A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
CSM! - Tempomat 1.6 16v MCV-be
Otthoni barkács
- 2013 június 07 péntek
szerzõ: Krogergo Szerzõk listája Nyomtatás tartalom pdf file létrehozása tartalom
kategória: Cikkek > Csináld magad!
Hozzászólás: 7
 9.3 - 3 szavazat -

Sorozatot indítunk útjára a Loganklub.hu-n barkácsoló kedvű klubtársaknak. Akinek van kedve, ideje és türelme az nyugodtan ragadjon csavarhúzót és fogót, mert olyan trükköket mutatunk be, amelyek segítségével feldobhatod autód kinézetét, komfortosabbá teheted és extra funkciókkal ruházhatod fel. Ha nektek is van jó ötletetek, osszátok meg velünk e-mail-ben.

Figyelem, némely beavatkozással elvesztheted a garanciát! Mindenki saját felelõsségére fogjon hozzá a barkácsoláshoz!

Csináld magad!

Hetvenötödik rész - Tempomat 1.6 16v MCV-be

Az 1.6 MPI motoros Loganban már hozzászoktam a tempomat nyújtotta kényelemhez, ezért úgy döntöttem az 1.6 16V Logan MCV-be is kerül egy ugyan olyan AP500 –as típus. Annyi különbséggel, hogy ebbe nem a műszerfali kezelő konzolos, hanem a jóval kényelmesebb, felhasználó barátabb bajuszkapcsolós kiegészítő vezérlőt teszem. A klubbon ezen kívül már 2 tempomatos cikk található, így bármelyik diesel és benzines Daciába beszerelhetőek az AP tempomatok. Az első Andrásé, a második az enyém. Ezért a kezelőszervek működését, utastéri munkákat, villamos kapcsolásokat, felprogramozást nem részletezem ismét, az mind jól megtalálható ott is. Ebben a cikkben az 1.6 16V Renault motorral szerelt autók motorterébe való beszerelést szeretném elsősorban megmutatni az érdeklődő olvasóknak, képekkel illusztrálva. A komplett szett a már sokat emlegetett Dover Kft. -től való. A szettben minden megtalálható a beszereléshez, ami szükséges, lemezek, csavarok, kábelkötegelő, stb. Mindössze pár apróság kell csak, ami a leírásban és a képeken látható. A beszerelés egy autószerelő- autóvillamossági szerelő számára nem túl bonyolult, inkább időigényes feladat. Mivel nem volt szerelési segédlet, először ki kellett találni, mi hova és hogyan kerüljön. A forgalmazó Dover Kft. és beszerelő partnerei sem tudtak ebben segíteni leírással vagy fényképekkel. Ezért kérték, hogy legyek szíves dokumentáljam, és küldjem el nekik is.

Nekem voltak alkatrészek, amiket jó párszor le-fel kellett szerelnem, ellenőrizni a helyes működést, és, hogy elfér e minden. Nem is sorrendben fényképeztem le a dolgokat. Viszont a cikk írásában már úgy mutatom be, ahogyan sorrendben a legkönnyebb, és nem is kell mindent annyira szétbontani.


A képpel ellentétben a gyújtótrafókat és a műanyag szívósort nem kell már a többieknek leszerelni. Elég a légszűrő házat lecsavarozni, majd hátulról 2db csavar kiszedése után lejön a fojtószelep ház is.


Az egységcsomagban található dolgok közül ezekre lesz szükségünk a gázkar meghosszabbításához. Pluszban kell még 1db 5-ös alátét.



A lemezből a képen látható módon le kell köszörülni. Különben nem fér el a légszűrő háztól, és nem lenne az autónak alapjárata. A lemezre a bovden szálat rögzítő tőcsavart úgy kell felszerelni, hogy az ne kottyanjon, azonban könnyedén elforduljon. Ehhez kell mindkét oldalra 1-1 műanyag alátét, túloldalra az 5-ös fém alátét és az önzáró anya.





A folytószelep házra történő rögzítés. FIGYELEM a látszat ellenére a fojtószelep házon lévő gyári gáz kar NEM FÉM hanem színezett műanyag. Így a fúrást és csavarozást óvatosan kell elvégezni, elkerülve a törést-deformálódást. A képeken jól látszik a csavarok fajtája ( 5-ös csavarok, ezek nem a szett részei), melyikből hol van leköszörülve, pontosan hol van átfúrva a műanyag kar, a fém lemez, és a műanyag kar egymáshoz viszonyított helyzete. Ezeket a műveleteket nálam sok le-fel szerelés előzte meg, ajánlott a mm pontosságú ,,másolás".


A képen látható helyre, az alumíniumban található gyári kikönnyítéshez kell fúrni egy 6-os lyukat. Ide fog kerülni a bovden külső tartó szerkezete.


Ez a lemez az. Szintén megtalálható az egységcsomagban.


Ilyen alakúra kell meghajtani, levágni belőle, és köszörülni.


Felcsavarozva a folytószelep házra.



Összeszerelve, befűzött és rögzített bovdennel. Betartva az előírásokat. Semmi sem szorul, semmi nem ér össze, figyelve a bovdenek párhuzamosságára (max. 20 fok eltérés engedélyezett lenne), és a bovden mozgatásának úthosszára. Ez utóbbi 38mm (egy tárcsa megfordításával 45mm-re növelhető más autótípushoz), ennyit tud a elektroservomotoros mechanika. Figyelni kell rá, hogy ez a hossz mindenképp rövidebb legyen a gyári gázpedál max. állásánál. Mivel ez utóbbi 41mm elmozdulást eredményez, beszerelési módszerem megfelel az előírt kritériumoknak.



