A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Terítéken az 1.0 TCe
Dacia Duster & Renault Clio 5
- 2019 november 26 kedd
szerzõ: Krogergo Szerzõk listája Nyomtatás tartalom pdf file létrehozása tartalom
kategória: Cikkek
Hozzászólás: 3
 10.0 - 3 szavazat -

Lehetőségem nyílt ma tesztelni, és jobban szemügyre venni a már jól bevált 1.3 TCe ,,kistestvérét”, a Dacia/Renault kínálatban új 3 hengeres 1.0Tce motort. Mindezt Rögtön 2 modellben, a már ismerős Dacia Duster2 és az új Renault Clio5-ben is. Mikor mentem az autókért, akkor pedig saját Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe-vel tettem. Sőt, a Clio 4 0.9 TCe-t is gyakran szoktam vezetni. Így lett összehasonlítási alap bőven.

A Clio 5-el kezdtem. Az autót nem fogom részletesen taglalni, hiszen én Daciákkal foglalkozom, csupán a motor érdekelt benne, és, hogy miben különbözik a Dacia az anyacég gyártmányaitól. Az új 1.0 TCe motor szerencsére maradt szívócső befecskendezéses, ez nem fog le-el kokszolódni, mint sok vetélytársa. Láncos vezérlése van, amely teljesen csendes, éppúgy, mint a segédberendezéseket hajtó hosszbordás szíj. A motortér könnyen áttekinthető, a laikus is egyszerűen megtalálja a legalapvetőbb karbantartási/ ellenőrizendő dolgokat, mint pl. az olaj nívó pálca, olajbeöntő kupak, hűtő folyadék, szélvédő mosó, fékfolyadék, stb. Szerelői szemmel nézve is átgondolt szerkezetnek tűnik, célszerszámokkal könnyen hozzáférhetően. A műanyag szelepfedél dekni ami egyedül nem szimpatikus, majd kiderül hogyan tömít/vetemedik évek múlva. Száműzték az egyszerű, ám a nyestek miatt sok bosszúságot okozó vákumos dolgokat, pl. a turbó szabályzását is. Ebben már ott is egy külön elektromos fojtószelep ház van. Hidegen nagyon nyers a motor hangja, és remeg is, miközben nyitott motorháztetőnél vizsgáltam. Talán jobban is, mint az előd modell kisebb turbó motorjában. Amint azonban az ember lecsukja a motorháztető, és beül a járműbe, mindez megszűnik. Nagyon vájt fülűnek kell lenni ahhoz, hogy rájöjjön valaki, csak 3 henger dolgozik benne. A karosszériát egyáltalán nem rázta, nem volt vibráció. Elindulni könnyű az autóval. Nincs lefulladási hajlam. A jó öreg, de bevált JR5 váltóval szerelt típus volt, jó hosszú fokozatokkal. A sebesség fokozatok azonban nagyon jól eltaláltak, ez a megengedett sebesség határokon autózva takarékos, de még is dinamikus vezetést tesz lehetővé. Sanderóhoz hasonlítva a némileg nagyobb súly, azonban jóval kisebb légellenállás ellenére sokkal dinamikusabb az előd 0.9 TCe-hez képest. Az alacsony fordulatszámokat azonban nagyon minimálisan, de rosszabbul viseli, akkor nem olyan virgonc. Gondolom szoftveres korlátozás, így felel meg az új káros anyag kibocsátási elvárásoknak. Megérte a fejlesztést, mert a +10 Le és a +20 Nm érezhető.

