnap - 16:50:50 ]
Vissza az elejére
Gergo84
2017 február 14 kedd - 11:17:53

Regisztrált tag #2812
Regisztrált: 2017 február 14 kedd - 09:08:24

Üzenetek: 4
Ahogy itt olvasom a hozzászólásokat, látom, másnak is fura ez. 2014-es logan mcv 2-m van, papíron 50 literes a tankja. Valójában meg ha már kivillan a tank jel, simán belemegy 60+ is. Nem tudom, mi miatt lehet ez, de tény, hogy fura. A nagy tanknak örülök, de nem értem, hogy hogyan lehet ekkora differencia az elvi és a valós méret között.
Vissza az elejére
Köhike
2017 február 14 kedd - 12:25:45
Köhike


Regisztrált tag #38
Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45

Üzenetek: 1114
Nekem eddig csak mol kúton sikerült többet tölteni bele mint amennyit írnak. Érdekes omv/avanti kúton sosem ment bele több.....

R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Vissza az elejére
Köhike
2017 február 14 kedd - 12:27:41
Köhike


Regisztrált tag #38
Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45

Üzenetek: 1114
10 liter plusz az 20%-os eltérés!!!! Azért ennyire nem hülyék a gyárban, hogy ennyivel nagyobb legyen a tank. De még akkor sem ha a csövet is teletölti az ember. Akkor max még bele lehet erőszakolni 2 litert.

[ Módosítva 2017 február 14 kedd - 12:28:04 ]

R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Vissza az elejére
Gergo84
2017 február 14 kedd - 13:13:01

Regisztrált tag #2812
Regisztrált: 2017 február 14 kedd - 09:08:24

Üzenetek: 4
Amikor először találkoztam a jelenséggel, azt hittem, átver a kút. Utána már rájöttem, hogy nem. Shell, MOL, Lukoil, OMW esetében is ugyanez, és volt már, hogy maszek kúton tankoltam tele. Mindegyiknél ugyanaz a helyzet. Mindegyik kúton ment a 60+. Továbbá úgy, hogy a fedélzeti számítógép 5,1-es átlagfogyasztást ír, gond nélkül elmegy a kocsi 1200 km feletti távon. Ha ezt 52 literből tenné meg, akkor az ugye nem 5,1, hanem 4,1-es átlag lenne. Ami finoman szólva irreális.
Vissza az elejére
kraius
2017 február 14 kedd - 20:38:31

Regisztrált tag #2758
Regisztrált: 2016 október 22 szombat - 09:26:11

Üzenetek: 68
Azt ne felejtsük el, hogy a tank mérete erősen függ a benzinkúttól is. Egy kollégámnak az 50 literes tankba simán beletöltöttek 65 litert. Igaz, amikor rendőrrel fenyegette meg őket gyorsan elengedték az ár felét.
Vissza az elejére
RayD
2017 február 14 kedd - 21:23:45
RayD


Regisztrált tag #2659
Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10

Üzenetek: 499
kraius írta ...

Azt ne felejtsük el, hogy a tank mérete erősen függ a benzinkúttól is. Egy kollégámnak az 50 literes tankba simán beletöltöttek 65 litert. Igaz, amikor rendőrrel fenyegette meg őket gyorsan elengedték az ár felét.

Pedig bizony fanatikus német fórumtárs kikísérletezte, hogy kb. 65 literes lehet az 50 literesnek mondott tank. Csak türelem és vakmerőség kérdése.
Klikk!

Vissza az elejére
Gergo84
2017 február 16 csütörtök - 11:12:41

Regisztrált tag #2812
Regisztrált: 2017 február 14 kedd - 09:08:24

Üzenetek: 4
RayD írta ...

kraius írta ...

Azt ne felejtsük el, hogy a tank mérete erősen függ a benzinkúttól is. Egy kollégámnak az 50 literes tankba simán beletöltöttek 65 litert. Igaz, amikor rendőrrel fenyegette meg őket gyorsan elengedték az ár felét.

Pedig bizony fanatikus német fórumtárs kikísérletezte, hogy kb. 65 literes lehet az 50 literesnek mondott tank. Csak türelem és vakmerőség kérdése.
Klikk!


