A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Vélemények az autóról
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Dacia Sandero
Oldal:   <<        >>  
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
Indy
2008 július 07 hétfő - 10:35:11
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9672
Én csak a tapasztalatimat írtam le. Lehetséges, hogy az Euro 4-es 1.6-os motor más, mint amit én próbáltam. (Az Euro 3-as volt...)

[ Módosítva 2008 július 07 hétfő - 10:36:42 ]

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
Adam D
2008 július 10 csütörtök - 13:32:36
Vendég

Sziasztok!

Új vagyok itt, gondoltam beköszönök. A képek és leírások alapján nagyon megtetszett a Dacia Sandero, elhatároztam, hogy arra cserélem öreg Twingomat. Így találtam ide, és ennek nagyon örülök. Ahogy látom rengeteg a hasznos infó ezene az oldalon és ebben a fórumban. További szép napot kívánok mindenkinek!
Vissza az elejére
ZL Gergow
2008 július 10 csütörtök - 14:39:36
Logan 1.4MPi Ambiance

Regisztrált tag #887
Regisztrált: 2007 október 11 csütörtök - 17:55:48

Üzenetek: 1250
Üdv a Klubban Adam D!
Vissza az elejére
raa
2008 július 10 csütörtök - 21:57:51
Vendég

Biztosan jó autó lesz, jobban is tetszik a képek alapján, mint a Logan, igényesebben meg van csinálva, úgy tűnik. Pl. kitalálták a spanyolviaszt azzal, hogy az ajtóbehúzó végre "emberi" formájú, nem olyan "vésés"-szerű, mint a Loganban. Én igazából azt nem értem, hogy a Loganban miért nem tudták eleve ilyenre csinálni, amikor már a korábbi, 20 éves Lada kombimban is ilyen volt... Ennyire azért nem kellett volna költséghatékonyra tervezni.
Kiváncsi vagyok, a Sanderot a Logan 5 ajtós változatának szánják-e - végülis ugyanaz, csak részletekben tér el tőle ill. a hátuljában -, vagy egy teljesen új koncepciónak készül, azaz lesz-e 4 ajtós változata, vagy csak ennyi marad-e. Én lecserélném a 4 ajtós Loganomat rá, ha lenne "normális" , azaz szedán hátulja és így is dönthető maradna a hátsó támla. Persze nem mindenkinek szempont az 510 liter hátul - ami egyébként a kategóriában az egyik legjobb mutatója -, sokan megelégszenek a lapos fenékkel is, főleg, ha második autónak szánják vagy gyerektelen fiatalok, nyugdíjas házaspárok veszik, hétvégi telek nélkül.
Sejtem, hogy megmarad a Logan mellett 5 ajtós verzióként, és ha egyszer, mondjuk 2-3 év múlva - figyelembe véve az átlagosan 6-7 éves modellciklusokat - lesz Logan II, akkor talán már nem lesz külön 5 ajtós Sandero, csak 4 és 5 ajtós Logan ill. valamilyen Logan kombi. És álmodik a nyomor: kijön a Logan kabrió és a 2 ajtós kupé is )
Ja, és nem értem, hogy a Logan árusítását miért akarják megszüntetni. Milyen marketing alapján gondolják azt, hogy a Sandero jobban fog menni, mint a Logan? Vagy a Logannal valamiért ráfizettek? Igaz, töredéke ment el Loganból az elmúlt lassan 4 év alatt, mint Swiftből, Fabiából vagy Astrából, a mindenkori "elsőkből". Sajnos nem igazolódtak be itthon a "népautós" várakozások, mert inkább mindenki rászánja a plusz pár százezret az igényesebb anyagokra vagy csak előitéleteik vannak a Dacia kapcsán még mindig. A Logan szerintem inkább a - régi szóhasználattal - 3. világbeli országokban (Latin-Amerika, Közel-Kelet, Dél-, Közép-Ázsia) arathat, bár nem ismerem az ottani eladási adatokat, viszont nyilván nem véletlenül gyártják ezen régiók közül mindenhol. Ezeken a helyeken még nem kényeztették el az átlagembereket európai fizetéssel és bőr üléshuzattal, meg digitális klímával és BMW-s tekerő dzsojsztikkal középen.
Vissza az elejére
légfék
2008 július 10 csütörtök - 22:04:47
Ambiance 1.4 Torreádorpiros;Renault Espace 1,9 dci Expression


