A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Dacia Duster 1.3 TCe teszt
- 2019 június 27 csütörtök
szerzõ: Krogergo Szerzõk listája Nyomtatás tartalom pdf file létrehozása tartalom
kategória: Cikkek > Vegyes
Hozzászólás: 8
 10.0 - 5 szavazat -

Majdnem napi szinten ülök Duster 2-ben, de azokat nincs lehetőségem próbálgatni, legfeljebb 1-1 próbakör, jellemzően az 1.6 Sce vagy 1.5 Dci motoros verziókat. Május végén a klubtalálkozón lehetőségem volt kipróbálni tetszés szerint, hosszabb távon is az új 1.3 Tce motoros változatot, abból is a legerősebb csúcs felszereltségű 150 Le/250 Nm-es kivitelt.

Magáról az autóról sok újdonságot nem tudok mondani, hiszen már másfél éve fut a típus. Nagy előrelépés komfortban, belső dizájnban és a rendelhető extrák terén az elődjéhez képest. A külseje a mai napig megosztó, nem csak a Daciások körében. Van, aki szerint ez a jobb, vannak, akik a hátsó lámpát kritizálják, mások szerint az előzőnek markánsabb vonalai voltak. Az ülése nem csak az elődjénél sokkal jobb, de bármelyik Dacia típusban találhatóénál is. Amikor én 2017-ben vettem a Lodgy 1.5Dci Outdoor-omat, akkor az a típus tűnt a legkényelmesebbnek, leghalkabbnak. A Duster2 sokat fejlődött ilyen téren, el is rabolta tőle ezt a helyet. A műanyagok minősége a Daciánál megszokott, ezt azonban egész jól ellensúlyozták a divatos belső formatervvel. A rögtön szembetűnő kényelmetlen vezető oldali ajtón lévő ablakemelő kapcsolókon (túl hátul vannak) kívül személy szerint más hátrányt nem tudok felróni neki. Beülve kicsit olyan bomba biztos bunker érzése van az elöl ülőknek. Annak ellenére, hogy a szélvédője laposabb, mint elődjének, a légellenállása a magas eleje miatt némileg nagyobb lett. A karosszéria illesztési hézagok is ugyanakkorák. Viszont az áramvonalasabb visszapillantó tükröknek, keskenyebb üveg gumi kédereknek, dupla szigetelésnek, és a fejlettebb belső zajszigetelésnek hála a Duster2 a többi Dacia modellhez képest olyan, mint a süket szoba, de más mai autómodellel összehasonlítva is megállja a helyét. Összehasonlításképpen a Lodgy-mban 110km/h-nál nagyobb szélzaj van, mint ebben a Tce motoros Duster2-ben 170km/h-nál. A sok rendelhető extra közül én a multiview kamera rendszert emelném ki. Ez nem csak tolatókamerából, hanem front kamerából, és 2 oldalt a visszapillantóba épített oldal kamerából áll, ami az első kereket is látja. Eddig is éltünk nélküle, én is levezettem már pár százezer km-t. Az ilyen dolgokat azonban jellemzően azok kritizálják, akiknek még nem volt. A jóhoz könnyű hozzászokni. Létjogosultságát pedig bizonyítja, hogy szinte minden használt autó felnijén vagy dísztárcsáján vannak karcok, padkázás nyomok.


Végül az 1.3 Tce benzines turbómotor, ami a legnagyobb ,,durranás”. Megrögzült diesel párti ként nagyon vártam, hogy kipróbálhassam. Nem csak egy sablon teszt úton, hanem valós forgalmi körülmények között, lakott területen, mellékutcákban, főúton, autópályán. Papíron nagyon jól néz ki a 150 Le és a 250 Nm, de kétségeim voltak, hogy a szigorú Euro6 norma miatt ebből vajon mit lehet érezni. Turbóhoz szoktam, ezért az már elméletben is nagyon kecsegtető volt: 40 Le-vel tud többet mind a legerősebb 1.5 Dci-m, és mindössze csak 10 Nm-el kevesebbet. Viszont alacsonyabb fordulaton már magasabb a nyomatéka, és közel 2-szeres fordulatszám tartományban azt tarja is. Ebből csak is jó dolog következhet. És a gyakorlat ezt igazolta is! A motor egyenletesen, szinte észrevehetetlenül jár. Nem kell külön ,,pedálozni”, erőlködni, bárhonnan bármikor megindul. Pl. autópályára felhajtás után pár másodperc alatt olyan tempón van, hogy lehet vele beállni a belső sávba a ,,nagymenők” közé, kikerülve a szélsőben tötyörgőket. 6 fokozatú manuális váltójának fokozatai jól eltaláltak, kellően hosszúak. Aki szeret és tud vezetni, ő ennek örül, persze mindig vannak öreg autókhoz szokottak, akiknek az a problémája, hogy miért nem megy el 5.-ben mindenhol. 6.-ban 170 km/h-nál forog a motor 3500 f/p-et.