A link nem jön be, de az én logan 2 kombimba tényleg belemegy a 65 liter. Kísérlet nélkül is.
Vissza az elejére
Jim74
2017 február 16 csütörtök - 18:57:19

Regisztrált tag #2521
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:04:35

Üzenetek: 278
Rossz helyre írtam

[ Módosítva 2017 február 16 csütörtök - 19:05:14 ]
Vissza az elejére
András
2017 február 16 csütörtök - 19:04:19
Logan MCV 1.2 75 LE

Regisztrált tag #892
Regisztrált: 2007 október 18 csütörtök - 17:40:18

Üzenetek: 314
Halihó............@Gergő8 4, ez igy van, ugynis a tényleges ürtartalma (a beömlő csonkkal eggyütt) valóban 65 liter, ez egyértelmüen kiderül a gyári (román) javitási kézikönyvből. Ha az első-esetleg második-kattanásig tankolunk akkor 50-52 liter lesz benne.
Minden autó üzemanyagtankja tartalmaz tágulási részt (amire bizony meleg időjárásban nagy szükség van) a családban lévő uj Suzuki S-Cross üzemanyagtartálya a gépkönyv szerint 45 literes, a valóságban pedig 55 literes, első kattanásig tankolva 45-47 liter megy bele.

A tultöltés-adott esetben-komoly bajokat okozhat.
Vissza az elejére
Ghostdog
2017 február 16 csütörtök - 21:48:53
Logan MCV II. Supreme dCi 90


Regisztrált tag #2522
Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:06:06

Üzenetek: 329
65 liter?!? A betyárját. Én max 55-nek gondoltam..
Vissza az elejére
Gergo84
2017 február 17 péntek - 11:09:36

Regisztrált tag #2812
Regisztrált: 2017 február 14 kedd - 09:08:24

Üzenetek: 4
András írta ...

Halihó............@Gergő 84, ez igy van, ugynis a tényleges ürtartalma (a beömlő csonkkal eggyütt) valóban 65 liter, ez egyértelmüen kiderül a gyári (román) javitási kézikönyvből. Ha az első-esetleg második-kattanásig tankolunk akkor 50-52 liter lesz benne.
Minden autó üzemanyagtankja tartalmaz tágulási részt (amire bizony meleg időjárásban nagy szükség van) a családban lévő uj Suzuki S-Cross üzemanyagtartálya a gépkönyv szerint 45 literes, a valóságban pedig 55 literes, első kattanásig tankolva 45-47 liter megy bele.

A tultöltés-adott esetben-komoly bajokat okozhat.


Nekem eddig se a korábbi clio2-t, se a céges traficot nem sikerült 5 liternél jobban megpakolni a kattanások után. Apám talismanját meg még 5 literre se. Gyárilag 45 literes, 50nél kevesebb ment bele vásárlásnál is, csontszáraz tankkal.
Egyébként mi baja tudna lenni attól, ha teljesen tele kerül a csövezés?
Vissza az elejére
András
2017 február 17 péntek - 17:10:42
Logan MCV 1.2 75 LE

Regisztrált tag #892
Regisztrált: 2007 október 18 csütörtök - 17:40:18

Üzenetek: 314
Halihó-------------na látod a felsorolt kocsiknál az 5 liter 11%-ot jelent. Ez a különböző autóknál eltérő, minimum 10 %.
Egyébként ez egyszerű fizika, hőnérsékelet hatására az üzemanyag változtatja a térfogatát és nyomását.
Csinálj próbát: egy 20 literes marmonkannát tölt meg szinültig. (minimum 22 liter fog belemenni), majd tedd ki a napra és wgy idő mulva azt látod, hogy domborodik (hordósodik) a kanna. Ha ekkor kinyitod akkor robbanásszerű élményben lesz részed, Öreg, rozsdás elvékonyodott kanna meg egyszerűen szétreped.

Hasonló az üzemanyagtarály tultöltése esetén a jelenség. Gondold el, ha szétreped a betőltő cső, akkor benzinben fog uszni az autód, és ehhez már csak egy szikra kell. Régebbi kocsiknál, ahol a tanksapkába volt integrálva a szellőző, sokszor azon keresztül folyt ki az üzemanyag.

Vagy: ha van sapka az autód vizhütőjén, próbáld levenni közvetlen azután, hogy megálltál és még forró (persze nem ajánlom, csak ha nagyon meg akarsz személyesen győződni róla, hogy mi történik)
Vissza az elejére
Köhike
2017 február 17 péntek - 19:51:40
Köhike


Regisztrált tag #38
Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45

Üzenetek: 1114
András írta ...