Regisztrált tag #90
Regisztrált: 2005 október 22 szombat - 20:45:07

Üzenetek: 3909
A németek a franciák,meg még pár európai ország gondolom szintén a 3.-világ,lévén az eladások ott eléggé komoly számokat mutatnak....Vagy csak tudnak realitásokban élni?Maradjon az ő titkuk.....

Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
Vissza az elejére
raa
2008 július 10 csütörtök - 23:25:38
Vendég

A franciák 60 millióan vannak, a németek 80-an. Ha darabra többet adtak el ott, még nem biztos, hogy arányaiban is jobban ment ott a Logan, mint nálunk. Ha százalékosan látványosan többet, akkor nem szóltam. Egyébként meg és is passzolom az ő realiás-érzéküket. Bár asszem, mindenhol működik a "többség hazai autót vesz" elv, azaz Csehországban Skodából megy a legtöbb, a németeknél VW-Ford-Opel-Merci-BMW- ből, franciáknál PSA-ból és rönóból. Nálunk meg Suzukiból. Csak nézzen szét az ember az utcán, bárhol is jár.
Ja, és Daciából pedig a románoknál.
Egyébként meg hozzájárul a Logan viszonylagos sikeréhez szerintem az is, hogy a Rönó nagyon világautós ambícióval nyomatta meg a promócióját, aminek volt egy jó alapja: hozzunk ki autót 5000 euróból - bár ez nem jtt össze -, rajzoljunk neki jó nagy, de mégsem bálna kasznit, emeljük fel az alját, hogy elmenjen a Szaharában, az argentín pampán és a sz...r román úton is, tegyünk bele sok vasat, hogy bírja a strapát, azért legyen valami formája is, vegyünk hozzá néhány meglévő Renault-alkatrészt, hogy ezeket újra már ne kelljen fejleszteni, és mindent, amihez esztétikai érzék kell, minimalizáljunk, inkább a praktikusságot és az 5000 eurót tartsuk szem előtt. Ez nálunk - és tartok tőle, hogy Európa-szerte - csak pár százaléknyi újautó-vásárlót győzőtt meg.
A Sanderonál szerintem rájött a Rönó, hogy finomítani kéne, az meg nem baj, hogy 5 ajtós, mert a kisebb Cliot is vitték, mint a cukrot. Ugyanakkor, hogy még mindig olcsó legyen a Sandero is, "észrevétlenül" úgy csinálták, hogy levágták a Logan s...ggét, kicsit átrajzolták, tettek bele oldallégzsákot meg hasonló elektromos kényelmi-biztonsági cuccokat, mert azért a mai világban már nem lehet enélkül még egy mákdarálót sem eladni és vígan csinálják "új" tipusként, jórészt Logan alkatrészekből, mert nagyon nem kell átvariálni a gyártósort sem.
A gesztus érthető és elfogadható.
Ezzel nem kritizálni akartam az autót, csak kifejtettem a gondolataimat, ha már véleményt lehet mondani.
Én nagyon jól elvagyok a Logannal, lassan 3 éve nyúzom, megjártam vele kétszer Prágát, egyszer Ausztriát, itthon sokmindent, beletettem 71.000-et, voltak vele apró kínok, de nem cserélném le, vagyis, ahogy mondtam, legfeljebb szedán Sanderora, ha lenne ilyen, esetleg MCV-re. Ugyanakkor vezettem már néhány egyéb márkát is, többet rendszeresen is, így - legalábbis középkategóriás szinten - tudok összehasonlítani.
Vissza az elejére
macilka
2008 július 11 péntek - 08:13:47
Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi


Regisztrált tag #189
Regisztrált: 2006 március 06 hétfő - 13:29:58

Üzenetek: 2866
Csehországban nem a Skoda uralja az utcaképet és Spanyolországban sem a Seat....Ezek nagy meglepetések voltak számomra.
Vissza az elejére
Indy
2008 július 11 péntek - 08:54:32
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9672
raa írta ...

