A Dacia tudásbázis
Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:



[ ]
Rosszalkodik a Logan a németeknél
A németországi műszaki vizsgaállomások idei kimutatásaiból szemezgetett az Origó internetes portál. A statisztikai adatokból kiderül, hogy a Dacia Logan (első generáció) szinte évjárattól függetlenül a kevésbé megbízható típusok közé tartozik. A németek jelentése szerint minden negyedik autóval gondok adódnak a műszaki vizsgán, azaz a bukások aránya nagyon magas, 23,5 százalék! Ez az adat már önmagában is több mint érdekes, mi több, furcsa. Németország Európa egyik legnagyobb, ha nem a legnagyobb autópiaca, az onnan származó használt autók pedig felülreprezentáltak Magyarországon. A pedáns német autótulajdonosokról nem fest túl hízelgő képet ez az adat.


De, hogy maradjunk a saját házunk táján, a Dacia Logan rossz szereplése elég elszomorító. Mind a három vizsgált évjárat-kategóriában tetemes a hibaarány, ami rendre emelkedő tendenciát mutat. Míg a 2-3 éves Loganoknak csak a 15.7 százaléka (átlagos, 50.000 km-es futással a hátuk mögött), a 4-5 éveseknél már 25.5, (76.000 km), a 6-7 éves példányoknál már 32.8 százalék (97.000 km) ez az arány. Azonban van egy nagyon fontos különbség e statisztika és az ADAC éves kimutatása között! Bár mindkettő valamilyen szinten visszavezethető a tulajdonos autójához köthető viszonyára, addig a most tárgyalt adathalmaz egyértelműen a karbantartási morál romlását jelzi. Ez pedig felveti azt a kérdést, hogy már a németországi használt autókban sem bízhatunk?
Írta Indy - 2014 november 07 péntek - 11:07:57 Nyomtatóbarát változat
Hozzászólás
Írta Mazsola - 2014 november 07 péntek - 11:28:44
Válasz erre Rosszalkodik a Logan a németeknél

Regisztrált: 2006 június 08 csütörtök - 07:25:08
Hozzászólás: 164
Hááát, ahogy elnézem azon Logan tulajdonosok táborát akiknek még mindig megvan az első szériás autójuk és használják-nák is, ott bizony gyakran nagy a baj. (nem egy van a környékünkön is) Hátsó kerékívek szétporladtak, ajtók alja szintúgy... Szerencsére én anno időben szabadultam tőle. Amikor elkezdte. Négy évesen, alig több mint 100.000 km-nél.
Írta Köhike - 2014 november 07 péntek - 17:06:11
Válasz erre Válasz: Rosszalkodik a Logan a németeknél

Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45
Hozzászólás: 305
Nekem még megvan és jelentem ugyaolyan műszaki állapotban van mint amikor megvettem. És az ég világon semmi gond nem volt vele. Igaz a rozsdasodás dolgot én is kifogtam, de ahol ki lett javítva azóta rendben van, a többi részén meg semmi jele semilyen rozsdásodásnak. Kizártnak tartom, hogy bármilyen másik ilyen idős autóval ennél kevesebb gond lenne. Az kizárt. Pedig én minden apróságot cserélek ha picikét is rossznak érzem, ha kell azonnal költök rá. Szóval sokak szerint túlzásba viszem a költekezést. Más nálam sokkal kevesebbet költ rá, és még így is gyakorlatilag elhanyagolható költséget emészett fel az elmúlt években.
R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Írta Mazsola - 2014 november 08 szombat - 08:51:17
Válasz erre Válasz: Válasz: Rosszalkodik a Logan a németeknél

Regisztrált: 2006 június 08 csütörtök - 07:25:08
Hozzászólás: 164
Mondom, aki használja és elsőszériàsa van...
Írta Mazsola - 2014 november 08 szombat - 08:58:23
Válasz erre Válasz: Válasz: Válasz: Rosszalkodik a Logan a németeknél

Regisztrált: 2006 június 08 csütörtök - 07:25:08
Hozzászólás: 164
A karbantartás persze fontos, de egy 9-10 éves autónál ha a futott km 100.000 alatt van, akkor a java még nagyon odébb van. Német, vagy akár csak pest megyei normál autóhasználatnál, ez ebben a korban bőven 200.000 felett, esetenként, akár 300.000-nél jár. Erre mondtam már anno is, hogy ezek a statisztikák ezért csalnak. Ha sok a km akkor látható csak a valós megbízhatóság.
Írta Virgilius - 2014 november 08 szombat - 09:04:12
Válasz erre Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: Rosszalkodik a Logan a németeknél