Halihó-------------na látod a felsorolt kocsiknál az 5 liter 11%-ot jelent. Ez a különböző autóknál eltérő, minimum 10 %.
Egyébként ez egyszerű fizika, hőnérsékelet hatására az üzemanyag változtatja a térfogatát és nyomását.
Csinálj próbát: egy 20 literes marmonkannát tölt meg szinültig. (minimum 22 liter fog belemenni), majd tedd ki a napra és wgy idő mulva azt látod, hogy domborodik (hordósodik) a kanna. Ha ekkor kinyitod akkor robbanásszerű élményben lesz részed, Öreg, rozsdás elvékonyodott kanna meg egyszerűen szétreped.

Hasonló az üzemanyagtarály tultöltése esetén a jelenség. Gondold el, ha szétreped a betőltő cső, akkor benzinben fog uszni az autód, és ehhez már csak egy szikra kell. Régebbi kocsiknál, ahol a tanksapkába volt integrálva a szellőző, sokszor azon keresztül folyt ki az üzemanyag.

Vagy: ha van sapka az autód vizhütőjén, próbáld levenni közvetlen azután, hogy megálltál és még forró (persze nem ajánlom, csak ha nagyon meg akarsz személyesen győződni róla, hogy mi történik)



Na de itt 20%-ról van szó a beszámolókban....


R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Vissza az elejére
ex-xm
2017 február 17 péntek - 20:03:51


Regisztrált tag #2658
Regisztrált: 2016 március 02 szerda - 13:50:32

Üzenetek: 160
András írta ...

Halihó-------------na látod a felsorolt kocsiknál az 5 liter 11%-ot jelent. Ez a különböző autóknál eltérő, minimum 10 %.
Egyébként ez egyszerű fizika, hőnérsékelet hatására az üzemanyag változtatja a térfogatát és nyomását.
Csinálj próbát: egy 20 literes marmonkannát tölt meg szinültig. (minimum 22 liter fog belemenni), majd tedd ki a napra és wgy idő mulva azt látod, hogy domborodik (hordósodik) a kanna. Ha ekkor kinyitod akkor robbanásszerű élményben lesz részed, Öreg, rozsdás elvékonyodott kanna meg egyszerűen szétreped.

Hasonló az üzemanyagtarály tultöltése esetén a jelenség. Gondold el, ha szétreped a betőltő cső, akkor benzinben fog uszni az autód, és ehhez már csak egy szikra kell. Régebbi kocsiknál, ahol a tanksapkába volt integrálva a szellőző, sokszor azon keresztül folyt ki az üzemanyag.

Vagy: ha van sapka az autód vizhütőjén, próbáld levenni közvetlen azután, hogy megálltál és még forró (persze nem ajánlom, csak ha nagyon meg akarsz személyesen győződni róla, hogy mi történik)



Meg se próbáld levenni a hűtősapkát vagy a kiegyenlítő tartály sapkáját, mert lecsökken a nyomás és abban a pillanatban gőzzé alakul, akkor annyi a kezednek, meg amit elér... Ha esetleg valamilyen okból ebben helyzetben le kell venni, akkor megfelelően le kell takarni.

Éppen az előzőek miatt nem érdemes a tankot első kattanás után túltölteni. Nem véletlenül találták ki ezt a megoldást.


MCV 2 0,9 TCe Arctic (2016/06)
Vissza az elejére
Morfolgo55
2017 február 18 szombat - 21:51:56
Morfolgo55


Regisztrált tag #2594
Regisztrált: 2015 július 25 szombat - 20:36:30

Üzenetek: 80
András írta ...

Halihó............@Gergő 84, ez igy van, ugynis a tényleges ürtartalma (a beömlő csonkkal eggyütt) valóban 65 liter, ez egyértelmüen kiderül a gyári (román) javitási kézikönyvből. Ha az első-esetleg második-kattanásig tankolunk akkor 50-52 liter lesz benne.
Minden autó üzemanyagtankja tartalmaz tágulási részt (amire bizony meleg időjárásban nagy szükség van) a családban lévő uj Suzuki S-Cross üzemanyagtartálya a gépkönyv szerint 45 literes, a valóságban pedig 55 literes, első kattanásig tankolva 45-47 liter megy bele.