A franciák 60 millióan vannak, a németek 80-an. Ha darabra többet adtak el ott, még nem biztos, hogy arányaiban is jobban ment ott a Logan, mint nálunk. Ha százalékosan látványosan többet, akkor nem szóltam.


Nézzük csak: az első hat hónapban idén Franciaországban 21.363 db Dacia fogyott, ezzel ők a piacvezető ország. Másodikok (minő meglepetés) a németek, 10.672 db-al. (Most Romániát nem számolom). Magyarország nincs a listán, lehetett olyan 200 db kb, amit eladhattak idehaza. Mi vagyunk 10 millióan, ha a németek vannak 80-an, akkor ott 1.600 db-ot kellett volna eladniuk, ehelyett 6.5x annyi fogyott, Franciaországban pedig 13.5x-er annyi, holott csak 1.200 db-nak illett volna.


Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
ZL Gergow
2008 július 11 péntek - 10:41:35
Logan 1.4MPi Ambiance

Regisztrált tag #887
Regisztrált: 2007 október 11 csütörtök - 17:55:48

Üzenetek: 1250
A Sandero-nál már csak egy dologtól félek, mégpedig a festéstől. Vajon ezeket már jobban lefestik mint a Loganokat, vagy 3 évesen, majd ezeket is visszahívják? Remélem nem, idáig ez tűnik befutó autónak a Tico helyett.
Vissza az elejére
Indy
2008 július 11 péntek - 11:11:09
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9672
Autót csakis metálfénnyel! Mindegy milyen márka...

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
légfék
2008 július 11 péntek - 16:00:33
Ambiance 1.4 Torreádorpiros;Renault Espace 1,9 dci Expression


Regisztrált tag #90
Regisztrált: 2005 október 22 szombat - 20:45:07

Üzenetek: 3909
ZL Gergow írta ...

A Sandero-nál már csak egy dologtól félek, mégpedig a festéstől. Vajon ezeket már jobban lefestik mint a Loganokat, vagy 3 évesen, majd ezeket is visszahívják? Remélem nem, idáig ez tűnik befutó autónak a Tico helyett.

A visszahívás nem a festés mint munkamenet okán történik.Inkább egy pár napnyi gyártósori fegyelem-hiány szerintem.Önmagában festési gond anno Papamacinál és a vele azonos cseresznyepiros színűeknél volt,legalábbis látványosan

Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
Vissza az elejére
ZL Gergow
2008 július 11 péntek - 16:37:11
Logan 1.4MPi Ambiance

Regisztrált tag #887
Regisztrált: 2007 október 11 csütörtök - 17:55:48

Üzenetek: 1250
Nos a 2x75.000Ft kupon nem érvényes a Sandero-ra, csak Loganra és Logan MCV-re.
Vissza az elejére
Hermes01
2008 július 11 péntek - 20:25:43

Regisztrált tag #23
Regisztrált: 2005 szeptember 07 szerda - 08:28:30

Üzenetek: 282
A németekhez Sopronból az elmúlt néhány hónapban kb 100 új MCV-t vittek ki. Most is van a telephelyen vagy 15 kocsi, de már mind el van adva. Persze ezeket is a németek vették meg.
Vissza az elejére
candi11
2008 július 11 péntek - 23:54:35
candi11


