A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Fórumok
A Dacia tudásbázis :: Fórumok :: Általános eszmecsere - Új téma indítása elõtt nézz körül! :: Problémák, megoldásaik
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Gyakori típushibák és megoldásaik
Oldal:   <<        >>  
Moderátorok: Indy, hobby2, willmenn, kekek
Szerző Üzenet
FrankBullitt
2011 szeptember 11 vasárnap - 19:01:07

Regisztrált tag #1644
Regisztrált: 2011 március 31 csütörtök - 19:51:40

Üzenetek: 9
Sziasztok! Nekem 2008-cas Sandero 1,4 MPI-n a hőfok visszajelző nem kóser. Csak 2 rubrikát megy fel, a szokásos 4 helyett. Azt hittem termosztát a baj, de csöveket végigy nyomogatva, tapogatva, másra kezdtem gyanakodni. Autóztam egy pár kilométert, minden körülmény közt, csak itt ragadt. De, egyszer csak felugrott a megszokott 4 rubrikára, majd fél perc múlva megint csak 2. Innen gondolom, a mutató, vagy annak valamilye rossz. Látott, tapasztalt már valaki ilyet. Szakszerviz, vagy van otthoni mód is, estleg átlag szerelő boldogulhat vele?


Apám 4 Daciát nyűtt el, egyet nekem is el kell.

Vissza az elejére
candi11
2011 szeptember 11 vasárnap - 20:13:46
candi11


Regisztrált tag #586
Regisztrált: 2006 október 22 vasárnap - 12:01:04

Üzenetek: 1612
Szia a termosztát a hibás

Hülyével ne állj le veszekedni, mert lehúz a szintjére, és megver a rutinjával
Nem birkózok disznóval, mert mindketten szarosak leszünk és a rohadék még élvezi is!
Ja és a /fekete/ BÁRÁNYok hallgatna Klikk!
Vissza az elejére
FrankBullitt
2011 szeptember 11 vasárnap - 20:22:36

Regisztrált tag #1644
Regisztrált: 2011 március 31 csütörtök - 19:51:40

Üzenetek: 9
candi11 írta ...

Szia a termosztát a hibás

Bizti? Mert egyszer felvillant a négy rubrika egy fél percre. Vagy az csak úgy volt, és hello? Csöveken úgy éreztem, melegek, és áramlik is rajta a víz. Termosztát cserét átlag szerelő elvégzi, mint minden autónál? Vagy sandero speciális és csak szakszerviz drágán?


Apám 4 Daciát nyűtt el, egyet nekem is el kell.

Vissza az elejére
candi11
2011 szeptember 11 vasárnap - 20:33:23
candi11


Regisztrált tag #586
Regisztrált: 2006 október 22 vasárnap - 12:01:04

Üzenetek: 1612
3 csavar és ki van cserélve, tipushiba és 1980FT

[ Módosítva 2011 szeptember 11 vasárnap - 20:37:58 ]

Hülyével ne állj le veszekedni, mert lehúz a szintjére, és megver a rutinjával
Nem birkózok disznóval, mert mindketten szarosak leszünk és a rohadék még élvezi is!
Ja és a /fekete/ BÁRÁNYok hallgatna Klikk!
Vissza az elejére
kincsleső
2011 szeptember 11 vasárnap - 20:37:04
Logan 1,4 MPI Laureate, 2005.12.15.