A tultöltés-adott esetben-komoly bajokat okozhat.


Nem teljesen igaz.
A mai autók üzemanyag tartályában még nagy melegben sem túlnyomás, hanem egy kis vákuum van (figyelni kell a tanksapkát a kinyitásakor ahogy szuszog). Ennek környezetvédelmi okai vannak, (benzinszivattyúval megoldva).
Az hogy mikor "vág le" a töltőcsonk, az főleg az üzemanyag habzási tulajdonságaitól függ, mert ha felhabzik, a töltőcsonk szuszogójába kerülő üzemanyag az érzékelőn keresztül a töltést lekapcsolja
(kattan). Nem egyformán habzik a különféle kutaknál az üzemanyag. Ha nem teljes erővel nyomjuk a pisztolyt a végén, akkor az üzemanyag sem habzik fel annyira, így akár 5-7 literrel is többet tölthetünk az első kattanáskor. Semmi probléma nem származik abból, hogy a teljesen bedugott töltőfejet két három kattanás után vesszük ki. 10-15 cm minimum lesz az üzemanyagszint a nyílás alatt.
Vissza az elejére
HA1464
2017 február 28 kedd - 21:19:37
ha1464


Regisztrált tag #2797
Regisztrált: 2017 január 08 vasárnap - 15:08:44

Üzenetek: 22
Még csak 350 km van az autóban,az átlagfogyasztásra most kereken 6 litert ír.
12 km volt az autóban amikor átvettük,akkor 75 litert írt átlagfogyasztásnak..
Eddig szerintem jó,de lesz ez még kevesebb is mint 6 liter.
Város és vidéki utak,ill. falvak közti oda -vissza utakból tevődik össze.
Sandero stepway 0,9 tce.

Vissza az elejére
Morfolgo55
2017 március 04 szombat - 20:02:45
Morfolgo55


Regisztrált tag #2594
Regisztrált: 2015 július 25 szombat - 20:36:30

Üzenetek: 80
2 hete tesztelem a HUD-ot. Érdekes dolgokat tapasztalok. Vezetés közben látom a kivetített pillanatnyi fogyasztást. Már a VVT-s Suzukimnál is tapasztaltam,hogy ha nem 5.-ben próbálom állandóan tartani a sebességváltót (minél hamarabb kapcsolj fel elvet tartva),kevesebbet fogyasztott városban az autóm. (Most 1,6 16V Logan-I MCV-m van.)
Budapesten és a körgyűrűn használtam, közel 200 km-t vezetve. Ha egyenes úton haladtam 5. fokozatban 65 km/ó-val és csak közepesen rálépve a gázra gyorsítottam úgy 75 km/ó-ra, a pillanatnyi fogyasztásmérő ezalatt 26-32 l/100km-t mutatott.
Amikor ugyanilyen körülmények között 4. fokozatban gyorsítottam a pillanatnyi fogyasztásmérő csak 22-28 l/ó-t mutatott. Ezek után sűrűbben visszaváltva városban is a kijelző szerinti max. 18-24 l/ó-t nem meghaladva, az autó dinamikusabban mozgott, és a végén az eddigi 8,2-8,5 l/100 km helyett csak 7,8l/100-t mutatott az összesítő fogyasztásmérő a műszerfalon ezalatt a 200 km alatt. A HUD a fedkomp-ból veszi az infót, így feltételezhetően az értékek jók.


Vissza az elejére
Szita
2017 március 04 szombat - 21:29:17
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 267
Morfolgo55 írta ...

2 hete tesztelem a HUD-ot. Érdekes dolgokat tapasztalok. Vezetés közben látom a kivetített pillanatnyi fogyasztást. Már a VVT-s Suzukimnál is tapasztaltam,hogy ha nem 5.-ben próbálom állandóan tartani a sebességváltót (minél hamarabb kapcsolj fel elvet tartva),kevesebbet fogyasztott városban az autóm. (Most 1,6 16V Logan-I MCV-m van.)
Budapesten és a körgyűrűn használtam, közel 200 km-t vezetve. Ha egyenes úton haladtam 5. fokozatban 65 km/ó-val és csak közepesen rálépve a gázra gyorsítottam úgy 75 km/ó-ra, a pillanatnyi fogyasztásmérő ezalatt 26-32 l/100km-t mutatott.
Amikor ugyanilyen körülmények között 4. fokozatban gyorsítottam a pillanatnyi fogyasztásmérő csak 22-28 l/ó-t mutatott. Ezek után sűrűbben visszaváltva városban is a kijelző szerinti max. 18-24 l/ó-t nem meghaladva, az autó dinamikusabban mozgott, és a végén az eddigi 8,2-8,5 l/100 km helyett csak 7,8l/100-t mutatott az összesítő fogyasztásmérő a műszerfalon ezalatt a 200 km alatt. A HUD a fedkomp-ból veszi az infót, így feltételezhetően az értékek jók.




