A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Online
vendég: 28, tag: 0 ...

legtöbb 161
(tag: 0, vendég: 161) - 2014 augusztus 20 szerda - 19:24:58

Tagok: 1018
Legújabb tag: KNIGHT797
CSM! - 1 DIN-es, Bluetoothos gyári fejegység Duster-ből MCV phase2-be
Otthoni barkács
- 2014 augusztus 08 péntek
szerzõ: Krogergo Szerzõk listája Nyomtatás tartalom pdf file létrehozása tartalom
kategória: Cikkek > Csináld magad!
Hozzászólás: 1
 10.0 - 2 szavazat -


A probléma ugyan az volt, mint előző cikkemben. Ebben az autóban is ugyan olyan Parrot CK3000 bluetooth telefon kihangosító volt egy JVC fejegységgel, mint a másikban, amely az új Android-os okostelefonokkal már nem, vagy csak lassan kommunikál. Mivel ez a szeretett családi kirándulós autó, itt nem akartam nagyon (egyenlőre  ) fúrni-faragni. Ezért itt ragaszkodtam a meglévő 1DIN-es megoldáshoz. Mivel a Dacia és a Renault a hobbim, ezért ismét túl egyszerű lett volna egy üzlet polcáról levenni egy univerzális darabot. Így esett a választás a Dacia gyári (amúgy LG a beszállító, AGC-1220-RF-A típusú) 1DIN-es bluetooth-os rádiójára.



Az előző generációs Duster-ekben (is) található ilyen. Nem túl gyakori db, például magyarországi autóban eddig még én sem láttam. Mivel új autó rendelésekor elég borsos volt az ára, gondolom nem sokan kértek ilyet. Ennek a fejegységnek is épp az a menü rendszere, akkora a tudása (CD, MP3, Aux és USB bemenet, bluetooth zene lejátszás, bluetooth kihangosító) mint a 2DIN-es Dacia rádióknak. Az előlap mérete teljesen szabványos, illeszkedik a meglévő gyári helyre. Maga a rádió test azonban kerületre épp annyival nagyobb, hogy rögzítő keretet nem lehet használni. Először gondolkodtam is, akkor hogyan fogom rögzíteni, csavarozni ugyanis nincs lehetőség. Aztán betolva a helyére tapasztaltam, hogy a rögzítő körmök beakadnak a műszerfalba, stabilan áll. Kivenni persze csak célszerszámmal lehet. (mint minden Renault-nál, Blaupunkt villa kicsit megköszörülve) A rádió antenna, táp és hangszóró csatlakozói ugyan olyanok, mint az összes mai Daciában. Előbbi Fakra, utóbbi Qadlock. Mivel a 2010-es MCV-ben is még a régi fajta ISO csatlakozók vannak, ezért ismét vissza kellett alakítani hozzá. Forrasztgatni a rádióba most már nem akartam, mint az előző cikkben. Az antennával ismét nem volt gond, viszont a másik átalakító csatlakozót nagyon nehéz volt beszerezni, de sikerült. De ebbe is kellett még 3db csatlakozó PIN a mikrofonhoz. A km műszeregység csatlakozójában lévő pont jó ehhez. Így tettem bele olyat, rövid kábellel, a végére pedig mikrofon csatlakozót, ez is látható a képen.







Innen a mikrofonhoz árnyékolt kábelt fűztem ismét, fel a belső tér világításhoz. Ehhez inkább megbontottam a műszerfalat,



hogy szépen, és a lehető legrövidebb kábellel (hangminőség érdekében) lehessen megoldani. Így is 2. 4m kell. A mennyezeti lámpától hátrafelé, bal oldalt, az előzőleg már bevált helyen fúrtam a mikrofonnak egy 25 mm átmérőjű lyukat.



A mikrofont (cikkszáma: 283128032R , listaára jelenleg 6900Ft) megvettem márkaszervizben.


Kb 10. cm vezeték jár hozzá, csatlakozóval a végén. Az ellen darabot sajnos nem lehet külön kapni, így a benne található ,,tüskékre” egyesével csatlakoztam rá. Szintén a jól bevált km óra stekkerből kiszedett PIN-ekkel, zsugorcsővel leszigetlve.


Aktív mikrofon, így 3kábel van összesen. A csatlakozó tövénél a zsugorcsövet levágva látszanak a kábel színek, amik a bekötéshez kellenek: piros színű a +12V ez csatlakozik a rádió stekker 8-as helyére, test a szigeteletlen fém ez csatlakozik a rádió stekker 19-es pontjához, és fehér a jel kábel ez csatlakozik a rádió stekker 7-es pontjához. Így néz ki készen, a helyén.


Legvégül a műszerfalat és mindent összeszerelve tenném be a rádiót a helyére, de nem akar beférni. Lemérve kiderült, hogy hosszra is 3cm-el hosszabb a szabványnál, és a csatlakozóktól már nem akar elférni mint legelőször, csak üresen próbálva. A rádió hátuljából először kicsavaroztam a központosító rögzítőt, és lecsavaroztam róla a műanyag kábel tartót. Így sem akart elférni. Ezt követően az újonnan vásárolt átalakító kábelkötegen kellett a lapos vékony csatlakozó 2 kábelét 20cm-el megtoldanom. Így a bal oldali csatlakozóhoz bal oldalt megy a kábel, a jobb oldalra pedig a rádió doboz alatt elkerülve jobbról. Az autó eredeti kábel kötegéhez nem kellett hozzá nyúlni. Így már könnyedén elfért. Íme a végeredmény.



Természetesen a rádió összes funkciója működik, gombok megvilágítása is. Ami a legjobb azonban, hogy mint minden Renault rádió, gyújtás levétel után, újra bekapcsolva ez is szól még kb. 15-20 percig. Ha lekapcsol, újra be lehet kapcsolni. Persze ezt át lehet kötni minden autó és univerzális rádió esetében (kérésre én is sokaknak megtettem), azonban rádió típustól függően akár teljesen lemerítheti az akkumulátort, ha az autó 1-2 hétig nincs használva.

A klubszabályzat a magyarországi reklám törvények miatt nem teszi lehetővé, hogy cég neveket írjak, de ha valaki kedvet kapna egy ilyen átalakításhoz, keressen meg PÜ-ben. Így tudok segíteni, pl.el tudom küldeni pl. annak a cégnek is az elérhetőségét, akiktől kábelt sikerült venni. Mivel egy ilyen rádió beszerelése nem jár különösebb átalakítással, és nem kell szétvágni a fél műszerfalat mint a másik CSM cikkemben látottak alapján, hátha ehhez többen is kedvet kapnak. Épp ezért ebben a cikkben próbáltam részletesen leírni, és képekkel jól láthatóan illusztrálni a rádió csatlakozóinak bekötési pontjait. Ezek ugyanis jól jöhetnek bármely Daciásnak, mert az összes típusban már évek óta ilyen csatlakozók vannak, és várhatóan jó darabig még ilyenek is lesznek. Tehát jó a csak rádió előkészítéssel rendelkező típusokhoz, 1DIN vagy 2DIN-es rádiókhoz, Media NAV-hoz.
Hozzászólás
Írta Basic - 2014 augusztus 24 vasárnap - 08:32:22
Válasz erre CSM! - 1 DIN-es, Bluetoothos gyári fejegység Duster-ből MCV phase2-be

Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57
Hozzászólás: 501
Lakhely: Budapest
Tök jó, teljesen gyárinak tűnik.  10.0

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be, vagy kattints ide a regisztrációhoz
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2017 E-mail: -Email- Klikk!