A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
CSM! - Könyöktámasz javítás
Otthoni barkács
- 2011 február 11 péntek
szerzõ: kectam Szerzõk listája Nyomtatás tartalom pdf file létrehozása tartalom
kategória: Cikkek > Csináld magad!
Hozzászólás: 15
 10.0 - 7 szavazat -

Sorozatot indítunk útjára a Dacialub.hu-n barkácsoló kedvű klubtársaknak. Akinek van kedve, ideje és türelme az nyugodtan ragadjon csavarhúzót és fogót, mert olyan trükköket mutatunk be, amelyek segítségével feldobhatod autód kinézetét, komfortosabbá teheted és extra funkciókkal ruházhatod fel. Ha nektek is van jó ötletetek, osszátok meg velünk e-mail-ben.

Figyelem, némely beavatkozással elvesztheted a garanciát! Mindenki saját felelõsségére fogjon hozzá a barkácsoláshoz!

Csináld magad!

Hatvanötödik rész - Könyöktámasz javítás

Ha már így jártatok…

A tél nemcsak az autónk karosszériájának nem tesz jót, hanem a belső térben is lehetnek a hideg miatt problémák. A műanyag elemek rideggé válnak és könnyen törnek. Ennek sajnos fokozottan ki van téve a könyöktámasz.


-10 fokban, ha felhajtod, akkor lehet, hogy így jársz majd:



Mivel nem egy olcsó dolog egy kartámasz, (akciósan 15000 alatt nehéz hozzájutni) ezért el kell gondolkodni a lehetséges megoldáson. A maradványok kiszerelése után jobban szemre lehet vételezni a sérüléseket.


Ez egy elég súlyos törés, ráadásul teherviselő elem is. Ragasztani kell, de meg is kell erősíteni, hogy legközelebb ne törjön el. A kartámasz felső részéről le kell venni a törött ellendarabot. A jobb és baloldalon is le kell pattintani a két csepp alakú műanyag fedőt, majd a csavart ki lehet tekerni:


Nagyon fontos, hogy a szétszedés és a ragasztás közben ne fogdossuk a törés helyét, ne zsírosodjon be. Epoxi alapú ragasztóval (Pl. Uverapid 20) történő visszaragasztás és kötelezően 24 óra száradás után...


…lehet csak hozzáfogni a következő művelethez, a csavaros megerősítéshez. Ez abból áll, hogy oldalanként 2-2 db 3x30-35-ösz csavart tekerünk az állórészbe alulról. Arra figyeljünk oda, hogy a csavarok NE érjenek bele a középső, kocka alakú részbe.


Mivel ez a sok le-fel hajtogatás miatt előbb vagy utóbb kilazulhat a csavarokat körbefogó gyűrűt öntsük műgyantával. Ennek több előnye is van, egyrészt a csavarokat a helyén tartja, máskülönben egy picit megnöveli magának a műanyag elemnek a súlyát, így talán könnyebb hajtogatni a forgórészt rajta. Azt a pici részt, ahova a csavar végei beérnek, azt is öntsük ki. (sárga nyíllal jelölve)


A teljes száradás után összeszerelhetjük a kartámaszt (piros körök jelzik a törés helyét.)


Teljesen összerakva a törés alig látszik, és régi funkcióját is be tudja tölteni.


Reméljük nem lesz senkinek szüksége erre a cikkre!

Anyagköltség: *****
Munkaidõ: *****
Szerszámigény: *****
Hozzászólás
Írta feco4444 - 2011 február 11 péntek - 10:40:40
Válasz erre CSM! - Könyöktámasz javítás

Regisztrált: 2010 október 08 péntek - 19:02:41
Hozzászólás: 73
"Reméljük nem lesz senkinek szüksége erre a cikkre!"

Lehet, de ha mégis, a megoldás és a leírás is szuper!

üdv:
feco4444  10.0
Írta Indy - 2011 február 11 péntek - 10:52:06
Válasz erre CSM! - Könyöktámasz javítás


Hozzászólás: 2387
Én ezt lehet hogy megelőzésnek is megcsinálom, a feleségem mindig elfelejti hogy nem lehet teljes súllyal ránehezedni.