Én ezt pont fordítva tapasztalom. 55-nél egyenes úton 5-ben lejjebb tudom vinni a fogyasztást fedcomp-on mint 4-ben. A gyorsítás már más kérdés.
Vissza az elejére
DQM
2017 március 04 szombat - 22:43:09


Regisztrált tag #2471
Regisztrált: 2014 július 23 szerda - 09:08:34

Üzenetek: 183
Morfolgo55 írta ...

2 hete tesztelem a HUD-ot. Érdekes dolgokat tapasztalok. Vezetés közben látom a kivetített pillanatnyi fogyasztást. Már a VVT-s Suzukimnál is tapasztaltam,hogy ha nem 5.-ben próbálom állandóan tartani a sebességváltót (minél hamarabb kapcsolj fel elvet tartva),kevesebbet fogyasztott városban az autóm. (Most 1,6 16V Logan-I MCV-m van.)
Budapesten és a körgyűrűn használtam, közel 200 km-t vezetve. Ha egyenes úton haladtam 5. fokozatban 65 km/ó-val és csak közepesen rálépve a gázra gyorsítottam úgy 75 km/ó-ra, a pillanatnyi fogyasztásmérő ezalatt 26-32 l/100km-t mutatott.
Amikor ugyanilyen körülmények között 4. fokozatban gyorsítottam a pillanatnyi fogyasztásmérő csak 22-28 l/ó-t mutatott. Ezek után sűrűbben visszaváltva városban is a kijelző szerinti max. 18-24 l/ó-t nem meghaladva, az autó dinamikusabban mozgott, és a végén az eddigi 8,2-8,5 l/100 km helyett csak 7,8l/100-t mutatott az összesítő fogyasztásmérő a műszerfalon ezalatt a 200 km alatt. A HUD a fedkomp-ból veszi az infót, így feltételezhetően az értékek jók.






Én is úgy gondolom, hogy a szívó motorok a 2000-2500 fordulatszámon elmennek repülővel egy paradicsomi szigetre, és kényeztetik magukat a kellemes környezetben.
5-öst csakis lejtős terepen, 65 fölött kapcsolok. Számomra lelki szenvedés, ha hallom a motor erőlködését az alacsony fsz miatt, olyan, mint ha istenítélet miatt, megkötözve a középkorban, a fuldokló bugyborékolását hallanám.
És természetesen egy fuldokló az utolsó erejét is elveszti a halálos küzdelemben. Vagyis a motor kevesebbet fogyaszt.
Vissza az elejére
Szita
2017 március 05 vasárnap - 05:33:23
Szita


Regisztrált tag #2777
Regisztrált: 2016 november 29 kedd - 09:16:12

Üzenetek: 267
DQM írta ...

Morfolgo55 írta ...

2 hete tesztelem a HUD-ot. Érdekes dolgokat tapasztalok. Vezetés közben látom a kivetített pillanatnyi fogyasztást. Már a VVT-s Suzukimnál is tapasztaltam,hogy ha nem 5.-ben próbálom állandóan tartani a sebességváltót (minél hamarabb kapcsolj fel elvet tartva),kevesebbet fogyasztott városban az autóm. (Most 1,6 16V Logan-I MCV-m van.)
Budapesten és a körgyűrűn használtam, közel 200 km-t vezetve. Ha egyenes úton haladtam 5. fokozatban 65 km/ó-val és csak közepesen rálépve a gázra gyorsítottam úgy 75 km/ó-ra, a pillanatnyi fogyasztásmérő ezalatt 26-32 l/100km-t mutatott.
Amikor ugyanilyen körülmények között 4. fokozatban gyorsítottam a pillanatnyi fogyasztásmérő csak 22-28 l/ó-t mutatott. Ezek után sűrűbben visszaváltva városban is a kijelző szerinti max. 18-24 l/ó-t nem meghaladva, az autó dinamikusabban mozgott, és a végén az eddigi 8,2-8,5 l/100 km helyett csak 7,8l/100-t mutatott az összesítő fogyasztásmérő a műszerfalon ezalatt a 200 km alatt. A HUD a fedkomp-ból veszi az infót, így feltételezhetően az értékek jók.