Regisztrált: 2006 július 19 szerda - 16:41:41
Hozzászólás: 8
igazándiból mit értünk első szériás alatt?
az enyim 2006-os.
eddig csak valami stabilizátor csavarjaiból ette ki a gumit, illetve sajnos a jobb első féltengelyt kellett (150e km.) cserélni. a bal első ajtót rozsda miatt. ja és az alapjárati motort is. ez eddig összesen 60e ft-ba került (igaz, a sógorom ótószerelő, kedvezménnyel). a többi kötelező cseréről nem beszélek.
Egyébként az autó meglepően jó állapotban van, még mindig nagyon jól húz. illetve húzott, mert eladó állapotban van.
Írta Mazsola - 2014 november 08 szombat - 10:44:29
Válasz erre Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: Rosszalkodik a Logan a németeknél

Regisztrált: 2006 június 08 csütörtök - 07:25:08
Hozzászólás: 164
Én biztosan a 2004-es, első darabokat, amik még francia felügyelet alatt készültek. - no nem mintha ettől bármi jobb lett volna
Írta Köhike - 2014 november 08 szombat - 09:14:25
Válasz erre Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: Rosszalkodik a Logan a németeknél

Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45
Hozzászólás: 305
Már ne is haragudj de ez egy baromság. A Loganokat is pont ugyanannyit használják mint bármilyen más autót. Vannak keveset futott, és extrém sokat futott példányok is. És az, hogy 9-10 éves de legyen csak 4-5 éves korára elkopik egy gömbcsukló az egy teljesen természetes folyamat, azért cserélhető alkatrész. Aki meg nem költ az autójáram és elhanyagolja az ne lepődjön meg ha kirakják a műszakiról. A statisztikában szereplő hibákat egy valamire való tulajdonos még ha lusta is vizsga előtt ellenőrzi, mert tisztában van vele, hogy azok kifogástalan működése követelmény. Továbbra sem tudom elfogadni a statisztika eredményét, ez ismét egy manipulatív kreálmány, ami semmi másról nem szól csak arról, hogy visszaszorítsák a márka hazai terjedését.
R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Írta Mazsola - 2014 november 08 szombat - 10:42:32
Válasz erre Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: Rosszalkodik a Logan a németeknél

Regisztrált: 2006 június 08 csütörtök - 07:25:08
Hozzászólás: 164
A német használja az autót, nem dédelgeti. Még a legcsóróbb is bőven többet megy, mint az átlag magyar, aki mondjuk, úgy tíz évig gyűjtött egy új fapadra, vagy tíz évre adósodott el miatta. EGY autó miatt! (ott anyunak, apunak és nagy gyereknek is van egy-egy) Mint mondtam 100.000 alatt, meg igazából a mai autók jellemzően nem térdelnek le. (az axiál meg tipikusan az egyik leggyengébb ponta volt az első daraboknak, nálam is cserés volt. Külön kérelemre! Nevetséges játék volt, nagyon ráuntam) Szóval sztem ez a "baromság". Ezért csal a csóró magyar statisztikája. Ami áll az romlik, de el nem romlik.
Írta Köhike - 2014 november 08 szombat - 11:09:25
Válasz erre Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: Rosszalkodik a Logan a németeknél

Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45
Hozzászólás: 305
Szerintem nézd inkább meg a hahun a futott kilómétereket. Itt sem nagyon találsz 100 alattit. 10-ből talán 1-et. És ne tévesszen meg a sok visszatekert rom. Nem ritka a 300e feletti futásteljesítményű autó sem, de 200 feletti elég sok szokott lenni. Nem hinném, hogy a németek annyira többet mennek vele. És ez még akkor sem indokolja azt, hogy nem cserélik az axiált. Teljesen mindegy mennyit megy az autó, 100ezret vagy 500-at. A 100e km egy axiálcsiklótól teljesen elfogadható futásteljesítmény. És a leggyengébb részéről beszélünk a futóműnek. A többi alkatrész élettartama ezek felett van. Nézd csak meg a többi márkát, és mutass nekem még egyet ami ilyen minimális hibával teljesít 100e km-t.
R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Írta Köhike - 2014 november 08 szombat - 11:11:00
Válasz erre Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: Rosszalkodik a Logan a németeknél

Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45
Hozzászólás: 305
Főleg az itthoni iszonyatosan rossz utakon.
R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Írta Köhike - 2014 november 08 szombat - 11:15:05
Válasz erre Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: Rosszalkodik a Logan a németeknél

Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45
Hozzászólás: 305
Pont a futóműve volt az amit kifejezetten strapabírónak terveztek, és akkor szerinted sz@r, mert elkopik egy axiál benne 100ezer alatt.....
R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Írta Mazsola - 2014 november 08 szombat - 13:54:47
Válasz erre Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: Rosszalkodik a Logan a németeknél

Regisztrált: 2006 június 08 csütörtök - 07:25:08
Hozzászólás: 164
Ezt te írtad nem én. Az axiál ha elkopik akkor igen, a baj nem kicsi, főleg 100 alatt. Az általam használt igen sok cég és egyéb autónál legtöbbször a teljes pályafutása alatt nem cserélik. Ez pedig 200 ezer feletti futásteljesítményeket jelent. (a mostani egyik autómnál most cseréltek jobb külső! kormányösszekötő gömbfejet. 160 ezernél. Na ez a normális. És igen a Logan amúgy egy tökéletes autó, amúgy meg az egyetlen aminek a fél futóművét kicserélték nálam 60 ezer és 100 ezer között. Úgy hogy 95% ban csak pályáztam vele. Persze maximálisan tiszteletben tartom más véleményét, az enyém nem is az, hanem tapasztalat.
Írta Krogergo - 2014 november 08 szombat - 12:36:32
Válasz erre Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: Rosszalkodik a Logan a németeknél

Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26
Hozzászólás: 601
Szerintem elmondhatom, hogy én szervizelem db-számra a legtöbb Logant (is) az országban. Az axiál csuklóval egyáltalán nem szokott gond lenni!!! Azt kb. 3 havonta kell cserélnem 1-1 autón. Kormányösszekötők azonban 60-70ezer km-t bírnak átlagban. Áruk nagyon komoly, ha 60 év alatt 10-szer le kel cserélni, már majdnem megközelíti egy Passat futómű rendberakásának az egyszeri költségét .
REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Írta Köhike - 2014 november 08 szombat - 09:20:56
Válasz erre Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: Rosszalkodik a Logan a németeknél

Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45
Hozzászólás: 305
Szerintem sok ember örülne ebben az országban, ha csak annyi problémája lenne az autójával, és csak annyit kellene rá költenie mint a loganra úgy nagy átlagban. Az autószerelők háromnegyede lehúzhatná a rolót, mert nem lenne munkája.
R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Írta Basic - 2014 november 07 péntek - 11:51:50
Válasz erre Rosszalkodik a Logan a németeknél

Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57
Hozzászólás: 503
Amúgy olvastam az eredeti cikket, és abból ki lehetett okoskodni, hogy a kormányösszekötő és a kontakthibás hátsólámpa miatt buknak kint sorjában a Loganok.
Tény, hogy egy olcsó és öregedő autóra nem költenek már a tulajdonosok.
Írta Indy - 2014 november 07 péntek - 11:59:13
Válasz erre Válasz: Rosszalkodik a Logan a németeknél


Hozzászólás: 2387
Ha már a műszaki vizsgára is trehányul készítik fel az autókat Németországban, igen nagy a baj!
Írta Basic - 2014 november 07 péntek - 12:02:35
Válasz erre Rosszalkodik a Logan a németeknél

Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57
Hozzászólás: 503
Ott a "csóró" tudatosan és jogosan nem készíti fel, mert más a vizsgáztatás rendszere. Fillérekbe kerül a "pótvizsga", ahol már csak azt nézik, amit az első körben kiszúrtak. Elmész a régi betegággyal, ott vagy mázlid van, vagy kiszúrnak ezt-azt, megcsináltatod mondjuk a kiszúrt kormányösszekötőt, és másodikk körben garantáltan átmész. Nem olyan, mint nálunk, hogy orbitális szívás, ha nem megy át az autó.
Írta Indy - 2014 november 07 péntek - 12:31:16
Válasz erre Válasz: Rosszalkodik a Logan a németeknél


Hozzászólás: 2387
Értem, köszi a kiegészítést!
Írta Köhike - 2014 november 07 péntek - 16:15:00
Válasz erre Rosszalkodik a Logan a németeknél