Regisztrált tag #109
Regisztrált: 2005 december 04 vasárnap - 20:04:04

Üzenetek: 3701
Ilyen melegben járasd a motort álló helyzetben és figyelj: ha előbb indul a hűtőventilátor, mint ahogy megjelenik a 4 csík, akkor addig ne cserélj termosztátot, mielőtt alaposan átvizsgálná valaki a kijelző-rendszert (beleértve a hőm.jeladót...)
Bárki kicseréli a termosztátot... (valahol a CSM-ben Indy l pontosan leírta a menetét)
Vissza az elejére
candi11
2011 szeptember 11 vasárnap - 20:40:27
candi11


Regisztrált tag #586
Regisztrált: 2006 október 22 vasárnap - 12:01:04

Üzenetek: 1612
Felőlem azt csinálsz amit akarsz leszarom

Hülyével ne állj le veszekedni, mert lehúz a szintjére, és megver a rutinjával
Nem birkózok disznóval, mert mindketten szarosak leszünk és a rohadék még élvezi is!
Ja és a /fekete/ BÁRÁNYok hallgatna Klikk!
Vissza az elejére
Basic
2011 szeptember 11 vasárnap - 20:55:59
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2714
FrankBullitt írta ...

Sziasztok! Nekem 2008-cas Sandero 1,4 MPI-n a hőfok visszajelző nem kóser. Csak 2 rubrikát megy fel, a szokásos 4 helyett. ... De, egyszer csak felugrott a megszokott 4 rubrikára, majd fél perc múlva megint csak 2.


99,9999%, hogy a termosztát. Könnyű cserélni, és nem is drága. Enyémben most a harmadik van (85 ezer km alatt), szóval fogyóeszköz


Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
FrankBullitt
2011 szeptember 11 vasárnap - 21:01:13

Regisztrált tag #1644
Regisztrált: 2011 március 31 csütörtök - 19:51:40

Üzenetek: 9
candi11 írta ...

3 csavar és ki van cserélve, tipushiba és 1980FT

Kösz a segítséget! Ilyen egyszerű dologra gondolni se mertem.

Apám 4 Daciát nyűtt el, egyet nekem is el kell.

Vissza az elejére
kincsleső
2011 szeptember 11 vasárnap - 21:50:46
Logan 1,4 MPI Laureate, 2005.12.15.

Regisztrált tag #109
Regisztrált: 2005 december 04 vasárnap - 20:04:04

Üzenetek: 3701
Igen, a "statisztikák alapján" termosztát-hiba... Viszont 30fok körüli külső hőmérsékletnél már elképzelhetőnek tartom, hogy a 80fokot (=4csík) eléri, nyitott termosztátnál is, ezért - szerintem - megéri azt a néhány perces próbát, amit írtam.
Na, kíváncsi leszek a történet végére...
Vissza az elejére
Basic
2011 szeptember 11 vasárnap - 22:28:27
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2714
kincslesõ írta ...

Igen, a "statisztikák alapján" termosztát-hiba... Viszont 30fok körüli külső hőmérsékletnél már elképzelhetőnek tartom, hogy a 80fokot (=4csík) eléri, nyitott termosztátnál is, ezért - szerintem - megéri azt a néhány perces próbát, amit írtam.
Na, kíváncsi leszek a történet végére...


Persze, igazad van, de ő azt írja, hogy a 4 rovátkáról "visszahült" 2-re, ami szerintem tipikus termosztát. Nekem is ezt csinálta nyáron rossz termosztáttal. Felmelegedett mondjuk lámpánál 4-re, de a menetszél hatására vissza tudott hülni 2-re.

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
candi11
2011 szeptember 11 vasárnap - 22:49:49
candi11


Regisztrált tag #586
Regisztrált: 2006 október 22 vasárnap - 12:01:04

Üzenetek: 1612
Kincsleső ha statisztika alapján mennénk akkor szerencsétlen elhasznált volna egy csomó benzint 2000 Ft-ért. És mit vizsgál meg a kijelző rendszeren??? / mert én tudom hogy kell megnézni a rendszerében amit te biztosan nem tudsz / a gépet meg 4000 Ft alatt senki nem dugja rá.
De még tanácsold neki hogy hőmérőt dugjon a kiegyenlítő tartályába

[ Módosítva 2011 szeptember 11 vasárnap - 22:54:06 ]