Én is úgy gondolom, hogy a szívó motorok a 2000-2500 fordulatszámon elmennek repülővel egy paradicsomi szigetre, és kényeztetik magukat a kellemes környezetben.
5-öst csakis lejtős terepen, 65 fölött kapcsolok. Számomra lelki szenvedés, ha hallom a motor erőlködését az alacsony fsz miatt, olyan, mint ha istenítélet miatt, megkötözve a középkorban, a fuldokló bugyborékolását hallanám.
És természetesen egy fuldokló az utolsó erejét is elveszti a halálos küzdelemben. Vagyis a motor kevesebbet fogyaszt.

Csak akkor erőlködik (és fuldokol) ha nyomom neki, de ilyenkor a fogyasztás az egekben. Alacsony fordulaton nem is képes gyorsulni, pláne 5.-ben. Csak akkor rakom 5.-be alacsony fordulaton ha tudom hogy erőlködés nélkül viszi.
Vissza az elejére
RB65
2017 március 06 hétfő - 16:21:24


Regisztrált tag #2718
Regisztrált: 2016 július 18 hétfő - 13:56:14

Üzenetek: 442
HA1464 írta ...

Még csak 350 km van az autóban,az átlagfogyasztásra most kereken 6 litert ír.
12 km volt az autóban amikor átvettük,akkor 75 litert írt átlagfogyasztásnak..
Eddig szerintem jó,de lesz ez még kevesebb is mint 6 liter.
Város és vidéki utak,ill. falvak közti oda -vissza utakból tevődik össze.
Sandero stepway 0,9 tce.




Bejáratás után lesz még kevesebb is. Nekem most 2000 km után volt a hét elején egy 270 km-es utam. Országúton 100-at tartva, lakott területeken 50-60-s tempóval, néhány padlógázas előzéssel 5,4-et mutatott a fedcomp. Azóta belejött még ugyanahhoz a tankhoz 230 km város és még mindig csak 5,9-en van. Mindez téli gumival.
A tapasztalatom, hogy a computer egész pontosan mér, nálam egy picivel többet mutat mint amit bele tudok tankolni.
Egyre jobban szeretem ezt az autót

A szél, a levegő azon része amelyik siet
Logan MCV 0,9TCE

Vissza az elejére
Suprax
2017 március 16 csütörtök - 20:47:30
Suprax

Regisztrált tag #1811
Regisztrált: 2012 május 08 kedd - 19:39:30

Üzenetek: 305
Egy film az üzemanyag kérdésről. Klikk!

-Email-
Vissza az elejére
Sheme
2017 március 16 csütörtök - 22:19:17

Regisztrált tag #80
Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16

Üzenetek: 1000
Suprax írta ...

Egy film az üzemanyag kérdésről. Klikk!


Semmit sem tudtunk meg belőle. Igazi teszt az lenne, ha ugyan azon a szakaszon, más és más üzemanyaggal, pl tempomattal beállítva mérnének.

Igaz, ilyen útszakasz nem nagyon van, már csak azért sem, mert az igazi teszt legalább 500-600km-t vesz igénybe.

Mondjuk azért az érdi emelkedő jó teszt lehet a pillanatnyi fogyasztást tekintve, hiszen a gyengébb üzemanyagból több kellHET, mint a prémiumból, h a talicska tartsa a sebességet.

A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Vissza az elejére
biglaci
2017 március 26 vasárnap - 21:09:02
Vendég

Kijött a jó idő..nyári pacskerok fel: eltelt 700 km , a vezetési stílus nem változott - 80% város és nem vagyok forgalmi akadály sehol.
Avia gold továbbra is. A téli kb 7.2 (+-0.1) lement 6.4-re. Bár a mérés még egyáltalán nem pontos. Majd ha belemegy nyáron is 4k km.
Egyelőre pozitív tapasztalataim vannak ezzel a golddal.
Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<        >>   

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2018 E-mail: -Email- Klikk!