A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Online
vendég: 24, tag: 1 ...
Szita olvassa forum.php

legtöbb 161
(tag: 0, vendég: 161) - 2014 augusztus 20 szerda - 19:24:58

Tagok: 1018
Legújabb tag: KNIGHT797
CSM! - 2 DIN-es, Bluetoothos fejegység Logan 2-ből Loganba
- 2014 június 23 hétfő
szerzõ: Krogergo Szerzõk listája Nyomtatás tartalom pdf file létrehozása tartalom
kategória: Cikkek > Csináld magad!
Hozzászólás: 10
 5.5 - 4 szavazat -

Az autómban előzőleg bluetooth-os Parrot kihangosító volt, ami évekig tökéletesen működött a hagyományos telefonokkal. Közelmúltban azonban csatlakoztam az okostelefonosok táborába, és a régi kihangosítóm nem jól kommunikált a CAT B15 Androidos készülékkel. Már készültem egy minőségi, drága fejegység cserére, amiben beépített kihangosító van, amikor hozzájutottam egy gyári Dacia Bluetoothos fejegységhez.


Ilyen található 2012-től a Lodgy-val kezdve azokban az autókban (Logan 2, Sandero 2, MCV 2, faceliftes Duster) amelyekbe kértek rádiót, de nem fizették ki a Média Nav felárát. Egy Logan 2-ben kipróbáltam ezt a rádiót, milyen funkciói vannak, hogy működik a kihangosítója, eldöntöttem, bármi áron befaragom a Logan 1-be. Nagyon jó a bluetooth kommunikációja, kihangosításra, zene lejátszásra telefonról, előlapi AUX és USB bemenete is van. Az egész folyamat azzal kezdődött, hogy ki kellett találnom hogyan lesz a kábelezés megoldva. A régi Daciáknak ugyanis még hagyomás ISO csatlakozói vannak, és normál antenna dugója. Ez a rádió pedig már egy dupla multiplex hálózatú autóból való, nagyon sok jel be és kimenettel, és nem ISO, hanem QuadLock csatlakozókkal szerelve.


Interneten sikerült átalakító kábel szettet találnom, de raktáron sehol sem volt, mindenhol sokat kellett volna várni rá. Kivéve az antenna átalakítót, amiből 1db volt raktáron egy cégnél. Az összes ilyennel foglalkozó cég csak olyat tart, amivel a Dacia műszerfalból kilógó Qadlock csatlakozókat lehet visszaalakítani ISO-ra, nekem viszont ennek pont az ellenkezőjére volt szükségem. Végül a megoldás az lett, hogy szétszedtem a fejegységet darabokra, és a beforrasztottam a szükséges kábeleket (test, táp, memória, 4 hangszóró, gombok és kijelző világítás, mikrofon ), majd kivezettem őket egy ISO és egyéb csatlakózókba. A rádió meglévő csatlakozóit nem akartam tönkre tenni, és ott amúgy is elég pici volt a hely.




A rádió bekábelezése után még az autón kívül, tápegységről egy kb. fél napos teszt üzemet végeztem, hogy minden megfelelően működik e. Csak ezt követően láttam hozzá az autó műszerfalának szétvágásához.


Így is lehet, de ne tegye senki!!! Én sem így csináltam, hanem szikével, forrasztó pákával, mm-ről mm-re, nagyon sok mérés, papír sablon és jelölés után. Ha valamit elront az ember, komplett műszerfal csere a végeredmény! A középkonzol kifaragása volt a leghosszabb művelet, és a műanyag panelok elkészítése. A fő probléma abból adódik, hogy ezt a fejegységet 2DIN-es méretűnek nevezik, de tulajdonképpen ehhez semmi köze. Maga a rádió test majdnem 1DIN méretű, de körbe pár mm-el minden irányba nagyobb, és hátrafelé hosszabb. Az előlapja pedig még a 2DIN méretnél is jóval nagyobb, minden irányba túllóg, és nem szögletes, hanem ovális. Ebből adódik, hogy 2DIN-es átalakító előlappal ( Tárkányi klubtárs épített be ilyen navigációs fejegységet, CSM cikkek közt olvasható ) nem kivitelezhető az, amit én szeretnék. Így mindent magamnak kellett ,,legyártani” Szerencsére a szükséges dolgokból nekem mindenből több darabom is volt, ezért mertem belefogni. A középkonzolt a képeken láthatóra vágtam ki, és hátulra egy fém tartót csavaroztam be.