 10.0
Írta Micsi - 2011 február 11 péntek - 14:48:58
Válasz erre CSM! - Könyöktámasz javítás

Vendég
Láttam már néhány hasonló esetet, (mi szállítjuk a terméket a gyárnak), nem kimondottan az extrém hideg tehet róla. Biztos rásegít, mert ridegebb a műanyag, de a túlterhelés a ludas.
A kartámasz elejének max. 40 kg-s terhelést kell kibírnia, legtöbb autógyártó ezt várja el az EU-ban, USA-ban a 60 kg is kevés...éljen a Meki. Gyakorlatban többet bír a kartámasz, mint az előírás, közelebb van az USA normához.

Ha ki/beszállásnál rendszeresen erre támaszkodik az ember, akkor előbb utóbb túlterheli, illetve az anyagfáradás is fokozottabban jelentkezik.
Időnként még gyerek a hátsó ülésről cibálják meg úgy a felhajtott kartámaszt, hogy az hátrafelé, hogy eltörik. Ilyen irányú terhelésnek nem áll annyira ellen, mivel rendeltetésszerű használatnál ez nem jelentkezhet.
De amit egy komplett minőségbiztosítási teszt csapat nem tud tönkretenni egy hét alatt, azt egy óvodás fél perc alatt romba dönti!
Írta danielhun - 2011 február 11 péntek - 22:39:15
Válasz erre CSM! - Könyöktámasz javítás

Regisztrált: 2009 január 27 kedd - 22:29:26
Hozzászólás: 89
Szep leiras gratula!!
En a kartamaszt egy univerzalissal oldottam meg olyannal ami nem felhajthato. Ennek elonye hogy terhelheto mert stabil labakon all , hatranya pedig az hogy nem talal pontosan az autoba igy eleg nehezkes bekapcsolni a biztonsagi ovet.

MIcsi melyik gyarnak szallitjatok a dacianak ??  10.0
Írta Micsi - 2011 február 14 hétfő - 08:22:49
Válasz erre Válasz: CSM! - Könyöktámasz javítás

Vendég
Igen, többek között a Dacia-nak is. De ugyanezt a terméket forgalmazza Ford (Fiesta, Focus II) és a PSA is. Made in Hungary!
Írta willmenn - 2011 február 12 szombat - 16:24:51
Válasz erre CSM! - Könyöktámasz javítás


Hozzászólás: 143
Nekem "gyári van" legalább is a márkaszervízben vettem anno, de inkább a tartó "oszlop az ami megtörött. Én belürül lemezeltem ki. De ki merem jelenteni, hogy amit gyári cimszóval adnak, az egy nagy gagyi sok forintért.
Mond meg ami kikívánkozik belőled, nehogy belebetegedj! Én is ezt teszem, már amikor merem.
Írta csemilajos - 2011 február 13 vasárnap - 07:58:43
Válasz erre CSM! - Könyöktámasz javítás

Regisztrált: 2006 július 13 csütörtök - 17:35:56
Hozzászólás: 182
Hát ez eléggé nem jó helyen tört el, csakugyan a fő teherviselő helyen! Nekem is történt ilyesmi, pár milliméterrel lejjebb, és egy derékszögbe hajlított, bele popszegecselt lemezzel esztétikusan meg lehetett oldani, a hátsó ülések felől mindössze 4 db. szegecsfej látszik, melyeket matt feketére festettem, így csak tüzetes szemrevételezés során látszik! Egyébként jól megoldottad!!
\"Egyiptom őslakói a múmiák\". !
Írta hangya1 - 2011 február 16 szerda - 10:56:20
Válasz erre CSM! - Könyöktámasz javítás