Hülyével ne állj le veszekedni, mert lehúz a szintjére, és megver a rutinjával
Nem birkózok disznóval, mert mindketten szarosak leszünk és a rohadék még élvezi is!
Ja és a /fekete/ BÁRÁNYok hallgatna Klikk!
Vissza az elejére
willmenn
2011 szeptember 12 hétfő - 08:11:10



Regisztrált tag #75
Regisztrált: 2005 október 08 szombat - 11:02:19

Üzenetek: 2297
Peti nem biztos hogy termosztát! Nekem is csinálja néha. Van amikor csak 2 csík van egy jó ideig, aztán vissza áll az eredeti helyzet. (4csík). Élősszőr én is cserélgettem a termosztátot, de az volt a feltűnő, hogy a hütőventillátora rendesen bekapcsol hogy ha kell. Azóta mérni is tudom, és a hőfok rendben van. Igaza van kincslesőnek, élősszőr át kell vizsgálni mielőtt cserélnénk termosztátot.

Mond meg ami kikívánkozik belőled, nehogy belebetegedj! Én is ezt teszem, már amikor merem.
Vissza az elejére
Krogergo
2011 szeptember 12 hétfő - 09:22:38
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6482
Ha idén már szeptemberben kezdődik (régi klubtagok tudják mi) akkor kemény tél lesz

Amúgy szinte 100%, hogy termosztát hiba. Amit nem értek, hogy a hűtő ventilátort minek hoztátok itt szóba. Köze nincs hozzá. Az csak akkor megy, hogy ha az egész hűtőrendszerben elérte a víz hőfoka a bekapcsolási értéket. Ilyen meleg időben az pedig városi használatban akkor is elég hamar bekövetkezne, ha termosztát sem lenne az autóban.
A 2 csík 4 csík szórakozásához pedig elegendő, ha 6 fokkal előbb nyit a már ,,fáradt" termosztát. Városi használatnál akár előnyös is lehet meleg időben, jobban bír hűlni a rendszer, kevesebbet megy a ventilátor.
Egyébként a saját autóm pont ilyen, és szerelő létemre nem is szándékozom megjavítani, majd csak ha télre rosszabodik a helyzet, vagy tovább ,,fárad" a termosztát. Nálam 79foknál zár teljesen, 83foknál nyit teljesen (utóbbi gyári értéke 89) Mellékhatásként valószínűleg 1-2 decivel többet fogyaszt az autó (180Ft-os LPG-ből ) Viszont a gáz égéshője jóval magasabb mint a benziné. Így pedig garantáltan megvan a megfelelő hűtés. Nálam országúton sem ,,hűl ki" a korábbi nyitási hőmérséklet miatt, mert nem vezetni, hanem előzni szoktam a kocsisort. Autópályán pedig a 4000-es (vagy több) folyamatos fordulatszám is erőlteti annyira, hogy bemelegszik az rendesen üzemi hőfokra.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
kincsleső
2011 szeptember 12 hétfő - 09:52:45
Logan 1,4 MPI Laureate, 2005.12.15.

Regisztrált tag #109
Regisztrált: 2005 december 04 vasárnap - 20:04:04

Üzenetek: 3701
Krogergo írta ...

.....
Amit nem értek, hogy a hűtő ventilátort minek hoztátok itt szóba. Köze nincs hozzá. Az csak akkor megy, hogy ha az egész hűtőrendszerben elérte a víz hőfoka a bekapcsolási értéket. Ilyen meleg időben az pedig városi használatban akkor is elég hamar bekövetkezne, ha termosztát sem lenne az autóban.
....