Szerencsére a rádió előlapja mögött, oldal vannak elég jól kiálló műanyag részek, amik így szintén tartják a rádiót, ha pontos az illesztés. Ugyanis gyárilag a rádió két oldalán lévő tartó szerkezetet le kellett csavaroznom, mert azzal nem fér be. Ezeket az illesztéseket annyira pontosan kell csinálni, hogy tulajdonképpen csak ezek, a hátsó-alsó fém lemez, és majd az előlap fogja tartani, fixen becsavarozni nincs lehetőség. Szerencsémre sikerült, nem mozog, nem rázkódik és nyekereg rossz úton sem.


A rádió akkora helyet foglal, hogy sajnos így a középkonzolon lévő kapcsolók nem férnek el. Ezeket jobb híján csak így tudtam elhelyezni, nem esztétikus, akár rondának is mondható. Viszont jól működik és könnyű hozzáférni. A vészvillogót amúgy is csak ritkán kell használni, az ablakemelő kapcsolók pedig impulzusosak, tehát csak egyszer kell megérintenem, nem hosszan nyomni.



A középkonzol paneljét egy papír sablon segítségével vágtam ki. Az elsőt el is rontottam.


Majd rápróbáltam a rádióra:


A félbevágott kapcsoló helyek kitöltéséhez, a központi zár kapcsoló tartóhoz, és ez előzőleg már mutatott kapcsolók elhelyezéséhez pedig még további 3db középkonzol panelt kellett szétvágnom. 1db-ból nem lehet megcsinálni.



A központi zár kapcsoló az ablakemlő volt konzoljába helyezve, majd az behegesztve (így nem túl mélyen van, hanem picit kilóg a síkból) így még épp elfért a szellő kapcsoló közé téve. A hátsó szélvédő fűtés gombját már nem volt hová tenni. Mivel azonban az csak egy nyomógomb, ami az UCH elektronikának ad jelet, 2 vezetéket összezárva, így egy pici, kerek nyomógombbal helyettesítettem, ami viszont még elfért az előlapon. Továbbá az előlap felső részét fekete öntapadó fóliával burkoltam. Így, hogy ott minden fekete, kevésbé látszik az illesztési egyenetlenség.


Végül meg kellett oldani valahogy, hogy a rádió és a szellőző kapcsolók közti rész burkolva legyen. Nekem erre egy kesztyűtartó fedél volt kéznél. Anyaga ugyan olyan szürkés és mintázatú mint a műszerfalé. Így szintén papír sablon készítését követően szétvágtam egyet.


Pontosítottam az illeszkedő felületeket, körbe csiszoltam, majd kétoldalú ragasztót tettem rá.


Végül felragasztottam a helyére. Középre pedig került egy fém Logan felirat. (Stunci készítette anno a Lajosmizsei találkozó résztvevőinek CNC géppel tömör fémből kimunkálva a LOGANKlub feliratot):


A cikk végére került, egy Dacia-Renault gyári 3 vezetékes aktív mikrofont is be kellett szerelni, ami valójában a kábelezéssel és a kapcsolók beépítésével egy időben történt. Mint a képen is látható, a belső világítás mellett kapott helyet.


Elég érzékeny egy ,,ketyere” sok próbát követően került pontosan ide, mert 10cm-es elhelyezési különbségeknél is nagy változás volt a hangminőségben a hívott fél mobilján. (egyébként erre, a néha rossz hangminőségre szoktak panaszkodni a daciások). Pedig speciális, árnyékolt mikrofon kábellel oldottam meg a csatlakoztatását (2.5 méter kellett), mert a mikrofonhoz csak kb. 10cm vezeték tartozik, csatlakozóval a végén. A beszerelt rádió, minden funkciójával együtt, tökéletesen üzemel. Ami legfontosabb, a telefon-kihangosító funkció is, több elmenthető telefonra is. De működik a műszerfal világítással kapcsolható gombok megvilágítása, az előlapi bementek, stb. is. Ha mindent bolti áron kellett volna megvennem, akkor anyagilag nem biztos, hogy jobban jártam volna, mint egy utólagos márkásabb fejegységgel. De szeretem a szakmai kihívásokat, és így garantáltan egyedi lett az autó.