Regisztrált tag #586
Regisztrált: 2006 október 22 vasárnap - 12:01:04

Üzenetek: 1612
Én már elsütöttöttem mind a hármat

Hülyével ne állj le veszekedni, mert lehúz a szintjére, és megver a rutinjával
Nem birkózok disznóval, mert mindketten szarosak leszünk és a rohadék még élvezi is!
Ja és a /fekete/ BÁRÁNYok hallgatna Klikk!
Vissza az elejére
ZL Gergow
2008 július 12 szombat - 09:31:19
Logan 1.4MPi Ambiance

Regisztrált tag #887
Regisztrált: 2007 október 11 csütörtök - 17:55:48

Üzenetek: 1250
candi11 írta ...

Én már elsütöttöttem mind a hármat


Az jó, ha tudsz valakit még szólj! Nekem még sajna megvan
Vissza az elejére
Deceballus
2008 július 12 szombat - 09:53:01
Vendég

Az egyik román fórumon már a Sanderó nyavalyáiról beszélnek: zörög az ötödik ajtó.
A mondás szerint minden csoda csak három napig tart: amikor elmúlik az újdonság varázsa, majd kiderül, hogy a Sandero ugyanaz a dolog egy kissé más, enyhén zsugorított csomagolásban.
Vissza az elejére
ZL Gergow
2008 július 13 vasárnap - 09:12:33
Logan 1.4MPi Ambiance

Regisztrált tag #887
Regisztrált: 2007 október 11 csütörtök - 17:55:48

Üzenetek: 1250
Azért azt jó lenne tudni, hogy ez cak 1-2 autónál fordult elő, vagy valami szériahiba.
Deceballus nem gond ha megkérlek arra, hogy, gyűjtsd össze nekünk azokat a hibákat, amiket a román fórumon írnak?
Vissza az elejére
sigisz
2008 július 13 vasárnap - 12:21:50
Vendég

Az 5 ik ajto az egy nagy betegseg a Dacianal hisz az elobbi tipusoknal is Dacia Nova , SuperNova is sokat panaszkodtak ,hogy a hatsoajto rendesen zorog hisz a felfogo tappancsok es az ajto kozti nyitast nem tudtak jol rendesen megtervezni es egy oldalso plusz jart keletkezett.... de itt(Sandero)ez mar Francia tervezes is !!!
Vissza az elejére
Indy
2008 július 13 vasárnap - 15:06:07
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9672
Egész pontosan brazil tervezés. Nyilván az első sorozatnak vannak és lesznek is hibái, én várnék egy évet mielőtt Sanderot vennék. A Logannál is így jártam el...

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
sigisz
2008 július 14 hétfő - 06:41:10
Vendég

Majd tesznek oldalso zarakat kivul mind a raliskocsikon lehet latni a motorhazteto lefogatasanal....
Vissza az elejére
Hermes01
2008 július 14 hétfő - 08:33:53

Regisztrált tag #23
Regisztrált: 2005 szeptember 07 szerda - 08:28:30

Üzenetek: 282
A Grande Punto hátsó ajtajai is nehezen nyílnak melegben. Mégis megveszik.(Kattannak) Legalábbis, amikor kijöttek, akkor volt ez probléma, nam tudom, hogy későbbi szériákon változott-e a helyzet.

Az első 307-es "pözsókkal" sok gond volt, a Siemens elektronika miatt. A gyártás második évétől már a Bosch a beszállító. Kevesebb is a probléma.