A bovdent mozgató servomotor elhelyezésére a jobb első motortér nem volt megfelelő, mint a 8 szelepes benzinmotor esetében. Ezért itt az akkumulátor és a hűtővíz kiegyenlítő tartály közé került. A motorvezérlő elektronikát is tartókonzolra, egy szintén az egységcsomagban található fém szerelvény segítségével, méretre hajtogatás és fúrás után. Sajnos nem sok hely áll rendelkezésre, ezért az ECU tartó lemezének felső részét ki kellett egyenesíteni, az a pár mm is számít. A servo tartó konzoljának a hátulja 5mm-re van a víztartálytól. Én ragasztottam közéjük egy közdarabot, nehogy kidörzsöljék egymást. A 200km-es tesztút végén örömmel tapasztaltam, hogy egyrészt nem értek össze, dörzsölésnek semmi nyoma, így további beszereléskor elhagyható. Másrészt pedig nem melegszik (a motortér más elemeihez viszonyítva) ami szintén előírás, mert sugárzó hőnek kitenni nem szabad.



És végül ami a felhasználó által a leglényegesebb, az utastéri bajuszkapcsoló, amivel egy gyári tempomathoz hasonlóan működtetni lehet. Szerencsémre a mostani klubtalálkozón András felhívta a figyelmemet rá, hogy ne úgy rakjam be mint az övében, hanem feljebb, és közelebb az index karhoz. Különben beszálláskor könnyen ,,letérdelné” az ember. A képek nem biztos, hogy ,,jól adják vissza” de a valóságban nagyon könnyen kezelhető, nem kell elengedni a kormányt, azt fogva a kinyújtott újakkal kapcsolható. Így lényegében a gázpedált akár el is lehet felejteni menet közben, újheggyel lehet az adott sebességet rögzíteni, lassítani-gyorsítani, az előre programozott 2 sebesség bármelyikre kapcsolni.

Anyagköltség: *****
Munkaidõ: *****
Szerszámigény: *****
Hozzászólás
Írta zulu2001 - 2013 június 13 csütörtök - 13:01:17
Válasz erre CSM! - Tempomat 1.6 16v MCV-be

Regisztrált: 2008 május 09 péntek - 01:17:59
Hozzászólás: 41
Cool! Gratula
Zulu

Írta DOLMAR - 2013 június 15 szombat - 19:41:13
Válasz erre CSM! - Tempomat 1.6 16v MCV-be

Regisztrált: 2009 június 16 kedd - 19:35:37
Hozzászólás: 252
Jó kis cikk, gratula!

Eddig egy autómban volt "tempomat", a ZIL130-asban
Írta Sheme - 2013 június 17 hétfő - 20:39:58
Válasz erre CSM! - Tempomat 1.6 16v MCV-be

Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16
Hozzászólás: 535
Nagyon jók a fényképek, jó a cikk is! Thx!  8.0
A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Írta Krogergo - 2013 június 17 hétfő - 22:21:28
Válasz erre CSM! - Tempomat 1.6 16v MCV-be

Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26
Hozzászólás: 602
Köszönöm mindegyikőtöknek! Megküzdöttem vele, de megérte.
REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Írta SzemikeJunior - 2013 augusztus 28 szerda - 23:11:47
Válasz erre CSM! - Tempomat 1.6 16v MCV-be

Regisztrált: 2009 július 11 szombat - 07:33:53
Hozzászólás: 2
Jó cikk! Dci-be is lehet tempomatot építeni?
Írta Krogergo - 2013 szeptember 17 kedd - 12:48:28
Válasz erre CSM! - Tempomat 1.6 16v MCV-be

Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26
Hozzászólás: 602
Igen lehet DCI-be is. Ha jól tudom Kb. 120 000Ft a szett. Abba full elektromos kell, nincs mechanikus rész. Kérdezz rá a Dover Kft.-nél. De amúgy az első tempomatos CSM cikket András klubtárs pont erről írta.
A beszerelést vállalom akár én is ha megvetted.
REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet) vagy Messenger-en: Krogergo Medianav Loganos, minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a PÜ kimenő postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi.
Írta MCVbetyar - 2014 október 01 szerda - 22:57:18
Válasz erre CSM! - Tempomat 1.6 16v MCV-be

Regisztrált: 2014 szeptember 08 hétfő - 09:56:56
Hozzászólás: 2
JO a cikk Gergo!

Nekem is a Dover Kft altal forgalmazott AP900 tempomat kerult beepitesre a dCi motoromhoz ami teljesen elektromos gazpedallal rendelkezik. kb 120kHUF beszerelessel egyutt erdeklodni kell naluk helyi beszerelesi lehetosegrol igy nem kell Pestre felvinni a jarmuvet en Gyongyoson a Panyik Urnal mindenki ismeri szerletettem kb fel nap alatt megvolt nem szereti ha ott allnak felette:) Addig lehet varos nezegetni
We'll clutch for you!:drive: god
zodorlex.weebly.com

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be, vagy kattints ide a regisztrációhoz
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2018 E-mail: -Email- Klikk!