Vendég
Nekem detto így tört el, télen, csak mínusz 20-ban. Úgyhogy kösz, és nekikezdek, ha lesz egy kis időm.
Mivel még garis az autó, megkérdeztem, hogy ezzel mi a helyzet. Akkor kicsit több, mint egy éves volt a kocsi. Azt mondták, erre csak egy év van. Szerintem ha 6 hónap után tört volna le, akkor azt mondják, hat hónap a gari. Ráadásul a Képe (akik beszerelték) becsődöltek azóta. De legalább nem dobtam ki, s most itt a remény.
Írta légfék - 2011 február 20 vasárnap - 20:20:11
Válasz erre CSM! - Könyöktámasz javítás

Regisztrált: 2005 október 22 szombat - 20:45:07
Hozzászólás: 749
És akkor egy adalék ehhez:A Rati terméke,amit épp elemezgetünk 3 év garanciával kerül forgalomba/vásárlás helyén érvényesíthető,ennek hiányában a gyártónál!/
Mivel a "gyári"forgalmazáson túl a Nefelejts révén jut el szalonokba stb.,azt is hozzáteszem,hogy rövid ideig akár 30 kilogramm terhelést is kibír.Legalábbis a leírás szerint.
Törés a képen látható helyen évente 1-2 példánynál jelentkezik,ezeket 2-3 hetes átfutással garanciális csere révén orvosoljuk,gyártói jóváhagyással,illetve jegyzőkönyv alapján.
Tehát amennyiben még 3 éven belül vettétek,és esetleg gond van,nem feltétlenül szükséges otthon megoldani a bajt.Viszont aki már átépítette,annak a garancia sem igazán jár már
Isten nagyon kedvelheti az idiótákat...Másképp mért teremtett volna belőlük ilyen sokat? o
Írta feco4444 - 2011 február 21 hétfő - 00:00:39
Válasz erre CSM! - Könyöktámasz javítás

Regisztrált: 2010 október 08 péntek - 19:02:41
Hozzászólás: 73
Létezik után-gyártott kartámasz a Dusterhez? Mert a gyári méregdrága.

üdv:
feco4444  10.0
Írta kectam - 2011 február 21 hétfő - 05:14:15
Válasz erre CSM! - Könyöktámasz javítás

Vendég
Eddig még nem láttam, egyébként most építettem be egy kartámaszt egy Dusterba, írok róla cikket
Írta feco4444 - 2011 február 21 hétfő - 11:35:00
Válasz erre CSM! - Könyöktámasz javítás

Regisztrált: 2010 október 08 péntek - 19:02:41
Hozzászólás: 73
Várom a cikket!
Azt honnan vetted, mennyi volt az ára?
üdv:
feco4444  10.0
Írta Indy - 2011 február 21 hétfő - 12:02:51
Válasz erre Válasz: CSM! - Könyöktámasz javítás


Hozzászólás: 2387
Ebay.

De majd utánanézek, hogy kedvenc Nefelejtses boltunkban lesz e és ha igen, mennyibe fog kerülni klubjártyára!

 10.0
Írta delkertesz - 2011 március 08 kedd - 19:07:38
Válasz erre CSM! - Könyöktámasz javítás

Vendég
Sziasztok!

Új fiú vagyok, a "gyári" kartámasz engem megijesztett, nem csak az árával, de méginkább a két ülés közti műanyagra töténő felcsavarozás igéretével.
Már vagy két évtizede, hogy nem tudom magam 100 kg alá küzdeni és a többi
autómban stabil, masszív könyöktámasz van. Előbb utóbb úgyis eltéveszteném, ezért örömmel olvasok minden lehetőségről ebben a témában.

Köszönöm.
Írta istvan1964 - 2012 október 22 hétfő - 16:09:21
Válasz erre CSM! - Könyöktámasz javítás

Regisztrált: 2009 november 09 hétfő - 13:39:09
Hozzászólás: 3
Sajnos nekem jól jött ez a cikk...
Pont így törtem el én is, kicsit megnyomtam visszafelé...
A napokban kénytelen leszek követni a javítási útmutatást.
Kösz, hogy fáradtál és megosztottad az infót.  10.0

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be, vagy kattints ide a regisztrációhoz
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2018 E-mail: -Email- Klikk!