Vagy a híres merciknél gariban komplett kormányművet kell cserélni. De sorolhatná az ember napestig, majd minden márkának vannak gyenge pontjai.
Vissza az elejére
maszületett
2008 július 14 hétfő - 09:04:14

Regisztrált tag #14
Regisztrált: 2005 szeptember 06 kedd - 12:32:13

Üzenetek: 1322
Az ötajtósok (és a 3 ajtósok) csomagtárajtaja jellemzően nyikorog. Tök mindegy milyen típusról van szó!!!
Vissza az elejére
macilka
2008 július 14 hétfő - 12:18:31
Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi


Regisztrált tag #189
Regisztrált: 2006 március 06 hétfő - 13:29:58

Üzenetek: 2866
Na majd a "magyar Merci!..."
Vissza az elejére
Tom_
2008 július 14 hétfő - 19:41:30
Dacia Logan Ambiance Arctic 1.4 MPI 2005. július


Regisztrált tag #201
Regisztrált: 2006 március 11 szombat - 08:01:00

Üzenetek: 247
Sziasztok. Egyik ismerősünk lehet , hogy a héten Sanderót vesz és szerintetek is csak a Loganra meg az MCV-re érvényes a 2x75 ezres kupon vagy a Sanderónál is beváltható?

DACIA LOGAN by Renault
Vissza az elejére
Indy
2008 július 14 hétfő - 19:45:19
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9672
Sajnos a Sanderóra nem, én is megkérdeztem! Sőt, semmilyen más kedvezménnyel nem vonható össze, pl. az említett nagycsaládossal.

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
ZL Gergow
2008 július 15 kedd - 10:05:12
Logan 1.4MPi Ambiance

Regisztrált tag #887
Regisztrált: 2007 október 11 csütörtök - 17:55:48

Üzenetek: 1250
ZL Gergow írta ...

Nos a 2x75.000Ft kupon nem érvényes a Sandero-ra, csak Loganra és Logan MCV-re.


Igen, csak a Logan és Logan MCV-re érvényes.
Vissza az elejére
willmenn
2008 július 15 kedd - 16:12:51



Regisztrált tag #75
Regisztrált: 2005 október 08 szombat - 11:02:19

Üzenetek: 2297
Azért ez is megérne egy kis ügyvédi közremüködést! Amikor a papírokat kipostázták, nekünk csak DACIA vásárlót kellett volna szerezni, hogy megkapjuk a kedvezmény. Nem volt oda írva, a tipusa. Akkor most kaptunk egy papirt a reklámért? Sedánt már nem lehet venni. MCV lassan jön. A rábeszélt meg ha igénybe veszi a nagycsaládos kedvezményt ahhoz meg nekem mi közöm? Tehát megint csak át vagyunk meszelve!

Mond meg ami kikívánkozik belőled, nehogy belebetegedj! Én is ezt teszem, már amikor merem.
Vissza az elejére
ZL Gergow
2008 július 15 kedd - 19:32:54
Logan 1.4MPi Ambiance

Regisztrált tag #887
Regisztrált: 2007 október 11 csütörtök - 17:55:48

Üzenetek: 1250
Megnéztem willmen, sajnos benne van, hogy csak Logan és Logan MCV-re érvényes.
Klikk!

Mondjuk lehetne annyi gernince az RH-nak, hogy elfogadják az utalványt Sandero vásárlása esetén.

[ Módosítva 2008 július 15 kedd - 19:34:32 ]
Vissza az elejére
kectam
2008 július 16 szerda - 11:17:34
Vendég

Mindenesetre egy kis jóindulat lehetne bennük. A rokonságom egyik tagja is Sandero-n töri a fejét.
Vissza az elejére
Indy
2008 július 16 szerda - 11:19:57
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9672
Az akció azért van hogy kisöpörjék a Logan készletet, a Sandero az RH számításai szerint sikeres lesz. Győrben már látatlanban eladtak két darabot.

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
Deceballus
2008 július 16 szerda - 15:06:13
Vendég

ZL Gergow írta ...

Azért azt jó lenne tudni, hogy ez cak 1-2 autónál fordult elő, vagy valami szériahiba.
Deceballus nem gond ha megkérlek arra, hogy, gyűjtsd össze nekünk azokat a hibákat, amiket a román fórumon írnak?