Erről beszélek pont. A ventilátor valahol 90 Fok fölött kapcsol be. A 4 csík 80 fok-nál jelenik meg.
Ha az általam említett (pár perces járatás) során az derül ki, hogy a ventilátor a 4 csík megjelenése előtt kapcsol be, akkor valami gubanc van az elektronikával (Ezzel párhuzamosan még lehet rossz a termosztát is )
Idáig el lehet jutni mindenfajta méricskélés nélkül, akár az utcasarkon is...
Vissza az elejére
Krogergo
2011 szeptember 12 hétfő - 12:59:06
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6482
Mi történik ha egy Daciásnak a 4 csíkból már csak 2 van?
- Akkor pont kettőt szívott fel, de a fele még megvan

Nem hiába mondták már sokan: szívás az élet
De ne búsuljatok, a mutatósoknak meg még 2 csík sincs

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
balifon
2011 szeptember 12 hétfő - 14:59:01

Regisztrált tag #1402
Regisztrált: 2010 március 21 vasárnap - 10:07:26

Üzenetek: 167
Én eddig soha nem néztem ezeket a csíkokat annyira nem gondoltam, hogy nagy jelentőségük lenne! Viszont most megnéztem és nekem is ezt csinálja, városban simán felmegy 4 re de országúton 2 felé nem nagyon max ha tolom neki ezerrel Akkor most én is cseréltesek termót vagy várjam meg míg megadja magát!
Vissza az elejére
candi11
2011 szeptember 12 hétfő - 15:47:32
candi11


Regisztrált tag #586
Regisztrált: 2006 október 22 vasárnap - 12:01:04

Üzenetek: 1612
számolj utánna 1X 2000 Ft vagy 1dl/100km meg az a pici többletkopás a hengerfalon

[ Módosítva 2011 szeptember 12 hétfő - 15:49:40 ]

Hülyével ne állj le veszekedni, mert lehúz a szintjére, és megver a rutinjával
Nem birkózok disznóval, mert mindketten szarosak leszünk és a rohadék még élvezi is!
Ja és a /fekete/ BÁRÁNYok hallgatna Klikk!
Vissza az elejére
briff
2011 szeptember 12 hétfő - 17:08:30
briff

Regisztrált tag #1476
Regisztrált: 2010 augusztus 04 szerda - 14:37:03

Üzenetek: 139
eléggé átnéztem termosztát ügyben a topikot, de még mindig nem világos nekem, hogy dci-n mennyi idő alatt kell fölmennie 4-re. Vagy normális-e, hogy hűvös időben 30 km vegyes úton se megy föl.

Vissza az elejére
bubuc
2011 szeptember 12 hétfő - 19:53:11

Regisztrált tag #763
Regisztrált: 2007 június 05 kedd - 21:21:22

Üzenetek: 176
Télen soha!Csak ha letakarod a hűtőt.(ahogy én is)
Takarás nélkül 30 km-en is csak akkor ha tolod neki.Vagyis városban mehetsz amennyit akarsz.
Vissza az elejére
DOLMAR
2011 szeptember 12 hétfő - 20:11:28

Regisztrált tag #1260
Regisztrált: 2009 június 16 kedd - 19:35:37

Üzenetek: 527
Nekem is össze vissza fel-le megy.
Vki nekem azt mondta anno itt a fórumon, hogy ne törődjek vele....
Vissza az elejére
gyusza
2011 szeptember 13 kedd - 08:37:42


Regisztrált tag #1345
Regisztrált: 2009 november 18 szerda - 16:20:09

Üzenetek: 3
Sziasztok!
Termosztát hiba, csak megsúgom, hogy nekem 100E-es szerviznél gariban kicserélték. Próbálkozzatok!
Azóta négycsíkos vagyok.
Gyusza
Vissza az elejére
balifon
2011 szeptember 13 kedd - 08:49:39

Regisztrált tag #1402
Regisztrált: 2010 március 21 vasárnap - 10:07:26

Üzenetek: 167
nah bakker akkor kell vennem termosztátot! Van különbség köztük? Vagy lehet egyszerűbb ha Gergő-től rendelek maj, ő tuti nem szart ad el!! Amúgy más hibát nem okozhat ha nem cserélem ki? mert mostanában nem terveztem elvinni az autót szerelőhöz és most úgy alakult hogy havonta 4-500 kilométert megyek max!
Vissza az elejére
Indy
2011 szeptember 13 kedd - 09:32:08
root - ex_1.4 MPI Laureate - Scénic 1.6 16v



Regisztrált tag #2
Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő - 21:20:14

Üzenetek: 9672
Egy biztos, a gyári nem túl jó minőségű! Maszületettnek a Gates márka vállt be!