Köszönöm továbbá azon klubtársak és cégek/emberek segítségét, akik hozzájárultak ahhoz, hogy ezt meg tudjam valósítani!
Hozzászólás
Írta freeware - 2014 június 24 kedd - 09:07:28
Válasz erre 2 DIN-es, Bluetoothos fejegység Logan 2-ből Loganba

Regisztrált: 2010 június 25 péntek - 17:01:44
Hozzászólás: 22
Lakhely: Békéscsaba
Borzalmasan néz ki az áthelyezett kapcsolókkal, meg a ronda illesztéssel. Akkor már inkább valamilyen kínai csoda, aminek motoros lcd-je van, navival, bluetoth-tal stb, kb 50-60e-ből kijön postával együtt, és legalább szép.
Írta Sheme - 2014 június 24 kedd - 09:35:58
Válasz erre 2 DIN-es, Bluetoothos fejegység Logan 2-ből Loganba

Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16
Hozzászólás: 533
Lakhely: Budapest
A magam részéről le a sityakkal, hogy hozzányúltál a géphez és fúrtál-faragtál. A forrasztások tetszettek, a dokumentálás pazar és a DOOM-os utalásod üt, mit a buszkerék.

Egy dolgot megoldanék, ha lehet: a beültetés körül látszik, hogy vágva volt a műanyag a fejegység körül. Van esetleg valamilyen paszta/gyanta/???, amit utólag el lehet dolgozni úgy, hogy gyári beépítésűnek tűnjön?  10.0
A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Írta Krogergo - 2014 június 24 kedd - 10:11:22
Válasz erre 2 DIN-es, Bluetoothos fejegység Logan 2-ből Loganba

Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26
Hozzászólás: 596
Lakhely: Győr
freeware ez egy munkás autó, ha látnád az autó külsejét, ahhoz képest szép
Ismerettségi körben aki rendelt (hárman) ebay-ről és hasonló helyekről 1DIN-es multimédiás cuccokat, 1 éven belül mindegyikőjüknek elromlott valamije. Igaz nem teljesen, csak épp nem használható normálisan. Az olcsóbbakban nincs navi, az csak egy plussz lehetőség, amiben van, az közelíti árban a 100ezret. Ami viszont zavar ezekben a kínai kütyükben, hogy a hangminőségük rém borzalmas. Nem bír rendesen kivezérelni egy ,,izmosabb" hangszórót.
Nekem navigációra nincs szükségem ebben az autóban 8van külön (PNA). Mint a cikkben is írtam, az elsődleges szempont a minőségi kihangosító volt, meg persze, hogy normálisan szóljon a rádió. Ami az igényeimnek megfelel minőségre és tudásra, azt JVC-ben 60-80ezer Ft között lett volna (1DIN-es).
Ez amit befaragtam, mindent összeszámolva is csak harmadába került, mert egy csomó mindent nem kellett megvennem.

Sheme sok féle paszta van, lehet valamivel megoldható lenne, de így marad. Meg a pasztától az előlapot sem lehetne levenni szükség esetén. Amúgy először ragasztottam körbe vékony krómcsík utánzatú öntapadós cuccot, azzal jobban nézett ki. azzal viszont az volt a baj, hogy ha úgy sütött a nap, vakított/csillogott az utastérben, amit utálok. ilyet lenne jó venni valahol feketében, de nem találtam.
REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb, nincs időm írni) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Írta Nyirati - 2014 június 24 kedd - 19:48:56
Válasz erre 2 DIN-es, Bluetoothos fejegység Logan 2-ből Loganba