Megnézem a hét végén.
Vissza az elejére
Deceballus
2008 július 16 szerda - 15:09:36
Vendég

maszületett írta ...

Az ötajtósok (és a 3 ajtósok) csomagtárajtaja jellemzően nyikorog. Tök mindegy milyen típusról van szó!!!

Nem tudom, hogy a TX kombi ötajtósnak nevezhető-e, de az nem zörgött. Viszont a SupeRNova csomagtartója (ami egyébként négy ajtós), annál inkább.
Vissza az elejére
ZL Gergow
2008 július 16 szerda - 16:58:07
Logan 1.4MPi Ambiance

Regisztrált tag #887
Regisztrált: 2007 október 11 csütörtök - 17:55:48

Üzenetek: 1250
Köszi!

Az ajtózörgés, meg azért nehogy sorozathiba legyen, mert fallnak megyek. A 12 éves daewoon-k még törve is volt és még az sem zörög és nem is zörgött vagy nyikorgott soha.
Vissza az elejére
Nyirati
2008 július 16 szerda - 19:38:07
Nyirati


Regisztrált tag #687
Regisztrált: 2007 március 02 péntek - 20:20:45

Üzenetek: 1076
Szamarát nyuztam 15 évig nem nyikorgott zörgött a hátsóajtóm

Soha nem elég!
Vissza az elejére
légfék
2008 július 16 szerda - 21:37:23
Ambiance 1.4 Torreádorpiros;Renault Espace 1,9 dci Expression


Regisztrált tag #90
Regisztrált: 2005 október 22 szombat - 20:45:07

Üzenetek: 3909
VAZ 2102,taxiként elgurult 324 000-km-et alattam,de sose zörgött az ajtaja,csak ha valami kacatom bennemaradt a csomitartóban,de ezt könnyen lehetett orvosolni

Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
Vissza az elejére
maszületett
2008 július 17 csütörtök - 09:09:53

Regisztrált tag #14
Regisztrált: 2005 szeptember 06 kedd - 12:32:13

Üzenetek: 1322
A kombik jellemzően nem zörögnek, konkrétan az 5 és és háromajtósokra a jellemző. pl. NISSAN ALMERA meglepett, mert mokánynak tűnik, mégis nyüszög az 5. ajtó, pedig új példányról van szó... Az aktózörgés a karosszéria merevségével függ össze elsősorban ismereteim szerint. Nem tudom, hogy a Loganban meglévő hátsó merevítés elhagyását mivel pótolták a Sanderonál, mert a rövidebb alváz, nem garancia a jobb csavarodási tulajdonságokra, bár kétségkívül abba az irányba hat...
Vissza az elejére
Deceballus
2008 július 17 csütörtök - 10:07:04
Vendég