Regisztrált: 2005 szeptember 20 kedd - 14:54:45
Hozzászólás: 305
Rövid és tömör leszek. B@sszák meg a németek. Azt hittem már leálltak ezzel de ezek szerint még mindig cseszi a csőrüket a márka hazai jó eladási eredményei. Ezek a hibák marhára nem típushibák, hanem a trehány tulajdonosok szegénységi bizonyítványa.
R12TS - 1975
Logan 1.4 MPI - 2005
Thalicska - 2002
Berlina - 1995
Clio 2 1.2
Galériám
Írta Mike - 2014 november 07 péntek - 19:07:46
Válasz erre Rosszalkodik a Logan a németeknél

Regisztrált: 2014 április 22 kedd - 09:14:01
Hozzászólás: 6
Ennyi év után miért nem forog közszájon, hogy a Dacia nem jó márka? Minden eladási statisztika szerint veszik mint a cukrot. Vagy inkább ez a baj? A német márkák alsó szegmensébe egy kicsit beleharapott. Az tudható, hogy arrafelé is izzadnak egy Dacia szerű olcsó mára megalkotásán, de nagyon nem akar összejönni.
Logan MCV II 1.5 dCi 90 Arctic
Írta Virgilius - 2014 november 08 szombat - 09:06:34
Válasz erre Válasz: Rosszalkodik a Logan a németeknél

Regisztrált: 2006 július 19 szerda - 16:41:41
Hozzászólás: 8
nagy valószínűséggel ezért is születhetett a cikk.
a fiam kinnt él németben. kértem tőle ottani statisztikát. ott is viszik a dáliát, mint a cukkert. fájópont a német autó iparnak ez.
Írta freeware - 2014 november 07 péntek - 19:24:54
Válasz erre Rosszalkodik a Logan a németeknél

Regisztrált: 2010 június 25 péntek - 17:01:44
Hozzászólás: 22
Ez a cikk engem is felmérgelt. 9 éves a járgány 117e km van benne, volt rajta rozsda, de a fényező gyönyörűen megcsinálta. Ezeken kívül tényleg csak a kötelező karbantartások voltak... meg egyszer kilyukadt a hűtő, de az nem típushiba. Egy baja van, hogy a Sandero II nagyon csábít egy cserére.
Írta Iszy56 - 2014 november 07 péntek - 21:48:42
Válasz erre Rosszalkodik a Logan a németeknél

Regisztrált: 2013 január 17 csütörtök - 22:55:11
Hozzászólás: 34
Es...fogyasszon kedves....mert itt all a csomo uj jargany...
Írta Krogergo - 2014 november 07 péntek - 22:00:18
Válasz erre Rosszalkodik a Logan a németeknél

Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd - 18:40:26
Hozzászólás: 601
Ahogy Köhike is írta: ,,Ezek a hibák marhára nem típushibák, hanem a trehány tulajdonosok szegénységi bizonyítványa. "
Ebben van a lényeg. Daciás ott sem gazdag, és nem autó***. Egy drágább, újabb autót elvisznek a szerelőhöz, a 8-10 évest meg nem. Mert igaz az alkatrész ott sem drágább, de a munkadíj horror.
Vesztenivalója meg nincs a vizsgáztatási rendszer miatt, mint ahogy Basic is írta. Így megy egyébként Ausztriában is.

Leginkább azonban ,,savanyú a szőlő" , a gyártóknak még mindig fáj a Dacia sikere. A németek meg a szava hihetőségüket párszor lenullázták már a kiderült csalások miatt, pl. tavalyi legnépszerűbb autó sem a VW lett volna, 10 évvel ezelőtt meg felborították a Logant, ami szintén csalás volt.
Hülye ember az újságírónak hisz, az értelmes meg megkérdezi a tulajokat az igazságról.
REKLÁM BETILTVA Aki szeretne továbbra is megtalál MUNKAIDŐBEN telefonon vagy itt a klubbon PÜ-ben (adatlapomon Privát üzenet), minden esetben kérek telefonszámot is, írásban nem tudok válaszolni mert tele a postaláda. Mindenkit hívni fogok amint időm engedi. Hozzászólásaim nagy része műszaki jellegű, és a felvetett problémákra segítség. Előfordul, hogy én árulok, vagy keresek valamit. Kéretik a HOZZÁSZÓLÁSAIMAT NEM SZÉT OFF-olni ( a fórumszabályzatnak megfelelően) az csak az épp aktuális hozzászólásban érintett(eknek) szól. Köszönöm!
Írta Lecso - 2014 november 08 szombat - 15:07:11
Válasz erre Rosszalkodik a Logan a németeknél