Logan 2.0 BLOGolok
Vissza az elejére
FrankBullitt
2011 szeptember 13 kedd - 10:26:22

Regisztrált tag #1644
Regisztrált: 2011 március 31 csütörtök - 19:51:40

Üzenetek: 9
Nos, elvittem szakszervizbe, mert megoszlottak a vélemények arról, mi is lehet a hibás a 4 csík esetében. Nem volt kedvem alkatrészeket cserélgetni, bejön, vagy nem jön be alapon. Fószer bepötyögte az alvázszámot, közölte az autó még garanciális. Szerelőnek elmondtam a problémát. Rámért a hőfokjelzőre. Rossz volt. Kicserélte, azóta jó. Aki termóra fogadott vesztett, aki a hőfokjeladóra, az nyert.

Apám 4 Daciát nyűtt el, egyet nekem is el kell.

Vissza az elejére
Krogergo
2011 szeptember 13 kedd - 11:25:58
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6482
Jeladóból eddig összesen 2 db-ot kellett Daciákon cserélnem (egyet a sajáton), termosztátból pedig össze se tudnám számolni hány ügyfél autóján. Tehát ami késik, az nem múlik

Egy valamit viszont nem értek ami már sokszor előfordult a klubbon. Ha valakinek garanciális az autója, akkor miért nem húz be vele rögtön a márkaszervízbe, minek próbálkozik vele maga? Ami jár, az jár. Én a sajátomon sem húznék meg 1 szem csavart sem az tuti, ha garanciális lenne.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Basic
2011 szeptember 13 kedd - 12:12:01
1.4 MPI (2005)


Regisztrált tag #851
Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57

Üzenetek: 2714
Ezt amúgy én sem értem. Az első három évben én pl. minden apróság miatt vertem az asztalt, hogy csinálják meg gariban. Pl. a második termosztátomat is így cserélték.

Tetőablakos Logan

Vissza az elejére
bati
2011 szeptember 13 kedd - 12:51:49


Regisztrált tag #783
Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök - 18:20:54

Üzenetek: 795
FrankBullitt írta ...

Nos, elvittem szakszervizbe, mert megoszlottak a vélemények arról, mi is lehet a hibás a 4 csík esetében. Nem volt kedvem alkatrészeket cserélgetni, bejön, vagy nem jön be alapon. Fószer bepötyögte az alvázszámot, közölte az autó még garanciális. Szerelőnek elmondtam a problémát. Rámért a hőfokjelzőre. Rossz volt. Kicserélte, azóta jó. Aki termóra fogadott vesztett, aki a hőfokjeladóra, az nyert.


Látod nem kellett semmit cserélgetni és megoldódott,így te nyertél.Ha tudok, akkor legközelebb is szívesen segítek.

"Az autózás kaland."
Vissza az elejére
kincsleső
2011 szeptember 13 kedd - 15:10:57
Logan 1,4 MPI Laureate, 2005.12.15.

Regisztrált tag #109
Regisztrált: 2005 december 04 vasárnap - 20:04:04

Üzenetek: 3701
FrankBullitt írta ...

Nos, elvittem szakszervizbe, mert megoszlottak a vélemények arról, mi is lehet a hibás a 4 csík esetében. Nem volt kedvem alkatrészeket cserélgetni, bejön, vagy nem jön be alapon. Fószer bepötyögte az alvázszámot, közölte az autó még garanciális. Szerelőnek elmondtam a problémát. Rámért a hőfokjelzőre. Rossz volt. Kicserélte, azóta jó. Aki termóra fogadott vesztett, aki a hőfokjeladóra, az nyert.