Közben megnéztem, hogy miket írtak a román fórumokon a Sanderoról.
Hát először is érződik az újdonság varázsa, viszont van olyan is, aki ha tudott volna a faceliftről, akkor nem rendelt volna Sanderót.
Sokan túl drágának tartják a Sanderót.
Több helyen megy a téma az ötödik ajtó körül, többen feltételezik, hogy egy idő után kegyetlenül fog zörögni. Ezek közül azonban kevésnek van ténylegesen Sanderója. Akinek viszont van, az arról panaszol, hogy az ötödik ajtón nincs semmi burkolat, csak a csupasz fém.
Volt, aki nem találta jó ötletnek, hogy a pótkerék kikerült a csomagtartóból, mások viszont azt mondták, hogy egy esetleges kerékcsere esetében ez jobb. (Mit mondjak, kereket igen ritkán kell cserélni, viszont az autó alján lógó kereket, felnistől gumistól eszi a fene - jobban örültem volna, ha az MCV-ben is úgy lenne, mint a szedánban).
Egybehangzó vélekedés szerint a Sandero külseje és belseje divatosabb, de lényeges különbségek nincsenek. Némileg javult (törésteszten majd kiderül) a biztonság.
Hiányolják a pollenszűrőt, az impulzus-működtetésű ablakemelőt, a pillanatnyi fogyasztást.
A Sandero valamivel magasabb, mint a szedán (így vélhetően instabilabb is).
A Sandero esetében a legfontosabb a "feeling" (ezzel szerintem megintcsak azt akarta mondani a román fórumozó, hogy az újdonság varázsa a lényeg).
Hátul szűkebb a hely, kicsi a csomagtér.
Inkább lehet "érezni" a motort (vagyis fürgébb - ez valahogy az autó súlyával /tömegével/ lehet kapcsolatban, apám SupeRNovája is az 1.4-es motorral megy, mint a rakéta, az MCV az 1.6-ossal lomha hadihajó mellette).
Csodálkoztak, hogy nincs 16 szelepes motor (1.6-osban), ezt valószínűleg soknak tartották vagy nincs rá gyártókapacitás.
Volt olyan vélekedés, hogy meg fog jelenni kisebb motorral (1.2) is - én ezt kétlem, mert a gyártás így egyszerűbb.
Tehát én szerintem, mivel a Sandero lényeges részei a Loganból származnak (a kasztni elemeit is beleértve), ugyanazok a hibák fognak megjelenni.
Volt olyan vélekedés, hogy a Sandero nem ismétli meg a Logan sikersztoriját, mert mindamellett, hogy le kell taszítania a trónról az elődjét, az új autókra kivetett megnövekedett regadó és a behozott second-hand autókra nagyságrenddel csökkentett adó ezzel ellentétes irányban hat (én személy szerint semmiképpen nem vennék használt autót).
Azt hiszem, ennyi a lényeg. Egyelőre kevés Sandero futkos az utakon és akinek van, az sem járhatott vele annyit, hogy lényeges tapasztalatokat (típushibák, rejtett gyengeségek, gyerekbetegségek) már egyértelműen jelentkezzenek. Egy év múlva majd okosabbak leszünk (ez a dolog is a Sandero ellen dolgozik).
Mellesleg ma láttam az első Sanderót úton, még piros rendszámmal, tehát már leszállítják az első rendeléseket Marosvásárhelyen is. Nagyon szemügyre venni nem tudtam, mert szemből jött a városi tolongásban, de szerintem a hűtőmaszkja nem a legsikerültebb alkotás. A faceliften sem (azt csak lerakatban láttam).
Vissza az elejére
bati
2008 július 17 csütörtök - 20:24:13


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 795
Találtam egy érdekes hirdetést : Klikk!

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
ZL Gergow
2008 július 17 csütörtök - 20:42:32
Logan 1.4MPi Ambiance

Regisztrált tag #887
Regisztrált: 2007 október 11 csütörtök - 17:55:48

Üzenetek: 1250
Elég érdekes, lehet, hogy egy kerreskedésben dolgozót, vagy egy konkrét kereskedést takar.

[ Módosítva 2008 július 17 csütörtök - 20:44:00 ]
Vissza az elejére
Nyirati
2008 július 17 csütörtök - 20:43:59
Nyirati


Regisztrált tag #687
Regisztrált: 2007 március 02 péntek - 20:20:45

Üzenetek: 1076
Nyitrai már kettöt hirdet sanderoból.

Soha nem elég!
Vissza az elejére
Hermes01
2008 július 17 csütörtök - 23:20:17

Regisztrált tag #23
Regisztrált: 2005 szeptember 07 szerda - 08:28:30

Üzenetek: 282
Ausztriában 7999 eurótól indul a Sandero ára.