Ez után következett az 1.0 TCe kipróbálása a Duster 2-ben. Ebben a modellben a 4 hengeres 1.3 TCe már kapható egy ideje. Ez az új 3 hengeres a környezetvédelem jegyében a jó öreg, és sokak kedvence, az 1.6-os szívó láncos Nissan eredetű 115 Le-s motort váltotta le. Tehát a hengerek számában és teljesítményben visszalépés, de a nyomatéka, amire a hétköznapi használatban inkább szükség van, az a turbó hatására nőtt. A Dusterben is hidegen indítottam a motort. Ugyan az a jelenség fogadott, mint a Clio-ban. Le sem tagadhatná le 3 hengerességét. A Renault-al ellentétben ezt azonban némiképp érezni az utastérben is. Ez egy alacsony felszereltségű modell volt, egy Prestige zajszigetelése valószínűleg sokkal több mindent elnyel. A rezonancia azonban az ülésben ülve, és az ajtókárpiton könyökölve érezhető volt, ami számomra zavaró. Az elindulás ezzel is egyszerű, a váltó pontosan jár. A váltó fokozat kiosztás némileg rövidebb, mint a Clio-nál, így ellensúlyozva a nagyobb kasznit/légellenállást. Átlag ember átlag vezetési stílusában ezt a motort dinamikusabbnak fogja érezni kevesebb fogyasztás mellett, mint a leváltott 1.6-ost. Nyilván mindezt városban, és főúton, nagyon barátságos (akár 6 L alatti) fogyasztással. Autópályán is megállja a helyét, ott sem pörög benne sokat a motor, de ennek az autónak (magas építés, kátyúkat jól elnyelő futómű, stb.) nem ott jön ki az előnye. Tehát várakozásommal ellentétben, még is sok ember számára élhető ezzel a kis motorral az autó. Reméljük műszakilag is lesz olyan tartós, mint a már jól bevált kisebb 0.9Tce. Akinek pedig nem elég, neki ott a nagyobb, akár 150Le-s 1.3Tce.


Dusterben



Dusterben



Dusterben




Clioban



Clioban
Hozzászólás
Írta alias_bobo - 2019 december 02 hétfő - 21:47:05
Válasz erre Terítéken az 1.0 TCe

Regisztrált: 2005 szeptember 22 csütörtök - 08:00:33
Hozzászólás: 6
Jó cikk lett! Köszönjük!
2019.11.08 óta vagyok boldog tulajdonosa egy Duster TCe 100 Essential modellnek (egy 2004-es Logan 1.4 MPI-t váltott le). A cikk tartalmával teljesen egyetértek. A motor rezonanciáját én nem tapasztalom az utastérben. Dinamizmusát tekintve csak az előd Loganhoz tudom hasonlítani, jobb - teljesen élhető számomra az autó ezzel a motorral.
A hidegzuhany az volt, hogy 319 km megtétele után kíváncsi lettem, hogy mégis mennyi a fogyasztása (a fed. comp kerek 8 l/100km-t mutatott ekkor), így teletankoltam ugyanúgy mint miután kigördültem vele a szalonból. S majdnem hátast dobtam, hogy 29,04 liter üzemanyag ment a tartályba. Akárhogy is számoltam 9,1 l/100km-re jött ki, pedig az 1000 km bejáratást teljesen komolyan véve és abszolút kíméletesen vezettem ráadásul az ECO végig be volt kapcsolva. Mentségére szolgál, hogy ez idő alatt rövid távokat mentem vele.
Azóta szinte ugyanolyan körülmények között megyek vele ECO nélkül s 7,5 l/100km-t mutat átlagfogyasztásra (ami akkor kb 8,5-ös értéket jelent... ) így csak reménykedem benne, hogy a bejáratás után le tud menni legalább 7l/100km-re... mert az alá menni már talán csoda lenne.
Köszönet!
alias_bobo  10.0
alias_bobo (Duster II TCe100 Essential, 2019/11)
Írta Krogergo - 2019 december 03 kedd - 22:51:28
Válasz erre Terítéken az 1.0 TCe

Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26
Hozzászólás: 606
Fog még lejjebb menni, de azért ez elég durva. Mondjuk a rövid, pár km-es távok általában egy benzinesnél duplázzák a fogyasztási értéket egy nyugis főutas etaphoz képest.
A 150Le-s 4 hengeres 1.3Tce fogyasztása úgy volt 7.3L/100km, hogy azt próbálgatta, hajtotta mindenki egy hétvégén át a Balaton parton, autópályán is, 170km/h-t is kipróbálva.
REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Írta alias_bobo - 2019 december 04 szerda - 08:57:26
Válasz erre Terítéken az 1.0 TCe

Regisztrált: 2005 szeptember 22 csütörtök - 08:00:33
Hozzászólás: 6
Kedves Gergő!
Némi reménykedésre adtál okot.
Igyekszem a további tapasztalataimat majd megosztani.  10.0
alias_bobo (Duster II TCe100 Essential, 2019/11)

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be, vagy kattints ide a regisztrációhoz
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2019 E-mail: -Email- Klikk!