Jeladót, vagy kijelzőt cseréltek?
(Gergő, kijelző meghibásodásra is van statisztikád?)


[ Módosítva 2011 szeptember 13 kedd - 15:14:51 ]
Vissza az elejére
Krogergo
2011 szeptember 13 kedd - 20:24:37
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6482
Kincsleső hibás LCD kijelzővel még nem találkoztam. Hibás km óra műszeregységgel már igen.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
PPeti2
2011 szeptember 14 szerda - 02:19:36
ppeti2

Regisztrált tag #98
Regisztrált: 2005 november 07 hétfő - 10:03:19

Üzenetek: 6
Nálam a kilóméteróra sebességmutatója idönként nem mér és a kilóméter számláló is megáll ilyenkor. Majd egyszer csak megint mér, majd megint leáll. Mi lehet? Hol keressem a hibát?
Vissza az elejére
Mazsola
2011 szeptember 14 szerda - 07:33:59


Regisztrált tag #300
Regisztrált: 2006 június 08 csütörtök - 07:25:08

Üzenetek: 801
( Édes anyanyelvünk írott formája
32 találatból egy sem volt hosszú "Ó"-val. )

De ha már a kilométeróránál tartunk:
Rövid időre -mondjuk pár tized mp-re- hagy csak ki, vagy itt már többről van szó?

Vissza az elejére
kekek
2011 szeptember 14 szerda - 07:38:58
ÜT-gyöngyszürke Laureate1,4 2005.11.11


Regisztrált tag #146
Regisztrált: 2006 január 31 kedd - 09:04:30

Üzenetek: 3524
Ha a kilométer számláló is megáll, nem lehet pillanatnyi állapot, ami mi is tapasztalni szoktunk.
Vagy eltűnik teljesen a kijelző képe. (???)
Vissza az elejére
Krogergo
2011 szeptember 14 szerda - 08:48:14
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6482
PPeti2 írta ...

Nálam a kilóméteróra sebességmutatója idönként nem mér és a kilóméter számláló is megáll ilyenkor. Majd egyszer csak megint mér, majd megint leáll. Mi lehet? Hol keressem a hibát?


A fordulatszámmérő és a sebesség mutató ,,rángatózása" megszokott jelenség. Sokan észre sem veszik, mert tényleg csak egy pillanatra hagy ki. Ez biztos a műszeregység típushibája ugyanis megfelelő fordulatszám és sebesség jelet ekkor is kap. (nekem van tempomatom, kikapcsolna ha kimaradna a jel)

Ha tartósan nem működik, annak több oka is lehet. Jeladó hiba (váltó difernciál mű tetején), valahol kontakthiba, műszeregység hiba.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
kekek
2011 szeptember 14 szerda - 10:21:30
ÜT-gyöngyszürke Laureate1,4 2005.11.11


Regisztrált tag #146
Regisztrált: 2006 január 31 kedd - 09:04:30

Üzenetek: 3524
Egyébként nemrégiben gondoltam rá, hogy nem tapasztalom ezt a rángatózást. Így jobban figyelni kezdtem, és lám mindjárt rövid időn belül kétszer megcsinálta.
Vissza az elejére
PPeti2
2011 szeptember 15 csütörtök - 11:13:25
ppeti2

Regisztrált tag #98
Regisztrált: 2005 november 07 hétfő - 10:03:19

Üzenetek: 6
Nem rángatózik, hanem hosszabb időre leáll. A fordulatszámmérő jó, a sebességmérő 0-át mutat és a kilométer számláló is áll.
Vissza az elejére
Krogergo
2011 szeptember 15 csütörtök - 20:55:19
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6482
PPeti2 írta ...

Nem rángatózik, hanem hosszabb időre leáll. A fordulatszámmérő jó, a sebességmérő 0-át mutat és a kilométer számláló is áll.