Regisztrált: 2007 március 02 péntek - 20:20:45
Hozzászólás: 208
Lakhely: Dél dunántúl
Na így lehet elvenni az ember kedvét hogy valamit ide feltegyen és még kommentálja is amit csinált, nem leszólni jobbat szebbet csinálni és ide feltenni. Nem Krogergot védem mi előtt valaki letámad !!!!! F1-ben is az baj jobb és üzem biztosabb autót kell gyártani és kész.
Soha nem elég!
Írta Nyirati - 2014 június 24 kedd - 19:50:32
Válasz erre 2 DIN-es, Bluetoothos fejegység Logan 2-ből Loganba

Regisztrált: 2007 március 02 péntek - 20:20:45
Hozzászólás: 208
Lakhely: Dél dunántúl
Na így lehet elvenni az ember kedvét hogy valamit ide feltegyen és még kommentálja is amit csinált, nem leszólni jobbat szebbet csinálni és ide feltenni. Nem Krogergot védem mi előtt valaki letámad !!!!! F1-ben is ez a baj jobb és üzem biztosabb autót kell gyártani és kész.
Soha nem elég!
Írta Basic - 2014 június 25 szerda - 08:46:39
Válasz erre 2 DIN-es, Bluetoothos fejegység Logan 2-ből Loganba

Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57
Hozzászólás: 501
Lakhely: Budapest
OFF:

Jééé, pohártartók előtt rakodóheyles kardánbox? De jó...
Ez a faceliftből van?

A fenti munkával kapcsolatban az a véleményem, hogy első próbálkozásnak elmegy (igaz, kicsit "baltával faragott"), de az lenne a poén, ha a Gergő beépítene a kis rozsdásba egy komplett Logan II műszerfalat. Van egy olyan gyanúm, hogy arányalg simán bemenne a helyére.  5.0
Írta willmenn - 2014 június 25 szerda - 21:29:58
Válasz erre 2 DIN-es, Bluetoothos fejegység Logan 2-ből Loganba


Hozzászólás: 143
Lakhely: Oroszlány
Gergő gratulálok! És egyet értek Nyirati Laci hozzászólásával. Egy saját átalakítás, soha sem lesz gyári minőségű, de a dolog nem is arról szól. A Csm cikkek arról szólnak, hogy hogyan alakítjuk az autónkat saját igényinkre. Ez lehet hogy valakinek tetszik, valakinek nem. De ez a természetes. Akinek jó, az lemásolhatja, akinek nem az meg ne csinálja.
Mond meg ami kikívánkozik belőled, nehogy belebetegedj! Én is ezt teszem, már amikor merem.
Írta Krogergo - 2014 június 25 szerda - 23:20:18
Válasz erre 2 DIN-es, Bluetoothos fejegység Logan 2-ből Loganba

Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26
Hozzászólás: 596
Lakhely: Győr
Köszönöm!
Valóban nem ez esztétikum volt a legfontosabb, hanem hogy minden funkciója jól működjön, meg egyszer ezt is ki kell próbálni alapon. (had gányoljak már én is ) Majd ha lesz műanyag fröccsöntő üzemem rendesen fog kinézni. Engem pl egy belülről koszos, szeméttel teli autó látvány sokkal jobban zavar, mit ahogy az most kinéz.
REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb, nincs időm írni) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Írta Krogergo - 2014 augusztus 26 kedd - 00:46:32
Válasz erre CSM! - 2 DIN-es, Bluetoothos fejegység Logan 2-ből Loganba

Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26
Hozzászólás: 596
Lakhely: Győr
Beraktam egy Media Nav-ot is a Logan 1-be.




REKLÁM BETILTVA Aki szeretne, továbbra is megtalál itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet, minden esetben kérek telefonszámot is, nekem így gyorsabb, nincs időm írni) vagy telefonon. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Írta Köhike - 2016 december 05 hétfő - 20:03:45
Válasz erre CSM! - 2 DIN-es, Bluetoothos fejegység Logan 2-ből Loganba

Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45
Hozzászólás: 305
Lakhely: 943487
Srácok, létezik hozzá 2DIN-es átalakító.......... Nem kell barkácsolni és minden a helyén marad.
R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be, vagy kattints ide a regisztrációhoz
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2017 E-mail: -Email- Klikk!