A meggyőző menet teljesítmények után a fogyasztás kezdett érdekelni. Úgy, hogy az autóval előtte sokat autópályáztak, és sokan tesztelték, 7.3 L/100km-en állt a fogyasztás. Valós életben ez biztosan jóval kevesebb. Nos, nekem nehéz a lábam, soha semmilyen autóval nem szoktam olyan alacsony fogyasztást összehozni, mint amikről sokan beszámolnak. (igaz nem is célom, haladni szeretek). Az utam végén azonban meglepve tapasztaltam, hogy a kinullázás óta benne lévő km-ek kb. 1/5-ödét én tettem meg, és a fogyasztás nem változott a kijelző szerint, maradt a 7.3 L/100km. Hogy ez valós e, az csak a benzinkútnál derülne ki tele tanktól tele tankig. De interneten olvasgatva az előd 1.2Tce-hez képest mások is jelentős fogyasztás csökkenésről számolnak be. Így ezzel a motorral újra versenyképes a Renault konszern. A Mercedesszel közös fejlesztés, az ő modelljeikbe, Renault-okba és Daciákba is beépítik, több fajta teljesítmény szinttel. A mai kor elvárásainak megfelelően elég modern, ennek köszönhetően kellőképpen bonyolult egység. Szerelőként bízom benne, hogy bírni fogja a strapát, Kelet európai üzemanyagot és közlekedési morált. Sajnos a politika miatt a dízelnek leáldozóban van, így elképzelhető, hogy más alternatíva nem lévén autó cserekor nekem is erre a motorra esik majd a választásom.


A Duster 2 ezzel az erősebbik motorral, legdrágább felszereltséggel már közel sem tartozik az olcsó autók közé. Legnagyobb vetélytársa hazánkban a Suzuki Vitara. Ha ehhez vagy más SUV-hez hasonló felszereltséggel és motorerővel hasonlítjuk, akkor azonban árban még mindig kedvezőbb, és méretben sem a legkisebb a Duster. A 150 Le-vel pedig adott egy marketing fricskát a 140 Le-s konkurenciának.
Hozzászólás
Írta Indy - 2019 június 27 csütörtök - 13:47:18
Válasz erre Dacia Duster 1.3 TCe teszt


Hozzászólás: 2390
Nem akarsz autós újságírónak állni?
Írta Krogergo - 2019 június 27 csütörtök - 22:36:34
Válasz erre Dacia Duster 1.3 TCe teszt

Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26
Hozzászólás: 604
A zsurnaliszta tudásom nincs meg hozzá. Ha műszakilag tartom is a lépést az autó iparral, egyetemre nem jártam (csak csajozni). Amikor jobbnál jobb autó show-okra, bemutatókra járnak, és a legújabb autókat tesztelik, akkor azonban szívesen tartanám a kamera állványt vagy a mikrofont bármelyiküknek. Így sem panaszkodom, jelenlegi munkám a hobbim (egyik a sok közül).
REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Írta Jim74 - 2019 június 28 péntek - 07:02:09
Válasz erre Dacia Duster 1.3 TCe teszt

Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök - 10:04:35
Hozzászólás: 1
Jó írás, köszönjük
Örülök, hogy tetszett az 1.3 Tce motor. A következő Dokkerem ilyen lesz, feltéve ha a konkurencia nem hoz ki valami olcsó tolóajtós modellt.
Kollégám most vett egy fullos Peugeot Riftert. Szép, jó technikai megoldások vannak benne, de könyörgöm 9 millió Ft!!! ennyit nem ér az az autó, akármit tud. Ráadásul találtam abban is igénytelen megoldásokat ennyi pénzért...
Írta Sanyi - 2019 június 28 péntek - 17:08:26
Válasz erre Dacia Duster 1.3 TCe teszt

Regisztrált: 2005 december 04 vasárnap - 19:46:48
Hozzászólás: 245
Gratulálok, és irigyellek! Ha más modellekbe is beraknák, csak a 130 lovast is, elgondolkodnék mit vegyek. A Renyót ismerve ez csak állom.
A patkánynak a denevér az angyal!
Írta RayD - 2019 június 29 szombat - 13:11:41
Válasz erre Dacia Duster 1.3 TCe teszt

Regisztrált: 2016 március 07 hétfő - 12:52:10
Hozzászólás: 1
Lodgyba és Dokkerbe úgy tudom bekerül a TCe130, sőt a butított TCe100 verzió is. Mintha árlistában már láttam volna.
Írta Krogergo - 2019 július 02 kedd - 23:16:00
Válasz erre Dacia Duster 1.3 TCe teszt

Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26
Hozzászólás: 604
Szlovákoknál már rendelhető az új 3 hengeres 1.0 TCE-vel is .
REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Írta Iszy56 - 2019 július 03 szerda - 21:56:22
Válasz erre Dacia Duster 1.3 TCe teszt

Regisztrált: 2013 január 17 csütörtök - 22:55:11
Hozzászólás: 35
Letoltheto tartozek katalogus:

Klikk!
Írta Sheme - 2019 július 25 csütörtök - 14:28:11
Válasz erre Dacia Duster 1.3 TCe teszt

Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16
Hozzászólás: 536
Király a cikk!

Már csak az a kérdés, valaki berakja-e ezt a motort és hajtásláncot egy Logan-ba?

Annak kisebb a légellenállása és simán túltolná a mutatót a 200-as osztáson is! Csak nehogy árok / fa legyen a móka vége.

Azt hiszem egy ilyen sleep-errel pár gyökeret simán pofára lehetne ejteni - csak megcsinálja valaki, nem?

Gondolom nem lehet sperr-t berakni előre, de nem is a pályaverseny a cél.

(Kinőttem már a mókából, jó nekem a DCI brummogása. Euro VI-osok hátrányban.)  10.0
A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be, vagy kattints ide a regisztrációhoz
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2019 E-mail: -Email- Klikk!