Akkor egyértelműen jel kiesés valamilyen kontakt vagy jeladó hiba miatt.
Esetleg az autó rádió bekötéseinél nem kotorásztál mostanság? Kiviteltől függően van olyan, amelyiknél ott is van sebesség jel. Ha véletlen bele kötik valamibe, vagy letestel, az is okozhat gondot.
Ha nem, akkor lehet keresni a hibát. Akinek van otthon oszcilloszkópja vagy digit műszere annak nem kell mondani hogyan, akinek meg nincs, annak úgy is szervizbe kell vinni.
Ha gondolod meg tudom vizsgálni/javítani, szükség esetén olcsón van alkatrészem is.

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Lumpi
2011 szeptember 16 péntek - 08:24:23

Regisztrált tag #1209
Regisztrált: 2009 március 02 hétfő - 14:12:39

Üzenetek: 131
Ilyen esetet az órával olvastam a román klubtársaknál és ők kicserélték a sebességváltón lévő jeladót ami RO-ban 120 Lej.
Vissza az elejére
Lumpi
2011 szeptember 16 péntek - 08:26:52

Regisztrált tag #1209
Regisztrált: 2009 március 02 hétfő - 14:12:39

Üzenetek: 131
"Frankbulitt" nekem ugyan ez volt a problémám és gariban kicserélték a termosztátot.
Vissza az elejére
Lumpi
2011 szeptember 16 péntek - 08:33:54

Regisztrált tag #1209
Regisztrált: 2009 március 02 hétfő - 14:12:39

Üzenetek: 131
"Krogergo" azért mert 3 napot már a renault szervizben áll az autóm itt pesten és nem tudják megoldani a problémáját mivel nincs elég infójuk. Ezt közölte velem a manusz. A km órán lévő STOP jelzés nem világit kontaktra ezért vittem szervizben. állitólag vannak olyan loganok amelyikeknek nincs bekötve de mivel az 1,6 16V szedánt nem hozták be magyarországra ezért nem ismerik. Akinek van MCV 1,6 16V annak világit kontaktra??
Vissza az elejére
kectam
2011 szeptember 16 péntek - 12:56:41
Vendég

Lumpi írta ...

"Krogergo" azért mert 3 napot már a renault szervizben áll az autóm itt pesten és nem tudják megoldani a problémáját mivel nincs elég infójuk. Ezt közölte velem a manusz. A km órán lévő STOP jelzés nem világit kontaktra ezért vittem szervizben. állitólag vannak olyan loganok amelyikeknek nincs bekötve de mivel az 1,6 16V szedánt nem hozták be magyarországra ezért nem ismerik. Akinek van MCV 1,6 16V annak világit kontaktra??


Igen
Vissza az elejére
candi11
2011 szeptember 16 péntek - 15:01:15
candi11


Regisztrált tag #586
Regisztrált: 2006 október 22 vasárnap - 12:01:04

Üzenetek: 1612
Lumpi írta ...

" de mivel az 1,6 16V szedánt nem hozták be magyarországra ezért nem ismerik.


Na ezek a balfaszok, de lehet hogy elnézték hogy Trabant motort tettek bele


Hülyével ne állj le veszekedni, mert lehúz a szintjére, és megver a rutinjával
Nem birkózok disznóval, mert mindketten szarosak leszünk és a rohadék még élvezi is!
Ja és a /fekete/ BÁRÁNYok hallgatna Klikk!
Vissza az elejére
Krogergo
2011 szeptember 16 péntek - 20:35:42
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6482
Lumpi az autód elejétől a vezető oldali B oszlop aljáig (ott van egy fő stekker) ugyan az a kábelköteg mint az MCV-ben. Tehát ismerniük kellene a típust.

Lumpi írta ...

A km órán lévő STOP jelzés nem világit kontaktra ezért vittem szervizben.


Egy kicsit pontosítanál jobban magyarra? Mit nevezel STOP jelzésnek és mi a kontakt (esetleg gyújtás ráadása) ?

Lumpi írta ...