Regisztrált: 2007 november 04 vasárnap - 10:49:19
Hozzászólás: 47
A németek elmehetnek a p... ba.
Ami nekik nem tetszik egyből cseszegetni kell, mert az opel,volkswagen az isten,
A dacia igen is egy jó autó!!!
Írta Basic - 2014 november 08 szombat - 17:40:09
Válasz erre Rosszalkodik a Logan a németeknél

Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek - 12:15:57
Hozzászólás: 503
Az enyémben most 135 ezer van. A futóművén csak a kormányösszekötőket cseréltem, a többinek még semmi baja. Amúgy az enyémen szinte az összes tipushiba sorban kijött (kormányösszekötő, tolatólámpa kapcsoló, testhibás lámpák, termosztát, stb.), de mindent aprópénzből meg lehetett csinálni. Egy dolog zavar, de az nagyon: A rozsda 8mert annak a javítása komolyabb pénzbe fog kerülni). ŰMechanikailag semmi bajom nincs az autó minőségével, csak a gyenge fényezés és rozsdavédelem a baj. Mindegy, így is ki fog szolgálni...
Írta Sheme - 2014 november 08 szombat - 22:17:50
Válasz erre Rosszalkodik a Logan a németeknél

Regisztrált: 2005 október 15 szombat - 19:28:16
Hozzászólás: 535
Majd' 9 évesen adtam el az Egyes Logan-t. Semmilyen rozsda nem volt rajta - igaz, nem mentem vele hemperegni a felsózott latyakba.

Évente olajcsere, minden beírva a szervizkönyvébe, a Bajor rendszeresen átnézte.

B.ssza a csőrét a német autóiparnak, h itt van egy "fillérekbe" kerülő talicska, melynek van segge - nagy kufferba jó pakolni! -, viszonylag kényelmesen el lehet benne férni és nem rohad le óránként.

Jól látható, hogy ahogy egyre idősebbek az autók, úgy nő a jelentős műszaki meghibásodások aránya is.

Amit ti itt említettetek, az nincs benne a cikkben - bocs, csak ugatom a témát.
Szóval az origós cikk egy nagy nulla. Tessék legalább 5 dolgot felsorolni, mi az, ami meghibásodik az autókon annak ellenére, hogy a gondos tulaj elvégezteti a kötelező szervizeltetéseket és betartja a szervizintervallumokat.
A Logan nem presztízsautó: egyszerűen feleslegesnek tartok ugyan azokért az alkatrészekért 2-3x annyi pénzt költeni.
Írta DQM - 2014 november 09 vasárnap - 18:12:49
Válasz erre Rosszalkodik a Logan a németeknél

Regisztrált: 2014 július 23 szerda - 09:08:34
Hozzászólás: 1
Aztán lehet, hogy a németek csak elírtak egy tizedesvesszőt...
Persze egy ilyen vizsgarendszernél, ha trehányabb a tulajdonosok összessége, és csak odatolja a talicskát vizsgáztatni karbantartás nélkül, a 20-25 % bukás nevetségesen alacsony!!
Miért mondom a trehány tulajdonosokat? Lehet egy olyan dolog a németeknél a tulajdonosi struktúrában, hogy míg a Duster a nyugdíjasok kedvence, a kisebb presztízsű olcsó Logan talán a bevándorlók autója, ők legnagyobb számban a törökök. Hát róluk el tudom képzelni a nulla karbantartást, hozzájuk képest Pató Pál úr egy szorgalmas méhecske...
Írta mersanya - 2014 november 10 hétfő - 21:43:25
Válasz erre Rosszalkodik a Logan a németeknél

Regisztrált: 2012 június 05 kedd - 23:03:14
Hozzászólás: 2
Akinek Loganja van,azok nagy többsége meg van elégedve az autójával.Nálam 90000km alatt egy gömbfej és egy szervónyomásgomba csere volt a kötelezőn kívül.A rozsda nekem a bal küszöb végén kezdődik,de nem vészes(204.decemberi autó).A sárvédőívek miatt ha jól tudom az első években volt visszahívás.Az autót karban kell tartani és kimegy a világból.Jó pár újabb Audit látok trérelen szállítva a márkaszervíz felé.A német minőség.

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be, vagy kattints ide a regisztrációhoz
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2018 E-mail: -Email- Klikk!