[ Módosítva 2008 július 17 csütörtök - 23:20:58 ]
Vissza az elejére
légfék
2008 július 18 péntek - 00:31:45
Ambiance 1.4 Torreádorpiros;Renault Espace 1,9 dci Expression


Regisztrált tag #90
Regisztrált: 2005 október 22 szombat - 20:45:07

Üzenetek: 3909
Az egy szegény ország,szegény államvezetésük nem húz akkora hasznot a polgárain,mint nálunk

Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
Vissza az elejére
Basic
2008 július 18 péntek - 01:25:06
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2714
Sziasztok

Ma elmentem a Rönó Budakalászhoz, és megnéztem a Sandero-t.
Egy csicsásabb 1.6-os árválkodik náluk. Nem tűnik nekem most sem úgy, hogy marha nagy hangsúlyt helyeznének az ügyre.

Rövid véleményem az autóról:

Jópofa, egész mutatós meg modern kisautó forma, de aki ismeri a Dácsiát, az egyértelműen látja, hogy igazából egy "álruhába bújtatott Logan". Kijönnek a lekerekített formája ellenére a Logan arányai (magas futómű, dobozforma, egyenes oldalablakok, stb.). A belseje csinosabb, de valahol mégis tök ugyanaz, a magasságállítható kormány aranyos, de látszik, hogy eredetileg nem tervezték a Loganba, és most "beleeröltették" ebbe, hogy be lehessen a felszereltségi listába írni (=pár centit lehet nagy nehezen fel-le állítani, igazán nem nagy szám).
Van viszont a 4-ajtós Loganhoz képest egy nagy eltérés, amire korábban nem is gondoltam (azt hittem, csak a csomagtartójuk más) - méghozzá a jóval kisebb hátsó lábtér. Teljesen hátratolt első ülésnél hátra nem ülsz be. Elöl persze pont ugyanakkora, mint a Logan.

Véleményem: Technikailag gyakorlatilag tök ugyanaz. Meglévő Logant nem adnék el érte, kár a ráfordított sok pénzért (mivel valójában a két autó szinte ugyanaz ugyebár). Ha valaki újat vásárolna, és családos (de nem akar a böszmenagy MCV-vel járni), jobban jár a 4-ajtóssal (a hátsó lábtér miatt).
Ez a Sandero inkább azoknak való, akik amúgy egy Clio-t, Corsa-t, stb. nézegetnének (=főleg max. ketten használják). Elöl tágas, jó magas, 5-ajtós, stb.
Szerintem nem váltja ki a 4-ajtósat, nem tekinthető a Logan "utódjának". Ennek megfelelően nem értem, hogy nálunk miért nem hoznak be a faceliftes Loganból is párat.




Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
légfék
2008 július 18 péntek - 08:50:41
Ambiance 1.4 Torreádorpiros;Renault Espace 1,9 dci Expression


Regisztrált tag #90
Regisztrált: 2005 október 22 szombat - 20:45:07

Üzenetek: 3909
Basic!
Nagyon korrekt leírás,szívem szerint meglesném magam is a Sanderót-Alapvetően személy szerint nem is tetszik,a szűk hátsó lábtér méginkább elgondolkodtat...A Renault megint elhibáz egy fontos lépést

Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
Vissza az elejére
macilka
2008 július 18 péntek - 14:21:06
Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi


Regisztrált tag #189
Regisztrált: 2006 március 06 hétfő - 13:29:58

Üzenetek: 2866
Ha nem így tenne,nem is a Renault lenne...Ez nagyon megy nekik!
Vissza az elejére
renegade
2008 július 18 péntek - 22:55:05
Vendég

Indy írta ...

Az akció azért van hogy kisöpörjék a Logan készletet, a Sandero az RH számításai szerint sikeres lesz. Győrben már látatlanban eladtak két darabot.

A Loganról is ezt hitték. Erre most piacra dobnak még egy autót Dacia névvel Magyarországon, és azt hiszik, sikeres lesz. Ezzel a névvel nem lesz az. (Minket, akiknek Daciájuk van, nem zavar a név, de a célközönség többi 99,9%-át igen. Igen lassú felfogásúak a fijjug ott az RH-nál.)
Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<        >>   

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2018 E-mail: -Email- Klikk!