"Krogergo" azért mert 3 napot már a renault szervizben áll az autóm itt pesten és nem tudják megoldani a problémáját mivel nincs elég infójuk. Ezt közölte velem a manusz.


Igen, ez jellemző szinte az összes szervízre. Nem értenek semmihez, az RH meg még megfelelő műszaki hátteret sem tud biztosítani nekik. (volt itt már a klubbon valakinek kálváriája gyári LPG-sel) Az egy dolog, hogy magyarországon nem árusítják. De ha a külföldi épp hazánkban jár vele, amikor garanciális hibája lesz? Ugye akkor semmit nem ér a szépen hirdetett, többek közt egész európára érvényes garancia, mert nem értenek az autóhoz.

Lumpi írta ...

állitólag vannak olyan loganok amelyikeknek nincs bekötve


Ez a rész szintén nem teljesen ,,világos" számomra. Ha eddig világított valami, ami most nem, akkor egyértelműen hiba, kár tovább ragozni.
Ha meg eddig sem világított semmi, de a ,,haveré tutira olyan" szöveggel mész , akkor azzal a szervíz nem fog foglalkozni. Ugyanis ez felszereltség függő. Extrát pedig nem fognak utólag beépíteni az autóba, vagy műszaki módosítást nem hajtanak végre (csak felsőbb utasításra). Tehát ezt az ügyfél oldja meg magának ahogy akarja (ezért is jó a klub és a CSM cikkek).

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
Lumpi
2011 szeptember 18 vasárnap - 10:01:05

Regisztrált tag #1209
Regisztrált: 2009 március 02 hétfő - 14:12:39

Üzenetek: 131
A Km órán van egy STOP jelzés, ami a gyújtás ráadására világított. Remélem a héten azért fell hívnak telefonon és lesz bátorságuk vissza hívni vagy kénytelen leszek romániában valamelyik szervizbe vinni. Ja és a középkonzolon kértem hogy kiéget a világitás (fűtést lehet állítani) és cseréljék ki. Most peddig az úton hól világit hól nem. Na szóval 4 év garancia van az autón vagy 100 e km.
Vissza az elejére
Lumpi
2011 szeptember 18 vasárnap - 10:09:54

Regisztrált tag #1209
Regisztrált: 2009 március 02 hétfő - 14:12:39

Üzenetek: 131
Ja még azt is mondták . h lehet az egész órát ki kell cseréljék mert led világitása van és azt csak egyben cserélik, de mivel nem tudják megállapítani a hibát ezért vissza adták.
Vissza az elejére
Krogergo
2011 szeptember 18 vasárnap - 18:49:18
Krogergo


Regisztrált tag #331
Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26

Üzenetek: 6482
Lumpi írta ...

A Km órán van egy STOP jelzés, ami a gyújtás ráadására világított..


Küldhetnél Indynek egy képet róla.
STOP felirat? Ilyen a Loganban és testvéreiben (MCV, Sabdero, Duster) tuti nincs (vagy csak én nem bírok rájönni, hogy mire gondolsz). Gyújtás ráadásakor ami pirosan világít és CSAK indítás után alszik el (ha nincs hibája) az az olajnyomás és a töltés visszajelzője.

Amúgy ha nincs is rajzuk hozzá, szétszedés után az összes led betáplálását végig lehet követni a NYÁK-on, így látszik melyik csatlakozó pin tartozik hozzá. Tehát kiszerelve külön le lehetne próbálni, vagy az autóban kimérni van e bejövő jel. De amíg garanciális addig oldják csak meg ők! Meg adjanak csereautót!

REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Vissza az elejére
feco4444
2011 szeptember 18 vasárnap - 22:47:35


Regisztrált tag #1511
Regisztrált: 2010 október 08 péntek - 19:02:41

Üzenetek: 139
Szerintem erre gondol:
Klikk!
Vissza az elejére

Nem küldhetsz új hozzászólást

Oldal:   <<        >>   

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2018 E-mail: -Email- Klikk!